כיכר השבת

כינוס המועצת • מאחורי הקלעים

זעם ב'אגודה' על 'דגל': "הם מזלזלים בבעיה בגלל 'הפלג'"

מאחורי הקלעים של כינוס 'המועצת' החסידית - שנחשף ב"כיכר השבת" - שורר זעם ב'אגודת ישראל' כלפי 'דגל התורה' על הזלזול בבעיית גיוס בנות, לטענתם, כדי לא לתת הישגים ל'פלג' (חרדים, בארץ)

57
ישראל כהן | כיכר השבת | ד' באדר | 19.02.18
המועצת החסידית. ארכיון
המועצת החסידית. ארכיון (צילום ארכיון: אלי סגל)

מאחורי הקלעים של כינוס 'המועצת': כינוס מועצת גדולי התורה של תנועת 'אגודת ישראל', שנחשף ב"כיכר השבת" וצפוי להתקיים במהלך השבוע הקרוב, נועד כדי לדון במספר נושאים הנמצאים על סדר יומו של הציבור החרדי.

הנושא הראשון במעלה הינו הצורך להעביר בכנסת את חוק הגיוס המתוקן, לאחר שהחוק הקודם נפסל על ידי בג"ץ, כאשר ברקע ניצבת דרישה של חלק מגדול ישראל והעסקנים הקוראים לומר לראש הממשלה כי אין לאשר את התקציב עד לאישורו של חוק הגיוס, זאת על מנת להבטיח את העברתו בכנסת בתמיכה רחבה של סיעות הקואליציה.

במקביל, נודע ל"כיכר השבת" כי בשבועות האחרונים פעל הגאון רבי משה ברזובסקי, ראש ישיבת סלונים ובנו של האדמו"ר, בעניין תקנות הפטור מטעמי דת לבנות כאשר הוא נפגש עם גדולי ישראל מכל החוגים בהם אדמו"רים וראשי ישיבות ליטאיים.

ל"כיכר השבת" נודע כי מאחורי הקלעים של הכינוס נוצר בשבוע האחרון כעס גדול בקרב גורמים שונים בתנועת 'אגודת ישראל' על התנהלותה של 'דגל התורה' בנושא, ובעיקר בטאון המפלגה העיתון 'יתד נאמן', כאשר לטענתם "הם מזלזלים בבעיה ומנסים לגמד אותה ולהקטינה זאת בכדי שלא לתת הישגים כביכול ל'הפלג הירושלמי' ולחוגים קיצונים בציבור החרדי".

הגורמים ב'אגודת ישראל' מציינים בשיחה עם "כיכר השבת" כי "נדמה ש'יתד נאמן' לקח לו למטרה לטאטא את החשש מפירצה בעניין גיוס בנות באופן פשרני ביותר".

לדבריהם, כבר בבוקר שלאחר אישור התקנות בוועדה בכנסת ניתן היה לראות כי בעוד היומונים החסידיים 'המודיע' ו'המבשר' נקטו קו תקיף ונחרץ יותר והצהירו על התנגדות הנציגים החרדים לתקנות החדשות, הרי ש'יתד נאמ'ן בחר להדגיש כי "התנגדות הנציגים החרדים היתה נחרצת, אף שמדובר בבנות שאינן דתיות שהצהירו על הכרה דתית, למרות התנגדות לכל גיוס בנות - התקנות מפחיתות את כוחו של הצבא להחליט שרירותית וכל מקרה יצטרך לעבור את הוועדה, מה שמהווה שיפור לעומת המצב הנוכחי".

"בשביל מה הצבענו נגד? למה נלחמנו, אם הכל טוב ומתוקן?", תוהים ב'אגודת ישראל'.

בנוסף לכך, בחר, לטענתם, העיתון הליטאי להבליט פחות את המודעה - שנחשפה ב"כיכר השבת" - של הוועדה המייעצת בעניין גיוס בנות בה נכתב כי על דעת מרנן ורבנן גדולי הדור אין לבת ישראל להתייצב בלשכת הגיוס זאת לעומת 'המודיע' והמבשר' שנתנו לכך במה נרחבת.

