כיכר השבת

המסמכים המלאים

עריק 'הפלג' עונה לרבנית עמית: זה מה שקרה בכלא

פרסום ראשון בכיכר השבת: עריק 'הפלג' ישראל מאיר טולדאנו משיב אש לרבנית עמית במכתב מיוחד ששלח לגאון רבי אהרון פלדמן, וחושף מה עבר עליו בכלא הצבאי • מיוחד (חרדים)

168
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ד בתמוז | 08.07.17
טולדנו לצד המכתבים. ארכיון
טולדנו לצד המכתבים. ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

סערת מכתב הרבנית עמית להגר"א פלדמן ראש ישיבת נר ישראל בבולטימור ומחשובי גדולי התורה בארה"ב לא יורדת מסדר היום. הרבנית העלתה במכתבה שנחשף לראשונה בכיכר השבת טענות קשות כי משפחת טולדאנו שרויה בצער וכי עסקני הפלג הירושלמי ניצלו את הבחור ישראל מאיר טולדאנו לצרכי המאבק נגד הגיוס, תוך שהיא מפרטת טענות קשות במיוחד על השימוש שנעשה ע״י עסקני הפלג בבחור הצעיר ובבני משפחתו. בסוף השבוע חלה התפתחות נוספת כאשר הבחור ישראל מאיר טולדאנו התיישב להשיב לגאון רבי אהרון פלדמן במכתב משלו, בו הוא מציג את הדברים מהזווית האישית אותה הוא חש. המסמכים המלאים בתחתית הכתבה.

במכתבו מגולל טולדאנו את הקשר המשפחתי האדוק עם הגר"ש אוירבך שאף שלח אותו ללמוד בישיבת גרודנא והכריע עבורו בצמתים בחייו, לאחר מכן מספר טולדאנו בפרוטרוט על החוויה הרוחנית אותה חווה בין כתלי הכלא הצבאי וטען כי "זו הייתה מקפצה רוחנית משמעותית בחייו".

לבסוף מתייחס טולדאנו לדברי הרבנית עמית ומספר כי הופעלו על הוריו לחצים ריגשיים רבים כבר מספר שנים - מאז שהפסיק להתייצב בלשכת הגיוס. בהקשר לכך חושף טולדאנו כי הגאון רבי אביעזר פילץ ראש ישיבת תפרח הורה לאביו להתעלם מהלחצים הללו כי ׳דעת תורתו של הגר״ש אוירבך אינה זקוקה לאישור של אף אחד׳.

לסיום מעביר טולדאנו ביקורת חריפה על מי שלחץ ריגשית את הוריו וטוען כי עברו חודשיים מאז שיחרורו מהכלא הצבאי ומשום מה לא שמע מהם כל התעניינות אודות מצבו, וחבל, טוען טולדאנו, כי אז היה מספר להם על תחושותיו ועל התעלותו, אלא שאלו פועלים מ׳קנאת אש זרה אשר לא ציווה השם׳ מסיים טולדאנו.

לאחר מכן ממשיך טולדאנו וכותב לגר"א פלדמן שאלות בדברי תורה אודות הסוגיה בהם הוא עסוק כעת בבית המדרש בו לומד.

המכתב המלא:

"לכבוד ראש הישיבה הגאון הגדול ר׳ אהרון פלדמן שליט״א

שמי ישראל מאיר טולדאנו מהעיר אופקים שבנגב.

מודה אני לפני הקב״ה ששם חלקי מיושבי בית המדרש ולא שם חלקי וכו׳, ברוך השם שזיכני להיוולד בבית הורי היקרים בית גדול לה׳ ולתורתו, בית שכל כולו ספוג בתורת השם ויראתו, בית שזכה ויזכה להעמיד גידולים מפוארים לה׳ ולתורתו, ובעזרת ה׳ ימשיך הלאה וכה יתן ה׳ וכה יוסיף.

כאשר זיכני הקב״ה לגדול בצילו של אאמו״ר שליט״א שהלא הוא תלמיד חכם מופלג מאוד אשר הוא בקי בכל התורה כולה, שיושב והוגה בתורה הקדושה יומם ולילה ממש, ומוסר נפשו על התורה. ובצילה של אמי מורתי שתחי׳, אשר היא לו עזר כנגדו אשה גדולה וחסודה שרודפת צדקה וחסד כל חייה באופן מיוחד ממש.

כאשר אאמו״ר שליט״א זכה ללמוד בימי בחרותו אצל רבינו מרן ראש הישיבה הגר״ש אויערבאך שליט״א בישיבת ׳מעלות התורה׳ כאשר היה לו לאב ממש כאשר דאג לו לכל צרכיו הן ברוחניות הן בגשמיות, לאחר חתונתו הלך אבי לגור בעיר אופקים מקום מגורי אמי טרם חתונתה, וזכו יחדיו להקים את משפחתם לשם ולתפארה על אדני התורה והיראה כאשר גדלנו הרבה לאור דמותו של רבינו מרן הגר״ש אויערבאך שליט״א.

