כיכר השבת

טור אישי

למען קדושת ירושלים; משה ליאון // הרב ראובן זכאים

"בבחירות הקודמות נטרפה השעה, ולא זכינו שרצונם של גדולי ישראל התממש; כעת ניתנה לנו הזדמנות פז לתקן, לקיים את רצונם הטהור ולבחור במשה ליאון", כותב חבר הוועדה למען השבת (טור)

65
הרב ראובן זכאים | כיכר השבת | ט"ו בחשוון | 24.10.18
ליאון נתמך בידי מרן הגר"ע יוסף זצ"ל
ליאון נתמך בידי מרן הגר"ע יוסף זצ"ל (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

שוב ניצבים אנו בפני מערכה גורלית על אופייה ועל דמותה של ירושלים עיה"ק, קרית מלך רב, אשר עיני כל ישראל נשואות אליה. גם אם ככלל, מתקשה מאוד כותב השורות להשתמש בסופרלטיבים המצויים, הפעם ההכרח לא יגונה, כי זוהי תמונת המצב האמיתית. מערכה גורלית, פשוטה כמשמעה.

אחרי עשר שנים ויותר, בהן חש הציבור הירושלמי על בשרו את הפיחות הזוחל בקדושתה של עיר קדשנו ותפארתינו מבחינת הפרהסיא הציבורית, דומה שאין צורך לתזכורת נוספת מה יארע לעירנו אם חלילה שוב נגרום באדישות להעמיד בראשה או להכניס למועצתה, אדם שאינו יודע את חין ערכה האמיתי של עירנו הקדושה, ואינו מבין נכוחה מפתחותיה של איזו עיר יחידה וייחודית נמסרו לידיו.

למרות כל השתדלנות של הנציגות החרדית בקדנציות האחרונות, שפעמים עלתה יפה ופעמים לא, הכל יודעים שרוח המפקד היושב בלשכת ראש העיר היא שחדרה וחלחלה, והיא שנתנה את הטון; רוח זו ביקשה להפוך את ירושלים לבירת העולם במירוצים, בתחרויות, במצעדים בינלאומיים, באירועי תרבות אנשים חטאים, ובכל מה שמנוגד לדמותה היהודית ההיסטורית, ולקדושה החופפת עליה כעיר עוז לנו, מקום השראת השכינה.

הסטטוס קוו, שהיה הרע במיעוטו, גם הלך ונפרם ונפתח לדיון מחודש. השבת לא נשמרת כבעבר בחוצותיה, ויותר ויותר בתי עסק ובתי עינוגים נפתחו באזורים מסוימים בירושלים, בהצהירם ללא בושה שהם פתוחים 24/7. גם אתרי הבילוי השונים שנפתחו בעידודה הרב, הישיר והעקיף, ובמימונה של העירייה, הפכו אותה למוקד מועדף לבליינים ושתיינים שעולים אליה לרגל.

מחנה יהודה כמשל. כותב השורות, שמשמש מגיד שיעור באחד מבתי הכנסת באזור, עיניו רואות וכלות מול המהפך. אם לפני שנים אחדות היה השוק מתרוקן לעתות ערב, ואט אט נותר שקט ושומם, ומלבד יללות חתולים ונהמת משאיות פורקות סחורה לא שמעת דבר מבין הדוכנים הריקים, כיום הופך השוק מדי ערב להמולה אחת גדולה, הדי הרמקולים מחרישי האוזניים ורבי העוצמה ואדי האלכוהול עולים ומשתרגים זה בזה, ונישאים ברוח הירושלמית אל השכונות סביב.

למגינת לבם של התושבים הדרים ממש מעבר לכביש, ולמגינת לבם של אוהביה ושוחרי טובתה של ירושלים, שלא מיללו ולא פיללו שכך הפכה העיר מול עיניהם בשנים מעטות יחסית - ותעל שוועתם.

הכותב, הרב ראובן זכאים (צילום: יעקב כהן)

זאת בנוסף לבעיות היומיומית שמטרידות את כלל תושביה של ירושלים: מצב מוסדות התורה, מוסדות החינוך, קבלה למוסדות החינוך, השכונות המעורבות, מצב הניקיון, המגורים וכו'.

מרנן ורבנן גדולי ישראל עיני העדה שליט"א, אשר באורם נראה אור, שמצבה של ירושלים ותושביה נוגע וקרוב ללבם, שקלו וטרו את מכלול ומגוון השיקולים האפשריים, והחליטו לסמוך סמיכה מעליא על מינויו של מר משה ליאון לראשות העיר.

