כיכר השבת

"לא לעמוד על עניין ההתנחלויות"

גפני חשף מכתב מהרב שך לבגין: "מותר לפנות יישובים"

לאחר הסערה שעורר ב'ועידת הארץ', ח"כ גפני חושף מכתב - המתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת' - ששלח מרן הרב שך למנחם בגין, בו הפציר בו "לא לעמוד על עניין ההתנחלויות" • המכתב (חדשות)

95
ישראל כהן | כיכר השבת | ט"ז באב | 08.08.17
הנאום של גפני ב'אור ברוך'
הנאום של גפני ב'אור ברוך' (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

יו''ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני עורר סערה רבה בתוך 'יהדות התורה', בשל גישתו השמאלנית - לכאורה - של גפני בעניין הוויתור על שטחי ארץ ישראל תמורת שלום אמיתי כפי שהוצגה ב'ועידת הארץ', כאשר אף פוליטיקאים חרדים תקפו את ההתבטאות הנדירה.

גפני מצידו הסביר כי זו היתה דעתו של מנהיגה הרוחני ומייסדה של תנועת 'דגל התורה' מרן הגראמ"מ שך זצ"ל, וכן של גדולי הדור ממשיכי דרכו.

במסגרת פאנל שנערך היום (שלישי) בקעמפ של ישיבת "אור ברוך", התייחס גפני לנושא חוק ירושלים ולשאר התבטאותיו בנושאי השלום ואמר כי "חוק ירושלים הוא חוק מיותר שכל כולו נועד להביך את ראש הממשלה ולהתגרות בכל אומות העולם, הכל כי שולי מועלם רוצה", זאת בניגוד לעמדתו של שר הבריאות יעקב ליצמן שביקש לקדם את החוק. כזכור, 'דגל התורה' תמכה בחקו רק לאחר קבלת הוראתו של מרן הגראי"ל שטיינמן.

הנאום של ח"כ משה גפני ב'ועידת הארץ'

בשיאו של הנאום, חשף גפני בפני הבחורים מכתב של מרן הרב שך משנת תשל"ח, שנשלח לראש הממשלה דאז מנחם בגין, שלדבריו לא פורסם מעולם. "המכתב הזה גם עכשיו לא לפרסום, אני רק יקריא אותו", ציין גפני וסיפר כי הרב שך כתב לבגין כי "אין צורך להתחשב בהתנחלויות, ויתור למען השלום אינו ויתור, ומותר לפי ההלכה לפנות יישובים ולהחזירם לערבים, כי הכל יחזור בחזרה בבוא העת".

"כיכר השבת" חושף כעת את המכתב המלא

"לכבוד ראש הממשלה מנחם בגין שלום ורב ברכה", פותח הרב שך את מכתבו, "הנה ברוך השם הגעתי לגבורות וכל ימי גודלתי וחונכתי להבין ולשמוע ללמוד וללמד אך ורק את דברי התורה הכתובה והמסורה לנו מפי הקב"ה על ידי משה רבנו בלי שום תערובת חוכמות חיצוניות וכל משך חיי קיימתי את המאמר והווי מתאבק בעפר רגלי חכמים הן על ידי ספריהם והן ממה שקיבלתי מהם על ידי זה שראיתי הנהגתם ומה ששמעתי מהם פה אל פה ויודע אני שדעתם דעת תורה הצלולה כפי שניתנה למשה מסיני...".

מכתבו של מרן הרב שך לראש הממשלה מנחם בגין

מרן הגרא"מ שך ממשיך בציון השושלת המסורה מדור דור ללא כל שינוי ושמירה על המסורת ומבהיר רק כי בזכות שמירה על כך שורד עם ישראל אלפי שנים מול כל האויבים והמשברים.

מרן הרב שך מדגיש כי קיום עם ישראל שונה מכל האומות "ולא דרכם דרכנו, ומה שטוב אצלם לא טוב אצלנו, והם ניזונים וקיימים רק בזכות ברכת יצחק אבינו 'ועל חרבך תחיה' וזאת לא דרכנו".