זכיתי אף אני במשך שנות חיי לקבל את עצתו והדרכתו של רבינו מרן הגר״ש שליט״א בתחנות חשובות ומרכזיות בחיי ואף טרח כדי לסייעני רבות, ובפרט כאשר הדריכני והמליץ לי בעת לכתי ללמוד בישיבה גדולה - ללכת ללמוד ולהתגדל בתורה ויראת שמים בישיבת ׳גרודנא׳ במחיצתו של רבינו הגאון הגדול ר׳ דב צבי קרלנשטיין זצוק״ל, ואף סייעני להתקבל לישיבה זו.

תהלוכה לכבוד טולדאנו, בתקופת מעצרו (כיכר השבת)

זיכני הקב״ה ללמוד בישיבה זו אשר היא בית גידול עצום לתורה ויראה אשר שוכנים בה הרבה תלמידי חכמים מופלגים אשר הם מפאירי גידוליה, ואף אחר הסתלקותו לגנזי מרומים של רבינו הגרד״צ קרלנשטיין זצוק״ל זוכה אני לקבל תורה מאחד מגדולי תלמידיו הגאון רבי נחום רוזנבלט שליט״א בישיבת ׳מאירת שמועה׳ בעיר אשדוד.

והנה כידוע עול הגלות גובר עלינו מיום ליום וחושך יכסה ארץ והבלבול רב והמהומה גדולה, והנה קם לו כאן בארה״ק השלטון הכפרני במזימה וגזירה נוראה אשר היא גזירת שמד נוראית לגדוע אותנו בחורי הישיבות ממקור חיותנו אשר היא התורה הקדושה, וכאשר הם פועלים בתחבולות מתחבולות שונות לדכאותינו ולכרסם בנו ולגייסנו לצבא השמד, שע״י זה הם רוצים לשלבינו ולערבינו בתוכם, ובזה בעצם ״לחלן״ אותנו, ומחמת כך ח״ו ש׳לא יזכר שם ישראל עוד׳.

והנה בחסדי השם יתברך עלינו - קם ציבור גדול ורב בארץ ישראל אשר צועד בדרכם של רבותינו מצוקי ארץ מעתיקי השמועה זכרונם לברכה ובראשם גדולי ראשי הישיבות מרנן רבנן ותלמידיהון, ובראשם רבינו מרן ראש הישיבה הגר״ש אויערבאך שליט״א - ללחום ולעמוד בפרץ מול גזירה נוראה זו, וזיכני הקב״ה ואת בית המדרש שעליו אני נמנה להיות חלק מציבור חשוב ואיכותי זה.

במוצאי יום הפורים יום קבלת התורה מאהבה הגיעה משטרה צבאית (ובאותה העת שהיתי בביתי מחמת שהגעתי מהישיבה לביתי כדי לסעוד עימם את סעודת הפורים) ונלקחתי על ידם אל תוככי הכלא הצבאי.

ובחסדיו העצומים עלי, עזרני הקב״ה, והם חשבוה לרעה אך הוא חישבה לטובה, כמובן שבית הכלא זה לא המקום הייעודי לבחור ישיבה, אך כיהודים נאמנים לה׳ ולתורתו אנו עושים את המוטל עלינו למרות כל קושי ובעייה כל שהיא אשר עלולה להיות בדרך. וכפי שחינכונו רבותינו שאדם לא צריך לבקש להגיע לידי כזה מצב אך כשהקב״ה מזמן לנו מצב כזה רצונו הוא לגדלינו ולרוממינו ע״י נסיון זה.

בעת מעצרי, למדו בישיבתי מסכת כתובות, וכשנעצרתי לקחתי עימי יחדיו את הגמרא - ואמרתי לעצמי שבית המעצר לא יכניע אותי ולא ישנה את תכניותיי לסיים את המסכתא כתובות ולהמשיך ולגדול מעלה בתורה בעזר״ה.

עזרני הקב״ה לדבוק בתורה הקדושה בכל עוז אפילו במצב זה וללמוד ולהגות בתורה בכל מצב ובכל עת ללא הפסקה, עד אשר עזרני לסיים מסכת כתובות כבר בפסח (בעת שהשתחררתי לחופשה בת ג׳ ימים לליל הסדר), כאמור הקב״ה חישבה לטובה וזכיתי שע״י העמל בתורה הגדול שעמלתי שם התרוממתי מאוד עד אשר כדי כל רואי שם ראו ׳כי שם ה׳ נקרא עלי׳, הקידוש השם העצום שזכיתי ונעשה על ידי כשהייתי שם יקשה לתאר, כל מי שהיה שם הן העצורים והן המפקדים כיבדוני מאוד כאשר נכחו לראות את אורחות חיי כעבד ה׳ אשר התורה מגדלתו ומרוממתו (עד כדי אשר ביקשו ממני לפעמים ללמוד עימי, לשמוע שיעור תורה, דבר תורה, חיזוקים), ההשגות הגבוהות שהיו לי שם בקרבת השם היו גדולות - הן בשטייגען העצום, הן בתפילות הזכות, הן במחשבות הנעלות, והן בהרגשות המרוממות.

