כיכר השבת

"השאיפה למצויינות מופרזת - חורבן"

דיני נפשות: הטור המסעיר של השופטת החרדית הראשונה

במאמר מטלטל שמפרסמת רוחי פרייר, השופטת החרדית הראשונה בארה"ב, היא זועקת נגד הרחקת תלמידים ותלמידות ממוסדות חרדים בניסיון לייצר מגזר אליטיסטי, ומביאה סיפור אישי כואב (חדשות)

144
ישראל כהן | כיכר השבת | ט' באב | 01.08.17
דיני נפשות: הטור המסעיר של השופטת החרדית הראשונה
(צילום: Michal Fattal/Flash90 ו-Jrathkopf CC BY-SA 4.0)

מותה הטראגי של מלכי קליין, צעירה מבית חסידי, פתח צוהר לעדויות על גל של מקרים מצערים המתרחשים בשנים האחרונות בקרב צעירים מבתים חרדים שנפטרו במיתות משונות, כמו גם לתופעת השימוש בחומרים קשים ואסורים בקרב חרדים לשעבר בניו יורק. המקרה, אף יצר שיח ער סביב היחס הנכון והראוי אליהם בקרב הציבור החרדי.

אשת החסד רוחי פרייר, עסקנית מוכרת בקהילה החרדית בניו יורק ומי שעשתה היסטוריה כשמונתה לפני תקופת זמן לשופטת החרדית הראשונה בארה"ב, פרסמה לאחרונה מכתב נרגש ומלא תוכחת מוסר בנושא שהפך במהלך היממה האחרונה לוויראלי במיוחד ברשתות החברתיות.

"לפני שבע שנים פגשתי לראשונה את מלכי קליין בת ה-14. היא ישבה מולי בחדר הספרים בביתי. היא הייתה מהורהרת ויפה, לבושה בחצאית ארוכה. מלכי לבשה את התלבושת של בית-הספר בית יעקב שסילק אותה והתביישה לספר שאין לה מסגרת לימודים. הוריה היו מודאגים על כך שהיא חווה אתגרים חינוכיים ומכך ששום תיכון לא רצה לקבל אותה".

המינוי של פרייר לשופטת (צילום: ליפא שמלצר)

"במשך שנים רבות עסקתי בייעוץ וסיוע לנוער בסיכון מתוך הקהילה החסידית" היא מספרת, "לילה אחד, בסוף שנת 2010, התקשרה אלי דודתי, מרים שוורץ ואמרה לי: 'רוחי, את צריכה לעזור לי להכניס את הבת של חברתי רבקה קליין, לבית הספר התיכון'".

"דודתי הסבירה שהיא מכירה את הנערה הזאת ואת משפחתה במשך שנים, וכי הם אנשים נפלאים. שוחחתי עם מלכי והוריה וכן עם הרבי שלהם, רב קהילת קארלי בוילאמסבורג. התרשמתי מהם ופניתי למנהל תיכון שפתח סמינר חדש שיסכים לקבל את מלכי".

"הוא סירב, וגם לאחר שהשתכנע, הסביר כי הוא חושש שההורים האחרים יוציאו את ילדיהם מבית הספר באם ישמעו שמלכי התקבלה לסמינר. אמא לתלמידה מסויימת אף 'ליכלכה' על מלכי וטענה כי היא קרובת משפחה של קליין ומכירה את הכל מקרוב".

קליין, בתקופה האחרונה לחייה (מתוך פייסבוק)

"מלכי היתה קצת חלשה בלימודים אולם למרות זאת השקיעה הכל על מנת להדביק את הפער ולהשתלב עם כולם. היא בכתה להוריה ואמרה כי אם זה המאמץ שנדרש כדי להיות ילדה מצטיינת הרי שאינה יכולה לעמוד בזה". פרייר מציינת את דברי מרן החזון איש זצ"ל כי ההחלטה לגרש ילד מבית הספר היא דיני נפשות, וחייבים לכך בית דין של 23 דיינים.

"בתוך פחות משנה, המערכת שלנו, של הקהילה החרדית, גרמה לכ-70 מקרי מוות שנגרמו רובם ככולם בגלל דחייה. כל גדולי ישראל נגד הדבר הזה, אך מדוע זה קורה?".

הגברת פרייר מספרת כי "בשנות ה-70 כל הציבור החרדי למד יחד ללא הבדלי מעמדות וקהילות. גם אם היו בנות חלשות יותר אף אחד לא חשב לסלק אותן חלילה מספסל הלימודים. היו ילדות ממשפחות מכל הרקעים, חוזרות בתשובה, וכולן למדו יחד והיו גאות להיות יהודים".

"בשנות ה-90 התחולל שינוי, כאשר חלק מההורים החדשים סברו שהם יותר טובים ונוצרה אליטה והיבדלות תוך שאיפה למצויינות מופרזת שאינה מציאותית. כך החל חורבן הדור. החלה תופעת עזיבת הדת והנשירה, והעובדה שתלמידים רבים נדחו מהלימודים ומסגרות החינוך גרמה להרס נורא".

