כיכר השבת

טור אישי

"ראש השנה שלי עולה על הכל" // הרב ישראל פינטו

הרב ישראל פינטו יושב בעיר הגעגועים אומן, מטרים ספורים מרחוב רבי נחמן 1 (לשעבר רחוב בילנסקי) וקורא לכם: "קחו את רבנו לצידכם" (טור אישי)

47
הרב ישראל פינטו | כיכר השבת | כ' באלול | 11.09.17
"ראש השנה שלי עולה על הכל" // הרב ישראל פינטו
(ארכיון: פלאש 90)

בעיצומו של חודש אלול תשע"ז ואני יושב כאן, בעיר הגעגועים אומן, מטרים ספורים מרחוב רבי נחמן 1 (לשעבר רחוב בילנסקי), שבאוקראינה. המקום בו כל יהודי שדואג לעתידו מציב את רגלו ביום הדין, המקום בו נמצא מי שהבטיח כי "מן הפאות" ימשוך כל יהודי שיפקוד את קברו ויוציאו משאול תחתיות.

כבר עכשיו אני מרגיש את הקדושה, את העוצמה, את האור, את השמחה, לקראת המעמד הקדוש שלא נראה כמותו בשום מקום, בו נוהרים רבבות יהודים מכל קצוות הגלובוס , מנער ועד זקן, מפשוטי העם ועד גבירים, מאזובי הקיר ועד ארזים, חסידים מכל הסוגים, כולם מתאחדים מעל קברו של רבינו נחמן מברסלב זיע״א, כולם כאחד, ללא הבדלי מעמדות, שרים ביחד ״הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך ״ ממליכים עלינו את הקדוש ברוך הוא, בוכים, מתפללים, וממש זוכים ליהנות מזיו השכינה.

מעמד נשגב ונורא ובעוד ימים מספר, אזכה להיות שוב שותף לו, כאשר כולם יבואו לשכור את שירותיו של הסנגור הטוב ביותר שימליץ יושר בפני השופט היושב בדין, בראש השנה. כבר אמר רבי נחמן "אני יכול להראות לגרוע בגרועים שהקב"ה נמצא איתו בכל רגע " ועוד אמר רבנו הקדוש "קיבלתי מהשם יתברך את הראש השנה ... בראש השנה אני יכול לפעול יותר בשביל כל יהודי ולעשות תיקונים נפלאים " והורה: " ראש השנה שלי עולה על הכל איש בל יעדר" .

ההזדמנות הזו היא מתנה שזכיתי בה ועיני רואות איך משנה לשנה עוד ועוד יהודים יקרים מכל המינים והסוגים, מכיפה שחורה ועד לבנה, דתיים וחילונים, חרדים וחרד"לים, אשכנזים וספרדים, מקובלים ולמדנים, אנשי עסקים ושועי עולם, כולם יחד קוראים בזעקה את התיקון הכללי, כולם יחד קוראים את עשרת המזמורים אותם ציווה רבינו, ונדמה שהעולם כולו עוצר את נשמתו כשהשמע ישראל השם אלוקינו השם אחד עולה בקול אדיר מפי ההמון. אני חושב על זה עכשיו, כאן באומן ימים מספר לפני התקדש החג, וצמרמורת עוטפת את כולי.

מי שלא ראה את ראש השנה במו עיניו אצל רבינו, לא ראה ראש השנה מימיו, מי שהגיע לשם פעם אחת, לא יוכל להפסיק ולא יוכל להתפלל את תפילת ראש השנה בשום מקום בעולם, רק בהיכל הציון של רבינו באומן, וכמו שאמר ר נחמן: "מי שטעם יין הונגרי אותו כבר לא יטעו" .