מאוד תפסה אותי המחשבה ׳איך יכול להיות שבחור ישיבה פשוט יזכה לכזאת זכות עצומה כאשר הוא נהיה בחוד החנית במאבק מול השלטונות בגזירה נוראה זו, וכאשר הם חושבים לשבור אותי ואת הציבור בכלל בזה שהם שמים אותי בכלא, ואני עומד מולם בחוזקה ובעוז רוח ומראה להם שדברים כאלה לא יכניעונו ולא ינתקונו ממקור חיותינו ולא ינצחו את האהבה הנוראית שבינינו לבין התורה הקדושה ובורא עולם, שתמורת דברים כאלו לא נמכור את חיינו ואמונתינו - דבר כזה ממוסס את כל כוחם ומזימתם, והלא זה זכות גדולה מאוד׳, וכמו שאמר לי רבינו מרן הגר״ש אויערבאך שליט״א ביציאתי מהכלא ״שהתשובה הניצחת לכל הרדיפות זה הסיום של המסכתא כתובות״.

תיכף לאחר חזרתי לכלא מהחופשה הנ״ל התחלתי לחזור על מסכת כתובות, וזיכני הקב״ה שהצלחתי לסיים המסכת כבר בצאתי מן הכלא לחופשי, אשר דבר זה היה הישג שלא חשבתי שאוכל לו.

ביציאתי מן הכלא כשבועיים לפני ל״ג בעומר, הרגשתי ממש את דברי הפייטן על התנא ר״ש בר יוחאי ״מושב טוב ישבת יום נסת יום אשר ברחת במערת צורים שעמדת שם קנית הודך והדריך״, אשר ממש תאמו לאשר חשתי.

עזרני הקב״ה ודבר זה היווה מקפיצה רוחנית גדולה למעלה מן המשוער, וזכויות רבות וגדולות עומדות בעבורי, ויהי רצון שזכויות אלו יעמדו לי ובעזר״ה אגדל מעלה בתורה ולסייעתא דשמיא בלימוד.

ובוודאי שעזרני מאוד מה שציבור גדול התאגד סביבי לתמוך בי ולחזקני ולעודדני, ובפרט כל משפחתי כאשר עמדה לימיני כל העת לעודדני ולחזק את רוחי, וכן אנשי ׳הוועדה להצלת עולם התורה׳ ובראשם מרן הגר״ש שליט״א אשר דאג לכל הפרטים עד לקטנים שבהם במסירות רבה.

מאוד שמחתי לראות שבצאתי מהכלא הגיעו אליי אנשים הן מהציבור שאני נמנה עליהם שאוחזים שדרך המלחמה בגזירה זו היא כך, והן מהציבור שחולקים וסבורים שדרך המלחמה אחרת היא, ניגשים ואומרים לי ״אשריך שנתפסת על דברי תורה״ אשר בזה הם מביעים שמטרתינו נגד גזירה זו אחת היא, גם אם הם סבורים שהדרך אחרת היא.

ומבלי לגרוע חלילה בזכויותיהם של אישי ציבור ודמויות חינוכיות, אציין כי המעורבות שלהם בנושא הגיוס (שהיא מן החמורות ומסורה רק לגדולי ישראל) לא החלה מיום המעצר, אלא כבר שלוש שנים מאז שהצטרפתי ללגיונו של מלך שאינם משתתפים עם גזירת השמד, - מפעילים הם לחץ ריגשי על הוריי, וכבר מאז הורה ראש הישיבה של ישיבת תפרח לאבי מורי ורבי - להתעלם מהם, כי הדעת תורה של מרן הגר״ש אויערבאך שליט״א אינה זקוקה לאישור או הסכמה של משפחה כזו או אחרת.

לפלא בעיניי כי מהיום בו שוחררתי מהכלא ועד עתה כבר עברו חודשיים ימים ולא זכיתי מהם - אותם דורשי שלומי וטובתי, להתעניינות בשלומי והרגשתי, וחבל, כי אז היו שומעים ממני על התחושות המרוממות שעימם יצאתי, ורוח הקנאה של אש זרה אשר לא ציווה השם הייתה מתחלפת בקנאת סופרים תרבה חכמה ובינה ועמידה נחושה אל מול גזירת השמד.

ברוך השם עזרני הקב״ה, ותיכף לאחר שיחרורי מהכלא חזרתי אל ישיבתי הקדושה להגות בתורה ביתר שאת ויתר עוז ולגדול ולהתגדל בעז״ה מעלה מעלה, ואסיים בתפילה שבמהרה יתקיים ׳ומלאה הארץ דעה את ה׳ וגו׳, ובביטולה של גזירה נוראה זו.

