כיכר השבת

תיעוד מכינוס פנימי • צפו

הגרב"מ אזרחי: "גדולי ישראל - מנהיגים; הם לא מונהגים"

"מדברים על - חס ושלום - חולשות אצל גדולי ישראל", זעק חבר מועצת גדולי התורה הגרב"מ אזרחי, שמחה על כך נחרצות ואף דחה את הלשונות הרעות על נאמניהם של גדולי ישראל • צפו (אקטואלי)

59
אבי רבינא | כיכר השבת | ו' בחשוון | 15.10.18
דבריו המלאים של חבר ה'מועצת' (ווידאו: באדיבות המצלם. תמונות: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במהלך כינוס שנערך בצהריים (שני) יצא חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', ראש ישיבת עטרת ישראל הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, בנאום חוצב להבות נגד הזלזול בתלמידי החכמים, הפושה ומתפשטת בתקופת הבחירות כעת.

בכינוס שהתקיים במעונו של ראש הישיבה בשכונת בית וגן, עבור 'דגל התורה' בירושלים, בהשתתפות חברי הכנסת של התנועה ורבני המפלגה, יצא הרב בדברים נוקבים אודות החובה להצביע לרשימת 'דגל התורה' בירושלים, ודחה את הלשונות הרעות אודות נאמניהם של גדולי ישראל.

"עומדים כאן על הפרק גזירות הרות גורל, ואין לנו מושג מה ההשלכות שיש לכל שאלה ושאלה. אין בעיות קטנות. עומדים לפנינו, מולנו, אנשים עם כוחות אימים של יצר הרע ושטן", פתח ראש הישיבה את נאומו.

בשלב זה פנה הגרב"מ לראשי הישיבות בחדר: "לראשי הישיבות יש תפקיד מכריע בהצלחת המשימה הקדושה הזאת. סוף כל סוף יסתכל כל תלמיד על ראש הישיבה שלו, ויראה כיצד הוא חם למערכה. סוף כל סוף יתסכלו על ראשי הישיבה ויידעו כמה משקל נותנים למערכה הזאת; מדוע אי אפשר לעבור עליה לסדר היום".

"ההשפעה של ראשי הישיבות, זה לא רק על תלמידיהם ומשפחותיהם של התלמידים. מדובר כאן בבני ישיבה. הם חיל ה', הם חוט השדרה וגם הלב המזרים לכל כלל ישראל כולו. החום ששמור לתלמיד, כשהוא יוצא החוצה הוא חם עוד יותר. וההשפעה שלו - אין לה גבול ואין לה ערוך. לעומת זה, חס ושלום קרירות של ראש ישיבה ,אין לשער את הקיפאון שזה מחדיר בכל השדרות".

וכאן הוסיף ראש הישיבה: "הדבר השני שהתכנסנו כאן היום - אלו בני הישיבות עצמם. כולנו כאן ראשי ישיבות. מוטלות על שכמנו... אנחנו דואגים לתלמידנו, אנחנו אחראים לתלמידנו, ומן הבחינה הזאת יש כאן שתי נקודות שצריך לדבר עליהם: הדור האחרון, במיוחד בשנים האחרונות, נפגם דבר גדול וחשוב בכלל ישראל. אמונת חכמים, כבוד חכמים. וזה מחלחל. את הדבר הזה אפשר קודם כל ללמוד מאיתנו, איך אנחנו מתייחסים לחכמים. איך אנחנו מדברים על גדולי הדור. כמה שמים לב לזה, אפשר במחי יד להרוס".

"צריך מאוד להקפיד, כך נדמה, אם שומעים מדברים על חס ושלום חולשות אצל גדולי ישראל... גדולי ישראל יודעים הכל, גדולי ישראל הם מנהיגים ולא מונהגים. כך הם צריכים להיות וככה הם", זעק הגרב"מ אזרחי.

"אנחנו לא בעלי בחירה לבחור, מה אומרים טוב ומה הם אומרים לא טוב. ועכשיו היא לא רק ההזדמנות, אלא יחד עם כורח המציאות, כי יש בכך ממש גורם ישיר להצלחת הרשימה שלנו, היא הרשימה של גדולי ישראל, רשימה שמונהגת על ידי גדולי ישראל. כל רשימה שמונהגת על ידי גדולי ישראל, היא רשימה של גדול ישראל", קבע חבר ה'מועצת'.


