כיכר השבת

שכח את בנו ברכב

אבא של נריה ז"ל בכה: "נשמה טהורה שלי"

בני משפחתו של נריה טייאר בן השנתיים, שנפטר אתמול באורח טרגי בעת שנשכח בתוך רכב ברכסים, מגוננים על התנהלות אביו ישי, וקובעים: "הכל היה רק השגחה פרטית" (חרדים)

62
אלי רוטמן | כיכר השבת | י' באייר | 25.04.18
המושב ברכב, בו נפטר נריה הקטן
המושב ברכב, בו נפטר נריה הקטן (צילומים: גיל נחושתן ושמיר אלבז, ynet)

בני המשפחה הקרובים של נריה טייאר ז"ל, בן השנתיים שנפטר אתמול לאחר שנשכח מספר שעות ברכב המשפחתי הלוהט, מתארים הבוקר (רביעי) ל"כיכר השבת" את השתלשלות האירועים, אותה הם מגדירים כ"שמיימית".

כזכור, אמש, מעט לפני השקיעה, הובא למנוחות נריה הקטן בבית העלמין בישוב רכסים, לאחר שכמה שעות קודם לכן הוא מצא את מותו הטרגי בנסיבות איומות ומזעזעות.

מתיאור בני המשפחה השכולה עולה, כי לא מעט התנהגויות חריגות אירעו בבוקר אתמול, שהם אלו שהובילו בסופו של דבר לתוצאה המצמררת של אובדן הילד ברכב המשפחה: אם תמיד לקח אותו אביו ישי אל גן הילדים בהליכה רגלית קצרה, הרי שאתמול הוא החליט להסיע אותו במכונית כי תכנן ללכת לאחר מכן לסניף הדואר - דבר שמשום מה לבסוף הוא לא עשה.

כך גם נסיעה שתוכננה לחיפה, בוטלה בהודעה טלפונית שהתקבלה לפתע, ובשל כך החנה האב את רכבו ליד הבית והלך ללמוד בכולל במהלך כל הבוקר.

"נריה היה ילד אחראי מאוד, תמיד עירני", מוסיפים הקרובים. "הוא היה דופק על החלון כל פעם כשיצאו מהרכב, כדי שיוציאו גם אותו. ובדיוק הפעם, בנסיעה קצרה כל כך בה הובאו שלוש אחיותיו אל בית הספר, הוא נרדם אחרי שישן טוב בלילה".

לדבריהם, "אין אף הסבר אחר לכל הטרגדיה הקשה הזו, חוץ מהשגחה פרטית של הקדוש ברוך הוא, שרצה את נריה אצלו ודווקא הצורה המכאיבה הזו. כל כך הרבה פרטים משונים, שאי אפשר להסביר אותם כצירוף מקרים אקראי".

העדויות מזירת האסון

בסביבות השעה אחת בצהריים, הגיעה כמו תמיד אחותו בת ה-14 של נריה אל הגן שלו כדי לקחת אותו, ונדהמה לשמוע מהגננת כי הוא כלל לא הגיע היום. "מיד התקשרו לאבא, ואז היכתה בו לפתע ההבנה מה כנראה קרה", מתאר אחד מקרוביו.

"ישי רץ לרכב שליד הבית, שם הוא מצא את נריה כשגופו רותח. הוא תפס אותו, התקשר מיד ל'איחוד הצלה' שהסבירו לו איך לעשות החייאה, אבל לא היה מה לעשות, כי הגוף של נריה היה יבש וקשה כמו עץ".

בשלב זה הגיעו למקום שאר הילדים, וכולם פרצו בבכי נורא, שלא נפסק עד עכשיו. יצוין, כי האח הקטן במשפחה, בן השלוש, עדיין לא יודע כלום על האסון הקשה. הלילה הוא ישן אצל הגננת שלו, והוריו תוהים אם ומתי לספר לו לאן נעלם נריה האהוב.

