כיכר השבת

קרב על כל קול

מתח שיא בבית שמש: הקולות נספרים - ובלוך פותחת פער

ספירת 1028 המעטפות הכפולות בבית שמש מתקיימת ברגעים אלו, וככל שחולף הזמן נראה שעליזה בלוך סוגרת את הפער ומביסה את משה אבוטבול בקרב על ראשות העיר (ארץ)

77
אבי רבינא ואריאל ליבא | כיכר השבת | עודכן ב-כ"ג בחשוון תשע"ט | 01.11.18
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בחשוון תשע"ט | 31.10.18
רחבת העירייה, בשעה זו
רחבת העירייה, בשעה זו (צילום: אריאל ליבא, כיכר השבת)

הדרמה בבית שמש: 03:02 - אל הרחבה שמול עיריית בית שמש מגיעה כעת עליזה בלוך, לשאת נאום ניצחון, לאחר שהגיעה ליתרון של יותר מ-400 קולות על פני ראש העיר המכהן משה אבוטבול.

וועדת הבחירות החלה לפני מספר שעות את ישיבתה, כדי לספור את קולות החיילים והנכים, המצביעים במעטפות הכפולות, כשמתנהלת "מלחמה" על כל קול, אותו מנסים בצד שהפסיד אותו לפסול.

הדיווחים זורמים החוצה אט אט, מתוך חדר וועדת הבחירות שהתכנסה בעיריית בית שמש, שבקניון נעימי בעיר.

בפילוח שערכו היום במטה עליזה בלוך עולה לטענתם, כי מבין 1028 קולות הבוחרים שהצביעו במעטפות הכפולות, רובם חיילים, ישנו יתרון מוחץ לטובתה, מה שאומר כי היא תכהן כראש עיריית בית שמש הבאה. ספירת קולות אלו, מתנהלת כעת (רביעי).

מוקדם יותר הערב כבר פרצו פעילים חרדים למען בלוך בריקוד ובשירת 'הנה מה טוב', כשהם מביעים את ביטחונם בניצחונה הסופי.

פעילים חרדים למען בלוך, בריקוד. הערב (אריאל ליבא, כיכר השבת)

כזכור, לאחר ליל אמש, התעוררה בית שמש לבוקר שכולו הפתעה, כשמספירת כל הקולות הרגילים התברר כי ראש העיר החרדי משה אבוטבול גובר ב-251 קולות בלבד על פני עליזה בלוך יריבתו הדתית-לאומית.

21,750 קולות קיבל אבוטבול בהתמודדותו לכהונה נוספת כראש עיר, לעומת 21,499 קולות שקיבלה בלוך שרצה כדי להדיח אותו מתפקידו זה.

מדובר כמובן בפער שעשוי להימחק לאחר ספירת הקולות במעטפות הכפולות מהקלפיות בבסיסי צה"ל, הקלפיות המונגשות לנכים ובתי הכלא, שכאמור תיערך הלילה.

לדברי גורמים במטה בלוך, הם פילחו קול-קול מבין 1028 הקולות הללו שטרם נספרו, רובם של חיילים, ומבירור זהותם ואופן הצבעתם של אלו עולה בבירור כי "המועמדת שלנו ניצחה. עליזה בלוך עשתה מהפך, שכולם יודו בו בקרוב".

בלוך באחד מחדרי המטה, הערב (צילום אריאל ליבא, כיכר השבת)

"מי שמהפך זה נזקף לזכותו", אומרים במטה בלוך ל'כיכר השבת', "הם אלפי חרדים שהעדיפו את טובתה הגשמית של העיר, שהוזנחה לדברים בשנות כהונת אבוטבול, והצביעו לעליזה. "בזכותם כבשנו את בית שמש".

