כיכר השבת

תפרח סוערת

צפו: ילדי המושב השחיתו את החיידר של 'הפלג הירושלמי'

המהומה בתפרח סביב תלמוד התורה החדש עולה שלב, עם מעשה הרס והשחתה של ציוד ומבנה המוסד החינוכי החדש המזוהה עם 'הפלג הירושלמי'. תיעוד מהוונדליזם במוסד. צפו (חדשות, חרדים)

89
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ד באלול | 05.09.17
מתקני הפעוטות שהושחתו (מצלמות אבטחה)

נזק רב נגרם לציוד של החיידר החדש בתפרח המזוהה עם 'הפלג הירושלמי', ואף המבנה עצמו ניזוק, זאת לאחר שעשרות ילדים מהמושב פרצו בשעות אחר הצהריים אל המבנה של הפלג וביצעו שם הרס רב.

הילדים, שידעו על קיומן של מצלמות סביב המבנה, פעלו בתחכום ולפני פריצתם אל מבנה החיידר ניתקו את מערכת החשמל במקום. כך, חשבו הילדים, לא יתועדו כשהם מבצעים את ההשחתה הרבה.

אך מה שהם לא ידעו, שהותקנו גם מצלמות חיצוניות שחוברו לכוח חשמל חיצוני, והן תיעדו את הילדים כשהם חודרים אל המבנה ומשחיתים רכוש, מנפצים חלונות, וזורעים הרס וחורבן.

ב'פלג הירושלמי' אומרים: "הדין ימוצה עד תום. ילדים שמבצעים וונדליזם נוראי שכזה, מן ההכרח הוא כי עומדים מאחוריהם מבוגרים שמסיתים ושוטפים את מוחותיהם בשנאה עיוורת. מיותר לציין כי עברנו סדרה ארוכה של רדיפות בסגנון הנ"ל במקומות שונים בארץ, והניסיון הוכיח כי נותרנו איתנים בדרכינו ובדעתינו. אנו קוראים לשכנינו אחינו ובשרינו - אנא הרפו ידיכם מילדיכם וילדינו, אל תהרסו את נפש ילדיכם, ואל תזיקו את ילדינו".

זגוגיות הפתח המנופצות

בתגובה, אומרים ל"כיכר השבת" מספר אברכים מקומיים, כי פתיחת מוסד חינוכי בתוך ישוב קטן, בכוונת מכוון על אף שידוע כי הוא מנוגד להנהגתם של כל רבני המקום הכפופים לגדולי ישראל, היא פרובוקציה ברורה שלא נעלמה גם מעיני הילדים - שמגיבים לעתים כמו ילדים, בחוסר פרופורציות. "אל לפותחי המוסד הזה של הפלג לבוא בטענות עכשיו, כשמראש היה ידוע כי הקמתו אצלינו תגרור מחלוקת וחילול ה'", אומר אחד מהם.

כזכור, במוצאי השבת האחרונה התחוללה במושב מהומה על אותו רקע של פתיחת החיידר, כשלטענת בחורי ישיבה הותז לעברם גז מדמיע בידי יצחק אריאל המזוהה עם 'הפלג' ומתגורר בישוב, בתגובה לכך שניסו למנוע ממנו לעלות לתורה בתפילת הבוקר. מקורבי אריאל טענו מנגד כי הבחורים הם האשמים באלימות במקום וכי הוא צפוי להתלונן נגדם במשטרה.

תוכן שאסור לפספס
89 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
46
כל הכבוד
חיים ג04.10.17
45
כל הילדים שהשתתפו בפוגרום, התקבלו לישיבת פוניבז' חילכם לאורייתא
יוסי06.09.17
44
כנראה שגם ילדנו למדו להתנהג בברטליות מהעציניקים מה שמחייב דחוף הפרדה מוחלטת במוסדות החינוך!
חיים06.09.17

