כיכר השבת

"לפרסם בעולם כולו"

הגר"מ שטרנבוך: החרדים שעולים להר הבית - "רודפים"

בדברים שנשא הגאון רבי משה שטרנבוך בישיבתו, הוא התייחס לשוליים מהציבור החרדי העולים להר הבית, וקבע כי הם "רודפים" ויש להוקיעם מחוץ למחנינו: "הם עתידים ליתן את הדין על שמסכנים את חיי תושבי הארץ" (חרדים)

20
ישראל כהן | כיכר השבת | ד' באב | 27.07.17
הגר"מ שטרנבוך
הגר"מ שטרנבוך (צילום ארכיון: בנצי צולמן)

אמש נשא הגאון רבי משה שטרנבוך, ראב"ד 'העדה החרדית', את שיעורו השבועי בהיכל ישיבתו, ובתוך דבריו התייחס לנושאים העומדים על הפרק, ביניהם - המתיחות סביב הר הבית.

הוא קבע כי מקצת החרדים העולים להר הבית: "הם רודפים שיש להוקיעם מחוץ למחנינו, הם עתידים ליתן את הדין על שמסכנים את חיי תושבי הארץ", חרץ הרב.

להלן דבריו המלאים: "לצערינו ולבושתינו ישנם בזמנינו אנשים חרדים בלבוש חרדי, וכן אנשים מ'המזרחי', שעולים להר הבית ועוברים על הגבול שגבלו ראשונים לשמור על קדושת הר הבית לבל ייכנס לתוך הר הבית שום יהודי גם אם הוא טהור, וכן נהגו והקפידו על זה ונתקבל כמנהג פשוט שאין היהודים עולים להר הבית. וכבר מבואר ברמב"ם (פ"ב מהלכות ממרים) שאין כח לשום בית דין לבטל מנהג שהנהיגו הקדמונים ופשט בכל ישראל".

"אין ספק שהם עתידים ליתן את הדין גם על שמסכנים את חייהם של תושבי ארץ ישראל, שדבר זה הוא בגדר התגרות בישמעאלים - שרואים בכניסת יהודים להר הבית כפגיעה בדתם, ורבים מהם מוכנים למסור נפשם על דתם ולרצוח בנו רח"ל עבור זה, ומבואר בפוסקים כמה יש להיזהר שלא לעורר איבה בין אומות העולם לישראל, שאיבה היא כפיקוח נפש, ודינם כדין רודף (שהלא מבואר בפוסקים שמוסר דינו כרודף. וכל שכן כאן, שמכניסים את יושבי הארץ לסכנת מוות ה"י)".

חרדים שעולים להר הבית (צילום מסך: מתוך وكالة شهاب, شبكة قدس الإخبارية בטוויטר)

"ומאחר שאותם אנשים פועלים לתעד ולפרסם בכל העולם איך אנשים חרדים עולים להר הבית, והדבר מעלה את חמתם של הערבים להתנקם בנו ח"ו, חובת השעה עלינו לעמוד כנגדם ולפרסם בכל מקום שהם פועלים בניגוד גמור לדעתינו, ואנו מוקיעים אותם מחוץ למחנינו ואין להם שייכות אלינו, וחייבים לפרסם כן בכתבי עת ומודעות ועיתונים בארץ ובעולם כולו, למען יידעו כל אומות העולם שקבוצה זו פועלים על דעת עצמם ואין להם שייכות לדת ישראל".

"וכשם שאנו מוזהרים לשמור על קדושת מקום השכינה בתוך הר הבית, כן צריכים אנו לשמור על קדושת מקום השכינה בכותל המערבי, ובעוונותינו הרבים בזמנינו נכנסים רפורמים ופריצים לכותל המערבי ושוחקים ולועגים מהקב"ה ותורתו בתעלולים ובתיפלות, ונשים נכנסות לשם באופן מחפיר כשהם עטופות בטלית וספרי תורה בידם לעשות ליצנות מהקב"ה במקום שכינת עוזו, וחילול השם נורא, והם עוד ממתינים ומצפים לקבל אישור מהבג"ץ לקבל מקום בכותל המערבי שיהיה מיוחד להם ה' ישמרנו".

"יבוא יום, שהקב"ה יתבע מכל אחד מה עשה בשעה שביזו את השכינה, ואם אנו נילחם בעד כבוד השכינה, יציל אותנו הקב"ה מצרה. ושכר רב מובטח למי שפועל ועושה למען כבוד שמו יתברך, ויהי רצון שיתגלה כבוד ה' בעולמו במהרה בימינו בקרוב", סיים אחד מחשובי פוסקי ההלכה בדורנו את דבריו.