"רבים מאותם נשמות נפלו לסמים ונזרקו לרחובות מה שגרם להעצמת הבעייה ולהחרפתה". הגברת פרייר מספרת מניסיונה הרב כשופטת ומציעה למנהלי מוסדות החינוך להשתמש ביותר צניעות וענווה ולפעול למען אחדות הקהילה. "אנחנו צריכים להגביר באהבת חינם. גם אם ישנם כאלו עם קשיים, צריך לסייע להם בתוך המסגרת החינוכית להתמודד ולא חלילה לזרוק אותם החוצה ולעשות נזק עצום" כותבת פרייר במאמרה שגרם לסערה.

תוכן שאסור לפספס
144 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
81
הסגנון של להאשים את המערכת מתחיל להיות פאסה היום ישנה מודעות ורגישות גבוהה הן של ההורים והן של המערכת לצערי אני מכירה מקרה מקרוב של נערה צעירה שנשרה לאחרונה . מהוריה הכאובים שמעתי כי מנהל בית הספר עשה הכל כדי לבוא לקראתה אפילו הסכים שתמשיך ללמד ותביא לפטופ רק עם הגנה ולא הסכימה אגב מדובר בנערה מוכשר
שפרה02.08.17
הדור שלנו באמת יותר מפונק, אבל 'היא הנותנת'; בדיוק בגלל זה המנהלים צריכים לחשב מסלול מחדש. זו בדיוק השאלה שעליה מתבקשים המנהלים להשיב, האם אנחנו כאן בשביל הילדים או שאנחנו כאן בשביל עצמנו. אם אנחנו כאן בשביל הילדים, אז אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לשינויים שעובר עליהם. אם הם מפונקים אז אין ברירה אלא
ריאלי03.08.17
אם אתה מכירה מנהל/ת כ"כ רגישים את מוזמנת להעלות את שמם. מגיע להם שכל הקוראים יתנו להם צל"ש. אני מכיר מקרים הפוכים. מנהלים שזוכים לתשבחות כלפי חוץ, אך אם הם היו יודעים מה ההורים מתפללים שיקרה להם יתכן שהם היו מפסיקים 'לעוף על עצמם'. אני חושב שלא זו הדרך (להתפלל שיקרה להם משהו רע חלילה), אבל כן ראוי ש
חשדן02.08.17
גם לילד מהבית הכי טוב שקיבל המון חום ואהבה יש את הבחירה האישית שלו, לבחור בטוב או ברע. מכירה באופן אישי נושרת מבורו פארק שהתאבדה בשנה האחרונה, מבית מבוסס, כמעט בת יחידה, הורים שלה פינקו אותה כל החיים ונתנו לה כל מה שרצתה, אמא אוהבת ושופעת ומרעיפה, השמים היו הגבול. ובכל אופן - בחרה להרוס את חייה. תוצ
נכון02.08.17
אכן אנו מגדלים ילדים מפונקים שלא מסוגלים להתמודד עם שום דבר. אנו לא מסוגלים להתמודד עם שום בקשה שלהם, גם אם היא חריגה.
לאה03.08.17
80
ברגע שכל מוסד מתנהל עפ"י גחמות של מנהל המוסד(והם מסתתרים מאחורי הגדולים), זה אומר שבית יעקב וכן החיידרים סיימו את תפקידם, המדינה צריכה לפתוח מוסדות אלטרנטיבייםאשר ישמשו חלופה מכובדת למוסדות אלה שכבר מזמן פשטו את הרגל ולא הולכים ברוח ישראל סבא. כבר מזמן הפרמטר לילדה טובה אינה יר"ש אלא חשבון מתמטיקה ו
יהודי02.08.17
79
אם היא פוסקת בדינהם נגד דין תורה זה גזל גמור . הרב עובדיה ביטל קידושין שהעד היה עו''ד שתבע בערכאות.
י02.08.17

