כיכר השבת

הילד בתיאור מצמרר • האזינו

חרם, צביטות ושהות במחסן: כך התעללה המטפלת בפעוט

שעות במחסן, חרם יזום, ישיבה ממושכת בשולחן צדדי וצביטות - זו הייתה מנת חלקו של בן השנתיים שסבל תקופה ממושכת מהתעללות • מפקחת הגן: תרומתה החינוכית של המטפלת חשובה (חדשות)

71
כיכר השבת | כ"ז בשבט | 12.02.18
האזינו לתיאור המצמרר של הילד
האזינו לתיאור המצמרר של הילד (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

התעללות בלתי נתפסת: זוג הורים ממושב תפרח שזיהו מצוקה אצל בנם בן השנתיים החלו לבחון את מקור הבעיה ומה שהם גילו הותיר אותם שבורים ונדהמים.

הסיפור המזעזע החל כשהילד בן השנתיים חזר כמה פעמים מהגן וסיפר כי הוא היה במחסן. האמא ההמומה התקשרה מיידית לגננת שהרגיעה אותה ואמרה לה שכדי שהוא לא יכה ילדים אחרים היא לוקחת אותו איתה לחדר בו היא מחליפה חיתולים לילדים, וכי לא מדובר במחסן.

לאחר כמה ימים סיפר הילד כי הגננת מכאיבה לו. האמא שאלה אותו איך, והוא השיב לה כי היא צובטת אותו בלחי, האמא אמרה לילד כי צביטה בלחי זה מאהבה, אך נדלקה אצלה נורה אדומה.

קרוב משפחה של הילד, ששוחח עם "כיכר השבת" מספר כי כשהאבא שם לב שהילד נכנס לגן מבלי לומר בוקר טוב לגננת שמקבלת אותו, הוא החליט לבדוק את הנושא לעומק.

ההורים פנו להורים אחרים מהגן וביקשו שילדיהם יספרו מה הם רואים בגן בהקשר של בנם, והתשובות שברו את ההורים שנחשפו לעדויות של פעוטות שסיפרו כי כשמחלקים ממתקים הוא יושב בצד ולא מקבל - בהוראה של הגננת - שאומרת לילדים כי הוא יסיים להם את הכל. בנוסף, סיפרו הילדים כי מקום מושבו בארוחות הצהריים הוא במחסן, בלי לקבל אוכל.

חששם של ההורים החרדים התאמת סופית כאשר הם פנו לאישה שעבדה כגננת באותוה גן ועזבה מסיבות אישיות, והיא פתחה בפניהם את מסכת ההתעללות שעובר בנם בגן.

הגננת סיפרה להורים כי באורח קבוע הילד נשלח לשבת לבדו במחסן, בזמן שכל הילדים יושבים לאכול ארוחת צהריים, וכי היחס של הגננת אליו הוא משפיל. "הילד פשוט סובל מהגננת שממררת את חייו באלימות פיזית ומילולית", סיפרה הגננת להורים ההמומים.

ההורים הוציאו את הילד מהגן באופן מיידי ופנו למפקחת ולמנהלת הגן אותן יידעו בפרשת ההתעללות המחרידה. לטענתן, הן כלל לא היו מודעות אליה.

מבדיקה שערך "כיכר השבת" עלה כי הגננת המתעללת הושארה בתפקידה וכי לא נעשה דבר מצד ההנהלה.

כשפנינו למפקחת בשאלה מדוע אחרי סיפור כל כך קשה ממשיכה האישה המתעללת בתפקידה הכל כך רגיש עם ילדים, היא אמרה כי הנושא מטופל בעוד האישה ממשיכה בתפקידה וכי תרומתה החינוכית של המטפלת אינה מאפשרת לפטר אותה מתפקידה.

מנהלת הגן, הגברת רבקה אורבך, מסרה בתגובה כי היא "איננה משתפת פעולה עם אתרי אינטרנט".

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה כי "האגף למעונות יום ולמשפחתונים עורך בדיקה מקיפה בנושא, בליווי עובדת סוציאלית לבירור המקרה, זאת לאחר שההורים מסרבים בתוקף להגיש תלונה במשטרה. בימים הקרובים תתקבל החלטה בעניין".

פנינו גם למזכיר היישוב תפרח בבקשה לתגובה, אך הוא סירב להגיב.

"כיכר השבת" ימשיך לעקוב אחר הפרשה הקשה.

תוכן שאסור לפספס
71 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
51
יש לציין שמאז שפורסמה הכתבה הגננת לא רגועה בשבוע שעבר שרטו ילדה בפנים ובבטן הגברת אורבך נבהלה כהוגן לדאגה לרדת מיד להרגיע את הרוחות ועל זה נאמר שילבו לכל הרוחות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני אורבך18.02.18
50
מסכן הילד שישב במחסן מבלי לאכול כלום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני13.02.18
49
אי אפשר להכיל את זה. גם אם נניח שהילד מעצבן, יש שיטות להתמודד, אבל להתעלל נפשית ולהרביץ? איפה נשמע כדבר הזה?? פגעה לו בנפש. שהשם ירפא אותו בקרוב וגם אותה. צריך סבלנות גדולה לילדים ולא כל אחת מתאימה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אילנה13.02.18
לא כל גננת יודעת להתמודד עם ילד בעל הפרעת התנהגות
ענת13.02.18

הצגת כל התגובות

48
אשתי גננת.. ומצד שני יש את הילדים שפשוט מכים בלי סוף ילדים אחרים ואין ברירה אלא להפריד אותם מאחרים או לתת להם יחס קצת יותר נוקשה (מה שההורים לא עושים) כי יש מצבים פשוט בלתי נסבלים וכל שאר הילדים בגן סובלים. שוב כל דבר מצריך בדיקה וכל דבר לגופו אבל בואו לא ניתמם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שחורי13.02.18
47
לשרוף אותה חיה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי13.02.18
46
השולחן ולתת תחושה שההורים אשמים בכך שפנו לתקשורת במקום לעודד אותם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים12.02.18
45
אלימות פיזית.
א12.02.18
44
כי כשהמשטרה תתערב ותראה מה קורה בית היא תכניס את הרווחה. הרווחה תסביר להורים למה הילד מתנהג כמו שמתנהג עד שזה מה שהגננת צריכה לעשות לו. ואז הם בעצמם ישבו בכלא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ההורים13.02.18
43
הגננת סך הכל נאמנת בכל נפשה ובכל מאודה ל"מרנן ו[ח]רבנן" שליטי הדור ושופטיו אשר קבעו כבר שמי שלא הולך אחרי גחמותיהם מצווה לרודפו .................. ???????
.....13.02.18
42
שאם יערבו את המשטרה. הם כל המשפחה יהיו מנודים ויעשו עליהם חרם.מניסיון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ל.ת.13.02.18
41
למה אתם שתקתם וושותקים כאשר כל העת ציבור בני התורה נרדף רק בגלל שהוא רוצה לשמור על הדרך המסורה לנו ולא להתחלן ???????
בן תורה13.02.18
טיפשות היא נחלת רוב הציבור החרדי. מתעללים בילדיהם ופחדים להתלונן במשטרה , כי יבולע להם ......... וינודו כי המקום חברה סגורה ודי למבין חתום בגאווה יפה נפש יהודי
איש13.02.18
40
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם13.02.18
39
מקומה באברבאנל לכל חייה עד שתמות. והמנהלת בפרדסיה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי13.02.18
38
לצערי מנסיון רב יש עוד מקרים רבים שמושתקים ומוסתרים מפני הציבור, מזעזע ומפחיד לא יאומן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק12.02.18
37
זו לא גננת זו חולת נפש
דדד13.02.18
36
שכזה הייתי מראה לגננת את הכיון בדיוק ואותם גורמים שנותנים לה הגנה תובעת אותם ואותה
דעה 13.02.18
35
הוצאת שם רע ?! כנראה את אחת מהחבורה ששמעה ושתקה . וההורים לא פנו לתקשורת ולא למשטרה כי בפיקוח וברווחה הבטיחו שיטפלו בענין . כאחד שמכיר את הסיפור מקרוב מדובר בזוג הורים נפלאים ובילד מתוק שכנראה עורר קנאה אין הספר אחר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים שטיינמץ13.02.18
34
מחריד שעד היום לא עשו דבר בנידון. התעללות שאין דומה להץ והפחד של ההורים במושב חרדי שידוע באלימותו כבר מובן
רבקי13.02.18
33
גם כאשר אנחנו פנינו אליה בקשר לבתנו שלומית במעון אורבך על כך שהמעון מחליט על דעת עצמו שבאסרו חג אין לימודים ושבכל יום הילדים יכולים להגיע רק משבע וחצי ולא משבע כמו בהנחיות התמת . תגובתה הלקונית היתה: " אני יודעת, הגיעו אלי תלונות על כך" . למותר לציין שעד היום לא עשתה דבר בנידון (נשלח באמצעות כיכר ה
גילה פינקלשטיין14.02.18
32
להתבסס על עדויות של ילדים קטנים זה יותר קשה תמיד ההורים צריכים לצלם -זה לא אמור להיות קשה
אמא13.02.18
31
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם13.02.18
30
אני לתומי חשבתי שגננת היא אמהית רחמנית נבלה סרוחה מקומה מאחורי סורג ובריח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף12.02.18
29
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם13.02.18
28
הקול של הילד בהקלטה לא נשמע אמתי, וזה לא תשובות של ילד בן 2
הקלטה13.02.18
27
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אביעזר פילץ13.02.18
יש מה לדואג מאד
12313.02.18
26
עליהם להגיש תלונה המשטרה כדי להציל ילדים אחרים אבל הם כמו החסיד הפשוטה שלא מציל אשה מטביעה או שאולי הם חוששים שיגלו עליהם גם דברים כאלו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריאלי12.02.18
25
את כל העברות שבתורה חוץ מזה מותר לעשות.
יהודי12.02.18
24
"מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..." יש רמאים שמלמדים את ילדיהם לרמות? איך ילד במעון מבטה בצורה ככ בוגרת את קורותיו בגן או שזה משוכתב? מה הקטע שההורים לא באו לקחת אותו? נשמע כמו מריבה בין גננת להורים. ועכשיו מכפישים א
כואב לי13.02.18
23
1. ההנהלה מגבה את הגננת 2. התלונות התקבלו מאישה שפוטרה מהגן 2. ההורים מסרבים לפנות למשטרה כנראה שסתם עושים עסק משום דבר
איש יהודי13.02.18
22
גם בפ"ת בגן פרטי חרדי זרקו עכשיו גננת שהתעללה בילד ולא ידוע עדיין כמה רחוק היא הגיעה כי הילדים בני שנתיים.. ורק אומרים ש"פלונית עשתה כואב"... אבל עוד מעט בטח יתחילו הסיפורים לצוץ... מכת מדינה כל החולירות שנוגעות לנו בילדים!!! חרדית עאלק... גם גויה זו מחמאה בשבילה. (נשלח באמצעות כיכ
קלמן13.02.18
21
פעולה עם אתרי אינטרנט,היא באמת חושבת שמישהו יאמין לזה?
יאיר12.02.18
20
תגידו. זה לא נשמע לכם מופרך שהם מתנגדים להגשת תלונה?? לפנות לרעש תקשורתי. זה כן. ולמשטרה שתבדוק את הטענות באופן מקצועי זה לא??? כהורה הייתי פונה לגורמים מקצועיים שיתנו לי מענה הולם. לא לתקשורת. נשמע הזוי!!!! חד משמעי!!! נשמע כמו איזה עליהום על המטפלת. או איזה סגירת חשבון.... מעניין אותי איזה סוג הי
מישהו מהצד13.02.18
אם תפנה למשטרה ינדו אותך בקהילה
משה דוד13.02.18
ואם תפנה לעיתונות לא ינדוך??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהו מהצד13.02.18
19
לי חסר נקודה אחת שלא מופיעה בכתבה, למה דווקא הילד שלהם???? אין כזה דבר שבן אדם קם בבוקר אחד עם מחשבה להרוס את החיים של ילד פלוני בלי סיבה מיוחדת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אא13.02.18
18
אשתי עברה בגן משהו דומה ,ההורים באותה תקופה לא יכלו לשים לב ,עקב מחלה קשה של אחד מבני הבית ,ההשלכות של זה עד היום ממש ,אבל אל תדאגו הקב"ה נוקם נקמת דם חסרי ישע, ועד היום אין לגננת הזאת ילדים, ולא מזמן שמעתי שהתגרשה , החיים שלה לא שוים זוז ,והיא אפילו לא חושבת לבקש סליחה , כי זה היה מעשה חחייננווככיי
מניסיון מר13.02.18
17
הם לא מסוגלים להגן עליו פשוט טיפשים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברוך 12.02.18
16
ככה זה בדור הזה כשמחייבים את כל בנות הסמינרים להוציא תעודת הוראה או גננות.יש אנשים שפשוט לא מתאים להן..מתי זה יובן??אני פרשתי בגלל זה.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהי12.02.18
אין להם מה ללמד אותם אז מלמדים אותם להיות גננת ובסוף הילדים סובלים ויוצאים מתומתמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי13.02.18
15
הייתי רוצחת את הגננת הזאת , מי נתן להן סמכות בכלל להיות גננות , מקומם בכלא!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עדן12.02.18
14
חבל, חבל, שכל כך מהר מאמינים להוצאת שם רע, ולשקרים מגובבים .
מישהי שאיכפת לה13.02.18
את מתימרת להיות צדיקה שאולי את מ"המקורבים" אבל לידיעתך תפרח תעלה בקרוב לכותרות ויצא שם רע על כל הישוב. חסרת אחריות
איש13.02.18
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דיין13.02.18
12
זה החינוך החרדי המעוות חייבים לערב משטרה ומוסדות מתאימים הילד צריך טיפול נפשי מי יודע אחרי שיתפרסם יתגלו ילדים נוספים שסבלו מהגננת המהוללה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
י13.02.18
11
הביצה קודמת לתרנגולת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל12.02.18
10
כל המעונות..ביהס חינוך מיוחד ...מעס" ...מוגבלים למינייהם..קשישים הכל צריך להיות מתועד זה לא יתכן שתינוק מגיל 3 חודשים שלא יודע להרים בקושי את הראש יהיה לו מטפלות שאף אחד לא יודע לא רואה ולא שומע..ממש זה חוק שחייב להכניס אותו...גם בחינוך מיוחד ילדים מוגב
אוסי12.02.18
9
אני פשוט בוכה עם ההורים. ליבי עם הילד המתוק הזה. גם אם הוא מופרע וכו זה לא מצדיק התעללות. להעיף את הגננת ושתעבוד בקצביה ולא עם נשמות
יהודי כואב12.02.18
8
לא לפחד מאף אחד ישר למשטרה לא יעשו לה כלום! הייתי שם אותה באיזה כלא במחסן, גננות כאלה ישר למשטרה אם וייתרתם אתם פוגעים בילד שלכם!!!!! אל תהססו עכשיו משטרה גנמת רעת לב!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר13.02.18
7
הורים סתומים עוצרים באמצע תהליך אני הייתי מעלה את הגננת הזאת על טיל!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק13.02.18
6
אכזריות בלתי נתפסת לחסר ישע חייבת להכנס לכלא אני אישית ממש בעד התקנת מצלמות בכל מקום וממליצה לשלוח מקירופונים לאזנה בתוך תיק של הילד חייבים לעשות לזה סוף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני 12.02.18
5
בשביל כזו גננת יש משטרה החלאה הזו צריכה לשבת מאחורי סריג ובריח בלי אוכל ובלי שינה
יוני12.02.18
4
למה לא לפנות למשטרה?? נשבר הלב על הילד!!! מה שחשוב עכשיו שההורים כרגע יחבקו ויעטפו את הילד בכמויות , ושהגננת הזאת תפוטר ומהר לפני שיהיה עוד ילד כזה זו אשה בלי יראת שמים!!!ולא משנה מה היא לובשת!!!היא שיחקה בנשמה של ילד!!!ביצור שהוא חלר אלוק..ממעל!!!! אם אין יראת שמים במקום והרגוני!!!! אחר כך אנשים ש
ש.מ.כמויות , ושהגננת הזאת תפוטר ומהר לפנ12.02.18
3
בעלה לומד תורה ואינו מפרנס. היא המפרנסת היחידה. אם יפטרו אותה מי יאכיל את ילדיה?
דן סגל12.02.18
היא לא חינוכית בכלל אפילו הילדים בגןן מספרים דברים מוזרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הודיה12.02.18
2
לא להרפות מהנושא עד שהגןרמים לכך יעמדו לדין !! ולאסור עליהם לעסוק בכל תחום חינוכי כלשהו!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לאה12.02.18
1
חלאס להטעות מדובר בילד בן שנתיים שמוגדר כאוטיסט חסר תפקוד . רוצים למנוע התעללות? צייתו לסמכות שלי ותשתקו
יהונתן14.03.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 15:35

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24