כיכר השבת

"הכל שטויות, אף אחד לא עוזר"

הרב טופיק נגד ועד הישיבות: 'לא עוזרים; רק צעקות קבלנו'

במהלך כינוס הרבנים הספרדים בעקבות החשש מ'גיוס בנות', יצא ראש ישיבת "באר יהודה", ששניים מתלמידיו התפרעו בלשכת גיוס, נגד ועד הישיבות וטען כי לא עזרו לישיבתו שנפסלה ורק צעקו (ארץ)

53
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ב בשבט | 28.01.18
נאומו של הרב טופיק (באדיבות המצלם)

בכינוס הרבנים הספרדים שהתקיים ביום חמישי בעניין החשש מ'גיוס בנות', נשא דברים ראש ישיבת "באר יהודה", הגאון רבי אליהו טופיק, שדיבר על חומרת המצב היום שדורשים מבנות להתייצב ל"ראיונות דת" דבר שנאסר על ידי גדולי ישראל ועל הסכנות העתידות לבוא מהתקנות החדשות למתן פטור מטעמי דת.

בהמשך דבריו, גולל הרב טופיק את מסכת הקשיים שעבר עם תלמידי הישיבה לאחר שועד הישיבות, לטענתו, לא עזר להם כאשר אחד האחראים בלשכת הגיוס החליט לפסול את כל הישיבה מקבלת דיחויים לאחר ששניים מהתלמידים התפרעו בלשכת הגיוס.

"כיכר השבת" חושף את דבריו המלאים:

"אני אדבר פה קצת דברים קשים, אבל איגוד בני התורה הספרדים הם מתפוצצים בלב שלהם והם לא יכולים לדבר. אני מבין אותם, אבל אני חושב שצריכים כבר להתחיל לדבר.

"ואספר מעשה שהיה אצלי בישיבת באר יהודה, תשמעו דבר מזעזע, בתחילת חודש חשוון שלחנו שלושה אוטובוסים שבתוכם בערך 140 בחורים עם טפסי הדיחוי בידם, הטפסים היו בתוקף, אני חתמתי עליהם והעורך דין חתם וועד הישיבות חתם עליהם, כולם חתמו. האוטובוסים נסעו ללשכת הגיוס כדי לקבל דיחוי. בלשכת הגיוס, שני בחורים מהישיבה ראו שם תמונה שמטרתה להתגרות בחרדים יראי השם ולקחו ושברו אותה.

"אבל בעוד שכולם ראו וידעו שאלה שני בחורים בלבד שעשו זאת, אמר שם מישהו מהאחראים שם 'אני לא מקבל דיחוי של אף בחור מהישיבה, כולם הביתה בחזרה מיד'. אחד הרבנים שלנו הוציא כרטיס אשראי וביקש לשלם את הנזק כמה שיעלה, הרב גם התנצל בפניהם בשמו ובשם הבחורים, וביקש שיחתמו לכל בני הישיבה על טופס הדיחוי. אבל הוא המשיך להתעקש ואמר 'לא, כולם הביתה', וחזרו כל תלמידי הישיבה בחזרה.

"שלושה מרבני הישיבה פנו לוועד הישיבות, כי הרי ועד הישיבות הוא הגוף שאמור לקשר בין הישיבות ללשכת הגיוס, שם אמרו להם 'תשלחו לנו מכתב התנצלות ואנחנו נסדר את זה', כל זה היה בתחילת חודש חשוון.

"מאז המקרה, במשך חודשיים התקשרנו שוב ושוב לוועד הישיבות ואמרנו להם הרי שלחנו מכתב התנצלות מדוע לא מסדרים את הדיחויים? אך ועד הישיבות חזר על התשובה כי 'זה בטיפול'. ככה במשך חודשיים שוב ושוב עם התשובה הזאת. ראינו שזה לא עוזר, ולפי מה שהבנו וראינו בעצמינו, ועד הישיבות לא רוצה לטפל בבעיה...

