כיכר השבת

הנאום של מנהיג 'הפלג'

משנת הגר"ש אוירבך: "לפעמים צריך לסגור את הגמרא"

בנאום מיוחד לרגל היארצייט למרן הרב שך, פרש הגאון רבי שמואל אוירבך, מנהיג 'הפלג', את משנתו האידאולוגית - מהאיסור להתייצב ועד החובה לצאת להפגין • הנאום המלא בתיעוד בלעדי (חדשות)

127
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ז בחשוון | 06.11.17
הנאום המלא של הגר"ש אוירבך (באדיבות המצלם)

במוצאי שבת נערך באולמי 'רויאל' בבני ברק כינוס לזכרו של מרן הגראמ"מ שך זצ"ל בראשותו של הגאון רבי שמואל אוירבך, מנהיג 'הפלג הירושלמי', זאת לרגל יום ההילולא שחל אתמול.

בכינוס השתתפו רבנים המזוהים עם 'הפלג הירושלמי' והגר"ש אוירבך ניצל את ההזדמנות לשאת דברים בהם פרש את משנתו האידיאולוגית והשקפתו התורנית כלפי הנושאים העומדים על סדר היום, כשהוא מסביר את הצורך והחיוב לעתים לסגור את הגמרא, כלשונו, כשבכך לכאורה מתח ביקורת נגד ראשי הישיבות שאסרו על תלמידיהם לצאת ולהפגין וכן את עמדתו בעניין הסירוב להתייצב בלשכות הגיוס דבר שגרר את גל המעצרים בשנים האחרונות.

"כיכר השבת" מביא את נאומו המלא של הגר"ש אוירבך:

"קטונתי מלעמוד פה, זו האמת, אף שאין זה כבוד הציבור להגיד אבל כלפי שמיא אני מחוייב לומר זאת. תמיד היו אלה גדולי ישראל שבאו לעורר, ותמיד היינו מזכירים פה את גדולי עולם שבימים הללו הוא זמן ההילולא שלהם, את רבינו הגדול החזו"א זצ"ל שבא ו'הפך את העולם', ובכוחו השאיר את העולם, את עולם התורה, את מרן הרב מטשעבין זצ"ל, את מרן בעל האבי עזרי זצ"ל שנשא ברמה את הדור, את מרן הרב מבריסק זצ"ל שהם חיו והשפיעו ועוררו.

"מרן החזו"א זצ"ל, ישב בפתח הבית שלו בקודש הקדשים שלו, ומשם השפיע על העולם כולו. וכך כל גדולי ישראל שבאו ועוררו את הציבור מהתרדמה, ואני לא באתי למידה זו של גדולי עולם, ולעורר, אך בתוך התקופה הקשה והנוראה, שבה עמודי עולם מתרופפים, בשעה שפוגעים ומערערים על דברים פשוטים, על דברים שכל אשר בשם ישראל יכונה; כשמדברים על ה'אתה בחרתנו מכל העמים', בזה ח"ו פוגעים.

"וברוך השם שעם כל ה'טומעל' וכל מה שקורה, משמח לראות שנשאר ציבור חשוב שעומד על המשמר, צעירים ומבוגרים, שמבינים את הדברים הפשוטים.

"כמו שמעשים שבכל יום ממש, שבאים לפני בחורים צעירים שמבינים שאסור לשנות, לשתף פעולה להתקרר! אני אומר להם שמי אני שאני יכוף אותם שלא להתייצב, ולא באתי למידה זו, אני יושב על הכסא ואגיד לכם? ואכוף אתכם? אך הם נותנים לי חיזוק שעדיין יש כאלה שמבינים, הם מרגישים שאיך אפשר לנהוג אחרת? לפעמים הסבא מפחד מזה, וההורים מפחדים מזה, אך הם מבינים לפני מה עומדים, ומה תפקידם.

"אבי מורי זצ"ל היה רגיל להביא תמיד את דברי מרן הבית הלוי זלל"ה, על כך שהעקידה נקראת 'עקידת יצחק', אף שהניסיון הגדול היה עבור אברהם אבינו, אומר על כך הבית הלוי שאנו מזכירים את מה שנשאר אצלנו לדורות, ובעוד שבכלל ישראל נשארה המסירות נפש על עצמו, אך את החלק של מסירות נפש לעקוד את הבנים זה כבר דבר שקשה להורים ואת זה יש פחות, ולכן לא נזכרה ה'עקידה' על שם אברהם אבינו, אלא על שם יצחק אבינו שמסר נפש על עצמו.

