כיכר השבת

תיעוד מ'הבואש האישי'

עתרה לבג"ץ נגד הבואש ומתארת: "בני הועף עם הבימבה"

חרדים שאינם משתתפים בהפגנות 'הפלג', עתרו לבג"ץ בדרישה להורות למשטרה לא להשתמש במכת"זית בהפגנות הללו. אחת מהם, מתארת ל"כיכר" כיצד עריסת בנה התמלאה בבואש (חרדים)

57
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ז באב | 08.08.18
תיעוד התזת 'בואש אישי' אתמול בהפגנה בב"ב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת. ווידאו: 'הוועדה להצלת עולם התורה')

ארבעה חרדים מירושלים, שאינם משתתפים בהפגנות 'הפלג', עתרו לבג"ץ בדרישה להורות למשטרה לא להשתמש במכת"זית לפיזור הפגנות אלו.

לדברי אחת מהם, משפחת בן שעיה, הותז בואש אל תוך ביתם בהפגנת קיצונים בפסח נגד ניתוח גופתה של הפעוטה שטבעה בג'קוזי במלון באשדוד, שאמה הודתה לאחר מכן כי עשתה זאת בכוונה תחת מצב פסיכוטי.

מתיאור בני משפחת בן שעיה ל"כיכר השבת" עולה, כי הם ניזוקו כספית כתוצאה מהתזה זו, והם אף נאלצו לעזוב את ביתם במהלך החג, בשל החורבן שהתזה הבואש חוללה בו.

לדברי אם המשפחה, אחד מילדיה הקטנים היה באותה עת בדלת המרפסת, והוא עף עם ה'בימבה' עליה הוא רכב למרחק 5 מטרים. "כל הילדים בכו והיו בטראומה, וגם עריסת התינוק התמלאה בבואש הזוועתי הזה", היא מתארת.

בעתירה, שהוגשה על ידי עו"ד יובל יועז ועו"ד דורון ברקת ממשרד יועז-ברקת ושפורסמה לראשונה על ידי הכתב אמוץ שפירא ב'כאן', נטען בין היתר כי "השימוש בבואש ובמים כחולים פוגע בכבוד האדם, בחופש הביטוי ובחופש ההפגנה באופן בלתי חוקי".

שופטי בג"ץ טרם החליטו למנוע את השימוש במכת"זית ובבואש בצו ביניים, אך קצבו למשטרה חודשיים כדי להשיב לעתירה מקדמית זו.

החלטת בג"ץ בנושא (סריקה)

בתוך כך, הצילום שתיעד אתמול צלם 'כיכר השבת' חיים גולדברג ממשיך להסעיר את הרש. כזכור, נראה בו שוטר חמוש במסכת סינון אויר מתיז את חומר הבואש היישר לתוך פרצופו של מפגין מ"הפלג הירושלמי", בהפגנה שלו בבני ברק.

בתיעוד ווידאו מהמקרה, שנחשף כעת, נצפה המפגין כשהוא עומד - בניגוד לחבריו שישבו וחטפו גם הם מהבואש. עמידתו העלתה ככל הנראה את חמתו של השוטר המתיז, והוא זכה ממנו בשל כך לקיטון בואש היישר לתוך פניו, מספר פעמים.

(צילום: 'מחאות החרדים הקיצונים')

אתמול כאמור החלה המשטרה להשתמש במתיזים קטנים של חומר הבואש. על פי התיעודים, השוטרים נושאים על גבם את מיכל הבואש ולבושים בחלוק גומי צהוב ובמסכה לסינון הריחות.

מפגין מ"הפלג הירושלמי" אומר היום ל'כיכר השבת', כי המשטרה מבצעת על החרדים ניסויים בבני אדם, וכולם שותקים.

"היום זה אולי נוח לכם לראות אותנו סובלים, אבל קחו בחשבון שמחר זה יתנקם גם בכם. המשטרה לא מבחינה בין דם לדם ובין פלג לפלג, ואם תתירו את דמינו, אין ספק שזה יגיע בסוף גם לציבורים נוספים בציבור החרדי", הוא בטוח.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה, כי בשל הנפגעים העקיפים מריח הבואש, פותח 'הבואש האישי' - שעבר את כל הבדיקות הנדרשות - ונועד לשימוש ממוקד יותר על מפירי סדר, כדי לא לגרום לנזק סביבתי, ובימים אלה נלמדת יעילות המכשיר.