ישראל מאיר טולדאנו

תוכן שאסור לפספס
168 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
88
אילו למד בישיבה אחרת היה עושה נחת רוח להוריו, הראויים לזה מאד, ולימודו לא היה חסר, והיה מרוויח תלמוד תורה עם דרך ארץ והיה מייגע בשניהם ומכלה עוון. אך הוא בחר ללמוד תורה ולהמרות אב ואם , ואם תורה למד איני יודע, כיבוד אב ואם הפסיד אני יודע. והוא תמים והלוואי שלא ישא אשם, אך מחטיאיו יתנו את הדין והם בו
זלמן12.07.17
87
עשה לך לך ר ב
אחא כל הכבוד 10.07.17
86
בס"ד זה מצוין כל בחורי הישיבות יתעלו בכלא, וק"ו בצבא. א"כ על מה הצעקה . גזירת "גיוס" גזירת "שמד" על מה ההפגנות??? כל מי שמתיצב בלשכת הגיוס ,הוא ורבותיו לא מעוניינים שהוא יתעלה רחמנא ליצלן, על זה צריך להפגין ,שלא משפרים את תלמידיהם פ ס י כ ו פ ט י ם ! ! ! ! ! 1
צבי09.07.17

הצגת כל התגובות

85
הוא אומר שהעלה בכלא, יופי, תשאירו את כולם בכלא, שלא יצאו משם, שיתעלו מעלה מעלה כמו שהליטוויקעס יודעים לגדול בתורה... זו הוכחה שאין צורך יותר להפגין לשחור האסירים, "כותב המכתב" מעיד על עצמו שסיים מסכת בכלא, יהו! איזה מרגש! תשלחו את ה"ישיבע בוחרים" שלכם לכלא יותר טוב מלהפגין ברחובות ולהציג את עצמכם "ק
יוחאי09.07.17
84
ולכן קריקטורה להיות ספרדי - ג'... חחחח
דוד09.07.17
83
את הכאב הנורא של המגיבים פה בקנאה נוראה ושנאה על הבחור הצדיק טולדנו אין מה לעשות תמיד קנאו וכנראה תמיד יקנאו עד ביאת המשיח
אורי09.07.17
82
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כולהו הרימו אותו על הכתפיים 09.07.17
81
כנראה לייעץ לו יידע אבל לקבל אותו לא הסכים ... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תיפרחניק 09.07.17
80
ואילו האשכנזים נותרים בצד ומחייכים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צולניק09.07.17
79
נראה שנתי גרוסמן או מישהו אחר כתב לו את הטקסטים.
יוסי09.07.17
יש לך תגובה לתוכנו?
דני09.07.17
78
מוטב ונהפכה שלייתו על פניו
חרדי ישן09.07.17
קשה לך להתייחס לתוכן. לך לפסיכולוג או שתיכנס עמוק לפוך.
יהודי מקורי09.07.17
קשה לך שפרצופכם האמיתי נחשף , לך תנפוש באילת
dvis09.07.17
77
בכלא.
רבקה08.07.17
76
מדוע אתה הקורבן . סליחה - הקדוש המעונה . של העצניקים ??ולא מישהו אשכנזי . מתי תקלוט שמשתמשים בך כל ההתחסדות הזאת " קפיצה בכלא " על מי אתה עובד ??? קפיצות ביר'ש עושים בישיבה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד08.07.17
אין מילים לצביעות ולרוע שבך, מה אכפת לך שהוא שומע בקול רבותיו? כי אתה רוצה שהוא יהיה קרבן לגפני ולמפלה נכון?
ז09.07.17
75
שור בעברית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יחיא17.07.17
74
ממך ילמדו
אחא כל הכבוד 10.07.17
73
בחור שחצן וטיפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי צדיק09.07.17
72
חצוף מחוצף!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם 09.07.17
לבזות???????????? הביזוי התחיל משבוע שעבר!!!!!!
אני10.07.17
71
אם היה כ"כ טוב בכלא, למה אנשי הפלג הפגינו שתצא מבית האסורים? חבל, אם הייתי בכלא עוד כמה חודשים יכולת לסיים ש"ס ולהוציא ספרים, למה שלא תבקש לחזור לכלא? תתבע את אלו שהפגינו למען שחירורך, לאלו שהפגינו וגרמו לחילול ה', לאלו שהפגינו ובגללם אמהות לא הצליחו להגיע להניק את התינוקות, בגללכם נדחו חופות, בגללכ
אליעזר09.07.17
לשוטט באתרים ואל תכניס ראשך להבנת מלחמת הקדושה
א09.07.17
70
אני מנתח את המכתב ,וחושב מה היה יכול לכתוב ולא כתב...... ! כמה חכמה יש במכתב כמה טוהר מידות כמה זהירות כמה כבוד כמה עדינות ואצילות נפש . אשריו ואשרי חלקו , ירבו כמותו בישראל
איש פשוט09.07.17
69
מה יהיה? מדוע התגובות שלכם נוטפות שנאת ישראל?! הבחור כותב כ"כ נכון ויפה ואתם...
נועה09.07.17
