כיכר השבת

מרבים אהבה

ביוזמת כיכר השבת: רבנים ונציגים חרדים נגד שנאת חיילים

"מקדש שני מפני מה חרב? מפני שהיתה בו שנאת חינם" • ערב תשעה באב, ביוזמת האתר החרדי "כיכר השבת", רבנים ואישי ציבור מתאחדים נגד שנאת ותקיפת חיילים חרדים • צפו (חרדים, בארץ)

124
ישי כהן | כיכר השבת | ח' באב | 31.07.17
(עריכה: כיכר השבת; כתוביות: נסים פרץ)

"חייל חרדי הותקף". בתקופה האחרונה, לצערנו, הכותרות המדממות הללו התרבו, עד שכמעט הפכו לדבר שבשגרה. עוד חייל חרדי שהותקף, עוד שנאה, שנאת חינם כלפי בשר מבשרנו, ברחובה של עיר. לרגעים היה נדמה כי רחובות השכונות החרדיות שטופים בשנאה ותיעוב, ברוע ובאלימות.

ולא היא.

מותר וצריך לדון ואף להתווכח על ההשקפה החרדית, האם להתגייס, מי צריך להתגייס, מתי ולמה. ברור גם לכולנו כי לומדי התורה ועמליה, הממלאים ברבבותיהם את היכלי הישיבות והכוללים בכל רחבי הארץ ושוקדים על לימוד התורה שעות ארוכות בכל יום - הם מקור הגאווה שלנו, של הציבור החרדי. הם מקור השמירה וההגנה על העם היושב בציון.

יחד עם זאת, כפי שהורו גדולי התורה שלמי שלא יושב ולומד - אין זכות להזיק לכלל עולם התורה ועליו להתגייס לצבא, הרי שכלל הציבור החרדי אינו שונא חלילה את מי שהתגייס לצבא. להיפך.

הכאת החיילים החרדים ברחובה של עיר, השמצתם בצעקות "חרד"ק" ושאר נאצות מפי ילדים קטנים שטרם עמדו על דעתם או במודעות רחוב נוטפות שנאה - אינם דרכו של הציבור החרדי אשר מוקיע ומגנה בכל פה ובשאט נפש את המראות המזוויעים הללו.

הציבור החרדי מרגיש כל כך מנותק ומובדל מאותם קיצוניים עד שהוא חושב כי אינו אמור לקום ולגנות את התופעה, ובצדק - ברמה הפנים מגזרית. אך מאחר ובתקשורת הכללית טרם עמדו על ההבחנה בתוך הפסיפס שמרכיב את החברה החרדית, הרי שאצל חלק לא מבוטל מהעם בישראל, כל חובש כיפה, לבוש שחור-לבן - הוא חרדי. ומשכך, כל חרדי מצטייר כמי שתוקף ומבזה חיילים. למרבה הבושה.

ערב תשעה באב, ערב יום האבל היהודי על חורבן בית מקדשנו "מפני שהייתה בו שנאת חינם" - כמאמר הגמרא במסכת יומא דף ט. - הוביל "כיכר השבת", האתר החרדי המוביל, יוזמה להרבות באהבת חינם, ונענה בחיוב על ידי רבנים ונציגים חרדים רבים, בכנסת וברשויות המקומיות - שכאיש אחד בלב אחד יוצאים בקריאה משותפת - כולנו אחים, כולם אהובים.

ערב תשעה באב, נתאחד כולנו בהשמעת קול אחר, קול אוהב ומחבק, קולו השפוי של הציבור החרדי, מתוך תקווה כי הדבר יחלחל לכל שדרות הציבור בישראל, שיבינו כי אותם תוקפי חיילים הם משולי השוליים של הציבור החרדי, שברובו המוחלט מתנער מהם ואמון על "ואהבת לרעך כמוך".

• • •

בין המשתתפים: הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה עמאר ורבה של מגדל העמק ונשיא מוסדות 'מגדל אור' הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן.