תוכן שאסור לפספס
57 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
מתנצל אם נפגעת, מטרתי היתה להסביר שבדורנו לא מספיק לימוד הנגלה אלא צריך להקדיש זמן ללימוד החסידות או גדולים כבן איש חי חיד"א ר"י אבוחצירא וכדומה המדריכים את האדם בעבודת ה'.
משה בן אברהם12.08.18
20
אבל הבימבה זה חתיחת אסון
איש פשוט08.08.18
19
מעניין שהוא לא חטף מכות מהשוטרים. או שכנראה זה אבא או אמא שלו שהיו איתו והיו קצת סקרנים לראות את המתרחש והילד קיבל את העונש. שוב הורים חסרי אחריות. זה כמו לשכוח אותו בבריכה.
מאיר08.08.18
הילד היה בבביתתת שלוווו....
פי אם09.08.18
איזו תיאוריה כבר פיתחת קודם תקרא כותרת באמא שלך חנקת............
תהילושלוש12.08.18

הצגת כל התגובות

18
לעצור את פורעי החוק האלו?לא מבינה למה לא עוצרים יותר.צריך לזרוק את כולם לתוך הניידת,נבלות מסריחות!
אא08.08.18
17
מספר רחובות באיזור סובלים מהריח המצחין והמגעיל הזה, מי שחטף בואש ממשיך להפיץ צחנה איומה נגד חפים מפשע, חייבים לעתור נגד החומר המזוויע הזה ולאסור אותו כליל, זה נוגד את כבוד האדם
דודי08.08.18
16
כמה גהינום מחכה לאלה שמשפריצים את הבואש
אחד העם09.08.18
15
מתוכן הסרטון ניכר שמישהו במשטרה הורה לשוטרים "למלא" אותם בבואש, הרי זה לא מזיז אותם והם רואים בזה אידיאל, אז מה? המשטרה גורמת לסבל לכלל הציבור, מה גם שזה לא מועיל אלא מזיק, צריך שהחרדים יסבירו להם שזה אכזריות בלתי נתפסת ושיחפשו דרכים אחרים לפנות, (כמו למשל להביא הרבה מאוד שוטרים)
חנן08.08.18
14
בושה וחרפה הבחורים האלה חיים בסרט אבל צריך עדיין זה לא מצדיק התזה בעינים
.08.08.18
13
אם יעודדו אותם לאלימות זה גם יחזור אלינו כי נהיה נורמלי שבהפגנות חרדים אפשר להגזים בשונה נגיד מעובדי תאגיד פלוני או כבאים וכמובן הפגנות שמאל, רק לחשוב אם היו עושים כך לאתיופים כולם היו נזעקים להגנתם רק מכיוון שיש חרדים שמצדיקים שלא לומר מעודדים זה נהיה לגיטימי
נ.מ09.08.18
12
אבל זה דבר שלא מתקבל על הדעת ומפריע לכל האנשים שלא קשורים בושה וחרפה למשטרה שלנו גועל נפש מכוער ולא הגיוני. תעצרו אותם שימו אותם מאחורי סורג אבל הדרך הזאת פשוט לא הגיונית אני רוצה לראות אותם עושים את זה לסטודנטים בושה וחרפה
מרדכי08.08.18
11
מציע לגברת להתרחק מהרשעים ,ולעבור מקום , אולי לרמת אביב כה ,וכך ולא תסבול ממעשיהם הרעים של השכנים החרדים ..
חסיד דן סגל08.08.18
10
אם מה שהצהובים האלו עושים לא נחשב אלימות אז גם לציבור מותר להביא כאלו מטפים ולרסס את הירוקים והכחולים נשתמש בחוק שלהם כלפי עצמם רק ככה הם יבינו ממש מזעזע לראות איזה חשיבה פסולה ואכזראית יש במשטרה, ואח"כ יתפלאו למה הציבור לא מאמין בהם.... לא שאני עם העציצים האלו. אני נגד ואני חושב שהם ממאיסים את הציב
רוזניק09.08.18
9
הטירוף של הבואש וההשפרצה בפנים מזכירים סיפורי זוועה ממחוזות הנאצים
שלמה08.08.18
8