"ואאמו"ר זלל"ה, היה מראה לי על משפחה ידועה, שהוא הכיר את ראש המשפחה שהיה קנאי ועמד בניסיונות הדור עד שהגיע הניסיון של האב על בניו, ואמר לי אאמו"ר, שלמרות שאותו אחד עמד בניסיונות בהיותו בחור ואף לאחר נישואיו, אך אצל הבנים הוא לא עמד בזה, ויצא מה שיצא עד כדי כך שהיום הם שייכים לגמרי בחוץ.

"באים בני העליה, בחורים יקרים, שהם מחזקים, מי אני שאני יגיד לאחרים. יש ציבור, הציבור בא ומבין ומתחזק, האם יש מי שיכול להבין אחרת?

"כתוב: 'אם לא תדעי לך... צאי לך בעקבי הצאן ורעי את גדיותיך על משכנות הרעים'. תמיד גדולי ישראל עוררו ועמדו בפרץ, אולם אינני יודע אם על דברים כאלו פשוטים אפשר לומר 'אם לא תדעי'... תמיד עוררו כשהיה איזה ספיקות בהנהגה, איך להתנהג עם זה ועם זה, אך כאן מדברים על עניינים שהם עיקרי ויסודות היהדות! כאשר מגיעים עד לתינוקות של בית רבן, כאשר מכניסים בת"ת ובבתי ספר ובסמינרים את האווירה של הקרירות, כאשר אפילו המגידים העומדים בפרץ, מפחדים להזכיר דברים שבתורה עצמה, נורא ואיום, נורא ואיום... אני לא מפרט מפני כבוד ד' וכבוד הציבור, אבל הגענו למצב שמפחדים להזכיר את הדברים היסודיים של כלל ישראל.

"כפי שאמרנו, כעת זה זמן היארצייט של גדולי הרועים ממש. אני זוכר כשהייתי צעיר... בעת שהיה חי רבינו הגדול מרן החזון איש שהשפיע על העולם כולו. אחרי השואה והניסיונות הקשים, אז היה רבינו הגדול החזו"א שעמד בפרץ והשפיע על הכלל. ידוע הרב מטשעבין, שהיה גאון עולם, ובאיזו מידה הוא היה תקיף. היה פעם שהתירו לעשות משהו קל, ודאי לא היה מדובר ללכת לשירות בצבא, אך גם לזה הוא התנגד בתוקף.

"פה צריכים לבוא להתחזק, קשה לי להתבטא, לא מדברים על דברים שבדקות, ולא על עניינים בדקי דקות. אמרתי כמה פעמים כאשר אחרי החודש של ירח האתנים שאמרנו שוב ושוב 'אתה בחרתנו מכל העמים אהבת אותנו ורצית בנו', אז עכשיו לבוא לעשות כל טצדקי, להתקרב למגיפה הרעה הזו? הרי זה אבדה האמונה ונכרתה מפיהם, אין תשובה על זה! אין תשובה על זה!

"שמעתי מאחד מראשי הישיבות, שאבדלחט"א, שסיפר כי בבחרותו כאשר היו שמועות שמדברים על בני הישיבות, הלך לשאול את מרן החזון איש אם יכול לעשות 'פטור'. וכשרק התחיל לדבר על זה, החזו"א עזב וכאילו ברח ממנו ולא רצה לשמוע שמדברים כך ומשלימים עם מציאות של גזירה נוראה כזו - על גזירה שהיא חורבן התורה, חורבן הכל, לא יעלה על הדעת הדבר הכי נורא שיכול להיות, הרי מדברים על דברי אלוקים חיים, אז לא רק שלא לדבר, אפילו לא לחשוב, שלא יעלה על הדעת שיקרה כך.

"כמה פעמים כבר סיפרתי, הייתי נוכח כשאמרו לרב מטשעבין שליבו היה קודש הקדשים, שיש שמועות שרוצים לפגוע בבני הישיבות, כמעט שנאבדה לו הלשון, הוא לא יכל היה לדבר ונהיה חיוור כסיד ההיכל. אחר כך הוא אמר בשארית כוחותיו: אם יגעו בישיבות - בלב של כלל ישראל, אז לא יהיה כלום חס וחלילה. הלב של כלל ישראל! כולם יודעים שהעיקר זה הלב, בלי לב ח"ו אין כלום, אין בן אדם.

"וזכו אחר כך לתקופת הזהב של רבינו הגדול האבי עזרי. שמעתי כמה פעמים מאבי מורי זצ"ל, וגם ממי שאפשר לומר עליו שהיה אחרון הגאונים, מורינו הגרי"ש אלישיב זלל"ה, שהם אמרו שהרבה הרבה זמן לא היה מנהיג כזה בעם ישראל.

