כיכר השבת

קריסת גשר רמת אלחנן

הרב זילברשטיין: 'קריסת הגשר - מימוש הבטחת החזון איש'

רבה של רמת אלחנן הגר"י זילברשטיין התייחס לקריסת הגשר בכביש גהה והסביר כי בקריסתו נוכחנו ללמוד שוב את שליטתו של הקב"ה • וגם, כך התממשה הבטחת מרן החזון איש זצ"ל (חדשות חרדים)

45
ישראל כהן | כיכר השבת | י"א בתשרי | 01.10.17
קריסת הגשר והגר"י זילברשטיין
קריסת הגשר והגר"י זילברשטיין (צילומים: בעריש פילמר)

קריסת הגשר בכביש גהה בסמוך לשכונת רמת אלחנן, בעקבות התנגשות המשאית לפני כחודש והטרגדיה עם מותו של הנהג, גרמה לזעזוע רב בקרב תושבי בני ברק הסמוכה, כאשר לצד הכאב על פטירתו של אדם שררה שמחה מסויימת על כך שבחסדי שמיים ניצלו אזרחי השכונה החרדית שהגשר משמש להם ציר תנועה רגלי אל גבעת שמואל הסמוכה.

בעלון "קול ברמה" מובא כי תושבי רמת אלחנן נחרדו בכפליים. אלה המתגוררים ברחוב הרב עטיה, שמעו את ה'בום' הגדול שהיה בעת שהמשאית נתקעה בגשר, ומיד לאחריו את צופרי האמבולנסים והבינו מיד שמדובר באירוע לא פשוט.

"כתושבי רמת אלחנן, המתגוררים מזה עשרות שנים ליד הגשר המחבר בין גבעת שמואל לשכונתנו, אנחנו מכירים היטב את המצב, וכל ילד ברמת אלחנן יודע שבשעה זו מצויים על הגשר בדרך כלל עשרות רבות של אנשים מכל הגילאים", נכתב בעלון השכונתי. "האירוע התרחש בימי בין הזמנים, כשמשפחות רבות חוצות את הגשר עם ילדיהן בדרכן לטיול של בין ערביים, והרבה ילדים רוכבים על אופניהם בליווי ההורים; גם השעה שבה קרס הגשר, נחשבת כשעת עומס הגדולה ביותר במקום, כאשר אנשים חוזרים מיום-העבודה שלהם. ולמרות הכל - הגשר היה ריק!!! ריק לגמרי!!! אפילו אדם אחד לא היה על הגשר!!!".

עם זאת מציין העלון את הנס של משפחה מהשכונה: "ליתר-דיוק: משפחה שלימה, מהחשובות והנכבדות של רמת אלחנן, היתה כבר על שפת הגשר, מצד רמת אלחנן, ואחד הילדים הספיק לחצות כבר את כל הגשר, ולעבור לצד השני, ואילו כל יתר בני המשפחה נותרו במקומם ולא עלו כלל על הגשר. הסיבה לכך היתה כיון שאחד הילדים נפל והחל לבכות, וכל בני המשפחה התעכבו עד שהאמא הצליחה להרגיע אותו. הילד הגדול, שרכב על אופניו, הספיק בינתיים לחצות את כל הגשר, ואז אירעה הקריסה - נסים!".

רגע התנגשות המשאית בגשר (צילום: מתוך ynet)

הרב צורן, עורך העלון, מציין כי כאשר שאלו תושבי השכונה את פי המרא דאתרא, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, מה לדעתו אפשר ללמוד מהאירוע המחריד, הצביע הרב על הפסוק (דברים, כ"ח, נ"ב): "וְהֵצַר לְךָ בְּכָל שְׁעָרֶיךָ, עַד רֶדֶת חֹמֹתֶיךָ הַגְּבֹהֹת וְהַבְּצֻרוֹת, אֲשֶׁר אַתָּה בֹּטֵחַ בָּהֵן, בְּכָל אַרְצֶךָ; וְהֵצַר לְךָ, בְּכָל שְׁעָרֶיךָ וכו'".

"בשנים האחרונות", הדגיש הגר"י זילברשטיין, "מדברים הרבה על בניית גשרים בכל רחבי ארץ ישראל. גשרים, גשרים, גשרים... מרוב גשרים כבר אי אפשר לראות את הכבישים... והאדם מן השורה עלול להעלות על ליבו, חלילה, שכל ענייני הגשרים והתחבורה תלויים בידי בשר-ודם, וניתן לחצות את מאות ואלפי הגשרים בארץ ישראל ללא כל בעיה, 'ואף אחד לא יוכל לחסום לי את הדרך'... שהרי מדובר ב'חומות גבוהות ובצורות, כלשון הפסוק, וכביכול גם השי"ת 'לא מתערב' בכך.

