כיכר השבת

במשך כ-3 שעות

'הפלג' חסם את רחוב ז'בוטינסקי וכביש 4 • תיעוד

מאות מבני 'הפלג הירושלמי' הפגינו בבני ברק, בצומת הרחובות השומר וז'בוטינסקי וכביש 4, במחאה על מעצרו עד תום ההליכים של הבחור העריק מאיר בורודיאנסקי (חדשות)

67
כיכר השבת | עודכן ב-כ"ה באדר תשע"ח | 12.03.18
הכתבה פורסמה ב-כ"ה באדר תשע"ח | 12.03.18
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת; וידאו: כיכר השבת)
הפריצה לכביש 4 (צילום: דוד פרלמוטר)

עשרות מפגיני 'הפלג הירושלמי' החלו בשעה 16:00 אחר-הצהריים (שני) להפגין בבני ברק, בצומת הרחובות השומר וז'בוטינסקי, במחאה על מעצרו עד תום ההליכים של הבחור העריק מאיר בורודיאנסקי, תלמיד ישיבת "קול תורה" המשתייך לפלג הירושלמי.

המפגינים פתחו באמירת מספר פרקי תהילים ולאחר מכן הסתערו על רחוב ז'בוטינסקי וחסמו אותו לתנועה.

עימותים בין מפגינים לשוטרים (צילום: כיכר השבת)

כעבור כשעה החלה המשטרה לנסות לפנות את המפגינים ובמקום פרצו עימותים. מפגין אחד נעצר.

במקביל, עשרות מפגינים הצליחו לפרוץ את מחסום המשטרה בעלייה לכביש 4 מרחוב ז'בוטינסקי, ולחסום את כביש 4 לתנועה. מהמשטרה נמסר כי כביש 4 חסום לתנועה מצומת מסובים לכיוון צפון ומחלף ירקונים לכיוון דרום.

הפריצה לכביש 4 (צילום: דוד פרלמוטר)

עוד נמסר כי " קיימים עומסי תנועה כבדים בכביש 4 בקטע שבין מורשה עד כביש 471 (מכבית) לשני הכיוונים".

כעבור כשלוש שעות של חסימות צירי צנועה מרכזיים, בהם רחוב ז'בוטינסקי וכביש 4, בעשות הכי עמוסות של היום, הוכרז בהפגנה "ויחזור לתלמודו" ומפגיני 'הפלג' החלו להתפזר.

אנשי "הוועדה להצלת עולם התורה" המארגנים את הפגנות 'הפלג' בעת מעצר עריקים מסרו אמש כי "מועצת הפלג" הורתה להם להחריף את המחאות והם חזרו אל דבריו הגר"ש אוירבך זצ"ל כי יש "להרעיש עולם ומלואו" במחאה.

המארגנים הבטיחו "מחאה אדירה" והמשטרה נערכה מבעוד מועד במקום בכוחות גדולים של שוטרים, שוטרי יס"מ ומכת"זית.

בורודיאנסקי שוהה בכלא ענתות מאז נעצר בשבוע שעבר במהלך נסיעה בכביש 90. לאחר שהצהיר כי הוא מסרב ללבוש מדים - כמתחייב בכלא צבאי - הוא הועבר לאגף מבודד.

במשטרה אמרו מוקדם יותר היום כי "בעקבות המחאה, צפויים עומסי תנועה באזור ומשכך, מומלץ לציבור להתעדכן כל העת במוקד המידע 110 של המשטרה בדבר עומסי תנועה. לנוסעי התחבורה הציבורית יש להתעדכן בהתאם אל מול חברות האוטובוסים ומוקדי המידע שלהם".