"כל הדברים הללו היו תמיד חיים וקיימים. כשהתחילו הדברים פה עם גזירת הגיוס, דיברתי עם כמה ראשי ישיבות ואמרו לי: אל תדאג, כשזה יהיה יותר רציני לא נעמוד כנגד... אבל כבר אז ראו בהתחלה את הקרירות של 'אשר קרך'...

"כלל ישראל תמיד מבקש 'ושם נעבדך ביראה'. כלל ישראל תמיד מצפים ליראה, לפחד, 'ובכן תן פחדך'. מי מאומות העולם יש לו בקשות כאלה? כאשר מחפשים כבוד שמים, את החיים האמיתיים, אז חוששים ויראים. וזה היה תמיד גם בדברים של דקות בדקות, אבל קרירות כזאת - מי פילל ומי מילל...

"ידוע ומפורסם, ויש בזה ממרנא הגרי"ס זלל"ה, שכל ישראל גוף אחד, וכאשר יום הכיפורים חזק אצלנו, זה משפיע גם על הרחוקים ביותר. היה רופא בירושלים, שכל השנה היה רחוק מכל זיק של יהדות, רח"ל ממש גוי גמור, ואכל נבלות וטרפות רחמנא ליצלן, אך בפסח היה בביתו מטבח מיוחד לפסח בהידור הכשרות, ושאלוהו מה ראה לכך, והוא אמר שהוא זוכר את החרדה הנוראה שהיתה לאמו מכל משהו חמץ, עד שאינו מסוגל לאכול חמץ בפסח, הוא פשוט לא יכול. ואם כל שבת כך היתה אצלנו? ושבת זה הרי יותר חמור, כמה אז זה היה משפיע?

"יש חת"ס נורא שכותב, שהמשמעות של "ספרי חיים וספרי מתים פתוחים לפניו", שכל שנה בודקים שוב, ואם אחד עשה איזה קרירות באיזה מקום, ונגרם מזה גם תוצאה בזאת השנה, מגלגלים עליו את כל התוצאות. זה ה"ספרי מתים פתוחים לפניו". ה"אשר קרך" שמישהו עושה ומכניס פעם אחת, זה הולך ומתגלגל ומתגלגל. וכמובן מרובה מידה טובה אם אחד עשה איזה חיזוק. ומוסיף החתם סופר אומר שהמתים יודעים על כך שמעמידים אותם על זה בדין, והם באים להצטרף לתפילות, 'כאשר נראה בחוש'... ומזה באה ההתעוררות הגדולה בתפילות הימים הנוראים!

"מי יודע מה הולך פה עכשיו! כשכעת משפיעה קרירות של מי שלא חלם שייצא כאלו דברים חמורים, לא חלם, ועל כל זה יש דין וחשבון, שהרי העולם לא הפקר.

"על הפסוק "לא מאסתים ולא געלתים לכלותם להפר בריתי אתם", שואל המדרש, וכי מה יש לנו, בית המקדש אין לנו, נבואה אין לנו, מה יש לנו? יש לנו את התורה, ובתורה כלול הכל, ו"אין לנו שיור רק התורה הזאת", זו לא רק אנחה, זו השגה נוראה, שתורה כן יש לנו!

"היאך יתכן, חס ושלום, שבאים אנשים מאתנו, ומסבירים שעכשיו אלו זמנים חדשים, שזה זמן שלא מתאים?... הרי אנו מחויבים ש'כל יום כחדשים', החיוב של 'אשר אנכי מצוך היום', זה העיקר, ובכל קריאת שמע מוכרחים להגיד את זה.

"צריכים להתבונן בכל יום בקריאת שמע, כאילו שהגיע היום דבר חדש, הגיע ציווי חדש מהמלך. וכשלא חיים את זה כך, אין כאמור קיום של 'מצווך היום', אני מתבייש לומר את הדברים הפשוטים אך זו קריאת שמע! וכמו שראו אצל הרב מבריסק שזכורני שפעם התבטא הגר"ח שמולאביץ זלל"ה, כי אם ישאלוהו למעלה אם הוא יודע מה זה לקרוא קריאת שמע, יגיד שראה את הרב מבריסק קורא קריאת שמע.

"ולשונו של הגאון רבי ישראל סלנטר באגרתו לאלול: "כאשר ספו תמו גדולי היראים", ותמיד קשה לשונו של הגרי"ס בדברים האלה שלא כתב בזקנותו והיו אז גדולי עולם, ומכל מקום יש תביעה של 'ספו תמו גדולי היראים׳... ואינני רוצה להמשיך, אך כיום יש מצב נורא שהוא פחד פחדים ממש!

