כיכר השבת

המצלמות הנסתרות חשפו זוועה

'אם מרעילה?': חשודה שהזריקה אינסולין לבנה בשביל כסף

הותר לפרסום: מצלמות נסתרות בבית חולים חשפו לכאורה חשד כי חרדית מירושלים הזריקה אינסולין לבנה הקטן למרות שאינו חולה, כדי להציגו כחולה סכרת ולזכות בקצבה • האם והאב נעצרו (חרדים)

50
אלי רוטמן | כיכר השבת | ז' באב | 19.07.18
האם בבית המשפט, היום
האם בבית המשפט, היום (צילום: אלכס קולומויסקי, ynet)

לפני זמן קצר (חמישי) התיר בית המשפט לפרסום פרשה חמורה, בה חשודה אם חרדית מירושלים כי הזריקה אינסולין לבנה הקטן, הבריא, כדי ליצור מצג שווא שהוא חולה סכרת, וכך להונות את הרשויות כדי לזכות בקצבה כספית עבורו.

דבר החשד להתעללות מזעזעת זו נחשף, לאחר שמצלמות נסתרות שהותקנו בבית החולים הדסה תיעוד לכאורה את האם חרדית בעת ביצוע המעשה: הזרקת אינסולין לבנה הקטן.

גם בעלה, אביו של הילד, נעצר, בשל חשד כי היה חלק ממסכת אלימות שהופעלה בבית כלפי הילדים, אך שוחרר בהמשך.

יצוין, כי הפרשה החמורה נחקרת זה כשלושה שבועות במרחב ציון שבמשטרת ירושלים, ועצם קיום החקירה היה אמור להיחשף כבר בתחילת השבוע שעבר, לאחר שהשופטת חוי טוקר התירה את הפרסום, אך פרקליטי החשודה עתרו לבית משפט המחוזי בעיר בבקשה לאסור את הפרסום.

המשטרה הצטרפה תחילה לבקשה זו של בני המשפחה, ובית המשפט המחוזי אכן האריך תחילה את איסור הפרסום עד להיום. אך לפני זמן קצר, כאמור, נענתה שופטת השלום לבקשה הפוכה של המשטרה, והתירה את הפרשה לפרסום.

המזרקים בהם השתמשה האם (צילום: דוברות המשטרה)

מדוברות המשטרה נמסר: "ראשיתה של חקירת המשטרה הסמויה, שכונתה 'מתוק כשמר לי', ושהתנהלה תחת צו איסור פרסום, בתחילת חודש יוני, עת קבלת דיווח מהנהלת בית החולים שערי צדק, לפיו בחודשיים האחרונים אושפז פעמיים פעוט כבן שנה וחצי, עקב פרכוסים בלתי נשלטים מהם סבל בביתו. במהלך האשפוז, שכלל העברה ליחידה לטיפול נמרץ ילדים, הועלה חשד שהפעוט מקבל תרופה לגופו מגורם חיצוני שאינו בית החולים הגורם לסימפטומים והחמרה במצבו הבריאותי".

"במהלך האשפוז השני, הצטברו ראיות נסיבתיות נוספות שאוששו את החשדות ובדיקות דם חוזרות הוכיחו קיום אינסולין מגורם חיצוני בדמו של הילד שאינו מטופל כלל באינסולין".

"חוקרי המשטרה שמיד פעלו בשיתוף עם הנהלת בית החולים וגורמי הרווחה בעיריית ירושלים, ביצעו מגוון פעולות חקירה שונות וסמויות תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שהעלו חשד כנגד אמו של הפעוט שהיא זו שככל הנראה מחדירה לגופו את תרופת האינסולין המביאה לדרדור במצבו הבריאותי ומעכבת החלמתו".

"ביום 3.7, עצרו חוקרי המשטרה את האם ואב (שנות ה30 ירושלים) המשפחה והם הובאו לחקירה במשטרה בחשד 'להתעללות בקטין חסר ישע ע"י אחראי' ,תקיפה הגורמת חבלה של ממש וקבלת דבר במרמה".