הצגת כל התגובות

43
לא מספיק לכם ייצר השנאה וה טירוף למה להכניס את הילדים לזה דיייי לשנאה והטירוף ואח"כ הם ישאגו בחזרת הש"ץ בימים נוראים וששננאאתת חחייננםם וייצמן עיניים חזק עד שישכחו על מה הם. מדברים דעו לכם יהודים יקרים כשמגיעים לעולם האמת אין תירוצים חשבתי ככה או ככה הייתי שייך לכאן או לשם שם כולם עומדים לא מעניין א
זלמן06.09.17
42
האם כך אנו מחנכים את ילדנו לקדושה וטהרה. האם מישהו היה מעלה על דעתו שכך היה עושים גדולי הדור בעצמם, בידיהם? מה זו השנאה התהומית הזאת? איך מתנהגים כך. אם אתם חושבים שילד שעשה מעשה כזה יהיה צדיק וטהור אתם טועים! לימודו לא יהיה אותו לימוד! ולא משנה כמה הטענתם אותו שזו מעשה חיוני להצלת כבוד התורה ולומד
מזועזעת06.09.17
41
הרבנים שיצרו את המחלוקת אשמים אוי לו לרבו שלימדו תורה איכס
נחום06.09.17
40
כמה עצוב המחלוקות קשות שהיו בזמן ר' יונתן אייבשיץ ור' יעקב עמדן הביאו את הרפורמים ומלוקות היום מביאים הסונות מסוגים אחרים אבל מי שאשם זה רק אנחנו המגזר החרדי מכל סוגיו
RAFI05.09.17
39
אין עוד מלבדם. הילדים הצדיקים רומזים למבוגרים,שאם ילדיהם לא ילמדו אתם, לא ילמדו בכלל.
דן סגל05.09.17
38
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חילוני חכם05.09.17
שלא תעיז להיות חרדי כי אתה היית מדליק את בית הספר כולה, אנו כבר מכירים את ההתנהגות של חילונים -סליחה: החולנים
צבי10.09.17
37
כול הכבוד לאותם נערים שעשו את את זה הם מצילים את מדנית ישראל מי להיות מדינת הלכה
סמי 11.09.17
36
אתמול הלכתי בשכונת הדר בחיפה ,ראיתי ילדים חוזרים מהחיידר והמשחק שהם אימצו לעצמם זה להפוך פחי אשפה על המדרכה ,זה היה מאוד מביך ולם נעים.
חיים.06.09.17
35
עוד חמש שנים יהיו כמו דאעש, החרדים הולכים במדרון חלקלק, לא סתם אלפים! כן עצוב מאוד אלפים יצאו מהדרך , לעניות דעתי גם הילדים של מי שבנה את הגן ,וגם הילדים הוונדליסטים, יצאו עוד 5-10 שנים מהדרך וכולם ישאלו למה ואין למה יש עובדות תתעוררו!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לוי06.09.17
34
בטח שיגידו שזה ילדים אבל ילדים לא יכולים ליצור כזה חורבן שימו לב שהנזקים הכלליים זה בגובה. אז אל תחרטטו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זרח06.09.17
33
להזכר שההשתלטות על יתד היתה בגלל שאנשי בני ברק טענו, שיתד הישן מחנך למידות רעות. לא יאומן כמה השחתה ומידות רעות התגלו בחמש שנים האחרונות אצל אנשי הפלג הבניברקי.
יעקב05.09.17
32
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני05.09.17
31
זה החינוך הנורא שהרבנים מלמדים אותם. די... די לחינוך לשנאת אחים. די ללמד שמותר לשנוא כל אחד שלא חושב כמוני. די לשנאה של חסידים, ליטאים, חילוניים, מזרוחניקים וכל אחד שלא חושב או לא לבוש כמוני. דייייי... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דב05.09.17
30
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי לא חרדי06.09.17
29
הם פרשו מהיהדות החרדית והצטרפו לציוניים עם הנחל החרדי ומכסות הגיוס שהם תומכים בהם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איתמר05.09.17
28
בדירתו של הגר"י רוזן. אז סיכמנו שכל אחד פוגע בעצמו כדי להפיל על השני...
יהודי05.09.17
27
אני חרדי ומתבייש !!!!!!!!!!!!!!!!!
דודיק06.09.17
26
פלא שתפרח מובילה באחוז הנשירה בכל הציבור החרדי. אם ההורים מצדיקים את הביריונות של הילדים איך הם לא יהיו עברינים
