כיכר השבת

הקרב בצפת מתחמם

ש"ס ל'דגל': "שכנעתם אברכים ספרדים למרוד בגר"ש כהן"

"חציית קו אדום" - כך מכנים בש"ס-צפת את התנהלות דגל התורה לטענתם בקרב על הסיבוב השני בבחירות לראשות העיר, בהתמודדות בין נציג הרוב החרדי גלבך לאיש הליכוד הנתמך בידי 'דגל' (ארץ)

54
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ט בחשוון | 07.11.18
גלבך, עם יו"ר ש"ס השר דרעי
גלבך, עם יו"ר ש"ס השר דרעי (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: סגן ראש עיריית צפת נהוראי לחיאני, מש"ס, שיגר היום (רביעי) מכתב ליו"ר דגל התורה בצפת, בו הוא כותב כי התנועה הליטאית חצתה את כל הקווים האדומים, בפעילותה למען בחירתו של מועמדה לראשות העיר, איש הליכוד שוקי אוחנה.

לחיאני מאשים את דגל התורה בפעילות שכנוע אברכים ספרדים, שאמונים על הוראתו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן להצביע עבור המועמד החרדי נחמן גלבך.

במכתבו ליו"ר 'דגל' הלל קרליץ מבקש תחילה לחיאני מדגל התורה להצטרף לגוש החרדי וגולל את השתלשלות האירועים, מזווית ראייתו: "לצערנו הרב, בשל פיצול חרדי בסיבוב הראשון, נגרם שגלבך לא גרף את 40% הנדרשים, ואנחנו ממשיכים לסיבוב שני מול מר שוקי אוחנה, שנתמך על ידכם".

"מיד לאחר היוודע התוצאות, ישבנו בינינו חברי ש"ס, חב"ד ואגודת ישראל, והחלטנו מתוך אחריות לעיר ותושביה להסיר את מועמדותו של גלבך ולהצטרף לאוחנה. נפגשנו לישיבות משא ומתן, סיכמנו וליבנו את דרישותינו, לטובת העיר צפת ותושביה, ונראה היה כי אנחנו במסלול הנכון להחזיר את השלום והאחדות לעיר".

"אלא שפזיזות יתרה והיכנעות לקומץ פעילים במחנהו של אוחנה, פעלו בכל כוחם ומרצם לטרפד את ההסכמים שנחתמו איתנו, במטרה למנוע ''מהחרדים'', כלשונם, 'להצטרף להנהגת העיר', וזאת למרות היותנו רוב ברור ומכריע, 5200 קולות!!!".

המכתב החריף (צילום מסך)

לדברי לחיאני, "לצערנו הרב, לא זאת שלא חברתם לגוש החרדי בסיבוב הראשון, אתם ממשיכים את תמיכתכם בשוקי אוחנה גם בסיבוב השני - כשיש מועמד חרדי אחד! ובו בזמן לתת לו לגיטימציה להחלטתו להיכנע לקומץ פעילים וחברי סיעת הליכוד, ועוד חברים מתוך המחנה החרדי... לבטל את ההסכם עם הגוש החרדי, ולשלוח אותו לאופוזיציה".

"בהחלטתכם, הפקרתם למעשה את הרוב החרדי, צרכיו, מוסדותיו ועולם התורה התלוי בו", כותב לחיאני. לדבריו, "הגוש החרדי ונחמן גלבך הוכיחו כי לא אגו הוא עניינם ועל כן אף הסכימו לוותר על ראשות העיר לטובת אוחנה".

"אולם לא די בכך, ובימים האחרונים התנהלותכם הפכה לשבירת כללי היסוד של הציבור החרדי 'ועשית ככל אשר יורוך', כאשר פעילי ת' (דגל) הולכים לשכנע בוחרים האמונים על מצוותו של נשיא מועצת החכמים מרן הגאון רבי שלום כהן אשר הורה לתמוך בגלבך".

גלבך קורא ל'דגל' להצטרף אליו (מנהל אולפן: אריאל ליבא. צילום: כיכר השבת)

לסיכום כותב לחיאני: "איננו חפצים במחלוקת ובבחירות, אולם כשהמצב שיש מועמד שמעוניין להדיר את רוב הציבור החרדי, לא נותרה לנו ברירה אלא להתמודד ולקוות לישועת השם".

"לכל אורך הדרך הדגיש גלבך שוב ושוב, כי לא תקופח שום קהילה או מפלגה, וכולם, מי שהצביע לו ומי שלא, יהיו שותפים להנהגת העיר. אנחנו קוראים לך", כותב איש ש"ס ליו"ר דגל הצפתית: "בוא תצטרף אלינו ותוביל את האחדות החרדית, בלי משחקי הפרד ומשול. כולם יקבלו בשווה ובשקיפות, מתוך יושרה ואמון בין הנציגים".

לחיאני מסיים ופונה ישירות להלל הורביץ, יו"ר דגל התורה בצפת: "בידך לשנות את המציאות בעיר, ולהפוך אותה לטובה והוגנת יותר. אל תעמוד מנגד. עתיד הציבור החרדי מונח על כתפיכם".