מלבד ניסיונו הניהולי העשיר, ליאון מוכר לכולנו, כיהודי שומר מצוות בעל לב חם ושרשי, מוקיר ורחים ודחיל רבנן באמת. ומי שראה אותו אצל מרנן ורבנן, הבחין על נקלה שאין מדובר כאן בניסיון רגעי למצוא חן, וכדרכם של מועמדים שמוכנים לחבוש כל כובע וכל תרבוש לראשם, ולנשק את ידי החכמים לעיני המצלמות, אלא במשהו אותנטי הנובע מהערכה עצומה וכבוד רב לתורה ולחכמיה.

הוא זה שנבחר על ידם למשרה הרמה, והוא אשר יחזיר את ירושלים בדרכי נועם ובהידברות עם כל חלקיה, אל מעמדה האמיתי הראוי לה והראוי לבניה-בוניה.

החלטתם של רבותינו, היא דעת תורה וצו עבורנו, ואנו ממלאים את רצונם בשמחה וללא עוררין. בפרט, שזוכרים אנו היטב כיצד בבחירות הקודמות מרנן ורבנן מנהיגי ישראל הגר"ע יוסף והגראי"ל שטיינמן זכותם תגן עלינו, תמכו במועמדותו של ליאון בכל כוחם, והגדיל לעשות מרן הגר"ע יוסף, שהשבוע מלאו 5 שנים לפטירתו, בתקופת חוליו הגדול האחרון, נר אלוקים טרם יכבה, קרא למשה ליאון אל ביתו, ובירכו ועודדו, וביקש מהציבור הירושלמי לבחור בו לראשות העיר.

ומי יבוא אחר המלכים, מאן מלכי רבנן, שטובתה של ירושלים וטובתם של בניה חקוקים היו על לוח לבם כל הימים, והם ראו בעיני הבדולח שלהם בבחירות הללו בחירות שגופי תורה תלויים בהם, ולצערנו נטרפה השעה, ולא זכינו שרצונם התממש.

כעת ניתנה לנו הזדמנות פז לתקן, לקיים את רצונם הטהור, ואת רצון רבותינו ממשיכי דרכם שיבלחט"א; "מקדש מלך עיר מלוכה, קומי צאי מתוך ההפיכה".

• הרב ראובן זכאים, הוא ראש בית המדרש ובית הוראה "זכרון יעקב" בירושלים, וחבר ועדת הרבנים למען השבת.

תוכן שאסור לפספס
65 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
44
עזבו את כל הרעש והנייעס. בשורה התחתונה זה ברור שברקוביץ וליאון עולים לסיבוב השני וליאון ינצח בסיבוב השני
ירושלמי מגילה25.10.18
43
לפחות תכתוב את האמת.... הסיבה היחידה שברקת נבחר היא גור....תמורת אדמות בשנלר. כל הבחירות האלו זה שחיתות .... הרבנים לא יודעים כלום אחרת לא היו תומכים בפינדורס שנפסל...או שהם לא יודעים את העתיד.
mike25.10.18
42
תמשיכו לחלום. בירושלים יש יותר סיכוי לאבי סלמן מאשר לבובה עלובה, פאתטית וחסרת כריזמה של דורעי וליברמן
ברקוביץ25.10.18