כמידי שנה קמו בימים האחרונים ויקומו בימים הקרובים אותם אנשים וינסו להכניס ללב העם, כאילו לא ראוי לעזוב את ארץ ישראל למטרה זו, כמובן שחשש זה מוטעה, כבר נכתב בשו"ת יחווה דעת, חלק ה, סימן נז: מצוה להשתטח על קברי הצדיקים, בכדי שיתפללו עלינו, גם אצל כלב בן יפונה מצינו שהלך ונשתטח על קברי האבות, ואמר, אבותיי בקשו עלי רחמים שאנצל מעצת מרגלים (סוטה לד ע"ב בתוספות שם). ודאי שמותר לצאת מארץ ישראל לחוץ לארץ בכדי להשתטח על קברי הצדיקים, כיון שדעתו לחזור לארץ ישראל. וכן העלה הגאון רבי ישראל מאיר מזרחי בשו"ת פרי הארץ חלק ג' (יורה דעה/ סימן ז') ועיין בזוהר הקדוש פרשת אחרי מות (דף עא סע"א), ובדברי הבית חדש יורה דעה (סוף סימן ריז), ובשדי חמד אסיפת דינים (מערכת ארץ ישראל אות א'). ועיין בשו"ת משפט כהן (סימן קמז), ובספר ארץ חמדה לידידנו הגר"ש ישראלי (עמוד מד).

ונכון, רבים החולקים על האש הגדולה שבוערת בראש השנה אצל רבינו והרי הוא בעצמו כבר אמר " איך לא יחלקו עלי והרי הסיטרא אחרא לא תוותר". אבל נשים צדקניות לא מוותרות אף הן! רבבות נשים שולחות את בעליהן שיעתירו על משפחתם בפני מליץ היושר שיביא את תפילתן ישירות לפני כסא הכבוד. גם הנשים רואות בחוש את האור ששולח רבינו לביתן באמצעות בעליהן, למרות הקושי שבדבר, להישאר בארץ ללא בעליהן, הן מדלגות על הקושי הזה בקלות, כי יודעות מה הגמול ששולח להן רבינו בעצמו, האור, העוצמה, האש, הכח, דבקים גם בהן והן מעודדות את בעליהן לנסוע שוב כל שנה ושנה לשתות מבאר השמחה הבלתי נדלית אצל רבינו הקדוש.

את האש הזאת גם מים רבים לא יוכלו לכבות, עין לא נותרת יבשה מול יהודי, שלא ידע מהי תורה , מהי יהדות, מהי שבת, לא ידע למה נסע לאומן ופתאום לקולו של השופר הוא זועק מעומק הלב, החזירינו בתשובה שלימה לפניך, ואיך אמר לי פעם יהודי: "רבנו לא מוותר עלי" כל שנה יש לי מניעות רבות לבוא לראש השנה אבל בסוף אני באומן, אחים יקרים, גם השנה נפגש כולם יחד בקיבוץ הקדוש, לא נוותר על הזכות המיוחדת שנפלה בחלקינו, נותנים לנו מתנה, לא נקח אותה? נותנים לנו יין הונגרי משובח, לא נשתה אותו? מבטיחים לנו שלא נמות בלי תשובה אילו נשתטח ביום הדין על קברו, לא נרוץ לרבינו?

רוצו קנו כרטיסים, עוד 30 יום יש לכם משפט אתם חייבים את רבינו לצידכם.

תוכן שאסור לפספס
47 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
טור דעה חסר דעת והמון דמגוגיה כמעט בלי שום טענה הגיונית עם המון פנטזיה דתית שלא קשורה לדתינו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם31.08.17
28
דבר ראשון אקדים ואומר שלא בטוח שרבי נחמן ז"ל קבור כיום באומן. דבר שני, מי שמכיר את דברי רבנו האר"י יודע שבראש השנה לא משתטחים על קברי צדיקים. דבר שלישי, כל עניין ראש השנה ורבי נחמן, שכתוב שהוא יוציא מהפאות וכו' מוזכר בכתבים שלא רבי נחמן ולא רבי נתן עליהם השלום כתבו, אלא כל מיני שמועות שאנשים שמעו וא
אריאל21.08.17
קצת שכל לא הרבה.... עדיף שאנשים כמוך באמת לא יגיעו לאומן .... רבי נחמן קודש קודשים והמקום היחיד שצריך להיות בראש השנה אומן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירי21.08.17
גם על משה חלקו תזהרו כולכם לדבר על הצדיק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ניר12.09.17
אתה פש וט כופר וחולק על משה רבינו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ניר12.09.17
27
אינם מאמינים כי קבור שם. כי אם היו מאמינים שהוא קבור שם, היו הם ומשפחותיהם גרים שם כל השנה, ולא חוזרים לארץ אחרי יומיים. אם הוא אכן שם, מה הוא מרגיש כאשר חסידיו נוטשים אותו לאנחות בקרב הגויים כל השנה.?
דן סגל11.09.17

