כיכר השבת

התרומות, ההחתמות והבחירות

אבוטבול על תמיכתו ברב ינון רביב: "מרגיש רגוע וטוב לב"

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול מסביר בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" את תמיכתו ברב ינון רביב לרב העיר, מתייחס לטענות על התרומות, להחתמות התושבים ומבקש רק דבר אחד (חרדים, בארץ)

63
ישי כהן | כיכר השבת | י"ח בסיון | 12.06.17
ראש העיר משה אבוטבול
ראש העיר משה אבוטבול (צילום: יעקב לדרמן)

אחרי תקופה שקטה בבית שמש, העיר חוזרת לכותרות. פרסום מכתב מועצת חכמי התורה בראשות ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן ב"כיכר השבת", בו הוא מודיע על תמיכה ברב ינון רביב לתפקיד רב העיר, עורר הדים נרחבים והמלחמות הפנימיות בתוך המגזר החרדי צפות ועולות.

בשיחת עם "כיכר השבת", מתייחס ראש העיר משה אבוטבול לבחירות ואומר: "למנות רב זה פעם בשלושים שנה, מקווה לעבור את זה בצורה טובה. למנות רב זה משהו שחשוב מאוד לעיר שלנו, נעשה הכל שהתהליך יהיה תקין ומסודר".

בשלב זה תומכת מועצת חכמי התורה ברב ינון רביב לתפקיד, אך חבר המועצת הגאון רבי דוד יוסף טרם צירף את חתימתו, ונכון לשעת כתיבת שורות אלו הוא מסרב לתמוך בו. מבחינת אבוטבול הוא קיבל הוראה מנשיא המועצת הגר"ש כהן: "לי יש הוראה של מועצת חכמי התורה, ובראשם ראש הישיבה, שאמרו לי לפעול למען הרב ינון רביב. ביקשו ממני גם בכתב וגם בעל פה".

כמו בכל בחירות, הליך בחירת רב בישראל לא עובר בשקט, השמצות ויריבות שמזכירות בחירת ראש עיר ולא רב עיר. בעיר בית שמש נשמעת ביקורת על הנחתת הרב רביב בזמן שיש רבנים מתוך העיר, אך אבוטבול מבקש להרגיע את הרוחות: "אסור שהמאבק הקדוש הזה, אסור שזה יצא מפרופורציות, שלא יהיה חלילה חילול ה'. יש את היום שאחרי".

ראש העיר והרב ינון רביב

יש לך קשר אישי עם הרב ינון רביב?

"אני מכיר אותו שנים רבות. הוא עושה פה הרבה עבודה טובה. יש לו פה קהילה חשובה. מכיר אותו".

בשבועות האחרונים העלו מתנגדיו של הרב רביב טענה כי הסיבה שראש העיר דוחף לתמוך בו היא בשל העובדה שהרב רביב סייע לו להשיג תורמים בפנמה שיבנו בית כנסת לקהילתו.

אבוטבול מגיב לראשונה לטענות ואומר: "בעבר שמעתי את הטענה. אני יכול להגיד, אני בעצמי הייתי במספר ארצות בעולם בכדי לעזור לקהילה שלנו שהיו בקראוון, הייתי גם בפנמה. הוא המליץ בחום לב, אבל בהחלט זה לא היה שיקול של התורמים, התורמים תרמו את זה על שם אביהם, הם קיבלו את שם המקום.

"במקביל, הרב רביב ידוע שהוא סייע להרבה מקומות בארץ. גם בגילה וברמת שלמה. מעולם לא הייתה התניה בין הדברים האלה. אני מרגיש רגוע וטוב לב בנושא".

הדמות שיכולה לשנות את פני הבחירות הוא הגאון רבי אלחנן פרץ, דמות רוחנית מוערכת בעיר בית שמש, שטרם החליט להתמודד אך כעת מופעלים עליו לחצים שיתמודד לתפקיד, מה שעשוי לשנות את המפה.