עוד ציינו במשטרה כי "משטרת ישראל ערוכה למחאה ותפעל להבטחת שלומם, ביטחונם ובטיחותם של המשתתפים ולא פחות חשוב מכך - תוודא כי המחאה, לא פוגעת יתר על המידה בשגרת החיים של הציבור הרחב ומתבצעת בכפוף לחוק. משטרת ישראל לא תמנע את קיום המחאה, מתוך רצון כן לאפשר את חופש הביטוי והמחאה של כל אזרח החפץ בכך. יחד עם זאת, נדגיש ונחדד, אנו ננקוט באפס סובלנות כלפי אלו שיבקשו להפר את הסדר הציבורי ועלולים יהיו לפגוע בשלום הציבור הרחב.

"אנו קוראים לכלל ראשי המחאה ולמשתתפים לגלות אחריות, ריסון ואיפוק על מנת להבטיח שכלל ביטויי המחאה ייעשו במסגרת החוק. חשוב שאיש לא ייפגע בגלל התלהטות יתר. כוחות המשטרה יקפידו לפעול נגד כל ביטויי אלימות, פיזית ומילולית ויגלו אפס סובלנות כלפי מפרי סדר. בד בבד, משטרת ישראל תעשה כל מאמץ לצמצם עד כמה שניתן את הקושי להגיע לאזור ולמזער את הפגיעה בשגרת חיי התושבים המתגוררים בסמוך".

(צילום: כיכר השבת)
(צילום: כיכר השבת)
(צילום: כיכר השבת)
(צילום: כיכר השבת)
(צילום: כיכר השבת)
(צילום: כיכר השבת)
(צילום: כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
תוכן שאסור לפספס
67 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
להיתקע בביש
בושה 12.03.18
26
------------------------
----13.03.18
25
בקושי היה שם 150 איש הם הולכים ונעלמים
במחשבה תחילה12.03.18

