כיכר השבת

פרויקט מיוחד

כל הפרטים על המירוץ הדרמטי לרבנות בית שמש

22 מועמדים לתפקיד רב העיר בית שמש: ברגעים האחרונים הגישו מועמדות גם הגאון רבי אהרן בוטבול והגאון רבי יהודה ברייטקופף • ישי כהן עושה סדר בבחירות המסקרנות (חרדים)

30
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ו בתמוז | 20.07.17
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש (צילום: פלאש 90)

הבחירות לרבנות העיר בית שמש הגיעו הערב (חמישי) לישורת האחרונה, ובצהריים נסגרה רשימת המועמדים שהלכה והתעבתה במהלך הימים האחרונים - כשלא פחות מ-22 מועמדים הגישו את מועמדותם.

ריבוי המועמדים מלמד על התפקיד הנחשק, שיצא למכרז אחרי תקופת יובש ארוכה במינוי רבני ערים, אבל לא פחות מכך על העובדה שישנם מועמדים רבים שחושבים שהמירוץ עודנו פתוח.

ברשימת המתמודדים יש לא מעט שמות מעניינים, ביניהם של רבנים בעלי מעמד והשפעה שמחזיקים כבר היום בתפקידים משמעותיים, שלא היו נכנסים להתמודדות לולא היו מרגישים שיש להם סיכוי ממשי להיבחר.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", ברגע האחרון הצטרף לרשימת המועמדים הגאון רבי אהרון בוטבול, חתנו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצ"ל. בחודש האחרון הסתפק הרב האם להגיש מועמדות, אך לבסוף החליט ללכת על המהלך.

לבד מהרב בוטבול שהצטרף כאמור ברגע האחרון, הרשימה כוללת עוד שמות של רבנים רבים, בהם הגאון רבי אלחנן פרץ, שהגיש את מועמדותו לאחר שבועות ארוכים של התלבטויות.

הגאון רבי אהרן בוטבול (צילום: ויקטור מאזוז)

בנוסף, אחד השמות הבולטים במירוץ הוא שמו של הגאון הרב ינון רביב, המכהן כראש כולל בעיר, ונהנה מתמיכת נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן.

אם חשבנו שהציונות הדתית לא תתערב במירוץ המסקרן הרי שטעינו. כך ניתן לראות ברשימה את רבי אליעזר שנקולבסקי ואת רבי אלקנה סגל, שהחליטו להצטרף להתמודדות ולנסות לגבש סביבם תמיכה.

בין שמות המועמדים ישנם כאמור לא מעט רבנים בכירים. כך לדוגמה אפשר למנות את שמו של רבי איתמר טובול, בכיר ברבנות הראשית ומי שעומד בפרץ נגד כל הזוממים לחבל בכרם ישראל ולהקל בנושאי גיור - עבודה שזוכה להערכה עצומה בקרב גדולי ישראל.

עוד שמות מוכרים שהצטרפו להתמודדות בימים האחרונים הם: רבי אליהו פנחסי, בוגר ישיבת חברון, מרבני מבשרת ציון שזוכה להערכה רבה בעיר, ונחשב לכוכב עולה בשמי הרבנות, כשכבר בגיל 27 החזיק בתעודת כושר לרב עיר.

רבי ברק כהן, רב קהילה בהר גילה, המחזיק גם בכושר לדיינות ונחשב לאחד מהכוכבים העולים בשמי עולם הדיינות,
רבי גד אטיאס, רבה של מטה יהודה, שחולל מהפך בתחום הכשרות באזור וזוכה לאהדה גדולה במסדרונות הרבנות כמי שזוכה להאהיב את התורה על רחוקים וקרובים כאחד.

רבי חיים שמילה, מרבני העיר לוד, ששמו הוזכר לא אחת כמועמד מוביל לרבנות העיר לוד, שהחליט להתמודד בסופו של דבר דווקא על רבנות העיר בית שמש.

רבי יאיר אבוקסיס, רב בית הכנסת 'לאה אימנו' של עדת המרוקאים ברמה ב' בעיר, הנחשב לדמות מוכרת ומוערכת בעיר.

בנוסף, מתמודדים גם רבי מרדכי מלכה, רבי ישראל מאיר אלחדד, רבי משה דחבש, רבי משה כהן, רבי עופר עקיבא וכמובן רבי ראובן מנוחין ראשון המתמודדים, שהכריז על מועמדותו כבר לפני שבועות ארוכים, ומאז עמל לגייס סביבה קונצנזוס.

יבוא האשכנזי ויכריע בניהם?