הצגת כל התגובות

78
אני נפגש בכתבות כאלה ודומות להם כמעט מדי יום ולבי יוצא, אני תוהה, האם למול עיניי, במוסד שלי ובאחריותי לא מתרחשים דברים כאלה? אינני יכול לומר בוודאות שלא. יחד עם זאת, נסו להיכנס לנעליי כאשר יושבים מאחורי המקלדת קל מאד לדבר במושגים של די עם ה: ״מצוינות מופרזת״ ״חברה אליטסטית״ וכו׳. בסופו של דבר לכל מ
מנהל מוסד 02.08.17
77
כמה נשים אני מכירה ובחורי ישיבה לשעבר אומרים אני חילוני/ת בגלל המורה הזה או הרב הזה. ורבנים ומורות אלה העמידו בתי תורה גדולים. מספיק נשמה 1 ואיבדו את עולמם. אוי להם מיום הדין ואוי להם מיום התוכחה. 70 נשמות בשמים שלא זכו לתמיכה דמם צועק מן האדמה. עורו עורו גדולי הדור הספרדים והאשכנזים פן יהיה מאוחר
אני01.08.17
76
צריך לשקול להאשים אותם בגרימה לרצח. אולי אז הם ישקלו יותר את צעדיהם.
א01.08.17
75
מיצרי ואוי לי מיוצרי. כל הבכיינים והמתקרבנים כאן בתגובות לא ניסו לנהל מוסד כשמספיק שיש לך תלמיד/ה אחד "מקולקל" וחשוף לתרבות זרה, והוא כבר יכול להדביק הרבה תלמידים אחרים שאתה זה שאחראי לכך שישארו חרדים יר"ש. בהרבה מקרים ממש לא מדובר באליטיזם, קבלת מצוינים ומחוננים, התנשאות, ושאר הסטיגמות שניסו להדביק
דבש, ירושלים02.08.17
ששם ממש אין דרך בראיון של 5 דקות לדעת האם התלמידה חכמה, יראת שמיים או לא. ההחלטה שם ברוב המקרים היא החלטה הנוגעת לצבע העור של התלמידה, למוצאה וכן האם הוריה מקומבנים מספיק. במידה שלו היא נכנסת לרשימת המתנה, ישאר מקום פנוי תתקבל, אחרת שתלך לחפש לה מקום אחר. וזה ממש לא קשור ליראת שמים או לטיבה של הבת.
אבי07.08.17
מנהלים מהסוג שאתה מציג אפשר לספור על אצבעות כף היד. אלו מנהלים שאכן טובת הכלל לנגד עיניהם. אכן, לעיתים ההתלבטות מאוד קשה במקרים מסויימים. התורה על הרוב תדבר.... רוב המנהלים הפכו את המוסד לקרדום שממנו הם מתפרנסים בכסף ובכבוד ובשחצנות וב... הם ישנים טוב מאוד בלילה, גם אחרי שהם זרקו ילד שהוא בסך הכל ח
הורה02.08.17
74
המוסדות נועדו רק להנחיל "השקפה" כדי לבצר שליטה. לשם כך נחוצה אווירה של פחד ואימה המושגת על ידי הרחקת תלמידים בקלי קלות. בני המזל שמתקבלים ונשארים במוסדות, אינם מתקלקים מחבורת המסולקים, אבל כיוון שאינם מקבלים כל חינוך לערכים הרי הם נשארים בגדר של "עיר פרא אדם יוולד".
אברך פשוט02.08.17
חף
תמהה.02.08.17
ממש ככה!!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם גרוסמן02.08.17
ולצערינו ברובה.כי רובה אשכנזי.וגם בכוללים מתחילים לשכנז את נהלי הקבלה..גם אם יש לך הרבה ידע..זה לא יעזור לך בדרך כלל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברך,לשעבר מזרוחניק02.08.17
73
הארורים הללו,שבשל עדתיות ,כבוד,ותהילה,מסרבים לקבל יהודים כשרים שחפצים להסתופף בחצרות בית ה',מי שמם לאיש שר ושופט שידחו יהודים כשרים מן הסתם יותר מהם. ועל זה נתפלל השיבה שופטינו כבראשונה ויועצנו כבתחילה...
שליח-מצווה01.08.17
72
הבעיה זה הלכה למעשה כל הנאמר הוא נכון וגם ידוע. ובשטח דבר לא נעשה הכל שייך לעסקנים ולפוליטיקה. גם בישיבות של הבנים. על זה חרב בית המיקדש. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שיפי 01.08.17
71
"הסלקציה "מזכירה את מה שאנו לא רוצים לזכור ...70 ילדות שנטלו את חייהם בגלל "בושה"...???איפה האחריות של ראשי הקהל מנהלי המוסדות???הרי בדיני נפשות ממש עסקינן ...מזעזע !!!ראוי לזעקה גדולה ומרה-די!!!!
הפעלצער צדיק02.08.17
70
אין שום קשר לאינטרנט. יש קשר לחוסר הרצון לבצע שינויים דרסטיים במוסדות החינוך ולעבוד קשה. כל שינוי כזה שומט את הכח מידיו של מן דהוא הן כלכלי והן פוליטי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל02.08.17
69
חזקקקקק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד 02.08.17
68