בסיום דבריו אמר הגרב"מ: "חייבים לעזור לבחירות. עלינו לעמוד על המשמר. צריכים לדעת שבנפשנו הדבר, להכניס כמה שיותר נציגים לעירייה, בנפשנו הדבר - לקיים את דברי רבותנו".

תוכן שאסור לפספס
59 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
כבר ניצלו עד הגרם האחרון. אולי מספיק עם זה?
אפי15.10.18
24
שיענקי לא היה כי לולא היה מסתמא היה רבי אזרחי בירך עוד הפעם אשר חלק מחכמתו :)
ליקווד15.10.18
משהו אחר שיהיה יותר מעניין?! א"א כל הזמן לחזור על אותה בדיחה...
ללייקווד שמעליי15.10.18
23
For land in sheneler.... you vote for your pucket only
ללא שם15.10.18
מקווה שכתבתי נכון, בכל במקלדת שלי אין אותיות בערבית אז זה מה שיצא.
יציב 15.10.18
check out your facts first!!!
nutcase15.10.18

הצגת כל התגובות

22
חה חה מי שמנהיג...לא צריך לאשר שהוא המנהיג..... אתם באמת חושבים שהגדולים יודעים ומכירים כל מועמד בכל עיר...מסגן ראש עיר לנציג...כמובן שהעסקנים אומרים להם במי לתמוך...די לחשוב שאנו מטומטמים.
mike15.10.18
21
זה שהגרב"מ אזרחי צריך לזעוק ולצעוק שגדולי ישראל מנהיגים ולא מונהגים, זה אומר הכל....... חבל על בזיון התורה בפרסום כתבות כאלו. זה לא הולך לשנות את המציאות, החסידים נשמעים לאדמוריהם, הספרדים לרבותיהם וגם אלו שהתפלגו מהדגל וחזרו לעץ, גם הם נשמעים לרבותיהם! מה שזה כן יעשה? יתן תחושה טובה לאנשי הדגל ועל
שלוימהלה15.10.18
בגדולי ישראל? רבש"ע עד מתי?!
אוי גיוועלד15.10.18
20
דאע"ש ראשי תיבות = דגל אגודה עם-ש"ס
-- דאע"ש --15.10.18
19
נראה דליל מאוד
יוסי15.10.18
18
אם היה מדובר על ראש עיר חילוני, או מקפח, או מזרחיסטי היה אולי אפשר להבין שמביאים חרדי להתמודד אבל כשראש העיר חרדי מדוע ליצור מחלוקת בעיר?
משה בן אברהם15.10.18
17
חצי בית הכנסת מתפלג וטוען שיש לו מנהגים וצרכים שונים, לאחר זמן באים לחזן הנבחר והקבוע ואומרים לו תעוף אנו רוצים חזן מהחוג שלנו האם הייתם מקבלים זאת [והנמשל; דגל מנסים להכתיר את פינדרוס]
משה בן אברהם15.10.18
16
כי כמובן כל גדולי ישראל תומכים אך ורק בדגל התורה. ילך נא כבוד הרב ויבקש מחילה מכל חכמי ישראל אשר אינם מזוהים עם "דגל התורה"!
רפאל15.10.18
סתם ת"ח, אני שומע בקול חי עיתונאים חצופים שדנים אם פורוש ילך נגד גדולי ישראל ,כאילו המועצגת של אגודה ורבנים כמו הגרמ מאזוז הם סתםם
כרפס יחצ15.10.18
15
אלה שמעורים בפוליטיקה ובנעשה מסביב ואלו שלו. ומי שלא -לא יודע באמת מה קורה, ולכן הם מונהגים ע"י עסקנים בעניינים כאלו כמו בחירות. זה מה שקורה. הציבור רוצה להישמע לגדולי הדור, אבל הוא לא טיפש ויודע להבדיל. צריך להצביע בכל עיר לשם שמים-להגדיל תורה ולהאדירה וכל אחד יפעיל את שכלו מה הכי טוב, וישאל את רבו
דוד16.10.18
14
מדובר על זריקת אברכים מכוללים, פיטורי חזנים, פיטורי מורות מסמינרים. הם מתנהגים כמו חיות טרף, כל מי שמצביע למפלגה הפסולה שלהם, הוא שותף לכל המעשים החמורים שהם עושים.
יוני15.10.18
כך לא יציקו אותם חלאות עציציות לנו.
sonenatig15.10.18
13
למה לא התלמידים לא מקבלים מכם? התשובה פשוטה, כל אלו שלפני 20-25 שנה היו מכנים את מרן זצ"ל,"עובדיה יוסף", היום מידה כנגד מידה אף אחד לא מקבל מהם ולא מחזיק מהם, אתם יכולים לצרוח מכאן עד אמריקה על חשיבות ההצבעה, הזלזול שזלזלתם בחכמי הספרדים טופח לכם בפרצוף.
מודיעין עילית15.10.18
12
