כיכר השבת

הקרב על ירושלים

אנשי העסקים שתומכים במשה ליאון: 'ינצח בסיבוב ראשון'

משה ליאון, המועמד לראשות העיר ירושלים, זוכה גם לתמיכת אנשי עסקים בכירים בעיר כמו שי נאור, ירון צדקיהו ורמי לוי • בשיחה עם "כיכר השבת" הם מסבירים את תמיכתם ומעריכים את סיכוייו (בארץ)

68
אבי רבינא | כיכר השבת | י"ד בחשוון | 23.10.18
משה ליאון במחנה יהודה
משה ליאון במחנה יהודה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פרויקט מיוחד: שבוע לבחירות המקומיות בירושלים, יצא "כיכר השבת" לבדוק מה עמדתם של אנשי העסקים הבכירים בעיר, חילונים ומסורתיים, וגילה כי מרביתם מתייצבים בגלוי אחרי מועמדותו של משה ליאון, בטענה כי הוא היחיד שידאג לתושבי ירושלים.

כזכור, בין הבולטים בתמיכה במועמדותו של משה ליאון נמצאו מפלגות ש"ס ו'דגל התורה', שלפי הערכות מחזיקים בכ-60 אלף קולות, כאשר עם כ-35 אלף קולות, יוכל ליאון לנצח, לכאורה, כבר בסיבוב הראשון.

את שי נאור מכירים לא מעט ירושלמים, זאת מאחר שהוא עומד בראש 'מפגש השייח' – מאפייה ותיקה וידועה שפועלת באזור תלפיות. נאור נחשב לאחד מוותיקי סוחרי ירושלים, וכשהוא מזכיר את השם 'משה ליאון' הוא מקפיד להדגיש את ההיגוי 'מוישה', כמכר קרוב וותיק.

"יש לנו אכן היכרות אישית", הוא אומר ל'כיכר השבת', "הכרתי את מוישה לראשונה בעסק שלי שבתלפיות. מאז פגשתי אותו לא מעט ואני יכול לומר דבר אחד שאין לי בו שום ספק - המטרה היחידה שלשמה הוא הגיע לעיר היא כדי לדאוג לתושבים. יש לו אכפתיות מדהימה ורצון שמגיע מהמקום הכי עמוק בלב. הוא רוצה באמת ובתמים להיות שליח של תושבי ירושלים".

משה ליאון בשוק מחנה יהודה

גם ירון צדקיהו מוכר ללא מעט אנשים בציבור הירושלמי. כבר עשרות שנים שהוא יושב מאחורי הדלפק של החמוצים בשוק מחנה יהודה. אבל הוא לא עוד סוחר, כי את הטעם של החמוצים שהוא מציע אף אחד לא מצליח לחקות. גם צדקיהו אומר לנו בצורה ברורה: "ליאון ורק ליאון".

למה?, אנחנו תוהים והוא מסביר: "כי רק דברים טובים יש לי להגיד על האיש. הוא התמודד לפני חמש שנים לראשות ירושלים ולמרות שהפסיד, הוא בחר להישאר כאן ולשמש כחבר מועצה מהשורה. הוא הפתיע את כל אלו שטענו: 'הוא בא לעשות עלינו סיבוב ולאחר שיפסיד יחזור לגבעתיים'.

"הוא הוכיח את עצמו ונשאר בעיר. במשך חמש שנים הוא נשאר בעיר ולמד אותה בדרך הקשה, ממש לא בדרך הקלה. הוא למד אותה מלמטה, דרך הניסיון. הוא עבר את בית הספר הטוב ביותר שאדם יכול לעבור. תוסיפו על זה את הכישורים הביצועיים שלו בנושאי כלכלה ורווחה, ותבינו שזה בדיוק מה שהתושבים צריכים".

רמי לוי, איש העסקים המוכר, אף הוא תומך במשה ליאון ללא כל עוררין. בשיחה לתקשורת הוא הסביר את הסיבה לתמיכתו: "ליאון הוא האחד והיחיד שידאג לתושבי העיר. אני תומך בו לא רק בגלל שהוא איש ניהול עם הבנה בשלטון המקומי, אלא בעיקר כי הוא אדם מלא חמלה.

רמי לוי עם משה ליאון (באדיבות המצלם)

"יש לו דאגה לאדם הפשוט ואהבת חינם. הוא בדיוק כמוני, לא שכח מאיפה הוא צמח, לא מסתכל על כולם מלמעלה ללמטה, אלא הוא איתם ביחד. ברור לי שהוא היחיד שידאג לכל מה שחשוב לתושבי ירושלים".

למי הצבעתם בפעם הקודמת?

שי נאור: "בפעם הקודמת חשבתי בתחילה לשבת על הגדר, אחר כך תמכתי בברקת. האמת היא שאני דווקא שמח שמוישה לא נבחר בבחירות הקודמות לעירייה, כי חמש השנים האלו בהן הוא התגורר בירושלים תרמו לו כל כך הרבה. הוא למד את הצרכים של העיר הכי מקרוב שיכול להיות.

"אני חושב שזהו חוק שצריך לחוקק במדינה - כל מי שבא לנהל את ירושלים צריך להיות חלק ממנה לפחות ארבע או חמש שנים. זה בדיוק מה שליאון עשה. במהלך השנים האלו הוא ערך היכרות עם נושאי החינוך והדיור, הצעירים והמבוגרים, כל מה שמשתמע תחת המושג 'ירושלים', ועכשיו הוא בשל להיות ראש העיר הטוב ביותר שיכול להיות. כי הוא מכיר את הצרכים של התושבים. זה לא שלוקחים מישהו שרוצה להיות ראש עיר מבלי שיודע אפילו איפה זה אזור התעשייה תלפיות".

ירון צדקיהו: "בבחירות הנוכחיות לא התלבטתי כלל, היה ברור לי שאני נותן את הקול שלי לליאון. גם בבחירות הקודמות האמנתי לו והצבעתי לו, אבל היום אני משוכנע יותר מאז".

אתם מאמינים שהוא ינצח בבחירות?

שי נאור: "אגיד את האמת - מתחילת המערכה הזו אני כמעט לא קורא עיתונים או פרשנויות, כך שאין לי מושג מה אחרים אומרים, אני מאמין רק באינטראקציה אישית של אחד על אחד, וזה בדיוק מה שאני רואה יום-יום במאפייה שלי. מגיעים לכאן כל כך הרבה אנשים, מכל המגזרים ומכל הסוגים. אני שומע בדיוק מה אומרים, ואני מבטיח לכם – יהיה כאן ניצחון גדול, ליאון ייקח כבר בסיבוב הראשון.

"כי זה לא רק שרוב המגזר החרדי מצביע לו, אלא יש גם כל כך הרבה מהמגזר הלא דתי שבוחרים לתת לו את הקולות שלהם. כי הם פשוט מבינים מי האיש ועד כמה שהוא מסוגל לפעול, והם משפיעים גם על המכרים שלהם, על המשפחות ועל הילדים שלהם. אני אומר לכם – יהיה פה ניצחון גדול".

משה ליאון במחנה יהודה

ירון צדקיהו: "משה ליאון מדבר על שמירת סטטוס קוו וזהו דבר שמוצא חן בעיני כולם – גם בעיני החרדים וגם בעיני הקהל החילוני. הוא המועמד היחיד שיש לו מה להציע לכלל הציבורים שבירושלים, והוא מדבר בשפה של כולם. ואם כבר מדברים על סיכויים, אני רוצה להגיד שאני נמצא בשוק, ועם כל הצניעות אני רואה בעצמי את הברומטר הטוב ביותר ואני יכול לשמש כסקר חי.

"עוברים אצלי אנשים מכל הסוגים והמינים – אשכנזים וספרדים, חילוניים וחרדיים, ימניים ושמאלנים. כולם עוברים כאן, וממה שאני שומע דרכם אני יכול לומר בוודאות – מצבו של ליאון לא רע בכלל, יש לו סיכוי גדול, אבל המאבק שלו יהיה קשה, כי יש לו מתחרים. הוא יצטרך לעבוד קשה, כולנו נצטרך לעבוד קשה, אבל אם ניקח את כל הקולות שהחרדים נותנים ונוסיף עליהם את הקולות הרבים של אלו שאינם מהמגזר, אבל הם מאמינים בו, נגיע למספרים עצומים.

