כיכר השבת

ההצבעה הסתיימה

24 דיינים חדשים - נבחרו; נוספו שבעה תקנים לבתי הדין

בתום שעות דיון, נבחרו 24 דיינים חדשים, בהם הרב אליהו עמאר. בפתח הדיון הראש"ל החרים את הישיבה עד לקיום הבטחת שר האוצר להוספת תקנים • הרשימה המלאה (בארץ)

77
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ו באלול | 06.09.18
דיוני הוועדה, היום
דיוני הוועדה, היום (צילום: כיכר השבת)

הוועדה למינוי דיינים התכנסה בצהריים (חמישי) לדיון ארוך, בו נבחרו 24 דיינים חדשים, בניהם הגאון רבי אליהו עמאר, בנו של הראשון לציון הגאון רבי שלמה עמאר, שזכה לתמיכת ש"ס במסגרת 'השלום הספרדי'. בתחתית הכתבה - רשימת הדיינים הנבחרים.

בפתח הדיון נרשמה דרמה כאשר במשך למעלה משעתיים, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף נעדר מהישיבה, וזאת בשל דרישתו ששר האוצר משה כחלון יעמוד בהבטחה שהעניק לו על הוספת שבעת תקנים לבתי הדין האזוריים.

הראשל"צ הגר"י יוסף ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי הודיעו לוועדה כי לא יאפשרו הצבעה על מינוי דיינים, כל עוד ולא תקוים ההבטחה על הוספת התקנים לבתי הדין.

המשבר נפתר לאחר ששר האוצר כחלון, בפעילות סגנו איציק כהן, סיכם על הוספת שבעת התקנים בשתי פעימות. כאשר היום ימונו ארבעה מהם ולאחר מכן, בתוך חודשיים, יתווספו עוד שלושה תקנים שיחולקו באופן שווה בין ש"ס, יהדות התורה ו'הבית היהודי'.

נשיא ביה"ד הגר"ד לאו, בישיבה היום

יו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ הודיע במהלך הישיבה כי יכנס את הוועדה למינוי דיינים להשלמת איוש התקנים החסרים מיד עם אישורם על ידי משרד האוצר.

עוד נודע ל"כיכר השבת", כי ש"ס התחייבה מראש כי הדיין שימונה עוד חודשיים במסגרת הסבב השני יהיה בן העדה התימנית, ומסתמן שיהיה זה הדיין הגאון רבי אייל גיאת.

בין הרבנים שנבחרו נמצא, כאמור הגאון רבי אליהו עמאר, בנו של הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר. ל"כיכר השבת נודע כי אמש קיימו הראשונים לציון הגר"י יוסף והגר"ש עמאר מספר שיחות טלפון, במהלכם סוכם על המינוי. כמו כן, לאחר התעקשות הגר"י יוסף, לראשונה יש רוב ספרדי בנבחרים, שלושה עשר דיינים ספרדים נבחרו מתוך 24 הדיינים.

הראשון לציון בדיוני הוועדה, היום

באשר לחלוקה בתוך 'יהדות התורה', הוסכם כי ארבעה דיינים יהיו מהציבור הליטאי של 'דגל התורה', ושלושה דיינים יהיו מהציבור החסידי של 'אגודת ישראל'.

הדיינים הספרדים שנבחרו:

הגאון רבי אליהו עמאר, הגאון רבי דניאל גודיס, הגאון רבי ירון נבון, הגאון רבי אמיתי גרשום, הגאון רבי חיים וקנין, הגאון רבי בן ציון טופיק, הגאון רבי משה זאדה - תלמידו של הראשון לציון והגאון רבי שלמה צרור.

הדיינים האשכנזים שנבחרו:

הגאון רבי מרדכי הייזלר, הגאון רבי אפרים בוגרד, הגאון רבי משה שלום שור, הגאון רבי צבי בוקשפן, הגאון רבי בן ציון ציוני, הגאון רבי בצלאל ווגל, הגאון רבי שמואל דומב והגאון רבי נחמיה נשר.

