כיכר השבת

המאבק בין הפלגים הליטאיים

בגלל עלילות 'הפלג' - הגר"ח פסק: להוציא אותם מהשכונה

המאבק שהתפתח בגבעה הצרפתית בירושלים בין הפלג הירושלמי לתושבים ליטאים, ששיאו לטענת אנשי 'דגל' בהפצת עלילות נגדם, הוביל להכרעה של שר התורה: "להוציא אותם מהשכונה" (חרדים)

94
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ד באב | 16.08.17
מרן הגר"ח קנייבסקי
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: בעריש פילמר. ארכיון)

שכונת 'הגבעה הצרפתית', שכונה פסטורלית ושקטה במרכז ירושלים הינה שכונה מעורבת. השקט שליווה את תושבי השכונה החרדים בשנים האחרונות הופר באחת – ניסיון של קבוצה המזוהה עם אנשי 'הפלג הירושלמי' לשנות סדרי עולם הנהוגים בקהילה החרדית וליזום מהלך שיותיר את רבני השכונה לצדם עורר סערה שהגיעה היום לפתחו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי.

קצת רקע: בשכונת הגבעה הצרפתית ישנם כארבע מאות משפחות חרדיות, חלקם מצביעי ש"ס והיתר מזוהות באופן כזה או אחר עם מצביעי 'דגל התורה'. רבני השכונה הם הגאון רבי ברוך שרגא אב בית הדין בירושלים, והגאון רבי אברהם מיכאל הלפרין רב 'הגבעה הצרפתית' מבכירי רבני חסידות חב"ד. בשכונה חיים זה לצד זה המשפחות החרדיות לצד משפחות חילוניות – במקביל נאבקים החרדים על זכויותיהם בשכונה. גני הילדים המשתייכים לציבור החרדי הינם בדירות שכורות למרות הצורך במבני קבע.

בשנה האחרונה החל מאבק של כמה משפחות בודדות (ארבע במספר) המזוהות עם 'הפלג הירושלמי' נגד הקהילה החרדית הרשמית. כחלק מהמאבק הכריזו אנשי 'הפלג' בפני רבני השכונה כי ראשי הקהילה החרדית ממומנים על ידי הרפורמים והקרן החדשה ועלילות נוספות במטרה לסכסך בין רבני השכונה לעסקנים החרדים. במהלך התקופה האחרונה אף פתחו בית מדרש בשכונה.

ג. מעסקני 'דגל התורה' בגבעה הצרפתית אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי בתקופה האחרונה "גדשו אנשי 'הפלג' את הסאה". בשיחה עמו, מספר ג. על התנהלותם שהובילה לכך כי הגר"ב שרגא ביקש לקבל את הכרעת הגר"ח קנייבסקי: "בתקופה האחרונה הלך העסקן המזוהה עם 'הפלג' ופמפם עלילות זדוניות יום יום בפני רבני השכונה על כך שעסקני 'דגל התורה' מנסים לחלן את הציבור החרדי ולשנותו מבפנים". לדברי ג. "השיא היה בעת שאמרו לרבנים כי אנו לוקחים כסף מהרפורמים ומהקרן החדש על מנת לממן פעילויות תורניות חשובות בשכונה". אומר ג. בזעם.

"כמו כן הלך ושכנע אברך המזוהה עם 'הפלג' נציגים חילונים מהמנהל הקהילתי שיצביעו נגד מבני קבע לגנים החרדיים".

יצויין, כי המרקם ממנו מורכבים תושבי 'הגבעה הצרפתית' הוא עדין, וכך בזהירות יתר מנסים עסקני השכונה ללכת על ביצים ולא להיגרר לעימותים מול תושבי השכונה החילונית. את הדבר הם עושים בהצלחה רבה ומעולם לא נגררו למאבקים מיותרים על הקצאות, חילולי שבת או שלטי צניעות. רבני השכונה רבי אברהם הלפרין ורבי ברוך שרגא מנווטים את השכונה לכיוון חיים משותפים ולהימנע מעימותים. כעת, חוששים העסקנים מנוכחותם ומהתערבותם של אנשי 'הפלג' ביחסים העדינים אותם הצליחה לבנות הקהילה החרדית בשכונה.

הבוקר, החליט רב השכונה הגאון רבי ברוך שרגא לעלות למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ולקבל את עצתו בנידון. הרב שרגא סיפר: "גבעה הצרפתית היא שכונה שהייתה הרבה זמן חילונית, בשנים האחרונות מגיעים שם הרבה בני תורה לגור והשכונה הולכת ומתחרדת. בזמן האחרון נהיו קצת וויכוחים והרבה מחלוקת. מאשימים את אברכי הקהילה שהם לא יראי שמים ושהם לוקחים כסף מהרפורמים, אבל כל התנהלותם היא לפי מה שהרב אומר, איך נוהגים בעניין הזה?"

