כיכר השבת

מאחורי הקלעים • חשיפה

דרעי כינס ישיבת חירום, אחריה קבע פגישה עם הרב עמאר

ישיבת חירום שכינס דרעי עם היועץ ישראל בכר ומספר מקורבים על מצבה של ש"ס בסקרים, הובילה לפגישת השלום הספרדי עם הגר"ש עמאר והגר"י יוסף • וגם, האם יהיה שלום עם 'קול ברמה'? (ארץ)

89
ישי כהן | כיכר השבת | ט"ז באייר | 01.05.18
דרעי, סודרי, בכר, עמר ויעקב בצלאל
דרעי, סודרי, בכר, עמר ויעקב בצלאל (צילומים: מרים אלסטר - פלאש 90, דוד זר, ערוץ 10, משה אשכנזי, יעקב כהן )

פרסום ראשון: "הצלילה של ש"ס", מגדירים בימים אלו בתקשורת הישראלית את מצבה של המפלגה הספרדית שמתרסקת בסקרים עד לגבול אחוז החסימה. גם יו"ר ש"ס אריה דרעי שחוזר ומדגיש בראיונות שש"ס לא תיחלש מכוחה הנוכחי, מודאג. עד כמה מודאג? תעיד הפגישה החשאית שנחשפת כעת לראשונה ב"כיכר השבת".

לפני כשבועיים קיבלו מספר מקורבים ביותר לשר דרעי הזמנה לפגישה בלשכת השר. ואכן, היועצים הגיעו, התיישבו סביב שולחן הישיבות בלשכת שר הפנים ודנו במשך כשלוש שעות במצבה של המפלגה.

ל"כיכר השבת" נודע כי בין היתר נוכחו בפגישה היועץ ישראל בכר, היועץ יצחק (איציק) סודרי, דוד עמר, יעקב בצלאל, איש תקשורת חרדי-בכיר ופקיד ממשלתי המקורב לדרעי.

במהלך הפגישה דנו היועצים יחד עם השר במצבה של ש"ס, העלו רעיונות ופתרונות בכדי לעצור את ההתרסקות בסקרים, כאשר במרכזם עלתה הטענה כי הציבור הספרדי סולד מהמחלוקת.

במהלך הפגישה, כך נודע ל"כיכר השבת", הציג ישראל בכר סקרים פנימיים, סקרי עומק, הסותרים את מצבה של המפלגה בסקרים בכלי התקשורת. המסקנה בפגישה הייתה: ש"ס שומרת על כוחה סביב השישה מנדטים, לפחות בסקרים הפנימיים. אך עם זאת, הציג בכר נתונים עגומים באשר למצבה של ש"ס והתבטא גם הוא כי צריך שינויים דרמטיים בכדי לייצב את המצב.

"הצלילה של ש"ס": כך דרעי מאבד מנדטים (חדשות 2)

אך כולם הבינו שהבעיה היא אמיתית, משהו שלא עובד נכון בתנועה שידעה ימים טובים של 17 מנדטים (בימי אריה דרעי ו-2 הפתקים) ו-11 מנדטים בימי אלי ישי (בחייו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצ"ל).

סביב השולחן הסכימו כולם כי חייבים ללכת על צעד דרמטי ואמיתי של שלום ספרדי, בכדי להחזיר את הציבור היושב על הגדר בעקבות המחלוקת. דרעי הגיע בכדי לשמוע ולקבל. הוא אימץ את ההמלצה - שהוא עצמו דחף אליה. דרעי אמר לנוכחים כי אומנם הוא בטוח שלשלום תהיה השפעה בקלפי, אך הרצון לדחוף לשם הוא לא פוליטי בלבד, אלא אחדות אמתית לציבור הדורש זאת.

ואכן, יממה לאחר מכן נקבעה פגישה חשאית בין דרעי לראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר שהבין לראשונה כי דרעי מגיע לשלום אמתי עד כדי כך שהסכים לכתוב את מכתב ההבהרה לרב בנושא ה'דיל' עם הרב דוד סתיו, מכתב אותו סרב בתוקף לכתוב במשך כחמש שנים.

אלא שבכך לא תם הנושא. ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך הישיבה החשאית של דרעי ויועציו הקרובים - עלה גם נושא רדיו 'קול ברמה', הרדיו המזרחי שמוחרם על-ידי תנועת ש"ס.