כאילו עובדים כביכול על גדולי ישראל, הרב חיים קניבסקי לא מטומטם!!!! הוא לא אומר מה שהנכד שלו אומר לו להגיד!!!!!! תשכחו מזה!
כע16.10.18
אותו. אומרים עליו שהוא טוב, אז הוא מברך. אבל אם לא מראים לו מועמד נוסף-איך ידע שיש בכלל אחד כזה? הוא הרי לא מקשיב לחדשות. זה לא קשור לחכמתו שכמובן אינה מוטלת בספק. זה קשור למידע שאין לו.
דוד17.10.18
11
מאשר, שמעמידים גדול בישראל ואומרים לו העסקנים שצריך לדבר: "שלא העסקנים קובעים אלא גדולי ישראל" אוי שכך עלתה בימינו
יוסי15.10.18
זה המילים האלה זה ממש לכפור לחלוטין בגדולי הדור החוצפה שלך ממש עוברת כל גבול, רואים שאנחנו ממש בדור שהמשיח בא שאז המצב הוא הכי קשה
יהודי15.10.18
רק להסתכל על ר' שמואל מה שעשו לו, זה בדיוק אותו דבר מה שהדגלאים עושים לרבותיהם. אלו ואלו אינם מצייתים לרבנים אלא כל רצונם הוא להרבות ג'ובים, תקציבים למקורבים וכדו'.
sonenatig16.10.18
ר' ברוך מרדכי הוא האחרון שמישהו יאמר לו מה להגיד
מוישי15.10.18
לא יודע אם לצחוק או לבכות
משה רוזובסקי16.10.18
ולא נכדו יענקי???????????????
יוסי16.10.18
שהאדמורים יתתמכו בהם.... אך לאחר הכרעת המועצת הם נשארו לבד... התגובות המתוסכלות בהתאם...
חחחחח15.10.18
10
שאחד יגיד לי שר' חיים קנייבסקי מנהיג את הבחירות צריך דחוף רפוא פסיכאטרי
משה 15.10.18
יש שורה ארוכה של גדולי תורה שמלווים את הבחירות בכל מקום, ואם לא נוח לך אם ברכתו ועצתו של מרן שר התורה שליט"א נוכל להציע לך גלריה אלטרנטיבית. בכל מקרה, אני מאחל לך ולכל ביתך שלא תזדקק בקרוב לברכת מרן שר התורה שליט"א גם לא לצורך רפוא מכל סוג שהוא
יציב 15.10.18
כדאי שתבחין תחילה בין "אם" ל"עם".
אפי15.10.18
לא מקנא בך!
בן תורה15.10.18
9
כל נכד/ בן/ נהג/ שכן מקים חצר סביב איזה ׳גדול הדור׳ ובעיקר ממלא את כיסיו ומתקוטט עם החצר השניה. איזה גדולי ישראל ואיזו הנהגה
יהודי15.10.18
8
אלו הם רבותינו, לאורם נלך - לא נסור ימין ושמאל!
בן תורה15.10.18
7
ואני לתומי לא ידעתי כי יענקי קנייבסקי הוא גדול בישראל
בנימין16.10.18
6
אל תוציאו לשון הרע על החסידים והספרדים, כאילו הם כולם שטחיים ולא עיוניים. כי זה מה שיוצא מהתגובות כאן של החסידים והספרדים. הרב אומר שכל רשימה שמונהגת על ידי גדולי ישראל היא רשימה של גדולי ישראל, ובזה הוא כמובן מתכוון לכל הגדולים ולכל הרשימות. הן של החסידים והן של הספרדים. ברור. הוא רק מציין שהרשימה
דודי15.10.18
5
גדולי ישראל זה לא רק המועצת הליטאית, גם הרב מאזוז והמועצת החסידית נכנסים לגדר גדולי ישראל, יש נם יהודים גדולים בתורה צנועים וענווים שלא שומעים עליהם והם לא פחותים בידיעותיהם ממנהיגי דגל.
משה בן אברהם15.10.18
4
נכנסה אישה, תושבת גוש קטיף לרב ושאלה את הרב אלישיב-איך אתה תומך בזה? הוא ענה לה שהוא נגד זה "והם לא מקשיבים לי" מי זה ההם שהתכוון אז הרב אלישיב? שלא לדבר על זה שזה היה לה מאוד קשה בכלל להגיע לרב, גם כי היא אישה וגם כי לא רצו לתת לה להיכנס.
דוד17.10.18
3
בזה שהח"כים לוקחים לעצמם מקום בראש שולחן הנשיאות ואילו הראשי ישיבות מוסרי התורה, נאלצים לישב בין הקהל
אורי15.10.18
2
האדמורים לא גדולי ישראל? ואיפה דחה את הלשונות הרעות על עיסקאות יענקי קניבסקי?
אינו מובן כלל15.10.18
1
כבוד הרב אולי יש להדרת גאונו הסבר על הפילוג במחנה יראי ה' שאנשי דגל באים להכתיר את הצבוע החילוני לראש עיר, ולפגוע במועמדותו של חרדי.
שמעון15.10.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

איך משפרים את הביטחון העצמי? • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 14.05.24

בראשות ראש הישיבה

הכוללים בסכנה: אברכי 'פרושים' התאספו לעצרת | תיעוד

חיים רוזנבוים | 14.05.24

בר בי רב

עצמאות של תורה | גדולי הרבנים מסרו שיעורים

חיים רוזנבוים | 14.05.24

פרסום ראשון | "הרב קוק ביקש"

לראשונה בהיסטוריה: הילולה בטבריה בראשות הגר"ד קוק

איצלה כץ | 14.05.24

הנתונים המלאים

האם 'חרבות ברזל' שינתה את היחס של הרחוב החרדי למדינה, סמליה ויום העצמאות שלה?

אלי דן | 14.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון שהחזיק בספרייה היהודית הגדולה ביותר

ישראל שפירא | 14.05.24

המסקנות, הזיכרונות והמבט קדימה

שנתיים לטבח הגרזנים הנורא באלעד: הגיבורים חוזרים אל רגעי האימה | פרויקט מיוחד

משה מנס | 14.05.24

'בר בי רב' המרכזי ליום העצמאות

"יום שכולו תורה" ב"תפארת רפאל" | צפו בשידור חי

כיכר השבת | 14.05.24

מכתב נוקב לדרעי

זקן ראשי הישיבות: "כדרך עמלק הם מנסים לגייס בחורים"

חנני ברייטקופף | 14.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

נכדו הרב, מספר על דמותו

בנו של הצדיק הירושלמי וצדיק נסתר | מי היה רבי רפאל לוין?

חנני ברייטקופף | 14.05.24

"זה לא חג העצמאות"

מרן הגר"ע יוסף: "אסור להתכחש לנס שעשה לנו הקב"ה"

ישי כהן | 14.05.24

ראשי ישיבות ואדמו"רים זועמים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ברורים ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 13.05.24

כָּל קָהָל וְעֵדָה

התחליף למירון: המדינה תממן הדלקות ל"ג בעומר בכל הארץ

ישי כהן | 13.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

באולפן 'חדשות 12' | צפו

בין הגר"י אזרחי לדני קושמרו | ישי כהן על יום הזיכרון תשפ"ד

יאיר טוקר | 13.05.24

תיעוד מהיכלי הקודש 

הכהן הגדול: גדולי הרבנים קיבלו את הספרים של זקן רבני תוניס

חיים רוזנבוים | 13.05.24

"הנס היה בצומת יד מרדכי" | צפו

רב משמר הגבול ותושב שדרות בריאיון מטלטל: משחזר את רגע פריצת המחבלים בשמחת תורה

כיכר השבת | 13.05.24