הצגת כל התגובות

26
ווואאווו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לולא רבינו רחת עלינו21.08.17
25
"חולה" על הגישה הזו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל פרץ21.08.17
24
כמ ה צער יש לרבינו על זה שעושקים את הציבור על הטיסות כמה יהודים רוצים לטוס ואין להם כסף זה פש וט גניבה על חשבון רבינו רבינו רוצה שיבאו כולם והם מונעים אותם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יורם כהן11.09.17
23
ראינו מה יצא מבית מדרשו ואיזה חילול ה" יש שם .האם אתם עיורים ? כמה הוכחות כבר קיבלתם וכל הביחד של לקרוא ק.שמע זה ההי שאחריו יש נפילות גדולות. איפה השכל החכמה .מה קרה לעם שלנו???? עושים פלסטר לקב"ה זו עבודה זרה תתעוררו לפני ראש השנה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גיל22.08.17
22
היום צחנתו עולה השמימה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל21.08.17
איך אתה מסוגל לדבר כך על מקום ציונו של צדיק יסוד עולם דחוף תבקש מחילה ועבודת המידות מידת הגאוה שאתה מבורך בה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל לוי21.08.17
21
אף מילה עם תוכן מי שמחפש קדושה אמיתית ימצא אותה בבית הכנסת ליד ביתו. סעודות חד עם אשתו וילדיו יהושוע וכלב, השתטחו על קברי אבות בארץ ישראל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם11.09.17
20
עניי ארץ ישראל וקדושת הארץ קודם למקומות שאין בהם קדושה וכל הדר בחו"ל{תרתי משמע}אין לו יראת שמים
הרב ישראל חרזי 22.08.17
19
שנה שעברה אכלתי אצלכם באומן בהכנסת אורחים אשריכם ישראל בבית מלון אין כזה אוכל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יקיר21.08.17
18
באו למירון עם הרב שובלי שליט"א שמתנגד קשות לנסוע לאומן מחכים לכל עם ישראל שרוצה לחוות חוייה רוחנית טובה בראש השנה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישי בייזם11.09.17
איש ענק ישר דרך
אבי12.09.17
17
נאמר כל הדר בחו''ל עובד עבודה זרה בטהרה. זהר הקדוש אומר שרק בארץ ישראל אין שר ובחו''ל אנחנו תחת השר של אותה הארץ.ועל כן נאמר לאברהם לך לך .ואליהו היתגלה להאר''י הקדוש במצרים וציוה עליו לעלות לצפת כי נימצא באדמה טמאה. ארץ ישראל אשר עיני אלוהיך בה מראשית שנה עד אחריתה. האר''י הקדוש כתב שבשבתות וחגים ו
יהודה22.08.17
כל אחד לגופו לא משנה איפה הוא נמצא. לכתוב דברי תורה כל אחד יכול העיקר לקיים גם אם זה יהיה באומן ראש השנה.
ליהודה22.08.17
16
מילא נוסעים לטיולים בחו"ל היום. אבל למה לנסוע לאומן? בשביל השעבוד לצדיק אחד? אלילות, עבודה זרה. "חייב את רבי נחמן לצידכם בראש השנה"! אז זהו, שלא חייב. הרב עובדיה הסתדר כנראה גם בלי אומן במשך כל שנות חייו. הקב"ה מצפה מאיתנו לתיקון עצמי עמוק של מידתנו ושמירת המצוות והקדושה של כל אחד בפני עצמו. מע
ע"ז21.08.17
תיקרא את מה שאתה כותב אתה יוצא נגד קבוצה שלמה ומדבר נגד לשון הרע סלח לי אבל אתה הזווי בעיקר משתלח ואומר שטויות על דבר שציבור גדול מאמין בו אז קשוט עצמך תחילה ואל תבוא לחנך אנשים יראי שמים
משה11.09.17
15
ריגושים אקסטזה ועוד כל מיני דברים שאי אפשר להעלות על הכתב
הלברטל צודק11.09.17
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גל11.09.17
13