פגישת השלום הספרדי (צילום: כיכר השבת)

הבעיה המרכזית שהונחה על השולחן היא העובדה שיש ציבור רחב של מצביעי ש"ס שנחשפים לתחנת 'קול ברמה', שכן זו התחנה היחידה שמשדרת באזור מגוריהם. "חייבים לסיים גם את הנושא הזה", אמר אחד המשתתפים שהוסיף, "אם הולכים לשלום הולכים לשלום כללי, רוח האחדות תביא לנו את הכוח בחזרה".

דרעי עדכן את הנוכחים בחדר הסגור כי כבר קיים פגישה אחת עם אחד מבעלי התחנה, ואכן יש ניסיון לסיים את המחלוקת הזו. בנושא הזה, דרעי ממתין להבין לאן הולך המו"מ עם התחנה, וכשיהיו מסקנות הוא יגיש אותם לנשיא המועצת ראש הישיבה הגר"ש כהן בכדי שיכריע. בניגוד למחלוקת עם הגר"ש עמאר, אמר דרעי לנוכחים, כאן, בחרם על 'קול ברמה', מדובר בהוראה של ראש הישיבה.

בסיום הפגישה התבקשו המשתתפים לשמור על חשאיות, לא לספר על עצם קיומה ובטח שלא על תוכנה. כמו כן המשתתפים קיבלו הוראה להכחיש כי הישיבה עסקה בנושא השלום הספרדי.

ימים לאחר הפגישה, גילו המשתתפים שדרעי אמר וקיים, ואכן נפגש עם הגר"ש עמאר ולאחר מכן דחף למפגש הפסגה עם הראשון לציון הגר"י יוסף.

תוכן שאסור לפספס
89 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
45
כבוד השר,אתה רוצה לעלות במנדטים??? עזוב קבינט,עזוב ממשלה, עזוב ישיבות שלא מדברות לאזרח הקטן. רד לשטח תנער את כל הנמיגים שלך ברשויות שיתחילו להתיחס לציבור ואז ש"ס תתרוממם
אבי02.05.18
44
ציטוט " האחדות תביא לנו את הכוח בחזרה".. זה אומר הכל. שלום בשביל פוליטיקה אחדות בשביל כוח.. זה בדיוק הסיבה שברחנו מש''ס! וקוראים לה במילה אחת - דרעי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מזרחי02.05.18
43
הציבור היום לא מגיע לחברי הכנסת של ש"ס,אין לשכות לפניות הציבור,ואם יש אז אף אחד לא מודע להם.מה שיש לציבור זה את חברי המועצה במונציפלי שברובם לא שווים היום. סגני ראשי הערים וחברי המועצה במוציפלי של ש"ס עייפים מאד מאד. קם ציבור חדש וצעיר חכם ומתוחכם שהחברים של ש"ס במונציפלי לא מסוגלים לתת להם מענה,יחס
יוסי02.05.18

