כיכר השבת

צפו בתיעוד

ההפתעה של הקהילה החרדית באי קאנווי

קהילה חרדית חדשה שהוקמה לאחרונה באי קאנווי שבבריטניה בשל יוקר המחייה, הופתעה מקבלת הפנים החמה והלא צפויה שקיבלה מתושבי האי הנוצרים (חרדים, בעולם)

20
דניאל הרץ | כיכר השבת | ז' בשבט | 23.01.18
(צילום: ה-bbc מתוך ynet)

בעוד שבארץ בוכים תושבים מעטים על "השתלטות חרדית", כביכול, בקאנווי איילנד – האי שבאסקס, בריטניה – נרגשים וסקרנים לפגוש את השכנים החדשים - קהילה החרדית שמהגרת בהמוניה מצפון לונדון בשל צפיפות ויוקר מחייה. הסיפור המרגש והלא שגרתי תועד על ידי ה-BBC הבריטי שיצא לתעד את התופעה מקרוב.

תושבי קאנווי הוותיקים, נוצרים רובם ככולם, שונים ככל שניתן להעלות על הדעת מהקהילה החסידית שמשתקעת בימים אלה באזור, אך למרות זאת כריס, ממנהיגי הקהילה בקאנווי, החליט לקבל את התושבים החדשים וליזום היכרות קרובה איתם. "מה שאני רוצה לעשות זה לקחת 15 אנשים מהקהילה החסידית, ו-15 אנשים המקהילה המקומית של קאנווי", סיפר ל-BBC, "ונאכל, נשתה, נעשה מוזיקה ונפתח שיחה".

הוא ארגן להם "מסיבת קבלת פנים" מרגשת, שהפתיעה עד מאוד את החסידים שלא רגילים במחוות מסוג זה. את המעשה הסביר במילים: "מה שעוזר לך אם אתה הולך לכל מקום בעולם הזה, זה אנשים שאומרים לך 'ברוך הבא, האם יש משהו שאני יכול לעשות בשבילך?' זה עוזר לך להרגיש יותר טוב. פשוט כך".

ההפתעה הייתה הדדית, והמפגש שנועד להיכרות ולשיחות, ובו השתתף גם הכומר המקומי, הבהיר לוותיקי קאנווי כמה מן העקרונות החסידיים: "אפילו זה לא מותר לנו", הבהירה אחת הנשים החסידיות במפגש, כשהיא מחווה בידה על ההתקהלות המעורבות. "הכול אצלנו נפרד. בחתונות אנחנו שמים מחיצה בין גברים לנשים".

על פי הדיווח ב-ynet, עד כה בחרו כמאה משפחות מסטמפורד היל, השכונה החרדית שבצפון לונדון, לעזוב את האזור שבו גרו עשרות בשנים ולהגר מזרחה, לקאנווי איילנד, לאחר שיוקר המחיה המאמיר בלונדון, כאמור, הכריע אותם.

התקשורת הבריטית מסקרת את התופעה בהרחבה בשבועות האחרונים, ומכנה אותם "החלוצים החרדים". "האינדיפנדנט" הבריטי הדגיש בכתבה שפרסם בנושא, כי קבלת הפנים באי אינה מובנית מאליה בהתחשב בחד-גוניות של תושביו – כולם לבנים ללא היסטוריה של סובלנות כלפי זרים השונים מהם.

"במילטון קיניס ומקומות אחרים שניסינו לעבור אליהם, התושבים המקומיים הגיבו, ובכן, בהתפוצצות... ואז הוזמנתי לראות את האי קאנווי, וחשבתי לעצמי, אוי לא. רק לא שם, סיפרה המרואיינת החרדית, אך ביקור אחד במקום קנה אותה, ובמסיבת קבלת הפנים שנערכה לה ולחבריה, אמרה: "מעולם לא ראיתי קהילה לא-יהודית כל כך מקבלת, כל כך פתוחת לב וכל כך ידידותית לנו, היהודים".

הקהילה החסידית החלה לקנות נכסים ואף הקימה בית ספר בקאנווי, כשהמיקום – ליד שפת הים ולא רחוק מדי מצפון-לונדון והמשפחות שהשאירו מאחור – קורצים בהחלט. הסרטון שיצר ה-BBC, מתעד את האוכלוסייה הוותיקה שמצדה מנסה להסתגל לשכנים הלא-מוכרים ולהבין מדוע הם מעדיפים להתבודד על החוף ובמגרשי המשחקים.

עם זאת, ב"אינדיפנדנט" בסבירים שהמקומיים היו מרוצים מההחלטה להתיישב בשכנות להם, לאחר שמחירי הבתים באזור צנחו משמעותית מחוסר ביקוש וכמובן שעלייה בביקוש מעלה את ערך הנכסים מיידית. "החלוצים החדשים" מצהירים כי בכוונתם לתרום לפיתוח המקום ולתושביו כדי להרגיש בבית.