"ובאמת חסדי ד' שציבור גדול עומד על משמרתו, גם כאשר הם סובלים מזה הרבה צעירים וזקנים, וצעירים שפני זקנים ילבינו. קשה לי להאריך, אך חסדי ד' שנשאר ציבור, שאיש לרעהו יאמר חזק, ופוגשים את גיבורי החיל בכל מקום, לא באתי לעורר את הציבור רק שגם אני נמשך עם הציבור היקר והחביב הזה, שרוצים להשאיר את התורה הזאת, ולא רוצים להפוך הקערה על פיה...

"וזכורני שכשנפטר מרנא החזו"א אמרו 'העולם מתהפך ואף אחד לא מרגיש...' היום העולם התהפך ממש ממש, וטוב שיש מי שחי את המציאות האמיתית. יתן ד' שהחיזוק הזה יהיה חיזוק לעמוד על נפשנו, לזכור שאין לנו שיור אלא התורה הזאת. האם שייך לבוא ולעשות בידיים לקרר? יעזור הקב"ה שנתחזק, וילמדו תועים בינה, כי כפי שאמרנו כלל ישראל זה גוף אחד שמשפיע הלוך וחזור, וכשאנחנו חזקים בעצמנו, זה משפיע על הכלל.

"ב"ה שאנחנו חזקים בדרכנו, ונתחזק יותר ויותר בגופי תורה ויהדות, שהכל יהיה בהתחדשות - ויחזור לתלמודו.

"ומאידך חשוב לזכור שאסור לעמוד מנגד, ומצינו בתנא דבי אליהו שת"ח אם אין בו כבוד שמים אז אין בו גם תורה; אם הוא רק יושב ולומד, ואין לך כלל כבוד שמים, זו בחינה של 'האומר אין לו אלא תורה אף תורה אין לו', כי לפעמים צריך לסגור את הגמרא!

"והיה אומר מרנא הגר"ח מבריסק זצ"ל שמי שלא יכול לסגור את הגמרא כשצריכים לסגור, אז גם כשזה פתוח זה סגור... כי העיקר זה כבוד שמים. אין לנו שיור אלא התורה הזאת, לדבוק בקב"ה. ואף אני מצטרף עם הציבור הזה, שזכות היא להיות ביחד עמהם, ובשם ד' אלוקינו נזכיר ונדגול, וילמדו תועים בינה, ונזכה בקרוב ומלאה הארץ דעה את ד' וזה יקרב את הגאולה השלימה בב"א".

תוכן שאסור לפספס
127 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
אם זה הרשכבה"ג שלכם, למה כולם לא באים לשמוע את דרשת השנה עם כל ההשקפות? אני לא יודע בדיוק כמה אנשים יש להם, אבל זה בטח יותר מהציבור הנמצא פה, אשר הוא כנראה לא מגיע אפילו לאלפיים איש.
חסיד שפוי06.11.17
זה היה כינוס קטן. הם בערך 40% מהציבור החרדי. כשעוד קרוב ל 40% סובר כמותם בדיוק, אבל לא מביע זאת בגלוי מחשש שיבולע לו.
דני06.11.17
46
ואני מכיר הרבה בחורים שנפגעו ממנו והיה קשה להשתקם כפיתיות כפיתיות ושוב פעם כפיתיות והכול סובב סביב זה לפי משנתו וכול אחד יודע שזה כפירה בבחירה חופשית
פתח תקואי06.11.17
45
ליבן של ישראל שלהבת בוערת יחיד בדורו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי קנפלר06.11.17