בזמן שבציבור הספרדי מספר המועמדים גדול יותר מהצפוי, בימים האחרונים מתגלגל רעיון חדש שאולי יגרום לסערה במערכת הבחירות.

על פי המתווה, בסיבוב הנוכחי ייבחר רב אשכנזי, כשראש העיר המשתייך לש"ס יחד עם שר הדתות המשתייך אף הוא לש"ס יעשו מאמץ לקדם בחירה של רב נוסף בהקדם האפשרי, בתקווה שעד אז יווצר קונצנזוס סביב אחד המועמדים הספרדיים.

הגאון רבי יהודה ברייטקופף במעון שר התורה הגר"ח קנייבסקי

ל'כיכר השבת" נודע, כי לאור הסיכויים שהמהלך המדובר יקרום עור וגידים, ביקש הגאון רבי יהודה ברייטקופף, מרבני שכונת הר נוף, רב קהילת 'חסדי נפתלי' העומד בראש כולל 'ברכת פרץ' ומכהן כאב"ד בתפוצות, להגיש את מועמדותו לתפקיד, שאכן הוגשה ממש ברגע האחרון.

מועמדותו של הרב ברייטקופף המשתייך לציבור הליטאי, אך מוסר שיעורים עשרות בשנים לכלל האוכלוסיות מכל העדות והחוגים, עשויה ליצור סביבה קונצנזוס גם בקרב הציבור החרדי וגם בקרב הציבור הדתי, ולפתור את הפלונטר שנוצר בתוך ש"ס, עד שזו תגיע להסכמה.

תוכן שאסור לפספס
30 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
24
הגאון הרב אהרון בוטבול שליט"א לוקח את כולם בהליכה לא בריצה חבל להם למועמדים על הזמן שלהם, וכמובן לש"ס הבזויה החצוי'ה והמפולגת, אדם יקר, ירא שמיים, נקי כפיים, לא מחזיק טיבותא לנפשיה, בורח מפוליטיקה כמו מאש, אהוב ונאהב על כלל הבריות "תורה מפוארה בכלי מפואר" "עלה והצלח", כנראה שהגיעו "ימי שילום" ליודעי
עוזי כהן, היום23.07.17
23
הלוואי ועיר סבוכה כמו בית שמש תזכה לרב שיצליח ליגוע בכל המגזרים בעיר, ולחבר בין המגזרים לא יהיה נכון להביא רב ספרדי שלא ידע לתקשר רק עם הציבור שלו לרבינו יש את היכולת לתקשר ולגשר בין הציבורים.
אלי21.07.17
22
ת"ח צדיק שעושה מלאכת קודש לשם שמיים!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד21.07.17

