כיכר השבת

טור מיוחד

אני תומך בסרבנות // משה פריגן

מזועזעים מאלימות השוטרים? לכו והסגירו את עצמכם לצה"ל באלפיכם ועשרות אלפיכם, תסרבו ותשלמו את מחיר הסירוב. את תמיכתי ותמיכת הציבור הישראלי אתם תקבלו ובכך תהיו שותפים לבנייתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית ומוסרית (טור)

19
משה פריגן | כיכר השבת | כ"ז באלול | 18.09.17
משה פריגן
משה פריגן (צילום: מתוך פייסבוק)

אמש הזדעזעו רבים וטובים מבין חבריי מהאלימות המשטרתית שהופעלה כנגד המפגינים החרדים בירושלים - חסידי תולדות אברהם יצחק שהפגינו נגד מעצרו של נכד מנהיג קהילתם האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק.

נראה שהציבור הישראלי הפך לחולה פרקינסון סופני וההזדעזעות הפכה לאופנה. כמה אופנה? נראה שבכל רגע נתון יש על מה להזדעזע (נכים, חרדים, ביבי, מגנומטרים, רגב, ביתן, הדתה והרשימה ארוכה) והיכן (פייסבוק, טויטר, אינסטוש, עידכונים בוויז, ומאמרי מערכת באתרי כלום) כי אין כמו הבעת זעזוע בכדי להפוך אותך למוסרי אבל ממש ממש מוסרי.

אלימות השוטרים. אמש בירושלים

תכל'ס, ככה זה בעידן הפוסט מודרני שהביא לנו את תפיסת הגם וגם - גם לתמוך בבג"ץ שביטל את חוק הגיוס וגם להזדעזע כאשר עוצרים נער מירושלים, גם לטעון שש"ס הם מקור הטוב המזרחי וגם להזדעזע שיגאל גואטה הבין שהוא צריך ללכת. ורשימת הגם גם גם ארוכה וגם חרבונא זכור לטוב.

אבל בגלל שאני לא אופנתי, אז אני אתן לוויברציות העיתונאיות, הפוליטיות בתפקיד והפובלציסטיות מטעם עצמן להמשיך להזדעזע ואדבר על תמיכתי הגלויה בסרבנות.

ובכן, הרבה לפני שסרבני המצפון משמאל הגיחו לחלל הפוליטי בן ארבעת אחוזי הרייטינג של העיתון לאנשים חושבים, העלו הוגים ליברלים את התמיכה במרי אזרחי לפסגת הפעולות הנעלות שיכולות להתרחש במשטר הנושא בכנפיו את ערכי החירות. לא בכדי ראשיתה של התופעה הייתה דווקא במרד 13 הקולוניות הבריטיות שהפסיקו לשלם מיסים לבריטניה ובכך הביאו להקמת מעצמת החירות - ארצות הברית של אמריקה.

אז מה הוא מרי אזרחי: "פעולה ציבורית, בלתי אלימה, מצפונית אך פוליטית ומנוגדת לחוק, הנעשית בדרך כלל כדי לחולל שינוי בחוק או במדיניות הממשלה". ההבדלים בין מרד ואנרכיזם למרי אזרחי הם ברורים לכל: א. המוחים מכירים בלגיטימיות של השלטון והחוק אך מביעים בפעולותיהם את מורת רוחם המוסרית והמצפונית מהחוק. ב. המרי בא לשכנע את דעת הרוב בטעות המוסרית של החקיקה ועל כן יהיה בלתי אלים. ג. נכונות לשאת בעונש של השלטון וקבלה מראש של העונשים הקבועים בחוק על הפרת הסדר הציבורי".

מדינת ישראל ידעה מספר מועט מאוד של מקרים של מרי אזרחי שקיים את שלושת התנאים אותם מניתי ודווקא הם יצרו דיון ציבורי רציני - סרבניות המצפון שהגיעו לצה"ל, סרבו ונכלאו, וחסימת הכבישים של תנועת זו ארצנו.

אז כן, אני תומך בפה מלא בסרבנות אידיאולוגית, מצפונית ומוסרית המכירה בשלטון החוק, מתנגדת להפיכה שלטונית ואנרכיה, בלתי אלימה ובעיקר מוכנה לשלם את המחיר בעיניים פקוחות.

מה שקרה אמש בירושלים זה הכל חוץ ממזעזע - כך ניראת הפיכה שלטונית והפגנה כנגד הלגיטימיות של השלטונות במדינת ישראל. כך נראית הפגנה שלא פונה לדעת הרוב אלא מנסה לבצר על ידי קריאות "נאצים" לשוטרים את יחסי הכוח הפנים קהילתיים. לא, זה לא מרי אזרחי, זו עוד הפגנה של אנרכיסטים שלא מוכנים לשלם את מחיר מצפונם בגאווה כנגד שלטון החוק וכנגד הלגיטימיות של מדינת ישראל. את זה רוב הציבור הבלתי מזדעזע מבין מצויין.