כך גם נבחרי הציבור: יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אומר כי "הדרך שלנו דרך ברורה: דרכיה דרכי נועם. בצורה נעימה ולכבד אחד את השני. מה זה צריך להיות להשמיץ מי שלא הולך בדרכי? זו לא דרכה של תורה, בוודאי לא של בני תורה. צריך להרבות באהבת חינם".

יו"ר 'דגל התורה' חבר-הכנסת משה גפני אומר כי "אנחנו חונכנו נגד האלימות. כולנו זוכרים את מרן הרב שך זצ"ל שזעק 'לא לאלימות'. אלימות אצלנו היא מתחת לכל ביקורת, מחוץ לגדר. כך היה גם מרן הרב אלישיב זצ"ל, ולהבדיל בין חיים לחיים גם מרן הרב שטיינמן. אלו שמתנהגים באלימות עושים נזק עצום ומשרתים את המטרה ההפוכה. אני נגד זה, אני מוחה נגד זה, אני חושב שזה דבר חמור".

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור: "בימים אלה שבאו בגלל שנאת חינם אנחנו מצווים על אהבת חינם. גם חייל, בחור ישיבה שהלך להתגייס, אנחנו אוהבים אותו ונמשיך לאהוב אותו".

יו"ר ועדת המדע ח"כ אורי מקלב: "אנחנו לא קשורים לזה, לא קשור למגזר ולא קשור לציבור, הם לא נמצאים במסגרת שלנו. ידועה דעתם של כל גדולי ורבני ישראל בנושאי אלימות, כך שאם התופעה הזו קיימת אנחנו מגנים אותה, אבל מי שעושה את זה לא קשור לציבור שאני מייצג".

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי: "למגר שנאת חינם ולחבק את אותם בנים יקרים שלנו שהחליטו להתגייס וגם לשמור על אורח חיים דתי, במקום לתקוף ולרדוף אותם. אנא חבקו אותם, תאירו להם פנים, תחזקו אותם וכך הם יתחזקו בחיים פי כמה וכמה".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס: "חז"ל לימדו אותנו 'ספרא וסיפא ירדו כרוכים מהשמים', שהספר והחרב ירדו כרוכים מהשמיים. כמובן בראש ובראשונה התורה מגנה עלינו, וחשובים מאוד לומדי התורה. יחד עם זאת, אם מישהו הלך לצבא, בוודאי שחס וחלילה ללכת ולבייש אותו ולהלבין את פניו ברבים".

מזכ"ל ש"ס ח"כ יגאל גואטה: "צריך גם לדעת, יש כאלה שהקב"ה לא זיכה אותם לשבת בישיבה יום שלם. אותם בחורים הלכו והתגייסו לצבא. בימים האלה - ימי בין המצרים, צריך לחבק אותם, לעודד ולקרב אותם, ובעז"ה בסוף כולנו נשב בבית המדרש ונלמד תורה".

ח"כ מיכאל מלכיאלי: "גם אדם שהלך לעבוד, נמצא בצבא, יש עלינו חובה לאהוב אחד את השני, למנוע שנאת חינם ולהרבות אהבת חינם".

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש: "כשרואים דבר כזה - כתובות 'חרד"ק' נגד חיילי צהל החרדים - זה לא מרבה שלום. אנחנו צריכים לקחת על עצמינו להרבות שלום ולכבד אחד את השני".

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול: "אני מבקש מכולם, כמובן עלינו לכבד את לומדי התורה, אבל גם אם אחד בחר שלא ללכת בדרכינו שלנו, אסור לנו לבזות אותו! אסור לנו לתקוף אותו".

