כיכר השבת

יו"ר ש"ס בת"א

נתן אלנתן עולה להתקפה: גור דואגים רק לעצמם - לא לכלל החרדים

מכנה את נציג אגו"י 'פודל' של חולדאי, מאשים אותו כי לא פעל למען השבת, מעריך שנציג 'יחד' לא יכנס למועצת העיר ומאמין שיש סיכוי לראש עיר חרדי בת"א • יו"ר ש"ס בעיר נתן אלנתן בראיון (ארץ)

119
ישי כהן | כיכר השבת | י"ב בחשוון | 21.10.18
(צילום: כיכר השבת)

9 ימים לבחירות לרשויות המקומיות: יו"ר ש"ס בתל אביב, נתן אלנתן, יוצא במתקפה חריפה נגד 'אגודת ישראל' בעירו, שלדבריו הפכו ל'פודלים' (כלבים צייתניים) של ראש העיר רון חולדאי, תוקף את הסיעה החסידית על כך שהיא דורשת מועמד חרדי בירושלים אך מסרבת לתמוך בו כמועמד חרדי בת"א, מעריך שנציג 'יחד' בעיר לא יצליח להיבחר למועצה ומאמין שלו עצמו יש סיכוי להיבחר לראשות העיר.

כותרות הראיון

• ראש עיר חרדי:

אם לא היה סיכוי, לא הייתי רץ לראשות העיר. לא משעמם לי, ואני לא מחפש גימיקים. כשהודעתי על מועמדותי, 6 מתוך 7 המועמדים לראשות העיר היו שייכים לשמאל הקיצוני. לא היה אף מועמד מסורתי למועצת העיר, למרות ש-40% מהעיר מסורתית.

נוסיף לכך את אחוז ההצבעה הנמוך מאד שיש בעיר, ואם אנחנו נביא את הציבור שלנו, יש לנו סיכוי להביא מהפך בעיר תל אביב.

• הסיעות החרדיות:

במשך 25 השנים האחרונות, תמיד ש"ס רצה לבד. בבחירות האחרונות היה ניסיון לעשות איחוד, מתוך מטרה להגדיל את הכוח. לפני האיחוד היינו 2-3 מנדטים, אך כשרצנו ביחד, הכוח שלנו היה קטן יותר, כי זה גרם לאנשים להיות שאננים ולא להצביע.

כשהתאחדנו, יהדות התורה והבית היהודי לא עבדו, לא הקימו מטה. אנחנו היינו היחידים שעבדנו קשה.

• ציפיות לבחירות 2018:

היום אנחנו עומדים על מנדט אחד. כל מה שנביא מעבר, זה הישג. היעד שלנו 3-4 מנדטים, כדי לתת אמירה חזקה שיש ציבור שדורש מסורת בעיר.

בשנת 2015 קיבלה ש"ס 10,500 קולות, בתקופה לא טובה של פיצול, והיו גם אנשים שלא הצביעו, בגלל המחלוקת.

בחמש השנים האחרונות אני הייתי הנציג היחיד שעבד. שני הנציגים האחרים לא היו. נציג אגודת ישראל היה חולה, לא הגיע. גם כשהוא היה סגן ראש העיר, הוא ישב בבית... הציבור שלו הגיע אלי, ואני עשיתי את העבודה הקשה.

אני לא מצפה מהקהל של אגודת ישראל, הציבור של גור, להצביע לי. אני מצפה מהציבור שלנו, שראה את העבודה שלנו, ללכת ולהצביע. עשינו מהפכות בעיר בשנים האחרונות.

• אלי ישי:

אני לא עושה את החשבונות האלו, מה יעשה אלי ישי או מישהו אחר. זה שאלי ישי בא ותפס טרמפ בהרבה מקומות בארץ, זה לא החשבונות שלנו. אנחנו לא ניקח ונכניס אנשים אחרים שהם אנשים בעייתיים.

בני בביוף נכנס כנציג ש"ס עוד לפני שהייתה סיעת יחד, ב-2008, ואחרי שנה-שנתיים הוא פרש מש"ס ועשה הרבה בלגן, ובסוף נזרק מש"ס. הוא אדם בעייתי, שרץ בבחירות האחרונות ונכשל, וכבר לא חשב לרוץ שוב. הוא בא וניצל את המומנטום.

אנחנו עושים את מה שטוב לנו. אנחנו רוצים אנשים טובים. הצגנו רשימה של אנשי עשייה, שעובדים ועושים. לא רק בשביל שההוא יצביע לי.

