כיכר השבת

"מבוכה גדולה"

משה אבוטבול לירושלמים: 'בית שמש נפלה בגלל שאננות'

בנאום בכנס בחירות בירושלים תיאר משה אבוטבול, ראש העיר המודח של בית שמש, את המבוכה בעיר לאחר ההפסד בבחירות וקרא לירושלמים להתעורר ולעבוד יום אחד כדי לנוח 5 שנים (חרדים)

63
אבי רבינא | כיכר השבת | ג' בכסלו | 11.11.18
(צילום: אבי רבינא, כיכר השבת; תמונה ראשית: יעקב לדרמן - פלאש 90)

לאחר שהפסיד את העיר בית שמש, ראש העיר היוצא משה אבוטבול, עלה לירושלים להזהיר מפני הפסד של משה ליאון בסיבוב השני על ראשות העיר. בכינוס, לצד חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז, זעק אבוטבול נגד השאננות וחבר מועצת החכמים התערב בדבריו ואמר כי "שלושת אלפים יראי שמים בחרו לה".

"בעיר בית שמש יש מבוכה גדולה, אווירה קשה", אמר אבוטבול, "אנשים ציפו שהכל יהיה בסדר. כל הרבנים ממועצות גדולי וחכמי התורה כולם היו סביב הנושא בבית שמש ככתף אחד. אבל הדבר הזה יצר שאננות, כולם גילו שבגלל כמות בודדה של קולות הפסידו את הכל, בגלל 530 קולות".

אבוטבול המשיך ואמר כי "בית שמש נפלה בגלל אדישות. חלק שהצביעו למקומות אחרים, ועל דא קא בכינא. הכל יכול ליפול בירושלים בגלל שאננות של אנשים. מה שהרבנים צועקים פה, אני מבחינתי לא ראש עיר בגלל השאננות, היא כואבת. הייתה אחדות גדולה של כל גדולי התורה. הרבנים צועקים, אתם צריכים לדבר אחד עם השני שאף אחד לא יישאר בבית מדרש, תעבדו יום אחד ואחרי זה תוכלו לנוח 5 שנים".

אבוטבול סיפר על שהתרחש במפגש עם עליזה בלוך: "ישבתי עם אותה אישה שנבחרה, היא אמרה לי - עשיתי דבר אחד שלא עשיתם, נקשתי בית בית וכך הצלחתי. תבינו, מי יודע כמה ברקוביץ דופק בדלתות, ואחרי זה נחפש איפה לבכות. צריך לעזוב את הכל ולא להיות שאננים שלא יבכו על ירושלים, כדי שירושלים לא תיפול".

חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי ראובן אלבז ,שהשתתף במעמד הזהיר את הנוכחים וזעק נגד אותם אלו שהצביעו לעליזה בלוך בבית שמש. "שלושת אלפים יראי שמים הצביעו לה", אמר הרב אלבז בתקיפות.

תוכן שאסור לפספס
63 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
37
בית שמש לא נפלה משאננות. בית שמש נפלה מנציגי ציבור מסואבים אקטיביים.
תושב בית שמש12.11.18
36
א. למה אבוטבול ניפסל ברשימת ש"ס?! ב. למה אבוטבול הוצב ברשימת ג' ?! ג. למה דורשים התפטרות ג' התפטרות אבוטבול מהמליאה?! ד. למה הרב שלום כהן הורה לו לא להתפטר?! ה. למה יראי שמיים לא ייצביעו בלוך ? גם היא=י"ש. ו. הכל היה טוב לכלל התושבים ? הם כפויי טובה ?! ז. שס/דגל חושבים לעשות חשבון נפש?! ח. שס/דגל י
הכל היה טוב?12.11.18
35
בית שמש "נפלה" בגלל ניהול גרוע, ובגלל מיאוס בפוליטיקה הישנה, ובגלל תלונות תושבים שלא קיבלו מענה, ובגלל שיקולים של פוליטיקה ארצית וזניחת השיקולים המקומיים, ובגלל ערבוב רבנים בפוליטיקה, ובגלל זלזול בתורתנו הקדושה, שכל העולם ומלואו רמוז ונמצא בה - ובאו בה פריצים והפכוה לכלי בשירות פלוני. אמור מעתה: בי
חנן .ב.11.11.18

הצגת כל התגובות

34
אתה זוכר איך רצתה לרבנים של חסידות גור. להשתיק בחפציבה את ישראל היידה. שסך הכול ביקש שכונה נורמלית
יעקב11.11.18
33
"בית שמש נפלה בגלל שאננות" - אולי, אבל ברור שירושלים עלולה ליפול בגלל שנאת חסידים.
ציפי11.11.18
נכון שמהמטה של ברקוביץ משקיעים וכותבים פה תגובות הפוכות, אבל הם מקבלים על זה כסף לפי משכורת לשעה. (אבל אף אחד עוד לא חשף כמה כסף ברקוביץ משלם על שעה של כתיבת תגובות).
חס וחלילה12.11.18
32
שיש יותר ראוי ממנו להיות ראש העיר. ליבי ליבי עם מר אובטבול שנשאר ללא משרה עם משכורת יפה מאד אך עדיין לא צריך להיסחף.
Dude11.11.18
כמות גדולה מאד של תושבים רצתה ובחרה בו ! 530 זה לא עיר שלימה של 60000+תושבים !!!
דן11.11.18
31
לצערינו בבית שמש היתה שאננות שנתהוותה כתוצאה מהמחשבה הפשוטה והברורה שהראשות בידיים שלנו. ותנו לאחרים להזיע. לצערינו רואים שהזיעה שלהם השתלמה בהדחת ראש העיר החרדי. היה עלינו להשתדל ולהלחם למרות שהניצחון היה נראה בידינו. היינו אמורים לעשות יותר מאמצים בצורה ששס בראשות משה אבוטבול עשו בקדנציה הראשונה.
יוסף11.11.18
30
הסיבה האמיתית שהפסדת היא השחיתות שהשתולל בזמנך. במשמרת שלך עסקנים ומקורבים שלך עשקו משפחות עניות. במשמרת שלך השוחד השתולל. מחלקת הנדסה היית חותמת גומי. במשמרת שלך המשפחה וחברים שלך שעובדים בעירייה עשו מה שבא להם ולכן העיר נראה איך שנראה. ההפסד כולו שלך ושל מונטגומרי וארנרייך . אתה צריך לבקש סליחה מה
דוד11.11.18
29
הוא מנסה ברוב חוצפתו להשוות את עליזה בלוך אישה דתייה שעשתה קמפיין נקי בלי הסתה השמצות ולכלוכים לעופר ברקוביץ..אבוטבול אפשר להפסיק לשקר לציבור..הבחירות הסתיימו שלום ולא להתראות..אלפי חרדים הצביעו בלוך כי מאסו בעיר של עוני של לכלוך ושל תקציבים שעוברים בעיקר לצד החילוני כשילדים שלנו לומדים בקרוונים הוא
חרדי שהצביע בלוך11.11.18
כאילו שלום אדרי וציון סולטן אדוניה של הברווזה עליזה, ישקיעו בחרדים ולא בקהל תומכיהם החילונים.
חי חי חי11.11.18
ותקבל אותה גם בבחירות הבאות אבוטבול לא יודע להפסיד בכבוד מי שנכשל בניהול העיר בענק שיפנה תכיסא או שהציבור יפנה אותו יש לכם 5 שנים להפנים את זה טוב טוב
תגובה לברווזון12.11.18
28
שאני רואה את הנאום הזה אני שמח שאבוטבול לא נבחר , רצה להיבחר בזכות הרבנים לא בזכות המעשים שלו
ישראל 11.11.18
27
הפסדת את בית שמש בגלל האדישות והשאננות שלך! כי 10 שנים לא דאגת לצרכי התושבים!
ביתשמשי11.11.18
26
יהירות וניהול כושל. ''שאננות'' זה תירוץ לא יוצלח וזריית חול בעיניים.
מפוקח11.11.18
25