>> צפו בסיכום הפרויקט המיוחד <<

במהלך היממה הקרובה יתפרסמו ב"כיכר השבת"
קטעי הווידאו המלאים של כל אחד ואחד מהמשתתפים

תוכן שאסור לפספס
124 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
70
זה בדיוק כמו שהרבצ''ר יאמר דברים אילו מדובר בקומץ קיצונים שאפילו בית הדין של נעשה החרדית לא בטוח שיכול לרסן אותם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדק01.08.17
69
מעניין למה אף רב מיינסטרימי לעולם לא יצטרף ליוזמה כזאת... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהו31.07.17
68
גם אם מדובר במס שפתיים של חלק מהאישים בכתבה, להתבטאויותיהם חשיבות רבה
יפה מאוד31.07.17

הצגת כל התגובות

67
מפסיקים לשנוא, ולו במעט, את העצניקים ואחרי זה תדברו
אולי31.07.17
66
....
תהילה 31.07.17
65
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסוי31.07.17
64
בשנת תנש"א בשבת פרשת מטות מסעי[21], דיבר הרבי אודות אהבת ישראל, וחידש בה חידוש עצום. אהבת ישראל כיום - אמר הרבי - אינה מצד תיקון סיבת הגלות - שנאת חינם - כפי שהיה עד היום, שאנו מוסיפים באהבת חינם כדי להביא את הגאולה, וזאת מפני שסיבת הגלות תוקנה כבר (!). אהבת ישראל כיום היא מצד ניצוץ משיח הקיים בכל י
יוסי 31.07.17
איזה רבי ? למי כוונתך ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איזה רבי ?31.07.17
חוץ מזה כתוב מתוך חבדפדיה
יאיר01.08.17
63
תמחלו לי אני לא כל כך מבין, אבל לפי מה שזכור לי ההצלחה של הרומאיים הי-יתה אם אני לא טועה, זה היה כשהחזיר שהעלו (במקום מה שהעלו כל יום) גרם לזעזוע כל החומות ולא לקחת מזה משל לנמשל חלילה המדינה גורמת לזעזועים לא עלנו בחרדים והלואי שאלוקים יעזור לישועתך וכו"ל
.02.08.17
62
שהיה לו בן בעמנואל והרבה לבקר אותו ובדרך כשהגיע למחסום של החיילים היה מבקש מנהג האוטובוס לעצור והיה מחלק לחיילים ממתקים וגם הנהג היה מקבל ממתקים. הוא היה מחותנו של ה"שפע חיים"
"שפע חיים"01.08.17
61
דרעי זומן לחקירה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישלה31.07.17
60
זה לא שנאת חינם - זה שנאה שכל יהודי שאכפת לו מהשם ויש לא יראת שמים צריך לשנוא את אלו שרוצים להעביר את בחורי ישראל מעל דתם וכן לשנוא כל העוזרים וכל היפי נפש שנותנים יד לדבר. "הלא משנאיך ד' אשנא ומתקוממיך אתקוטט "תכלית שנאה שנאתים" (תהלים קלט, כ"א) אלקים אל דמי לך אל תחרש ואל תשקוט, כי הנה אויביך יה
שלום אמיתי31.07.17
מה אתה משווה בכלל??? הם שונאים את הקדוש ברוך הוא??? אם היו שונאים אותו הם אפילו לא היו משאירים על עצמם כיפה או ציצית.. לא היו נכנסים לבתי כנסת למרות שתוקפים אותם שם... וכל יהודי שבאמת אכפת לו מהשם ויש לו יראת שמיים לא מתנהג בצורה שמחללת את שם השם בצורה כל כך נוראית שאין לה שיעור!!! ולא מצער כל כך את
saritush02.08.17
59
אכן אסור לבזות חיילים, כמו שאסור לבזות שום יהודי באשר הוא. אבל צריך להדגיש שדעת כל גדולי ישראל ובראשם מרן הגר"ע יוסף הגרי"ש אלישיב הגר"ח קנייבסקי, וכן אמר הגרמ"ה הירש בשם הגראי"ל שטיינמן. שגם בחור שלא לומד אסור ללכת לצבא, שלא יתקלקל.
יהודי31.07.17
ממש לא נכון הרב שך אמר שיתגייסו
יעקב31.07.17
אנשים מתגייסים לצבא, קורעים את עצמם בשבילך ובשביל עם ישראל ויש לך עליהם ביקורת?!
שניאור31.07.17
חבר שלי שאל את מרן הגר"ח קנייבסקי, על בחור שלא לומד כלום ומסתובב ברחובות, האם לומר לו להתגייס, והגר"ח ענה שאסור בשום אופן.
שימעי31.07.17
58
בושה שאלו הנציגים שלנו, גם הפלסטינים מצהירים שהם מגנים אלימות מכל צד, ככה לא מפסיקים את האלימות, משפטים כמו זה לא הדרך שלנו, זה עושה חילול השם, גם אם לא מסכימים איתם יש לפעול בדרכי נועם, הדבר הפשוט והמתבקש שאף אחד לא אמר, שזה פשע וכפיות טובה כלפי מי שמקריב את חייו למען ביטחוננו.
בנימין31.07.17
שימו לב לחילוק בין חברי הכנסת של שס ליהדות התורה. אצל שס אומרים כולם במילים ברורות. שצריך לאהוב ולחבק את חיילי צהל.הם בשר מבשרנו. כל אחד בלשונו הוא. ואילו חה&quot;כ של יהדות התורה ממשיכים להתפתל בלשונם. ההוא מגנה אלימות.. וההוא מתפתל ואומר הרי ש&#039;אם התופעה הזאת קיימת וכו&#039;... וההוא..&#039;אנ
יוסי31.07.17
אם חברי דגל היו מדברים כמו ש"ס למחרת זה היה כותרת אדומה בעמוד השער של הפלס... ומה לעשות בציבור שלנו עדיף לא לתת להם נשק
מני03.08.17
57
מי אתה אריה דרעי שתגיד לנו מה דעת התורה ? אין לך טיפת בושה לצאת נגד מרן ונגד רבנו חכם שלום כהן קצת בושה אין לך?
שמואל ר31.07.17
מענין מי הראש ישיבה שלמדת ממנו ככה לאהוב...
יוסי31.07.17
הרב אריה דרעי צדיק ואין לך רשות לדבר עליו לרעה
שס06.08.17
56
די לשנאה!
מוטי02.08.17
55
אני מבין שאתה משיב למגיב מספר 18, כי אצלו כתוב "שלא יתקלקל". יוצא לדעתו של מגיב 18, מי שאינו חייב לתרום עבור ישועה כי לא הדרדר לפשע וכו', וכן אינו זקוק לצדקה כי הוא מתפרנס בכבוד אחרי ששירת בצבא, למד מקצוע ויצא לעבוד, הרי הוא מקולקל.
אברך פשוט01.08.17
54
איך אמר מרן הגאון עובדיה יוסף צריך לנשק להם את הידיים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון יוסף31.07.17
53
צריך לדבר על דבר כזה. מה היתה הו"א שמותר להכות לבזות יהודי באשר הוא? אלא מה? שאלו המכים והמבזים עשו רפומצזיה מהתורה, בדיוק כמו הרפורמים. מה שנוח לנו נעשה ומה שלא לא נעשה ועוד נעשה ההיפך. בושה תעטה את פניכם!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גפנר31.07.17
52
באתר שלכם מתי שיכולים רק את משמיצים את החרדים בצורה בזוי מאוד פתאום כואב לכם שמשמיצים את החיילים החרדים, כי לא איכפת לכם שכל בני הישיבות ילכו לצבא תראו את הפרסומת באתר שלכם שאתם מפתים לגייס בחורים ואברכים תמימים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד31.07.17
51
אם אינו לומד וגם מקצוע אין לו, הסיכויים שלו להדרדר אל הפשע גדולים, ואז בעת צרה ודאי יהיו לו הרהורי תשובה. אבל, אם חלילה יתגייס ואחר כך ילמד מקצוע ותהיה לו פרנהסה יציבה, מה הסיכוי שיהיו לו הרהורי תשובה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל31.07.17
שאתה משיב למגיב מספר 18, כי אצלו כתוב "שלא יתקלקל". יוצא שמי שאינו חייב לתרום כי הוא זקוק לישועה - כי לא הדרדר לפשע וכו', וכן אינו זקוק לצדקה כי הוא מתפרנס בכבוד אחרי ששירת בצבא, למד מקצוע ויצא לעבוד - הרי הוא מקולקל לדעתו של מגיב 18.