אם 'יחד' יביאו 2 מנדטים, זה יהיה הישג. הנציג שלהם בסך הכל יוכל לגרום שנפתלי לוברט ייכנס למועצה, וזו הייתה גם המטרה של אגו"י, וגם זה לא כל כך בטוח שיצליח - כי גם בתוך הבית היהודי יש פיצול מאוד גדול, וכן ברשימה סרוגה נוספת שמתחרה בבית היהודי. יש אנשים מהבית היהודי שמצביעים למפלגות חילוניות, כי הם לא רואים את הבית היהודי כבית שלהם.

• ליצמן:

אני חושב שהתנהגותו לא ראויה, ואנחנו רואים את זה בכל הארץ. נציגי אגו"י בתל אביב לא פועלים מתוך אינטרסים של היהדות. עם כל הכבוד, לא ראינו את הרב לוברט או הנציגים האחרים בשום מאבק בשנים האחרונות. אני ישבתי במאבקים, נלחמתי, קיבלתי דו"חות והלכתי לבית משפט בשביל השבת, בסוגיית הצופרים ועוד.

יותר מזה, יו"ר המועצה הדתית, שהוא נציג הבית היהודי, נלחם בי והוציא מכתבים נגדי. למעשה מדובר ב'פודלים' של ראש העיר, אני מדבר חד משמעית על נציגים של אגו"י.

לוברט עם חולדאי (צילום ארכיון: א"ב)

בירושלים קמו אגו"י ואמרו: צריך להצביע למועמד חרדי. ומה קורה בתל אביב? למה הם תומכים ברון חולדאי? באירועים שלהם הביאו את חולדאי ונתנו לו לדבר, ושיבחו אותו. איפה נשמע דבר כזה? רון חולדאי יותר חרדי ממני?!

אז עם כל הכבוד, הם דואגים לאינטרסים הצרים של גור. הם לא דואגים לאינטרסים של היהדות החרדית. יותר מזה. כשהגשנו התפטרות מהקואליציה בגלל השבת, התברר שהרב לוברט לא התפטר מתפקידו כסגן ראש עיר, ובמשך חודשיים המשיך לקבל משכורת כסגן, עד שמועצת העיר הדיחה אותו כי התפקיד הובטח למישהו אחר.

• דרום תל-אביב:

יש לנו ציבור מאד גדול בדרום, שמצביע ש"ס. אבל יש קבוצה, שמנוהלת ע"י קבוצה פוליטית - קבוצת דרום העיר, שהם עושים את כל הבלגן. לא מעניין אותם העובדות, שהשר דרעי פועל ועושה את הכל.

זה התעורר רק לאחרונה, ברגע שהתחלנו את מערכת הבחירות. זה לא מתוך אידיאל אמיתי. הם יודעים שהשר דרעי עושה את כל המאמצים, אבל מה לעשות שבג"צ עוצר את הכל?.

אני לא הולך להפגנות וצועק. אני עושה. אני עשיתי בשנים האחרונות מספר פעולות שעוזרות לתושבי דרום העיר. דאגתי לתמ"א 38 באותן שכונות. כל בניין חדש שנבנה, נכנסים אליו רק ישראלים. אני הובלתי מהלכים, העירייה משקיעה 50 מיליון ש"ח בשכונות האלו. אני נלחם בכל פאב שסודנים רוצים להקים, ולא נותן להם רישיונות. הפעולות האלו גורמים למספר שלהם לרדת לאט לאט בדרום העיר.

גורמים באגודת ישראל אומרים בתגובה: "החנויות שפתוחות בתל אביב בשבת הן באשמתו של שר הפנים אריה דרעי ובא כוחו בעיר – נתן אלנתן, בלבד. בניגוד לגדעון סער שבתקופת כהונתו כשר הפנים פסל את חוק המרכולים שהתיר פתיחת חנויות בשבת ולא חשש ממחאה חילונית נגדו, דרעי הפודל הראשי התמהמה במכוון מפסילת החוק, חיכה עד שיעבור התאריך האחרון ואז בא בגצ וקיבל את ההחלטה במקומו לדיראון עולם. כמובן שאז דרעי התעורר באיחור וניסה להציג מחזה שוא של אין אונים".

בחצי הקדנציה הקודמת, כשעבר במועצת העיר חוק העזר המתיר פתיחת חנויות בשבת, אלנתן, לא התפטר והחזיק בכסאו חזק חזק , זאת למרות שמועצת העיר אישרה את פתיחת המרכולים בשבת כי מה יותר חשוב לו לאלנתן הכסא או השבת???", תהו באגודת ישראל.