כמה כואב הלב שהציבור החרדי והחסידי הגיע לזה, במקום להיות הסמל של החינוך בעולם הכל נהפך להיות חיצוני מה יגידו ומה יגידו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברך 02.08.17
67
למנהלי בתי הספר והסמינרים יש גהינום במחלקה ראשונה למעלה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בתיאמי02.08.17
66
היום ילדה מקולקלת מקלקלת כיתה שלימה בתוך שבועות ספורים, זו המציאות, ואף אחד לא מוכן לסכן את ילדיו בשביל "להציל" מישהי או מישהו שכבר מעד ונפל לבור השופכין הנקרא אינטרנט פרוץ
משה02.08.17
????????????????????????
12302.08.17
אינטרנט פרוץ, אז תסלח לי אדון 123
דבש, ירושלים02.08.17
תישאר שם מיסטר צבוע, אנחנו מנצלים את הטוב שיש באינטרנט
יוני06.08.17
גם לפני 15 שנה שאני הייתי בסמינר, אשכנזי וטוב... היו אפליות ללא שום רקע רוחני... והיו בנות בשוליים שלא היו מזיקות אבל אף אחד לא היה כח להתלכך בשבילהן אז העיפו אותן, אבל בהחלט היה ניתן לטפל בהן... וחבל!
אורה02.08.17
65
אנשי החינוך האמתיים נעלמו אנשי אמונה ואמת הלכו כלא היו היום - כל מי שרוצה קריירה וקצת לשחק בכסף פותח עמותה שמפעילה מוסדות. ברובם לא מפוקחים ולא ממושמעים לגדולי ישראל. חבל פשוט חבל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק02.08.17
64
מי שמצער נפשות ונשמות מעם ישראל ייתן על זה את הדין גם בעולם הזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד01.08.17
63
אין זה כבוד ואף עבירה גדולה.
דניאל01.08.17
62
בבית הספר בו למדה הבת שלי, בת אחת שהעיזה ללכת לאולפנה...סילקו את כל האחיות שלה מבית הספר. זה ממש רצח. מה הרווח בצעד כזה? אם היו משאירים אותן הם היו גדלות על פי החינוך החרדי. כעת הן כולן יגדלו בחינוך דתי ועם שנאה לחרדים. מי התיר פעולה כזו?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורי02.08.17
61
מה יהיה הסוף?????
אמונה01.08.17
60
בלשון המעטה. רק לבוא לתת להם שיעור או דרשה. אך ללמוד עם הבנות שלהם בסמינר? חס ושלום, להתחתן איתם? עדיף גוי גמור. וככה באהבת החינם הזו בונים עוד ועוד בתי מקדש לאלילי תפיסות הבולשיט שלהם, ובדרך שולחים אנשים לסמים ולהתאבד. שכוייח.
גידי01.08.17
ואפילו בעלי תשובה. וואלה צודק
דבש, ירושלים02.08.17
59
הישראלים והישיבות!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמית א'01.08.17
58
שו"ע חו"מ סימן ז סעיף ד "אשה פסולה לדון"
אודי01.08.17
57
עסקתי רבות עם נוער בישק וישג ומכינות ראשי מוסדות לא מענין אותם הצלחת המוסד ולא רוחניות לא יראת שמים ולא קדושה גאר נישט כולם כולל כולם עם הכללות מה שמענין זה כסף וכסף אה גם שם טוב שיוצר כסף. אף מנהל מוסד רמ ר"י לא מענין אותו להציל תלמיד באמת משמד רוחני או גשמי או כלכלי כלום יש בךלך? אתה שווה משהו אין
אברך לא פשוט02.08.17
כמה שאתה צודק ומכאיב
שי02.08.17
56
דעת בעלי בתים הפך דעת תורה. ההורים יכלו לשלוח לבית ספר של המזרחי ולא להתעקש על בית יעקב. שילמדו להבא הורים אחרים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרן01.08.17
55
צריכים עוד כמוה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ינקב01.08.17
54
כל שנה נשפך דם נקי של עשרות בנות אם לא מאות... רק בגלל שהיא לא מספיק חזקה או בגלל שמישהו לחש לאוזני המנהל/ת שהיא קצת כזו וכזו, וזה מספיק כדי להרוס חיים שלמים של בחורה ופעמים גם של ההורים, והדבר משפיעה מאוד גם על שאר המשפחה. וזה לא מעניין לא את הרבנים, לא את העסקנים ולא את הח"כ מ-ג' או מש"ס שחוץ מלד
אוי כמה נכון01.08.17
53
היום מי שמנהל את הישיבות זה עסקנים שמכאן ועד לדיני נפשות רחוק מהם מזרח ומערב אנחנו לא מדברים אם יש להם יראת שמים או לא אמר איזה גדול הם לא דתיים.לא מענין אותם שום דבר גם אם יהיה חילוני יגידו ידענו שזה מה שיהיה לכן סילקנו אותם מי שיכול לפעול בענין צריך דחוף.לעשות מעשה
יוסי01.08.17
52
נגר בשעת העבודה יכול לדרוך על נסורת .. זגג בעבודתו יכול בטעות לדרוך על שברי זכוכית - אבל אנשי חינוך בשוגג ובמזיד - ד ו ר כ י ם ע ל נ ש מ ו ת ! ! ! !
בר שר06.08.17
קלעת בול!!!
כואב לי08.08.17
51
מה שכן אכפת לכל העיתונאים, עסקנים, ומעצבי דעת ציבור, זה בני התורה היקרים שממשיכים לעשות את מה שההלכה דורשת מהם אפילו כששזה נגד מה שהעסקנים רוצים, אלה שעולים להר הבית אחרי לימוד מעמיק של ההלכות, אלה שמניחים תפילין כל היום כי זה דינה דגמרא, אלה ששמים תכלת אחרי שחקרו האם זה התכלת האמיתית, ואלה שעושים א
מדם ליבי04.08.17
50
לכל העדות משקיעים בחינוך ובנשמות לא מפחדים להכניס ילדים חלשים ולא בעלי עדות שונות רק שישקיעו בלימוד התורה
מנחם02.08.17
49
נשארו נאמנים לאהבת (כל אחד ואחד מ)ישראל מבלי להביט על עדה, ולחינוך אמיתי אני בדרך הבעש״ט. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספרדי שלמד בחב״ד02.08.17
בעיר שבה אני גר יש שני חיידרים לחב"ד. אחד סובל מגזענות שלא היתה מביישת את גרמניה. השני בהחלט מקבל כל אדם בסבר פנים יפות.
אוהב חב"ד02.08.17
רק חב"ד נמצאים בשפל חינוכי אדיר כי בלי להביט על עדה
איכפתי03.08.17
48
הבעיה שסמינרים שכן פתחו שער לבנות שאחרים לא קיבלו, בסוף נוצר מצב שבנות לא רוצות להירשם לשם בכלל כי זה כבר לא סמינר 'מספיק טוב'. וכן סמינר שקיבל הרבה ספרדיות אפילו הספרדיות עצמן כבר רוצות סמינר אחר יותר אשכנזי... הציבור יורה לעצמו ברגליים. המקום היחיד שנשאר נורמלי זה בתי הספר היסודיים לבנות ששם מקבלי
כואב02.08.17
47
אבל זוהי זעקה עד לשמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר02.08.17
46
האמת היא שרמת הלימודים בתיכונים חסידיים בארצות הברית נמוכה מאד ולמרות שהנושא והמקצועיות של אבחון וטיפול בקשיים לימודיים שם נמוכה עד לא קיימת, לא בעיות לימודיות הן אלו שגורמות לתיכונים חסידיים לא לקבל את הבנות. כי בציבור החסידי בארהב כי אין לזה הרבה חשיבות, בנות חסידיות נשפטות על דברים אחרים ולא על ש
עו"ס07.08.17
45
יש בתים גם לידכם שהבית לא מתפקד ולא בגלל שיש שם הורים מוגבלים פיזית , אלא יש משפחות רבות שחיים חיי הפקר אין אוירה של תורה ויראת שמיים , גולשים בכל מקום האסור מעולם אין דוגמא אישית בבית של יראת שמיים ה ישמור , הילדים יותר זמן ברחוב מאשר בבית וגם בבית הם ברחוב , ואז בא היום - בוקר טוב פתאום הם לא מ
אריה06.08.17
44
אני משפחה חסידית שבני לומד בחיידר חסידי מעולה, לא מקבלים את הבת שלי לבי"ע ליטאי כי שענה מגעילה לכלכה עלינו והרסה לנו את השם!!!! מנהלת של בי"ע אמורה קצת לדעת הלכות לשה"ר ולא להאמין לכל הלכלוך הזה בינתיים פחות מחודש לתחילת שנה לבת שלי אין איפה ללמוד מקווה שהשם ינקום בקרוב בכל הרשעים והחטאים שבעיר
חסידה מהמרכז03.08.17
43
אם זה היה מסתיים נגד ספרדים עוד מילא לא ללמוד איתם לא לגור איתם להשתדל לקבל רק אשכנזים לעבודות אצלכם במקרים רבים לא להתחתן איתם ואם אפשר להדר במקרים מסוימים לא להחשיב אותם כחלק מהמניין אז לא נורא אבל אופי הרסני הוא הרסני גם כלפי עצמו ולא רק כלפי האחר וזה שוב מתחיל בגזענות ההיא של להרחיק את מי שאינו
מגיע להם02.08.17
42
באופן גורף וחד משמעי רוב מכריע מפנה אצבע מאשימה להנהלה. בתור מורה שמכיר את ההחלטות מהצד של חדר המורים ומהצד של ההנהלה - הצדק עם ההורים. גילוי נאות, בכובע השני שלי אני גם הורה, ברוך ה'. החלטות בקרב ההנהלה מתקבלות בקור רוח מחריד. ההורים צודקים.
מורה06.08.17
אנו מבקשים מבורא עולם, בתפילה, בבקשה תרחם עלינו, אם כבנים אם כעבדים , וכאן , לא כבנים ולא כעבדים , אלא , זורקים החוצה לאבדון. חבל. ילדים של בורא עולם מושלכים ארצה. מזכיר לכם משהו - פרעה היה זורק ילדים יהודים...
חי09.08.17
41