הדיינים מהציונות הדתית שנבחרו:

הגאונים רבי מונדשיין פנחס, רבי יצחק לוי, רבי משה חביב, הרב אברהם הרוש, רבי יעקב שרעבי, רבי עודד מכמן, רבי אתן זן בר ורבי אוריאל אליהו.

נשיא בית הדין הגאון רבי דוד לאו אמר לאחר ההצבעה: "הדיינים שנבחרו הם הראויים ביותר וזו ברכה לביה"ד והישג גדול לטובת כלל לציבור. הדיינים גם יודעים ש'לא שררה הוטלה עליהם אלא עבדות' ובעז"ה המינויים ייתנו מענה ראוי, בדרכה של תורה, למצוקות כלל ישראל ולהקלת העומס הגדול הקיים בביה"ד".

תוכן שאסור לפספס
77 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
46
הכל זה רק כסף והרבה
עמי07.09.18
45
הרב דומב הוא הנבחר מס' 1
אנונימי06.09.18
הבנו שיש חבורת זקנים ואת דומב. מה יותר טוב אני לא יודע.. מה שבטוח שאם כולם יוצאים לפנסיה בגיל מסוים אז דומב יהיה הדיין עם הכי הרבה שנות דיינות כי הוא עדיין ילד. בפועל, אדם שבא לדיון ורואה ילד שאומר לו מה לעשות זה לא כייף גדול.
שמעראל בן ר' פנחס06.09.18
44
מישהו יכול באמת להסביר האם הרב דומב כזה מיוחד כמו שאומרים(שמעתי מכמה מקורות)? זה שהוא פוליטקאי טוב זה ודאי אם הוא נכנס בגיל כל כך צעיר..(הבנתי שהוא הכי צעיר שהיה אי פעם)
יאללה יאללה06.09.18
מזווית של אדם חרדי שצריך גם לפסוק ולקבל החלטות חשובות וגם לשמור ולקדש שם שמים.. זה שהרב דומב בעל חזות יחסית "מודרנית" עם יכולות ביטוי גבוהות מאוד ויכולת לנהל ולהתנהל בחדר הדיונים בצורה שתעשה קידוש השם. אז כן. למרות שהוא צעיר אם הוא באמת נדיר ומיוחד אז הוא עדיף על זקנים מיושנים שאינם מכירים
אוהב שלום 06.09.18