על פי גורם במטה החרדי של המועמדת הדתית-לאומית, הצביעו עוברה לא פחות מ-5,000 חרדים. ב'רמה ג'', שם קיימות טענות רבות מצד התושבים כנגד התשתיות הלקויות בשכונה, הצביעו מעל 20% מהחרדים עבור בלוך, כך גם ברמת בית שמש א' בעלת הרוב החרדי בה הצביעו לה יותר מ-40%.

לעומת זאת ב'רמה ב'', שכונה חרדית חסידית מובהקת, נרשמה מיכה של רק מעט מעל 10%, נתון נמוך המראה כי בשכונות החרדיות המובהקות לא הצליחה בלוך לקבל תמיכה משמעותית, אך במטה החרדי שלה טוענים כי היה בידם רשימות של עוד מאות חרדים שתמכו בבלוך, כאלו שרק ברגע האחרון נמנעו מלצאת ולהצביע לה, עקב "קמפיין הפחדה שהתנהל נגד צעד כזה", לדבריהם.

יהדות התורה לתושבים: "נעשו פעולות לא חוקיות. עדכנו אותנו" (סריקה)

ב'יהדות התורה' בעיר, בראשה עומד אבוטבול, כבר נערכים לתוצאה שלילית זו מבחינתם, ומפרסמים כעת כי חלו לא מעט בעיות חוקיות בהצבעות ובספירת הקולות, ופונים לציבור בבקשה ליידע אותם על כל מקרה שכזה, כדי שיוכלו להשתמש בו כדי לערער על ניצחון אפשרי של בלוך.

כזכור, מערכת הבחירות בבית שמש הייתה הפעם שקטה בהרבה מהפעם שעברה. ד"ר עליזה בלוך, אשת חינוך הותיקה שניהלה את תיכון ברנקו-וייס בעיר, נזהרה במכוון מלהפוך את הקמפיין שלה למאבק בחרדים, והתמקדה רק בביקורת על אבוטבול בענייני ניקיון, תחבורה ובינוי.

אבוטבול ורעייתו בדרך לקלפי, אתמול (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

אסטרטגיה זו, עליה הוחלט ב'מטה החרדי' שפעל לצידה, היא שהצליחה ככל הנראה לשכנע תושבים המגדירים עצמם כחרדים רבים, מאלו הנחשבים ל'חרדים פתוחים', כי כדי לשפר את רמת החיים בבית שמש, מוטב להם לפרוש מהקולקטיב החרדי ולהעניק לה את קולם.

ראש העיר המכהן משה אבוטבול העלה הילוך רק בשבועות האחרונים של מערכת הבחירות, במהלכם הזהיר מפני נפילת העיר לידיים לא חרדיות - מה שתוך שעות לא רבות יתברר אם אכן קרה, לתדהמתם של רוב ככל תושביה החרדים של בית שמש.

תוכן שאסור לפספס
77 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
אם אריה דרעי מפסיד גם בבית שמש וגם באלעד וגם בצפת אז איפה "המנצח הגדול" זה לא נקרא מנצח לזה קוראים "ל ו ז ר"
אירי01.11.18
46
כל מי שבחר בה ותמך בה הוא אותו אחד שנוח אמר לו להיכנס לתיבה והוא לא נכנס שמשה אמר יוצאים ממצרים למדבר הוא לא שמע בקולו ומת במכת חושך. שהלך עם קורח ועוד 250ראשי סנדראות נגד משה וכן כל מי שהלך נגד גדולי ישראל הפסיד את עולמו והבחירות זה התיקון לאותם נשמות ושוב הנשמות הללו בכל מיני סברות והוכחות ואמתלאו
נתן01.11.18
45
ככה התנהלה עיר כשראש עיר בטוח! שכולם בכיס שלו אחרי קמפיינים של הפחדה ממשית על אנשים תמימים, שחלקם פשוט העדיפו לא להצביע מאשר לתת את הקול למוישה. המכהן ניסה להפוך את הבחירות למלחמת דת עקובה, והבקב"ה נפרע ממנו על השקרים שהפיץ כאילו עליזה בלוך תחלל את השבת.
מוטי31.10.18