הצגת כל התגובות

24
חייבים לפעול שיהיה אסור על הנהגי אוטובוס לעלות מסריחים שהשתתפו בהפגנות.... הם רק גורמים לדחות את הערכה ולומדי התורה!!! בעז"ה הם עוד יאכלו את מה שמבשלים.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נימאאאאס12.03.18
23
בסוף יגיעו אלפים, לא תצליחו לטשטש עובדות לא מיעוט ולא קיצוני לא עשרות ולא פלג ולא ירושלמי ולא חמומי מוח ולא מתפרעים ולא סיפורי סבתא. אלא יש כאן את אלה הכואבים וכשכואב זועקים "ומשתוללים" ומכריזים : אם למיסים וארנוניות אנת מלכא ואם לעבודת אלילים את וכלבא שווין !!! לא ננוח ולא נשקוט... עד שתתבטל מלכ
חילול השם12.03.18
אני לא מבינה איך ההשתוללות הזאת תמנע את הגזרה? להפך.הם עושים גזל זמן להמוני אנשים שצריכים להגיע לביתם ולפעמים גם לבתי חולים וכד' והקב"ה רואה את ההתנהגות הזאת ובז לה.זאת לא דרך ה'. ככה מתנהגים אנשים שלא יודעים תורה מהי?! שיענשו אחד אחד בחומרת הדין ואני בעד שכל אלה שיוצאים להפגין במקום ללמוד שיתגייסו
חרדית12.03.18
22
גורמים לפירוד ומחלוקות בעם... על חילול השם רק המוות מכפר!
טלי13.03.18
21
למה המשטרה לא מכניסה את כולכם למאסר חברכם שיושב בכלא הינו פושע שלא הלך לחתום הלואי שיפסיקו את התקציבים לישיבות שלכם רק בדרך הזו תבינו
מתי מבני ברק12.03.18
20
מפחיד !!!!!!!!!!!!!!!!
יאיר12.03.18
19
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אושר כוהן 13.03.18
אתה טיפש חמור
יוני18.03.18
18
ת"ח שרעים מעשיו מה הבריות אומרות עליו אוי לו לאביו שילדו ואוי לו לרבו שלימדו תורה.......
איש יהודי12.03.18
17
להתאוורר קצת מהלימוד וללכת להפגין!!! חבל שהוא מתמיד ולא עצניק!!!
אילה12.03.18
16
שמכוניות עצרו ולא דרסו את כולכם. פשוט חילול השם! אין לכם טיפת דרך ארץ, אתם ערב רב מהסוג הגרוע ביותר. יום כיפור לא מכפר על בין אדם לחבירו ולא על ההשמצה והוצאת שם רע שאתם עושים לתורה הקדושה.
נהג ירא שמים13.03.18
15
ולפגין זה לא ביטול תורה זה מותר לפי כל השיטות המחמירות ממש בושה הרי ידוע שאם יש צרה אז הולכים ללמוד תורה ותהילים ואלה עושים הפוך עוזבים הכל ועושים חילול ה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד12.03.18
כמה גדולים חכמינו שאמרו את הביטוי הנוקב 'דעת בעלי בתים הפוכה מדעת תורה', הבעל בית חושב שיש כאן ביטול תורה, והתורה הקדושה אומרת: לא ולא, זהו קיומה!! הבעל בית חושב שזה חילול ה' [כמו שלפיד וגפני התבטאו], והתורה הקדושה אומרת: לא ולא, זהו קידוש ה'!!!
דעת בעלי בתים12.03.18
כמו מרדכי "ויצא בתוך העיר ויזעק זעקה" גדולה ומרה.
למתיפייף12.03.18
אתם כל הזמן צועקים ומשתוללים!
רפאל12.03.18
14
לא מצליח להבין את הרבנים שלהם אשמח להסבר... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליה13.03.18
13
מה עשינו??????? מי רצה לגייס אתכם???? תתיצבו ותחסכו את העוגמת נפש הזו מכולם! מדובר בגזל זמן! ביטול תורה!גזל שינה! סירחון בואששששששששש
זעליג12.03.18
12
כ"כ הרבה אנשים מקללים אותם ששום דבר טוב לא יצמח מזה. אבי השתתף בכמה הפגנות. צעק את צעקת הרבים ואף פעם לא ע"י חסימת כביש וכד' הבחורים האלה שבבניקים שצריכים להתבייש בהתנהגות הבזויה שלהם.ושילכו לצבא במקום לחפש פרובוקציות.
חרדית12.03.18
11
למה לדפוק לאנשים את החיים .
הב12.03.18
יש סוג מיוחד שיש בו מינון גבוה במיחוד, לאנשי דגל התורה, המבולבלים, המתוסכלים, הפשרנים, הלפידים, תבקש מהרוקח שאתה רוצה את הסוג הזה, תדגיש לו שזה דחוף!
הרוקח12.03.18
אבל לך הכדורים כבר לא יעזרו... כי זה לא עוזר להזיות ודמיונות ... אולי כמה חודשים בכלא הצבאי כחבריך האהובים יועילו משהו להזיז את הראש...נקווה שלכיוון הנכון...