הצגת כל התגובות

42
פעם היינו ש"ס - כעת הרב שלנו הוא ראש הישיבה מרן הרב מאזוז שליט"א.
מישהו02.05.18
41
לנסות להחזיר את המצביעים,ולעלות בסקרים. לרגע חשבתי שבאמת רוצים לעדות שלום. נו,מתוך שלא לשמה יבוא לשמה.
יאיר01.05.18
40
חבל"ז. דרעי חייב ללכת. הביתה / חזרה לכלא. הרב אלי יחזור להנהיג את ש"ס רק כך אוליי תהיי לש"ס תקומה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד חי01.05.18
39
נכון הזמן דוחק ממש פן היה מאוחר מר מכלוף "לך כנוס את כל היהודים", וד"ל!
עמנואל01.05.18
38
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד01.05.18
37
עכשיון שס קורסת אז כולם על הרגלים שהשרים בשס לא ילכו הביתה אין מקום עבודה אז עכשיו נזכרים באויבים להשלים כמה יש אינטרסנטים במפלגה הזו אין שם שמים שם הכל בשביל כבוד שהספרדים יעשו חשבון נפש על ההתנהגות שלהם במשך שנים . מרן הרב עובדיה לא אהב את הדרך שהם מתנהגים צריך להביא אנשים חדשים ולפתוח תנועה חדשה
פעיל שס22.05.18
36
תנו לו בצל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איכססס01.05.18
35
חברים לא להיות כפויי טובה ..האיש עשה המון למען הציבור..אולי הייעצים שלו ..לא מכוונים אותו נכון..אבל אין מישהו שמסוגל להיכנס כרגע לנעליים שלו... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי01.05.18
34
לך תחלום . כל מערכת בחירות האומלל הזה מנסה להוליך שולל ציבור שלם. הפעם לא תצליח !!!!!!!!!! הגיע זמן תשלום !!!!!!!!!!!
11111111111111101.05.18
33
לדעתי שיתן הנחיה לכל מי שנמצא בטירטוריה שלו לא לשכוח מי הם ומה הם היו ויתחסו לכל אדם באשר הוא בצורה מכובדת. יש להם הרבה מה ללמוד! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ד.ד.06.05.18
32
האיש שהכסף סינוור אותו שעשה לביתו יותר משישה לעולם התורה ממשיך לעשות חילול ה' גאוותן ושמאלן מחופש שחושב שאם הוא יתחנף לציבור האשכנזי הוא יהיה יותר מקובל שכל ילדיו נמצאים בחינוך לא ספרדי שקרן מחופש גנב בפרסיה נהנתן חסר צניעות בקיצור הוא הגורם לכל מה שהיה פעם שס והוא האיש שניצל לרעה את תומכיו הת
מצביע שב לשעבר01.05.18
31
חזק וברוך לרב אריה דרעי לחזק את השלום בין כל הצדדים לחבור לרב מזוז גם אם צריך פשרה עם ישי ולצאת סוף סוף לעמך ישראל הספרדי לעורר את הרבנים לצאת לרחוב הספרדי לא לפחד להתבטא בנושאים השינויים במחלוקת כגון שבת חוק הגיוס כשרות לא לפחד להתנגח עם הטיפש הזה לפיד הרחוב הספרדי החרדי והמסותי צמא למאבק הזה הרב
אאא01.05.18
30
דייסה , בבקשה שיאכל את הכל ובגדול ! הבנת אדון דרעי רשע מרושע ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים01.05.18
29
אני מציע להתאחד עם לוי -אבוקסיס,היא ספרדיה והסקרים מראים שמקבלת 8 מנדטים,עם ש"ס ויחד יקבלו 12 מנדטים
ספרדי01.05.18
28
כמו בובה עכשיו יבוא להשלים עם אלי ישי!!!
תלמיד מרן01.05.18
27
תראו עוד בסוף יהיה לשס 20 מנדטים בעז''ה בלי עין הרע טפו טפו האמת תצא לאור רבי אריה אנחנו איתך אשרינו שיש לנו כזה איש ציבור
נאמן מרן01.05.18
26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כך פסק לנו מרן04.05.18
25
היום כולם יודעים הבעיה זה מר חיים ביטון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
התשובה לנפילה 01.05.18
24
דרעי כמו המן ופרעה מלא גאווה ש"ס עובדי עבודה זרה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר 01.05.18
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה01.05.18
22
כל עוד וראשי ש"ס ורבניה לא שמים את ילדיהם במוסדותיהם אין תקומה לש"ס זה נראה שקר !!אתם לא מאמינים בעצמיכם ודואגים רק לעצמיכם למותר לציין שמרן לא חשוב לכם בעיניני פאה נוכרית והמון ממכם לא מציתים לרב מראה על חוסר אמונה צביעות ושקר דיי לבלוף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם01.05.18
21
בעזרת השם תעשה ותצליח.
ליצמן01.05.18
"חג פורים" עבר מזמן!
שר הבריאות01.05.18
חבל שאדון דרעי צריך ליפול ככ חזק בשביל לקום ולהתעורר מה היה רע אילו היה והב שלום ורודף שלום? המלצה שלי (ושל עוד מליון כמוני הצביעו לישי!!) אין על אלי ישי אין!!!!!!!
