כיכר השבת

מצוקת "נתיבות משה" בחיפה

ח"כ גפני מאשים את בנט ויונה יהב ב'התנכלות' ו'אכזריות'

הוועדה לזכויות הילד דנה במצוקת מאות ילדי בית הספר 'נתיבות משה' בחיפה • ח"כ משה גפני תקף בחריפות את שר החינוך בנט וראש העיר יונה יהב, והאשים אותם בהתנכלות ואכזריות • צפו (חדשות)

40
אבי רבינא | כיכר השבת | ז' בשבט | 23.01.18
(צילום: מתוך שידורי הכנסת)

יו"ר ועדת הכספים, חבר-הכנסת משה גפני, יוצא הבוקר (שלישי) למתקפה חריפה נגד שר החינוך נפתלי בנט וראש עיריית חיפה יונה יהב בשל מצוקתם המתמשכת של מאות ילדי בית הספר 'נתיבות משה' בקריית שמואל בחיפה.

גפני האשים, בדיון בוועדה לזכויות הילד בכנסת, את שר החינוך ואת ראש העיר במצוקתם של הילדים הנמצאים בת"ת העומד תחת חסותו של 'החינוך העצמאי' והגדיר את המתרחש כלפי בית הספר כ"אכזריות".

בוועד ההורים של בית הספר התורני 'נתיבות משה' טוענים כי מצוקת המבנה לא נפתרה - על אף הבטחותיו של שר החינוך נפתלי בנט להורים ולתלמידים. בעקבות כך, הם הגיעו היום לדיון בוועדה לזכויות הילד. במהלך הדיון הם הביעו את אכזבתם ופגיעתם מכך שאף גורם רשמי מהמשרד לא שוחח עם ההורים ולא עדכן אותם על התפתחויות כלשהן. יצוין, כי אף נציג מעיריית חיפה לא טרח להגיע אל הדיון - כולל ראש עיריית חיפה יונה יהב.

ח"כ משה גפני המלווה את מצוקת ההורים, יצא בדבריו הקצרים למתקפה חריפה נגד שר החינוך בנט וראש העיר יונה יהב: "זה 17 שנה שילדים סובלים באופן החמור ביותר שיכול להיות. לא מבין איך קורה דבר כזה והמדינה שותקת. מדובר על התנכלות שפשוט אי אפשר לתאר. הייתי אצל עמרם מצנע שהיה ראש העיר הקודם הוא הקצה שטח והתחיל לבנות, התחלף השלטון והגיע ראש עיר חדש שלא נותן לבנות שם".

"הייתי שם הרבה פעמים", המשיך גפני, "מדובר על דבר שהמדינה הייתה צריכה לרעוש ולגעוש. זה לא היה יכול להיות יותר משלושה חודשים שהעניין הזה נפתר. אין מציאות כזו במדינת ישראל לא במגזר היהודי, לא במגזר הערבי לא בשום מקום שמחזיקים ככה ילדים 17 שנה".

גפני הוסיף ואמר כי "אין לי מילים בשפה העברית להגדיר את האכזריות הזאת. עומדים מול ילדים! זו בעיה של העירייה ומשרד החינוך. היה שר החינוך נפתלי בנט אצל ראש העיר לפגישה, נאמר לנו שהיה סיכום, מתברר שהסיכום הוא פנייה למשרד החינוך כדי לא לעשות כלום. העירייה לא מבקשת כלום. היא הגישה בקשה כי סיכמו עם נפתלי בנט להשתיק את ההורים ולפגוע בתלמידים. שניהם אחראים לזה, גם שר החינוך וגם ראש העיר!".

"אנחנו נמצאים במדינה שיכולים לפגוע ככה בילדים? מזה הדבר הזה? בושה. אנחנו כמו מדינת עולם שלישי. שר החינוך אשם וראש העיר אשם", סיים גפני את דבריו החריפים.