אני מבינה שהם מאד נהנים מזה בטח, גם הנאצים מאד נהנו לשלוח את היהודים לתוך בורות ביוב ולהבאיש את ריחם. אני לא רואה שום הבדל חוץ מזה שאנחנו ב'מדינת היהודים' ואנחנו 'מדינה דמוקרטית' בושה!!
תהילושלוש08.08.18
שלא יודעת שום דבר על השואה
אברך08.08.18
איך זה שאתה מתבטל מול האינטרנט ולא מגוייס לצבא? הרבנים נגד אייפון ואם לך יש אייפון חובה לגייס אותך לצבא כי אתה נוכל ופרזיט ומקווה שהשלטונות יתפסו אותך משתמט מהצבא כשאתה גולש באינטרנט וזה אסור לפי דעת הרבנים.
חייל קרבי09.08.18
אני לא פרענקית- עד כמה שהמילה הזו גזענית ומעוררת בחילה סבא שלי עלה מהשואה וסביה של סבתא שלי מתו בשואה איך אתה יכול לדבר ככה? אני גם לא עצניקית (מצביעה ג') אלא בני ברקית פשוטה שלא ממש נהנית מהריחות הערבים בלשון המעטה. רק הבאתי קצת דמיון שממש הזכיר במיוחד הזה עם המדים הצהובים עם השנאה בעיניים כואב לרא
תהילושלוש09.08.18
7
שמישהו במשטרה ימצא פתרון שהוא לא "לדפוק את החרדים, אלא שהם יפגינו בצד ובאישור ובהתראה קצרה או שיתנו להם מקום מרכזי שהוא לא באמצע שכונה והמשטרה תדאג לעדכן מראש על החסימה.
יודה08.08.18
6
לספרדים ולחסידים יש תמימות ואמונת צדיקים טבעית, ולימוד פנימיות, בן איש חי חיד"א ר"י אבוחצירא הבעש"ט ותלמידיו, ואילו הליטאים זנחו את דרך הגר"א שלמד פנימיות התורה, ומה שנשאר זה שור שנגח והם בקיאים בסדר נזיקין ובמסכת מכות, ואין להם פנימיות שתעדן אותם.
משה בן אברהם09.08.18
הכללה מ-ג-ע-י-ל-ה-! פשוט שקוף שאתה לא מבן דבר וחצי דבר בליטאים! הידעת?- יש 2 פלגים בליטאים!! 2 פלגים אלו הם בכלל שונים מרחק חסידים מליטאים זה מזה!!! יש את העץ- הפלג הירושלמי-הפלס מעוררי ההפגנות האלימות וסופגי מי הבואש המצחינים. ופלג שני- the normal peoples לומדים בתלמוד תורה אח"כ ישיבות לומדים תורה
תהילושלוש12.08.18
5
סירחון האפליות הקשות בציבור הליטאי, אח שונא לאחיו, מפלים ספרדים וגורמים להם עוול קשה, צערם עולה השמיימה וממטיר על הציבור סרחון תרתי משמע.
רב03.09.18
4
רק למי שלומד לשם כבוד וגאוה שאז לא זכה ונעשית לו סם המות, וכמובן מי שלומד להתייהר ולהתנשא כשלומד סדר נזיקין ומסכת מכות הוא מגיע לדברים אלו כפשוטם.
משה בן אברהם10.08.18
את כל הציבור הליטאי!!! להכליל ציבור שלם צריך הרבה יותר ראיות... נ.ב. לא נפגעתי זה בסדר
תהילושלוש21.08.18
3
כל חרדי שיכול להזכיר המלה "נאצים" או "שואה" ביחס להתזת מי בואש אמור להטמין את ראשו בבור עמוק מבושה וחרפה. אתה יכול לחשוב שזה דבר מגעיל לעשות, אך עשר תגובות שמשוות את זה לשואה? נפלתם על הראש? זה מה שעושים להבדיל כל השונאי ישראל, אומרים על כל דבר קטן "שואה", כדי להקטין את אסון השואה. לענ"ד זה לא מקרה.
חסיד שפוי08.08.18
אני חרדית ב"ה ודווקא למדתי המון על השואה וגם התנדבתי עם ניצולים, ויש כאן תגובות שלי ב"ה., כי זה ממש ממש מזכיר שואה: הסגנון, האמצעים (פרשים, רובים, בואשים- גזים), צבע המדים, השנאה בעיניים, עוצמת התגובה ביחס לנערים שיושבים ושרים, נושא ההפגנה-תורת היהודים ועוד ועוד... ה-מון דמיון לשואה. ה-מון. ל