הצגת כל התגובות

43
שאלי מלכה עובד זה התוצאה
ששון06.09.18
42
מגוש80?
איש אחד07.09.18
41
יעקב ליצמן כועס שלא מינו את הרב מיכאל שינמן בוגר ישיבות הישוב החדש וחברון.
מאיר הגר07.09.18
מנין לך שהוא תמך בו דווקא? אני הבנתי שגם הליטאים רודפים אחריו אלא שיש אחד ש"רודף אותו".
יהודה07.09.18
40
מזל טוב לרב בוגרד! אין כל ספק, מועמד ראוי בהחלט
אחת07.09.18
39
אין על הרב צרור בעולם מכיר את המשפחה
דנימ06.09.18
38
ממש משמח. כן ירבו
דניאל פרץ 07.09.18
37
מילה מכובסת להכנסת עוד פרזיטים לחמם כיסא?
סרגיי08.09.18
36
למה לרבני הציונות הדתית יש תואר גאונים אחד לכולם ולשאר יש לכל רב תואר גאון בפני עצמו? נראה לי מבזה ולא ראוי למרות שאינני שייך למחנה שלהם
מנשה07.09.18
35
אין לי מושג אם ליצמן כועס או לא, דבר אחד אני יודע, אין אחד יותר מתאים ממנו לדיין ענק בישראל מכל הבחינות. אני מתנחם בכך שיום יבוא ותתגלה עוצמתו גם לעיני מי שלא מכיר אותו, ויבינו אז איך העסק כאן מתנהל...
דיין07.09.18
34
מה גאון בהם? לא שתלו עץ לא הניחו בלוק, חיים ופרים על חשבון הציבור לא תרמו לציבור מאומה והיום הם על צוארי האזרחים, ללא תכלית.
יערב07.09.18
33
אני באמת לא מצליח להבין למה אתם מתעקשים שלא לכבד את רבני הציונות הדתית. הם למדו פחות או יותר אותם שנים כמו חבריהם החרדים, הם מקדישים את חייהם לתורה, עברו את מבחני הדיינות והתמנו לדיינים בישראל. אלה ואלה ממיתים עצמם באהלה של תורה. האופן שבו אתם מבחינים ביניהם - הוא פשוט בושה וחרפה.
ישראל12.09.18
32
אם כבר הזכרתם את הרב שיינמן, הפלוס שלו הוא שכל מפלגה יכלה לקחת את הקרדיט לעצמה.. שוטים שבעולם, הדיין היחיד בירושלים שדן מאות תיקים, עילוי וישר דרך, חבל.
בחיר07.09.18
31
מישהו יכול להסביר למען ה' איך זה שהיהודי הגאון הצדיק הזה עוד לא נבחר? יש עוד אדם בי-ם שדן כ"כ הרבה תיקים ב15 השנים האחרונות? היש מי שמוגדר כדיין מוצלח בכל קנה מידה כמו היהודי הזה?? הוא חייב להיוולד מחדש. הוא לא נולד במקום הנכון, חסר לו קצת שרירי אבות וסבתות...
כאוב07.09.18
30
בואו ניתן להם לנהל את המדינה עם כל החוקים שלהם לא תשאר מדינה תוך תקופה קצרה, לא עובדים, לא הולכים לצבא, לא מתפרנסים מהם, גוזלים את הפרנסה שלנו. בקצור הם לומדים תורה ואנו עובדים אותם. ועוד ועוד ועוד. נמאסתם!!!!!!!
חילוני07.09.18
29
ברכות על ריבוי גאונים לדיינים שאפילו בבית המשפט אין...ואולי התואר היקר משמש תפאורה בלבד...כי הדיין כידוע אינו מפלי לעשות תקדימים מתחייבים לפי הזמן ויש עוולות לא מעט...אז היו זהירים בתוארים שאתם נותנים ....
א08.09.18
28
פעם נוספת מוכח שהגאון רבי דוד יוסף הצליח להקים כולל לתפארת. למי שמכיר את יחסי הכוחות הפוליטיים הרי שליחוה דעת לא היה אמור להיות אפילו דיין אחד.. והנה, שלושה!!! הגאונים רבי דניאל גודיס ורבי שלמה צרור ורבי בצלאל ווגל. הם נבחרו כי הם באמת טובים, כי הם באמת מצוינים, כי הם באמת איכותיים, כי גדלו במקום נ
רצינות07.09.18
מסכים עם כל מילה שלך. הרב גודיס אחד מגדולי הדור הבאים. תלמיד חכם צנוע בעל מידות נעלות. אהוב על כולם.
אבי. 12.09.18
27
הם נבחרו רק בגלל פוליטיקה
שלמה06.09.18
26