בתגובה, אומר יו"ר 'דגל' המקומית ל'כיכר השבת': "כלל לא קיבלתי את המכתב. זה רק ספין. הם מעבירים לתקשורת דברים, ואפילו לא מעבירים אותם לאנשים אליהם הם מיועדים. זו ההתנהלות שלהם. אם היה חשוב להם שאני אראה את המכתב, הם היו מעבירים לי אותו. כנראה היה חשוב להם שהתקשורת תראה. אז שיתעסקו עם התקשורת, זה לא רלוונטי אלי...".

תוכן שאסור לפספס
54 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
שמישהו יביא לי טישו לנגב את הדמעות. אוי אוי אוי אוי אוי.
אוי08.11.18
25
גם לזר תומך בו באופן בלתי מסוייג.
צפתי08.11.18
24
גלבך מאיר פנים לכל תושב אין ספק שהוא ראש העיר הבא..
צפתי07.11.18
אין לי ספק שאתה לא מאמין אפילו לעצמך.
דן08.11.18

הצגת כל התגובות

23
הם מכרו את כל העקרונת שלהם, אצלם אין עניין של מעומד חרדי שישמור על קדושת העיר. מה שיותר חשוב זה גובים וכיסאות.
דוד07.11.18
תתבוסס עם חוסר הרלוונטיות שלכם, גם כך אתם לא מעניינים את אף אחד
יציב 07.11.18
22
רבותי תתעוררו, צפת היא רחוקה אבל לא אנטרקטיקה, לאוחנה יש גוש חילוני דתי שמונה תשעת אלפים קולות, לגוש החרידי כולו יש רק כשבעת אלפים קולות. חוץ מזה לגלבך אין אהדה ברחוב הצפתי, מול התייצב מועמד חסידי (שפרוש מסתיר אותו ובוחר מסיבות מובנות להצליף בדגל) בשם לזר, בחור יקר חסיד סערט ויזניץ שגרף אלפיים קולות
יציב07.11.18
21
מה שעשית בבחירות הקודמות כשתמכת באילן שוחט החילוני ולא בישי מימון שומר המצוות, עכשיו ישיבו לך כגמולך. הציבור מעדיף את שוקי אוחנה שהוא יהודי עם לב חם למסורת, על פניך, איש צבוע ולא אמין.
שלומי07.11.18
20
מאחורי הקלעים: חברים יקרים אנחנו כל הזמן מסתתרים מאחורי גדו''י ולש''ש וכו' אז לרגע בא נגיד לכם את האמת אבל שישאר בינינו. ששש.... תראו הכל זה ענין של אינטרסים בירושלים לא היה לנו מועמד שיש לו סיכוי לנצח הלכנו על ר' משה ליאון אדם שחייב את כל כולו לדגל התורה ולאינטרסים שלנו, זה הסיבה האמיתית אבל בחוץ א
AIB07.11.18
אוי איך אתה מנופח מעצמך, אתה מפנטז על המצב בו אתה 'תסביר' לתקשורת איך השתלטת על הקבוצות ועל התגובות וכך המלכת את 'ברקוביץ'... תתעורר שמעקער, לא כל מקום זה בית שמש, ולא כל מקום זה חיפה (וודאי ראית את לוין היחצ"ן של קליש) זה לא מקצועי, יותר מדי אחיד, יותר מדי קלישאי... עדיף שתחזור לעבוד בחברת השכרת רכ
יציב 07.11.18
19
הרי הוא פסק שחייבים להצביע דגל אפילו מול רבו מובהק!
דגל07.11.18
מה שהמגיב מדגל אומר פה בשם רב חיים ''כל אדם ולא משנה מה רבו אומר חייב להצביע דגל'' [ובטח הרב שקוע בלימודו ואינו יודע מה שאומרים בשמו] הוא אשר אמרתי דגל מתכוונת להשתלט על היהדות החרדית כולה, בתחילה מחדירה שרק רב חיים שר התורה ובשלב שני אומרת שר התורה מחייב להצביע רק דגל
משה בן אברהם07.11.18
של דורינו, והוא פסק!!!!!!!!!
דגל08.11.18
18
לעשות מעפחה
הרב עודד מגן07.11.18
עילג,
אברהם מאיר07.11.18
17
רק גלבך יציל את צפת איש שעוזר לכולם לא כמו ציבור מסיום שדואג רק לאינטרסים
afgh08.11.18
16
לגוש החילוני דתי של אוחנה יש רוב מוחלט של תשעת אלפים קולות מול שבעת אלפים של הגוש החרדי. גלבך שנוי במחלוקת, יש מועמד חסידי מולו בשם לזר שגרף אלפיים קולות חצי מהכמות של גלבך. לזר העביר את התמיכה לאוחנה. פרוש אטם את אוזניו להצעות מוסכמות ועכשיו מנסה לכפות הימור חסר סיכוי. (ועדיין לא התייחסנו להיסט
יציב07.11.18
15
שכנעו ספרדים לשמוע בקול מרן הרב עובדיה זצ"ל ולתמוך בשוקי!!!! ההכשר של מרן זצ"ל לשס כבר לא תקף... כולם באמת יודעים מי נאמן למרן בכל!! (חוץ מדבר אחד שהוא תמיכה בדרעי...) מרן הרב מאזוז שליט"א כמובן!!!! די שס נמאס כבר מהצביעות המאוסה הזו...