ולכן התגובות הנן של שנאה כמאמר דהמע"ה "הלא משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט". עצם המרידה שלו בגדול הדור האמיתי, הרב שטיינמן מוכיחה כי הוא ממשנאי ה'. וזה שמישהו שאולי יודע לכתוב כתב עבורו משהו, אינו מרגש אותי לפחות. ה"התעלות" הנובעת ממרידה בגדול הדור מובילה למקום אחד שהוא וחבריו יצעקו בגיהינום "הרב שט
אבי09.07.17
68
מעניין מאד שהבחור הזה ישראל מאיר טולידנו רק כתב מכתב אחר שפורסם מכתב ראשון מרבנית צ. עמית. נראה לי (ויש לי יותר אימון בהמכתב הראשון על אף שאני מרגיש שחלקים מהמכתב השני נכתבו עם אמת פנימי והשאלה רק עד כמה בחור צעיר כזה שפמפמו בו כל הזמן שהוא הצלת עולם התורה וכו׳ יכול ומסוגל להעריך דברים באמת.) שרוב
משה09.07.17
67
שמענו גם מחילונים שישבו כמה ימים בכלא ויצאו מזועזעים ואמרו שזה ערער משהו בנפשם, הישיבה בחברה כ"כ נוראה והמראות שראו שם אז עבור בחור ישיבה על אחת כמה וכמה??!!
ניטרלי09.07.17
66
שמרדה בגדולי ישראל מרן הגרא"מ שך, ומרן הגרי"ש אלישיב. והלכה אחרי מיעוט תלמידי חכמים אנשי מרן הגר"ח גריינמן
שלום09.07.17
קרא את המכתב.
dvis09.07.17
65
בכתב ידו, כל מה שכתוב שם זה מה שויין מטפטף יום יום בפלס: "קם לו כאן בארה״ק השלטון הכפרני במזימה וגזירה נוראה אשר היא גזירת שמד נוראית לגדוע אותנו בחורי הישיבות ממקור חיותנו אשר היא התורה הקדושה, וכאשר הם פועלים בתחבולות מתחבולות שונות לדכאותינו ולכרסם בנו ולגייסנו לצבא השמד, שע״י זה הם רוצים לשלבינ
כדורים לכל הכת09.07.17
64
גב' עמית כתבה את המכתב על פי בקשת אמו של הנער הנאיבי הזה, הנער הזה מעז לבזות ולצער את אמו ברבים. זו כל התורה על רגל אחת של פלג הרוע!
בושה09.07.17
63
פדיחות לעמית שלא בדקה את השטח לפני (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צדיק גדול09.07.17
אלא שאתה נמנה עליהם, כת השקר
אחד מעיר09.07.17
62
אשריך שנתפסת בדברי תורה ושזכית לקדש שם שמיים ברבים תוכן המכתב מרגש עד דמעות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני09.07.17
61
אני מאמין לה מאשר לו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משום מה08.07.17
בצירוף אייפון הכל מובן...
מ09.07.17
המשוטט באינטרנט בזמן הסדר/השיעור במקום לשבת וללמוד, כמו כל חבריך לדעה ולהשתוללות.
אבי09.07.17
עד שאתה משתמש במילים חילוניות פרזיט? ממש כמו ראשוני המשכילים והציונים כאלו שחושבים את עצמם לנאורים, דבר אחד ברור שהרבה שכל אין לך...
ג09.07.17
אדם שלא משרת, רק כי קיים הסדר "תורתו אומנותו",היינו שהוא צריך לשבת וללמוד ולא לשוטט באינטרנט למשל,כדי לתמוך במורדים בגדול הדור האמיתי, ובמקום זאת מועל בהתחייבותו ולא עושה את המוטל עליו הנו פרזיט ואוכל חנם. ידוע כיראש ישיבת מירי מיר הר' פינקל זצ"ל,כשהיה חותם לבחור על הסדר תורתו אומנותו התבטא: "אני מע
tch10.07.17
60
חבל שלא גייסו אותך עוד אחד שמחפש תשומת לב
דוד08.07.17
59
הרי ברור ומובן שמשהוא הכתיב לו את המכתב, ממתי בחור בן גיל יכול לכתוב כזה מכתב?
ליאור10.07.17
58
.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ראש ישיבה09.07.17
תן לו להשתכנע לבד. כי ראש ישיבה פייק כמוך המסתובב באינטרנט, אינו נראה טוב.
אבי12.07.17
57
בושה לעשות כזה כתבות ופלפולים ודמיונות ,,,,,,, כאילו רצו לקחת אותך לצבה של אוגנדה , מה כל הסיפורים האלו - אתה ממש אוד מוצל מאש של הדור ,,,, בסך הכל עסקנים עשו עליך קמפיין מכוער שב ללמוד תורה בשקט - מה אתה משועמם ????
ח"ר"ד"ק גאה 09.07.17
56
מזוייף מתוכו!
יוסקה09.07.17
55
בלי קשר לכל המחלוקות לא מבין בהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנור09.07.17
54
תמים שכמוך!!!! אתה מנוצל ועוד איך! אין מקיפין בחילול ה' ולא תוכל לרחוץ בנקיון כפיך ולומר: עשיתי כמצוות רבי. חילול ה' חל על כולם ואין שליח לדבר עבירה. תפארתך על דרך ורה ביותר והנזק שגרמת לכלל תלמידי הישיבות ולעולם התורה, לא יימחל לך.
מודאג09.07.17
53