"ומזה יש להבין", מציין הרב שך, "שגם מה שחז"ל אסרו עלינו שלא למרוד באומות העולם ושלא לעלות בחומה, זה אך ורק שדרשו טובתו של עמנו, כי הם ברוח קודשם ידעו ששנאת האומות לעם ישראל היא שנאת עולם וקבועה היא בלבם, ואין להתגרות בהם אף בזמן שהצדק איתנו, כי זה יוסיף שנאה על שנאה, ואל יחשוב שהשואה שעברה עלינו היתה אך ורק בגלל שלא היתה לנו מדינה, לא כן הדבר, אין במדינה בטיחות לקיומנו, ואף אם יהיה לנו כאן חמישה מליון ויותר, ח״ו כשיהיה מלחמה בין המעצמות הגדולות איזה ערך יהיה לכל זה".

"קרוב לציונות הדתית" • נאום גפני בכנס קטיף ה-3

"לכן אני חושב שמן הראוי להיזהר מלדבר גבוהה גבוהה", כותב הרב שך לבגין, "ולדעתי כדאי שלא לעמוד על עניין ההתנחלויות, וברצוני שכבודו ידע, שוויתור שייעשה רק למען השלום, איננו ויתור, וכאשר ה' ירחם עלינו ויגיע זמן הפקודה הכל יוחזר לנו. ואינני מהסס לקבוע שלפי ההלכה אין כל מניעה לוותר על חלק מארץ ישראל למען השלום, ולפי ההיסטוריה סבלנו יותר במדינות אירופה מאשר במדינות הערביות".

מרן הרב שך מציין עוד כי על ראש הממשלה שלא להתפעל מדעתם של אנשים מפורסמים שהקפתם לא נובעת מההלכה הנצחית, ומוסיף "כי ברור שקשה לוותר בניגוד לרגש, ובמיוחד כאשר רגש זה לכאורה הוא רגש דתי, אבל חובתו של איש אחראי אשר מכריע בעניין פיקוח נפש, להתרומם מעל לרגשות ולכלכל את מעשיו רק לפי השכל הישר וזה השכל המבוסס על דעת תורה".

תוכן שאסור לפספס
95 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
48
עם ישראל יושב ולומד תורה ומקיים מצוות בארץ ישראל
ט11.08.17
47
השנאה בערה בו, הכל כתוב נגד הרבי המפורסם הידוע זי"ע, ולא יכול לעצור כח הדוחה שלו, ועוד רושם תאריך המכתב "י"א ניסן", בוז יבוזו לו.
בלק09.08.17
46
הלכות מלכים ומלחמות פ"ה הל' א', ב'. אי זו היא מלחמת מצוה זו מלחמת שבעה עממים ומלחמת עמלק "ועזרת ישראל מיד צר שבא עליהם" "מלחמת מצוה אינו צריך ליטול בה רשות בית דין אלא יוצא מעצמו בכל עת וכופה העם לצאת" אבל מלחמת הרשות אינו מוציא העם בה אלא על פי בית דין של שבעים ואחד. הרי שלמלחמת מצוה של עזרת ישראל
אשר08.08.17