הצגת כל התגובות

44
הולכת כיסוי ראש,יותר מכל נשות גור....יותר כשרה מהקודמת לרנר.
חוקר אקלים31.10.18
43
לראשות העיר
אחד העם 31.10.18
אז בחרו בפרנקיט דבילל
שמילו01.11.18
להזכירך עליזה בעצמה היא בן-חמו מהבית...לא הכל גזענות!
שרה וולט31.10.18
42
עשו את הפדיחה עשו חילול השם חבל חבל חבל יכול להיות מבחינה גשמית שהעיר תשתפר אך מבחינה רוחנית רק השם יודע.... מקווה לטוב. "ועשית ככל אשר יורוך"-זאת לא המלצה ולא משתמשים בפסוק רק מתי שנח וטוב לנו,אלא תמיד גם כשנראה לנו לא פייר ולא נח. אגב אני תושבת בית שמש חרדיה שהצביעה אבוטבול מהוראות הרבנים בלבד!!
אני 31.10.18
41
נמאס מהזנחה בכיסוי "ועשית ככל אשר יורוך". רוצים ראש עיר שדואג לתושבים!
רפאל31.10.18
40
אין על אבוטובול
ד01.11.18
39
בושה וחרפה שיש ״חרדים״ שלא מקשיבים לגדולי ישראל. כואב.
שני31.10.18
38
ולמחנה המתחלן.. ברכת ריצארד פרס תלווה אתכם ואת משפחתכם לאורך ימים.
אין מילים31.10.18
37
איפה הרב ליצמן, ?ירד למחתרת?מדוע הוא לא עולה לתקשורת ונותן תשובות?מדוע הוא סחב את החסידים לדרך שאין מוצא מדוע?מדוע היה צריך להביא את הרבי לעצרת בחירות מדוע? מדוע בערד לא הלכת עם ניסן בו חמו מדוע הרב ליצמן תענה .פיזרת הבטחות ללא כיסוי למה,ככה!!
מנחם31.10.18
36
עליזה לנצחוןןןן
תושב בית שמש 31.10.18
35
הנשים בימינו שמות מעטפת דתית אבל בתכלס אין כלום. מצד שני הגברים גם כן. דור דפוק ומבולבל.
רם31.10.18
34
ש"ס בכיינים לא יודעים להפסיד בכבוד
משה31.10.18
33
הוא עשה רק למען אנשיו מגזריו ורק למען הפנאטים ולא למען החרדים הפשוטים שכל חטאם שאינם מספיק חרדים להיקרא חרדים. אז הלך הביתה. על הקשקש כמו שאומרים. היה מרחק נגיעה מניצחון והפסיד. טעם את טעם הניצחון ולא השיגו
בני01.11.18
32
אין בעיה של צניעות
גד31.10.18
31
כולנו זוכרים מה היה בבחירות הקודמות... מאות הזיופים של תעודות זהות .. מאות בחורי ישיבה ששינו כתובת ברגע אחרון "תחיית המתים " של עשרות נפטרים שבחרו באבוטבול.. הפעם לא הצליח..
חרדי שפוי וחרד31.10.18
30
יאלצו לגור בכסיף או השד יודע באיזה חור. נו העיקר נקמתם בגלל כמה שקיות במבה ברחוב. במקום לראות את התמונה הכללית
דייב31.10.18
29
ובמקום רק לבנות ולבנות ולפתור את כל בעיות השיכון של הציבור החרדי על גבם של תושבי בית שמש, תדאגו גם לחיים התקינים והנורמלים של התושבים. על תספרו לנו על ערכים בלבד, איכות חיים חשובה לנו מאוד
מי שיודע..31.10.18
28
לידיעתכם עליזה גם פרנקית
פלמונית01.11.18
27
זה דוב ליפמן חבר כנסת מטעם "יש עתיד" של יאיר לפיד שר"י אלעק "חרדי"