מרן הגר"ח השיב בפסקנות: "תיתנו להם שכונה אחרת". בפני הגר"ח קנייבסקי סיפרו כי קבוצת 'הפלג' מעלילה עלילות על ציבור המזוהה עם 'דגל התורה' במטרה לפלג אותם מבפנים ולמשוך את רב השכונה לטובתם. מרן הגר"ח השיב שוב: "שיעזבו את השכונה ולחלק את העיר (השכונה) לחצי".

הגאון רבי ברוך שרגא בצאתו מהבית ברח׳ רשב״ם 23 סיפר לסובביו כי הוא נדהם מהפסקנות החדה והסלידה של גדולי ישראל מכל מי שאינו מציית לדעת תורה. דבר אשר ישפיע לבטח על התנהלות השכונה וציות מוחלט לרבני השכונה, ופקפוק באמינותם של אלו הפועלים להטיל דופי בעסקני 'דגל התורה'.

תוכן שאסור לפספס
94 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
באזור הדרום ישנם בסה"כ 100-120 משפחות של העציצים {לא כולל אשדוד} והם החליטו להקים חיידר באופקים רב העיר הרב פינקוס שליט"א שדרכו מאז שהתחילה כל התנועה הרפורמית החדשה (קרי: העציצים) שכל עוד לא מדברים בפומבי נגד גדולי הדור לא להלחם בהם ואם לא נלחמים בהם הם נלחמים לבד אלא שלא הוקצה להם שטח וגם איימו עלי
חרדי לא עצניק!17.08.17
46
מרן הגר"ש נלחם במכסות הגיוס שהטילו על הציבור החרדי שמטרתם לבולל את הציבור החרדי בחיים החילוניים בארץ. מרן ראש הישיבה לוקח אחריות על כל הדור, ללא הבדל בין חוג לעדה, ספרדים ליטאים וחסידים, שאף אחד לא יפול לצבא השמד למלאות את המכסות ולהתבולל בחיים החילוניים בארץ ולכן הוא גדול הדור כי יש לו אחריות על כל
יחיאל17.08.17
למנהיג. את ר' שמואל קיבלה קבוצה קטנה ודי שולית שעושה המון המון רעש
מירי17.08.17
זוהי ההגדרה המדוייקת, ואת טועה ומטעה בכך שכתבת שגדול הדור זהו מי שהדור קיבל אותו, אדרבה, גדול הדור צריך להנהיג ולא להיות מונהג, ואם הקריטריון הוא אדם שהדור קיבל אותו, זה כבר מזמין את מה שחז"ל אמרו: 'פני הדור כפני הכלב', דהיינו שמנהיגי הדור רצים לפני המחנה אבל כשמגיעים לצומת דרכים מסתובבים אחורה לדעת
אמת לאמיתה17.08.17
מי גדול הדור, ולא ההמון הלא נאור
201717.08.17
45
איך ? איך ?? איך אפשר לומר על יהודים טהורים קדושים בעלי השקפה נכונה וטהורה שהם מוצאים עלילות דברים הרי כל עיניינם זה להוסיף קדושה לבני התורה ומנוע את הכחדת היהדות האיתית ע"י הגזירה הנוראה והאכזרית היא גזירת הגיוס והשמד ר"ל
ר יענקב17.08.17