אברך פשוט01.08.17
50
החיילים החרדים פורצי דרך! הם משלבים דברים חשובים ביחד. את התורה והארץ, גשמיות ורוחניות. מעריצה חן
חן31.07.17
49
המהלך הזה לא משמעותי אם כי מבורך ברגע שתכבדו את כל הציבור כולו לא רק את המוגדרים חרדים תמנעו חורבן כרגע כשאתם שונאים רפורמים למשל אז הקב"ה שונא אתכם !! כשאתם מתייחסים לרב דתי לאומי בצורה מזלזלת אתם מביאים את החורבן כן.. ברגע שתבינו שהשמש לא ... אז זה יהיה תחילתה של הגאולה אגב .. יאיר לפיד כבר שם
james31.07.17
48
אני חיילת הסתובבתי עם עוד 2 חיילות ו2 חיילים במאה שערים כי היינו חייבים לעבור שם ובמקום שיעריכו אותנו על זה שאנחנו תורמים 3 שנים מחיינו במקום ללכת וללמוד באוניברסיטה במקום ללכת לכל המקומות שנוער אוהב להיות בהם לטוס להודו לטוס לתאילנד ללאס וגאס במקום זה אנחנו משרתים בצהל כי זה המדינה שלנו זה המדינה ש
איילת חן08.08.17
47
כל הכתבה הזאת ממומנת ע"י הצבא כחלק מתקופת ההסתגלות זה ברור ומי שלא מבין זאת רחמים עליו... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זעליג01.08.17
46
הלוא אח עשו הציוני ליעקב, ואת עשו הציוני שנאתי.
דן סגל31.07.17
45
יש הרבה עבודה בהגברת אהבה בתוך המחנה מי שמדורש רק אהבת חינם לחיילים ואינו מתריע בד בבד שיש לאהוב את הממסד הוא האם - אמא של הצבועים המתחסדים מלקקי הפנכא - גם אם הוא כותב מאד IN רק על דברים שהציבור אוהב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאור31.07.17
44
כל סוגי החיילים לא רק חרדים!!! כולם מוסרים את נפשם על שמירת א&#039;י!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רות31.07.17
43
זוהי דרכינו לכבד אחד את השני כל אחד ודרכו. שהשם ישמור על כל לומדי התורה ועל החיילים שלנו . שהרי שתיהם מוסרים נפשם בשבילינו!!!!!!!!!
שלום בעולם31.07.17
42
אין שום שנאה לחיילים ואותם אנשים שמוחים בהם זה מגיע אך ורק בגלל תקופת ההסתגלות שמנסים לסגל את הציבור החרדי לכך שיש גם חיילים בתוכו ולזה אותם מוחים לא מסכימים זה כל הסיבה לצעקות והגידופים ואני שואל כשאתה רואה חילוני נכנס בשבת עם רכב לשכונה חרדית וצועקים שאבעס' זה מגיע משנאה למה יש שנאה לחילונים זה הר
זלמן01.08.17
בין הסתה לבוז להסתה לשנאה?
רפאל01.08.17
אין מצב זה פשוט לא הגיוני שהוא יגיד דבר כזההה!!! דרך התורה היא לקרב!!! וכל מצוה שאדם עושה חשובה בעיני אלוקים גם אם הוא כופר לא עלינו כל מצווה שהוא עושה משמחת את הקדוש ברוך הוא קל וחומר אדם מאמין שנכנס לבית כנסת לעשות מצווהה!!! בוז יבוזו לו??? אולי תבדוק לפני שאתה מצטט משפטים שלא נאמרו... ואם הם רק ה
saritush02.08.17
41
לא משנה אם יש הסכמה או אין הסכמה עם המעשה- אלימות מילולית ופיזית זו בטח לא הדרך! החיילים האלו שספגו אלימות יהיה זה בגדר נס אם ישמרו על דתם ולא בגלל הצבא אלא בגלל הגועל שהם בטח חשים לעוינים כלפיהם..כך שבעצם מושגות תוצאות הפוכות כך בטח לא קרבו אף אחד. מה גם שגורמים לחילול השם וביזיון התורה. איך הם נרא
ח31.07.17
40