הם ציינו כי רק כאשר בג"צ הכשיר את החוק, והרב לוברט שימש כסגן ראש העיר מכוח הסכם רוטציה, ''נזכר'' אלנתן כי יש צורך דחוף לפרוש מהקואליציה. הרב לוברט ויתר מיידית על כסא סגן ראש העיר, הפסיד את משכורותו ונלחם את מלחמת השבת".

"באותו זמן, אלנתן, למרות מחזה השווא וההונאה שהציג בפני הרבנים והציבור כי כביכול פרש מהקואליציה, המשיך להחזיק בכל תפקידיו הקואליציונים הן כמשנה ליו''ר ועדת תכנון ובניה, הן כנציגו האישי של חולדאי בוועדה המחוזית והן כיו''ר ועדת הנכסים של עיריית תל אביב ונהנה מכל המנעמים כולל לשכה, עוזר אישי וכו' זאת כאשר הרב לוברט ויתר על משכורתו ולא החזיק בשום תפקיד קואליציוני ונלחם את מלחמת השבת", מאשימים באגודה.

תוכן שאסור לפספס
119 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
ל64 תגיד לי מה הרב נתן עשה טוב בצל אביב לעומת הרב לוברט שתומך ב14 בתי ספר דואג לנוער הנושר 40 אירועי שמחת תורה 100הצגות
משה21.10.18
46
אלנתן צודק בכל מילה שלו! בתכל'ס רק עכשיו נופל לי האסימון שבאמת הוא עשה המון, ואת לוברט והכיפות הסרוגות לא רואים באופק! רק הפעילויות שהם עושים בחופשים זה קונה את כולם, שלא נדבר על זה שהוא נלחם על השבת באמת ובתמים, ודואג שכולם יהיו מרוצים. כל מי שמגיב כאן- זה פשוט לא הגיוני שזה אתם, משהו השתלט עליכם ב
אור21.10.18
45
2 אחיות שלי נסעו לבית יעקב מחוץ לעיר ורק בגלל הרב לוברט אני לומדת בתיכון המדהים בתל אביב ולכן אני מצביעה רק לו
מכפר שלם21.10.18