דומב צעיר ממני ולמד כמה שנים תחתי.. עוד בימיו בישיבה נחשב לדמות מיוחדת במינה עם התמדה וגאונות יוצאי דופן יחד עם חברמנויות ו"מודרניות".. ונחשב לתלמידו כבנו של ר' דוד כהן. השמועה אומרת שר דוד טוען שלא היה תלמיד חכם, בעל כשרונות ומיוחד כמהו בישיבת חברון ב 25 שנה האחרונות.. כששאלו אותו מי זה שהיה לפני
חברונער06.09.18
25
האם ככה בוחרים רב אמיתי ודיין לדון דיני נפשות בעם ישראל? האם לפי פוליטיקה, כבוד ואינטרסים יבחר רב לפסיקה??????? בושה שכך נבחרים רבנים!!!!!!! יש דיינים שאני מכירה אישית גדולים ותלמידי חכמים אמיתיים שלא נבחרו וזה רק מפני שלא היה להם פרוטקציה! בושה בושה בושה!!!!!
פרי06.09.18
24
ועוד בערב ראש השנה.אנשי אמונה אבדו
שלמה06.09.18
23
הרב ירון נבון הוא דיין כבר כמה שנים בלונדון ודמות מוערכת מאד בקהילה. אגב, הוא ערך את הספר "טהרת הבית" של מרן בחיי חיותו. תלמיד חכם ברמ"ח ושס"ה!
אלי06.09.18
טהרת הבית זה ספר שנכתב ע"י מרן בעצמו כשהיה לומד עם בנו הגאון רבי דוד שהיה שותף פעיל בעריכת הספר. לא היה אף אחד שהיה שותף בזה חוץ מהם!!!
באמת07.09.18
כמובן וכידוע המהדורה הראשונה נכתבה ע"י מרן יחד עם הגאון הרב דוד, אך בסמוך לפטירתו של מרן נקראו שלושה אברכים לביתו שם הם ישבו ועברו על הספר כולו טרם הוצאתו במהדורה האחרונה, כמובן בהדרכתו של מרן זצ"ל. אחד האברכים הוא הדיין הרב נבון.
אלי07.09.18
22
תורה מתרחקת מפוליטיקה כמו מאש!
עובד ביה"ד06.09.18
21
אסייג ואומר שאינני מכיר אישית את הרב דומב אך למרות שהבנתי שמדובר בעילוי חריג אין זה ראוי לבחור באדם כל כך צעיר למינוי כה מכובד. יהא מיוחד ככל שיהיה..
לא ראוי06.09.18
הרי אני כבן שבעים שנה.. אכן מראה מבוגר חשוב. אך יכולת אמתית לדון לאמיתה של תורה תוך רגישות, ענווה וחכמה חשובה עוד יותר. ואם נמצא אחד שכזה אז יש למנותו מיד! לא שאני מכיר את הדיין דומב ואף נשמע לי היסחפות כל הדיבורים סביבו(ראיתי דיונים שלמים בקבוצות ואצאפ וזה נשמע מידי טוב ונדיר בכדי להיות אמיתי. ) אך
ר אליעזר בן עזריה06.09.18
20
לא הגדלות בתורה. אלא אם אתה חרדי משתמט, אתה גאון, אם אתה ציוני משרת בצבא, אתה רק רב.
דן סגל06.09.18
כל הדיינים החרדים, האשכנזים והספרדים, הם "הגאון רבי", ואילו ה"דיינים מהציונות הדתית" נאלצים להסתפק ב"רבי" או "הרב" בלבד. ללמדך עד כמה חזק כוחו של הרגל רע.
חנן .ב.07.09.18
19
חוץ מהרבנים הציונים דתיים שהם בהתחלה ה"גאונים" ואח"כ לא...
מרדכי צדוק06.09.18
18
דמות לבבית ומקרבת, עוסק כבר שנים גם בקירוב רחוקים ועזרה בשלום בית מלבד רמתו התורנית הגבוהה
יוסף06.09.18
17
שהרב מיכאל שיינמן הבוגר מכולפ ב10 שנים עילוי חריף עם נסיון מוכח לא מצליח להיבחר בגלל העדר קשרים.
חברונר07.09.18
אכן הזוי מה שקורה פה. אגב, נראה לי 15 20 שנה ולא 10. אני נידונתי אצלו לפני בערך 14 שנה והוא לא התחיל אז.
חבר08.09.18
16
היה לומד עם ר' דוד חברותא בישיבה ומכין איתו את השיעור כללי, אחד מהאנשים שר' דוד סומך עליהם בעינים עצומות.
חברונר06.09.18
היו שאמרו ששמוליק דומב היה מכין את השיעור כללי לר' דוד.. איש מוזר. מצד אחד בחור מודרני ומעורה ב"עולם הזה" מצד שני גאון תלמיד חכם עצום ומדקדק בהלכה. מצד אחד התמדה עילאית(היה יושב ולומד מבוקר עד לילה ממש בלי הפסקה בכלל..) מצד שני יכול לשבת ולצחוק עם החברה'.. מצד אחד שקוע בלימוד מצד