יוסי06.09.17
25
מעניין מה יהיה בדור הבא???????????
GGGG05.09.17
24
...ממש מרגש...איך החינוך לאלימות עובד אצלכם מיד..עם כל החומרות השיטות וההידורים..הלו באלול אנו שצריך להדר..במצוות..והליטאים הם המחמירים הכי גדולים....בשנאת חינם....ובלהזיק לזולת.... אין ברירה צריך זכויות ליום הדין..והליטאים הם המציאו....מצוות חדשות.שנאת חינם ביזוי חכמים וגזל והיזק לרבים.... (נשלח ב
משרד החינוך05.09.17
23
איפה הרבנים? האם רבני תפרח לא מגנים את הוונדליזם הפרוע?
מרים05.09.17
22
דרך התורה לא מתירה בשום פנים ואופן להרוס ולהשחית, וילד חרדי זה ילד שחרד מהקדוש ברוך הוא ויודע שגם אם ינתק את כל המצלמות שבעולם רואה אותו הקדוש ברוך הוא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים05.09.17
21
לראות חינוך לבריונות זה מגעיל דוחה ומעורר חלחלה זה לא הדת שלי בושה
אורן05.09.17
זה חינוך המעמיד את כבודם של גדולי הדור כערך מרכזי, וממילא מרגישים חובה מוסרית להחזיר למוטב את מי שלא מציית להם ואם על ידי דיבורים לא מצליחים אז עוברים למעשים, והכל לשם שמיים.
רפאל05.09.17
האם כך מחנכת התורה? האם בל תשחית כתוב עם סייגים לשיקול דעתו של היהודי??
מזועזעת06.09.17
שמעשה זה אשר בעליל איננו מוסרי נעשה מתוך תחושה עמוקה של שליחות מוסרית. פתאים עד מתי תאהבון פתי?
רפאל06.09.17
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 06.09.17
19
לשם שמים, לשם שמים אלא מה.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלום05.09.17
18
יח
בוריס' כרשינא.05.09.17
17
יש רשע שכבר שנים מנסה להרוס את תפרח ובגאוותו שחקים לוחם נגד כל מה שהרב פילץ והרב פרידמן והר"ח גרינמן זצל עשו שם, יש לו שם נדלן והוא רוצה לפתח את המקום עם תירות וקניון וכו' משפחה של חצופים יש להם נציגות בכל עיר רשעים ארורים ד' יסלח להם ויכניס אותם למשבצת שלהם, איזהו חכם המכיר את מקומו, חצופים עוד מימ
שי06.09.17
רק בשביל שתבין כמה שטויות מה שכתבת הרב פילץ שליט"א נלחם בכל כוחו להעיף את הר"ח גרינמן מתפרח
יודע דבר10.09.17
השקר חוגג באלול בסל הכל רוצים שיהיה מכולת וירקן נורמלי, ולפתוח רשת מרכול חרדית כנתיב החסד או בר כל. גם נגד סניף של רש''י נלחמו בהתחלה. ויש הרבה דברים משונים שם.
חמיו של...07.09.17
16
אם ההתנהגות הזו זה משהו חרדי אז אני מתבייש להגדיר את עצמי חרדי . אני נהיה חרד מהחרדי . אם הילדים כך מתנהגים אז כשהם יהיו גדולים הם יהיו עבריינים בחזות חרדית . אם המבוגרים מצדיקים אותם אז אפשר לקפל את הבסטה ולבחור מגזר אחר . לא מתאים לי להיקרא חרדי . כל מה שלמדתי בילדותי מתנפץ לרסיסים עם כל המחלוקות
אבי06.09.17
15
ממש חילול ה' ככה מחנכים ומגדלים לאהבת לרעך כמוך לחודש אלול לסליחות לרחמים אחר כך שואלים למה הדור נראה כך למה ילדים חוזרים בשאלה למה הם מושחתים? אפה ההורים?
בתי כהן05.09.17
14
כל הכבוד לאותם נערים שעשו את זה הם מצילים את מדינת ישראל מי להיות מדינת יתולות או ( מדינת הלכה ) שתיהיה כמו אירן לבנון סוריה תוניס וכ'
סמי 11.09.17
13
היו באמת מוסדות ללימוד תורת השם - זה לא היה קורה. אבל כאשר המוסדות הם אך ורק סניפי מפלגה, אשר מחנכים רק ל"אידיאל" של המפלגה ומהווים שוט בידי ראשי המפלגה להליכה בתלם, אז כל סניף של מפלגה מתחרה מהווה איום קיומי, אשר חובה ומצווה לפגוע בו. ואם כן אין להתפלא לא על פונוביז' ולא על תפרח. אלו אינם מקומות תו
אברך פשוט05.09.17
12