הצגת כל התגובות

44
אני מכיר, והיה לי כמה וכמה עניינים ובכל מקום שאני נפגש עם אחד ששייך לפלג, הוא פשוט רע ! ולא לחינם הם נקראים ״פלג״ הם פשוט מפלגים. הם קבוצה של אנשים רעים, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איכפטניק17.08.17
43
מי שלא מקבל את דעת התורה של גדול הדור מרן ראש הישיבה הרב אויערבך שליט"א הוא מורד ופוגע בגדול הדור ועתיד ליתן את הדין על כך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עלי קללתך17.08.17
42
אין שכונה חרדית בלי עצים וכל יום אתם מציצים עוד שכונה שהם צציםכאשר יענו אותם כן ירבה וכן יפרוץ
הלם17.08.17
41
אב"ד עם אומץ
שרה16.08.17
40
מעניין אולי בכלל כדאי להרביץ להם. בעצם אולי עדיף לגנוב להם את כל כספם? האמת היא שבכלל צריך להרוג אותם ואת כל מי שלא בא לי טוב!
אני20.08.17
39
היתי גר שם וראיתי אך ב.פ עושה הכל למען כסף ורק כסף וכבוד. אמנם בחכמה פעם ראשונה אתה באמת חושב שזה לשם שמים ומיד אתה וכל העולם קולט שזה למען אגו וכסף. אדם מגעיל וצבוע.. יכול בכיף לתבוע אותו לבית משפט אך מרחם על אדם נבזה כזה. אולי עכשיו הגיע הזמן.....
יוסי הלר17.08.17
38
כתוב שהם הקימו לעצמם בית מדרש... כמה שאני מכיר את העצניקים הם לא מאלו שבאים לבית מדרש ללמוד אולי לחלק עלונים נגד השמד של הספרדים המוחלשים בשביל לקושש תרומת בחו"ל
מוטי17.08.17
37
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי17.08.17
36
חסדי השם איזה שמחה השכונה מתנקה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איתיאל17.08.17
35
שימו לב, הגר"ח אמר לחלוק את השכונה, לתת להם חצי שכונה. רק 4 משפחות ויקבלו חצי שכונה. כל הכבוד, התחשבות!!!
שנים אוחזין17.08.17
34
אולי שיתפנו ביחד עם תת סנהדרין לוילנא לישיבה...
דודו17.08.17
33
פשוט אין מושג מה לעשות .. ולכן אמר את זה .. כי פשוט אין מה לעשות ולגבי הקרן החדשה ... יש חרדים שמקבלים ממנה כסף ויכול להיות שמה שהחבריםמהפלס אומריםזה נכון !! עכשיו השאלה היא אם הפלס גרוע מרפורמים או לא !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james17.08.17
32
יש את הסיפורים שאתה אומר לעצמך ״ או קיי הבנתי שאתם בצד אחד של המתרס״ אבל לפעמים זה פשוט מוזר מה אתם לא מבינים שזה כל כך כתבה עלובה שמשקפת בצורה מדוייקת את כל העקמימות שלכם ???!!! אבל תודה לכם שאתם לא טורחים להסוות את הצד השפל שלכם לפחות אף אחד לא חושד אתכם להוגנים אובייקטיבים (נשלח באמצעות כיכר הש
יצחק16.08.17
31
השקט שהופר בידי תאווי בצע. עכשיו הכל התברר
אהרון16.08.17
30
עם כל הכבוד אין כיום סמכות לרבנים לגרש אדם מביתו !!!
נתי מדן17.08.17
29
מדובר בקבוצה של חרדים מודרנים שמנסים להשתלט על ההנהגה על השכונה וחברו יחד עם הרפורמים להילחם נגד היהדות החרדית כמה מקרים לדוגמא : הם התעקשו ורבו בשמחת תורה עם אברכים כדי להוריד לגמרי את המחיצה בין גברים לנשים ובחלק מהתפילות הם הצליחו והכל באיצטלה דקדושה . הם מתעקשים על מוסדות במימון מלא של הממשלה כ
משה 17.08.17
מראה עד כמה מה שכתבת נכון ואתה פשוט מכיר דברים מבפנים... אז ככה, אני לא עצניק וכן תושב השכונה, ומה שכתוב פה במאמר ממש ממש נכון. את עיקר המאבק מארגן עצניק עם עוד בנ"א אחד שגם הוא עצניק וממש לא בגיבוי של אף אחד אחר. אנשים מטומטמים שכל המטרה שלהם היא פשוט להרוס דברים מבפנים. פתחו בית מדרש בשביל לפלג ומ
איציק17.08.17
ומגיב 40 צודק לחלוטין! למה אתה לא עונה לו לענין?
ישראל מאיר17.08.17
אפילו מרן הרב שטינמן המסוגף והטהור שאתך בועטים בו כבכדור גומי מעולם לא היה באינטרנט
ההשקופה הטהורה17.08.17
שגם אתה מתחמק מתשובות לענין:?
רפאל21.08.17
28