חילוני ולא חרדי31.10.18
26
שוב החרדים במרכאות דופקים את עצמם ותומכים במתנגדת מובהקת להם ולדרכם כנראה שעדיף אשכנזיה אוייבת על פני ספרדי אוהב גזענות 2018
יואל דנינו31.10.18
25
בסוף השבוע שעבר גור נפגשו איתה. זה כבר לא סוד. כמו תמיד הם תוקעים לליטאים סכין בגב. ארנרייך כבר מתחיל לנהל מגעים
גור31.10.18
24
דגל "ככל אשר יורוך" שאיתו נפנפו במערכת הבחירות הולך ומתנפנף לו, הם צריכים לדעת שבקצב הזה הם יאבדו את הקלף המנצח של "נאמנים לרבותינו", היות וכידוע ציבור בוחרי דגל זה כבר לא החרדים האדוקים, אלא הפתוחים יותר, מה שנקרא "חרדים חדשים", שהסלוגן של נאמנות לרבותינו כבר ממש לא מדבר אליהם, והם יבחנו את תועלתם
ישראל31.10.18
איך אתה מגדיר אותו נהנתני, דבוק להנאות העולם ורואה את בעולם החילוני את תרבותו. זה אומר שיש בבי שמש הרבה מתחלנים. אבל אנחנו היהודים "הספרדים הטיפשים" שייכים לתרבות היהודית, אשרנו ואשרי חלקינו" ואתה התחכך בעליזה ובריצאד ותהנה מחילוניותך.
אין מילים31.10.18
23
כל גדולי ישראל אמרו להצבי אבוטבול אז מצביעם אבוטבול בלי שאלות בושה לבית שמש בלי שום קשר לאליזה בלוך
אלחנן01.11.18
22
גיווואאללאד (שיחקתם אותה)
איציק31.10.18
21
שחשבו שאפשר לסגוק דילים מעל הראש של התושבים, במקום לדאוג לצרכים האמתייים של התושבים. כדאי שתלמדו שבית שמש היא לא בני ברק, והתושבים רותים איכות חיים ולא לחיות כמו בקסבה של שכם. ומבית שמש תצא תורה לכל שאר המקומות גם כן.... אל תספרו לנו סיפורים על ועשית ככל אשר יורות וכדו'... וד"ש ליענקי קנייבסקי, דרעי
תושב בית שמש31.10.18
20
בחירות משמע,בחירה חופשית ולא קשור בשום פנים ואופן,למה שרבנים אומרים או לא,פוליטיקה זה לא תורה, האפך הוא הנכון,אדם יהודי שלומד תורה,ומקיים מצוות הוא צריך להיות אדם משכיל נאור,ויצירתי ופתוח, ולא מצומצם ,כי מצומצם זה בור ועם הארץ,אדם שאין הוא חושב לבד ואין בו דעת לקבל החלטות,אז הוא בגדר מוחין דקטנות
דודי01.11.18
19
הבעיה זה החרדים שמקיפים אותה
סמי31.10.18
18
להזכירכם. כל בחירות היה טקס תחיית המתים לקלפי בבית שמש. פתאום שהחרדים פסידים הם טוענים את זעקת הנגזלים.. אוייי אויי לעסקונה החרדית ולכבשים שנוהמות להן מה.. מהה.. מההה.. תתחילו לברך בכוונה פוקח עיוורים.!!!
ליאור31.10.18
17
כמו בכל התמודדות יש מנצח ויש מפסיד אני היטב יודע הפעם שמשה אבוטבול הפסיד והוא זכה לכך בצדק רב מזה זמן רב מתריעים בפניו על אי עשייה ועל בעיות קשות וזו התוצאה שאליה הגענו צריך לדעת להפסיד בכבוד
תושב רמה א'31.10.18
16
מתוך 1028!
בש01.11.18
15