"מי שמתבונן בצּורַת הגשרים בארץ, יכול להבחין שאחת המטרות בהקמתן היא ההתפארות ביכולתם של היזמים, המתכננים והמהנדסים 'להרים' גשרים עם עוצמה וחוזק. גם ברומי היו עושים כידוע גשרים כאלה... אז הנה, השם יתברך הוכיח לנו שהוא הבעלים היחיד גם על כל גשרי ארץ ישראל, ומשאית אחת מצליחה למוטט גשר בכביש כל-כך מרכזי... עד שמתקיים בנו, רח"ל, 'עד רדת חומותיך הגבוהות והבצורות אשר אתה בוטח בהן'".

הגשר שקרס (צילום: נתיבי ישראל)

חבר המועצת ורבה של רמת אלחנן הוסיף וציין שגם אם לאחר הקריסה דיברו על 'הציון הטוב' שקיבל הגשר, וגם אם המומחים ניסו להמעיט מעוצמתו של האירוע, לא צריך להתחשב בהם כלל, אלא אדרבה; "עלינו להבין שהקב"ה הראה כאן את כוחו הגדול וזרועו הנטויה, ומצד אחד מגיעה משאית וגורמת להתמוטטות, ומצד שני - הנסים העצומים שהתרחשו בשניות הקריטיות ההן, כשאף אחד לא היה על הגשר".

נקודה נוספת עליה הצביע הגר"י זילברשטיין מתייחסת לעובדה שחציו של הגשר, הצמוד לרמת אלחנן, נותר על כנו, ולא נהרס כלל; עד כדי כך שהמהנדסים החליטו שלא צריך להרוס את החלק הזה, ואפשר 'לתקן' את הגשר כולו על ידי הוספת קורה חדשה לחלק הצמוד לגבעת שמואל, מה שמתוכנן להתבצע בקרוב.

זירת הקריסה (צילום: בעריש פילמר)

"אני רואה בכך", אומר הגר"י זילברשטיין, "את התממשותה של הבטחת מרן החזון איש זצ"ל, שהיה המרא דאתרא הראשון של עירנו, שאמר שבני ברק לא תינזק! אמנם מרן זצ"ל אמר את דבריו באשר לנפילת פצצות וטילים בעת מלחמה, אבל מי ששמע את רעש פגיעתה של המשאית בגשר יעיד שהיה זה כעין נפילת טיל, וגם כאן הועילה הבטחתו של מרן החזון איש זצ"ל".

"כך או כך", המשיך הרב זילברשטיין, "יש לנו להתחזק בבטחון באלוקים, ולדעת שאין אדם יכול להזיז אצבע קטנה מבלי רצונו של הבורא. בכך נסלול לנו גשר 'בטוח' לחיים מאושרים ושלווים, מתוך הישענות מוחלטת של אבינו שבשמים".

תוכן שאסור לפספס
45 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
הר"ן בדרשות (נדמה לי דרשה עשירית) מעיר שהפסוק מנבא בפ' עקב שאנשים יגידו על ההצלחה הגשמית שלהם "כחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה", אך בפרשה הסמוכה לה אומר הפסוק שכאשר יכבשו את כל האומות יגידו "בצדקתי הביאני ה' לרשת את הארץ הזאת", אך לא אומר שיאמרו שזה היה מצד כוחם ועוצם ידם. מסביר הר"ן שמאחר שכולם יד
חסיד שפוי02.10.17
20
המלחמה היחידה שהיתה בא"י בימי החזו"א זצ"ל היתה מלחמת השחרור ואז אף אחד לא חלם על טילים ... טוב, מילא...
זאב01.10.17
19
כשקורה מקרה כזה - אומרים שההשגחה מגינה על החרדים. כשקורה אסון לחרדים, והרי לא חסרים אסונות כאלו רח"ל (הנה התחיל "בין הזמנים" וד"ל) - אומרים "בקורבי אקדש". הכי טוב היה להיות מתלמידיו של אהרון ופשוט לידום. כל אחד נהיה גזברו של מקום.
טוען01.10.17
לא מגינה על חרדים אלא בני ברק כעיר וכמקום גאוגרפי יש לה הגנה למי ששוהה בה
נא להעמיק01.10.17