בחבד מקבלים את כולם כל עוד התלמיד לא מביא מסרים שלילים והורס את הצביון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברימל06.08.17
אבל גם בחב"ד יש מנהלים שעושים מה שהם רוצים. ממש לא שואלים את הרבי. הם אמנם מנפנפים עם תמונה ענקית של הרבי אבל ממש לא הולכים לאורו. תופעה מצערת, שבודאי יתנו עליה את הדין בבוא היום. אבל בנתיים הורים וילדים סובלים. גם בחיידרים וישיבות של חב"ד.
חבדניק06.08.17
זה כן!!!!!!!!!!!
איטה06.08.17
40
הוועד אינו ועד. המנהל מינה את עצמו ולטפח על שכמו....הם קרובים לרציחה...והקהל מוחא כפיים....ויצעק ויזעק איה כבוד מלכותו .... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברוך דיין האמת02.08.17
39
רק אצל האשכנזים יש את הדברים האלה הכל בגלל תאוות בצע אוהבי כסף לא ישבעו כסף
מיכל02.08.17
תתנצלי בבקשה.
ינון03.08.17
38
המנהלים בדרך כלל אנשים מתנשאים, אדישים ואפילו אכזרייים. כל הדברים שנכתבים מעניינים אותם כקליפת השום. הם מזלזלים בנו כי אנחנו לא מפנימים ש'אין מלך בלא עם'. אנחנו מספקים להם את הסחורה הכי יקרה, את הילדים שלנו. ההורים צריכים להתאגד ולהעמיד אותם במקום. לפתוח מוסד חלופי וכדומה. יש חשיבות רבה לעובדה שהדב
איש פשוט02.08.17
37
כלי פוליטי כלי שהמנהל יוכל לחתן את ילדיו ברווח כלי לשליטה באנשים כלי לעשיית כסף על חשבון אברכים תמימים כלי לעיוות במסווה של תורה מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המוסדות הם כלי02.08.17
36
הפירוד ושנאת החינם הם אלו שגרמו לשואה הארורה ולחורבן הבית. לא למדנו כלום במשך 2000 שנה. כחוזר בתשובה נשביתי בקסמיהם וברטוריקה של המחזירים בתשובה למיניהם. קניתי את הטענה כי ההתבוללות והציונות הם האשמים בשואה. החשיפה ההדרגתית שלי לגזענות המחליאה של החברה החרדית , לאפס הרגישות כלפי האחר והשונה ולתפיסת
אבי02.08.17
איך עושים כאן לייק הפוך?
דבש, ירושלים02.08.17
35
לא, לא המסגרות אשימות, וכן! זכות כל בית ספר של חסידות מסיומת להחליט מה הם התקנונים את מי כן לקבל ואת מי לא לקבל, אני לא מדבר משום סיפור ספציפי, האמת אין לי מושג מי זה הקליין הזה בכלל, אבל נמאס כבר, נמאס כבר לשמוע אותכם מתבכיינים על ה'סיסטעם' (המערכת) איך שקוראים לזה, הורה יקר קח טיפה אחריות על החי
אברהם02.08.17
של הסיפור
דבש, ירושלים02.08.17
34
שלא נתנסה אבל זה נורא מה שהולך היום. תתעוררו לפני שיהיה מאוחר מדי.
אילה01.08.17
33
מצדיע לגברת.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
12301.08.17
32
"דברי מרן החזון איש זצ"ל כי ההחלטה לגרש ילד מבית הספר היא דיני נפשות, וחייבים לכך בית דין של 23 דיינים". אשמח לקבל מראה מקום מדוייק ממי שיודע איפה החזו"א כתב כן (או כתבו משמו). תודה מראש
אליהו09.08.17
זה מקובל בשם הגר"ח שמואלביץ זצ"ל
חיים10.08.17
31
שלא תתבלבלו!!!
א03.08.17
30
לדעתי כל סמינר צריך לפתוח מגמה לחלשות, אם הבנו תוכחנה את עצמן מתחזקות שתיכנסנה לכיתה רגילה אבל לא להנשיר בכלל! כנ"ל בישיבות הקדושות, אני לא מדברת על אלו שלא רעויים בכלל אבל אלו שמתנדנדות /ים צריך למצוא פתרון בכל סמינר או ישיבה.
חיה 07.08.17
29
אל תסיטו את הדיון ואל תנסו להתמסכן. הכח בידיים שלכם. אתם נהנים מהשלטון והכח שנטלתם לעצמכם. לא יתכן שכשנוח לכם אתם מעבירים את הביקורת להורים או לכל גורם אחר. אתם יצרתם את הבעיה, אתם מסוגלים וחייבים לתקן את הנזק מכאן ולהבא. מה שהיה לכאורה כבר אבוד ואני בהחלט לא מקנא ב'גן עדן' שצפוי לכם על כך. (ברור לי
אנימאשים06.08.17
28
זה לא שייך למיגזר החרדי אלא לאלה שמשיכים את עצמם למיגזר ורוצים לרקוד על שני חתונות וזה גורם לקשיים ומביא קורבנות
ברוכי03.08.17
27
באקדמיה הארורה ???
הפלס02.08.17