אנא מכם מזדעזעים יקרים: לכו והסגירו את עצמכם לצה"ל באלפיכם ועשרות אלפיכם, תסרבו ותשלמו את מחיר הסירוב. את תמיכתי ותמיכת הציבור הישראלי אתם תקבלו ובכך תהיו שותפים לבנייתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית ומוסרית.

עד שתחליטו להיות רציניים, בחיאת, אל תציקו לבעלי חיים ואל תקראו לשוטרים נאצים.

תוכן שאסור לפספס
19 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים שטרודלניק19.09.17
13
התחלת כ"כ יפה וסיימת כ"כ לא לעניין. זה שהארץ שלנו כיהודים מאמינים גם אתה בטח מבין ומסכים וממילא אנחנו והם הקבוצה הפנאטית מאמינים שתורתו אומנותו לא רק סיסמא ומי אם לא היהודים יכולים להבין את זה. אנחנו עם שנרדף אלפי שנים רק בגלל שהתבצר והתבדל מכל העמים ומכל היהודים עצמם. זוהי האידיאולגיה ש
יוסי18.09.17
12
או פשוט תגידו את עמדתכם האמיתית - לא מוכנים להילחם למען המדינה, מקסימום לשבת על כיסא ולדפדף
אבנר19.09.17

הצגת כל התגובות

11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם19.09.17
10
אני עד שהרב סרן במי''ל משה פריגן , תלמיד חכם , ירא שמים ולמדן ולא נופל מאחרוני הבחורים המובילים בישיבות וכוללים המובילים באה''ק. כל המסלול בו , בז לתורת ישראל , ומנהיגיה אשרינו שיש לנו תלמידי חכמים שמשלבים ספרא וסיפא כמו הרה''ג החסיד במידותיו הרי הוא משה פריגן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרב יעקב הרצוג19.09.17
בבא בוקרא רכ"ז
רפי19.09.17
9
אם ניקח בכף מאזניים אחת את התועלת האישית!!!! ואני מדגיש האישית!!! שתצא לכל אחד שיתגייס לצבא החל מכסף, לימודים קורסים ומקפצה לעבודה באזרחות, לעומת הנזק כביכול שאין באמת כלום , אז פשוט צריך לפקוח את העיניים ולא לנהוג כמו חבורת אידיוטים שמפגינה נגד הממשל, ותאמינו אבל בממשלה יושבים אנשים קצת יותר פקחים
רפי18.09.17
וזה כנראה לא קשה, אך לא יותר פקחים מבחורי ישיבות......
מישהו19.09.17
היא הבעיה שאתה לא מבין מה הבעיה להתגייס. ובכן, בערב ראש השנה, אנו ממליכים את הקב"ה למלך על עולמו, ומצהירים אמונים לבורא עולם. מי שמצהיר אמונים לצבא השמד החילוני, הוא למעשה מורד במלכות שמים. אמנם עוה"ז שמנית, אולי מובטח למי שמתגייס (למרות שאני אישית שמעתי כמות גדולה מאוד של אנשים שהובטחו להם הרים וגב
יוסי19.09.17
8
יש כל כך הרבה מה לכתוב על דברי ההבל של החרד"ק הנ"ל בשלב הזה רק אקרא לו קשקשן. חבל להזיז את האצבעות בשביל דברי הליצן.
קושקושני19.09.17
7
בסד אחי היקר והאהוב תמיד כייף לקרוא טורים שלך הצדק והאמת מציפים את שורות כתיבתך שנה טובה ומתוקה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני19.09.17
6
הזדעזעתי כבר בבוקר תודה
מזועזע18.09.17
5
חקירה משותפת עוד תצא בין המשטרה למצח,משה הוא אדם בעל ערכים כפולים מצד אחד הוא בז בצורה ברורה לערכי החרדיות מצד שני התנהגותו מאפיינת עסקן חרדי ערמומי בלשון המעטה,סוף גנב לתליה
חייל שמכיר28.09.17
4
כמה כמות של תסכול אפשר לכתוב בטור אחד??? אפשר להגדיר אותך משה כגאון התסכולים. הדעות שלך אם נקרא לזה "דעות", לא רלוונטיות לציבור החרדי ממנו באת. כי אתה לא שייך אליהם בשום אופן. מזמן הפנית עורף לדבר היקר מכל וזהו התורה הקדושה. פעלת לעקור בחורים מעולם התורה ועדיין אתה מתיימר להביע דעה באתר חר
מוטי19.09.17
3
ובזכויות המיעוט וההפגנה , ובסמכויות כוחות שיטור ובטחון והתנהלותם התקינה.... ילד כאפות , הדפוק של השכונה - זה מה שאתה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה פריגן החולה19.09.17
2
כשיבוא המשיח אני מוכן להוציא להורג שוטרים שמכים יהודים גלגול שעבר הייתי שליח בי"ד
מתנדב19.09.17
שוטרים שאינם יהודים -אני בעד
לאומית19.09.17
1
שיקרת לנו ולא עמדת במילה שלך. מכירה רבים וטובים שנכוו ממך. אז תפסיק לבלבל את המוח. היית רוצה שככה ירביצו לך?
לא עמדת במילה19.09.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24