בכל מקום שיש את העצניקים יש בלגן וזה עובדה אין עיר או שכונה או מקום שיש להם בה קבוצה שלהם שאין להם דרישות כאילו זה מגה קבוצה .אבל חשוב יותר כולנו יודעים שרובים זה אנשים מרירים בכל חלקי החיים ובה שהם כבר לא חלק בהנהגה ובעסקנות החרדית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טל17.08.17
27
חברה אומללה משוסעת ושנואה ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זאבי.17.08.17
26
לא מדובר בארבע משפחות! ישנו אדם אחד הדייך לכת העץ שמסית יום ולילה נגד הקהילה. מדובר בקהילה עם יחסים מורכבים לצד תושבים חילונים, אך בשם "ההשקפה הטהורה" הכל מותר. לרמוס את גדולי הדור, רבני השכונות וכל מי שנראה בדרך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משולם שולמן17.08.17
25
התושבים רוצים ביחסים טובים מול תושבי השכונה החילונית, לכך הם רוצים לזרוק את עצניקים. מזכיר משהו את הרפורמים שכדי לאחד את העם הם רודפים את החרדים.
אלי16.08.17
24
אין יראת שמים, כל האמצעים מקדשים את המטרה. כמובן הכל בשם הדת. עופו לשכונה אחרת!!!! מקומכם לא כאן!!! מתי תפנימו????
סומך16.08.17
23
כל הזמן הם ממציאים דברים כדי להצדיק את קיומם
אבי21.08.17
22
כשהתה מריבה היו הניצים הולכים יחד ודנים בפני בית דין. היום הולך צד אחד לגדול הדור ומלשין את חברו ויוצא משם כשבפיו "פסק" לטובתו. מנהג חדש בא למדינה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל17.08.17
וכבר התפרסמו בעבר תיעודי וידאו איך שמוציאים בכח ובאיומים מהגר"ח פסקים לטובת האינטרס הפוליטי
מוטי כהנא17.08.17
21
מסכים לדעתם שלהם. הזורע רוח - יקצור סופה... תמשיכו ככה, להרגיש אדוני העולם ולזרוק אחד את השני מהגגות.
ליטאים08.09.17
20
תמיד הגר"ח מורה שדבריו הם לפלפולא וכיו"ב ובשופו"א שלא יסמכו על זה למעשה. זה כתוב בתחילת כל ספר שיוצא ממנו. אבל כמובן את בעלי המחלוקת שמשתמשים בשמו ובהוראותיו לכל העבירות שבתורה זה ממש לא מעניין
רובן17.08.17
19
לא יעזור לאף אחד ואיננו מפחדים מאף אחד היהדות הנאמנה להשקפה הנכונה תנצח את כל הפשרנים גזירת השמד והמכסות תיפול על כל המשתפים החרדים
הפלס 17.08.17
18
הפלג בלגן ומחלוקס.. בשם ההקופעע המעוותת..
אלי17.08.17
17
מה בדיוק ההוראה האם שרגא יתפוס כל עצניק באוזן ולשלוף אותו מהשכונה? ואיך יכולים 4 משפחות לפתוח בית כנסת? האם אין גבול לביזוי שאתם מבזים את שר התורה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משולמי16.08.17
דברים שבאו לחזק את כל מי שנפגע מהם. מי שיודע כיצד ר' חיים מגיב מבין את מה שאמר... כמובן שמי שצריך להבין, הבין היטב!!
מכאני16.08.17
אותו, אבל אם יחרימו אותם ולא יתנו לרשעים אלו של ה'פלג' מדרך כףרגל, למשל לא יעלו אותם לתורה ולא ישתתפו בשמחותיהם ובאבלם, אזי הם ילכו לבדם ובא לציון גואל.
אבי17.08.17
בתור אחד שמכבד רבנים הייתי מצפה ממך לקצת יותר כבוד לאב בית דין, למה למי שבא לך (שר התורה) אתה מחלק תארים, ואילו למי שמתנגד לבושה שאתה מייצג אתה קורא שרגא...אתה משחק אותה כאילו אתה דואג לכבוד התורה.. אבל התפלק לך וכולם ראו את פרצופך האמיתי.. מבזה ת״ח אתה
אחד שאכפת לו17.08.17
16
אולי סופסוף דברים יתחילו עכשיו לזוז
אהרון16.08.17
15
יש לפסוק אחרי שמיעת שני צדדים גם קרוב פסול לעדות אפילו הוא משה רבינו עוד מעט אלול ואולי יעשו כולם תשובה
נח17.08.17
14
העסקנים החרדים פשוט חולי נפש
יוסי17.08.17
13
בלי אש. כולם בגבעה יודעים שהם מקבלים הרבה כסף מהקרן החדשה בשביל עידוד חרדים ללמוד באוניברסטת הר הצופים
יוסי17.08.17
12
הגיגים טופשים אחד יותר מהשני. נכדים שמשפילים את זקנם הקד'.
שלומי17.08.17
11
מה שהרב אומר זה קדוש
חן ועדי17.08.17