הצגת כל התגובות

44
ישראל יש לו אויך רודפים אתו זה הקרירות הכי קשה והיו מלעבים במלאכי האלוקים זה הנהגה אם אחריות לכול יחיד ויחיד גם חילונים ואני בטוח שחייל התקבל אצלו יותר יפה מהרבה מקומות אחרים בלי חנופה וכד צדיק גדול
חושחש06.11.17
43
הרב מבריסק התנגד לכל דו-שיח עם הציונים. עם זאת שררו יחסי הערכה בינו לבין החזון איש, והרב אסר על קנאי ירושלים לפרסם מודעות נגד החזון איש בעקבות הביקור של בן גוריון, ואף התבטא כי ייאלץ לעזוב את ירושלים אם יעשו כך. כשהקיצונים באו אליו שיצטרף להפגנות , אמר להם שהם ציונים מכיוון ,שיודעים,שהשוטרים לא יעש
dvis06.11.17
הרב מבריסק אמר להיפך שהם ציונים כי לא חוששים שמשטרת הציונים ישפוך דמים
אוהב אמת06.11.17
42
יהדות אמיתית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים 06.11.17
41
בו היו נאומים מכוננים של גדול הדור בהם הוא דיבר בצורה ברורה ופרש את ההשקפה לפני הציבור
היסטוריון06.11.17
40
כותרת נורא לא אמיתית...... זו לא משנתו הפרטית!!! זו משנתם של כווווווולם!!!! גם הגראי"ל שליט"א אומר לסגור בזמנים מסוימים את הגמ' ולקרב רחוקים.... ויש אין ספור דוגמאות בתורה עצמה! נראה כי הכותב רצה רק לעורר סקופ חלול במטרה לא נעימה!!!!
אוביקטיבי06.11.17
לסגור את הגמ' וללכת להצביע.... אבל הם לא אמרו לנעול את הגמ'......
דודו06.11.17
ידוע לכל כי כשיצאו להצביע לוועד הלאומי הם אסרו לצאת להצביע, כנראה שיש זמנים ומקרים שלא סוגרים את הגמרא ולא מצביעים כי זה יגרום לסגור את הגמרא לעולם והמבין יבין
ה06.11.17
39
אבל הפלג הפכו ולפעמים לפעמים פותחים את הגמרא בכמעט כל הזמן הזמן הם במצב של עת לעשות להשם הפרו תורתך ומתגוללים ברחובות או באילת
מוטי 06.11.17
38
מדבר בעקיפין ולא מתייחס לשאלה האם מותר תהתגייס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ציוני דתי עובד ה09.11.17
37
יש לגר"ש שליט"א תפיסת עולם שלימה על המצב. לדידו זה לא קנאות אלא הגישה המסורתית של גדולי ישראל. מלחמתו היא נגד "הקרירות" שזה דבר חדש לחלוטין, וזה מתבטא גם בקלות הדעת בנושא הגיוס, וכן באקדמיה וכו'. מי שחולק עליו אנא להתמודד עם הטענה המרכזית הזאת.... שאלת ההפגנות כן או לא, ובאיזה דרך, זה כבר נגזר מ
הגיוני06.11.17
היינו שאם באמת תהיה גזירת שמד אז כבר חז"ל בעבר הגדירו שאסור לוותר גם על "ערקתא דמסאני". אבל, במצב כעת הוא שאין גזירה ואין שמד ואין בטיח, וכל אותן טענות על גזירות ו"קרירות" שקיימים קיימים בחוג נאמניו הרבה יותר מאשר בצד השני. למשל, חלק גדול מהנשים הנשואות לעצקל'ך משלימות תואר, באקדמיה כמובן, וזה בניגו
אבי06.11.17
36
ה' ייתן לך כח ובריאות כבוד הרב
גחלי אש06.11.17
35
לביטול גזירת גיוס בני הישיבות והמכסות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים06.11.17
הכחדת העצקל'ך והסגרתם לצה"ל, צכך אולי יעשו משהו חיובי בחייהם חוץ מבטלנות וחילול ה' שעושים כעת.
אבי06.11.17
כי אני אעלב
אבי 07.11.17
34
בהפגנה שהם עשו ליד שערי העיר אני נתקעתי הרבה זמן אז התעצבנתי עליהם ואיחלתי להם את כל האיחולים שבעולם אבל הבוקר לראשונה קלטתי והבנתי את מה שכתבו פה כמה פעמים שס"ה יש פה אנשים שמבחינתם הטלת ספק במציאות הבסיסית של הציבור החרדי כמו המשך עולם הישיבות זה אסון וכשמחוקקים חוק שאצלך הוא אסון מדרגה ראשונה כו
דוד 06.11.17
עצניק שמנהל דיאלוג עם עצמך.... וד"ל.
סעדיה06.11.17
33
האחיכם יצאו למלחמה ואתם תשבו פה?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה06.11.17