הצגת כל התגובות

41
א. ליאון הצהיר כמה פעמים שלא ישנה כלום בשוק מחנה יהודה. ב. כנ"ל במתחם התחנה. ג. שומר מצות אך מגיש ידיו לנשים [רינה מצליח]. אין שום סיבה להעדיפו על פני מעומד חרדי שיחזיר את הכבוד ואת הקדושה לירושלים.
ירושלים24.10.18
40
א. ליאון הצהיר כמה פעמים שלא ישנה כלום בשוק מחנה יהודה. ב. כנ"ל במתחם התחנה. ג. שומר מצות אך מגיש ידיו לנשים [רינה מצליח]. אין שום סיבה להעדיפו על פני מעומד חרדי שיחזיר את הכבוד ואת הקדושה לירושלים.
ספרדי24.10.18
39
כן כן שליח הרוסי ליברמן "ישמור על קדושת ירושלים", אתה יודע שעד פורים יש עוד כמה חודשים? אז מה זו הבדיחה הדפוקה הזו, את השקר הזה תספר לסבתא שלך במושב זקנים, לנו לפחות תמכור שהוא מבטיח לדרעי כסף ליענקי ולשאר השותפים אולי זה יזיז לנו משהו
אפרים25.10.18
38
לפי כל הסקרים, בסיבוב שני, ברקוביץ אוכל את ליאון בלי מלח.
מנחם שפירא25.10.18
37
פתוח בלילות ומתחם התחנה בשבת חחח....קדושת ירושלים.... מי המדומין הזה?....
משה25.10.18
36
עד כדי כך אנשים מזלזלים באינטליגנציא שלנו? מה אנחנו חמורים או סוסים מהארווה?, הבנאדם הצהיר ברבים כי ימשיך את חילולי השבת והכל בירושלים ואתה מוכר לנו כאן את הלוקשים שלך עבור איזה צ'ק עלוב שקיבלת מהמטה של לאון-דרעי-יענקי קניבסקי? די לזבלות הזו, די לשקרים בראש כל חוצות דגל למועצה דייטש לראשות העיר
אפרים25.10.18
35
חזק וברוך על הדברים מתחבר לכל מה שהרב זכאים רשם!
ישראל25.10.18
34
המעומד הכי ראוי לעיר ירושלים בברכתם של גדולי ישראל
דוד25.10.18
33
איך אפשר ליהודים חרדים להצביע למועמד של ליברמן זה חילול השם רחמנא ליצלן תבינו כל מי ששם ליאון מלבד שהוא בעצמו אמר בתעמולה לציבור הכללי שלא יסגור את ירושלים בשבת ואני מאמין לו יותר מזה הצבעת ליאון = הצבעת ליברמן =. חללת שם שמים תפנימו את זה טוב טוב
משה28.10.18
32
המוקד המועדף 'לבליינים' מכניס המון כסף עקיף למדינה מתיירים, אם אתה רוצה להיות מדינה אפריקאית אז תוביל מלחמות 'בילוי' מיותרות
צא מהקישקע25.10.18
31
רק משה לאון רק שס חזקה תדאג לציבור הספרדי אסור לנו לשכוח את זה
אריה דרעי אוהבים אותך25.10.18
30
וחוץ מזה שגדולי ישראל בעצמם לא החליטו פה אחד לבחור בליאון, מרן הרב דב ליאור תומך באלקין, הרב בצרי תומך בדייוטש
ללא שם24.10.18
29
לשלוח כתבות מוזרות כאילו יש רק רק בן אדם אחד שנלחם מול הרשע אתם היחידים שצריכם שאמורים להכות על חטא אם ירושלים תיפול לידיים חילוניות שוב אגב .. השיטה הכי זולה זה להשמיץ במקום לקחת אחריות על טעויות
שמעון 24.10.18
28
על מי אתה עובד ? על עצמך!
חיים24.10.18
27
זה המעומד שיתן לדגל ולשס יותר גובים לא קדושה ולא כלום וכמובן יש את המצוה הקדושה להחרים את בני תורה צבועים נמאסתם מושחתים נמאסתם
אחד דיודע25.10.18
26
או על אף יהודי לשון הרע, ולהתרחק מהמחלוקת כמו מאש. לכולנו יש הרבה מה להגיד, אבל עדיף שלא.
דוד25.10.18
25
א. ליאון הצהיר כמה פעמים שלא ישנה כלום בשוק מחנה יהודה. ב. כנ"ל במתחם התחנה. ג. שומר מצות אך מגיש ידיו לנשים [רינה מצליח]. אין שום סיבה להעדיפו על פני מעומד חרדי שיחזיר את הכבוד ואת הקדושה לירושלים.
יהודי24.10.18
24
גם אני חושב שדייטש עדיף. הבעיה שאין לו סיכוי כמו שלפרוש לא היה סיכוי. תסתובבו קצת תראו כמה החיחונים מודאגים. אני לא חושב שהכותב הנכבד הידוע לנו כתלמיד חכם ואיש אמונם של גדולי ישראל התכוון לרגע שליאון יסגור את מחנה יהודה ויחזיר בתשובה את כל החילונים. הוא תיאר את תמונת המצב וטען די בצדק שראש עיר חרדי
שלום25.10.18
ולבניה בירושלים. איש עם נסיון יוכל לעשות כאן הרבה מאוד
דודי25.10.18
23
מה הרבנים מתערבים בזה בכלל
תהלה25.10.18
22
תמיד אהבתי להקשיב לשיעוריו של הרב זכאים,אבל עכשיו הוא לכלך... כנראה שבוא שכח שאדון ךחאון היה זה שניסח את ההסכם של לפיד כשנכנס לממשלת נתניהו
דובי24.10.18
21