השכנים ההמומים

לאחר מספר שעות ליוו את נריה בדרכו האחרונה המכרים והקרובים ההמומים, בבית הקברות המקומי. אחד מהמשתתפים מסכם: "היתה הלוייה מזעזעת. כולה בכי קורע לב, מתחילה ועד סוף".

"מאז האסון ועד עכשיו", מספר בן משפחה אחר, "האבא לא מפסיק לבכות את אסון הנורא ואת פטירת נריה לו הוא קורא 'נשמה טהורה שלי". נריה באמת היה חינני, פעיל, פיקח, בוגר לגילו, עם ברק בעיניים וחיות נפלאה. הוא היה תמיד מתיישב ליד אבא שלו כל פעם שלמד תורה, והיה רץ אליו עם הקופסה של הכובע כשהגיע הביתה, כדי לכבד ולעזור. כל מי שהכיר אותו אמר תמיד שעוד נכונו לו גדולות, כשיגדל, אבל זה כבר לא יקרה", הוא מסיים בכאב תהומי.

תוכן שאסור לפספס
62 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
34
מה קשורה בכלל הגננת?? חובתם של ההורים לדאוג לילדים שלהם שיגעיו ויחזרו בשלום למוסדות שלהם...הגננת לא חייבת להם כלום היא בסה"כ צריכה לשמור ולדאוג להם כשהם ברשותה, ואם הם לא ברשותה אז הם על אחריות ההורים בלבד. נקודה. (אבל רק כשהם לא מגיעים תקופה ..מקובל להתקשר ולהתעניין ) אז תפסיקו להאשים את הגננות! ו
איילה26.04.18
33
איזה צער נורא להורים לא נתפס!! שה׳ יתן להם המוןן כח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה25.04.18
32
לכל המגיבים שמשייכים אשמה כלשהי לגננת, כנראה אתם לא בתחום ההוראה, לדרוש גם את זה מהגננות נו באמת!!! לא מדובר כרגע בילד שנעדר כמה ימים והגננת לא מתקשרת לדרוש בשלומו. זה מזכיר לי את אסון הכרמל שאלי ישי שר הפנים דאז היה אשם כי שירותי הכבאות לא היו במוכנות לכבות שריפה שהציתו 2 ערבים....ודי למבין
אחד מהצפון26.04.18

הצגת כל התגובות

31
חינכתי 44 שנים ,ובכל בוקר הייתי מתקשרת אחרי התפילה לילדים שלא היגיעו, זה נותן הרגשה טובה להורים ולילד ששמים לב שהוא חסר ומתגעגעים אליו, והיו מקרים שהאמא הייתה בעבודה ולא ידעה שהילד לא יצא לבית- הספר ,טלפון של דקה חסך המון המון צער ופתר בעיות, זה לא לוקח הרבה זמן כי ב"ה רב הילדים בכתה. חובה למטפלות
חבצלת25.04.18
30
תשגיחו על הילדים טוב כדי שאחר כך לא תיקברו אותם!
דוב25.04.18
אין לי מילה אחרת ..
שקט25.04.18
אתה שוטה רשע וגס רוח איך אתה מדבר אל מול מי שמתו מוטל לפניו זה כואב לכולנו אין לך לב אתה אתה יהודי בכלל
אליהו ראש ברזל25.04.18
29
אם ה לא ישמור אז לא יעזור כלום הרי גם בחזור מהגן קורה דברים כאלה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליוסי25.04.18
28
במקום להתפלסף צריך להוסיף עוד ועוד פעולה אפילו קטנה שתכריע את העולם לכף של גאולה!!!מי שיסתכל מה הולך היום בכל נושא שהוא מיד יראה שאנחנו בימות המשיח צריך רק לפתוח את העיניים ולראות גאולה והיא אוטוטו באה ללא ספק אין שום הסבר אחר!!!!!!!!
מחכה למשיח 26.04.18
27
רק מהמחשבה של הסבל והייסורים, בכי של תינוק... בעז''ה שהמקום ינחם אתכם ולא תוסיפו לדאבה עוד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ה' ישמור25.04.18
26
לכל האנשים תפסיקו לכתוב תגובות טיפשיות אתם לא קראתם לפני רגע על הצער של המשפחה???????? איך אתם לא מתביישים?
שחר25.04.18
25
אין ספור פעמים הוכח שזה יכול לקרוא לכל אדם. משתתף בצערכם האיום מי ייתן ולא תדעו עוד צער. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי25.04.18
24
המסנגדים קונים את הלוקששששששששששש
לוקשןןן25.04.18
23
לעשות אפליקציה עם שמות כל התלמידים המורה מסמן ווי כמו ביומן-בפלאפון, ואישור ההגעה מגיעה להורה ובמקרה שהילד לא הגיע- זה נותן התראה..
מיכל25.04.18
22
כל עם ישראל בוכה יחד איתכם משפחה יקרה אח איזה תינוק מתוק רץ עם הקופסא של המגבעת לאביו היה דופק על הדלת שיוציאו אותו בכל פעם נשמע ילד נבון ומקסים שהיה מאד קשור לאביו הכאב גדול שבעתיים אלוקים איזה צרות דיי בבקשה
יהודי25.04.18
21
דיי אני כבר לא מסוגלת לשמוע על הדברים האלה!!! רחמנות על הנשמות המתוקות האלה
גיל25.04.18
רק מכוח האמונה נשרוד עד ביאת המשיח
י 25.04.18
20
ה יצלינו שאף אחד לא ישכח חלילה את הילדים אין עונש גדול מזה אין!!!!! מסכן האבא מסכן וכולם מסכנים אוייי להתחזק!!!!! אני תמיד אבל תמיד שם תתיק של העבודה מאחורה גם כשאני יודע שהיום אני לא לוקח את הילדים פשוט מהרגל שווה ליישם וכמובן מתפלל תמיד לה' שישמור את כולנו!!!! עוד הצעה תמיד מתקשרים בבקר הבעל לאישה
יאיר25.04.18
19
טרגדיה נוראית. איזה אנשים גדולים שמסוגלים לראות את יד ה'
א26.04.18
18
כל גננת בודקת מי לא הגיע לגן...ומתקשרת לברר! כל הורה שלא הביא את הילד לגן מסיבה כלשהי מחוייב להתקשר וליידע.
שחר25.04.18
17
כי שמענו מספיק וקראנו מספיק על מקרים מחרידים ומזוויעים כאלו.
אוראור26.04.18
16
שבעז"ה ה' ייתן לכם כוחות ולא תראו עוד צער, בטוח זו נשמה יקרה ומיוחדת..
כותבת בדמעות..25.04.18
15
ככה תבכה כל החיים חסר אחריות אתה
נו ו26.04.18
14
אם יטילו קנס של 1000 ש"ח על מי ששוכח ילד באוטו, זה יכנס לראש כמו חוק מחוקי הנהיגה, ולא ישכח לעולם, זה לא מפני שכסף חשוב יותר מהילד, אלא שזה נהפך חלק מחוקי הנהיגה, כל כך פשוט , שיבדקו את זה.
יוסף25.04.18
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מורן25.04.18
12
זה נקרא דו"ח 1
צחי26.04.18
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תנוחמו מין השמיים ולא תדעו עוד צער25.04.18
10
מוות נוראי ואכזרי לאין שיעור!!!! שלא נדע על אף אחד מישראל!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צי'קו25.04.18
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תהילה25.04.18
8
שההצעות של המגיבים פה לחייב גננת/מורה להתקשר להורים זה באמת חשוב והכרחי. לאו דווקא בגלל מקרים כאלה ,אלא אפילו מקרים שילד נעדר מסיבות שמישהו רוצה להסיט אותו מדרך הישר,או ילדה (שיכול להיות מצוי שמישהו ינסה לפתות נערה ולהיפגש איתה בשעות הלימודים בלי שהוריה ידעו)באמת הכרחי לחוקק חוק כזה,וגם אם יהיו מתנג
שליח-מצווה25.04.18
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמונה25.04.18
6
פשוט מצמררר לקרוא !! מן השמים תנוחמו!! אין דרך לבני אנוש לנחם על כזה אסון,רק הקב"ה רופא כל בשר,הוא ירפא וינחם בשעה קשה זו ...רק הוא יודע מדוע זה טוב,ומאתנו נסתרים דרכי ה'.. ואבא- שבשמים- תיקח את הדמעות הרותחות שיורדות לנו עכשיו!!! ותביא לנו את משיח צדקנו! כי שערי דמעות לא ננעלו!!
רחל 25.04.18
5
רכב בלי המכשיר החדש שמאותת על ילד שנשכח, כבר המציאו פטנט כזה אז למה למען ה' לא משתמשים בזה????? צריך לעשות סוף לטרגדיות האלו, לא ייתכן שכ הצער והאובדן הזה ייגרמו בגלל רשלנות של בני אדם!!!!
מישהו27.04.18
4
איזה השגחה חוסר אחריות אפילו דקה לא משאירים ילד באוטו והולכים ללמוד ... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם25.04.18
3
הפיתרון הזמני (עד שימציאו משהו ממש מוצלח) הכי טוב זה לשים את הסלולר ליד הכיסא של התינוק. אנחנו רגילים שהטלפון תמחד איתנו ולכן אם נשכח ניזכר די מהר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם25.04.18
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רותם 25.04.18
נו בכיאת!? מה זאת השאלה הפסיכית הזאת????????????????
Glory26.04.18
אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו והלואי שאף אחד בעולם לא יגיע למקומו של האבא המסכן הזה
צחי27.04.18
1
אני לא מבין למה לא מוציאים חוק שתהיה חובה לגננת להתקשר להורה שילדו לא הגיע??? חצי שעה לאחר פתיחת הלימודים לבצע מסדר כמו בצבא ובכל מקום נורמלי או כמו בטיול מה ההבדל? נשגב מבינתי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי25.04.18
לא חסרות לה משימות בוקר, למרות שחיים תלויים מנגד.. קל להטיל זאת על הגננת
שרי25.04.18
אני חושב שזה חלק מהמשימות שלה אם חסר לה ילד על הבוקר..לא בודקים מדוע לא הגיע? האם חולה? יש סיבה.. לא מאשים את הגננת אבל צריך להוסיף ולחדד נהלים על מנת למנוע השנות מקרים כאלו.
יהודה25.04.18
שתשיג את ההורים היא תשכח שהיא גננת.
י 25.04.18
הגזמתם. כמה ילדים לא מגיעים כל יום? שתיים שלוש, הגננת חייבת להתקשר ולשאול מה קרה לילד
אסתי25.04.18
ברגעים אלה , ואם הגננת תהיה טרודה בלהתקשר זה יהיה חמור כלפי ילדים אחרים וחוץ מזה מה פתאום לגלגל את האחריות על הגננות???????????? זה חסר שחר!!!!!! מה גם שיש גננות מחליפות ולא כל הילדים באים לגן בדיוק באותה שעה 8.00 אז....די למצוא פתרונות רחוקים. הכי חמור שזה פני הדור וההורים חושבים שהגננות הן האחראי
שמשעון25.04.18
לדעתי צודקת בהחלט גננת יכולה להתקשר אבל אין מצב לחייב אותה על כך האם שכחתם של מי הילד??.?.. אנו הגננות אחראיות על הילד מכניסתו לגן מן הראוי שגם הורים העסוקיםוכו יקחו אחריות מינמאלית ולא להפיל על גננות יש לנו מספיק על הראש כל מה שלא מסתדר לאנשי החוק מפילים על הגננת החל מסריקת בוקר אחריות על הילדים על
rachelisayag1926.04.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24