כתוב במשלי (כז,י): "רעך ורע אביך אל תעזוב, ובית אחיך אל תבוא ביום אידך, טוב שכן קרו מאח רחוק" כלומר: רעך ורע אביך (הקב"ה שנקרא רע לישראל- רש"י) אל תעזוב (ואל תצא מא"י שהיא מקומו של ה') ובית אחיך (ר' נחמן) אל תבוא ביום אידך (ביום צרתך- ביום הדין. ואם תשאל למה?)- טוב שכן קרוב מאח
פלוני21.08.17
12
מאז פטירתו של רבי נחמן ידוע על קיבוץ חסידים שהתפללו על קברו בראש השנה. בימי שלום כמו בימי מלחמה היו שממש במסירות נפש הגיעו לקיים המניין הנ"ל. האם זה עניין נשגב ביותר ואולי ח"ו ההיפך לחסידים הפתרונים. אבל מעולם לא ראינו עליה לרגל של המוני בית ישראל לאיזה קבר של צדיק בחו"ל. אף אם נאמר שהדברים יצאו מפי
יהודי פשוט12.09.17
11
מי שלא היה לא יבין. אי אפשר להסביר במילים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתן11.09.17
10
להתפלל, לא להוללות ערב רב הפקרות סמים או אפילו סתם טיול לחול, בטח לא בראש השנה
אני22.08.17
9
הוא לא אמר בשום מקום שיבואו לאחר מותו! בנוסף מה שהכי מצחיק בנסיעה הזאת זה שהוא כותב בעצמו (ליקוטי מוהר"ן תניינא תורה מ) "כשפוגע ומתוועד יחד עם אדם שהיה אצל צדיק אמתי על ר"ה, הוא מחויב להרגיש אז טעם א"י. כי עי"ז האיש נעשה גם זה האויר בבחי' א"י כנ"ל, וראוי שיתעורר לו עתה השתוקקות וגיעגועין לארץ ישראל"
יהודי- ציוני21.08.17
אותו רבי נתן הקדוש שהעביר את כל תורתו של רבינו זה אותו רבי נתן שאמר שרבינו בראש השנה האחרון לחייו אמר לבוא אליו לראש השנה והתכוון גם לאחר הסתלקותו, וכך נהגו מאז הסתלקות רבינו. איש בל יעדר!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
moshe11.09.17
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי11.09.17
7
רבי נחמן הקדוש בארץ הקודש בעיר צפת בבית החיים בציון של חנה ושבעת בניה יש קבלה מאוד גדולה על זה כל גדולי הצדיקים אמרו שזה אמת לאמיתה.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
די כבר11.09.17
6
ר' נחמן לא אמר אף פעם לעלות לקברו בר"ה הוא אמר את זה בחייו בלבד, אח"כ אמרו בשמו שהוא אמר שיבואו גם לאחר מותו ואין לזה ביסוס, ופשוט שהוא לא דיבר על מי שכבר נמצא בארץ הרי הוא עצמו אומר (ליקוטי מוהר"ן תניינא תורה מ) "נמצא, מי שיש לו תאוה והשתוקקות לא"י, בפרט מי שטעם טעם האמת של א"י, כשפוגע ומתוועד יחד
פלוני21.08.17
כל הענין שלי הוא ראש השנה
לפלוני21.08.17
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם21.08.17
4
איך הוא כותב על הרב ישראלי זצ"ל שגדול עשרות שנים יותר מהרב הצעיר הזה ''ידידנו'' מאיפה הוא בדיוק חבר שלו, מאיפה היומרה הגאוותנית הזאת לכתוב בכלל משפט על ענק שבענקים שנפטר לפני קרוב לעשרים שנה.
יניב12.09.17
הוא בסה"כ מצטט את הרב עובדיה. ואתה סתם אדם מתלהם
הבנתץ הנקרא13.09.17
3
כמה צער יש לרבינו על המחירים היקרים הטיסות כמה יהודים רוצים לטוס תסתכלו מה רבינו כותב על מי שגונב את הציבור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יורם כהן11.09.17
2
כל מי שהגיב נגד זה רק בגלל שהוא מת ליסוע... מנסיון.... כל מי שמדבר נגד אומן, ברסלב ,רבינו בסוף מגיע על ארבע 😋 אז תיזהרו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חולה על רבינו21.08.17
1
תברכו אותי שיהיה לי מספיק ממון דורון בן שושנה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תברכו אותי שיהיה לי מספיק ממון 21.08.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24