ציוץ נגד אבוטבול (מתוך טוויטר)

ראש העיר טוען כי אינו יודע האם הרב פרץ מתכוון להתמודד: "אין לי מושג. אני מבחינתי יש לי הערכה מאוד גדולה אליו. בעבר פניתי אליו בנושא הזה, כמו שפניתי לאחרים, לברר אם הם מעוניינים להתמודד. נאמר לי מהרב פרץ שהנושא לא על הפרק. אין לי התנגדות למועמדות שלו".

הגאון רבי אלחנן פרץ

אתה מכיר את הקריאה בקרב המשפחות החרדיות למנות את הרב פרץ לתפקיד?

"אני מכיר את ההחתמות האלה, אני מכבד אותם, אבל בסופו של דבר מי שאמורים לקבל את ההחלטה מהגוף הרבני שאני כפוף לו זה מועצת חכמי התורה, ובבחירות בעצמם זה הגוף הבוחר, הם אמורים בעצם לקבל החלטה".

אתה יודע למה הגר"ד יוסף מסרב לתמוך ברב רביב?

"אין לי מושג, לא אני החתמתי את הרבנים. לא הייתי אצלו בנושא הזה, אני לא אמור לשאול שאלות כאלה. מבחינתי נשיא המועצת הורה לי מספר פעמים ואני כפוף אליו".

אגב, אתה לא חושב שהליך בחירת רב עיר בישראל מלווה בהרבה חילול ה'?

"בחירת רבנים בישראל זה צורך השעה, זה חייב לעשות. אין דרך אחרת, צריך לעשות את זה בדרך שהמחוקק קבע, עוד לא הגענו למצב שגדולי ישראל ייבחרו רבנים".

בחודש אב ייבחר רב עיר לבית שמש?

"אם ירצה ה', אני מקווה שרצון גדולי ישראל יעשה וייבחר רב לבית שמש, זה צורך השעה".

לסיום, מוסיף אבוטבול: "אני מתחנן לכל הצדדים, להיות עניינים, שלא יהיה חילול ה'".

תוכן שאסור לפספס
63 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
44
בדרך כלל הם באים ביחד הרב דוד יוסף יוצא במתקפה והרב בוארון מוציא מכתב. הבעיה שאף אחד בכלל לא שואל אותם והם דוחפים את עצמם
חיים13.06.17
למה דווקא הרב בוארון והרב דוד יוסף מה יש לך נגדם? יש לך מושג מי הם בכלל? הראשון ״קודש קודשים״ והשני ת״ח עצום בן מרן זצוק״ל
ישראל13.07.17
43
לאחר ניתוח הגוף הבוחר, ברור שעו"ד דוד אייזן הוא לשון המאזניים. מעניין לראות מה ינסו להבטיח לקהילתו...
שמואל12.06.17
איזה כוח יש בכלל לגוף הבוחר? התקפיד של חברי הגוף הבוחר מצטמצם בבחירת אחד מהמועמדים שנבחרים ע"י חמשת חברי ועדת הבחירות ורוב חברי ועדת הבחירות הם אנשי ש"ס! המזרוחקינים, החילונים והליטווקעס בגוף הבוחר הם סה"כ עלה תאנה למשחק מכור מראש.
קלמן14.06.17
42
כסף כסף ועוד פעם כסף. לצערינו מה שמעניין היום את הציבור ואת הרבנים זה כסף וקשרים בעולם. ינון רביב מקושר חזר בהרבה מקומות וזו הסיבה שהברנז'ה רוצה אותו. עובדה שכשעיריית בית שמש אסרה להוסיף שום מבנה בשטח המיועד לבניית מבני ציבור וחינוך. ינון רביב קיבל באורח פלא אישור לבית הכנסת שלו ברחוב נחל ערוגו
יענקי12.06.17