הצגת כל התגובות

45
גפני מסכן את המערכת הפיננסית בישראל, שעלולה לעמוד לדין על סיוע להעלמות מיסים בארה״ב רק כי הוא רצה לדאוג לחבר׳ה מבני ברק תחפשו חוק ה-FATCA (או כמו שקראו לזה פה חוק הפטקא) יחד עם המילה גמ״ח.
מישהו08.08.17
44
כתוב במפורש בהלכה שאסור לתת אפילו חלקה הכי קטנה. יוצא מזה שהוא אומר נגד ההלכה לזה אפשר לקרוא מרן..? וכו׳ כידוע ליודעים שהתפילין שלו היו פסולות... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי08.08.17
43
בכל נושא בתורה יש גישות,לכאן ולכאן, ואולי לפי דעתו של הגאון הרב ש''ך זצ''ל הדבר נכון, ורבנים אחרים כג' הרב עובדיה יוסף זצ''ל, הרבי מלוואיטש, הרב מרדכי אליהו הדבר אסור לחלוטין. צריך לשמוע את דבריו של הרבהי מלוויבביטש ולהבין, או את הרב עובדיה שהזעזע מרעיון הפינויים וכו וכו בפועל פינוי יישובים הוכיח
טלי רוזן10.08.17
חס וחלילה להגיד ולייחס בית שמאי לאחד שכל מאודו מחלוקת נגד השם ומשיחו מתגרה בכלל ישראל ובהכרח לבקש מחילה מקדושי ישראל כבית שמאי וצריכין לכבד דעת תורת אמת ולא אלו שהם מעלמא דשיקרא
שרה11.08.17
תמורת שלום
מייק23.08.17
42
שיחליף את כולם,אם הם היו כשרים גפני לא היה הדובר של חמאס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם מן09.08.17
41
מעשית הרבי צדק, זה לא דיון ברש"י ותוספות, זה פיקוח נפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם09.08.17
40
גדולים ממנו התורה העידה שטעו. מה שה' נותן לבנים שלו אסור להחזיר!
דניאל08.08.17
תנאים ואם לא מקיימים אותם הארץ מוקיעה
אדם09.08.17
39
היתה זו הוראת שעה בלבד של הרב שך ובעיקר כשהשלום היה מובטח אם יתנו שטחים לצערנו המצב היום שונה ונסיגה משטחים פירושה סיכון חייהם של לפחות חצי מליון יהודים שגרים בארץ דבר שני היום פוסק הדור זה מרן הרב שטיינמן שליט״א שהוא אוחז שאסור לוותר על שום חלק מא״י... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נטע08.08.17
38
היו כאן הרבה תגובות בזויות על מרן הרב שך "היזהרו מגחלתן" (כתוב שהקב"ה תובע את כבוד הת"ח) מי אמר לכם שבגלל שפינו ישובים ניהיה יותר גרוע- אף אחד אני אומר לכם שזה בגלל העבירות- תוכיחו שלא
למדן09.08.17
תחזור ללימודים אולי בגלגול אחר תהיה למדן
אביגדור10.08.17
37
בספר "ברגע האמת" מפורט היטב שיחו של האדמו"ר זצ"ל בנושא בטחון עם ישראל בארץ ישראל ובקיאותו המדהימה ועמוק מעורבותו. אני מציע בכנות למי שכתב שהאדמו"ר זצ"ל לא חי בארץ, לקרוא את הספר הנ"ל. לגוף הדברים: למרבה הצער נאמרו דברים חמורים מאוד במכתב הרב שך. ההלכה באו"ח סי' שכ"ט היא חד משמעית נגד מסירת שטחים, ול
יחיאל09.08.17
36
ואיך אפשר לעשות שלום עם גוי "שונא שלום"?
אסף08.08.17
35
,,לכן גפני רוצה כבר למצוא חן בעיני הפלסטינים.
דן סגל08.08.17
34
כותרות.
משה08.08.17
33
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סולו11.08.17
ברור שבגין קיבל את זה אבל לא התחשב בזה וזרקה לפח אשפה או יותר מסתבר שהשתמש לנייר טויאלט לכן אין מזה זכר, תמחה את זכר!
יהורם11.08.17
32
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלחנן09.08.17
31
יש 3 שלמויות שהיא בסיס הביטחון בארץ ישראל ובעולם
לוי10.08.17
30