"יש גם אחוזים לא מבוטלים שעדיין מתלבטים, ואם נצליח להשפיע על חלקם – ליאון ייקח כבר בסיבוב הראשון. אני לא סתם אופטימי, אני בטוח במה שאני אומר, ירושלים עומדת לקבל את ראש העיר הטוב ביותר שהיה לה אי פעם".

תוכן שאסור לפספס
68 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
וזה כבר מספיק שלא אבחר בו
פעסי24.10.18
32
משה ליאון אתה תותחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
משה24.10.18
31
משה ליאון אתה תותחחחחחחחחחחחחח
משה24.10.18

הצגת כל התגובות

30
יש לכם 65,000 קולות של חרדים תעבדו חזק בגילה א ב ג ד ה ובפסגת זאב, שהם שכונות ענקיות והתושבים שם ברובם מזרחיים וחילונים, ואם שם תצליחו מוישה קוטף את ראשות העיר בהליכה. ב. ה. צ. ל. ח . ה .
ליאון איש עם רזומה23.10.18
29
אין לכם מושג איזה מסע רדיפה ולחצים עובר אחד מגדולי מחזירי התשובה בישראל, תלמידו של הגר"מ מאזוז, הרב יגאל כהן שהעז לחתום לצד רבו על מכתב תמיכה ברשימת 'הן' בבני ברק. נכון להשבוע הוא נמלט לחו"ל והעובדה המוכחת בחתימת ידו ובהוכחות חד משמעותיות שמילא רצון רבו מוכחשת במצח נחושה. פשוט לא יאמן.
שס מושחתת23.10.18
28
יצא פרסום השבוע מאחד הרבנים של דגל התורה שבגלל שאגודה עשו הסכם עודפים עם חלק מהחרדלי"ם, כי הרב מבריסק זצ"ל אסר לעשות איתם הסכמים עם המזרחי, אינני יודע אם זה נכון אולי כן, אבל לנו, אין לנו אלא דברי בן עמרם, כי הכרוז לתמיכה באגודת ישראל הראשון שהרבי מבעלזא זצוק"ל ניסח אותו לבד, וחתם עליו, ואחריו חתם מ
דגל הפלגנית23.10.18
הוא בתשמט ו40. 60 הוא בבחירות שאח"כ ובאמת לא היה ברור בתשמט אם לאגודה יש מעט יותר כ53 אחוז כי מהשהיה 5 זה היה מחילוניים שהביאו חבד (לפי מקומות ההצבעה גם באילת היה לאגודה) והרב שך למען השלום ויתר
חיים25.10.18
27
ואני בטוח שאם הגדולים היה יודעים את המציאות הם גם היה אומרים כך, בגלל שמזה יה' קידוש השם יותר גדול
ש23.10.18
26
לליאון ודייטש יש לכל אחד מהם רק חלק מהציבור החרדי ותמיכה מועטה בציבור הכללי ואין להם אפשרות לעלות לסיבוב השני.
יוני23.10.18
25
העם והמדינה. כיתבי אישום אחרי הבחירות לרשויות. וחקירות נוספות בדרך ....
ציון23.10.18
24
בירושלים ישנם כ-640.000 בעלי זכות בחירה (בזבי"ם) חלוקת הבזבי"ם היא כדהלן : כ- 218.000 ערבים כ-255.000 לא חרדי, כ-162.000 חרדי, אחוז ההצבעה לפני 5 שנים 38% הפעם הצפי הוא כ-41% הצבעה מכלל הבוחרים, שהם כ-62% מבעלי זכות הבחירה היהודי (חלק מהסיבה לעליית מספר המצביעים היא מכיוון שיום הבחירות לרשיות הפך ל
רק דייטש23.10.18
טוב גם במחשב
הנייר23.10.18
23
רקשס
רק שס24.10.18
22
אחרי הבחירות ליאון ידאג שהפקחים לא יגיעו לעסקים שלהם
פרימיטיביים24.10.18
21