הצגת כל התגובות

44
הם יתמכו בחילוני אשכנזי ולא חרדי ספרדי זאת הסיבה שהם לא תומכים במעומד ספרדי בירושלים
המעורר21.10.18
הם נצביעים לכיסם בלבד...תשאלו את ברקת ששילם להם באדמות שנלר.... גור לוקחת סיכון בתל אביב משום שחולדאי אוהב לאכול פודלים...
mike21.10.18
אבי אבות ............
משה רוזנפלד21.10.18
43
אשריך נמשיך לתמוך
שמואל22.10.18
42
מי שגר בת אביב יודע כמה נתן אלנתן עושה למען הציבור. התושבים פה מעריצים אותו. נתן אתה תותח. המגיבים של אלי ישי עובדים שעות נוספות. מסכנים. שה' יחזיר אותכם בתשובה. פה בת אביב יחד לא קיימת בציבור. אלי ישי הרס את דרום תל אביב. לא עזר בכלל. תתבישו לכם
שס ורק שס.נתן אלנתן לראשות העיר21.10.18
41
ועוד שזה בכלל לא מעניין כל הפוליטיקה הזאת... אם לא היה כל הלשון הרע והרכילות הזאת אולי לא היו כל כך הרב מחלוקות והיה לנו סיכוי למפלגה מאוחדת - כל החרדים יחד ואולי אפילו דתיים. ואז היינו זוכים למדינת הלכה. אבל כנראה שלצערנו אין לנו זכות לזה עדיין.
אדיר21.10.18
40
ולכן הם מחפשים אשמים
יחד21.10.18
39
כולם יודעים שאת כל פעילות התשובה בתל אביב נפתלי לוברט ארגן מי מחזיק את בי ספר יחד של הקרוב מי מחזיק את שובו בתל אביב מי מחזיק את לבנדה אוליפנט 8000 תלמידי קרוב בבתי הספר התורניים מי דואג לארגוני התשובה שורשים לב לאחים ערכים בתל אביב להפך גור בוכים שלוברט משקיע את הדם בקרוב נתן עפרא לפומיך תתבייש לך
משה21.10.18
38
כולם חיובים להצביע בבחירות גב בקלפי למועצת העיר נתן אלתן לא עושה כולם בני בביוף עשה הרבה דברים לאנשים לכן כולם להצביע גב בקלפי למועצת העיר בבקשה ותודה רבה
ללא שם22.10.18
37
עלאק בעייתי הכי טוב שיש
שסניק שרוף22.10.18
36
מסכן,,,
מוטי21.10.18
35
כל מי שדתי /חרדי חייב להצביע לרב אלנתן, ולא מעניין אותי אם הוא אוהב או שונא את ש"ס או מעריץ את הרב לוברט, שהוא גם בסדר גמור. זה לא משנה!!!!. אתם לא מבינים שאין נציג אחר לראש העיר?? אין! זה מה שיש. והרי הכי חשוב זה להעיף את הכופרים. נכון? הרי לא תצביעו לחילוני כופר שבעד גברים תועבה מצעדים מרוצים הדרה
מ.חסידית ת"א21.10.18
לא חשבתי על זה באמת!
וואלה22.10.18
34
איש עשיה צדיק גדול שעוזר לכולם ולא רק לסדר עבודה למקורבי גור והמפדל אלה כל המסורתיים
דוד עזר21.10.18
33
נתן אלנתן איש של הרבה עשיה כל מילה בסלע אותם אנשים מתמודדים כל בחירות וסתם מורידים מנדטים לתושבים המסורתיים, מהיכרות אישית עם מפלגות ג והבית היהודי כל מה שמעניין אותם זה לרצות את חולדאי בכדי לקבל ג'ובים לחסידי גור וכאלה במועצות הדתיות ובחברא קדישא ולא באמת לדאוג לכלל הציבור בשונה מנתן שמאז חזר כל הפ
דוד עזר21.10.18
32
הרב נתן 7אנשים עובדים אצלך במשרד לעומת 2 שאצל הרב לוברט דרעי דאג לך ולעובדים שלך לחבילה טובה מהפריפריה
משה21.10.18
31
המצב מאוד קשה, 3,000 בחורים ספרדים מסכנים לקחו אותם ממשפחתם לצבא ועושים מהם שם חילונים ודופקים אותם לכל החיים, ומה שס עשתה?! היא רק מתנכלת ומאיימת על מי שמנסה לעזור להם.
יוני21.10.18
כמובן דאג שישנאו אותנו ומעמדם של לומדי התורה יפגע שיבחר ראש עיר שמחלן את ירושלים -הרי חוץ מהם עצמם אף אחד לא חרדי וכנראה הנורוגים רוצים חילול שבת וגיוס עץ זה המזרחי בדיוק כמו פעם
mnl22.10.18
30
לך אלנתן אין סיכוי בתל אביב גם אם כל החרדים יתאחדו ובירושלים אם כולם יתאחדו אז דייטש לוקח בסיבוב ראשון וגם אם לא אז יקח בסיבוב שני
חיים הורביץ21.10.18
29
רק הרב לוברט עוזר בדרום תל אביב
דורון 21.10.18
28
בושה .בחיים לא נצביע שס
חיים יוסף21.10.18
27
הם לא עסוקים בגאווה או בהשמצות
אחד שמבין21.10.18
26
זה כמו להוציא שיהוק מגופת מת
יד שרה גור? לא21.10.18
25
בושה וחרפה לאגודת ישראל.
אגודאי21.10.18
24
בהצלחה לשס אמן ואמן
ב. בביוף21.10.18
23
מצד אחד מתלונן על זה שגור חתמו עם חולדאי ולא איתו [פשוט שכח שאין לו סיכוי] מצד שני מצהיר בוודאות שאם חולדאי יעלה יחתןם איתו הסכם אז מותר או אסור??? - די כבר נמאס מהשקרים ההזוים של ש"ס