כל דבר שהרבי מלובאוויטש אמר, אז הוא מיד דאג לומר הפוך, יצא נגד קירוב יהודים יצא נגד מבצע תפילין יצא נגד מבצע נרות שבת קודש יצא נגד לימוד הרמב"ם יצא נגד תיקון חוק מיהו יהודי ועוד עשרות מבצעים של חיזוק העם היהודי לשורשיו ואין להאריך בדבר המצער ב"ה שהרבנים לפניו ואחריו לא הולכים בדרכו.
ישראליק09.08.17
מבצעים זה בזבוז ולענינו מי שבאמת כאב את כאב חינוך ילדי ישראל זה לא אחר מאשר מרן הרב שך זצוקל עיין ערך נאום השפנים ועוד דבר אני מציע לכותב התגובה לבדוק באילן היוחסין שלך אם אתה באמת יהודי וד"ל
אדם09.08.17
על כך, ולכאוב לכאוב ולכאוב זה לא מספיק, יש לעשות. וזה לא עושים על ידי נאום שפנים או מסירת א"י לנכרים..
גילוי-דעת14.08.17
29
גם הרב עובדיה טען כך- אבל🔧איזה שלום איזה עמה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי08.08.17
28
היו לא תיהיה!! מסירת שטחים מארץ הקודש - גרוע ביותר!! לא מספיק מה שהיה עד עכשיו?? וראינו את התוצאות.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסיד!!08.08.17
27
האוסר לשלם משכורת לדיינים .
דן סגל08.08.17
26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר09.08.17
המגיב עם תגובה כזאת ברור שהוא אפרוח שלא פתח עיניו וגם זה לא אולי רק ביצה קשה וקרה
נער הייתי09.08.17
תפתח ספרים ותראה וידאו מכיר כל פרט ופרט בפוליטיקה בביטחון ובחינוך
לוי13.08.17
25
👆🏼 מכתב שמציג את התפיסה הגלותית והמתרפסת של אותם רבנים אשכנזים אשר טעו ולא הבינו את הסימנים ששולח ה' וגודל השעה, כדוגמת אלו שהורו לחסידיהם שלא לעלות לארץ, ובגלל הוראה זו קהילות שלימות נספו בשואה. כך גם כאן, היום כבר ברור לכל שאם חס ושלום בגין היה שומע לעיצה הגלותית של הרב שך זצ"ל להקים מדינת טר
אלי.ז09.08.17
לא היה חוזר היה איש גלותי נשאר דלותי נקבר גלותי מי יודע מה יהיה אם יקום
זונדל09.08.17
24
ועל דא קא בכינא
שמוליק08.08.17
23
הלכה שכ"ט בשולחן נאמרה על ישוב יהודי אפילו בגולה. קל וחומר בארצו. מי צדק: הוא או הרבי מלבוביץ. היה לנו נס שמורסי עף. אחרת היינו חוטפים גם ממצרים ובלי סיני. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה09.08.17
כשאומרים הוא או בהכרח להגיד ביחס אליו להבדיל וד"ל
שמרל09.08.17
22
אדם כפרי ("דארפסמאן"), שאם ראה, ראה רק סביב ד' אמות שלו ותו לא. והנה גפני, אותו אדם כפרי שאינו מפותח, לא מתבייש לפרסם "קלייניקייטן"!
שמרל09.08.17
21
לשלום לגפני... כאילו שעד עכשיו בגלל הרב שך לא נתנו להם שטחים ועכשיו יתנו להם... הרי אפילו בארה"ב מבינים שאין עם מי לעשות שלום... רוצחים ושפלים. רק עמידה איתנה על תורתנו הקדושה וארצנו הקדושה תביא שלום אמיתי... וחבל שגפני קורץ שמאלה כל העת...
תמים08.08.17
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חבר08.08.17
19
כוונתו לרבי הצדיק מלובאוויטש שהוכח כמה צדק שמאלנים הלטאות האלו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מזועזע08.08.17
18
כבר הוכח שויתורים עם הפלסטינים לא עוזרים. עיין ערך גוש קטיף בצפון השומרון. גם הרב עובדיה פסק בזמנו כפי שהובא בתחומים הפסק המלא שאפשר למסור שטחים אך לבסוף חזר בא כיון שאין זה שלום אמת עם הפלסטינים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אופיר08.08.17