סוף גנב לתליה, כך גם יהיה בירושלים
ירושלמי11.11.18
בית שמש נפלה לידיים דתיות של אישה דתית-לאומית שתדאג לנקיון ולפרחים. וירושלים נמצאת בסכנה חלילה של נפילה לידיים של כופר אנטי דתי שרוצה חלילה לחלן אותה. ומי שלא מבין את ההבדל, או שהוא לא ירא שמיים, או שהוא משוחד על ידי המטה של ברקוביץ וכותב תגובות בשביל כסף.
יש הבדל12.11.18
24
להיבחר לראשות העיר, ואז זו תהיה בכייה לחמש שנים. צאו כולכם להצביע ברקוביץ... כהוראת מוישה הרשע. שאין להצביע עבור מועמד חרדי.
אבי12.11.18
23
ממגזר החילונים החדשים. ברור להם שבית שמש לא נפלה, כי העירייה עברה לידי החילונים. אדרבה אם העירייה הייתה חרדית היא הייתה נופלת. אבל חילונים חדשים: אבוטבול לא מדבר אליכם אלא אל החרדים, שאם הם לא היו שאננים העירייה הלא הייתה נופלת לידי החילונים החדשים והחילונים הישנים.
תושב בית שמש11.11.18
22
איפה היית עשור?! התאמצת? או שחשבת שכולם עדין כמו עדר כבשים ואני אזכה תפשפש בתוך תוכך פנימה עם האמממממתתתת
חתלתול11.11.18
21
משה נשמה שלי בית שמש לא נפלה אתה נפלת ולא בגלל שאננות של הבוחרים אלא בגלל ניהול כושל שלך ושל מונטג זהו
דוד11.11.18
20
נבחרה אישה שהיא יראת שמים, מה חושבים שהיא תפגע בציבור החרדי? מדוע?
יצחק11.11.18
19
השאננות הייתה מצד אלו שישבו במגדל השן ולא ספרו את התושבים
חרדי אמיתי11.11.18
18
אם היינו שאננים היינו מצביעים לך
תהילה11.11.18
17
היא יורדת אל העם כמו שצריך והנציגים של המחנה שלנו (לא כולם למשל מקלב יורד אל העם אבל לא בדיוק נוקש על דלתות העם תרתי משמע ) יורדים על העם כל השנה וביום הבחירות נוקשים על ראש העם.
החוזה מירושלים11.11.18
16
והיא עכשיו בע"ה תעלה עם ראשת עיר שלא תדפוק חשבון לעסקונה המושחתת
שלמה11.11.18
15
והסיבה לא הייתה שאננות אלא שחלק מהחרדים לא אוהבים את הדילים של גפני ודרעי ויענקי. ואם ירצה ה' וליאון יפסיד, גם זה יהיה מאותה סיבה ממש
אחד שיודע11.11.18
14
בירושלים ג"כ משה - יפסיד, וע.ב. = עופר ברקוביץ - ינצח
בית שמש11.11.18
13
בית שמש נפלה לא בגלל שאננות אלא בגלל הארס של הרבים שנפוליטקאים של עסקני אבוטבול גייסו.הקרדום שחפרו בו יש לו להב גם לצד השני.לא מספיק שעסקנים ידובבו רבנים להגיד דברי ארס כלפי ציבור לא חרדי.אבל מה לעשות כששמים ראש עיר חרדי שלא יודע לנהל ונותן לעסקנים לנהל אותו,בופו שיפול והרבנים מתבזים.בכל הארץ למדו ל
הרב את ריבנו11.11.18
12
אפשר לחשוב...
זונדל פעטשגעבער11.11.18
11
מהכישלון הצפוי
קדע11.11.18
10
כך צריך להיות... רבנים בבתי מדרש בתורה ובעזרה לעם ועסקנים בפוליטיקה אמת יש רק בחב"ד !!!!!!!!!!!!!!!!!!