מתעב הכבוד01.05.18
20
נמצא במצב חמור ביותר , מי נראה לכם אמור להציל אותו , תודה . כמובן אף אחד . מה שהוא עשה לאחרים עכשיו יעשו לו . דרעי ייזרק מהפוליטקה בבזיונות ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אישפוי01.05.18
19
שלום בשביל קולות?? השתגענו??
קובי ממ01.05.18
18
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם01.05.18
17
ברוך השם הגיע הזמן שיהיה שלום אמיתי ולא בשביל הפוליטיקה אלא בשביל האחדות של עם ישראל. אסור שתהיה מחלוקת במיוחד בעולם התורה שכל נתיבותיה שלום. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מזל03.05.18
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מספר 26 כמה אתה צודק01.05.18
15
לדבר זה קל... אבל בנתיים אף אחד לא יכול להחליף את דרעי!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Sir01.05.18
יש שמר על 11-12 והיום ישי שווה לבדו 4-5.
השתגעת??02.05.18
14
ש"ס זה הבית שלי אם הרב עובדיה זצ"ל אמר על ימין שהיא שמאל, גם אני יגיד שהימין היא שמאל. בלי לראות בעניים ובלי להכניס הרהורים מחשבות ושיקולים שלי על העניין. על הרב עובדיה זצ"ל אני לא מהרהר. הרב עובדיה זצ"ל אמר לבחור ש"ס אני אבחר ש"ס לעולמי עולמים. היום הרב עובדיה זה הבנים שלו מהגדול ועד הקטן כולם ביחד
ינון יונה02.05.18
13
הצעה שלי : תפסיק לדאוג לאשכנזים תכריז חד משמעית אני דואג לספרדים כיום הספרדים זרוקים מכל המוסדות עקב ריבוים ב"ה אין ישיבות ברמה באמת גבוהה אין כוללים ברמה שיקבלו ספרדים תיקח את סורוצקין כמודל תדאג לפתוח חצי ממה שיש לו תסתער לשם שמים יש לך כוחות אני בטוח שיהיו לך 10 מנדטים (נשלח באמצעות כיכר
שולי01.05.18
12
היגיע הזמן2.מ שדרע"י ילך הביתה וגם ישי שניכם הגורמים לצלילה יש רבניפה חכמים יותר מכם פנו את מקומכם לתושבים מיום דמוקרטיה אמיתות מחליפים כל ארבע שנים ולא ממחזרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם01.05.18
11
יועצי אחיתופל, עצות איך לבלבל את הציבור הספרדי איך להוליך אותו שולל. שלום לא עושים בגלל פחד מהתרסקות, שלום עושים כי צריך שלום. הוא רוצה לשחק אותה אוהב שלום ורודף שלום, אבל הוא רדף וניסה ללא הרף להרוס את קול ברמה ולעצור תקציבים וכו'... אז שיבקש סליחה, ויגיד טעיתי. חכם שלום ביקש ממך לא להתראיין ולהחרי
יועצי אחיתופל03.05.18
10
שדרעי ילך הביתה אולי שס תתחזק. שס סיימה את תפקידה בעולם. הציבור הפסיק להיות מטומטם ואני בעצמי כל השנים הייתי שס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי01.05.18
9
אפילו בחלום לא נבחר שס
זידהני01.05.18
8
עד מתי תמשיכו לזלזל באינטליגציה שלנו ולהתנהג אלינו כמו עדר כבשים מטופשות?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל01.05.18
7
תיראו את האיש היאהיר והמיתנשא כמה הוא יכול לרדת על הבירכיים רק בשביל להציל את עורו אם המצב של ש"ס בסקרים היה טוב הוא היה משאיר את המצב כמו שהוא כי הוא יצר את הפילוג .אבל הוא הבין בדרך הקשה שלא לעולם חוסן ואת האיש שהכי תיעב אלי ישי הוא מוכן להחזיר לתנועה רק בשביל להציל את עורו . לא סתם אמרה הבת של מר
מאיר01.05.18
בנו ממשיך דרכו של מרן אומר?
י 01.05.18
6
הצחקתם אותי, תלמד מהתנהגות הצנועה של מנהיגי דגל.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי02.05.18
5
כשם שאין תחליף לביבי כך אין תחליף לדרעי. שלום כיף וטוב לכולם בוודאי בתור אנשים מאמינים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי מ01.05.18
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי01.05.18
3
צריך מפלגה חרדית אחרותתתת שם ויהדות התורה. .... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם01.05.18
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מני02.05.18
1
אופן הם יותר גרועים מכולם כל המחלוקות רק בגללם, ואין להם מחילה לא בעולם הזה ולא בעולם הבא....
שמואל מ01.05.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 11:29

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

אילן במה אברכך 

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24