"במסגרת החקירה הגלויה התחזק חשדם של חוקרי המשטרה כי האם התערבה במכוון בבריאותו של הפעוט , ועפ"י החשד לאורך השנים האחרונות בבריאותם של ילדיה הנוספים על מנת ליצור מצג שווא שהינם חולים במחלת 'הסוכרת', וזאת על פי החשד לשם קבלת קצבה חודשית מהביטוח הלאומי בעבור 5 מילדיה".

"עוד עלה, על פי החשד, כי לאורך השנים האחרונות ההיקף הכספי אותו קיבלו הזוג כקצבה מביטוח לאומי עומד על כ 800 אלף ₪, בשלב זה העבירה המשטרה דיווח לחוקרי בטוח לאומי שפתחו בחקירת המקרה".

"לבקשת משטרת ישראל נערכה חוות דעת רפואית באשר למצבם הבריאותי של כלל ילדיהם של הזוג בה התברר כי אף אחד מהילדים אינו חולה ומעולם לא חלה במחלת הסוכרת וכאמור בהתאם לכך מעולם לא נזקקו לטיפול באמצעות אינסולין. עוד עלה החשד כי האב והאם תקפו באלימות במספר מקרים את ילדיהם באמצעים שונים".

"האב החשוד שוחרר על ידי בית משפט בתנאים ביום ראשון האחרון, היום הובאה האם החשודה לדיון בבית המשפט שהאריך את מעצרה עד ליום 24.7.18".

במשטרה מדגישים: "גורמי הרווחה שליוו את החקירה מראשיתה פעלו לטיפול על מנת שלא לנתק את הילדים משגרת יומם. במהלך ייחודי שיזמו גורמי הרווחה בעירייה גובש פתרון מיטבי עבור הילדים שימנע את פיזורם במשפחות שונות והפרדתם אחד מהשני בתקופת בדיקת המקרה. גורמי הרווחה גייסו משפחה שתגיע ותשהה בבית המשפחה יחד עם הילדים ובכך תישמר שגרת יומם בביתם ובסביבתם הרגילה ותימנע הפרדתם כדי להעניק להם את כל הסיוע המקצועי והאישי ולתת מענה לכל צרכי הילדים".

תוכן שאסור לפספס
50 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
חילול ה' גמור! כל מה שאנשים שטרם טעמו טעם תורה זוכרים את הפרט החשוב שמדובר ב"חרדים". לא חרדים ולא נעליים! חרד לדבר ה' מפחד לפגוע בנמלה!!! כל שכן בילדיו!!! מעבר לחוסר אמונה והביטחון בה' שדואג ומפרנס את כל בריותיו ולא הביטוח הלאומי...
מזועזעת20.08.18
25
כמה דברים בטח עוד מסתתרים עלק שומרי דת חולי נפש צריך להזריק לה
דן 20.07.18
24
אסור שאנשים כאלה יהיה הורים לילדים ...מבחינתי דין מחבל כ-דין הורה מתעלל בילדים . אסור שאנשים האלה. יראו אור יום .נבלות ....
הורה 21.07.18

