כיכר השבת

דרעי במתקפה חריפה • צפו

"השטן הוציא צו 8; בפמליה שלו יש אנשים עם מעיל ארוך"

הקרב הפוליטי על י-ם, מוציא הערב מיו"ר ש"ס השר דרעי נאום חריף בו הוא מדבר על השמחה לאיד ממפלת 'אגודה', על חלוקת התיקים העתידית ועל יועציו החרדים של ברקוביץ • צפו בדבריו (חרדים)

78
אבי רבינא | כיכר השבת | עודכן ב-א' בכסלו תשע"ט | 09.11.18
הכתבה פורסמה ב-ל' בחשוון תשע"ט | 08.11.18
נאומו של יו"ר ש"ס, הערב (צילומים: אבי רבינא, כיכר השבת)

ימים ספורים לפני הבחירות לראשות עיריית ירושלים, בין משה ליאון לעופר ברקוביץ', מתייצב הערב (חמישי) יו"ר ש"ס השר דרעי לנאום חריף, בו הוא מתייחס לסערה סביב חלוקת התיקים, למתיחות מול אגודת ישראל ולמועמד החילוני עופר ברקוביץ ויועציו החרדים.

"בסיבוב הראשון", פתח דרעי את דבריו בכינוס רבני קהילות למען ליאון, "היו שאלות למה לא מועמד חרדי, וכל אחד נהג לפי רבותיו. הציבור שלנו, 35 אלף איש, הצביעו לש"ס ולמשה ליאון. קידוש ה' גדול. אבל עכשיו התמונה ברורה: לא צריך להיות תלמיד חכם בשביל לדעת את האמת לאמיתה. כל אחד רואה מה מול מה".

דרעי המשיך ואמר: "התפרסמו בימים האחרונים שמועות... אני אומר לכם שהשטן הוציא 'צו 8' לכל הפמליה שלו, להרוס את הדבר הזה. הוא מבין שירושלים, אחרי 10 שנים של חילון, הולכת לקבל צביון אחר, והוא גייס את כל הפמליה כדי לחבל".

"איך מחבלים? עושים הפרד ומשול. שותלים שמועות. הפמליה לא חייבת להיות אנשים עם ג'ינסים; יש לו פמליה עם מעילים ארוכים, וזקנים, והם פועלים לעשות 'הפרד ומשול', כי הם רואים את ההתלהבות האדירה של כל עולם התורה".

לדברי יו"ר ש"ס, "המטות שלנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם האשכנזים, אבל השטן מתחיל לחבל: מפלגה פלונית תקבל תיק כזה, וזה ויתר על זה - הכל שטויות, שקר וכזב, לא היה ולא נברא! הכל אמצעים לחבל ולהרוס כל מה שאנו מנסים לעשות".

"לא וויתרנו על כלום", הצהיר השר דרעי. "החלטנו, אנחנו ודגל התורה, שלא מתעסקים בתיקים בשום אופן. מתעסקים רק בציווי רבותינו להציל את ירושלים וצביונה. הכל נעשה אחר כך. יש לנו הרבה מנדטים לשתי המפלגות. אנחנו נשב ונריב? מתעסקים בתיקים כאלה ואחרים? זה מעשה שטן!".

בשלב זה טען דרעי: "אין לי שום אינטרס בכל הסיפור הזה. שואלים אותי למה בגן סאקר, לפני 25 שנה, היו כל כך הרבה חילונים, בעלי בתים, ועכשיו בכנסים של ש"ס רואים המונים עם חליפות וכובעים. אמרתי להם: אז היה את ההורים שלהם, ועכשיו את הילדים".

"אין כאן מחלוקת בין ספרדים לאשכזנים או בין ליטאים לחסידים. לא שמחנו במפלה של אף אחד. להפך; הייתי מאושר אם 'אגודה' וגם 'דגל' היו מקבלים עוד מנדטים. עיני אינה צרה. אין כאן מי שמנסה להוביל חלילה למלחמה".

יו"ר ש"ס סיים את נאומו ואמר: "יש כאן מועמד (משה ליאון. א.ר) שקיבל את ברכת גדולי התורה, מול מועמד שאני לא מכיר אותו באופן אישי אבל מועמד חילוני עם דעת ברורות, שמתנגד להבטחת הכנסה לאברכים ובעד תחבורה ציבורית בשבת".

במטה החרדי של ברקוביץ מגיבים לדברי דרעי כביכול עופר ברקוביץ בעד תחבורה ציבורית בשבת: “הדברים מופרכים לחלוטין. ברקוביץ' אמר כי הסטטוס קוו לא ישתנה בירושלים ומשרד התחבורה לא יאפשר תחבורה ציבורית בשבת. זאת לעומת ליברמן שותפו של דרעי בקומבינת ליאון, שכזכור הגיע לחלל שבת קודש באשדוד בפרהסיה. טול קורה מבין עיניך כשאתה מדבר על קדושת העיר ירושלים”.