אורן07.11.18
14
אנחנו מתכוונים רק לש''ש שנזכה שיבחר הרב שוקי אוחנה מנאמנינו ובוודאי כל האמצעים כשרים
AIB07.11.18
13
איך שוקי משקר אותם.....הוא יחרד את העיר הרבה יותר מגלבך ,קרליץ ולזר אנסו אותו!!!!!!!!!!!
חושב בקול ...08.11.18
12
לתגובת הנציג הדגלאי??? התשובה: הולכים אחרי הרוב, והרב בדגל הוכיח שהוא אכן ראוי לאמון הזה.
מישהו08.11.18
11
רבותי תתעוררו לאוחנה יש תשעת אלפים קולות מהגוש הדתי חילוני גם ללא החרדים, הגוש החרדי כולו מונה רק כשבעת אלפים קולות. מעבר לכך גלבך איננו אהוד בצפת, יש מולו מתמודד חסיד סערט בחור יקר בשם לזר (משום מה פרוש אוהב להסתיר אותו ולהצליף בדגל) שצבר אלפיים קולות כחמישים אחוז מגלבך, הוא העביר את התמיכה שלו לא
יציב07.11.18
10
כל צפת יודעת איך אתה!!!! מבזה רבנים אתה פוגע במורשת מרן הרב עובדיה, ומנסה להעלים את כל מי שמרן כה אהב.... קשוט עצמך תחילה! מי שמך?
יאיר07.11.18
9
כמה גאווה. גועל נפש.
יוסף07.11.18
8
מה אתם מתרברבים אנשי ש"ס ,אילו הרב קנייבסקי לא היה נותן לנו הוראה בירושלים לתמוך בליאון ,היום הייתם בחוץ , בזכות דגל צברתם את כוחכם הנ"ל אילולי כן ליאון היה אומר בי בי ,תתבישו לכם ,בוז אוי לעבד כי ימלוך ,הוא שפוט של ד"ל ראשי דרעי ליברמן היתגלמות של השחיתות
גלעדי חיים08.11.18
7
למי ששכח גם בירושלים היה מעומד חרדי ושס הצביע אם האיש של ליברמן והיום האנשים של ליברמן מנהלים את המשא ומתן פה לא היה העניין של זלזול בציבור החרדי ובצפת כן? אתם פשוט בעלי לשון בלי שריר משניים כול רגע
חיים סלח08.11.18
6
האם דגל מצטרפת לציבור החרדי
חיים07.11.18
5
לא משכנעים את הרב הלל קרליץ - להצביע לגלבך בניגוד לדעת רבותיו? ביוק מה שאהוא טוען שדגל עושים:)
ירושלמי08.11.18
4
אני ספרדי ומי החליט דהרב שלופ כהן הוא רהם של כל הספרדים. מדוע לפני עשר שנים כאשר היה מועמד דתי ישי מימון והיה מועמד חילוני אילן שוחט אגודה בראשות חהריו של גלבך בגדו בישי מימון ותמכו בשוחט זה מותר. הכל זה אינטרס אישי של ראשי שס ושל גלבך טובת העיר רחוקה מהם.
צפתי07.11.18
3
אבל אני מכיר את ההתנהלות של דגל בכל הארץ, יש להם דפוס פעולה אחד ויחיד: שיקול רציונאלי לחלוטין של סיכון מול סיכוי, ומי טוב יותר לצרכים החרדים. ואני לא אומר מי טוב יותר לליטאים אלא לכלל החרדים. תבדקו טוב טוב ותראו, אז אחר כך אל תשמיצו שהכל אינטרסים.
מישהו עם שכל08.11.18
2
הצפתיים אומרים לכם מושחתים נמאסתם ! תנסה להיזכר מתי בפעם אחרונה פנית לדגל התורה? לא תזכור כי אם אין פעם ראשונה אין פעם אחרונה הצפתיים רוצים אנשים הגונים לניהול העיר ולא גלבךים או לחיאנים שהשביעו את התושבים מרורות
עמנואל08.11.18
1
והולכת, נחל נובע ברסלב. כולנו אוחנה לזר
יהודי צפתי08.11.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם

צפו בדברים

הראש"ל נפגש עם ראשי מערכת הביטחון; זה מה שנאמר שם

ישי כהן | 07:41

פונתה לבית החולים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10.05.24

שוטרים ימנעו את הכניסה | הפרטים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24
ש

ללא ידע קודם • מחזור ג'

ההרשמה לתוכנית החרדית להכשרת מתכנתים יצאה לדרך!

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

קדושים תהיו כי קדוש אני 

המחקר של אפרת: מה קרה כשעלתה לאוטובוס בלבוש לא צנוע? | סיפור מטלטל

משה רבי | 09.05.24

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24