כתבה מילה במילה. הכל שתול לא מקורי. לפי המספרים שלכם פורוש הוא ראש עיר... לא יודעים לנתח. ו
מוטי23.10.18
20
*לא נסלח למי שגרמו: *לא נסלח על כך שהפכתם את אלעד השקטה והרגועה לזירת התגוששות. *לא נסלח על הדלת שפתחתם לרווחה לגורמים מחוץ לעיר להכנס וללבות באלעד מחלוקות. *לא נסלח על הבמה שנתתם לממורמרי העיר חזן ושות' "איסתרא בלגינא קיש קיש קריא" להתנהג פה בגסות כבעיר חילונית, להעליב, להלבין פנים ולהיות הפנ
*לא נסלח 23.10.18
19
מהשיח בשטח אני שומע את קולות התושבים דתיים חילוניים חרדים בכל אחד שזועק שינוי אמיתי ובפה מלא תומכים בעופר ברקוביץ, אין ספק שהוא אסון לעסקנים אבל בשורה טובה לירושלים,
שמואל,ד, 23.10.18
18
אנשי העסקים הגדולים האלה מוכרים חמוצים ולאפות, הדעה שלכם חשובה כמו פיתה עם ממרח טונה.
אמריקאי23.10.18
17
ראש העיר הבא
רק שס24.10.18
16
כשבעלי עסקים תומכים בך זה גורם לי לכווץ באשר למניעים. ולהלן כמה אופציות * חניה בחינם בקרבת העסק. * הקשחת החניה למתחרים * משחק עם הארנונה של העסקים * הוראה לביטול דוחות לספקים. להמשיך או שזה מספיק.
גו23.10.18
להמשיך או שזה מספיק?....
ממציא הפוליטיקה23.10.18
15
יאכלו את הכובע... גם בי-ם יהיה להם מפלה וליאון יבחר. גם בחיפה יהיה להם מפלה עינת קליש תבחר ובסוף גם באלעד תהיה להם מפלה ופינדרוס יבחר לאחר דחיית הבחירות!
יוסקה24.10.18
אני בעד אבל בינתיים רק נס יכול להביא את ליאון לכיכר ספרא.
מצביע דגל24.10.18
14
אינם ראויים להנהגה! - אין להם את הכח של מנהיג לדעת מתי להפסיד ולהמשיך הלאה. מה שקורה באלעד הוא לימוד לקח גדול, כי יש לנו בעיה גדולה עם כל ההנהגה החרדית, אין כמעט היכן שנמצא מנהיג בשיעור קומה כזה שיש לו את הטבעים של מנהיג, מי שיודע לנצח אבל יחד עם זאת גם להפסיד בכבוד, בדרך שמוכיח כי הוא מנהיג אמית
אינם ראויים23.10.18
13
ירושלמים חרדים שמאלנים ימניים מסורתיים שסניקים "אל תאמינו בדרעי ואל תבחרו במשה ליאון. דרעי רוצה לממש רווחים ומשה ליאון הוא רק שליח. ענן שחור של שחיתות מרחף עליכם.
זאב23.10.18
12
הלואי ויגיע לסיבוב השני. גם זה חסר סיכוי.
רק אמת!23.10.18
הוא אפיל לא יעלה לסיבוב השני אמן!!!
יוסי23.10.18
11
ברור שהוא מנצח
רק שס24.10.18
10
עושה הרושם שמר ליאון וחמולת תומכיו הם אנשי שוק וממש לא מתאים לניעול עיר חשובה ויקרה לעם ישראל זה לא שוק הפשפשים זו עיר עם מעמד חשוב שדורשת אנשים בעלי אופי ויופי מחודדים וחזקים מבין המעומדים יוסי דייטש נראה הכי מתאים לתפקיד
חביב23.10.18
"לא מתאים לניעול" תלמד לכתוב ואז תפרסם את דעתך
אני24.10.18
9
כ - 33000 קולות מדגל. כ - 30000 קולות מש"ס. כ - 15000 דתיים. כ - 15000 מסורתיים. כ - 10000 חילונים
איציק23.10.18
8