עץ השמד12.03.18
10
רק חבל שלא יודעים מראש על המחאה ככה שנהגים היו לוקחים בחשבון את הפקקים!!!! היה פחות כעס עליהם!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אור13.03.18
9
במקום להפגין ולהציק לאנשים חפים משפע תלכו ללמוד!!!!! מה שבטוח זה יותר יעזור!!!!!
שושנה12.03.18
כמה תורה יכלו ללמוד בזמן הזה כל האברכים והתלמידי ישיבות האלה!!!!!!!
ר12.03.18
8
זה לא סתם גיוס. זה גיוס הגזרות למאבק המטופש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר עמיד12.03.18
קצת הגיון בכל מהלך נושא הגיוס (שכלל לא קיים לא צבא ולא גייסים לא גזירה ולא ישיבות הכל דבש...) בלי התחשבות בפוליטיקה מסריחה ואם אתה חרד לדבר ה', מקומך גם בזעקה הגדולה והמרה. אלא ש...
מר מרוש12.03.18
לא תומך באגו"י ולא מצביע לה, אבל בהחלט סבור שמעשיכם זה חילול ה'.
אבי12.03.18
7
אני קורא למשטרה להתנהג עם הפלג כמו בעמונה - פעם אחת וזה יפסק! מדובר בילדים בגיל שנע בין 13-20, רובם מפונקים ולא באמת מעזים להיפצע (יכול להזיק בשידוכים...) קצת אגרסיביות תעיף מאיתנו את המפגע הזה לתמיד... ואני מאחל להם הרבה צער בחיים, כמו שהם גורמים למאות אלפי אזרחים שנאלצים להפסיד ולאחר כל יום במשך ש
יוני13.03.18
צריכים לכסח אותם רק כך הם יבינו בושה וחירפה
אבי13.03.18
6
כדאי מאוד להפנים שכבר תם עידן העץ ב"ה
חחחחחחחחחחח12.03.18
כך גם דיברתם לפני הבחירות הקודמות, רק רבי חיים יקלל והכל יגמר. אנחנו גם זוכרים את תגובת יתד נאמן חודש לאחר המהפך: "מדובר ב153 משפחות". בבחירות הבאות עץ מגדילה בלפחות 50% את הכח שלה.
צוחק מי שצוחק א12.03.18
ה"מועמד, שלכם לראשות העיר והרה"ג ר' שעיה ויין שליט"א ברחו מהארץ כל עוד רוחם בם ואף אחד מהצד השני לא עשה או אמר להם דבר. הם פשוט הרגישו את הבושה להשתייך לפלג הזוי שכזה ולבייש את עצמם ברבים...הלכו לאן שלא מכירים אותם עדיין... בלווית ר' שמואל אויערבך זצוקלל"ה לא יצאו אוטובוסים מהעיר. יש לעצניקים דכאן
פחחח12.03.18
השנים האחרונות עם ברקת היו סיוט נורא לכל ירושלמי. כולם בוכים יום יום על קומץ תאווי הכבוד שהעלו אותו לשלטון ומכהנים פאר במשרדו... מחכים ומייחלים ליום הבחירות להעיף אותו ואת שושביניו ממפלגת העץ הביתה אחת ולתמיד. אכן, אכן, נתראה בבחירות בעז"ה!!!! צוחק מי שצוחק ארחון...
הזויים12.03.18
5
שאחרי זה לא יתפלאו למה רומים לגייס אותם חילול השם שאין כדוגמתו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי12.03.18
4
כל מפגין יש לשלוח לבית האסורים חילול ה' בגדול במקום מצוות בגדול
אלף12.03.18
3
עובדים עליי בתור חרדית! היו כבר עצרות שגדולי הדור קראו לצאת וזו אכן הייתה מצווה לבוא, אך במקרה של הפלג אני לא קונה את טוהר הכוונות של הציבור הזה. מעניין מאד שהרוב המוחלט שלו הם אנשים שאוהבים אקשן ולאו דווקא עדיני נפש ומכבדים את גדולי ישראל שבשל קריאתם יצאו להפגין. אילו רק היו עובדים על מידותיהם וה
אחת שנתקעה בפקק12.03.18
בלי לעצור את התנועה
דן סגל12.03.18
2
אני לא מבין על מה התרעומת על אנשי הפלג צריך להבין אותם הם אנשים אשר לוקים בדעתם ומחוסרים בשכל וחסר להם "המון" תשומת לב והם מנסים לדרוש את מה שחסר להם מהתושבים אם הם יקבלו טיפה את מה שחסר להם הם יפסיקו ובמיוחד שמדובר באנשים שהרבה זמן לא התקלחו וחושבים שהריח של המכזיות יטשטש את ריח הזעה אז ח
אאא12.03.18
1
חוץ מנזק ועגמת נפש לאלפי אנשים...
הם נבלות12.03.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 07:42
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24