והלואי שהקדוש ברוך הוא כבר יעביר ממשלת זדון מן הארץ
שפוי06.11.17
כי הם חוטאים ומחטיאים, פרזיטים ומחללי ה' שכפרתם במיתתם.
אבי07.11.17
32
בשיחה רואים אדם עם משנה סדורה שמבין בדיוק מה קורה ומתייחס במרומז לכל הנושאים אשרי ההולכים בדרכו שיש להם רבי שכזה
איש יהודי06.11.17
31
להבות אש נראה אם יש משהו אחד שנשאר בו הקרירות ולא הולך ומצטרף למחאות העולמיות נגד השמד ר"ל
הפלס 06.11.17
הקרירות נכנסת מהמגע עם השוטרות ,מהישיבה עם הפושעים בכלא (ראה מקרה ראשונים שנכלאו שמתחילים להתרחק), מהעזיבה של הלימוד ,מטיולים בים המלח ובאילת ומהשתתפות במרתון. אין אחד אבל אחד שנלקח מהסטנדר ,אבל יש הרבה בטלנים שנתפסו על עבירות ואז גם התברר שהם עריקים. צא ולמד מי רואה לרחוק ...
dvis06.11.17
30
Since he started with the peleg we have more hates than ever.... God do not wants them to open gemara (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
David 07.11.17
29
ה' ייתן לך כח ובריאות כבוד הרב
גחלי אש06.11.17
28
יש לדאוג לאחדות בעם היהודי ולא לפילוג (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים06.11.17
27
לפחות לא כמו שהם מפגינים
OREN1977@HOTMAIL.COM06.11.17
26
סוברים אחרת אז הם לא מבינים וזה קרך בדרך וזה סם המוות ל"ע ורק רבי שמואל זה אספקלריה המאירה רק הוא יודע וכאילו שהוא אין לו חצר עם רשעים ארורים שמחפשים לעשות מחלוקת לשם שמים
לא מבין הרבה06.11.17
רק שיש איומים בתקציבים ממי שהולך עם ר' שמואל. ולכן, רובם מעדיפים לשתוק. ומקצתן אף יוצאים 'נגד' ה'אין גזירה' וכו'... הדברים פשוטים וידועים
דני06.11.17
כל ראשי הישיבות למעט אלו שהנם מדרג ב' והנם ר"י של המחבלים והפלג סוברים אחרת. דוגמאות: הרב קנייבסקי, הרב אדלשטיין וניתן להביא עוד רבים וטובים שתקצר היריעה מלפרט את שמותיהם. לו כולם היו מאויימים בתקציבים כדבריך, היו הם כאנשי אמת יוצאים נגדה בקולות ובתופים, אלא שהמציאות הנה שונה ממה שנוח לכם המחבלים וה
אבי07.11.17
הוא עשר רמות מעל כולם, ודאי כיום לאחר שר' אהרן לייב ור' חיים אינם במצב בריאותי טוב.
אבי 07.11.17
25
הרב יודע בדיוק מה עושים בהפגנות ??????? בועטים בחיילות ,יורקים על חיילים ,עושים נזקים לרכבים ,מכנים יהודים נאצים ,,,,,,,,,, לזה צריכים לסגור את הגמרות ???? זה מה שבורא עולם רוצה ??????..
ירושלמי 06.11.17
והייתי כמעט בכל ההפגנות ככתב שטח. האלימות מצד השוטרים ולא מצד בחורי הישיבה.
רפי06.11.17
24
זה גורם אך ורק לחילול השם,תבינו את זה,דייייייייייייייייייי
ד06.11.17
23
יבקשו תורה מפיהו. אשרינו שזכינו
יהודי 06.11.17
22
כדי לשמוע קללות ומילים גסות ביותר. האם בני ישיבות קטנות צריכים להתגעל בקללוות האלה? האם בני ישיבות צריכים להרביץ לאנשים חפים מפשע שעוברים ברחוב? האם בני ישיבות טהורים צריכים לעצור את התנועה ולגרום נזק חמור לאלפי יהודים? האם בני ישיבות צריכים להיות אלימים נגד שוטרות? לריב עם שוטרות?
צער גדול06.11.17
21
סוף סוף יש מנהיג חרדי שמבטא את דעתו בקול ברור וצלול מסביר את עצמו ואת השקפותיו ופורש את משנתו בצורה ברורה ומשכנעת אחרי שהתרגלנו למנהיגים שאנחנו לא באמת מכירים ותמיד היינו צריכים להאמין לפוליטיקאים שמדברים בשמם כשבכלל לא ידענו אם הרב יודע בדיוק על מה מדובר פה יש אדם צלול שמבטא את עצמו בצורה ברורה כש
מיכל06.11.17
20
אשרינו שזכינו בדורנו היתום למנהיג כזה!
יוסי שולמן06.11.17
ולא הוא.
אבי06.11.17
19
