כיכר השבת

מפגן תמיכה מיוחד

המחאה על הפגיעה בר"י 'אור ישראל': "חיות - לא בני אדם"

אחרי מכתבי התמיכה בגר"י רוזן, ראש ישיבת "אור ישראל" שהותקף על ידי תומכי 'הפלג', מספר ראשי ישיבות בראשות הגרב"ד פוברסקי הגיעו לחזקו: "הם לא בני אדם. אסור להיגרר אחרי חיות" (חדשות)

51
ישראל כהן | כיכר השבת | ה' בחשוון | 25.10.17
(צילום: באדיבות המצלם)

משלחת של ראשי ישיבות ומרביצי תורה הגיעו הערב (רביעי) להיכל ישיבת "אור ישראל" בפתח תקווה, זאת על מנת להביע את תמיכתם בגאון רבי יגאל רוזן, ראש הישיבה שהותקף בשיעוריו על ידי אברכים תומכי "הפלג הירושלמי".

הגרב"ד פוברסקי, ראש ישיבת פוניבז', חבר מועצת גדולי התורה ומי שהוביל את משלחת ראשי הישיבות, השווה את מבזי ראש הישיבה לחיות. "אלה שבחוץ הם לא בני אדם" אמר אל מול מאות התלמידים שאכלסו את היכל הישיבה.

מדבריו של הגרב"ד פוברסקי: "הפסוק אומר 'אם הרב דומה למלאך יבקשו תורה מפיו' ובמצודת דוד שם פירש שמלאך כוונתו שליח הרי לנו שיש מוסרי תורה שזוכים שהקב"ה מוסר דרכם את התורה והרי הם שלוחים של מקום. זכיתם תלמידי אור ישראל ללמוד תורה אצל מלאך העומד בראשכם".

"הגמרא בשבת קי"ט אומרת 'לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה ת"ח שנאמר ויהיו מלעיבים במלאכי האלוקים'. יש ת"ח שזוכים להגיע לדרגא של מלאך, הם מוסרי התורה, מהם מבקשים אנו תורה ומפיהם אנו חיים. ומי שאינו נוהג בהם בכבוד מחסר בכבודו של מקום".

הגרב"ד פוברסקי, ארכיון (צילום: בעריש פילמר)

"הרמב"ם כותב שאדם הנמשך אחרי סביבתו יברח למדבריות. וצריך להבין, הרי במדבר יש חיות רעות ומזיקות ואם טבעו להיות נמשך אחרי סביבתו מדוע שילך למדבריות? הרי צריך לחשוש שילמד מחיות המדבר להתנהג כמותם, אלא התשובה ברורה שגם אם אדם נמשך אחרי חבריו אחרי חיות הוא לא נגרר..." הגרב"ד סיים: "עלינו לדעת את ערכינו בני תורה עמלי תורה שזכינו להיות דבוקים בתורה ולדעת שאלה שבחוץ הם לא בני אדם, ועלינו רק להתפלל לה' שנזכה להמשיך לדבוק במלאכיו מוסרי התורה".

בין ראשי הישיבות הנוספים שהגיעו למקום: ראש ישיבת בית מתתיהו הגר"ב ויסבקר, ראשי ישיבת גאון יעקב הגאון רבי נתן זוכובסקי והגאון רבי זאב ברלין, ראש ישיבת בית שמעיה הגאון רבי שלמה אנגלנדר, ראש ישיבת גרודנא הגאון רבי צבי דרבקין וראש ישיבת באר יעקב הגאון רבי דוד יצחק שפירא.

הגאון רבי יגאל רוזן. ארכיון (צילום: בעריש פילמר)

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך היום התקשר הגאון רבי מנחם צבי ברלין לראש הישיבה הגר"י רוזן ומחה על הפגיעה בו. יצויין, כי המשגיח הגאון רבי דן סגל שוחח אמש טלפונית עם הגר"י רוזן והביע את מחאתו וכאבו על ביזוי תלמידי חכמים ש"נפרץ על ידי נערים פורעים ומשתוללים משוללי רסן".

עוד הוסיף המשגיח כי מאז ששמע על "הפגיעה החמורה על ידי אותם נערים, הדבר גורם לו צער רב על ירידת הדורות וזילזול מחפיר בגדולי ישראל, על ידי אותה קבוצה שפרקה מעצמה עול תורה ומחללת שם שמיים".

כותל ה"מזרח" באור ישראל, הערב (באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)

במכתב שפרסמו השבוע גדולי ראשי הישיבות הם יוצאים בחריפות נגד מהומות הפלג והפגיעה בגר"י רוזן: "לשמור בכל משמר שלא להיגרר בשום דרך שהיא אחר מעשים שאינם מדרך התורה, ש"עוזבים מקור מים חיים" וגורמים לחילול שם שמיים בפרהסיה בהשפלת כבוד לומדי התורה וחכמיה" קראו הרבנים.