17
3 מלחמות היו בעזה בפרק זמן קצר... לעניות דעתי הרב שך לא מכיר את המנטליות הערבית שמפרשת שאם אתה נותן שטח ללא תמורה זה מתפרש אצלם שאתה חלש ומזמין עוד מעגל של מרחץ דמים.כפי שהמציאות הוכיחה בהתנתקות!! כעת יש לעזה יכולת לשגר טילים עד לחיפה...מה שלא היה להם לפני ההתנתקות
משה08.08.17
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
7709.08.17
15
ראינו כמה פינוי ישובים הביא שלום. כל ויתור הרי הביא עוד הרוגים . אבל העיקר זה הישיבות והמשכורות של ראשי הישיבות.
י09.08.17
הזה בגרם וק"ו לא מהמשכורת
אה09.08.17
שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו תלמד ספה"ק חפץ חיים ואסור לקרוא ולבזות אנשים עם כינויים כאלו
משה10.08.17
14
פוסק על עצמו שאין לו יד ושם בפסקי הלכות היות שהוא לומד רק מסכתות של הישיבה אינו מתגרה באומות אבל מתגרה בכלל ישראל
אביגדור08.08.17
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם08.08.17
12
החרדים אינם מכירים במוסדות המדינה.אינם מכירים בדגל ובהימנון.אסור להדיין בבתי משפט של המדינה.כאשר הם מתדיינים בבתי דין רבנים אינם מקיימים את הפסיקה.אז לבוא להגיג שהרב שך שלח מכתב לבגין.בגין הביא עלינו את עזה. באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי בר כוכב08.08.17
מכל התגובות הגסות והמכוערות שבאתר (שאי אפשר להבין איך אין הנהלת האתר חוששת מביזוי ת"ח נורא!), הרי לך תגובה מרעננת, לא גסה ולא מכוערת אבל ילדותית, מטופשת ומגוחכת לחלוטין. הדגל וההימנון אינם "מוסדות המדינה" אלא סמלי הציונות החילונית. בתי המשפט אינם של "המדינה". רק במדינות טוטאליטריות צריך לכופף ראש ו
יהודי זקן09.08.17
11
לאדמורי"ת שלו שלי יחימוביץ'
לא שטיימניסט09.08.17
10
מאז מלחמת ששת הימים עלו רעיונות של החזרת שטחים ששוחררו במלחמה תמורת הסכם שלום. הרבי הביע התנגדות עזה להחזרת שטחים תמורת שלום ודיבר על כך פעמים רבות. את התנגדותו ביסס הרבי על שלש סיבות מרכזיות. 1. פיקוח נפש - עמדת מומחי הצבא כי כל מסירה של שטחים תביא לסיכון ביטחונם של תושבי מדינת ישראל. 2. חוסר סמ
יוסי 08.08.17
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסוי08.08.17
8
ונקבל שדרות בכל הארץ ממש חכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימי ט08.08.17
7
שאי אפשר להגיע לשלום עם הערבים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א08.08.17
6
יקבל באנא ילך לישון ולא יקום. מה שנמסר למצרים אינו ישראל ואף זו לא היה להחזיר ששוח שנכבש לו יוחזר ובדם ישראל נכבש ובהתגרות המצרים החלה ומלחמת מצוה הייתה. אין שלום עם הפלישתים לא יהיה וגם הפינוי הגירוש מעזה הביא אסונות כבדים שאין אדם שיחתום שללא פינוי היינו סופגים אסונות אלו. את שלא גזלנו נשיב? את של
בן נעים זמירות ישראל. 08.08.17
5
ניתן לראות בפרוש שכל מטרת המכתב הייתה ללכת נגד דעתו הקדושה של הרבי מליובאוויטש זצוק"ל זי"ע, כבר בשורה השנייה במכתב הוא בא לרמוז ולכאורה ל"עקוץ" את הרבי זי"ע בכותבו שכל תורתו וחוכמתו אינה מעורבת בחוכמות חיצוניות לכאורה לעקות את הרבי בכך שרכש השכלה כללית בלומדו באוניברסיטאות ברלין והסורבון למרות שעשה