צפו בנאום המלא

תוכן שאסור לפספס
78 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
34
החסידים שונאים את ש"ס ודגל בגלל המפלה שהחסידים קבלו בי-ם, בחיפה, ובכל הארץ, החסידים בזים לספרדים
אפשטיין חרדק09.11.18
33
אמר דוד שויתי השם לנגדי תמיד אבל ישביננו הרבה עם כובע אבל את השם יתברך הם לא כל כך רואים לנגדם וכאשר כתוב ככל אשר ירוך מורך התורה התכוונה לתלמידי וגדולי הדור שליטא אז אם שיוית השם זה למולכים אז תעשו הכל שבין תורה יבחר אבל רק האינטרס או דעתכים האישית לנגדיכם אז אין לכם חלק באלוקי ישראל כמו שבורא עולם
המצליף 09.11.18
32
אחרי המוות הפתאומי (לא כל כך) של רוזנטל . אחרי ההצהרה של ליברמן ושל דרעי מי ימשול בליאון, אחרי הנאום אתמול של דרעי נקי הכפיים ששום משרה והבטחה לא היתה עם ליאון אפשר להגיד לברקוביץ ברוך הבא. מקווים ממך להתנהגות יותר ישרה ויותר נקייה ממה שדגל ושס רצו בירושלים.
תמי09.11.18