אין דבר כזה חייל חרדי זה לא הולך ביחד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חחח31.07.17
39
???? הם כל היום חורשים מזימות על כל מה שזז. כשדרעי הרשע יקבל את כולם כשווים אז תבואו לעם כולו. עד אז הם יודדרים טובל ושרץ בידו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פיני31.07.17
38
,,הרבה חרדים יראו בהם מודל לחיקוי ויתגיסו לצבא ותורה מה יהא עליה?
דן סגל31.07.17
37
אם תביאו איזה רב או עסקן "משלהם" עשיתם את העבודה...
ערן31.07.17
ינ
המקנאאאאאאאאאאא31.07.17
36
מי שיש לו לב יהודי לא יוכל שלא להסכים עם זה!!! כאלה שעדיין לא מסכימים עם זה ועדיין ממשיכים בדעה שצריך לתקוף ולקלל ולהמשיך לעשות את מה שהם עשו עד היום... כנראה כבר יודעים שהם לא יהודים... כי ליהודים יש לב רחמן ואיך שהם מתנהגים... זו אכזריות לשמה!!! באותה מידה שראו איך הגויים שונאים ומבזים את היהודים
saritush02.08.17
35
לא רק הצהרות מעשים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדעון01.08.17
34
מי זה האספסוף הזה שבא לגנות אלימות בעולם החרדי? איפה כל הרבנים והאדמו"רים והפוסקים???? אה, הם לא רוצים לגנות..
WTF31.07.17
33
אנשים קורעים את עצמם בשביל להגן עליך ועל עם ישראל ואתה עוד יוצאים נגדם?! בושה וחרפה!!!
שניאור31.07.17
32
במשך שנים רודפים כתבי האתרים ושולחיהם רבני בני ברק לרדוף עשרות אלפי ילדים ונשים על לא עוול בכפם רק בגלל שהם חושבים אחרת מהם, צעקות ומכות עלבונות וגנבות השפלות וניסיונות רצח לרבנים ובני תורה, חזנים ובעלי תקיעה, ראשי ישיבות ומשגיחים, מורות וגננות, ילדים וילדות, ואין לך יום שאין קללתו מרובה מחברתו, ומה
מבין31.07.17
31
מאוד נהנתי, מאוד מתאים לימים אלו, רק אם אפשר לשים ברקע מוזיקה ווקלית
אברך31.07.17
30
הלוואי שישתנו ימים יגידו
אליק31.07.17
29
הרבי מליובאוויטש מלך המשיח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי 01.08.17
28
אבל אסור לשכוח שמצוות אהבת ישראל &#039;&#039;ואהבת לרעך כמוך&#039;&#039; היא לכל איש ישראל!!! למגדול ועד קטן... לא רק חיילים, לא רק חרדים, לא רק שומרי תורה ומצוות, לא רק השכנים, לא רק הדתיים, ולא רק את מי שכולם מדברים עליו- לטוב או למוטב. כולם זה כולם. כל מי שנולד לאמא שאמא שלה יהודיה, או שהתגייר כה
חי&#039;&#039;ל31.07.17
27
שנזכה לבניין בית המקדש במהרה אמן!!
א31.07.17
26
תפגינו נגדם תסלקו אותם מבתי כנסת
סימה31.07.17
הם מסלקים את החרדים מבית הכנסת על מה את מדברת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד01.08.17
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פו31.07.17
תתבייש!
מוטי31.07.17
24
למה אתם לא יכולים להיות כלל ישראל ??? למה תמיד פלגנות ???? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורי31.07.17
הראשון הראשון שצעק ללא סרק נגד הביונות אלה וכולם בכנסת במפלגות אלק חרדיות מילאו פיהם מים כי הם רשעים ממש
הם כפויי טובה02.08.17
23
כל יהודי הוא יהודי ויש לחבק את החיילים שמחרפים את נפשם למען עם ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני31.07.17