עם זאת, עיקר הטענה של אותם גורמים בתנועה החסידית הינה על הכתבה שפורסמה ב'יתד' ביום שישי האחרון תחת הכותרת: "האמת לאמיתה על סערת הכזב של גיוס בנות".

לדבריהם, "מעל 2 עמודי ענק בעיתון של יום שישי בתפוצה נרחבת נכתב כי הכל טוב וורוד וכי אין שום בעיות חדשות בנושא גיוס בנות. מדובר להכחיש את המציאות ממש. הרי כולם יודעים שיש דרישה מבנות דתיות להתייצב, כולם יודעים שהתקנות אישרו מתן אפשרות לבטל מעמד של פטור מטעמי דת על ידי ועדה בעלת רוב חילוני, וגם אם אצל החרדיות אין בעיה - מותר לנו להפקיר את הבנות המסורתית מהפריפריה? את החוזרות בתשובה? מדובר בכתבה שמטרתה להכחיש את המציאות".

תוכן שאסור לפספס
57 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
אנא אל תפריעו למוישה גפני לישון!!! זה לא יפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק20.02.18
כשאני יושן וחולם אני דואג גם לבצע את חלומותי ואם יש רעש כשאני יושן אין בעיה כך שיש לי הרבה נקודות מה לחלום, בעצם חלום אחד שאני חולם כל הזמן ולא הולך לי שהרב אוירבך מנהיג הפלג שישן קצת
גפני מגיב20.02.18
24
האם יש צל של צד שאם באגודת ישראל היו מאמינים שח"כי דגל מודרכים ע"י גדול"י היו מעיזים לעשות כינוס כזה? אלא שברור להם מה שחייב להיות ברור לכולנו שמאז פטירת מרן הגר"אל אין לדגל הנהגה .. הנהגה של הרבה פירושו אין הנהגה בכלל. וממילא כל ח"כ עושה יו"ט לעצמו .. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רקאמת20.02.18
23
אצל הליטאים זה לא מכובד להפוך לעסקן בעירייה או בכנסת הכי מכובד זה ללמד בכולל או לקבל משרה תורנית מה שאומר שמי שהפך לעסקן בדרך כלל הוא המפושל של המשפחה שלו אחד שלא הצליחו בחינוכו ומשפחתו מתביישת בו ומרגישה שהוא הבן הדפוק מה שאומר שרוב עסקני דגל זה אלו שנשרו מהמסגרת ואפשר לבד להבין מה הרמה הרוחנית והא
ליטאי20.02.18
נכון. אפשר לראות שכל שדרת העסקונה של דגל מלמטה ועד למעלה זה הכל אוסף ירוד של פליטי מסגרות חרדיות שנראים יותר גרוע מחרדים חדשים
גדי20.02.18
הלוואי שכולם יגיעו לדרגה של גפני ומקלב
שלמה20.02.18

הצגת כל התגובות

22
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם20.02.18
21
אם זה המצב ראשי דגל צריכים להישלח לכלא וודאי שאני מתחייב כאן לא להצביע לאנשים הרשעים האלה
מיקי20.02.18
20
הפלג לא יהיה גבולות וקווים אדומים לדגל התורה כל דבר הם יכחישו ויבטלו במחי יד העיקר שלא יהיה חלילה דומה שבדבר אחד צדק הפלג, ופה החורבן כי אם דגל התורה מודדת כל דבר לא בראי התורה וההלכה וההשקפה והמסורה אלא בראי של הפלג צודק או לא אז יכולים כבר לסגור עכשיו את המפלגה כי סופה אבדון, המפלגה צריכה להשים
חיים שאולזון20.02.18
נניח לשני הצדדים לריב כאהבתם, הם פשוט נמאסו בקשקושיהם
דוד20.02.18
19
למה אף חבר כנסת מאגודת ישראל לא הופיע בדיוני הועדה חוץ מהרב פורוש שהוא כידוע כעת לא חבר הכנסת
שלמה20.02.18
18
קבוצה מלוכלכת שחושבת רק פוליטיקה
צדיק בן צדיק20.02.18
17
אגו"י שיתפה פעולה עם ההתעלמות מהשינויים הניכרים בגיוס בנים אז דגל הבינו את הפרנציפ והמשיכו צעד נוסף הלאה.
שמואל20.02.18
16
הכל אצלו פוליטיקה אך האמת שזה לא גפני כי המחליט האמיתי בדגל זה רק הנכד התורן
מנחם20.02.18
15
הפרסום שהיה בהפלס בעניין סיקור העיתונות החרדית על בעיית הבנות הדתיות החדשה בצבא העמידה את יתד נאמן במקום ירוד שלא זכור כמותו יצאו אפסים!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
goni20.02.18
14
פשוט מזעזע!! אין גזירת חינוך - כדי שלא יאמרו שהרב אוירבך צודק! אין גזירת גיוס בנים - כדי שלא יאמרו שהרב אוירבך צודק! אין גזירת גיוס בנות - כדי שלא יאמרו שהרב אוירבך צודק! אין גזירה על השבת - כדי שלא יאמרו שהרב אוירבך צודק! כבר 70 שנה לא היה כל כך טוב - כדי שלא יאמרו שהרב אוירבך צודק!
ד.ש.21.02.18
המופקרים האלה שאין אף רב מאחוריהם אלא רק כמה נכדים עלובים מחריבים כל מה שאפשר בשביל המטרה המטופשת הזאת
טלי21.02.18
13
מי שהתפשר על גיוס בנים, סופו שמתפשר גם על גיוס בנות. יצא לי לאחרונה לדבר עם כמה אברכים מהפלג המבולבל על הנושא של גיוס בנים ובנות לצבא השמד, הרגשתי קור נורא. אין עם מי לדבר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני20.02.18
הרי כת האילתי יודע ומכיר שאלפי עוזבי הדת אף אחד מהם לא שירת בצה"ל, להיפך תסיסתם לשנאת הדת ועזיבתו נרקמה ונחלטה בעת ישיבתם בתוך בועת והשקפפע הסיקריק הפלגי ולכם המודיע כזבנים, דם ישראל נשפך ע"י צוררי ישראל הסיקריק רודפים ומתנפלים על חיילים צדיקים ופוגעים בהם בצורה נוראית והוא כס"ת מושלכת על הארץ והס
יונים נקבצו20.02.18
פשוט מזעזע!! אין גזירת חינוך - כדי שלא יאמרו שהרב אוירבך צודק! אין גזירת גיוס בנים - כדי שלא יאמרו שהרב אוירבך צודק! אין גזירת גיוס בנות - כדי שלא יאמרו שהרב אוירבך צודק! אין גזירה על השבת - כדי שלא יאמרו שהרב אוירבך צודק! כבר 70 שנה לא היה כל כך טוב - כדי שלא יאמרו שהרב אוירבך צודק!
חיים21.02.18
12
כן. ממש כך. והכל בשביל שהפלג לא ירויח כמה כותרות.
בני20.02.18
11
תרומות מסטמאר עם עובדות א"א להתווכח גם אם פה ושם יש בעיה נקודתית אין זה גזירה והדרך לטפל בזה הוא בצורה ישירה ובלי רעשים ובלגנים כמו שהרב שך כתב במכתב הידוע ל' משה פיינשטיין
ריאלי20.02.18
10
אם זה נכון שהאדמורי"ם לא מגבים את דגל התורה, אז מי כן עומד מאחוריהם ?? כיום אין להם רבנים שהם מחוייבים להם אז מי התיר להם לנהוג כך ???
רובי20.02.18
פעם הרבנים מינו ח״כ היום הח״כ ממנים רבנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה20.02.18
9
הם ונשיהם ובניהם ובנותיהם וכל אשר להם, ונראה אם יצליחו בכוחם להכניס לכנסת את גפני שיושב בפרלמנט כבר 50 שנה על גבם של החסידים.
מרדכי20.02.18
גפני עושה מה שבא לו ומצפצף על כל האדמור"ים. אין לו רבנים וכל מה שיש לו בראש זה מריבות עם הפלג
דני20.02.18
להם הוא מחוייב.
לוי20.02.18
והמפלגה החרדית האשכנזיה תהיה דגל התורה
ריאלי20.02.18
8
לכן הם כ"כ לחוצים שיגייסו אותן והטענה המטומטמת למה הצבענו נגד בגלל שאנו נגד גיוס בנות כולל חילוניות אבל אנו לא שוברים את הכלים ולא ממציאים גזירות בגלל זה כך זה כבר 70 שנה
ריאלי21.02.18
7
מורים להם. לא מעניין אותם הפוליטיקה החסידית הקטנה בענין הזה.
מאיר20.02.18
6
דגל התורה הידרדרה לחלוטין
חיים20.02.18
5
הזדעזעתי כשקראתי את העיתון של יום רביעי שעבר, העיתון היה חד משמעי בצד של הצבא ושל החילונים נגד הבנות, העיתון טען שמדובר בהצהרות כזב ושיפור המצב. לא ידעתי אם אני קורא יתד או הודעה של דובר צה"ל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני20.02.18
יתד בגבו של הנאמן
מויגע שאפני20.02.18
4
פשיטת הרגל של מפלגת דגל התורה ידועה מזמן. אין להם רבנים והם עושים מה שהם רוצים. הם מוכנים להחריב הכל העיקר שהגר"ש אויערבך לא יצא צודק
מאיר רווה20.02.18
3
דרכי הנבזית והזוועתית של הקיצונים, השתוללות הפרועה וההרסנית של כת הרשע הסיקריק המסכן כל בני הישיבות?. והאם מחו פעם נגד כת הסיקריק הארור המתנפל על חיילים צדיקים טהורים מקדשי ש"ש, רודפים חיילים בבואם לביכ"נ כגרועים שבשונאי ישראל
ועשית יתדות20.02.18
אלא פולטיקת העסקונה הרדוד והיבש מחליט על מה לעשות כותרת של שומו שמים ומה לא. הפגיעה והמבזה בקדשי קדשים כבר מחו בצעקת שומו שמים? כשחייל צדיק בכניסתו לביהכ"נ להתפלל מתנפלים עליו בדברי נאצה והס"ת מושלכת ארצה ורומסים עליה ואין פוצה פיו, הדבר נוראי מזעזע וחלחלה, חרדה ואימה אוחזת, שואה איומה יבצע הסיקרי
יתדות20.02.18
2
מאז היחלשות הגראי"ל הם עושים מה שבא להם ומוכרים את כל העקרונות בשביל פוליטיקה קטנה
גדי20.02.18
מועדוני אילת, נחלי הירדן והכנרת, שיוט ימים, טיולי הגולן והחרמון, מרתונים, משחקי כדור רגל וכו' וכו'
גדיים20.02.18
1
מה קרה לאגודת ישראל? נהיו עצניקים?! הם הרי סמלו תמיד את דרכי הנועם של היהדות החרדית, ואילו דגל היו מילטנטיים יותר. כנראה שהשינוי היה בדגל.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים20.02.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 08.05.24

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 08.05.24

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 08.05.24

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

"על אלה אני בוכיה"

העדויות, הניצולים והזוועות: ספרי השואה שאתם חייבים לקרוא

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24

אסונות בין הזמנים

טרגדיה: אברך בן 42 טבע למוות בחוף הנפרד בבת ים

קובי רוזן | 07.05.24