נחום06.09.18
15
2 נקודות למחשבה נכונה. בהצלחה...
צפוי06.09.18
14
אין ספק כי נעשתה כאן בחירה נכונה ומוצלחת. הרב שמואל דומב משכמו ומעלה, אדם נעים הליכות, מסביר פנים והעיקר תלמיד חכם גדול.
סתם מישהו06.09.18
13
דיין תמורת שלום
יוסי06.09.18
12
לאשכנזים - 8 לדתי לאומי 8 לספרדים - 7 למה?
יעקב06.09.18
ליעקב המתלונן, קודם תספור טוב לפני שאתה מתלונן חוץ מזה בזכות התעקשות מרןהגרי יוסף והרב אריה דרעי יש בכללי יותר דיינים ספרדים מאשכנזים.
רוב ספרדי06.09.18
11
מהיכרות קרובה, אין לו אח ורע- בידע, כשרון, והארת פנים. ולוואי וכל דייני ישראל יהיו כמותך!
נח06.09.18
10
הרב שמואל דומב ימונה לרב הראשי לישראל בעשור הבא !!! אישיות חכמה וגאונות
ידיד06.09.18
9
מבין כל הדיינים שנבחרו בולט בבחירתו הגאון הרב שמואל דומב. הצעיר שבחבורה והמוצלח ביותר. עוד נשמע עליו רבות.
סתם מישהו06.09.18
8
יהודי משכמו ומעלה תלמיד חכם אמיתי ובעל מידות נאצלות ,הוא חתנו של הגאון הרב דוד אוחיון זצ"ל שהיה אב"ד בפתח תקוה ומגדולי הדיינים, מערכת בתי הדין מתפארת היום בדיין חשוב ומיוחד .עלה והצלח
משה07.09.18
7
למה? כי הם הכי מקושרים להרבנים הראשיים? מרגיז שלא מתביישים בזה אין דיין אחד שנבחר רק בגלל כישוריו !!!!!!!!!!!!!!!
משה06.09.18
הרב אברהם הרוש לא בן של ,בזכות התמדתו ויראת השמים שלו ועליו אני קורא"הזהרו בבני עניים שמהם תצא תורה"!
יוסף06.09.18
6
עוד 24 בטלנים שיסחבו תיקים ודיונים ולא יעבדו יעיל.
ללא שם06.09.18
5
אכן מועמד ראוי!! הלואי וכל הדיינים יהיו כמותו... למדן בחסד, ואם כל זה שפל ברך.
משקיף06.09.18
4
הגאון הרב שמוליק דומב. האדם החכם והמבריק ביותר שיש!! בעל מידות מופלא ותלמיד חכם נדיר. ישפוט משפט צדק עם רגישות נפלאה ועין חדה. עם לב רחום וחנון ואסרטיביות מרשימה, עם כריזמה מיוחדת ומבט בגובה העיניים.. התמדה בלתי מובנת של 20 שעות לימוד ברצף ואחר כך לנסוע לאדם הזקוק למילה טובה ותמיכה.. עם יכולת הקשבה
י.ר06.09.18
3
רבנים יקרים!! האם אתם מחליטים מי הרב המתאים לדון דיני נפשות לפי מי שבאמת ובתמים מתאים לדון את עם ישראל??? או שמא רבים מכם מחליטים לפי מי שהצליח להפעיל אצלכם יותר פרוטקציה???? האם אתם באמת בודקים את יראת השמים של הדיינים, את ההתמדה האמיתית, ואת הצידקות שלהם או שמא יש פוליטיקה שהתערבבה לה בפנים? ראש
פרל06.09.18
2
שנלחם בעד דיינים ראויים ולא דיינים מפלגתיים.
יהודי פשוט06.09.18
1
גאון אמיתי בכל חלקי טור ושו"ע . "ופרצת ימה וקדמה וצפונה ונגבה " והעיקר שתזכה להרחיב את גבולות בית הכנסת חבד ברמות ב ולהמשיך ביתר שאת ויתר עוז בקירוב והפצת החסידות
אני06.09.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24
ש

אין מחירים כאלה!

מטורף: דירה על הים בפחות מ-16,000 שקלים למ"ר

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

תיעוד נדיר ומרגש | צפו

אשת המנהיג הליטאי לחטופים: "הייתי בשואה, הערבים האלו גרועים הרבה יותר מהנאצים"

חנני ברייטקופף | 06.05.24

"לא נתן שישפיע עליו"

עדות מצמררת: החסיד שלא ראה מעולם את הבת שלו

ישכר זלמנוביץ | 06.05.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"

ישי כהן | 04.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24