ירושלמית12.11.18
הרבי מחב"ד בהחלט ובהחלט התעסק בפוליטיקה. בפוליטיקה הישראלית והמקומית. אם זה המדד שלך לאמת - כנראה שאת טועה מאוד.
חנן .ב.12.11.18
חנן. פוליטיקה הפירוש נציג שלי, תקציבים משרות וכל שאר הדברים הכי חשובים בעיני רוב החרדים מסירת שטחים מיהו יהודי וחילולי שבת זה פיקוח נפש!
תלמיד חכם12.11.18
9
ירושלים תעמוד בידדים חזקות ברקוביץ. ביום שלישי כולנו ברקוביץ כהוראת משה גפני שיש להצביע עבור מועמד חילוני ואם יש אישה עדיף לאישה חילונית כי אז יהיה עם מי לרקוד.
אבי12.11.18
8
בלוך אישה דתייה ונחמדה שהתושבים מכל המגזרים בעיר רצו בה. ברקוביץ הוא איש שמאל חילוני שפועל באמצעות הקרן. זה בכלל לא דומה אפילו לא קרוב. יש הסכמה מקרב רבנים הן מש"ס הן מדגל והן מהרבנים של הציונות הדתית להצביע ליאון. ברקוביץ הבטיח לציונות הדתית המון בתמורה לתמיכה בו. הרבנים של הדת"ל , ובפרט הרב דרוקמן
אהרון12.11.18
7
וזכות כל הפעילות שלך למען היהדות וגם הגשמיות בעיר בית שמש תעמוד לך כל הימים. ואל תתרגש מכל החילונים החדשים, ומכל דוברי לשון הרע והשמצות, ונמצאים פה בהמוניהם. וגם לא מכל ה"רבלך" הנקמנים למניהם. סופם יהיה רע כמו כל הרשע בעולם. המה כרעו ונפלו ואנחנו מנו ונתעודד.
תושב בית שמש11.11.18
6
ובבית שמש
אילולי 11.11.18
5
שאננות ???????? על מה אתה מדבר ???? העיר הועוברה לבלוך רק כי מקושרים ומקורבים שלטו ביד רמה בעיר !!! העיר ממש לא נפלה !!!!!!!!! ירושלים כנראה גם לא תיפול בידיים של מקורבים ומקושרים .
אורי11.11.18
4
בית שמש עלתה.. לאט לאט אנשים מתחילים לצאת מהשעבוד של רבני השקר והתככים.
דוד11.11.18
3
עליזה בלוך היא דתיה, ואני חילוני, וזה הבדל גדול, כי עליזה בלוך רצתה עיר נקיה, ואילו אני לא איכפת לי ללכלך את כל העיר בפאשקווילים מזויפים, אבל לי יש מטרה אחרת, "יותר חשובה": אני רוצה ח"ו לחלן את ירושלים, לפתוח את העיר בשבת, להכניס רפורמים ודבר אחר... אם ח"ו אני אבחר, עוד 5 שנים תבואו לפה ולא תכירו את
ע.ב.11.11.18
2
בגלל שס ודגל גם ירושלים תשלם מחיר
שאנן11.11.18
1
עופר ברקוביץ פשוט רע לירושלים. צעיר בן 35 חסר אחריות. בנוסף הוא נראה שחצן ולא מחובר לקרקע. לכן צריך ללכת להצביע למשה ליאון למרות הכל ובכך לחסום את ברקוביץ.
איציק11.11.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 20:56

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 19:04

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 15:37

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24