שסניק21.10.18
22
אסור לומר שגור לא עבדו זה שקר
א 21.10.18
21
תתבייש לדבר כך על הרב לוברט הבן שלי לומד בתלמוד תורה יסודי התורה , כל השיפוץ שנעשה בו זה בזכות הרב לוברט הצדיק שמלווה את בית הספר .
אלי 21.10.18
20
תעסקו בשיוק עצמי
יהונתן אליהן21.10.18
19
מעניין זו פעם ראשונה ששומעים דבר כזה
מציאותי21.10.18
18
וכי יש מפלגה שאינה דואגת אך ורק לעצמה, קרי: לנבחריה ולעסקניה, וכל השאר לא מעניין.
אברך פשוט21.10.18
17
הכותרת סותרת את גוף הכתבה
נתי עלטר21.10.18
16
בהצלחה לשס אמן ואמן.
יעקב י. עמאר22.10.18
15
כל המאבק על כמה נציגים. הציבור התל אביבי מואס בש"ס שלא מקדמת את הפיתרון לסודנים ולכן הספרדים עוברים בהמוניהם לתמוך ביחד.
רק אמת!21.10.18
בתל אביב יש או את השסניקים שמואסים בסודנים, או את השמאלנים שמחבקים אותם... אז מי מואס בש''ס?
אנ21.10.18
14
בתל אביב עושה הרבה מאוד נתן אלנתן אדם מיוחד מאוד אם הרבה עשיה
אני21.10.18
13
כמי שגרה מעל פאב של סודנים בשכונת שפירא מעולם לא ראיתי אותך או שמעתי שפעלת לסגור את הפאב.בושה וחרפה שאתה "מייצג" ציבור חרדי. פאתטי
על מי אתה עובד21.10.18
12
לא יד שרה לא יד אליעזר לא עזר מציון לא ארגון ערכים לא יד לאחים לא עזרא למרפה לא ישיבות לבעלי תשובה 0 כלום רק לעצמם
כלום21.10.18
מה עם עלי שיח שיח סוד ארגון החסד לחולים הגדול בישראל "רפואה וישועה" ארגון נותנים באהבה ארגוני החסד וחלוקת מזון בבית חולים קופת הצדקה הגדולה מתן בסתר ועוד הרבה הכל הוקם וממומן על ידי חסידי גור ובהתנדבותם בלי משכורת
חיים הורביץ21.10.18
הכל מיועד רק ואך ורק לחסידי גור!!! כל מי שאינו חסיד גור וינסה לשאול מהם מכשיר רפואי יקבל פרצוף זועם שלא ישכח אותו לעולם.. מי שרוצה ינסה ברחוב דסלר בככר {בבניין שהוא עצמו גנוב} סניף רפואה וחיים מומלץ להתנסות.
אלס איז אינזרע21.10.18
כולל קופת העיר וכל הרשימה שלמעלה
אליהו21.10.18
רצים לעזר מציון ולעולם לא יתרמו להם פרוטה
הרב צ'ולק22.10.18
כל שאר הארגונים מיועדים רק לחסידי גור!!
הגאון שאול אלתר21.10.18
11
העשיה שלו עצומה לכלל הציבור. התל אביבים משוגעים עליו. תמשיך כך כולנו שס רוצים לראות אותך ראש העיר שלנו
שס זה בית21.10.18
10
שאין לך מספיק השיגים עוברים להשמיץ אחרים
יפית21.10.18
9
אין לכם מה למכור אז אתם אומרים לפעילים להגיד שהמפלגה המאוחדת תפתח חנוית בשבת אדיוטים!! אמן תישארו בחוץ
יעקב21.10.18
8
לוברט היה סגן בשכר והתפטר בגלל השבת, ואתה אלנתן לא מתבייש לדבר. של נעליך מעל רגליך,
יוסי21.10.18
7
יכלו לשמור אצלם עוד נכס, או לשלם לאברכים שיבואו ללמוד, או אפילו להחזיק ריק. אבל בשום אופן לאאאאאא למכור. איך העזו? נדלניסטים אתם יודעים איך החילונים נהנים מזה? כל מי שעובר שם מזדעזע. בית כושר ותועבה בחסות גור. מצמרר.
בשד.נורדאו22.10.18
6
בואו לבני ברק, הספרדים הם שליש וש"ס משקשקת לבקש את ראשות העיר, אלעד רובה ספרדים ודרעי לוחץ לתת לפינדרוס ולליטאים, ירושלים הליטאים יהנו וש"ס שוב תשקשק... ואתה יודע מה, לפחות גור דואגים לעצמם, ש"ס ודרעי ושכמותך לא דואגים אפילו לעצמנו... יחי ההבדל
פככככ21.10.18
5
קודם כל דרך ארץ לפני הזקן
תתפלא אבל לחולדאי יש מידות טובות יותר ממ21.10.18
4
לא כמו בבאיוף שיביא 5 מנדטים בקושי אחד תביאו חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח נתן אלנתן
אחת שמבינה 22.10.18
3
אבל עדיף להצביע ג מאשר לדגל מחרחרי הריב
בית וגן י-ם21.10.18
2
איך מעז בכלל בכלל על איש שכולו צדקה וחסד לעצמו לא לוקח כלום כל חייו רק יהדות רישום ילדים לבתי ספר הצלת נפשות של נערים נושרים מדרשיות לנוער נושר מה נתן עשה ליהדות חוץ מללעוג על לוברט בוז לשס על כאלה פעילים כולנו כתף אחד למען לוברט לא נחשה
משה21.10.18
1
ומי ידאג לגור? ורואים שהשסניק דואג לשבת יותר להגרר אפילו שיש לו קמץ זקן ומסתמא יש לו יותר יר"ש
שלמה21.10.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24