איך אתה משמש באינטרנט? מאיפה המים הנקיים בברז? אתה משתמש ברמזורים? משתמש בתרופות? יש לך מים באסלה? כל אלו ועוד אינסוף שירותים נוצרו על ידי בוגרי האקדמיה ה"ארורה" כלשונך. למה לא תלך למערות באפגניסטן ותחיה כמו אל קעידא? נוכל וצבוע שכמותך, אתה משתמש בכל היתרונות שהביאה האקדמיה ה"ארורה" ומאידך מקלל אותה
איזה צבוע!02.08.17
מה הקשר לאקדמיה רמזורים וכל הבולשיט הזה. לאדם חרדי אסור ללכת לשופטת על פי משפט הגויים היא נחשבת כופרת אז תלך אתה לאפגניסטן בור שכמוך תלמד תורה אחרי זה תפתח את הלוע האנטישמית שלך
מיכל02.08.17
26
עפ"י התיאור אכן צריך פתרון דחוף.. הפתרון הוא לא להשאיר נערים /נערות כאלו במוסד שבו נמצאים, כי כנראה לא מתאימים למוסד. וגם יכולים לקלקל אחרים(בתור הורים לא היינו רוצים שהילדים שלנו יתקלקלו על ידם) מצד שני א"א לזרוק אותם לרחוב(כי אז עלול לקרות את מה שמתואר לעיל) מה שמצריך בצורה דחיפה לפתוח מוסד חילו
מרים02.08.17
25
עלילות שס גל עלילות שקר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהו02.08.17
24
זה שהם סילקו את הילדה מבית קליין או כל ילדה אחרת זה אומר שהם לא מחנכים ולא יודעים להתמודד עם בעיות ומרחיקים את הדונה מהקהילה זה מזכיר משהו מימי הנאצים שהרחיקו והשמידו את השונה .לצערינו אנשים אלו עומדים בראש מוסדות חינוך גם בארץ וגם מחוצה וצריך כל דרך אפשרית לסלק אותם זה הפיתרון . (נשלח באמצעות כיכ
אסנת02.08.17
23
במקום לחנך רק שומרים על הילדים כבקופסה של אתרוג. לשם כך נאלצים לסלק ילדים בטוענות של מה בכך, ולבסוף כולם מפסידים.
רפאל01.08.17
22
Jews
Judy01.08.17
21
הכלל החינוכי שעוצב על ידי גדולי הדור אומר, שאם החניך מקלקל אחרים, אין ברירה אלא לזרוק אותו, בכדי להציל אחרים. וזה צריכה השופטת לזכור ולהכניס לתוך הפוסט שלה. כמדומני שגם את זה אמר כבר החזו"א.
דוד01.08.17
20
צריך להוסיף המון שופטות חרדיות. ולהפסיק את אי קבלת בנות לסמינרים.
אהרן07.08.17
19
אכן אשה משכמה ומעלה, כמובן יש הרבה שלא אוהבים שמטיחים את האמת בפנים
אהרן07.08.17
18
היא בעצמה נוגעת בשפיץ של הבעיה. הבעיה היא אותם הורים ממשפחות על.... שמאיימים שיוציאו את בנותיהם, ולמנהלים אין ברירה , אם הם יכניסו את הבנות הללו, הם יצטרכו לסגור את הסמינר. תבינו זה שורש הבעיה של כל הישיבות והסמינרים והמוסדות , הם כפופים לאותם הורים בעלי גאווה סרוחה שבדור, וכנגד אותם קבוצות הורים אי
שורש הבעיה04.08.17
הדרישה הזו מהורים היא מזערית בהשוואה לאלפי מקרים של נוער שנשר מהמערכת בגלל המנהלים. נוח למנהלים להפיל את התיק על דרישה של כמה הורים. זו לא האמת. מי שמכיר את המציאות יודע שעל פי רוב המנהל מחליט מה יהיה במוסד שלו ובדרך כלל לא מתחשב באף אחד. הוא מתחשב בכסף שזה יכניס לו, בכבוד שהוא יקבל, ביחצנות שלו. ה
לאנכון06.08.17
17
אילו בשביל להעמיד את המנהלים במקומם נברא האינטרנט והוואצאפ - דיינו. אין ספק שיש הרבה זבל בכלים המשוכללים האלו, אבל בין שאר הדברים החיוביים - אפשר למנות בהחלט, את האופציה להעמיד במקום את כל אלו שמנצלים את כוחם הטוטאלי במוסדות שהם מנהלים. אפשר להרתיע אותם באמצעות אתרים הוגנים שנותנים במה להורים שביום
גולש02.08.17
16
שיעשו כיתה למוכשרים ביותר והשאר יהיו נורמאלים, והבעיה תיפתר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כואב02.08.17
15
מעניין מאוד מי הגדיר מהו "מצוין" האם מצוין זה אדם שנולד למשפחה אליטיסטית שלאו דווקא עומד בנתונים של מצוינות בערכים ובלימוד אבל מזלו שפר עליו שנולד למשפחה כזו .... מה שמעניין הוא שאף פעם לא נמצא את ילדיהם מחוץ למסגרת לימודים מאותם משפחות מיוחסות או מקורבות לצלחת או בעלי הון על אף שילדים אחרים באו
פינקי02.08.17
ואני מכירה המון חלשים לימודית שהתקבלו לישיבות מהשורה הראשונה בגלל מצוינות כספית לצערינו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני04.08.17
14