עם החביבות שלו והלב החם ליהדות ומקובל על רוב אוכלוסית העיר...לעומת דייטש שסקטוריאלי מידי.נמאס לנו שירושלים מנוהלת ע'י האשכנזים.ראו מה קורה בשכונת בוכרים וכד'... רק לאון יחזיר לספרדים את הצבע ללחיים!!!
אפי25.10.18
20
מר ליאון היה אדריכל ממשלת ליברמן לפיד בנט הידועה לשימטה ליאון התחייב להמשיך להפעיל את מתחם התחנה בשבת התחייב להמשיך להפעיל את העוללות במחנה יהודה בלילות ליאון הוא קודם כל שליחו של אביגדור ליברמן לפני גדולי ישראל בקיצור ליאון =ליברמן. הוא המועמד הכי מסוכן לקדושת ירושלים. גם אם תמכו בו הרב עובד
שוקי25.10.18
19
מה הקשר שלו לירושלים והקשר שלו לדת הוא מקרי ומטה אם הערבים היו תומכים הוא היה רוקד גם להם רק דייטש הוא חרדי וכולם אוהבים אותו אין שום סיבה מאינטרסים צרים לא לתמוך בו
ישראל 24.10.18
18
ליאון כל הזמן אומר שלצערו לא הספיק להכנס לרב עובדיה... כמו שזה שקר כל מה שכתבת שקר
בלוף24.10.18
17
בירושלים ? הרי הוא אמר לכולם שדבר ראשון שיעשה כראש עיר הוא ידאג שמתחם הרכבת ועוד מתחמים כאלו יעבדו חוקית בשבת כדי שאלפי אנשים יוכלו לחלל את השבת בהנאה ומהם ילמדו וירצו עוד מקומות עד שתוך כמה שנים ירושלים ותל אביב יהיו אחד, כי יום ראשון ושבת יהיו כאן אותו דבר !!! תחבורה ציבורית זה השלב הבא ... אז
יצחק24.10.18
16
גם הוא הוסמך על ידי הגדוילים ..
james24.10.18
15
ישר כח. מצויין שכתבת. ולכל השוטים המצקצקים מה הרבנים מתערבים. דעתכם דעת בעלי בתים. תכלס לליאון יש סיכויים לדייטש לא. ליאון יוכל להידבר עם החילונים ולא יתפס כאיום. דייטש לא יוכל לסגור את מתחם התחנה נקודה. אין סיבה להעניק פרס לדובר ומצדד ומצדיק פרשת האפליה בעמנואל מר דייטש. שפטרונו פרוש קיבל צ'אנס אחד
יוסי25.10.18
רק בגללכם אין לדייטש סיכוי
שמעון25.10.18
14
למה לנמק אלפי נימוקים למה לקחת מסורתי מינוס שיש בן אדם משכמו ומעלה שלב יהודי חם פועם בקרבו יהודי של יידישקייט סליחה אבל המאמר הזה קצת גורם לי להרגשה כאילו ש"ס מנסים להוכיח שידיהם נקיות שהם ולא אחרים יעזרו לחילונה של ירושלים עוד יותר יוסי דייטש אנחנו איתך בעזרת ה' תעשה ותצליח!!!
חנה24.10.18
13
כמה שאני מנסה להמנע מזה אבל בכל זאת אומר רק דבר אחד! אם חכם שלום כהן יאמר לו לעשות משהו וליברמן יאמר לו לעשות בדיוק ההפך למי ליאון ישמע? התשובה ברורה !!! האיש סכנה ליהדות סכנה לירושלים
קובי 24.10.18
12
מי שמך להכריע בין גדולים. לא מבין את זה. חוץ מזה. אתה כותב על זילות השבת בעיר הקודש. אתה זוכר גם מי אחראי לזילותא הזאת? רמז. מתחם התחנה.
אורי24.10.18
11
מי שיקח בסופו של דבר זה יוסי דייטש ❗ כל הבזבוז אנרגיה סביב אחרים באמת בזבוז זמן וכח..
אסתי24.10.18
10
כמה הליאון דאג ליהדות בהצבעות בעיריה .... שכל אחד יעשה כדעת רבותיו אבל אל תמכרו לנו לוקשים
שסניק25.10.18
9
אנו תלמידי מרן שלא נצביע למשה ליאון אנו לא מעטים נצביע ש"ס למועצה אך למועמד שיו"ר הסיעה בוחר לקדם משיקוליו
קורא בין השורות24.10.18
8
לתת מתנה לליברמן שמתנכל כבר שנים ארוכות לבני הישיבות?!
יוני24.10.18
7
הוא תמך בגלוי בהתהוללות שמה,
טוביה24.10.18
6
רק יוסי דיאטש יכול לשמור על ירושלים הקדושה
ירושלים25.10.18
על חילול שבת ברכבת בבני ברק, אין אמון בדבריו על אדון לאון
משה רוזנפלד25.10.18
5
א. ליאון הצהיר כמה פעמים שלא ישנה כלום בשוק מחנה יהודה. ב. כנ"ל במתחם התחנה. ג. שומר מצות אך מגיש ידיו לנשים [רינה מצליח]. אין שום סיבה להעדיפו על פני מעומד חרדי שיחזיר את הכבוד ואת הקדושה לירושלים.
דוד24.10.18
4
ירושליים לא אשמה שלאון חבר של ליברמן ודרעי.
רק אמת!24.10.18
3
גם מהבית היהודי גם מהישיבות משה ליאון העיקר שלא יהי מצעד תועבה בירושלים. ובכלל .
כיפה סרוגה24.10.18
2
הצחקתנו...
ירושלמי מקורי24.10.18
1
לא אדם כזה אנחנו צריכים שיעמוד ליד הקופה
דודי25.10.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24