ח"כ מקלב שנכח בדיון אמר: "משרד החינוך לא רק אחראי על בריאות הילדים אלא גם על המסגרת החינוכי שלהם, יש פה פגיעה פיזית יום יומית בילדים, משרד החינוך לא יכול להתעלם שהרשות לא מביאה את הפתרון, יש להם ממשקים במגוון תחומים צריך להפעיל סנקציות כנגד העירייה, זה שימוש ציני ופוליטי על חשבונם של הילדים, צריך לשקם את בית הספר ולא להביא טענות על סגירת בית הספר שכולם רוצים, הילדים חסרי אונים שם".

בתחילת הדיון הציעו יו"ר הועדה חה"כ שאשא ביטון וח"כ אורי מקלב בעד סנקציות על ראש העיר יונה יהב שבחר להחרים את הכנסת ולא לשלוח אף נציג מטעמו. בסיום הדיון קיבלו החברים את הצעת מקלב לנקוט בסנקציות נגד העירייה ויו"ר הועדה סיימה את הדיון בקריאה למשרד החינוך לשקול סנקציות נגד עיריית חיפה.

תוכן שאסור לפספס
40 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
22
וכי זו דרכה של תורתנו הקדושה?
רפאל24.01.18
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקל ברקת23.01.18
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בליטנטל23.01.18