תוכן שאסור לפספס
20 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
10
גם בשנות ה20 של המאה הקודמת ערבים רדפו ופרעו ביהודים. אז לא הייתה מדינה, לא היה צה"ל ובטח לא הייתה עלייה להר הבית. הטיעון של "מסכנים" את יושבי הארץ לא תופס מים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רמי28.07.17
9
כל עוד עם ישראל לא זכאי לארץ ישראל מכיוון שהוא לא נוהג כעם ישראל, וודאי שאסור בשום אופן לעלות להר הבית, לאחר שעם ישראל יחזור להיות עם ישראל, נצטרך להגיע בדרך של שלום להסכם בהר הבית, וכשעם ישראל יתנהג כמו שהוא אמור להתנהג זה יגיע בקלות, לאף אחד כאן אין את הכח שהיה ליהושע ולכן שאף אחד לא יפעיל פה שיקו
בחור ישיבה28.07.17
אם לא היסטוריה, לפחות תדע תנ"ך, שלא תשאר עם הארץ.
בני28.07.17
ולכן זכה בכל הברכות שבתורה. קומץ דבלנים לא ילמדו אותנו איך להיות בארץ הזאת!
יהודי אמיתי28.07.17
8
אולי צריך גם לעזוב את הארץ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל28.07.17

הצגת כל התגובות

7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי31.07.17
6
ויקרא כ"ה כ"ה. והגאולה תהיה בהעיר לבות בני אדם (ע"י הצדיק שיעורר את הציבור) ויאמר להם הטוב לכם כי תשבו חוץ גולים מעל שולחן אביכם. ומה יערב לכם החיים בעולם, זולת החברה העליונה אשר הייתם סמוכים סביב לשולחן אביכם, הוא אלוקי עולם ברוך הוא... וימאיס בעיניו תאוות הנדמים, ויעירם בחשק הרוחני... ובזה יגאל ה
דן28.07.17
חוצפה גמורה "ללמד" הלכה למרן הגר"מ שליט"א. בפרט שהכותב אינו מבין כלל את דברי האוה"ח, ומסיק ממנו מסקנות שאינן שייכות לענין כלל. מרן שליט"א הוא פוסק אמיתי, ולכן, אינו מתייחס כלל לטענות של איסורי כרת, ולטענה שיש מקומות שמותר להכנס, אלא לסכנת הנפשות. הר הבית הוא חבית חומר נפץ. והוא דוגמא טובה לחוסר האח
יהודי פשוט29.07.17
תלמידי הגר"א מתו ממחלות ורעידות אדמה שהיו כאן בא"י השוממה כמו כן העולים הראשונים שייבשו ביצות ונלחמו בערבים הסתכנו כפל כפליים כדי שאתה וצאצאיך תחיו בשלום, כמו שארץ ישראל נקניית בייסורים כך בית המקדש.
אריה30.07.17
5
תפסיק עם האיומים הזהר בגחלתן עד היום כל מי שקילל פה עם ההזהר בגחלתן מצא את עצמו נשרף באש הגהינום לגופו של ענין אני באופן אישי מתנדד לעליה להר הבית אבל .. כשאני קורא את דבריו של הרב אני רואה שהוא דווקא חושב שאין מניע הלכתי למעט המנהג .. ואז השאלה היא אולי בטעות יסודו של המנהג? כי בנודע להתגרות באו
james28.07.17
עד אז עצה ידידותית שקול מילים על גדול ישראל
אבי29.07.17
תגובה מחוצפת שאינה ראוייה כלל לתגובה, עמי ארצות גמורים שאינם מבינים כלום בהלכה, ולא בדרכי הפסק (פוסקים מהתנ"ך ומההיסטוריה...), מדברים על "גדוילים" ועל עמדה פוליטית רח"ל. שום דבר אינו שנוי במחלוקת. עליה להר הבית היא איסור גמור ומוחלט, מתוך סכנה. והיא גרועה מחילול שבת ואכילה ביום כיפור. גם מלבד הסכנה
יהודי זקן29.07.17
4
נתניהו עמד על כך שיהודים יוכלו לעלות להר הבית - א"כ זו הוכחה מגורם בטחוני שזה ההיפך מסכנה. ואדרבה, זה מסייע לבטחון ישראל, כי השולט בהר שולט בארץ.
י28.07.17
3
גם מי שטובל כדת וכדין ועולה עם נעלי בד למקומות המותרים בהר הבית - עדיין גורם ליותר שוטרים וחיילים לעלות לשם כדי להגן עליו ושאר העולים. והרי אותם שוטרים וחיילים לא טבלו מקודם כלל - ונמצא שהוא גורם מכשול גמור ליהודים. וזו טענה שאין עליה תשובה
יצחק29.07.17
2
הגאון רבי מאיר הייזלר חבר בית דין של הגר"נ קרליץ שליט"א מידי ליל שבת - מתקיים בביהכ"נ המרכזי של שכונת נווה אחיעזר בבני ברק - מניין מאוחר של קבלת שבת (מניין ר"ת) - בראשות הרב מאיר הייזלר - חבר ביה"ד של הגר"נ קרליץ, ובשיחתו השבועית בפני המתפללים - אזי הרב הייזלר התעכב על דברי הבית יוסף בהלכות חנוכה (
י28.07.17
1
מעניין למי יש דין רודף . לדברי הרב אולי לא צריך להישאר בארץ!!
דניאל28.07.17
חלילה לבזות דברי ת"ח. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
...28.07.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 16:20

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 11:48

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 11:31

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 11:09

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 10:24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"

ישי כהן | 04.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24