הצגת כל התגובות

21
מסכן הרב בריטקופ הכי ראוי ומתאים רק צריך כסף... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נלסון מנדלה21.07.17
20
גם הרב חיים שמעלה מגיע מהציבור הדתי לאומי. תלמיד חכם עצום! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם21.07.17
19
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם21.07.17
18
אך אפשר לתהות על קנקנו של רב עיר גם לפי משפחתו, הצניעות במשפחה וילדיו...נראה לי שבדיקה בתחום זה בהחלט תסייע בבחירה הנכונה
הבחירה קשה21.07.17
17
רק הרב גד אטיאס.
םםם21.07.17
16
תמכו בהתחלה ברב רביב ומאז יש בורסת שמות וזה נראה ששס באמת לא סגורה על עצמה ואם תיאבון לחטוף את הכל מכל כל. כנראה שבסוף גם הפעם הם יאלצו להתפשר על רב אשכנזי מתוך חוסר ברירה.. אני שמעתי לא הרבה על הרב ברייטקוף וכנראה הוא הולך לזכות מההפקר... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהיר 20.07.17
15
כפי שהיום רובוטים מחליפים עובדים. כך רובוטים יחליפו רבני ערים ללא עלות כספית, הם ידעו כל הש"ס וכל השולחן ערוך יותר טוב מכל הרבנים, ולא יוכלו לשחד אותם.
דן סגל21.07.17
14
הרב בריטקופ הוא בהחלט הראוי מכולם. יראתו וחוכמתו הם סמל ומופת לכולנו. ליבו לב שומע ומכיל...בית דמש תעלה ברמה עם דמות תורנית שכמותו..מאחלים לו הצלחה רבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אור21.07.17
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי21.07.17
12
למיטב ידיעתי הרב חיים שמילה מתמודד גם בעיר לוד על תפקיד הרב הראשי לעיר. אולם מכיוון שהבחירות לתפקיד רב העיר בלוד מחכות כרגע להחלטת בג"צ, ולא ברור כלל אם הן אכן יתקיימו, הוא החליט להגיש את מועמודתו גם לרבנות העיר בית שמש. בכל מקרה, לוד או בית שמש, העיר שתזכה בו רק תרוויח. אספר קצת על הרב חיים שמילה כ
מוטי21.07.17
כל כתבה שיש והרב שמילה מוזכר אתה חופר תרגיע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי21.07.17
אם אדם שומע דברים טובים על תלמיד חכם, וזה רק גורם לו לכאב לב... הדבר טעון בדיקה, לא? וכי דיברתי רע על מישהו או נגד מישהו? דיברתי רק בעד הרב חיים שמילה. אם תרצה, דבר גם אתה בעד מי שתרצה.
מוטי21.07.17
מה נעשה שלא לכולם יש יחצ"נים. לרב חיים שמילה אין גוף פוליטי גדול או בעל ממון גדול שיעמוד מאחוריו. לפחות נכון לעכשיו. אם קם מישהו ומסביר בטוקבקים מהם מעלותיו, זה רק המעט שאפשר לעשות עבורו. רבנים אחרים מייצרים לעצמם כתבות בעיתונים, יחצ"נות, עורכי דין, קשרים, פוליטיקה. אז אם קם מישהו ומדבר טובות על רב
ראובן21.07.17
11
תותח שבתותחים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי קוגל20.07.17
10
אפשר גם להגיש מועמדות? יש לי כושר גופני מצוין, כושר דיבור, )להוציא תעודה זה רק פרוטקציה וקשרים). (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיקי21.07.17
9
רק שאני מכיר את הרב גד אטיאס, את נועם הליכותיו את שמחת החיים שיש לו שמשפיעה על כל הסביבה והגישה שיש לו לכל אדם ואדם באשר הוא. בית שמש זקוקה לרב כזה. אני חושב שהבשורה תבוא ממנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק21.07.17
8
המשל בעל המאה [כסף] הוא בעל הדעה ואני הקטן אומר עולם משוגע ראיתי שרודף אחריי כבוד כסף ושררה שבסוף אף דבר לאהולך לקבר
בסוף הרב עם הכי20.07.17
7
צריך להבחר? משום שש"ס לא קידמה אותו כי הוא לא קידם את האינטרסים שלהם. לכן ת"ח בסדר גודל כזה עם כושר הסבר וביטוי ברמה גבוהה כזו הרי זה בשורה של ממש לעיר הזו. הלואי שיבחר. ולו רק בכדי להחזיר לעסקני ש"ס טובה תחת רעה שגמלוהו
זוית שונה21.07.17
6
הוא הרב עיר הבא אין שאלה בכלל
יויו20.07.17
5
גם בראשון לציון הוגש בג"צ ע"י הציויינים כדאי לקדם את בחירתו של המזרוחניק הרב לוי כאשר הרב עזרן עה' מיום הסתלקותו לא היה רב מכהן ודעת ראש העיר נוטה לסייע לרב לוי להיבחר כרב ראשי אחד ולבטל למעשה לאחר מאה ועשרים שנה את משרת רב ראשי אשכנזי הציבור החרדי הספרדי והאשכנזי שאנן וכך רבניה הרב נחשוני הרב פישר
ילצי טלנוביץ 21.07.17
4
אז מה עושים? מי שיבחר לבסוף, ש"ס תגיד שבזכות תמיכתה נבחר. אין לאף מועמד הבטחה מש"ס. יש רק מועמד אחד שיש לו מכתב ממועצת החכמים וגם הוא לא בטוח. כי בש"ס כמו בש"ס כל עסקן תומך ברב אחר...
בולקא מבולקא23.07.17
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם21.07.17
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יניב21.07.17
1
וחכמתו רבה היא למי שמכירו בכל תחומי החיים. וידוי בקרב האקדמיה כעילוי גדול ופנומן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי קוגל20.07.17
ינון רביב בנה לאבוטבול בית כנסת דרך פנמה ובנוסף שיחד בממון רב את יעקב כהן בנו של חכם שלום וגם לקח אותו כמה פעמים לפנמה יעקב כהן דאג למכתב מאביו למרות שבש"ס לא מעונינים כלל ברביב גם מפני שאינו הולך לפי הרב עובדיה בנוסף על סיפורים לא נעימים בכלל שברגע שיתפרסמו במלואם תהיה רעידת אדמה בנוסף רביב נהנה מת
משה אבוטבול21.07.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24