לא בא להפגין?הא?הלוא זה יותר ''חשוב'' מלימוד תורה[אגב,סתם אני זורק אמירה -''תלמוד תורה כנגד כולם''],ו''לפעמים צריך לסגור את הגמ' ולצאת להפגין'',אז אני רוצה לדעת למה אתה לא בא להפגין?
יאיר06.11.17
אתה לא מעודכן חבר
דני07.11.17
שלא הוא יזם אלא הרב שטיינמן ומעבר לזה בכמה עצרות. בהשתוללויות שלכם הוא לא משתתף וגם לא מודע מה באמת קורה שם. החצר שלו (חלאות דוגמת פטרוף ונקי ושאר ירקות רקובים) מציגה לו כמובן תמונה שונה לגמרי ממה שקורה באמת, ולכן הוא חושב שאתם באמת עושים קידוש ה', בה בשעה שאתם סתם משתוללים ללא תועלת, גורמים נזק עצ
אבי07.11.17
18
אבל אני זוכר את אביו הרב שלמה זלמן זצוקל שהיה מקדש שם שמים בהתנהגותו המופתית ...לעולם לא פגע העליב צעק ...תמיד חשב איך לא לפגוע בשני והוא היה גדול ישראל שהתאהב על כולם ומעולם לא היה בעד הפגנות וקיצוניות ...וכך בנו הרב עזריאל שליטא מתנהג...אני לא אגיד מילה נגד הרב שמואל שליטא אבל דרכו והשקפתו זרה לי
ישראל06.11.17
ספר לי על אחד או אחת, אבל עם שמות שעזבו מהפלג את הדת? מוציא שם רע אתה. ולגבי עצם הדברים, אכן אינך זוכר, אבל אני הייתי תלמיד של הגרש"ז, וזו הייתה דרכו. אין סתירה בין חיוכו הנצחי והכבוד לכל אדם, לבין עמידתו בצורה נחרצת על עקרונות היהדות! ואם אתה לא מבין את זה, יש לך באמת בעיה בהשקפה.
ישמעאל06.11.17
יות
י06.11.17
17
לא יעזור שום נאומים מי שמצער אנשים ונשים בכבישים מפריע להם להגיע לביתם או למקום עבודתם מי שמשתמש באלימות כלפי ישראל וגורם צער לאחרים נקראים רשעים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון06.11.17
16
כבישים שוטרות וכדומה ולא מצאתי !! אז אולי התוספת הזאת זה כבר בקשה של העסקנים המרושעים
נעמי06.11.17
15
אני מופתע, חשבתי שהוא לא יודע מה קורה, כעת אני רואה שבכל זאת הוא נחוש ודעתו ברורה לסגור את הגמרא ולהפגין, אני דווקא משתייך לפלג של הרב שטיינמן שליט"א אבל אף פעם לא שמעתי אותו נאום מה דעתו רק האנשים שלו הם אומרים לנו שכך הוא אומר וגם מחתימים אותו על כל מיני דברים, אנו רוצים לשמוע את הרב שטיינמן שליט
יתד'ניק06.11.17
מאמינים ולא כל דבר צריכים להגיד לך ישירות, תלמד משהו ביסודות היהדות, כשאומרים לך קבל אותו כמו שהוא ואל תשאל שאלות, אם תלך לחפס תשובות על כל דבר לא תגמור מספיק מה שאתה קורא ב"יתד נאמן" העיתון שמרן הרב שך הקים והוא נתן לזה הסכמתו
לוי07.11.17
14
היו נגד הפגנות ואם היו חיים היום היו יוצאים כנגדו בחרב ובחנית
קנאי06.11.17
לא רק זאת אביו זצ"ל העריך והוקיר את חיילי צה"ל, בניגוד לו ולשכמותו שבזים להם.
אבי06.11.17
13
האם זכור אפילו לאחד התלמידים בישיבת קול תורה על הוראה של מרן הגרשז"א זצוק"ל לסגור את הגמ' ולצאת להפגנה גם בימים שגדולי ישראל קראו לצאת ולהפגין כג' הברכה המעורבת, ניתוחי מתים ואיני מדבר על שאר הפגנות בדברים שנגעו לציפור הנפש. אותה שאלה ביחס לגרא"מ ש"ך זצוק"ל האם זכור לאחד מהתלמידים הוראה כזו. אם הבנת
אחרון התלמידים06.11.17
לא אלאה אותך, רק אומר כי בהחלט הייתי בעצמי שותף להפגנות רבות בזמנו בהובלת גדולי ישראל ובהשתתפות הגרש"ז זצ"ל דוגמאות? גני חמת, זוכר? ניתוח מתים? חיטוטי שכבי? בנק לאומי בטבריה? ועוד ועוד ועוד היו הפגנות רבות.
רפי06.11.17
רק כרגע ראיתי תגובתך אז איני צעיר להפגנה שנערכה בסוף אדר תשכ"ז הורשה ללכת רק שיעור ה' בישיבה למי שעוד זוכר, שאר שמות שאתה מזכיר הרי הם שם אחד מלון "גני חמת" על בין הזמנים איני אחראי אנו מדברים בתוך הזמן ובהחלט היו הפגנות רבות ויתכן חשובות האם באחת מהן הורו מרנן ורבנן הגרא"מ או הגרש"ז לסגור גמרא ולה