נראה שהכתיבו לו את התוכן מילה במילה, סלחו לי אבל הבחור הזה מסובך עד צוואר, העצניקים המושחתים משתמשים בו כבן ערובה, ההורים שלו לא מסכימים בכלל לדרכו ומנסים להוציא אותו משם, אבל הוא כבר שטוף לגמרי,בטוח שאת המכתב לא הוא המציא ולא מרצונו, בטח "הוראה מגבוה..." זה לא מזכיר לכם התנהלות אפילה של כת???? אוי
חרדי 08.07.17
של העסקנים הבניברקים
חסיד מרן 09.07.17
52
השקפה בציבור החרדי ניתן למצוא אצל אנשי הגאון רבי שמואל אויערבך גדול הדור הממשיך של הרב שך!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איתמר08.07.17
ממלאים אחרי הוראתו, הרב שך אמר כשתהיה גזירה קשה , נצטרך לקחת מקל ולנדוד למקומות רחוקים. לשיטתכם קיימת גזירה נוראה , אז יאללה קחו את המקל ובייי
dvis09.07.17
51
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני אורן08.07.17
50
ולומד בישיבה של הרב רוזנבלט? הרי רב שמואל כל הזמן אוחז רק מהישיבה של הרב שמידע? אלא שבפלג זה כל אחד עושה מה שמתחשק לו, מסכנים ההורים....
אבג10.07.17
49
הכל מוכתב... משהוא הכתיב לבחור, הוא "אנוס" לאנשי הפל"ג, המכתב אומנם בכתב ידו אבל אם תשאלו גרפולוג רואים שהוא במצוקה. שלא יקשקש שטויות...
יוסי09.07.17
48
זה נראה מסוגנן מדי ומליצי. הייתי מהמר שכתב/עתונאי כתב את המכתב הזה.
יוסי09.07.17
47
אין צורך באף פרוש נוסף....................
אמא09.07.17
46
ניראה שמשהו הכתיב לו את המכתב... הנוסח לא מתאים לטיפש בן 18... את האמת כולם יודעים! מאמינים למחנכת ולא לבחור...
חי09.07.17
45
האמת שעם הערצה עצמית כשלך יש מצב שאתה המשיח בכלל. לקרוא ולהקיא. נ ב. אף אחד לא באמת חושב שאתה כתבת את זה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סוהר חילוני שחזר בתשובה ונהיה עצניק שרוף09.07.17
44
אף אחד לא הכריח את אף אחד ללכת לכלא כל אחד יכול לעשות כרצונו ברור שיש מקום לעריך מסירות נפש למען השם ותורתו צריך להילחם על הפרדת הדת מהמדינה וזה יהיה גאולת ישראל
שמשון09.07.17
43
יש ביניהם חבדניקים ויש חסידים שוטים של הרב שך בדיוק הפוך וכן של אוירבך או שטיינמן או קינבסקי או גור איפה שתדרך יש מרוקאים מאיפה זה בא? מריקנות כשאדם לא מעריך את המוצא שלו את העדה שלו אז כל מה שאינו העדה שלו זה מצוין עבורו
נמאסתם09.07.17
42
כזו מגלומניה בכזה גיל זה מתכון לצרות בחיי חברה ונשואין. רק חסר שהצוציק ידבר על עצמו בגוף שלישי. סימתי. עשיתי. כולם ביקשו. זכיתי. פחחחחחח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שפוי09.07.17
הוא רק העתיק בכתב ידו את מה שהעסקונים כתבו לו... כחוימר ביד היוצר..
מיכל09.07.17
41
מעניין מי ניסח לו את המכתב כ"כ יפה? ניחוש מושכל, לא הוא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם08.07.17
בניגוד למכתב ה'רעבנית' שמוקלד ע"ג מחשב. המכתב של טולידנו בכתב ידו! אז מה אם מישהו אחר ניסח?
דני09.07.17
לא בטוח שבכתב ידו הטהור....
דני דין09.07.17
40
אם היה כל כך טוב שם, למה כל המדינה עמדה בפקקים בשבילו? למה ההפגנות? למה כל הבלגן??? עושה רושם שמישהו הורה לו לכתוב את הדברים. ואנו כלל הציבור חייבים לדעת !! שבראש כל הנהגה של כל צד עומדים גדולי ישראל. באף צד לא עומדים חבר פוחזים משועממים!! בואו ונשאיר את המחלוקות להם. הם יודעים טוב יותר מה לעשות וכ
אכפתית08.07.17
39
הבחור טולידנו כל כך מכבד את הוריו. נזהר אפי' לא לפגוע ב"עמיתיו" וויש כאן כאלה שמסלפים ומחרפים , פשוט גועל......
שמרי10.07.17
38
חבל, היית יכול להשאר.....
אבא09.07.17
37
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חוצפן09.07.17
36
אתה כלי משחק בידי העצניקים קידשת שמים בכלא.? הרי אם רצית יכולת לא להגיע לשם בכלל.
שלמה09.07.17
35
ניכרים דברי אמת וסליחה שאני מגבה מחבלים הפעם זה יותר מרומם מתמיד ושאפו לבחור הזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי09.07.17
34
הכריחו אותו לכתוב מה שהם רוצים...., כלא, מקפצה רוחנית? אם ככה אולי גם הצבא יהיה מקפצה רוחנית....