"ריבונו של עולם, הרי שלחנו מכתב התנצלות על מעשה לא ראוי של שני בחורים מתוך כלל הישיבה, 'האיש אחד יחטא ועל כל העדה תקצוף'? ראינו ששום דבר לא עוזר, ועזבנו את ועד הישיבות. אמרו שסתם זורקים חיצים ובליסטראות על ועד הישיבות, ומעלילים עליהם שקרים, אמרו לנו שועד הישיבות עובדים בכל עוז ותעצומות כדי לטפל אפילו בכל יחיד ויחיד ושהם עומדים בפרץ.

"לא אחד ולא יחיד ולא באטיח... מאה וארבעים בחורים יושבים ומחכים להם שיסדרו להם את הדיחוי בגלל מעשה שעשו 2 בחורים, ואף אחד לא עושה שם כלום.

"האשימו אותנו בלי בושה שאנחנו ישיבה של מופרעים, רבותי אני רוצה לספר לכם שבישיבה אצלינו 95% מבני הישיבה לא מפספסים זמן קריאת שמע של הרב טוקוצינסקי של פעם שזה הכי מוקדם. אבל זה היה התירוץ שאנחנו מופרעים, כי שני בחורים עשו מה שעשו.

"קיבלתי צעקות ממי שאמורים לעזור לנו, מאלה שנקראים משלנו, אמרו לנו שהיו צריכים להזמין לנו משטרה, לא יאומן. ואת הצעקות קיבלתי מאלה שאומרים שאין שום בעיה בעולם הישיבות מול הצבא, אבל רק צעקות קיבלנו.

"פנינו לאחד מראשי הפוליטיקאים, הוא אמר לנו 'תפנה לאחד שהוא מטפל בשבילנו בבעיות הללו', פניתי אליו ועד היום הוא לא חזר אליי, פעם הוא אמר שהוא בישיבה ופעם משהו אחר, אבל כאמור עד היום הוא לא חזר אלינו.

"פנינו אחרי זה לעוד כמה פוליטיקאים וגם מהם לא יצא שום דבר. אמרתי 'אם אין אני לי מי לי', הכל זה שטויות והבלים, אף אחד לא עוזר.

"שלחתי בחור מהישיבה בן 18 שנמצא פה בכינוס, נתתי לו את מכתב ההתנצלות שלחתי אותו לאיגוד בני התורה הספרדים אמרתי תפנה אליהם, ותוך שלושה ימים הענין נסגר. הם סידרו לנו התייצבות של כל 140 הבחורים - כולל הבחורים האלה ששברו את התמונה.

"אז מה תגידו? מצד אחד אומרים שאין שום בעיות והמצב יותר טוב מכל מה שהיה תמיד, אבל מצד שני כשבאים לבקש מהם עזרה הם עושים צעקות, לא רק שלא עוזרים ויושבים בשקט, גם צועקים עליך".

תוכן שאסור לפספס
53 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
להביא מישהו פעיל שיזכור שיש אנשים פשוטים מאחורי כל סיפור וצריך להתיחס אליהם בהתאם
צבי28.01.18
28
וזה הפרצוף המגעיל של הדרעון.
תלמיד מרן28.01.18
27
בחורים חצופים כפויי טובה שמתנהגים כמו בהמות לא צריכים לקבל דיחוי. ומצוין שהם שללו לתקופת זמן את הדיחוי משאר הבחורים. ישיבה שלא יודעת לשלוט בבחורים שלה ולחנך אותם שיסגרו את הישיבה.הרי ברור לכולם שאם הנהלת הישיבה היתה באמת מעונינת שזה לא יקרה זה לא היה קורה, אבל היה לה יותר נחמד להעלים עין.....
שמואל29.01.18