הצגת כל התגובות

18
מי ששומע ב''ב כולם צדיקים כמה פריצות חרדית שם כמה שחיתות עירונית כמה חילול ה' כבודו פעם טייל בגבעת שמואל. מול ב''ב זה שוייץ מול עזה טוב יעשה הרב ויחנך עירו מלהתפאר בקלון חברו כבודו מבסוט מהעובדה שיהודי נהרג? מה אין לכם בושה
חוזה חרבן בב''ב02.10.17
17
..מאוד מעריך את תורתו של הרב זילברשטיין.. אבל יותר מדיי דברים לא לענין הוא מפרסם.. נו...אים שום עיר שיש בה אסונות ומיתות משונות כמו בבני ברק...עח זה אין הבטחה מהחזון איש..איזה שטויות אלה..יש לנו אמונה ברורה שהכל מאיתו יתברך...ואין חילוק בין עיר חרדית לחילונית...דרך אגב אין עיר בעולם.שיש בה ....ביזוי
חצקל01.10.17
16
כל יום מאות עברו עליו לפארקים המוריקים של גבעת שמואל (מה שאין בעיר הקויידש..), מאות מתושבי ותושבות בני ברק נעזרו בגשר ללכת לפרנסתם בגבעת שמואל... אבל כשהוא קורס- פתאום זה "רומי" זה "ערים בצורות"... 'החצי של גבעת שמואל קרס'... איזה שטויות...
דתי לאומי פיקח04.10.17
15
אני לא מאמין שרב גדול יזלזל ביהודי שנהרג. נכון, נהרג בשעת עבודתו . זה לא כואב??. איפה העריבות?
הוא לא חריידי?01.10.17
14
אפשר לראות את התגשמות חזון הנביאים בדורינו, בפסוק "כל גיא ינשא" והפיכת העקוב למישור, ע"י הגשרים המדהימים שנבנים בארץ ישראל במקום זה מרכיבים משקפיים שחורות ומביאים פסוקים של קללה כיאה להשקפה החשוכה והמעוותת.
אשר01.10.17
אלו שטחים כבושים מלאים בסניפים מעורבים של בני עקיבא לתפארת וכרצון נביאי ישראל
דתי-לוני01.10.17
13
אבל זה הבטחת החזו"א?החזו"א דיבר על טילים, וכי אין שום נזקים בדירות בב"ב? הרי בין כה ל היו על הגשר, וחוץ מזה כביש 4 לדרום שייך לב"ב ולצפון שייך לגבעת שמואל? והגשר עצמו מתחלק באמצעיתו?
מבין02.10.17
12
כל יום מוות של גברים נשים וטף השם ישמור האם זה לא אסון ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני01.10.17
11
המשנה אומרת לנו ( סנהדרין פרק ד) נברא אדם יחידי ללמדך ... שלא יאמר אדם לחבירו אבא גדול מאביך .! אבל כאן אנחנו שומעים שנהג המשאית אליחי טדרי, בן 58, אב לשני ילדים ושני נכדים.הוא אמהם מבני אדם הראשון אביהם הראשון של כל בני ישראל , הוא בן אברהם יצחק ויעקב אבל הוא סתם זבל בגלל שהוא לא בן משפחה חשובה מ
גדעון ארליך 01.10.17
10
הרבה זמן
משה אמת ותורתו 01.10.17
9
במקום לומר שהיה נס גדול ולשתוק ממציאים סיבות ומשלים כדי להתאים את הנס לחרדיות! נס גדול נעשה לא קשור לבני ברק! בכל העולם נעשים ניסים ליהודים וגם לשאינם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מני01.10.17
מרכולתם. נ.ב. אני חרדי מבני ברק
כמה רוע וכפיות 01.10.17
ואתה אדם מסכן, זה עוד יותר ברור.
יוסי01.10.17
ולכנות זאת נס לא מעלה ולא גורע .לא קשור לחרדים
מוישה01.10.17
8
שיהיה אכפת לו מצער הבריות. הרבה אנשים נזקקים לגשר זה, ובהעדרו הם נאלצים לכתת רגליהם בדרכים עקיפות ולבזבז זמן רב כדי להגיע ליעדם. ובמקום להיות מיצר על זה ולחפש דרכים איך לזרז את תיקונו, כבוד הרב מתפאר כי "צדקותי" ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה.... הא, איזה מזל שהגשר קרס... האין בזה משום לעג לרש?
אברך פשוט01.10.17
7
נמאס מהבקורת והחוצפה והקנא של הירושלמים על הבני ברקים ,זה רק נובע מקנא וחוצפה וזילזול ,גועל נפש, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי 04.10.17
6
זה החינוך החרדי הטהור שעומד כחומה בצורה מול ההשכלה והטכנולוגיה. ועתה הסמארטפונים והאינטרנט, הפילו את החומות הבצורות, ואין בית חרדי אשר אין בו מת.
דן סגל01.10.17
5
תבלבלו פחות את המוח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנ01.10.17
4
לא בחאפרלנד ממש "חכם"
איש עולם25.10.17
3
..שמח בכל גשר מחלף וכביש שה' עזר לבנות במדינה שלנו. כל התפתחות חומרית של הארץ היא מעשה ה' בלבד ע"י שליחים שונים, בנאים מהנדסים, חברה ממשלתית וקבלן. זה בדיוק הביטוי "עזרת ה'". כל הטוב והשפע הוא מה', בכל ה' עושה שליחותו. איזה התפארות יש בגשר? וכי כתוב עליו בגדול "אני בניתי? פלוני עשיתי?" לא, זה היה הצ
אריאל01.10.17
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש01.10.17
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם01.10.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם