כיכר השבת

מלחמת עולם בכפר חב"ד

הרב מאיר אשכנזי חשף איומים שקיבל: 'השמים הם הגבול'

רבו של כפר חב"ד יצא לקרב משמעותי על מעמדו לקראת הבחירות לוועד הכפר שייערכו השבוע • הרוחות בכפר סוערות והרב חשף איומים שקיבל - "אם הרב ידבר עלינו - השמים הם הגבול" (חרדים)

63
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ו באדר | 13.03.18
הנאום של הרב אשכנזי
הנאום של הרב אשכנזי (צילום תמונה: שניאור שיף)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

מלחמת עולם בכפר חב"ד: בכפר נערכים לבחירות לוועד כפר חב"ד שייערכו ביום חמישי הקרוב. הבחירות הנערכות אחת לשנתיים יקבעו מי יהיה יו"ר הוועד ומי יהיו שבעת החברים בוועד. יצוין כי מדובר בוועד שהשפעתו רבה על הנעשה בכפר בכל העניינים.

אלא שלקראת הבחירות, הרוחות בכפר סוערות. מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי רבה של כפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי נלחם על מעמדו והעמיד נציגים משלו שיתמודדו מול שבעת הנציגים הוותיקים ויו"ר הועד הוותיק שמעון רבינוביץ' הנמצא עם הרב בנתק ובמלחמה ממושכת.

הר באשכנזי בנאומו (באדיבות מוקד חב"ד)

במהלך השנים האחרונות מאז מונה הרב אשכנזי לכהן כרב הכפר תחת אביו, ידע הרב מלחמות של ממש מול ראשי הוועד הנמנים על המשפחות הוותיקות השולטות בכפר. כעת, אומרים בכירים בכפר חב"ד ל'כיכר השבת' כי הבחירות הקרובות מבחינת הרב הם להיות או לחדול: "הרב אשכנזי יוצא לקרב חייו, מאות בתי אב שיצאו להצביע ביום חמישי הקרוב יכריעו בקלפי האם הם לצד הרב או נגדו".

בכפר יש 821 בעלי זכות הצבעה שיבחרו ביום חמישי שבעה חברים מתוך 14 מועמדים.

המועמדים הוותיקים הצפויים להתמודד שוב הם: שמעון רבינוביץ, שוליק בייטש, שייע סגל ובנצי שיינברגר. לצדם יש שלושה מועמדים וותיקים הנתמכים על ידי הרב, שניאור מיכאלשוילי, יעקב קעניג ונחמן רייכמן.

הרב עצמו הציג במכתב מיוחד מועמדים הנחשבים לאנשים שלו: זמי ליפסקר, יעקב לוין, יעקב הר צבי, ידידיה חסין, אבי חנוכה, יצחק אמיתי וישראל ירט.

הרשימה של הרב
רשמית הוותיקים

השבוע כינס הרב אסיפת חירום לקראת הבחירות, במהלכה יצא למתקפה חסרת תקדים נגד הועד והעומד בראשו שמעון רבינוביץ'. במשך כחצי שעה דיבר הרב על המלחמות שמנהלים נגדו אנשי הוועד.

"כיכר השבת" עם עיקרי דבריו:

"בקדנציה הנוכחית של ועד כפר חב"ד, היינו עדים לתופעה קשה ביותר, כמעט על פני כל הקדנציה, תופעה של חוסר הכרה וחוסר שיתוף פעולה של הוועד הגשמי עם הוועד הרוחני, בתקופה מאז שהוקם. ולמעלה מזה, מלחמה גלויה ומתמשכת נטולת כפפות של חלק מחברי הוועד הגשמי, מלחמה במרא דאתרא.

"אולי חלק מהציבור לא יודע, אבל שבוע שבועיים לפני הסיפור הזה של הכשרות, הסתיים פרק ארוך במלחמה של חלק מחברי הוועד בעצם הרבנות של הכפר. כאשר הוועד ביקש ממשרד הדתות תקן לרב בכפר חב"ד, בלי לתאם איתי, בלי לשאול אם יש לי כושר לכהן כרב ישוב מטעם משרד הדתות בשלב הזה, והייתה העברת מסרים ברורה שיהיו כאן בחירות לרב אם אני ארצה או לא ארצה. כל אחד יכול להבין מה היה קורה אם היו בוחרים רב נוסף לכפר מטעם משרד הדתות. הדבר היה מביא להרס מערכת הכשרות, הרס הצביון של הכפר, מלחמות אינסופיות של כולם בכולם.

"אני יכול לספר לילה שלם על המלחמות והמאבקים שהיו בי בעניינים הכלליים, בעניינים הפרטיים, לא אעשה את זה. אבל נדמה לי שחובה על כל אחד לחשוב על זה, לחשוב איזה כפר אנחנו רוצים שיהיה פה.

"וצריך לשאול את השאלות. נניח שאתה חושב שתצליח להחליש את הרב, לאן אתה רוצה להגיע עם זה? לא מחנכים כאן ילדים? לא מבינים איזה תוצאות הרסניות יכולות להיות לחינוך הילדים, כאשר דור שלם גדל עם לגיטמציה של מלחמה ברב? הרבי אמר פעם: כאשר הילד חושב שהוא יותר חכם מאבא שלו, כאשר האבא נלחם ברב - הילד שלו יילחם בהקב"ה רח"ל!

"אנחנו לא מבינים שזה מסכן את כל העתיד של הילדים שלנו? מלחמה בסמכות של הרב, גורמת שאנשים שנמצאים בשוליים מבחינה רוחנית וחסידית, מנצלים את זה, וחושבים שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים בלי להתחשב בצביון וביראת שמים של הכפר, זו תוצאה ישירה של המלחמה ברב".

לקראת סיום דבריו חשף הרב איומים שקיבל לקראת הבחירות: "ביום ראשון האחרון, הודיעו לי, שאם הרב יעמוד מהצד במערכת הבחירות - גם אנחנו לא נלכלך את הרב. אבל אם הרב ידבר עלינו - אז השמים הם הגבול, כמה אנחנו נמשיך ונפגע במוסד הרבנות. הודיעו לי את זה שני אנשים באמצעות מתווך, ואני מתבייש לומר את שמותיהם, זה הסגנון איתו אני חי כבר שנתיים ימים, וזה למרות שבאסיפת הבחירות הקודמת, רק לפני שנתיים וקצת, עמד כאן יו"ר הוועד בדיוק במקום הזה, והכריז קבל עם ועולם, שהוא ישתף פעולה עם הרב בכל ענין ביום ובלילה, כולם אז שמעו את זה".

פניות "כיכר השבת" לשמעון רבינוביץ' לא נענתה.

תוכן שאסור לפספס
63 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
52
לא רב של כסף ושררה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד14.03.18
מהיכרות אישית ,כמעט יום יומית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה17.03.18
51
רב משכמו ומעלה , רב שתוכו כברו, מעריצים ומוקירים אותך כבוד הרב, אל תשמע למלעיגים, הועד ה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מענדל14.03.18
50
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
במי13.03.18

הצגת כל התגובות

49
שנים כמו אלו לא ידע כפר חב"ד מאז היווסדו דיקטטורה ושיטות קומוניסטיות לא מתאימות למקום הזה וזו התוצאה האומללה של השיטה.
חבדניק13.03.18
48
כל הכבוד שלא חת מעסקנים שונים ומשונים.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כפח"י13.03.18
47
יצא חוצץ נגד הרב אשכנזי. אין להרב אשכנזי שום סיכוי. הוא הפסיד את הכל.
לייב כ.14.03.18
46
לצערנו הרב ישנם אנשים שבמסווה חסידי נלחמים במרא דאתרא. לא ניתן להם להשתלט על הכפר ולהחריב את החינוך. יש רב כרצונו של הרבי והוא לא ירא ולא חת, יאריך ימים על ממלכתו! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרב אשכנזי שליט"א14.03.18
45
שמעון הוא בן שלמי שנזרק מבית הדין בעיסקה שכל אחד אחר ולולא שהוא אבא של מי שנבחר ע"י יוסי בילין הוא היה יושב במאסר זה החינוך שהוא קיבל אז מה אתם מצפים
זלמן13.03.18
44
ובאים אנשים יעני מתוך חבד עושים חילול ה ומחלוקת מחריבים את העבודה של הרבי עצמו אבל תכף יבוא משיח ואוי ואוי אלוקים ישמור מה יהיה שהמשיח יבוא והרבי יצביע מי פעל לשם שמיים אחדות אהבה ומי הפריע לרבי במפעל של מאה שנים עבודה לאחדות ואהבת ישראל. ועל זה אמר בבא סאלי הקדוש... תקון דרוויש תמות סולט
י13.03.18
43
הוועד הנוככחי של רבינוביץ הוא מלוכלך בצורה לא רגילה והלוואי שהרב אשכנזי יצליח להעיף אותם מי כל המדרגות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ל13.03.18
42
בושה וחרפה האנשים הללו אין בהם לא יראת שמים וכמובן לא מורא רבך כ"ק אדמו" ר זיע"א (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר14.03.18
41
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תושב הכפר14.03.18
בא נראה ביום חמישי וחלאס
שימי14.03.18
40
אבל כחסיד חב"ד מבחיל אותי צורת ההתנהגות וההתייחסות של תושבים בכפר חב"ד לאדם שאמור להיות הסמכות התורנית בכפר, יכול להיות שהוא טירון והוא עושה קצת טעויות, אבל לצאת ולהילחם בצורה כזו ברב מכהן, לא בשכונה צפון תל אביבית אלא בכפר חב"ד... אני רואה את זה כבושה וכחרפה לתושבי כפ"ח... זה דורש חשבון נפש עמוק לת
מענדי13.03.18
39
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד13.03.18
38
אם יבחר הוועד הנוכחי, הרי ברור שהציבור לא מרוצה מבחירתו של הרב ויש לקיים בחירות לרבנות. ואם לא, נראה כמה זמן הוועד הנוכחי יצליח להיות חבר של הרב. ז"א שאם לא יצליח, זה אומר דרשני ענק ועוד פעם יצטרכו לחזור להתחלה ולמנות רב ע"י בחירות!!! (אגב, כך זה בקראון הייטס, שכונה של הרבי מילובאוויטש)
צופה מבחוץ14.03.18
37
ולא מוזכר אפילו מנדי אחד! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
וו14.03.18
36
גם אם לא מסכימים איתו ועם דעותיו, אי אפשר לזלזל בכנות שלו.
כפחי13.03.18
35
רב אמיתי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל13.03.18
34
וכל קרני רשעים אגדע!
מנחם מענדל14.03.18
33
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קלמן13.03.18
32
אם הציבור רוצה ברב שיעשו בחירות גם לרב ואם יבחר ברוב יקבלהו כולם
עמנואל13.03.18
31
הרבי זעק נגד מלחמה ברבנים. לצערנו השטן משתולל בכפר והניא כבר רבים וטובים להשתתף במלחמה זו, נגד הרב. חסידים! עלינו לתפוס את עצמינו, הרבי לא היה נותן לזה לקרות! הרב הוא איש אמת, מסור ונתון לענייני הכפר, אשר אנשים שונים ביניהם הידועים כחסידיים יצאו במלחמה נגדו. אסור לנו לחזות! (נשלח באמצעות כיכר השבת
מענדל13.03.18
30
למה יש רק צד אחד שמשמיץ איפה הצד הנגד?
מוישי14.03.18
29
אכן נפלו החומות נפרצו הגבולות וכל הערכים עליהם גדלנו הפכו למרמס איכה היתה ל........קריה נאמנה? השגת גבול, הלשנות, הליכה לערכאות קיבלו לגיטימציה בהכשר הרב האם התורה ניתנה רק לבני אדם ולא לרבנים? אף אחד לא נלחם ברב הוא הביא את עצמו למקום בו הוא נמצא נשאר רק לרחם עליו.
כפחניק14.03.18
28
ירא שמים אמיתי זך וישר ובעזרת ה' ינצח וגם אותם המתנגדים לו יחזרו בתשובה שלימה מתוך אחדות אמיתית
יוספי13.03.18
27
ככה לאיים על רב
חוני13.03.18
26
אשרינו שזכינו לרב כזה הלוחם ללא חת למען לטובת צאן מרעיתו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צופה מהצד13.03.18
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנדי, תושב הכפר13.03.18
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד16.03.18
23
זוכר את הרב עוד שהיה בחור .. יושב ולומד תורה וחסידות .. עוזר לכל איש באשר הוא ! הרב ינצח ! והעסקנים ...
משה 14.03.18
22
הרב הזה לא ראוי להיות רב מאז שנכנס אין שקט יום אחד אנשים ירא שמים נהפכו ללוחמים נגד הדת בבחירות האלה יקבע האם הרב אשכנזי צריך לחזור לצפת או להישאר בכפר חבד ולאמלל את האנשים דיקטטורה נגמרת בסוף מקווה שהסוף יגיע כבר ביום חמישי הרב אשכנזי אתה מחוייב לעשות חשבון נפש איך הגענו למצב הזה לך הביתה לצפת ושיח
משה 13.03.18
21
הרב אשכנזי שליטא זכה ובצדק להיות המרא דאתרא של כפר חבד, על אפם וחמתם של עסקנים קטנים, האמת של התורה ושל הרבי תנצח בעה , הם משחקים באש וחבל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם13.03.18
20
בכפר צריכים רב שמוסכם על כולם ולא פלגן וסכסכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני13.03.18
19
מדובר במטורף קליני שהגיע בטעות לכס הרב של כפר חב"ד על ידי טיפש אחד שהיה יושב ראש הוועד. עד מתי?!
הצילו!13.03.18
אין לך שום זכות שבעולם להוציא תגובה כזו
תתבייש לך, מי אתה בכלל?!01.07.22
18
צניעות זה יהדות וזהו חב"ד וכל הכבוד לגאון הגדול הרב מאיר אשכנזי שליט"א
כל הכבוד לרב13.03.18
הרב אשכנזי אני לא מכיר אותך אבל אין רב חרדי שנמצא בעימות קיצוני כזה עם קהילתו. לדעתי משהו לא הגיוני כאן. יש טענות קשות מאוד נגדך, כבוד הרב, ובמצב כזה גם יהיה קשה להצליח וגם זה נראה שהמאבק הוא לפחות גם כוחני - אנא, זה הכפר של הרבי!!! אז למה???
יהודי13.03.18
לצערי מקום חולה מאד. הריקבון שם הגיע עד לשמיים. סירחון אמיתי. לא לחינם הם שונאים את הקדושה הלוא הוא הרב שליט"א.
סנדי15.03.18
17
לרב הקודם. חאלס אנו תושבי כפר חב"ד רוצים בחירות לרבנות כפר חב"ד הרב הנוכחי רמס עשרות רבות של משפחות ורבנים מכפר חב"ד מי שתומך בו זה אנשים שהם הגיעו לכפר חב"ד בשנים האחרונות או אנשים עבריינים בעצמם שהרב עשה איתם הסכם שכל אחד עוזר לשני!!!
אשכנזי14.03.18
16
על מה בסך הכל מדובר? החזרת שטחים?! מיהו יהודי? בכל מקרה ייבחרו חבדניקים, ואין מצב של חבדניק שלא אוהב את הרבי מליובאוויטש. אין חיה כזאת ולא שייך שתהיה חיה כזאת. מכיר מקרוב מאוד. יהיו בחירות, והציבור יבחר במועמדים שאותם הוא מסמפט או שהם קרובי משפחה שלו... בשבת יהיה קידוש גדול וכולם יגידו 'לחיים'. חבל
מישהומהצד14.03.18
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רב חולה נפש13.03.18
14
הרב אשכנזי עושה עבודת קודש אמיתית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי13.03.18
13
אתה פותח חזית עם הרבי מליובאוויטש. שהפגיעות יגיעו זה יהיה מאוחר. גילוי נאות אני תושב נחלה אין לי קשר עם הרב אשכנזי. ואני כבר לא מדבר על החורבן שאתה גורם. בושה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי13.03.18
12
ירושלמי שבא להרוס את הכפר, שיחזור לירושלים למריבות הרבינוביציות שלו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זבדי צעקני13.03.18
11
אנשי ירושלים שתמיד היו אמונים על חיזוק יראת השם כמו רבי אברהם לידר ועוד תמיד היו לצד הרב . הרב נאבק במסירות נפש בלי להתפעל מן המלעיגים על הצניעות בכפר וב"ה עשה והצליח אולם אנשי מדון כמו רבינוביץ ובעלי הממון זה לא מאותו חומר של לידר אנשים פיננסיים ... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גשמיות מול רוחניות14.03.18
10
הרב חי וקים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני הרב עושה עבודה נפלאה חזק ואמץ, ו ועל14.03.18
9
ואז השקט יחזור לכפר חבד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים לוין13.03.18
8
מאז שחזרתי בתשובה לא נתקלתי בערב רב כזה שכל מטרתו לנגח את הרב שלנו שהוא בעצם נציגו הבלעדי של מלך המשיח. בהשגחה פרטית פתחתי היום את אגרות הקודש של הרבי מה"מ ושם היה כתוב: סתם משנה רבי מאיר!! זה לא מדהים? זה לא מלמעלה? רבי מאיר יאיר את חיינו עד התגלותו של הרבי מה"מ שליט"א! מצביעים לאבי חנוכה ולשאר החב
מאיר13.03.18
7
כל הכבוד. שינה את הכפר לטובה. פועל בחסידות וביראת שמים להחזיר עטרה ליושנה בכפר. הרבי כך רוצה וגאה בכך..בטוח! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם13.03.18
6
לא רוצים רב ביגלל שהוא רוצה מעט יראת שמים מחליטים בישביל הרב !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לוי13.03.18
5
לבחור יושב ראש חדש ויפה שעה אחת קודם!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שמבין 14.03.18
4
בושה לכפר חבד ולחבד ביכלל שהגענו למצב שהבחירות לוועד הם על רקע מי בעד או נגד הרב פשוט בושה חסידים תתעוררו ולדעתי אם הבחירות לא יוכרעו בצורה מהדהדת שאינה מישתמעת לשתי פנים שהכפר בחר ברצון הרבי,סליחה הרב צריך לסגור את הכפר לאלתר
מנדי מכפ'ח14.03.18
3
הרבי אמר פעם: כאשר הילד חושב שהוא יותר חכם מאבא שלו, כאשר האבא נלחם ברב - הילד שלו יילחם בהקב"ה רח"ל! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם13.03.18
2
ככה פוגעים ברב, אי אפשר להאמין
חוני13.03.18
1
מענין שעד שהרב הזה הגיע לכפר לא היו בעיות כאלו עם שום ועד הוא לא רוצה להיות רב הוא רוצה להיות בעל הבית גם על מחירי השכירות על הכל ולהפריע בפרנסה של התושבים ושלא ישחק אותה תמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם13.03.18
הרב הקודם של כפר חבד אם אתה לא זוכר היה שולט ומתערב בכל דבר בכפר, הרב הקודם הוא החליט מי יהיה הראש המועצה האיזורית, הרב הקודם החליט מתי יהיה בחירות ובמי לתמוך, הועד בזמנו של הרב הקודם ליקקו אותו והתחנפו אליו כי הוא אז היה שותק על מה שהם עושים ותומך בהם אז אל תגיד פה שטויות. סוף סוף הגיע רב שחותר לאמ
תושב הכפר14.03.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 16:09
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 13:44

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 12:09
ש

אלפי אנשים כבר מרוויחים

המנוי הזה שווה בממוצע 2,473 שקלים בחודש!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 11:33

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 10:10

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 09:16

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

שדה הקרב הדיגיטלי

פרויקט מיוחד! זהו דור העתיד של לוחמי הסייבר החרדיים

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24

אסונות בין הזמנים

טרגדיה: אברך בן 42 טבע למוות בחוף הנפרד בבת ים

קובי רוזן | 07.05.24