אברהם08.07.17
33
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק08.07.17
32
כולו מעוות עם דעת מעוותת,נראה אותו אם היה "מתעלה" ככה בכלא של צבא אחר... אבל הוא לא שם ליבו -בכפיות טובה עצומה-על כך שצבא ה"שמד" איפשר לו ללמוד וכיבד אותו ,ומן הסתם גם דאג לו לאוכל כשר למהדרין. כל הצעקות שלהם אינן אלא מתוך כרסם המלאה,כפויי טובה למדינה שמאפשרת להם להשתחרר מהגיוס בבירוקרטיה מסויימת שע
שליח-מצווה09.07.17
31
סוף סוף מישהו מרים פה תכפפה רק לספרדי נורמלי שיש לו גאווה😂יכל להיות תאומץ הזה בלי להתבייש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי09.07.17
30
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טולייידאנו..09.07.17
29
הישיבות,הוריו בע"ת ולפיכך דעתו שונה מהם,הם כידוע דבוקים בהגראי"ל שטיימן.
נחמן09.07.17
והמוצלחים שבהם.
יוסי09.07.17
28
אנשים חולים מאוד. ה' יעזור
תלמיד09.07.17
קנאה בוערת בך אשרייך שאתה מקנה בתלמיד חכם עצום תחזור בתשובה מהר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פאני אלפסי09.07.17
27
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נח08.07.17
אתה כנראה לא מעודכן!
יוסי09.07.17
26
מציע לגייסו ובכפיה, שאז יזכה להתעלות הרבה יותר גדולה במיחצת חרד"קים ולא במחיצת הסחי והמאוס של הצבא בכלא. סתם חלאה מחבלית המנוצלת ע"י גרוסמן ושות' למטרותיהם הלא ראויות.
אבי08.07.17
25
המכתב [שכאילו נכתב ע''י מאיר] אינו כתב ידו של מאיר, אלא של מאן דהו מהפלג אשר מנסה בדרכו שלו ליצור פרובוקציה על חשבון מאיר
חרדי חרד08.07.17
24
הוא יצטער על זה עוד כמה שנים. וכל הכבוד לעסקני הפלג, שזכו לסכסך בן בהוריו ולפרק משפחה בישראל.
חנן10.07.17
23
המכתב יפה אך מעושה. אין הוא עונה על שאלותיה של ציפי עמית. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף09.07.17
22
ומכתבה של הרבנית "אמת" מסכן בן ערובה ספרדי בידיים אשכנזיות שנתי גרוסמן ישלח את הבן שלו להיות עריק לא את הספרדים התמימים...
אחד09.07.17
גם לי צועק שקר, כי מי שמכיר את הרבנית יודע למה התכוונה ועד כמה היא צודקת! ובמכתב אין שום תשובה לטענותיה ולא משנה ע"י מי נכתב.
מרים11.07.17
21
השקפה בציבור החרדי ניתן למצוא אצל ציבור בני התורה של מרן הגאון רבי שמואל אויערבך שליט"א גדול הדור הממשיך את השקפת מרן הגרא"מ שך זצ"ל  (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלחנן09.07.17
ממש ליצנות לשמה. "השקפה" זה נגד היהדות. זו המצאה של כנופיית המחבלים והפלג להצדיק את מעשי האלימות והביריונות שלהם. אין לזה וליהדות ולו דבר וחצי דבר.
דני11.07.17
20
רק בבית המדרש ולא בכלא. השומעים בקולם שמשוגנס מהללים את השם
מקדש השם09.07.17
19
חילונים זכו להתחזק בכלא מדברי תורה ואין לי ספק שדברי התורה יחלחלו בנשמתם עד שיחזרו בתשובה. השלטונות יעשו מצווה שיכניסו לכלא את כל הקיצונים רק בכדי שהחילונים יזכו להרהורי תשובה.
חרדי09.07.17
18
"כולם ראו כי שם ה' נקרא עלי"..... נו באמת, בדיוק מסוג הבחורים הגאוותנים והשחצנים שכל תורתם היא בשביל הכבוד העצמי שלהם...
ערן08.07.17
ומלחמה בין קדושה לטומאה בין חילונים לחרדים מצוה לרומם את מוסרי הנפש והבחור מתגאה הכוונה זה לא הוא אישית אלא כל עילוי שנעצר לכלא ויגבה ליבו בדרכי השם
טון09.07.17
17
אני מצטט מדבריו של הבחור: "כל מי שהיה שם הן העצורים והן המפקדים כיבדוני מאוד כאשר נכחו לראות את אורחות חיי כעבד ה׳ אשר התורה מגדלתו ומרוממתו (עד כדי אשר ביקשו ממני לפעמים ללמוד עימי, לשמוע שיעור תורה, דבר תורה, חיזוקים), ההשגות הגבוהות שהיו לי שם בקרבת השם היו גדולות - הן בשטייגען העצום, הן בתפילות
אברך פשוט08.07.17
ולקדש את שם הרב אוערבך בצבא???
נגד כתות09.07.17
16
לכל הקוראים שהזדעזעו מהמכתב המרגש של הרבנית. הנה מכתב מרגש ו א מ י ת י לא פחות..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי08.07.17