פינדרס - וְלִירוּשָׁלַיִם עִירְךָ בְּרַחֲמִים תָּשׁוּב. "באבוד רשעים רינה". מה אתם רוצים- שהשקרנים ינצחו? הלא "שֶׁקֶר – אֵין לוֹ רַגְלַיִם" בְּפֵרוּשׁוֹ לַפָּסוּק כתיב "שְׂפַת-אֱמֶת תִּכּוֹן לָעַד וְעַד אַרְגִּיעָה לְשׁוֹן שָׁקֶר. – השקר בסוף תמיד מתגלה. מה אתם רוצים- שהשקרנים ינצחו? משקרים בשם יענ
.23.10.18
7
השיר הזה ע"י הזרם המרכזי היום זה תנועת בני תורה "עץ" יהודים של פעם, שהם חרדים כמו פעם, צדיקים כמו פעם, עובדי ד' כמו פעם, מדקדקים בכל התורה כולה כמו פעם, הם היחידים בדורינו שהם חרדים לדבר ד'. ולכן החרדים החדשים [חדש אסור מהתורה] וחבריהם מהדת החדשה בפאניקה גדולה, אדירה, ומשתוללים, ומכים את ציבור בני
ע"י 23.10.18
6
כבר כמה שנים, ולפתע מתברר לנו מזה קצת, ההקלטות היום במנדי וביתן חושפות לנו איך זה עובד, שני מכתבים ממרן הגר"ח שליט"א כל אחד מהם למועמד אחר באלעד, יכול להיות שגם התמיכה במשה ליאון היא רק של צד אחד בבית מרן שר התורה שליט"א?!
משה23.10.18
5
מאוד מגוחח לראות את הציבור הליטאי שמעדיף ללכת אחר דתי שאין לו סיכוי מאשר ללכת עם חרדי מוכשר אבל חסיד....
יונתן שסניק..24.10.18
4
העסק שלי גדול פי חמש משני העסקים של מוכרי החמוצים האלה, ואני אומר שמשה ליאון אכן יש בו חמלה, אבל לא כזה בטוח עד כמה כשיר להנהיג את העיר הזה, יש מועמדים הרבה יותר מוכשרים ממנו. מוישה סליחה אבל זה לא אישי.
בעל עסק23.10.18
"מוכרי חמוצים" ..... אתה יודע איזה חמוצים טעימים????? איך אתה מזלזל?????? תתבייש לך!!!! כל חמוץ - חמוץ!!!!!
אחלה חמוצים23.10.18
א"כ אני כבר יודע איך קוראים לך?
יוסי23.10.18
3
חי בסרט היוהרה
השופטת 24.10.18
2
סקר של מינה צמח שיפורסם בסוף שבוע בידיעות. סיבוב שני ברקוביץ-דייטש אחוז המתלבטים גבוה מאוד ברקוביץ 27 % דייטש 21 % ליאון 18 % אלקין 15 %
שלום 23.10.18
דגל ושס לבד בסביבות 25 אחוז פלוס
מישו23.10.18
1
הם תוקפים את מפלגת עץ בני תורה בטענה שתומכים באלקין מועמד לא חרדי, בו בזמן שהם תומכים במועמד לא חרדי משה ליאון.
גירנבויים23.10.18
איפה שמעת את אנשי דגל מדברים כך כנראה קראת הפלס מלפני חמש שנים והמודיע
דגלני'ק23.10.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 11:40
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם

זעזוע ושאט נפש 

חילול שבת בלב שכונה חרדית בבני ברק | הפעם באתר בניה 

חיים רוזנבוים | 10:12

פונתה לבית החולים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

שוטרים ימנעו את הכניסה | הפרטים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24

כל מה שצריך לדעת

רווח, הפסד וכאב | השתחררתי אחרי 200 יום במילואים, זה מה שחוויתי שם - כחייל חרדי

מנדי אושר | 09.05.24

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24