הצגת כל התגובות

26
הגינות עיתונאית מינימאלית לבקש תגובה ממי שמלכלכים עליו.
תמים28.01.18
אני בדקתי איתם כמה פעמים, עם שמות ות.ז. של בחורים, והם לא מוכנים להגיב.
רפי29.01.18
25
למה שיעזרו לו ?? שנים ארוכות הוא נלחם במדינה ובש"ס וג' ואז כשהוא צריך אותם הוא בוכה איך אמר עליו מרן "אפרוח שלא צמחו לו הנוצות" זה ישיבה של ספרדים קיצונים והרבנים מטיפים לאנטי הממסד... הוא מופיע בכנסים של העציצים ואז בוכה למה לא עוזרים לו
חייל דוס28.01.18
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמים28.01.18
23
אני פניתי למאיר פרוש ישירות, והענין סודר תוך יממה, בזמן שועד הישיבות נמרחו ונמרחו
חיים29.01.18
22
אלה וועד הישיבות רשעים גדולים לא מעניין אותם תורה רק פוליטיקה רק כבוד שונאים ספרדים לא מהם ולא מהמונם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עובדיה28.01.18
21
אשריך כבוד הרב שאתה מסיר את המסווה מהצבועים שעושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס ומגלגלים עינים בצדקנות מזוייפת
בית ועד הישיבות28.01.18
20
כמעט לא פעיל מי שמנסה לפעול זה ר' ברוך סלוויצ'יק אך ידיו כבולות בכך שברשמית הועד מטפל למרות שהם לא מתפקדים
רובן28.01.18
19
תודה על הכתבה ועד הישבות סתם מורח ספרדים. אני באופן אישי נפלתי בין הכיסאות ולא קיבלתי יחס וטיפול ואף לא אימון מהם. הייתי בישיבה ובכולל ועכשיו בצבא וזה בזכות וועד הישיבות. צריכים ועד ספרדי חזק בראשות הרבנים והעסקנים שלנו המבינים לנפשינו. כל המציל נפש אחת מישראל.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי 28.01.18
18
זאת ישיבה של ספרדים שמתלקקת לעצניקים אז שיהיו גברים וילכו עם האמת שלהם עד הסוף..!!! ועם הוא בכל זאת רוצה עזרה שיפנה לנציגים של העצניקים בכנסת או בעיריות או שיפנה לביטאון עולם התורה שירעיש שמים וסטמאר עד שהגזירה תתבטל או שיקבלו כסף במקום
מוטי28.01.18
שלך ואתה לא עושה טובות. וועד הישיבות הוא גוף ציבורי וחייב לתת שירות גם למי שיורק לו בפרצוף.
משה28.01.18
17
שיש קבוצה קטנה שהשתלטה על המערכת והיא מכתיבה לכל הגופים איך בדיוק לעבוד וכל מי שלא יקבל את מרותה יבוא על עונשו קבוצה זו עומדים בראשה אנשים מפוקפקים עם השקפות מוזרות ביותר וכולנו צריכים לסבול מהם
שמולי28.01.18
16
צריך ועד ישיבות אשכנזי. אבל לא בהשפעת החרדקי"ם של ש"ס, אלא נציגים אמיתיים של חכם שלום כהן
חיים28.01.18
15
ליברמן עושה פרובוקציות אז אנחנו לא מתייצבים רחמנא לישזבן מהאי דעתא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב28.01.18
14
קצת כבוד עצמי לא יזיק לכם, אתם לא צריכים להתחנן לצבא או לוועד הישיבות, תעשו מה שהבני תורה עושים, זורקים לפח את המכתבים של הצבא וחסל. וכך אתם ממשיכים את עולם התורה בטהרתו בלי יעדים ומכסות כי עכשיו זה שעת השמד הם רוצים לחלן אתכם בהדרגה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף28.01.18
בעדך, ואז יתיזו בואש על המפגינים, ואז תפיצו סרחון בכל האוטובוסים ובתי המדרש ועל משכבכם וכו', ואז ימשיכו להפגין, ואז תצעקו על יהודים נאצי, ואז יעצרו אי אילו עציצים, ואז יפגינו, ואז ישחררו, ואז יחגגו איך לא ב... הפגנות, ואז יעצרו עציצים משתמטים, ואז ינבלו פה על חיילות, ואז יטנפו את הפה לדבר סרה על גדו
עציץ לשעבר28.01.18
בסוף הם יינצחו, והם ישארו היחידים חרדים לדבר ה'.
דני29.01.18
13
חייבים למנות חבר ועד ספרדי, גם אנחנו לא רוצים להיות בצבא עדיף להשאר בישיבה בצבא צריך להתאמץ. ועד הישיבות רשעים גדולים.
ועד ספרדי27.08.21
12
אני הסתבכתי לצערי ועד היום הם לא עזרו לי כלום בערך כל שבועיים אני מתקשר אליהם והם רק אומרים לי חכה בסבלנות כשמידי פעם הם צועקים עלי ומשפילים אותי
שמולי28.01.18
11
פוליטיקה זה מוקצה
.יהודי.ספרדי.28.01.18
10
ואז סטמאר יממנו אותם פי כמה וכמה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אגב29.01.18
9
והם משתפים פעולה עם היעדים והמכסות בתוכנית החיסול של הציבור החרדי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני28.01.18
8
העצרת בתמיר באה לשרת את מטרות הפלג ע"י עושי דבריהם המזרחיים, לא 'גיוס בנות' היה על הפרק אלא תקיפות עציציות קלאסיות.
יהודי מירושלים28.01.18
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צדק28.01.18
6
הוא בעצמו מספר שפנה לכמה גורמים כדי לסדר את הענין, ובסוף הענין סודר בגישה פשוטה וישירה ללשכת גיוס... אז מה כל הרעש??? מדבריו אני מבינה שהצבא קשוב ופותר בעיות בקלות.
רונית28.01.18
5
הם לא ראוים לא רק לשם יהודים אלא גם לשם אדם
אורי28.01.18
4
לא נלמד מגסי הרוח !!! ,לא ממערב-אשכנז ולא ,ולא ממזרח ! להרים קול על ראש ישיבה ??? ,עבדים משלו בנו . ולא רשעים ילמדוןנו כיצד להתנהג . ורשעי לישכת הגיוס, חשבו שהנה באו ה''פלגנים'' ולכן הגיב המפקד כפי שהגיב. והכלל,לא להתגרות ברשעים שהשעה משחקת לידם, עד כי יבוא שילה...
יצחק אשכנזי!!! 28.01.18
3
בכותרת כתבתם: הרב טופיק נגד ועד הישיבות: 'לא עוזרים; רק צעקות קבלנו'. כך גם בכותרת משנה. בדרשה אומר הרב בעצמו שמשב"ק של ראש ישיבה ספרדי צעק ולא ועד הישיבות!!!! וגם לקראת הסוף הוא חוזר ע"ז שועד הישיבות לא צעקו! ועוד שיבוש - מקווה שלא מגמתי - ציטוט: "שלחתי בחור מהישיבה בן 18 שנמצא פה בכינוס, נתתי לו
דייקן28.01.18
רב ידוע וד"ל
שאול28.01.18
הרב שלח את הבחור לאגוד ולא לצבא ולא לועד הישיבות.
דני29.01.18
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריאלי28.01.18
1
כל אלו שמסיטים נגדו חייבי כריתות
אברהם28.01.18
בגלל שאתה אשכנזי
חיים כהן28.01.18
כל הזמן אמרו לי חכה בסבלנות כך למעלה משנה כשמידי פעם צועקים עלי למה לא טיפלת בזה מראש עשה לי את זה אדם בשם ישראל מועד הישיבות קיבלתי יחס זבל וכל העסקנים האחרים אמרו לי אנחנו לא יכולים לעזור לך כי רק ועד הישיבות מטפל ולא מרשים לנו להתעסק בזה (כך אמרו לי גם מקלב וגם עסקנים נוספים)
שמולי28.01.18
קצת חלש. אתה מתמודד מול ראש ישיבה שמעיד ברמה האישית, את שהתרחש בישיבתו.
משה28.01.18
אצליך וועד הישיבות ימשיך להיות הכי טוב והכי קדוש מה שרק יהיה, אני מתאר לעצמי כשאתה רואה את הכותרת נגד וועד הישיבות אתה קורא קצת פה ושם ואז ישר כותב תגובה שהם עזרו לך כשזה בכלל לא מתחיל ואפילו אם כן זה לא אומר שהם לא עזרו למישהו אחר, אז מה הקשר?
ע28.01.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

לכולם ובחינם

זאת הארץ שלנו ולא נפסיק לטייל בה >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לכולם ובחינם

באו לטייל בחול המועד בחינם >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24