בעוד ה''רבנית'' תליטטטט"אאאא כותבת בכתב מחשב שכנראה מישהו הכתיב לה... כותב הבחור בכתב ידו.... אני מאמין לכתב יד יותר מאשר לכתב מחשב...
יוסי09.07.17
כי זה מה שהוא עשה. הטיפש הלז לא נראה שיודע לנסח משפט אחד כמו שצריך, אז מכתב שלם?
אבי12.07.17
15
לכבוד הרבנית עמית, אני לא מתכון לבזות אתכם ח"ו אבל הרי חיללתם שם שמים ובמקום חילול השם אין חולקים כבוד לרב וכ"ש לרבנית. ביהדות יש מושג של "הורת ולידתו בקדושה" וכהיום ידוע שיש הרבה בעלי תשובה שאין בקיאים כ"כ במצות והם מביאין פורענות כמ"ש בחז"ל. אמנם, אני מאריך אותכם עד לשמים שהתקדמתם וחזרתם הרבה יה
לג' הרבנית08.07.17
שאתה פוער את פיך
שמואל10.07.17
אם הייתי כאחד האדם שלא זכה לראות מאורות מימיו הייתי מתפעל מהידועות התורניות שלך,אך מאחר וזיכני ה' לאור באור תורתו ולחסות תחת כנפי השכינה אשר בעוונותינו הרבים מר אבי שליט"א שלמד בישיבה לפני כ-35 שנה וע"י הציונים שניסו לשמד את הסבא שלי שהיה בעל בית שלמד כל יום 7 שעות והיה מתפלל מילה במילה ומדקדק במצוו
בעל תשובה09.07.17
במקום חילול השם אין חולקים כבוד לרב וכ"ש לרבנית.
לכ' בעל תשובה 09.07.17
14
ר׳ ישראל מאיר היקר עדיו לגדולות, ריגשתני וחיזקתני עד מאד. עלה והצלח. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זלמן08.07.17
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנלוביץ08.07.17
12
איכס.. לא יכולתי לקרוא כמה הוא מהלל את עצמו. שכולם ראו בכלא ששם ה' נקרא עליו. וכו'. מסתבר שהבחורצ׳יק הזה מאוד אוהב את עצמו. הפרופוגנדה שעשו עבורו העבירה אותו מדעתו... הוא רואה את עצמו כאליל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש חסיד11.07.17
11
להתפס שוב, כדי להמשיך ולהרבות כבוד שמים. ואולי בכלל תפתחו ישיבת שטייגן בכלא ? אגב, האם גם מה שעברת לישיבת מאירת שמועה היה בהוראת רה"י הרב אוירבך ????.
עצ08.07.17
10
הכל מלא שקרים מתחילתו עד סופו. כת השקר והבלוף המחלוקת והתועבה
אלי08.07.17
9
בס"ד מצאנו שיטה להתחזק, אז כל פעם שבחור נחלש בלימוד כדאי לו ללכת לכלא "להתחזקות"
צבי08.07.17
8
צבאי למערת רשב"י. הייתי שם הרבה, וחוץ מהצחוקים והאווירה הקלילה, למדתי שם הרבה תורה. לא היה כמעט שום קושי. זה רחוק שמים וארץ מסכנת החיים שהייתה לרשב"י זיע"א וקשייו במשך כל הזמן שבו שהה במערה.
...11.07.17
7
הנורווגים המקנאים נורא בעמידתו האיתנה עד כדי שהסיתו אישה לכתוב מכתבי רשעות ושקר והסתה נגד הפלג
א09.07.17
שכן הנך אילתי טפש ופרזיט. אותנו זה ממש לא מרגש, שכן המכתב שכנראה נכתב ע"י זרים רק מוכיח כמה הבחור הוא בור ועם הארץ, שלא לאמר שקרן כמו כל העצקל'ך למיניהם.
אבי14.07.17
6
ה׳ יפיל אויביך תחתיך אמן!!! חזק💪וברוך!!!🌹 באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זלדי09.07.17
5
טיפש מטופש, נראה מה יצא ממנו בעוד 10 שנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי08.07.17
4
נראה שהרבניםמנסים לחפות על הטעות הנוראה שעשו בעבר ונתנו ל ציונים אתהקמת המדינה כי שכחו כנראה את דרשות הבעל שם טוב על העומד לקרות בפולין וסביבותיהבהתחננו שיעלט לארץ ישראל או ילכו למקום אחראך כרגיל סירהבשר עדיף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף08.07.17
3
בקצרה . הורי הבחור הלכו לרב פילץ (הדוד של צ. עמית) והרב אמר להם שעל הבחור להישמע לרבותיו. אבל את המשמיצה זה ממש לא מענין. אבל בכתבה היא "אשת החינוך" ואילו הבחור הוא "עריק הפלג". .. ואגב, אני מכיר מקרה אחד לפחות שאותה אשת חינוך הסיתה תלמידה להתקומם נגד הוריה, לא להישמע להם בכל עניני השידוכים שלה, ו
ניטרלי08.07.17
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הקורא08.07.17
שהרבנית עמית נמנית עליהם.
חיים09.07.17
1
לא מאמינה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שולי08.07.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24