אחרון התלמידים07.11.17
12
אפשר לשנוא אותם אבל בתכלס כשאתה קורא את הדברים ומסתכל לעצמך עמוק לחלק היהודי שלך אתה מבין שהוא צודק
דניאל06.11.17
11
כואב לראות איך שהופכים למצווה את החילול ה' המזעזע מסוף העולם ועד סופו בעיניהם של מליונים מאחב"י הזועקים אוי לרבם שלימדם תורה ומתמלאים ובצדק בחירוף וגידוף כלפי כל מי שמייצג בעוה"ר את התורה ולומדיה. השאלה היא האם הוא לוקח זאת בכלל בחשבון??
ה. תשבי06.11.17
מה שנראה לך או לחברי הכנסת או לאינטרסנטים שזה חילול ה' זה לא אומר כלום, דעת התורה וגדולי הדור, רבנים וראשי ישיבות הם יחליטו מה זה חילול ה', מה שהרחוב החילוני מסתכלים עלינו זה לא אומר כלום, כי אין חילוני אחד שמבין אתנו למה בן ישיבה שלומד כל היום שלא להתגייס לצבא, למה רק הם צריכים להיהרג, למה רק הם צר
שמעון06.11.17
ראה למשל הגדרותיו של הרב קנייבסקי למעשיכם הנלוזים, עצקל'ך ארורים
אבי07.11.17
10
"חסדי ה שנערים פני זקנים ילבינו"? הכל בסדר?
יהודי06.11.17
9
לראות יהודי ישיש גדול בנגלה ובנסתר שכל כולו תורה וקדושה עומד ומפחד כפשוטו על התורה הקדושה ועל המשכיות עם ישראל לראות אותו בענווה עצומה מרגיש שמחובתו לרבותיו בדורות הקודמים להיות להם לפה ולהילחם ולפעול למען הדברים שהם חרדו למענם לראות אותו נושא על כתפו את גודל האחריות ולחוות את הרגשתו שלמרות שאין כו
שמחה06.11.17
8
הוא שכנע אותי יש לו את זה אני נהיה עצניק
משה ועקנין06.11.17
7
רבינו מרן ראש הישיבה לא קנאי ולא קיצוני, סך הכל הוא דורש להחזיר את המצב כמו שהיה במשך 60 שנה, דיחוי לכל בחור ישיבה בלי מכסות וגייסים ובלי לנסות לחלן את הציבור החרדי ולזנב בנחשלים! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מעריץ06.11.17
ואז תגיד כמו שהיה 60 שנה..
שלמה06.11.17
6
יש זמן שצריך לסגור את הגמרא וללכת לצבא להגן על עם ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james06.11.17
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יי07.11.17
4
אחרי שקראתי הבנתי שיושב יהודי שפשוט אוהב את התורה וחרד על קיומה ורואה שמדברים על ביטולה ומערערים על יסודות שבחייו לא עירערו ברמה כזו אז הוא פשוט יוצא להילחם למען דברים אלו כמו שהוא ראה במשנת רבותיו דבר פשוט והגיוני
צבי 06.11.17
3
נאום חוצב להבות אש רק שמכל הדו שיח משמע שהגר''ש אינו רוצה להיות מנהיג אלא שיש ציבור שדוחף אותו לומר את דעותיו והדברים תמוהים האם אברהם טריגר יחליט מי ינהיג אותנו כי כך הוא הבין יודחוף את ר' שמואל להנהגה? מדברי ר' שמואל משמע שהוא אין לו דעה אם להתייצב ורק כמה צעירים שליבם חם אומרים לו שאסור להתייצב.
משקיף מהצד06.11.17
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 06.11.17
1
הדברים ידועים בשם הגר"ח מבריסק שאמר את משפט המחץ הבא: מי שלא יודע לסגור את הגמרא כשצריך, הרי שגם כשהיא פתוחה - היא סגורה. הדברים עמוקים, אבל המבין יבין.
יעקב06.11.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 16:33

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 09:41

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24
ש

עוברים את הקיץ בלי דאגות

כך תקבלו הלוואה מהירה עד 250,000 ש"ח לכל מטרה

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 16.05.24

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 16.05.24