הצגת כל התגובות

41
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון בן שמעון12.06.17
40
והוא תמיד מהמר על סוס מנצח.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חברונר12.06.17
39
בתכל'ס, מה עשה הרב פרץ בעיר? כלום! גורנישט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם12.06.17
38
למעלה מ 40 אברכים לומדים אצלו. מחזיק משפחות רבות של אברכים שמקבלים מלגה מכובדת. אז על מה הטענה? שהוא מגייס תרומות בשביל זה?? איך מתקיימים כל הכוללים בארץ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שירה12.06.17
כמו ברלין מילר בקשי וכו'
גלעד כהן12.06.17
37
הרב ינון רביב הוגדר על ידי פה קדוש בקי בתורה בהלכה ובהנהגה אין מה להוסיף
יקירי ירושלים12.06.17
36
משכמו ומעלה. היכרתי אותו בהרבה צמתים. בן אדם מעורר השראה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסף בוזגלו12.06.17
35
כולכם יודעים יותר טוב מחכם שלום? בושה וחרפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף12.06.17
34
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יואל12.06.17
33
אם הוא משתמש בקשרים שלו כדי לבנות בתי כנסת וישיבות וכוללים בעיר, אז צריך להגיד לו תודה על זה! מה עדיף? מישהו חסר יכולות או מישהו שיודע לקדם את צרכי העיר והציבור?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד12.06.17
32
גם הוא מתוך העיר והוא באמת רב לעניין מגיע לו להיות רב הוא יודע את העבודה ועושה המון בשקט הלוואי והוא יהיה ושיעלה ויצליח תומכים בו לכל אורך הדרך
יויו13.06.17
אף אחד לא מכיר אותו
...02.07.17
31
הוא רב חשוב של קהילה נכבדה ברחוב ריב"ל. מדובר בבית כנסת עם כשבעים מקומות ישיבה לתושבים משני רחובות (ריב"ל וריב"ז) מגיע לבית שמש בחלק מהשבתות.
נו...12.06.17
30
תומך במאות משפחות. מישהו שבאמת דואג לנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ראובן לוי12.06.17
29
ראש העיר הטוב ביותר. הכלבים נובחים והשיירה עוברת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף12.06.17
28
אנשים!!! הרב רביב הוא חד משמעית הכי מתאים לתפקיד! ואם הוא צעיר? למה הקנאה! תפרגנו!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד12.06.17
27
לא מכירה את שאר המועמדים אבל מכירה את הרב ינון מיום שהגיע לפנמה. צעיר אבל תלמיד חכם גדול עם יראת שמים. הוא באמת משכמו ומעלה, איש של עשייה. הוא יקרב, יאחד, יחזיק ויחזק את כולם. יש לו את זה. צריכים אחד כזה. ה׳ יעשה את הטוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יפה20.06.17
26
ולכן צריך רב עם ראש גדול שידע לגשת לכל הזרמים ותתי החברה. וזה הרב רביב. הרב פרץ נראה פחדן וחנפן. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאור12.06.17
אהוב על כל הציבור, החרדי והדת"ל והמסורתי בעיר. תשאיר את חכמת הפרצוף שלך בחוץ, חמוד
...02.07.17
25
אין לתאר במילים את גודלו של הרב ינון! אדם פעלתן, נמרץ, מפיץ ומחזיק חיי תורה, ימנף את העיר בית שמש מכל בחינה! לי ולמשפחתי באופן אישי הרב עזר הרבה, הוא תמיד תומך ועוזר בכל דבר שצץ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמחה אוחנה12.06.17
24
מי שמרוח לו חמאה על הראש שלא יצא לשמש הערכאה המשפטית כבר בדרך אל תנסה לגנוב לנו את הרב תמורת בצע כסף לך וליעקב כהן
קובי12.06.17
23
איך יתכן שבכל נושא יש לשמוליק גרינברג מה לומר בנושא תחנות אוטובוס בנושא מסלולי אוטובוס בנושא פסי האטה! אבל בנושא כזה חשוב אין לו מה לומר. מסריח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר12.06.17
22