לחקור מיידית
ניצול שואה05.09.17
11
הציבור החרדי צריך לעזור בכל דרך לעץ להקים עוד הרבה מוסדות משלהם, כדי שיעזבו אותנו ואת ילדינו בשקט ויחיו את החיים שלהם בדרך שהמציאו רבותיהם שליט"א. נכבד אותם מרחוק, ונאפשר להם להיבדל ממחנה יראי ה', בשקט ובשלווה. אלימות נגד מוסדותיהם רק מרחיקה אותנו מהמטרה החשובה של "הפרד נא מעלי".
בן תורה05.09.17
10
המבוגרים שלהם.....
ישראל05.09.17
איזה ילדים אתם מגדלים מושחתי מידות ופראים מתשבר ועד תפרח ,החינוך שלכם שהכל מותר כנגד כל מי שהוא לא אנחנו אבל בסוף המפלצות שגידלתם יטרפו גם אותכם!
לישראל05.09.17
9
מישהו מחפש הצדקה למעשים כאלו? זה הרי איסורי תורה. זה משחית את נפש הנוער. ולא משנה אם זה ה"פלג" או ה"פלס" או סתם בי"ס. מישהו שאל שם שאילת רב? ומי שקורא את התגובות הללו תמה האם אנחנו והם מאמינים באותה תורת משה?
מחנך ניטרלי06.09.17
8
מה שכן , המחבלים לא יעיזו ח"ו ללכת למשטרה של "הציוינים" להגיש תלונה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם05.09.17
7
חחחח לעצור את המסיטים לגייס אותם לצבע פרזיטים
אלי הגרוזיני05.09.17
בושה על הנבלה שנעשית במושב אשר כולו הולך כהוראתם של מרנן ורבנן גדולי הדור מרן ראש ישיבת תפרח הגאון הגדול רבי אביעזר פילץ שליטא ומרן ראש ישיבת תפרח הגאון הגדול רבי יעקב פרידמן שליטא ובכפוף לדעת תורה של מרן ראש גולת אריאל הגראיל ומרן קהק שר התורה הגרח שליטא וללא שום בושה פתחו במקום מוסד המנוגד לדעתם ה
די למחלוקת די05.09.17
גם אם הוא גאון גדול, אין בסמכותו למנוע מאדם להקים מוסד מתחרה. ראו איזו ראייה רחוקה הייתה למרן החזון איש אשר ייחד לענין זה פרק בספרו "אמונה ובטחון", עיין שם מה הכריע על סמך המימרא של רב פפא בגמ' בבא בתרא.
רפאל06.09.17
6
רק מחב''ד לומדים אהבת ישראל ,עכשיו רואים שהלטאים מחרכי ריב ומדון וכל זה התחיל מהמחולקת שעשו נגד הרבי ה' ברוך משלם להם יש דין ויש דין בשמיים ,ה' ירחם , (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי07.09.17
5
איציק ובצלאל, אני פונה אליכם בשם כל המשפחה, איך, איך מלאכם לבכם לחבל ולהרוס את המושב שסבא רבי אהרן דוד זצ"ל הקים? איך מלאכם לבכם, להקים מוסד נגד החיידר הוותיק שהוקם על שמו? בושה מכסה את פני כל המשפחה. אינכם ראויים להיקרא נכדיו. אך בינינו זו האמת, אבוי לנכדותיו של סבא רבי אהרן דוד זצ"ל, שהיה כשמו
סבא 05.09.17
לתפארת אנשי דגל התורה והכת הבני ברקית מאיים ומבצע. נהרוס לך את הפרנסה וכו אני היתי מגיש נגדך תלונה במשטרה. אוי לך מיום הדין לפחות באלול תפחד
יוסי11.09.17
4
ואגב זה הכל שטויות!! היחידים שהיו באים ללמוד שם זה הילדים של אריאל וכל פתיחת הגן היתה פרובוקציה!! זה לא באמת שיש שם ביקוש לזה.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם05.09.17
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
למדו מהמחבלים איך להיות שבבניק 05.09.17
2
הסיבה שזה נפתח בתפרח למרות שיש בן אדם אחד בלבד שמעוניין בזה זה כדי להדליק את תפרח.. ויש מצב שאת הילדים ששברו את הגן זה הוא שלח.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם05.09.17
1
נראה שהעעתם מורים טובים להתנהגות שכזאת בתקשורת מה שנקרא הפלג הירושלמי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
י05.09.17
חילול השם אין כפרה במיוחד תינוקות של בית רבן שלא חטאו.
יהשוע05.09.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24