מהומה בשיעור של הגר"י רוזן (באדיבות המצלם)

ראשי הישיבות הוסיפו: "הגדילו באחרונה עשות בהפרעה להרבצת התורה וביזוי גדולי מוסריה ומנחיליה. עלינו לרחם ולהתפלל על אותם טועים שישובו בתשובה. ותקוותנו כי מתוך תוספת חיזוק על ידינו בלימוד התורה וספרי מוסר יתערה על כולם רוח טהרה ויקויים בנו הייעוד, ומלאה הארץ דעה את השם".

תוכן שאסור לפספס
51 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
24
זה צורה של בחורי ישיבה לא סתם השתוללויות ברחובות!!!
'ג'27.10.17
23
תבואו לקחת את הפטור!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חילול השם25.10.17
22
ר' גרשון ור' בערל היו ראשי הישיבה, מתבקש, ולו גם מעט, דרך ארץ.
יהודי מאז26.10.17

הצגת כל התגובות

21
זה נראה כאילו הציבור הלטאי הפך להיות יותר תמים מהציבור הספרדי. הרי כל אחד יודע שתלמידיו של ר' בערל הכו פיזית!!!!!!! ירקו ודחפו את ר' שמואל מרקוביץ ואת ר' אשר דויישט, במשך עשור!!! מאות פעמים! ר' ברעל היה נוכח בהיכל הישיבה כאשר יענקי כהנמן הכה!!! את ר' שמואל מרקוביץ, וכל זה לא גרם לו לכנות אף אחד בשם
קצת לחשוב26.10.17
20
הרב שמואל ומשפחתו לא משתתפים בהפגנות. העסקנים משקרים ועושים שטיפת מוח לציבור שלהם. נקודה!! חושב שזה טעות ממש לכעוס על המפגנים, כי הם תחת השפעה של שטיפה, ויש לרחם עליהם. יש להתמקד באלה ששטופים את הציבור הזה ואת הכעס למקד רק עליהם ולא על הקורבנות.< מניח שהרבה יתפלאו אבל מי שנמצא תחת השפעה של שטיפת מוח
בשום צורה כנסו26.10.17
19
הפילוג שהביא את חורבן בית המקדש.
יהודי25.10.17
18
והבחורים שלו לא חיות אדם????????????? הם שפגעו במרן הגר"א דויטש פיזית, איפה היה הגרב"ד זה נקרא צביעות בלשון התורה
מוטי25.10.17
דויטש אף הודה בזה. אך זריקת לבן על רב פוברסקי ,שבירת דלת אצל הרב אדלשטיין ועוד פשעים ,זה היה בכוונה תח תחילה . אכן צביעות
dvis25.10.17
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם26.10.17
16
הזוי שככה אנשים בני תורה מתנהגים לרבנים גם אם הם לא בדיוק חושבים אותו דבר כמוך ואולי אפילו ממש הפוך ממך אין שום דבר בעולם שמצדיק התנהגות כזו כלפי ראשי ישבות תלמידי חכמים... תנו כבוד לתורה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליברל25.10.17
15
לא יצילו את הבר נש הלזה
משה26.10.17
14
לאחר שהשתחרר היום אחד שלא הצליחו להוכיח שקיבל צו גיוס נשארו 44 כמנין יגאל ויל"ע מה מרמזים משמים...
מבין25.10.17
הלוואי שיהיו עצורים כמנין ר&#039; יגאל רוזן יהיה יותר רגוע בכבישים אפשר להוסיף גם כמנין אור ישראל בכלל יהיה שקט... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליטאי26.10.17
13
הרי הם לומדים אותה גמרא שכולם לומדים. ראשי הישיבות שלהם תלמידי חכמים גדולים בתורה החרדית, מתפללים מאותם סידורים, וקוראים מאותם ספרי תורה שכולם קוראים.לובשים אותם בגדים ואותה מגבעת שכולם לובשים. מדברים באותה שפה שכולם מדברים, ושונאים הציונים כמו שכולם שונאים.
דן סגל25.10.17
זה באמת הכת הכי קרובה ליהדות...ממש דימויים אפשר לשים גם לקוף כובע וחליפה אבל הוא ישאר קוף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליטאי26.10.17
יוצא שיש מצב שהוא ת"ח ולומד הרבה תורה ובכל זאת כשאין לו דרך ארץ יותר גרועה מנבלה ככה קבעו חז"ל תורה כשלומדים אותה עקום יוצאים עקומים
RAFI26.10.17
אין להם אפילו שמץ של יראת שמים, הם חבורת עבריינים באיצטלא דרבנן. מי שמסוגל לגרום לסבל של אפי יהודים ראוי לכל גינוי.
אזרחי26.10.17
12
מעניין למה דווקא נגדו מחו? יש כ&quot;כ הרבה ראשי ישיבות. למה נגד אף אחד לא מוכן? מן הסתם יש דברים בגו. אם החליטו למחות נגדו כנראה שיש דברים שאנחנו כציבור לא יודעים. אולי הגיע הזמן שמישהו יוציא את האמת החוצה. אהה אבל כבר כתוב והאמת תהיה נעדרת. כמה צודקים חז&quot;ל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולר
תמוהה26.10.17
11
כאשר רב אומר בפרהסיה על אנשים שאינם בני אדם - יש לו לרב דין רודף. אני בטוחה שלא תפרסמו את התגובה, אבל איך רב יכול לומר על אנשים שלדעתו הם חוטאים ואפילו פושעים לדעתו - שהם אינם בני אדם? ??
מרדכי26.10.17
&#039;אני בטוחה&quot; האם כבודו חשף את עצמו בטעות? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סקפטי26.10.17
10
באמצע שיעור של הגרד"א זלזניק שליט"א ע"י הפלג הנורווגי??
אשר26.10.17
9
מעליה עול תורה ומחללים שם שמים" ואת זה ר' דן סגל אומר, ולא כמו שהעצניקים נוטים תמיד להאשים שכל ההתבטאויות האלו זה מ"נורווגים מתוסכלים" אז הנה יצא המרצע.... הגיע הזמן שהאמת תאמר את דברה.
חרדי26.10.17
8
לא נערים תקפו את הרב. אנשים בוגרים או יותר נכון פראי אדם בוגרים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוידוב26.10.17
7
&quot;חיים מאושרים בלי הפלס והעציצים&quot;. או לדוגמא &quot;עצניקים אינם חרייידים..&quot; וכן למשל &quot;כל שרוח הבריות נוחה הימנו, רוח המקום נוחה הימנו&quot;.. וכן על זה הדרך. אולי כך נבדיל עצמנו מהם. וד&quot;ל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המתבונן..26.10.17
6
1. לא רק שהם בני אדם אלא הם חלק ומקשה אחת מעם ישראל , בני מלכים בני האבות והאמהות של כולנו . אחים . 2. המושגים הקיצוניים שלכם החרדים , כדי להתנער מהם היא הטעות הכי חמורה שאתם עושים בשיטתיות כל פעם שצץ אצלכם איזשהוא סוטה מתחום אחר, והשיטה הזט היא מנציחה את הבעיה. בתקווה שלמור על מחנה קדוש כביכול . ה
בת ישראל 25.10.17
מה את יודעת על שרות בצבא? כמי ששרת שם, כולל בקבע, את ילדי אני מרחיק משם. אין לי כוונה שידידך שטרן (ודומיו) יעצבו את דתם. אגב, לו לא הית עמ-הארצית, הי' עליך לדעת שגם בתקופת חז"ל ת"ח היו פטורים מהוצאות שמירה. ובאשר ל"דינא דמלכותא" מוטב שתבברי אצל מי שמבין מה הוא מדבר- מה זה.
בת ישראל ? 26.10.17
1.קודם כל אתה גבר . ומקנא כמו גבר מתוסבך מול אישה שלא רק מדברת על גרבונים 70 דניר. 2. אנו בני חסידי גור וצ'כנוב מקורבים לאדמו ר מגור שבשואה ומאות מבני משפחתי נטבחו בשואה . מאות !! עלוב שכמותך . מאות !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אני מתמתצת בצבא יותר ממך ולכן לא אפרט 3. אני בחורת בב
בת ישראל 26.10.17
5
הם לא מסתכלים באינטרנט ולא ביתד נאמן הם לדעתם רוב החרדים חילונים מקולקלים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל25.10.17
עובדה רוב מגיבי הפסל ,מגיבים דרך סלולרי
dvis25.10.17
בקרית ספר הם אספו את כל העיתונים של יתד ביום שלישי מהדואר מחשש שאנשים יקראו את זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם26.10.17
4
תמיכה בגבלס תמיכה בדעאש. ה ירחם לאן הגענו. המצב הזה יכול להוביל לשואה ואל תגידו שלא הזהרנו. למי שיודע קצת היסטוריה גם לפני השואה היו מחלוקות ושנאה מתחת לפני השטח. וכשהגיע השואה המשחית לא הבחין בין הקבוצות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אור 25.10.17
3
הבעיה המרכזית היא שהרב רוזן תמך במכסות ויעדי הגיוס שהחילונים עשו לעולם התורה בתמורה לדיחויים תספקו לנו מכסות, הם יצאו לדרך חדשה, הרב אוירבך לעולם לא יסכים להתפשר על זה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים25.10.17
למי שלא יודע,
משה26.10.17
זה לא מפריע לך.
dvis25.10.17
2
ווארט יפה עם עקיצה מחודדת.... אבל מקווה שבשיעורים שלו הדברים יותר מבוססים ומוכרחים..... ברמב"ם רק כתוב שאם אנשי העיר אינן מניחים אותו לישב בדד אלא מחייבים אותו לנהוג כמנהגיהם אזי הוא חייב ללכת למדבריות, מעתה יתכן כי האדם נמשך גם אחרי החיות אבל אין מצב שהן לא יניחו לו לישב בדד (בפרט אם הוא יצעק עליהם
למדן26.10.17
1
שמוטרד ע''י חיות כפי שנ''ל
יאיר25.10.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24