אפשר להוקיע את התופעה של חייל חרדי. לא להתלהב לא להחמיא שלא תיהיה פירצה. אבל ע....ד פגיעה בגוף ונפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אם02.08.17
ההבדל הוא, שמי שיושב בשקט, אמנם לא מקבל את זה, ומתפלל עליהם שיחזרו בתשובה- הוא חרדי ויהודי אמיתי!!! וכל השאר- תחפושת למשהו הרבה יותר גרוע!!!
saritush02.08.17
22
הציבור החרדי הישראלי הוא אלים, נקודה. עד שלא יחול שינוי עמוק במוסדות חרדיים אין פתרון לאלימות של החברה הזאת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חייל31.07.17
זה שיש כאלה שבאמת תורתם אומנותם ואני מדברת מכלי ראשון שאני מכירה אברכים אמיתיים שיושבים ולומדים!!! ולא מעוניינים להתגייס... עדיין לא סותר את זה שכולנו נגד האלימות הזאת! כולנו מוקיעים את התופעה הזאת... זה רק קומץ של פסיכופתים...
saritush02.08.17
21
לפני 15 שנה החילונים הצליחו לפרוץ את החומות של הציבור החרדי, והקימו את המסלול הראשון לבחורים חרדים(בסיוע משת"פים חרדים) ומאז המצב רק ממשיך להידרדר והקימו גם מסלולים בגבעתי ובצנחנים רחמנא ליצלן, יש בחורי ישיבות שהלכו להיות צנחנים חרדיים, ואלפי משפחות חרדיות הם בפחד ובחרדה שהבנים שלהם יפלו למסלולים ה
יוסף31.07.17
כשאתה כותב "משת"פים חרדיים" אתה מתכוון למרן הגאון הרב שטיינמן? כי הנחל החרדי הוקם בברכתו והכוונתו.
יהודי טוב01.08.17
20
כל אחד יודע מה דינו של רודף ארור
כיכר07.08.17
אתם החרדים יש לכם בעיה בעיה חמורה מאוד אתם לא יודעים להעריך מה שאנשים עושים בשבילכם!!! חייל חיילת מתגיסים בשבילכם בשביל המדינה להכיר תודה לשמור על כל האזרחים מכל המחבלים והזבלים שמסתובבים לנו בארץ שלנו ואתם יורקים עלינו בפרצוף!!
איילת חן08.08.17
19
מגוחך קצת לקרוא על כנס חרדי נגד שנאת חינם...
יהודי אחד01.08.17
18
מה עם הלהטבים ? האם תאהבו אותם ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אהבת חינם 31.07.17
מי שליבו מוטה להמשך אחרי בני מינו - יקרא את פרשת הקטורת עם הכוונות כפי שתיקן המקובל ר' יהודה פתייה זצוק"ל. אפשר להוריד מכאן - http://www.neharshalom.
חיים ד01.08.17
17
אבל אל תחשבו שחברי כנסת הם רבנים
שמעון31.07.17
16
לצערי חלקים גדולים מהיהדות החרדית הם מזרוחניקים או קרובים למזרוחניקים בהשקפתם, על כן אני תומך רק בתנועת בני תורה שבהנהגת ובהכוונת גדול הדור מרן ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אויערבך שליט"א שממשיך את מסורת רבותנו ללא כל שינוי או רפורמה חלילה!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני31.07.17
עכשיו,אנחנו בזמן אבל על חורבן בית מקדשנו[מקדשנו-תרתי משמע]
י01.08.17
15
וגם להרבות...ואפילו שהוא שונא ליעקב.
הרב גרוסמן31.07.17
איך אפשר
מזעזע31.07.17
חי
כידוע.31.07.17
14
נמצא כאן
רועי02.08.17
13
ח"כ הוא ש"ץ שלנו שרק אם מצווים אותם לעשות דבר צריכים לעשות ולא אם עושים בלי שאילת רשות מרבנים שלהם
חרוזים01.08.17
12
מחותנו של השפע חיים היה נוהג היה לו בן בעמנואל תמיד כשביקר אותו היה מבקש מנהג האוטובוס לעצור ליד המחסום והיה מחלק ממתקים לחיילים אם הזמן כבר עצרו לו ללא שביקש וגם הנהג היה מקבל ממתק