איפה אריאלה? וברצינות. אין רב שיעשה בשבילכם כמוהו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו אבא שאול12.06.17
21
הרב רביב הוא הרב של בית הכנסת בו אני מתפלל! הוא רב מדהים, שמקבל את כולם!!! אנחנו קנילה מאוחדת ומגובשת בזכותו!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר12.06.17
20
מה שכולם יודעים שהעסקה היא בן דוד בנזרי לאבוטבול . אבא של הרב רביב יפנה את המקום שלו לטובת בנזרי דוד ורביב ימונה לרב עיר בית שמש בדוק!!
שמי13.06.17
19
הוא עוזר ככל יכולתו עם הקמות כמה שיותר מוסדות ומבנים לאחזקת תורה! מגיע לו לגמריי!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יואל12.06.17
18
סומכת אליו. ראינו שיודע באמת מה הכי טוב בשבילנו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הודיה בנט12.06.17
17
מספיק למכור את בית שמש לעסקנים כל העיר בכל תחום פשוט מכורה רק לעסקנים שמה שאכפת להם זה הם עצמם
עין בעין13.06.17
16
הרב ינון הוא ווינר אמיתי... כל מה שנוגע בו הופך לזהב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי דהן12.06.17
15
שהרב קופשיץ הוא הרב של בי"ש והוא תומך בו אז אני רגוע
המייבין ב...13.06.17
14
למה הרב פרלשטיין לא יכול להיות רב העיר או הרב גולדשטיין והרב דינקל? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים12.06.17
ספרדי
...02.07.17
13
שום ראש עיר חילוני לפניך לא ההין לצבוע בכחול לבן את המרכז המסחרי שמשרת את תושבי השכונה החרדים שקונים ברשת יש.. זה לא מרכז עיר וכנהג חלוקה אני בקיא טוב טוב איפה נורמלי לצבוע ואיפה לא.. אתה אלוף בלחתום הסכמי גג לכל השנים הבאות שכבר לא תהיה פה ולמנות רבנים אבל לא מרגישים בשטח כלום.. הכבישים מתפוררים ור
תושב חרדי12.06.17
12
הוא בנה לנו בית כנסת מטורף בגילה. הכי יפה בשכונה. מה הסיפור שלו שיתרום את הכסף לדברים אחרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירב12.06.17
11
תבררו של מי הבית כנסת בביתר. אולי קשור למקורבי המועצת....
משה בן משה12.06.17
10
או גדולי ישראל
יהודי12.06.17
9
פעם, שילוב של תורה חסד וענווה הלוואי וייבחר
אריה 12.06.17
8
כולם יודעים שהרב אלחנן כבר שנים רבות פה מטפל במאות אנשים בא אחד כמה שנים פה מביא כסף בניינים ואחר כך מוכרים לנו שחכם שלום ביקש כולם יודעים מי בקש מי פעל מי הוביל ראו את זה פה ב3 שנים האחרונות ינון רביב לא מתאים לבית שמש מכר את הכל לאשכנזים אנחנו יודעים שהוא סגור עם יענקל קופשיץ אם הוא יהיה רב אין לס
דרור12.06.17
7
מי צריך רבנים אם ככה נראה הדור
אבי האלמנות12.06.17
6
שוחד ברור , רבנות בכסף
מיכל12.06.17
5
את עצמו הוא לא מצליח לבחור לא לישראל לא לירושלים וכעת מנסה לתל אביב ממתי בכלל הוא נהיה "חותם לרבנים"?
רובי12.06.17
4
יש פה רב שמקים לנו בתי כנסת, בונה ומחזיק כוללים לבעלים שלנו, עוזר לכל אחד בשעת צרה, (בדוק!) ואתם מתלוננים שיש לו מעריצים בחו"ל שבזכותם הוא יכול לעזור לנו??? תמהני. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מסוקרנת12.06.17
3
לא מכירה את הרב רביב אישית, שמעתי עליו הרבה דברים טובים! בכל מקרה, הרב שלנו זה הרב שלום כהן, ואנחנו סומכים עליו בעיניים עצומות! הוא יודע מה הכי טוב לעיר! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ציפורה 12.06.17
2
זה רב ששייך לכווולם. לא מתאים לי רב שמנסה להתחנף לחרדים האשכנזים. הרב רביב מושלם לבית שמש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלהבת-יה שקדיאל12.06.17
1
אוהבים אותו גם האברכים וגם בעיר הותיקה. יודע לדבר עם כל אחד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים12.06.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24