מוטי09.08.17
במקום שאין תורה, אין הבנה שניתן להעריך ולכבד אדם גדול בזכות תורתו, יראתו ומידותיו, וגם לחלוק עליו בחריפות. אצל בעלי תורה, מכל החוגים, לא שמענו מעולם חרפות וגידופים אישיים על גדולי תורה. [אגב, בלי להכנס ח"ו לעצם ענין הלימוד באוניברסיטאות, הרי על כך נאמר ערבך ערבא צריך וד"ל]. אבל הטענה היא על הנהלת ה
יהודי פשוט09.08.17
חכה שנייה, הגזמת לחלוטין. הרבי מלובביץ' היה תלמיד חכם גדול ודעתו במקומה עומדת. כמוהו בדיוק גם הרב שך. אולי אתה חושב שבצדיקותך אתה מגן על כבוד רבך, אבל דע שאתה מבזה את כבודו ואת כבוד חסידיו בפני אנשים שאינם חב"דניקים. האומנם זאת ההשקפה של החסידות שלך?
חנן .ב.31.08.17
4
מה שכתב שבאירופה סבלו יותר, אין הכוונה כאן לגזענות כפי שכמה כתבו כאן. אלא הכוונה שלחיות בין ערבים או איתם זה לא נורא כל כך שהרי היהודים לא סבלו הרבה במדינות ערב
מאיר קליין09.08.17
אין מקום לבאר הוא היה גזען ולזה התכוון וזה מה שאמר
פניה09.08.17
עפר וחצץ ותולעים לפיך אמן אתה לא מתבייש ככה לדבר על צדיק שלא היה כמותו בכל הדורות דע לך שאתה כופר ויש לך דין אפיקורס ויינך יין נסך
דעת תורה09.08.17
אחד עם דעת תורה אינו מוציא רפש מפיו לא זכה נעשית לו סם המוות כנראה שאין כאן רק דת תיירא
מבין10.08.17
או שמה זה כבר לרצוח כמה פרענקים? סבלו הרבה הרבה הרבה, בכמות נרצחו ל"ע יותר יהודים באירופה 6 מליון רק בשואה אבל הסבל בגלות ארצות ערב לא היה פחות, ומי לא יודע שהערבים בא"י אילו יכלו היו עושים שואה שהשואה הקודמת היית מחווירה לידה, אבל לא רק בפיקוח נפש אנו דנים,עם ישראל עם חזק שיודע להלחם ויותר חזק מהער
גילוי-דעת14.08.17
3
''סבלנו יותר במדינות אירופה מאשר במדינות הערביות'',פשוט מכתב גזעני...
אוריה08.08.17
של נעליך מעל רגליך האיש שהקים את ש"ס וקירב נערים ספרדים במוסדות מואשם בגזענות אתה לא שווה את העפר שאתה דורך עליו!
יאיר09.08.17
שהוא גזען ולא חשוד תראה כל הליטאים ממחנו גזענים בהידור
רפאל09.08.17
כתוב שבאירופה סבלו האשכנזים יותר מהספרדים שהיו במדינות ערב מה הקשר גזענות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תושבת בית שמש09.08.17
2
הלכות שבת סימן שכ"ט "נכרים שצרו על עיירות ישראל, אם באו על עסקי ממון אין מחללים עליהן את השבת, ואם באו על עסקי נפשות, ואפילו באו סתם, ויש לחוש שמא באו על עסקי נפשות, ואפילו עדיין לא באו אלא ממשמשים לבוא, יוצאים עליהם בכלי זיין ומחללין עליהם את השבת. ובעיר הסמוכה לספר אפילו אינן רוצים לבוא אלא על עסק
רוני גרינברג 08.08.17
1
נשענים על הרב שך ולא הדומים לו. רבנים לא יודעים מה המהלכים המדיניים ולא כלום . רבנים כבודם הוא התורה וכו' פוליטיקה ממשל וכו' לא הם קובעים.
אורי08.08.17
עוד טיפש כמו מגיב מספר 3... כמובן, לא אתה המצאת את הסיסמא הטפשית הזאת, של כל מי שאינו מבין תהליך קבלת החלטות מדיניות או בטחוניות. שום בר דעת אינו חושב שראש ממשלה או שר בטחון, חייב להבין ולהיות מומחה בנושאים צבאיים (וכל בר דעת מבין כמה ליברמן מבין בנושאים אלו...) אלו מקבלים נתונים מהמומחים, והם צריכ
יהודי זקן09.08.17
מבזה ת"ח מה הקשר להרב שטיינמן?
יולי09.08.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24