שפע חיים31.07.17
11
זה לא יעזור הרבה כי השינא של הקנאים שקוראים לעצמם קנאים ,זה די דומה לערבים שכך אי אפשר לעצור אותם זה בדם שלהם ה' ירחם ,הם כבר יצאו מכלל ישראל וכל המצוות והתורה שהם מקיימים זה זיווף גדול,, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי כועב31.07.17
10
אכן אסור לבזות אף יהודי. אבל מתי תהיה כתבה נגד פיטורי מורות ומורים, פיטורי חזנים ובעלי תקיעה, התעללות בילדים, הפלת רבנים על הרצפה, ביזוי ברבים, חרמות נגד עסקים, וכו' וכו'. שכל חטאם הוא שהם תלמידי הגר"ש אויערבאך - בני תורה. הא ! שכחתי - הם חרדים, ולכן מותר לבזות אותם, אבל אם הם היו חיילים אז היה
יהודי לא מבזה י31.07.17
אויי להם משמיים גם אם החזן ימחל הקבה לא ימחל בשמיים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד01.08.17
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מידת האמת31.07.17
8
"יחד עם זאת, כפי שהורו גדולי התורה שלמי שלא יושב ולומד - אין זכות להזיק לכלל עולם התורה ועליו להתגייס לצבא". מה?!... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם31.07.17
7
להפסיק את האלימות נגד נושאי הדגל במאבק בגזירת השמד
הפלס31.07.17
טוטאלית והעיקר שאתה נגד הגיוס חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
אחד העם 31.07.17
גזירת שמד יש באושוויץ. לך לבקר שם . למד הסטוריה !!!למד תורה !!! הפלס - מתבטל מעל המקלדת מעליל עלילות שווא . או שמא הוא כמו קלטת שחוזר על דברי מסלפים עסקנים שסילופם שכספם אומנותם , ועסקנותם אומנותם. אם אתה לא רוצה לקיים את התורה , ולתת לאחרים לרשת את הארץ במקומך , ולשמור על משפחתך וגבר אחר ישמור על
בת ישראל 31.07.17
אתה מסכן. כי אתה מנותק. מהתורה האמיתית. מהאמונה הנכונה. ומהמצוות. מהתורה האמיתית של משה רבנו שנלחם במדין בעוג ובעמלק. של שמואל הנביא, שאול דוד ואבנר בן נר שהיו צדיקים עצומים ואחזו חרב ונלחמו. מאמונה כי האמונה שלך כל כך חלשה שאתה חושש מכל רוח חלשה שתפיל אותה, ומנסה להכריח אחרים באלימות במקום לשכנע בא
אורי31.07.17
6
יישר כח ענקקקקקקקקקקקקקקקק,
יאיר31.07.17
5
מזעזע שזה גולת הכותרת כל הענין לא לשנוא חיילים, ולא לאלימות, יישר כח! במקום לבא ולהצדיע לחיילים שמקריבים את עצמם ולהודות להם ולאהוב אותם רק לא לשנוא!! ובעקבות תשעה באב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד חיים31.07.17
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יישר כח31.07.17
3
ענ
מה שנכון נכון31.07.17
2
ניצור אהבה ולפחות להוריד את השנאה גם מאותם שלא חושבים כמונו למשל הפלג הירושלמי! ובזאת תמדד אמיתות הפרויקט היפה הזה, מחכה לתוצאות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי31.07.17
1
מצגת יפה אבל חבל שלא עושים כך גם בעד אותם שלא מתגייסים וגם בעד אותם שלא מתייצבים! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק31.07.17
ראית פעם שחיילים חרדים תקפו משתמט או עריק???
saritush02.08.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24