תוכן שאסור לפספס
20 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
14
החילונים! עדיף להתחבר לגוי מלהתחבר לחילוני, עדיף לסבול מגזירות הגויים (של היום) מאשר גזירות הציונים, עדיף לשרת בצבא אנגליה מלשרת בצבא הישראלי המגעיל, עדיף להעריץ את מלכת אנגליה מאשר להעריץ את נתניהו הערמומי, (אשר נעבאך הרבה חרדים תמימים ונאיבים ומסכנים בוטחים ואוהבים את נתניהו)
יחי המלכה23.01.18
13
אם זה היה בארץ וואי ואאי ווויאיי איזה מטעמים היו עושים מזה...
כומר23.01.18
12
יאלה בואו לארץ נהיה רוב ונמנע הרבה חילולי שבת ופריצות ונזכה לקרב את בוא גואל צדק מה לכם לחפש אי כזה או אי אחר גם יהיה יותר אפשרויות בשידוכים ששמעתי שיש קהילות בתפוצות שיש ממש בעיה של רוקים ויש קהילות שיש בעיה של רוקות יאלה להזמין טיסה יהיה קשה בהתחלה אבל יש כאן סיעתה דישמיא
אליהו ראש ברזל23.01.18
לך על טיפשותך על רצונך לגור תחת הציונים...
פם23.01.18
יש תמונה איך שהיא שמשפחתה בגרמניה של טרום השואה מיודדת מאוד עם שכנים מקומיים... עד שהגיע השואה ואז אמרו השכנים מה שה'פיהרר' אומר זה חייב להיות נכון... וועק זיך אויף חביבי
ייקי23.01.18
לאיפה לגור, "עשיו שונא ליעקב" ולכן כל רוב הגויים שונאים יהודים וזה גם שמירה לנו שלא להתערבב אתם, עכשיו מינות גרוע מעבודה זרה ככה ההלכה בפירוש, ולכן כיוון שהשתלטו על ארץ הקודש אינשי דלא מעלי שרוצים למשוך את כל בית ישראל אל רשתם עדיף לגור בחו"ל ומה גם שפיקוח נפש דוחה את הכל ובארץ יש פיגועים ומלחמו
דודי24.01.18

הצגת כל התגובות

11
ככול שנתקרב לגויים ונחניף יותר כך הם יותר ישנאו אותנו,וכך היה בכל ההסטוריה של העם היהודי תמיד שרצינו להחניף לגויים אז היו פוגרומים ושמות ליהודים.. ותמיד כשהיהודים שמרו על עצמם ולא חטאו והתבוללו עם הגויים אז היו חיים בשלום.. אני לא המצאתי את זה ההיסטוריה הוכיחה את זה.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולר
מוטי24.01.18
10
הטבלה נעימה ותיזכרו שההורים שלכם היקריבו את עצמם בשביל לא להיות עם גויים
יוני23.01.18
אם אתה באמת רוצה נוכל להסדיר לך ב2000 דולר ויזה לגור באנגליה, בנתיים אתה מוטבל פה בציונות מכף רגל ועד ראש ונעבאך אתה לא קולט שאתה בבעיה גר פה וחי ונושם את העבירה של ג' שבועות שכתוב בגמ' ומשום מה הרבה בוחרים להתעלם מזה, ואני כבר לא מדבר על איך שרוב היהודים בארץ השתמדו והם חילונים והשאר גם כן מת
ר24.01.18
9
זה ברור!! בהתחלה מראים להם פנים יפות ואחרי זה מנסים להטביל לנצרות!!! זהירות!!
מסיון23.01.18
8
מאוד מעניין מי הרב שם? ואיזה קהילה קמה שם, קנאי חסידי?
נח23.01.18
7
למספר 14, את בהחלט צודק. מסכנים ותמימים. או שהם מוכנים להקריב בשביל שיוכלו למכור את הדירות שלהם ביוקר ולברוח משם. הם עדיין לא יודעים מה מחכה להם.
נעכא25.06.18
6
אנטישיימיות, כפי שהגוי הנחמד הזה בסרטון אומר שהוא רוצה לקחת 15 חסידים ו15 גויים ולחבר אותם ולהיות חברים וזוהי בדיוק הבעיה של היהודים שזה אסור להם וחז"ל אסרו פיתם כדי שלא להתקרב לגוי ואז הגוי רואה שאתה מתגאה עליו ולא רוצה בחברתו והוא נפגע ואז יש קנאה ושנאה ומשם הדרך קצרה לשואה שקרתה כבר אין עצה אל
לונדוני23.01.18
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי מרמת בית שמש23.01.18
4
הכל עניין של רווחים אישיים, הרי בכך שהחרדים עברו לשם מחירי הנדל"ן שלהם רק יאמירו... בקיצור הם מטפחים השקעות... זה הכל! לא קבלת פנים ולא שטויות... מעניין אותם הרווח האישי מהמהלך... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמיקם23.01.18
3
בחיים לא היה הולך .. שם החרדים אין להם בעיה עם מפגש כזה רק שהם מגדירים גבולות ברורים אבל עדיין נפגשים הקהילה של הלא יהודים בעיני יותר צדיקים מהחריידם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james23.01.18
2
היהודים שם לגויים אבל צריך להתפלל על זה כל יום שלא יתהפך לבבם חלילה.
פם23.01.18
1
השם יעזור ולא יראו התושבים הוותיקים אנשים שחצנים, שאינם יודעים להקדים שלום לכל אדם ולא מוכנים לעזור לגויים. השם יעזור ולא יראו התושבים הוותיקים השתלטות על בנייני ציבור לצורכי הקהילה וצרכים פרטיים. השם יעזור ולא יראו התושבים הוותיקים אנשים בטלנים, שאינם מוכנים לתת מאומה, אך ידיהם תמיד פשוטות לקבל.
חנן .ב.23.01.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24