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים 16.08.17
הכל נכון ומדויק!!! האמת קשה.... אבל חייבת להאמר
יקותיאל16.08.17
9
כתוב שיש להם ארבעה משפחות הם פתחו בית מדרש ???? הכתבה מגמתית ולא אמתית ... !
אחד העם16.08.17
8
האמת תמיד מנצחת
אידית16.08.17
המחלקת בגבעה הצרפתית אינה ביו הפלג לג' אלא בין אברכים לחרדים מודרנים לדוגמה החרדים הקימו גן בנות מגיל 3ומעלה שפעל מס' שנים בראשות "עץ הדעת" באו המודרנים וכפו עלהרשת להכניס בנים לגנים מגיל 3 וכן יוזמים אירועים מעורבים.
מנוחה16.08.17
7
הם בכלל לא יהודים ,אולי הם מהאנוסים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה המכבי20.08.17
6
א. הוא לא שמע את שני הצדדים, אפילו חייבי מיתות בית דין צריך לשמוע ולדון. עובדים על הרב ותראו לפי התשובות שלו: ב. הוא עונה ואומר צריך לחלק את "העיר" לשניים, לא ידעתי שהגבעה הצרפתית היא עיר. ג. תתנו להם שכונה אחרת, מי ייתן, מה ייתן, וכי משהו יכול לקחת להם או לתת להם ? ד. מצד אחד הוא אומר שיעזבו את השכ
לא מבין18.08.17
5
חבל עליכם! אין לכם מה לעשות! יש אלפי משפחות בני תורה בהגבעה הצרפתית הכפופין להנהגת הדור ולדעתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל ובראשם שר התורה מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך שליט"א (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן תורה16.08.17
אלפי בני תורה הכפופים להנהגתו של הרב אוירבאך? על פייק ניוז שמעת????? פעם הבאה לבדוק עובדות
יאפ16.08.17
4
אולי יתרמו לקופת העיר סליחה לקופת הנכדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש16.08.17
3
לי זה נשמע, אני מקווה שאני טועה, כהסתה להפעיל נגדם אלימות עד שיאלצו למצוא לעצמם מקום מגורים אחר. לא יתכן שפה קדוש יאמר כן. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל16.08.17
תפסיק לשחק אותה תמים כזה דבר רב חיים לא יגיד הכל יצא מפיהם של הנכדים החולים של רב חיים. זה הורס אותי שאנשים יודעים איך כל הדברים שם מתנהלים בגועליות קשה להם להודות באמת והרי כולם יודעים בתוך ליבם את האמת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהי16.08.17
קודם על תלכי ללמוד תחביר אם את רוצה שמישהו יבין את מה שכתבת.
בר17.08.17
אנחנו רוצים להעיף אותם מהשכונות שלנו, את אלה שצועקים ומציקים לתושבים וגורמים לחלול ה' אין הכוונה לכל אנשי הפלג (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני17.08.17
אם הוא אמר כך, דמיין לעצמך כמה נזק בם עושים
אהרון16.08.17
וכתוב בו בין השאר שאין לגזור את דינו של אדם על סמך העדות של בעל דינו בלבד.
רפאל16.08.17
2
א) כמה טוב שקיים ה"פלג", אחרת היה צריך להמציא אותו. כי לולי זה איך היה אפשר לקיים בהידור את המצווה "לא תשנא את אחיך בלבבך" - בלבבך אסור לשנוא אבל בגלוי כן... וכמובן, אין זו שנאת חינם, המצווה היא לשנוא. ב) על ידי הליכה לרב זקן אשר אולי הבין אולי לא הבין בדיוק במה מדובר, ואשר על כושר השיפוט שלו בגלל מ
אברך פשוט19.08.17
פותחים במלחמה מכוערת נגד מרן הרב שטיינמן עורכים נגדו חוגי בית כותבים נגדו ספר גועלי שאפילו על שבתאי-צבי לא כתבו מקימים נגדו מפלגה כי הוא משכיל וכשהציבור קם ומגיב , מתחילי להטיף על לא תשנא את אחיך בלבבך.
אין בושה20.08.17
1
איך בדיוק תיזרקו אותם מהשכונה השכונה של סבתה שלכם. אגב מידיעה ברורה לא פחות מ50 משפחות של עץ בשכונה וכולל גדולשל רי פונביז ר שמואל מרקוביץ במקום.
יוסי18.08.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

תרבחו ותסעדו 

בראשות הראשל"צ: חגיגת המימונה המסורתית בעיריית אלעד 

חיים רוזנבוים | 02.05.24