הצגת כל התגובות

19
איך יתכן? 17 שנה ואין מבנה ל400 ילדי בית הספר? ראש העיר נתלה על כל מיני תירוצים.. שהוא לא חייב כל הועדות וכל הנציגים הרשמיים לא הצליחו לכופף אותו.. צריך פעם אחת להחליט באופן רשמי שראש העיר חייב ... הוא בכלל לא מגיע לוועדות.. הוא מצפצף על כל ההחלטות הוא מתנכר לאלפר ולכן אינו נותן...
גדעון23.01.18
18
אף אחד לא לוקח אותו ברצינות
ברגל23.01.18
17
לבנות בחיפה עבור ילדי ישובים אחרים, שיבנו בישובים אחרים, אפשר ברכסים או בקרית אתא, האוטובוסים של החרדים לא הגיעו לקרית שמואל, כי לא היה אכפת להם מהקריה, הם כעת רוכבים על ההצלחה של הסרוגים שבנו קריה סרוגה לתפארת ורוצים להפוך אותה לחרדית
אבי24.01.18
16
צודק מאוד המצב שם קשה והעירייה באמת מתנכלת
אושרת23.01.18
15
אבל את הארנונה המנופחת שלי הוא מאוד אוהב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני23.01.18
14
שכן, בית הספר נתיבות משה שוכן בקרית שמואל שבקריות ולא בחיפה, וגם התלמידים שבו מתגוררים בקריות. בנט כשר החינוך נושא בכל האשמה למצב הקטסטרופלי של בית הספר הזה. הוא ולא אחר צריך להזרים את התקציב הדרוש.
מיכאל23.01.18
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי23.01.18
12
ביה"ס נתיבות משה נמצא בקרית שמואל שהיא אגודה שיתופית של הפועל המזרחי, מה לחרדים ולהפועל המזרחי ? אלא מה, זאת שכונה של סרוגים כבר למעלה מ 80 שנה את מספר המשפחות החרדיות אפשר לספור על יד אחת,עד לבניה החדשה, מי שמכיר יודע, הבניה החדשה היתה מיועדת לכלל הציבור ולא רק לדתיים אנשי השכונה הסרוגים פעלו לשנות
דעה אחרת24.01.18
מה נכסתם לעצמכם קריה? מה זה משנה 80 שנה או עשרים שנה? בגללכם כל העניין שאתם שומרי מצוות מרימים את אפכם על כל מי ששונה מעט מכם בלבוש או בסוג כיפה ותוקעים את הקצאת השטח לבית ספר מדהים במגוון האוכלוסיה שבו, שרובם בו חוזרים בתשובה ששירתו בדיוק כמו הסרוגים כפי שאתה מכנה את עצמכם ואף יותר ומבקשים לתת בית
זהבה24.01.18
קצת פיספסת, השכונה היא אגודה שיתופית , כמו מושב ולא כמו שכונה,ואין אנו רוצים לשנות את ציביון השכונה כך כתב הרב הכרמי שאביו זצל הקים את בית הספר, רק שאתם רוצים כן לשנות כמו ברכסים וישובים אחרים האם יש סיכוי לסרוג לרכוש דירה היום ברכסים ? ודאי שלא, יש ועדת איכלוס, בקריה אין ועדת איכלוס, אבל לא כל אחד
דעה אחרת24.01.18
1. על יד אחת ? ? ? 80% מילדי ביהס גרים בשכונה 2. מאז ההרחבה יש מגזרים נוספים שגרים בשכונה וגם להם יש זכויות בסיסיות ! איך יתכן מצב שבשם שמירה על ההגמוניה שלכם אתם מתעללים במאות ילדים ? 3. מעולם לא הוצגו פתרונות (הם הוצגו בפניך מן השפה ולחוץ) 4. יש פתרונות בשכונה ולא על חשבון אף אחד. 5. ב
תושב השכונה24.01.18
נתחיל מהסוף החרדים היו בקואליציה הלפרט היה סגן שר התחבורה,כך שאתה זה שלא מדייק בפרטים נכון לכל התושבים יש זכויות בסיסיות,יש בשכונה בי"ס לבנים ולבנות בניפרד ברמה תורנית גבוהה, מי שבא לגור בשכונה שילך ללמוד שם,מי שמתעקש על חינוך חרדי ילך ללמוד בבי"ס של חבד ששוכן במבנה חדש ומרווח, גם החרדים כשהם רוב רו
דעה אחרת24.01.18
כל ההסברים למיניהם לא ישנו את המציאות שיש בשכונה תושבים שיש להם זכויות בסיסיות לחנך את ילדיהם כרצונם ושילמדו בתנאים נאותים ולא תכפה עליהם להכניס לבי"ס המלכתי דתי איך אדם חובש כיפה יכול לתמוך בהתעללות ממושכת בילדים שכל חטאם הוא צבע הכיפה על ראשם ? ? והכל בשם "שמירה על צביון השכונה"
תושב שהכונה25.01.18
11
מדיבורים של שנים לא ייצא כלום. תפסיק להעביר תקציבים לעיריית חיפה
נאדי23.01.18
10
עכשיו הוא מרוצה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל23.01.18
9
יונה יהב מתעלל בילדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסף23.01.18
8
שיטת חמשת הצעדים של גפני לטיפול במשברים בממשלה. גזור ושמור. 1. צעק בקול רם את "זעקת הגזירה" בתקשורת החרדית. 2. לא עזר? נסה לעשות דיל מתחת לשולחן עם השר התורן, או עם מנכ"ל משרדו, אחד הפקידים וכדומה. 3. עדיין לא עובד? דרוש מראש הממשלה להיכנס בעובי הקורה, ואל תשכח לפזר רמזים על פירוק הממשלה. 4. המצב מ
חנן .ב.23.01.18
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קרית יובל23.01.18
6
מי שמכיר את העיר בית שמש, מצוקת הכתות שם לא קטנה בלשון המעטה ממצוקת חיפה... מה גפני עשה בשביל כתות לבית שמש? האם באמת אכפת לו ממצוקת תלמידים? או שזה רק פוליטיקה זולה של כוחנות. יושבים בבית שמש אלפי ילדים במצוקה נוראה לא שמענו את גפני דואג להם.
ישראל23.01.18
בבית שמש נבנו עשרות כיתות!!
ירון23.01.18
5
כל המונע מחרדים מדתיים ומסורתיים תקציבים למבנים ללימודים ולצרכי הילדים האלה.אלוקים לא יסלח להם לאנשים האלה שמתעללים בילדים.בתלמידים.והם יענשו משמיים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסתר23.01.18
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמי23.01.18
3
את האמת גם גפני יודע, נסיון השתלטות לא הצליח, לא נורא! הכל בסדר, לא להציג את זה בצורה של "הקוזק הנגזל" אבל זה תמיד היה דרכם של חלק מהפוליטיקאים החרדים, מקווה שיעברו הלאה לטקטיקות קצת יותר משכנעות...
יהודי23.01.18
אלו ילדים שחיים בשכונה שנים רבות ומגיע להם זכויות בסיסיות
חיפאי23.01.18
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יראת 23.01.18
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גפני23.01.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24