הכתב מדבר על עליזה בלוך כאילו שהיא איזה כופרת שונאת יהדות,שמנצחת רק בגלל שהשתמשה ב׳אסטרתגיות׳ בעורמה כדי ל׳להטעות׳ אנשים ב׳דימוי חרדים׳,כאילו שהציבור בוחרים מטומטם.כאילו שאם חלילה ראש העיר לא יהיה חריידי העיר תרד לתהום.מאסנו
אא31.10.18
14
לעומת מטה אבוטבול שכל הזמן לכלכו,ודברו לשון הרע. השמיצו ושקרו. ה' אוהב צדק.
צדק31.10.18
13
מה חלוקה שיש בין האסירים והחיילים...
לא מדוייק31.10.18
12
המפלגות החרדיות צריכות לעשות חשבון נפש למה אני ועוד כ-5,000 חרדים 'מהשוליים' בחרנו עליזה להתעלל 5 שנים (לחלק מהתושבים 10 שנים) בתושבים ואח''כ לבוא עם הסתה הפחדה ושקרים זה חוצפה עם היו מריצים קמפיין הזנחנו את העיר אבל בית שמש נשמעת לגדולי ישראל כנראה הייתי בוחר באבוטבול אבל להריץ קמפיין שיקרי של 'ממש
מצביע עליזה31.10.18
11
החבר כנסת של שינוי לשעבר ... ניתן לה להשתשע עד שתרצה לברוח ..בהפגנה הראשונה של הקנאיםצ
חחחח31.10.18
10
וכך גם חרדים רבים בעיר
אדי31.10.18
9
אגודת ישראל לא יכלה לפנק את עצמה הערב בנקמה מתוקה מזו..... אחרי יממה רווית השמצות נגד ליצמן ופרוש.... שוב הוכיחו שפראיירים הם לא ויכולים להכתיר מועמד לא חרדי על פני החרדי... (בדיוק מה שעשו להם בירושלים).... והאמת בצדק לא רצו את החרדי בירושלים אין כל זכות לכפות על אף אחד להצביע למועמדת דתיה לאומית,
אבי01.11.18
8
מה הקשר חרדים רוקדים, יש שם רק את ההוא שהיה ח"כ של יש עתיד, ועוד איזה חרדי שמוכר כלא נורמלי...
מישהו31.10.18
7
כל קולות האסירים בבתי הכלא ילכו לאבוטבול
דן סגל31.10.18
6
לחלוטין ואשתו אינה חובשת פאה
ד31.10.18
5
האנשים שאתם מכנים אותם "תושבים המגדירים עצמם כחרדים" אינם אלא תושבים, כפשוטו. אבוטבול כיהן כבר 10 שנים וחשב שמגיע לו הכסא לצמיתות, ורק שהרבנים יתמכו בו. כנראה, גם חרדים רוצים ראש עיר אפקטיבי.
תושב31.10.18
4
אבוטבול היה ראש העיר הטוב ביותר מאז שקמה העיר! אין לי מושג מה הטמטום להריץ את בלוך
יוני01.11.18
3
לכולנו יש רבה הכרת הטוב ליעקב עמר שלא פחד לחשוף את השחיתויות ולהלחם כנגד זה ונגד העירייה וגם לעוד אנשים טובים שעזרו למפך הזה לקרות..
די לצביעות31.10.18
2
מצביעי עץ הצביעו לבלוך בכדי לנקום בדגל
יואל31.10.18
אם זה באמת נכון
שונא צבועים!31.10.18
1
כמה עלוב! אם הפסדתם, כנראה שזה מגיע לכם... זכיתם בזה בצדק. היחידים שזייפו עד כה בבחירות, משתייכים למחנה שלכם.. אולי המחלקה המשפטית שלכם, תבדוק את נושא מונטג ורבר ו... במקום להתעסק בשטויות.
תושב בית שמש31.10.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24