מתגובה 1009.08.18
ממש לא מזכיר את השואה. אמנם גם שם היו חיילים אבל בכך מסתיים הדמיון. היהודים בשואה לא עשו דבר נגד הגרמנים והאחרים ונהרגו רק בגלל האנטישמיות של הגרמנים ובעלי בריתם. לא כך הוא הדבר כאן, כאן המפגינים מפרים את הסדר במודע, כדי למשוך תשומת לב. הם מתנהגים בברוטליות כלפי עוברי האורח והנהגים שלא רוצים להיכנס
משה09.08.18
אין דבר כזה לגיטימי על זלזול בכבוד האדם!!!! תגיד לי אתה, היית מוכן להסתובב ברחוב עם ריח שלא יורד שבועות? אפילו על הערבים עושים רק גז מדמיע!!! אפרופו גז, די מזכיר נאצים לא?
תהילושלוש09.08.18
לצערי הרב, הרבה מאנ"ש (אני מניח שרוב התגובות האלו הם מעצניקים, אך לצערינו שומעים ביטויים כאלה מהרבה חרדים מכל החוגים) התרגלו לדבר על החילונים - אשר רובם הגדול יש להם דין של תינוקות שנשבו ולא יביאו לעתיד לבוא אלא חטאת שמינה אחת על כל חטאותיהם - בכזאת שנאה ודברי נאצה על כל דבר קטן. לפעמים, עושים על זה
חסיד שפוי09.08.18
גם היהודים כאן שרוצים לגייס אותם, "לא עשו שום דבר"- וזה רק בגלל יהדותם!!!! כן, כן! בגלל שהם יהודים, רוצים לגייס אותם "לכור ההיתוך" של בן-גורגור, להעביר אותם על דתם ב"שרשרת החיול" בבקו"ם, בדיוק בדיוק כמו שיש באושוויץ (ביקרתי שם), כולל- - גילוח (פיאות וזקן), - החלפת הבגדים (מפוספס/חקי, אחידים לכולם למ
מ.09.08.18
רק אגמור עם הסיפור הידוע על הבריסקר רב שראה ילד קנאי זורק אבנים על המשטרה וצעק "נאצים", ואמר הבריסקר רב, "הרי לנאצים לא היית חולם אפילו לפתוח פה, עעכ"ו לא לזרוק עליהם אבנים, כיון שהיו הורגים אותך במקום. נמצא שאתה רק נותן תמיכה לציונים במעשיך ובצעקות שלך, שאתה מראה לאחרים שהם לא כ"כ גרועים." הטענות ה
חסיד שפוי09.08.18
כל צבא עושה את הדברים הללו, כולל צבא ארה"ב למשל. גם כאן, כל חייל עובר את אותו מסלול חיול וזה לא רק לחרדים או לחרדים בתחפושת דוגמת העציצים כמוך. זה שהצבא כאן אולי גורם למישהו להתחלן, ובכן זו בהחלט בעיה שלו, ישנם מספיק ששירתו וחזרו משם כמו שנכנסו. למי שאין אמונה בבסיס אז ודאי שיש סיכוי שיעזוב את ה
משה09.08.18
ארצות לת"ח יותר[!!!] מאומות העולם
האיחוד האירופי09.08.18
2
אם כבר אז העציצים עושים ניסויים על המשטרה לראות עד כמה אפשר למתוח את החוט. וכמו שאתם רואים אנחנו לא שותקים, אנחנו אומרים בקול רם: חבל שלא ריססו אותם בk300 !
דגל התורה08.08.18
1
הפגנה עושים נגד עניין שנוגע לרבים,כמו נכים,כלכלה רווחה או עוול שנעשה לקבוצה מסויימת,וגם זאת באישור המשטרה.לפלג הצפוני אין כל זכות הפגנה!! הם מפגינים נגד דבר חוקי וצודק!! גם בזמן המקרא היה צבא והארץ נכבשה ע״י יהושע בן נון ע״י לחימה ולא הוגשה לו מוכנה על מגש כסף. וגם הדורות שאחוריו המשיכו להילחם בברכת
שמעון08.08.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24