כיכר השבת

קרב רב

מועמדותו של הרב שלמה דידי לרבנות טבריה - נפסלה

הבחירות לרבות העיר טבריה שצפויות להתקיים בשבוע הבא, זוכות למפנה לאחר שוועדת הבחירות החליטה לפסול את הרב שלמה דידי מלהתמודד לתפקיד, מה שגרר עתירה לבג"ץ (ארץ)

28
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ה בחשוון | 14.11.17
הרב שלמה דידי
הרב שלמה דידי (צילומסך: פייסבוק - רפאל טרבלסי)

בעוד כשבוע - ביום שני - צפויים להגיע חברי הגוף הבוחר בעיר טבריה בכדי לבחור את רבה החדש של העיר הצפונית, אך ייתכן מאוד והבחירות יידחו בשל עתירה שהוגשה לבג"ץ כנגד החלטת ועדת הבחירות מאמש (שני) לפסול את הגאון רבי שלמה דידי להתמודד לתפקיד בשל העובדה כי אינו מחזיק בכושר לרב עיר.

כפי שדווח בשבוע שעבר ב"כיכר השבת", חברים בגוף הבוחר פנו לוועדת הבחירות בבקשה להעמיד לבחירה את הגאון רבי שלמה דידי, מועמד שנחשב למועמד מוביל לתפקיד בשל כוחו התורני בעיר טבריה. כמו כן, למעלה מאלף וחמש מאות מתושבי העיר טבריה חתמו על עצומה למנות את הרב דידי לתפקיד.

בקרב בכירים בש"ס העריכו כי אם הרב יתמודד לתפקיד הרי שניצחונו כמעט בטוח, אך היו כאלו שטענו שמדובר במועמד שהגיע - בתמיכה פנימית של גורמים במפלגה - בכדי להחליש את הגאון רבי משה בוחבוט, מועמדו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן.

סביב מועמדותו של הרב דידי ריחפה עננה משפטית, האם בכלל הרב יכול להתמודד לתפקיד למרות שאינו מחזיק בכושר רב עיר. פרקליטיו טענו כי מאחר והוא משמש כרב מועצה מקומית באישור הרבנות הראשית, וזהו תפקיד המחייב כישורים ככהונת רב עיר והרי שמועמדותו של הרב חוקית.

אלא שאמש התקבלה ההחלטה לפסול את מועמדותו של הרב. ועדת הבחירות התכנסה וקיבלה גם את חוות דעתו של היועץ המשפטי לרבנות הראשית שקבע כי הרב דידי אינו יכול להתמודד לתפקיד.

הבוקר שלח הרב חזקיהו סאמין, מרכז ועדת הבחירות, מכתב לרב דידי בו כתב לו כי "בהמשך למכתבי מאמש, הנני לעדכנך כי ועדת הבחירות לאחר שסיימה את ישיבתה קיבלה את נימוקי יועמ"ש הרבנות הראשית עו"ד הראל גולדברג בעניין תעודת הכשירות של כב'.

"עם קבלת הנימוקים קיימה הועדה הצבעה בסבב חתימות והחליטה כדלקמן: 'לאור מכתבו של יועמ"ש הרבנות הראשית עו"ד הראל גולדברג ולאור עמדת הרבנות הראשית כי אין להכיר ברב שלמה דידי כמי שמחזיק תעודת כשירות כדין, הועדה מחליטה כי לא ניתן לאשר את מועמדותו של הרב שלמה דידי לכהונת רב העיר טבריה'".

הרב משה בוחבוט עם נשיא המועצת הגר"ש כהן (באדיבות המצלם)

מיד לאחר קבלת ההחלטה, הגיש חבר מועצת העיר טבריה, רפאל טרבלסי עתירה לבג"ץ באמצעות עו"ד אשי דל נגד ועדת הבחירות.

יצוין כי במידה ומועמדתו של הרב דידי תיפסל גם בבג"ץ הרי מועמדותו של הרב בוחבוט נחשבת לבעלת הסיכויים המרביים שכן הוא זוכה לתמיכת ש"ס ומועצת החכמים. יצוין כי בתחילה הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף התנגד לבחירתו בטענה כי אינו מזכיר את אביו בספריו אך לבסוף הודיע כי יתמוך בו לתפקיד.

חבר מועצת העיר רפאל טרבלסי אמר בתגובה להחלטה כי "זו החלטה ידועה מראש שרק חיזקה את טענותיי בתביעת הבג"ץ שהגשתי אתמול דרך עו"ד אשי דל. מדובר בוועדת בחירות מכורה מראש ומזוהה פוליטית. לא סביר שאחרי חוות הדעת של פרופסור עו"ד אביעד הכהן שקבע שהרב שלמה דידי עומד בכל התנאים להתמודד ולהיבחר לרב העיר תבוא הועדה ותחליט בניגוד לחוות הדעת של פרופ' הכהן.

"החלטה זו נגד הרב דידי מחזקת אותנו בדרישתנו מבג"ץ לפזר את ועדת הבחירות אם יהיה צורך בכך, נעתור לבית המשפט גם נגד פסילתו של הרב דידי. אויה לה לבושה אויה לה לחרפה שכך הפוליטיקה הקטנה והמלוכלכת נכנסת לשירותי דת".

גורם בכיר במשרד הדתות העוסק בנושא אמר ל"כיכר השבת": "לצערי, הערכה היא שבג"ץ ידחה את הבחירות".

תוכן שאסור לפספס
28 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
17
הכל בלוף ורמאות.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שימי15.11.17
16
הרב דידי היה שנים רבות מזכיר בית הדין!!!הוא טוניסאי ושייך למפלגתו של א,ישי,ברור שש"ס לא תסכים רק מרוקאי כאריה דרעי,אולי הרב אוירבעך א,ד שיש לו כושר לדיינות יגיש מועמדות?
טבריני14.11.17
כל פעם שכתוב נתמך ע" נשיא המועצת הכל כבר מבינים מי הוא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנש14.11.17
תפסיק לקשקש. מה קשור טוניסאי? אם אין מה לכתוב לא חייב כי כבר אמר החכם מכולם גם אוויל מחריש... הרב דידי לא קשור בכלל לישי . כל טוניסאי קשור לישי?
אברם14.11.17
טוניסאי ומרוקאי קשור וקשור השס ניקים מרוקאים והטונסאים אלי ישי,מכיר את דידי 30 שנה,הוא טונסאי ותמך בישי !!!!גם אין לו כושר הי מזכיר בית הדין פקידון,בלבד!!!!הרב הקודם ד,פרץ היה מרוקאי ש"ס,מה הוא הבטיח לך שאתה כך כותב??משגיח כשרות??
טבריני14.11.17
אני מכיר את הרב דידי שליט"א קרוב ל15 שנה הוא פקידון או לא הוא תלמיד חכם עצום ובעל ידע בהלכה ולידיעתך מזכיר בית הדין אינו תפקיד של פקידון זה תפקיד /של אדם בעל ידע תורני נרחב ובעל כושר הלכתי מסויים אז לא לבלבל את המוח לאנשים שלא יודעים כאן כלום והוא לא קשור לאלי ישי בשום צורה והוא למיטב ידיעתי גם שסני
אליהו15.11.17
15
כמה שהרב דידי אהוב על הציבור תכלס' אין לו כושר לכהן כרב עיר ואותם אלו שרוצים אותו את מי תשאלו אחר כך שאלות בהלכה או שאתם רוצים את הרב הכי סחבאכ והכי מקל שיש
רפאל כהן19.11.17

הצגת כל התגובות

14
חבל שלא נותנים להרב יגאל ממליה הצדיק להיבחר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל14.11.17
13
הלכה ברורה ומשנה ברורה במקום אחד: תניא רבי יוסי בן אלישע אומר אם ראית דור שצרות רבות באות עליו צא ובדוק בדייני ישראל שכל פורענות שבאה לעולם לא באה אלא בשביל דייני ישראל שנאמר (מיכה ג, ט) שמעו נא זאת ראשי בית יעקב וקציני בית ישראל המתעבים משפט ואת כל הישרה יעקשו בונה ציון בדמים וירושלים בעולה ראשיה
שחר17.11.20
12
גם אם יש לכם ידע תורני נרחב ונחשבים אתם רבנים גדולים זה לא נותן לכם אישור לסרסר בתורה, לעשות קופה מתוך לימוד התורה, או לתת היתר לכך. כל מי שמקבל שכר על לימוד התורה עובר על דברי חכמים תנאים וראשונים. שלא יתפלא שעולם התורה נמצא בשפל... וגם אםם יבוא ההוא גברא ויאמר שזה לקיום עולם התורה כפי שכתב הבית יו
דורון15.11.17
11
כטבריני אני חושב שלאחיו ישראל יותר מתאים,הוא משגיח כשרות במועצה הדתית
טבריני14.11.17
10
ישנו הגאון הרב משה והב.
אברהם מזרחי15.11.17
9
איפה הימים שמרן זצל היה ממליץ על מועמד בדעה אחת עים הרבנים בראשים הרב בקשי דורון או הרב עמאר ואז המועמד היה נבחר ללא חילול השם ןכן היה מועמד משכמו ומעלה המתאים לתפקיד
אבי14.11.17
בתגובתך, הכניס לרב שלו סכין בגב והריץ מועמד נגד הבן שלו לרבנות הראשית יז אב תשעג, זוכר? יופי אז אל תגיד לי איפה הימים ההם כאילו אז היה פה שקט וכבוד כי תמיד היו כאן בוגדים מסריחים לא יאבה ה' סלוח לו
אברהם14.11.17
8
מכיוון שלכל אחד יש את ההלכות שלו ממזמן אין רב עיר שהפסיקות שלו מקובלות, הגיע הזמן במקום רב אשכנזי ורב ספרדי למנות 5 רבנים באותו הכסף הרי רב עיר לא יכול לפגוש 5 אנשים בו זמנית, אז אם המשכורות יפוצלו יהיו יותר רבנים ויותר שירות לציבור באותו כסף
בן של רב15.11.17
להשגת ממון ומשרה. לא פלא שעולם התורה התדרדר כל כך...
דורון15.11.17
7
חשוב לעיר הקודש טבריה מי שגדל בה בקדושה. ממשפחה קדושה.לשמש רבה הראשי. חי עם גדולי רבני עיר טבריה.והיה קרוב אליהם ושימד אותם במשך עשרות שנים. בושה וחרפת עולם תהיה לעיר הקדושה אם לא ייבחר הצדיק העניו והגאון רבי שלמה דידי שליט"א. ר עיר הקודש טבריה לרב שהתגדל בה והיה קרוב ומשמש לגדולי
הרב מאיר מזוז14.11.17
אם אתה רוצה לזייף, לפחות תהיה חכם.
חה חה חה15.11.17
6
המנוולת והבוגדנית בדרכו של מרן ע''ה אפילו הראשל''צ בנו של מרן יודע מזה וממלא פיו מים לאן היגענו שס היום זה לצנות של משוכנזים ארורים
טברייני גזען15.11.17
5
הרב בוחבוט יותר מתאים לבני תורה שבעיר
מיכאל19.11.17
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודית14.11.17
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
.16.11.17
2
מתוך דאגה לעיר אני מאמין שהרב בוחבוט הכי מתאים
יצחק19.11.17
1
אני אופתימי אבל אני יודע שאין לי הרבה סיכוי בבגץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה דידי14.11.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 11:29

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24