הצגת כל התגובות

23
ואז יש לאם הנאה מתשומת הלב שהילדים מאושפזים זה הפרעה נפשית לכל דבר אבל איפה המורה הגננת השכנים המשפחה המורחבת שנותנים לילדים לגדול בסבל של הזרקות יומיומיות סתם !
עוצמים עין20.07.18
22
מאיפה היה לה אישור לזריקות אינסולין ? אם אפ אחד המשפחה לא סובל מסכרת?
אפי 20.07.18
21
למה מכניסים?
ט20.07.18
20
כמי שמכירה מקרוב את פרטי הפרשה.ההורים מקבלים עבור הילד ביטוח לאומי מלא מגיל 3 ח' מכיון שנולד פג בשבוע מוקדם מאוד וסבל מדימום מוחי ומבעיות נוספות-לכן המניע הוא לא כסף.
גילה20.07.18
הם בריאים?
א20.07.18
19
עוד מתגמד לעומת מה שהאם המרשעת הזאת עשתה כדי להסתיר את הפשעים שלה עד שהשם ריחם וגילה לרופאים את המזימות שהמרשעת הזאת גרמה לילדים שלה אוי שהשם ירחם עלינו כואב
אחד שכואב לו20.07.18
18
כמה כאלה יש אצלכם? הפרשות הכי קשות היו אצלכם החרדים. לא מר"ן ולא בד"ץ ולא קברי צדיקים יעזרו לנקות את החטאים שלכם. כמה משפחות מתעללות בילדיהם? כמה עברייני מין הגלתם לעיר אחרת ולא דווחתם למשטרה? כמה סרטונים רצים ברשת על חרדים מבצעים מעשי סדום בילדות/נשים?
אמא טאליבן20.07.18
מדומינת!!!!!!!!!!!!!!!!! באחוזים מכל מה שכתבת בחרדים יש הכי פחות!!!!!!!!!!!!!!!!! כן תאמינו או לא אבל זה המצב ובגלל שאין בקושי מקרים קשים כל מקרה הכי קטן מתפרסם. אבא חרדי הכה את ילדיו-כותרת מזעזעת מה? כמה חילונים נעצרים על כזה דבר בדיוק? מאות או אלפים? אפשר לבדוק במשטרה חבל שאתם חיים באשלי
היי14.08.18
17
כל כך הרבה סיפורים שהתפוצצו ברעש גדול ועצום נגמרו בלא כלום. עיין ערך האם ממודיעין עילית שישבה במעצר לחקירה במשך כמה חודשים. ולא נגזר עליה אפילו יום אחד מאסר.
909019.07.18
נגמרו בהרשעה אתה כנראה לא יודע ואסור לעצום עין מסבל של ילדים.
ל1924.07.18
נגזר עליה
משה22.07.18
16
חולת נפש ומצב כלכלי קשה אמא נאיבית שבטח האמינה שכל פעם יצילו את הילדים - יכלו ממש למות ח״ו, נס שתפסו אותה בזמן דור קשה חייבים את הגאולה כבר!!
שרה19.07.18
15
איך יתכן שאדם שירצה להעלות רמת סוכר כדי להראות מצב של חולי סכרת יתן אינסולין שהוא כידוע מורי את רמת הסוכר? וחוץ מזה אם זה כפי החשד ,לא מסתדר עם זה שהם רצו לביה"ח כשהוא מפרכס. מה שמאד יתכן זה שהאמא נוטלת תרופות בעצמה והיא אולי מניקה את התינוק עדיין ולכן נמצא בדמו אינסולין שמקורו מחוץ לגופו. יש תחושה
יועץ כיכר19.07.18
ידוע לנו שאינסולין בתור תרופה לא עובר לחלב האם ולא משפיע לדם התנוק היונק. לכן אם מצאו חומר הנ"ל בתנוק, ירחם ה' עליו, זה כי שמו לו ישירה ולא מהנהקה
רופא בכיר וותיק12.08.18
14
מזעזע
אוסנת19.07.18
13
ככה זה מתי שמדינה לא דואגת ולא תומכת בעניים
אמת19.07.18
12
לא מובן
ללא שם19.07.18
11
ואת דודי זילברשלג שירכב על הגל הזה בהופעות בצקשורת.
מלכי19.07.18
10
לבדוק דחוף האם האם הזו בריאה נשפית. צריכה דחוף טיפול פסיכיאטרי
מזעזע19.07.18
לא מבינה איך לא חשבו על האפשרות הזו??
מה זה משנה!?19.07.18
9
איך יתכן להונות ולשקר.גם עם מצב הכלכלי קשהאסור לסכן את הילד שלך ובכלל כל אדם על מנת לקבל כסף.יש אפשרות לצאת ולעבוד.
אסתר19.07.18
8
לאן לאן למה ילדים זה שמחה
רפאל 20.07.18
7
חולת נפשש
ישראלי20.07.18
6
הרווחה נטפלת לאנשים חלשים בשביל לקחת להם את הילדים. הרבה דברים פה לא מסתדרים אינסולי הרי מאזן את הסוכר אז מה היא מרוויחה כשהיא מזריקה אינסולין שהילד שלה לא חולה ? משהו פה לא מסתדר. בוא לא נהיה פתיים ונאמין לכל דבר שהרשויות והתקשורת מוכרת לנו. מפחיד להביא ילד לבית חולים היום. ה׳ ירחם.
ללא שם20.07.18
5
יכול להיות שהמליצו לה שזו התרופה המתאימה למחלה מסוימת..אולי לא סוכרת והיא הלכה עם הרופא שהמליץ לה לפתרון בעיה כלשהי.. היא הביאה בהחבא-כי כל החרדים לא אוהבים להוציא "מחלות" החוצה שיחשבו שיש לבניהם מחלה,כאן,זה תדמית של סכרת שכנראה זה לא נכון,אבל התרופה של סכרת-אינסולין אולי מתאימה למחלה שיש לבנה..
הילה20.07.18
4
הרמה הנמוכה ביותר ששמעתי זה 40 שנות קיומי. אין מנוס מלהכניס את "ההורים" לתאים של האסירים הביטחונים אימך שמם.
מושיקו20.07.18
3
ה' ישמור!! איך אפשר????? לא מספיק מחלות וצרות אמיתיות?????
ללא שם19.07.18
2
מה יעשו ולא יחטאו? הרמב"ם קבע שמי שלא מלמד בנו אומנות, מלמדו למעשה ליסטות. לא תהיה לבן ברירה, דורשים ממנו להביא ילדים, אין לו מקורות הכנסה נורמליים, הפיתוי להתחיל ולגזול את הצבור הופך למעשי מהר מאוד. זו הסיבה שהצבור החרדי לא ידוע כצבור ישרבכל הנוגע לכספים ולכספי צבור ולא בכדי.
עצוב 19.07.18
איך מעלים כזאת תגובה לך תהיה חילוני אם יש לך בעיות איתנו סרחון
זיכרמן20.07.18
1
סוכרת היא מצב שרמת הסוכר בדם גבוהה מהרגיל והאינסולין מוריד את רמת הסוכר אז מה התועלת בהזרקה? להראות שיש לו מדד נמוך? הרי מדד נמוך בא מחוסר תזונה או צום ממושך שלא מעיד על סכרת רק אם אדם סכרתי צריך להוריד את הרמת סוכר באינסולין אחרי שידוע שהוא סכרתי המון זמן הוא יכול בטעות להגיע לרמת סוכר נמוכה בדם
אברהם19.07.18
כל רקמה בגוף מורכבת מתאים, והתאים צורכים דלק כדי לפעול. יש כמה סוגים של דלק, ולכל אחד יש יתרונות אחרים, הכי נפוץ שבהם הוא סוכר (גלוקוז). חלק מהדלקים נמצאים בכל מיני מאגרים, אבל רובם מגיעים בסופו של דבר לדם. יש רקמות בגוף שמסתמכות אך ורק על הדם כדי להשיג דלק, למשל המוח, שהוא עובד כמעט בלעדית על דלק מ
ביולוג23.07.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 17:16

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 14:54

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 14:26

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 11:03

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10:37
ש

אלפי אנשים כבר מרוויחים

המנוי הזה שווה בממוצע 2,473 שקלים בחודש!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

שוטרים ימנעו את הכניסה | הפרטים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 09.05.24

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09.05.24

פרשת השבוע | צפו

האם כל יהודי יכול להיות קדוש, או שרק יהודים רמי מעלה?

כיכר השבת | 09.05.24