המנהלי מוסדות מעניין אותם אך ורק כסף וכבוד,מי שצריך לתת את הדין זה הרבנים,האדמורים והחכים ושרים שרק הכיסא חשוב להם,עובדה שבתחומים אחרים שיש להם אינטרס הם נלחמים כמו אריות עלמא דשיקרא כפשוטו .משיח עכשיו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש חינוך01.08.17
13
סבתא רבה שלי "ראני גולדשטיין" היתה השופטת הראשונה . אם אני לא טועה ... ככה זכור לי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גולדשטיין03.08.17
12
כגון סמינרים וישיבות קטנות ועתה הגדילו לעשות גם חיידרים רק ילדים של "בני תיירא" ארורים שאינם אלא פרזיטים שרק מחפשים להגדיר עצמם אליטה.
אבי02.08.17
11
ספרדיים ירגישו תמיד סוג ב'..כי התקבלו,עלק,לשכנזי.. וכאן מתחיל הבעיות..זוהי שנאת חינם שמאכילים מגיל קטן את ילדינו.. ודי לחכימא...
הילה02.08.17
10
שהדבר החשוב ביותר בחינוך הוא להרחיק את ילדינו מכל מי שאינו "גלאט". הפנמנו את השיעור טוב מדי.
רפאל01.08.17
9
בחסדי שם הוקם בשנים האחרונות המחוז החרדי במשרד החינוך שפועל כנגד המנהלים הרשעים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהושע01.08.17
8
אתה ואני יודעים בדיוק ודיברנו על זה כבר לפני הרבה שנים , אמרת אין לי כוח להקפיד על ציצית בבית , אין לי כוח להקפיד על כשרות מהודרת , אמרת יש לי כוח לקרוא עיתונים מהרחוב ידיעות וכו , אמרת אין לי כוח לשבת בבית כנסת ולהתפלל אבל יש לי כוח לדבר בחוץ בזמן התפילה , הרגשת נוח לזלזל ברבנים ולכבד אחרים , ועכשי
השכן06.08.17
7
מעניין איזה רב התיר לה להיות שופטת
איש06.08.17
אותו הרב שהתיר לך להשתמש באינטערנעהט הטמא
איש07.08.17
6
בעירי שגם אם הרב קנייבסקי אומר להם לקבל ילדה הם לא מקבלים. בעיה של זילזול בגדולי הדור.
...03.08.17
5
בעיקר לאשכנזים. הליטאים מומחי הגזענות. אך לא רק, גם החסידים לצערנו נסחפים עם הזרם. האם אתם קוראים יקרים יודעים היכן עשו סלקציה? למי עשו סלקציה? כואב מאוד מה שקורה בציבור החרדי. בעבר בהנהגת גדולי הדור היו מצילים נערים מכל העדות ומשלבים אותם במוסדות החרדים. כמה אלפים הצילו!!! היום: מקבלים רק אליטות א
שמואל כהן06.08.17
כי כולנו בנים ובנות לאב אחד שרווה נחת מאחדות ילדיו ולא ח"ו מחלוקה וגזענות ח"ו -"איני מבקש אלא שתהיו אוהבים זה לזה .."
בר שר06.08.17
4
אני מציע לשופטת פרייר יר"ה שבודאי יש לה כח, שהיא תפתח מוסד שמקבלת את כולם ויהיה קידוש השם גדול להראות לכולם איך מחנכים יהודים כמו שצריך בלי טריקים ובלי שטיקים
אברהם02.08.17
3
למרות שעבורה ועבור חבריה, מאוחר מידי... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בית שמש ציונית!02.08.17
2
זהו תופעה גם בארץ וצריך להילחם בכל דרך במנהלי ומנהלות הסמינרים הללו . פה לפחות יש לנו מערכת מישפטית שבשנים האחרונות נלחמת בתופעה הזו אבל בחוץ לארץ צריך לערב את מהערכת המשפטית הנוכרית כדי שילחמו באותם כביכול מנהלי חינוך .כי הם בבחינת נאצים בלבוש יהודי .לצערינו . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסנת 02.08.17
1
ההורים זורקים את החימוך על בית הספר. בית הספר טוען כי התפוח לא נופל רחוק מהעץ. המורה מבין שלא מתפקידו לטפל בחריגים. היועץ מבין שיש מנהל שקובע את המדיניות. המנהל משליך על המורה על ההורה.... מורת השילוב לא מבינה מדוע המורה לא מטפל. המורה שולח למורת שילוב... הפסיכולוג חושב שצריך הקלות במבחנים ובשיעורים
מנהל בדימוס04.08.17
הכל מתחיל מהמערכת. המערכת כופה רף לימודי ותוכנית מוכתבת בלי לבדוק אם זה מתאים לתלמידים או לא. ישבו פקידים והחליטו 'כזה ראה וקדש'. המנהל מנחית את זה על ההורים, ומחייב אותם להכריח את הילד להתאים את עצמו, גם אם זה נוגד את טבעו ואת אפשרויותיו של התלמיד. ההורים מבין לליבו של הילד אבל אין להם ברירה. המנהל
כברלאתמים06.08.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24