הצגת כל התגובות

31
הכפופים לכללים המוסכמים על הכל. בעולם החרדי כל צד מדמה בנפשו כאילו הוא חלילה מגייס את ריבונו של עולם לצד שלו.
רפאל09.11.18
30
פה קדוש!! כל מה שיגיד נעשה..בלי שאלות בלי חקירות
פנחס09.11.18
29
אם כל כך חשובה לך ראש עיר שיעשה לאחרים, אני לא מבין למה לא תמכת ביוסי דייטש? הרי אתה אומר שתיקים אח"כ, אז אפילו שהרבה זמן לפני שיוסי דייטש הודיע על ריצתו, אמרת שתתמוך בליאון, אז מתחרטים, ומורידים את האגו, כי אין הבטחות לתיקים, כן, ותומכים בדייטש, ואז הכל על מקומו בא בשלום, ואין חילול השם אין מריבות
חגי09.11.18
דייטש לא שימן ולא שיחד
פח10.11.18
28
חסיד חסיד לך לשטיבל ייגמר .......
יהודה 09.11.18
27
נכון השטן לפעמים יוצא בצו שמונה, אבל יש לו הרבה משרתי קבע
האברך דוד09.11.18
26
למד את זה בכלא?
אני09.11.18
25
מדבר לעניין, פונה לחכי"ם של אגודה: לכו ותלמדו קצת מדרעי, אמנם אתם אשכנזים אבל יש לכם הרבה מה ללמוד מהבנאדם שמכופף עצמו לדעת רבותיו ולא מחליט בשבילו כמו שאתם שם באגודה עושים עם האדמו"רים.
חרדי09.11.18
24
אין על אריה אוהבים אותך.
שלום09.11.18
23
אם כל קללה של אנשי 'לא ביחד' הייתה שווה לקול בקלפי, הייתם מקבלים את ראשות הממשלה.
המתבונן..09.11.18
אין להם ראש עיר אחד מטעמם
אמיתי ברדה09.11.18
22
חושב שאתה עובד ? נראה לך שהציבור כ"כ תמים וטיפש ? ספר לכולם בבקשה את הדיל שסגרת עם אדון ליאון !! ספר לכולם שאתה מרגיש את הסוף , את ההתרסקות , את ההתנתקות מהעם ומהבוחרים .
רובי09.11.18
21
תסביר לציבור בבקשה.. מה ליאון יותר טוב מעליזה בלוך..??? ריבונו של עולם.. פשוט לא יאומן.. היה מועמד חרידי.. קראו לו יוסי דייטש ולא תמכתם.. למה..???????? כשברקוביץ& יזכה אז לפחות תבין מדוע....
יוחנן09.11.18
20
העבריין הותיק הולך לחטוף השבוע כתב אישום.נראה עכשיו אותו גורר את חכם שלום ליילל הוא זכאי.בושה וחרפה.משחיר את פני הציבור הספרדי.
רן10.11.18
19
כראש העיר הבא. אם תמיכה חרדית מלאה בליאון מביאה לו את הניצחון בקרב דו ראשי, למה תמיכה חרדית בדייטש לא הייתה יכולה לעשות את אותו הדבר? (בקרב ארבע ראשי) מה ליאון מביא מבחוץ שדייטש לא יכל להביא?? האם זה אומר שדגל העדיפו את ליאון על פני דייטש רק בגלל שהוא לא שאל אותם קודם?
ישראל09.11.18
פשוטה, שש"ס הודיעה מזמן שהיא תומכת בליאון, ולדייטש לא היה שום סיכוי בלי תמיכת ש"ס.
חרדי09.11.18
ש"ס אמרו לדייטש שאם הוא מביא את דגל הם איתו. הנכלוליות שלהם עברה כל גבול. שלפחות יתבייש לפתוח את פיו הדרעק הזה. שבמו ידיו המושחתות חילן את ירושלים.
יוסי09.11.18
18
מי זה הרב שיושב בשולחן הראשון לצידו של דרעי ?
יהודה09.11.18
17
לא מבין איך דגל נפלו עם הנוכל הזה
בוחר 10.11.18
16
כן לא מתביישים יד החסידים על התחתונה חסידים אלימים מגושמים ושטלתנים סוף סוף ציבור בני התורה ישלטו ויהנו ונהפוך ונהפוך אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם
חיים09.11.18
15
אנו לא עושים זאת כטובה לו, או לנציג פלוני. זה רצון ה', שנעשה הכל למען מניעת חילון ירושלים, וחסימת המועמד האנטי דתי הרודף את שומרי הגחלת בירושלים ולה' הישועה.
עוזי09.11.18
14
רק פילוג דרעי הביא מאז שחזר .סיים לפלג את הספרדים יצר דגל ראבד ודגל רשבם עכשיו רוצה לפלג את החסידים
פומפה09.11.18
13
מתנשא על החסידים ומבזה את האדמורי''ם הוא בא לדבר על כבוד שמים ועל השטן תתבייש לך
ארי רוט09.11.18
12
כמו שעשה לרב כדורי. דרעי אתה ביזיון!!! על כבוד הרבנים לא נסלח בשמחה נבחר ב"עופר ברקוביץ"
בורורי09.11.18
11
כי הוא המלאך שהוציא מאדריכלי אוסלו יש לו דם על הידיים . עדיף לו לשתוק
נערים משלו10.11.18
10
על ג'ובים וכבוד. מעניין איך אדם שעומד בפני משפט של בשר ודםיכול ככה לדבר. ( מפני משפט למעלה ראינו כל הזמן שהוא לא מפחד ולא מתחשב ואםילו רבים הפסיקו בגללו להאמין בשמים אלא בכוחי ועוצם ידי. ואפילו גרר רבנים לשקרים שלו
אני09.11.18
9
אתה השטן בעצמך דרעי
משה09.11.18
8
כל חרדי אמיתי יודע את האמת, דעת הרבנים עומדת מול עינין וזה שברקוביץ מנסה להוכיח ןלקרר בכך שהחרדיים לא מצייתים לרבותיהם מחכה לו מפלה... דרדור לתהום. ממש קורח ועדתו!
תלמיד מרן09.11.18
שמצילחים להפחיד אותו ומעביר את הפחדים שלו הלאה!!!!
חקשור09.11.18
7
ברקוביץ הוא תותח בולדוזר והוא ינהג את העיר טוב אז נכון שהוא חילוני אבל הוא לא מסית נגד חרדים למרות שזה היה משתלם לו, והאג'נדה שלו לא שונה מליאון גם ליאון אמר שהוא לא יסגור את מתחם התחנה בשבת והוא אמר שימשיך את התרבות גם לתועבה אז עם מה הוא שונה
ארי רוט09.11.18
6
תתאחדו כל החרדים, תיראו מה קרה לטבריה בגלל הפירוד, כמי שאמר דרעי, השטן מרקד בינינו, אל תיתנו לו. כוחנו באחדותנו. מקווה שיהיה איחוד גם לבחירות לכנסת
תמי09.11.18
5
והורה לדרעי להביא את ליאון בזמן שיש מאות אנשים יותר מוצלחים וסוחפים ממנו שיכלו לכבוש את ירושלים ולקבל תמיכה כלל חרדית אך דרעי לא הסתכל ימינה ושמאלה ולקח את ליאון בידיעה שהוא היה בלי הרבה סיכוי [אם אלקין היה מוריד מועמדות ברקוביץ ודאי היה עולה] והעיקר בשביל להתחנף למליארדר האוסטרי
אבי אבוחצירא09.11.18
4
זה אותם אנשים שלפני כמה ימים בייש את האדמו''רים והוא דואג עכשיו לקדושת ירושלים....
AIB09.11.18
זה אותו עילג ודיסלקט שהשפה העברית ואיי. קיו. זרים לו ובכל זאת הוא מגיב כאן.
למה10.11.18
3
דרעי שפל מבזה את גדולי ישראל
ח.08.11.18
חילוני??? טיפש
משה סתהון09.11.18
2
אין ספק שכעת זה צו השעה
דדוש09.11.18
1
נכון שמדובר בפוליתיקה וכח וכסף וכו אז צריך לקחת כל דבר בפרופורציה. מן השמיים השליח הוא רב אריה דרעי, וכולנו תקווה שיעשה ההשתדלות בכל הכח, ובעיקר לשם שמיים. חזקים וברוכים כל עם ישראל.
ס"ט09.11.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

צה"ל ממליץ: לבטל השנה את הילולת בל"ג בעומר במירון

ישי כהן | 08:03

עשרות על טיל אחד

הטיל האיראני שהפך לאטרקציה למטיילים | צפו בתמונות

מישאל לוי | 07:33

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 30.04.24

אילן במה אברכך 

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם