כיכר השבת

בעקבות "טיסת השבת" • צפו

בטקס חריג; ראשי מוסדות הכריזו: 'מפסיקים לנסוע באל על'

החרם על חברת אל על יוצא לדרך? באקט חריג, בנתב"ג, הודיעו כמה ראשי מוסדות מרכזיים בעקבות שערוריית 'טיסת השבת', "חילול שבת זה חיים ומוות", וגזרו את כרטיסי הנוסע שלהם • תיעוד (בארץ)

106
אבי רבינא | כיכר השבת | י"ז בכסלו | 25.11.18
דבריו של הגרש"ב סורוצקין בנתב"ג (וידאו: אבי רבינא. תמונות חיים גולדברג, כיכר השבת)

המאבק נגד חברת אל על מתעצם: הערב (ראשון) נערך בנתב"ג, בסמוך למשרדי חברת אל על, התקיים אירוע חריג בו נגזרו ונקרעו כרטיסי החבר, 'פלטינום', של ראשי המוסדות והרבנים הטסים בקביעות דרך אל על.

במהלך הטקס, השמיע הגאון רבי שלום בער סורוצקין, ראש ישיבות עטרת שלמה, דברים נוקבים נגד חברת אל על , ובשיאו גזר נאמנו אבי רפול את כרטיס החבר של רבו אל מול מצלמות כלי התקשורת.

בדבריו אמר הרב סורוצקין, כי ישנם כבר 180 רבנים וראשי מוסדות שחתמו על העצומה נגד חברת אל על: "אנו מצטרפים לכל הקבוצה הזו, והחלטנו להחזיר את כרטיסי נחבר שלנו ולהביע בכך את הכאב שלנו. יש פה את הרשימה של ה-180, שכוללים קבוצה מכל הגוונים: יהודים, חרדים, ומסורתיים".

"לא באנו במסר של הפגנה ומחאה", הוסיף הרב סורוצקין, "אלא במסר של אהבה ואחדות גם לאחינו, שלצערנו עדיין לא שומרי תורה ומצוות, שנקראים חילונים. אנחנו אחים, ואחינו ובשרנו הם, כולנו בני עם אחד של הקב"ה, אין לנו שום פירוד".

גזירת כרטיסי ה'פלטינום'

לדבריו, "באנו במסר של אהבה ואחדות, להגיד שאנחנו כולנו בני עם אחד, ובאנו להביע כאב על קיטוב שנעשה על ידי אנשים שאנחנו נחשבים מהאנשים הכי נאמנים להם, נוסעים איתם ורוצים בטובתם".

"בשבוע האחרון, מאותה טיסת מקדשי שביעי , זכינו לראות כמעט חצי מהטיסה, גם אנשים בלי כיפות, שנראים לכאורה לא שומרי תורה ומצוות, שהכריזו אנחנו שומרי שבת; אנחנו מקדשי שם שמים ברבים"

ראש ישיבות עטרת שלמה הוסיף: "אותה טיסה הייתה עם כל העוולות לכאורה שנעשו. אולי לא במזיד. נעשו עוולות נוראות לציבור שלנו, כלפי שמיא, שנגרם הרבה חילול שבת, ואנחנו באים להביע בסך הכל כאב. אנחנו אנשים אחים, אוהבים את כל אנשי אל על, אוהבים כל אחד ואחד מעם ישראל בחיבה יתרה".

דבריו של הרב פינזל, מנהל מוסדות 'חכמת שלמה', בטקס החריג

"אנחנו מתחננים לאל על: תכבדו אותנו - כמו שאנחנו מכבדים אתכם", המשיך הרב סורוצקין, והדגיש: "שבוע שלם אנו מבקשים שיכחישו, ושיגידו את האמת הפשוטה: שלא הייתה שום אלימות בטיסה, אלא להיפך - היה כבוד שמים גדול, לראות איזה איפוק... מתי שלא קיבלנו שום נתון אמיתי, התנהגנו למופת, על אף כל הזלזול והדברים הלא מדויקים שנאמרו לנו".

בסיכום דבריו הכריז הרב: "חילול שבת זה חיים ומוות. לצערנו, באנו עם שליחות של 180 איש, שמכריזים: עד שתבוא ההתנצלות הזאת, לצערנו נאלץ להפסיק את נסיעתנו בחברת אל על".

יצוין, כי ל'כיכר השבת' נודע, כי כבר הלילה בשעה 12:40 היה אמור להמריא הרב סורוצקין יחד עם מנכ"ל מוסדות עטרת שלמה יהודה סברניק לניו יורק, דרך חברת אל על, אך לפני מספר שעות הוא ביטל את הטיסה ועבר לחברת סוויס אייר.

כזכור, אמש דווח ב'כיכר השבת', כי הוצב אולטימטום לחברת אל על, כי אם עד לשעות הערב - היום - מנכ"ל אל על גונן אוסישקין לא יתנצל בפני הציבור החרדי על שאנשיו הואשמו לשווא בהתנהגות אלימה, החרדים יחלו להעדיף חברות תעופה אחרות על פני אל על. משלא הגיעה ההתנצלות, מומש האיום, בדמות האירוע החריג הערב בנתב"ג.

מטוס של אל על. אילוסטרציה (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

טיסת השבת, תזכורת: חברת אל על טענה - וזכתה מיד לגיבוי של כמה מכלי התקשורת - כי חרדים ששהו על מטוס שאיחר להמריא בערב שבת לפני יותר משבוע מארה"ב לישראל, הכריחו באלימות את צוות המטוס להנחית אותו באתונה שביוון כדי לא לחלל את השבת.

אלא שלמרבה המזל, הפעם בין הנוסעים היה גם עיתונאי ישראל היום יהודה שלזינגר, שלאחר צאת השבת חשף את הגרסה האמיתית של השתלשלות האירועים: מאיחור רשלני של הדיילות, עבור דרך שקרים של צוות 'אל על' לנוסעיו ויחס מזלזל ומשפיל כלפיהם - ועד כאמור הסיפור על אלימות הנוסעים החרדים, שכלל לא התרחש.

שירי השבת, בתוך המטוס (צילום: יהודה שלזינגר, ישראל היום)

בעקבות כל זאת, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', החליטו 180 מהנוסעים להגיש תביעת פיצויים גדולה נגד חברת התעופה נערכת פגישה עם נציגיה, שמצידה מנסה בימים אלו להגיע לפשרה עם הנוסעים וכך למנוע את התביעה. כחלק מזה, אף הודיעה אל על כי תקים ועדת בדיקה לכל ההתנהלות באירוע המסעיר.

בהמשך, הודה מנכ"ל 'אל על' בשיחה עם אישיות רבנית שהיה על הטיסה, והבהיר: "לא אמרתי שחרדים תקפו או השתוללו על הטיסה. לא הייתה כל אלימות פיזית" - כך לפי דיווח ב'ישראל היום'.

תוכן שאסור לפספס
106 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
42
ישר כח על הדברים החמים והנכונים! אבל מדוע כבוד הרב מתחמק מאמירת תודה פומבית לשלוחי חב"ד הרב הנדל שליט"א ורעיתו שדאגו לכל צרכי סעודת השבת מא' עד תיו...????
שמואל כהן26.11.18
41
שלא תחשבו באמת שאנחנו מפגינים כמו העצניקים, לכן שיהיה לכם ברור זו לא הפגנה, אנחנו רק מחזירים את הכרטיסים ומסבירים לכם כמה אנחנו אוהבים אותכם. רעיון נהדר לעצניקים, מהיום כל פעם כשתחסמו כבישים תגידו אנחנו לא נגדכם, אנחנו אוהבים אותכם ורק חוסמים לכם את הכביש
יוסי26.11.18
40
אין עליו הוא תותח אמיתי ימותו הקנאים!!!!!!!!!!!!
חיים26.11.18

הצגת כל התגובות

39
אני גם חושב איך הרב סורוצקין העז לקחת סיכונים ביום חמישי, ובמיוחד שיש שלג??
חרד לדבר השם26.11.18
38
הנודניקים שלנו יחזרו לאל-על כמו טאטאליך.
מאיר26.11.18
37
ההתנהגות של סורוצקין הולך לעלות לו ביוקר. הוא כנראה לא למד המנטליות של האמריקאים: והם לא יאהבו את זה. יהודים שגרים בין גוים מאד מקפידים להכניע ולא לעשות צנות וסיפורים עם רעש. אנחנו גדלנו שאין צדק ובתור יהודים חייבים לשתוק ולקבל את זה באהבה... המצפון כל כך חזק לו בפנים שהוא מאבד ההגיון איך להגיב לסיפ
chaya25.11.18
הרב סורוצקין תותח, חכם, אציל והוא עושה בדיוק את הדבר הנכון ב"ה. בגלל 'חיות' כמוך שונאים את החרדים כיום ויש אליהם גל אנטי, כי תמיד הם לא עונים ומורידים את הראש. אבל אם פעם אחת יכניסו להם כמו שצריך ויעמדו על שלהם יהיה לזה סוף, כך תחזור הגאוה החרדית. נמאס להיות מושפלים!
מ.25.11.18
זה אולי נכון בחו"ל בין הגויים! אבל כאן בארץ האמריקאים יודעים בדיוק מה נכון
זאב25.11.18
וחי שם מחצית מחייו, את שתלמדי אותו מזה המנטליות של האמריקאים, אני חושב שהוא מוכיח יותר מהרבה שהוא יודע מזה להתעסק עם אמריקאים..ומי את שתדברי על כזה אדם גדול תעשי מאית ממה שעושה בחייו...
אחד25.11.18
36
מי שיוצא מאוחר לטיסה (מארה"ב!) בערב שבת כשמזג האוויר גרוע, לא יכול להאשים אלא את עצמו בכך שלא נזהר וכמעט הגיע לחילול שבת! אל על היא חברה שאינה מקפידה על שבת, הלכותיה וחומרותיה וכמובן שאינה מבינה את גודל בעיית חילול שבת, זו חברה מסחרית שאכן אינה מטיסה טיסות בשבת (אבל מחללת שבת שלא בטיסות...) הטיסה י
שבת!25.11.18
אתה מיליון אחוז צודק. סורוצקין היה צריך להתבייש מהסיפור הזה ולסגור את הפה. במקום זה הוא לא מפסיק לדבר על זה ובשקט רוב האנשים מסתכלים עליו בצחוק. הוא עשה עוולה מאד גדולה עם הזמן של הטיסה הזה. רוב ירא שמים לא קובעים הטיסות אחרי חצות יום חמישי.
chaya25.11.18
הטיסה היתה אמורה לצאת ביום חמישי בשעה 17:30, גם עם עיכובים זה מספיק רחוק משבת. וברגע שהם כבר היו בעיכוב של 3 שעות על המסלול הם רצו לרדת והצוות פשוט כלא אותם במטוס ולא איפשר להם לרדת.
תברר את העובדות25.11.18
35
בפעם האחרונה שחרם עבד על אל על זה היה כשהחרדים היו מאוחדים אז אל על ראו שיש להם ממה לפחד אבל עכשיו במצב שהחרדים היום מפוצלים למאות קבוצות לא חושב שאל על תפחד מזה ...
דודו26.11.18
34
אני יכול רק את הרב קו אני לא שנורר ואין לי פלטיניום
יוסף26.11.18
33
ירבו כמותך בישראל !!! תמשיך לקדש שם שמים !!! אני גם קורע את הפלטיניום שלי עד שאלעל תחזור בה !!!
ירון25.11.18
32
ועשית ככל אשר יורוך'-אפיה שנח לכם זו לא חכמה (קרי-בבחירות) נראה אתכם איפה שקשה נראה אתכם לא נוסעים באל-על. בהצלחה.
יאיר25.11.18
31
בדיוק כמו היצ"נים החרדים של 'אגד' שבגינם התבורה ציבורית בירושלים כמו בעולם השלישי
ירושלמי25.11.18
30
בסאטמאר כבר יודעים שמנסים להתנזר מהחברות מטעם המדינה, בעיקר מאל-על כי ״איכא דרכא אחרינא״ אבל גם מאגד וכדומה. היו הרבה שאלות על סאטמאר במשך השנים על דרך הזה. אז מה החילוק? שכאן עושים את זה במסר של אהבה ואחדות, ובסאטמאר עושים את זה במסר של התבדלות מרשעים. כנראה שהמסר של ״אהבה ואחדות״ הוא דרך ארוכה ש
משה25.11.18
We will not use ElAl any more,they they don't have no human dignity.
Moshi26.11.18
29
המטרד נפסק סעו עם הגויים ותקבלו אוכל כשר
פופ25.11.18
וגם מתחשבים יותר בחרדים, ובטח לא מלכלים עליהם
חפרת 25.11.18
28
למה שלא יתכנסו בבתי המדרש ויתחזקו בהלכות שבת....??!!
אייד26.11.18
27
הם להטבים. זה ידוע. "מה תרצה בבקשה"? "קפה או תה"? לכן האנטי והשנאה כל הזמן לחרדים. והם אלה שהעלילו. ולכן בחוצפתם לא הגישו ארוחת בוקר!
גאווה25.11.18
26
אם שמירת שבת חשובה אז הולכים לעו"ד חרדי.
חרדי25.11.18
דוקא עו"ד דתי אבל זה לא רלוונטי
משה26.11.18
העיקר לכתוב לא משנה מה חילוני!!!! כמה להרע
חרדית לדבר ה'26.11.18
25
הציבור החרדי הוציא אז את כספו מהבנק וסגר את חשבונותיו, והבנק התקפל.
נפתלי25.11.18
24
שהיינו ילדים אמרו הלכת ברגל דפקת את אגד כנ''ל לאלעל!!
יענקי25.11.18
23
כל מי שיש לו כרטיס פלטניום (או טופ) יודע שהכרטיס שהם גזרו (עם החריץ בצד) זה לא הכרטיס האמיתי רק כרטיס לחבר למזוודות שיזהו אותם. הכרטיס האמיתי הוא ממשיך לשמור לעצמו...
יוני25.11.18
מה אתה מקשקש את המוח הייתי שם וראיתי זה הכרטיס האמיתי אולי באמת אתה עוד איזה יחצן שפל ושתול של אלעל בתקשורת
אלחנן25.11.18
נכון זה כרטיס אמיתי מאל על, אבל כרטיס בשביל סימן למזוודות, הכרטיס הנכון (עם תאריך תוקף החברות) אינו עם חריץ בצד אלא שלם ככל כרטיס רגיל. תברר...
יוני25.11.18
אני גולד ואף פעם לא צריך להראות הכרטיס הכול נמצא במחשב. הם כולם נשארים פלטינום במערכת.
יוסי25.11.18
22
חיה חיה למה לקנאות ??????? יש אנשים מוצלחים בעולם קשה לךך עם זה????????? תתמודדיייייי
חיים26.11.18
21
תחזקנה ידי ראש מוסדות למען אחי יחד עם כל שלוחא דרבנן
אלי26.11.18
20
כל הכבוד אשריכם שזכיתם לקדש שם שמים ברבים אין על עם ישראל
ללא שם25.11.18
19
שאלה לרב הגאון ראש רשת כוללים ארצית הרב סירוצקין שליט"א איך העזתה לפגוע בשבת קודש נתצתה את קדושת השבת לרסיסים בדיוק כמו האדמור מבויאן במירון בשבת ל"ג בעומר, איך אדם בעל אמונה יוצא במזיד ביום חמישי ביום מושלג לטיסה ארוכה? כאשר כל בר דעת יודע ששעה בזמן כזה אינה שעה והכל יכול להשתנות ללא אפשרות לשנות ו
שאלה 25.11.18
מי אתה שתדבר על צדיקים!! איך אתה לא מפחד.
חסיד26.11.18
18
המערכה של סורוצקין לא יחזיק יום. השניה קניתי כרטיס עם אל על. רוב האמריקאים מסתכלים עליו כמו צחוק: הבעיה בסיפור התחיל אתו... למה ראש כולל כזה חשוב לא מתנהג כמו היהודים ה"פשוטים" בחול שלא יוצאים עם טיסות כל כך מאוחר בימי חמישי??????????????? כל התגובה שלו לסיפור זה המצפון שלו.
chaya25.11.18
בעכבות הסיפור לא קניתי 2 כרטיסים לחודש הבא באלעל
זאב25.11.18
לצערך גם אני הייתי צריך לטוס עם כל משפחתי (ואנחנו אמריקאים לידיעתך ה'רחבה') עוד שבועים 12 איש במספר וביטלנו את כל כרטיסי הטיסה באל על בגלל מלחמתו של הרב סורוצקין. ושמעתי על עוד הרבה. הולך לו ובגדול ,כולם אחריו!!!!! ולגבי זמן היציאה מי שעושה דברים בחיים שלו אין לו זמן לצאת באמצע שבוע, כל רגע חשוב ומ
אחד עם שכל25.11.18
17
אולי שלא יצאו לישראל כל כך מאוחר שלא יטוסו שיגידו לעצמם אף אחד לא צריך לשמוע לדיברהם תתחילו להאשים את עצמכם לקחתם צאנס ולא עלה בידכם כולם יטוסו ולא ינהגו כמותיכם
לוי25.11.18
הטענה היא לא על מה שקרה אלא על השקרים שהחברה פרסמה אחר כך....
אשל25.11.18
16
אתם כרישים אמיתיים!!!
חיים25.11.18
15
היא גזירה חמורה ביותר
איש אחד25.11.18
14
צריך להחרים את אל על למען ישמעו ויראו
יצחק26.11.18
13
לא מכירה אותו אבל הוא נלחם על כבוד החרדים. ו אילו כאן אנשים בזויים ושפלים יורדים עליו וצוחקים שהנה קנו כרטיס לינואר, ו / או הוא צריך להרכין ראש כמו באמריקה ועוד הבלים כאלה. לא פלא שהציבור החרדי נרמס. כשהוא ילמד לכבד איש את רעהו יזכה גם לכבוד מאחרים.
מיכל25.11.18
12
שנארר אמיתי.. בזכות הכוח הדיבור שלו גייס כסף לכוללים שלו. הפאות שלו זה רק להציג את עצמו.. הוא עושה חילול השם פה לכל היהודים שנוסעים עם אלעל. סוף סוף יש טיסה אחד שמכבד החרדים טיפה אפילו. השאר הם שונאי ישראל. אני נוסעת לפחות 3 פעמים בשנה לנוי יורק... הם הולכים לחזור לאלעל בתוך זמן קצר.
chaya25.11.18
בתגובה אחת? מה הקשר הפיאות שלו למעשיו?
#רק שואל25.11.18
מי את שתדברי על אדם כזה, כל עולם התורה חי, קיים ונושם בזכותו. אלפי לומדי תורה מידי יום, שעה ושניה. אדם אדיר , עם עצמות מטורפות , לא יעזור לך. יש מי שיושב כל היום ועסוק בלכלך על אחרים כי קנאתו בוערת, ויש מי שעושה דברים בחיים, מקים מפעלי תורה וזוכה לזכויות שאין רבים שזוכים להן. אכן יש לך במה לקנא!!!!!
מישו25.11.18
11
סתם צומי
דתי26.11.18
10
צריך לתפוס אותם בתלב"צ מתייונים
אברהם אבינו25.11.18
אם הם מגולחים?
יצחק אמינו25.11.18
9
ישר כח!
אפרים25.11.18
8
ואם אתה יודע טוב לחפש כרטיסים באינטרנט היא גם יותר זולה
שפוי25.11.18
לחוצניקים שנוסעים הרבה.. אתה לא יכול לשכנע אף אחד על דלטה או יונייטד.. ההסטוריה שלהם עם יחסי ציבור הרבה הרבה יותר גרוע.. עם ההתנהגות של סורוצקין היה באחד מהטיסות של דלטה או יונייטד אז הלכו למשוך אותו בפאות שלו החוצה....
chaya25.11.18
קשה אה... כנראה את מישהי שחייך מלאים בצרות ובעיות ולעמוד מן הצד ולראות את הרב סורוצקין מקים עולם תורה כזה מפואר עם אלפי תלמידים מעריצים, בהצלחה מסחררת שאין לה דומה. זה אמנם קשה אבל נסי להתמודד עם זה , כי בדרך שאת מגיבה את מבזה את עצמך. כי את הרב סורוצקין לא תצליחי לעולם להוריד הוא כבר במרום המדרגה ו
א25.11.18
אלחנן די דייייי דיייייייי לחנפנות ולליקוק הזול הזה תכבד את עצמך
יהשוע דוייטש27.11.18
הצוות השמאלני אני מכיר אותו 30 שנה תמיד אנטי חרדי
חיים25.11.18
Do not travel with ELAl they are evil losers
Stone 26.11.18
לחו"ל
שפוי25.11.18
7
שלא מוציאים איסור לטוס בחמישי בלילה לטיסה של 11 שעות. תמיד יש עיכובים בכל החברות.אם החרדים יפסיקו לטוס אל על,היא תתחיל לפעול בשבת וכל חילולי השבת יהיו על ראשכם.
lital26.11.18
ברור, תמיד הרבנים אשמים, הם גם הרעילו את הבארות, ושחטו ילדים נוצרים לצורך אכילת מצות, ועוד כהנה וכהנה.
יהודי26.11.18
6
הבנו!!! משכנעים אותנו בשם הרבנים שביום שישי לא ניסע מבני ברק לירושלים באוטובוס אחרון כי עלולים להיתקע בכניסה לירושלים בכניסת השבת וכדו', כמה אנשים ובניהם ראש ישיבה ידוע הזמינו טיסה או פיספסו טיסה ולבסוף עלו על טיסה שאמורה להגיע ביום שישי לארץ, ולצערנו עקב מזג אויר לא מתאים היו צריכים להישאר באתונה
זאב25.11.18
5
למעט שלושה מקרים :?להציל ממונו מיד הנוכרים. 2. ללמוד תורה 3. לישא אישה. ואתם רובכם בכלל יוצאים לא ממש מתוך הסיבות האלו אלא לצורך שוטטות ולתור את העולם או לבקר בקהילות הקודש שממאנות לעלות ולהתיישב בארץ הקודש .
ישראל 26.11.18
4
חזקו ואמצו!!! למען יידעו כולם ויבינו כי דמו של הציבור החרדי אינו הפקר!!!! ולכל שבת יש מוצאי שבת (תרתי משמע...)
יענקי25.11.18
3
אקט יפה ביותר אסור לסוע איתם!
דני26.11.18
2
בגלל כל הבלגן חיפשתי חב' תעופה נוספות, לא רק אל על.. כרגע ראיתי שיש טיסות הרבה יותר זולות בחברות אחרות, כרגע סגרתי טיסה מפולין עם WEZZ במחיר הרבה יותר זול מאל על, תאמינו לי שמגיע להם שכרגע נעזוב את החברה הזו כמה חודשים תתחילו להכיר חברות אחרות בהרבה יותר בזול... רנואר מבקשת על טיסה 190 ש', אל על מבק
יפעת25.11.18
1
מי זה בכלל שלמה הזה
חרדי מלידה25.11.18
אז למה להתעקש
רפול25.11.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

פיתרון או התחמקות? רה"מ הודיע: "החלטתי לקדם את חוק הגיוס שעבר בכנסת הקודמת"

חנני ברייטקופף | 13:53

מסורת למעלה מיובל שנים 

בעיר העברית הראשונה: יום שכולו תורה ב"תפארת רפאל" | תיעוד מסכם

חיים רוזנבוים | 12:00

שידור חוזר

איך משפרים את הביטחון העצמי? • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 14.05.24

בראשות ראש הישיבה

הכוללים בסכנה: אברכי 'פרושים' התאספו לעצרת | תיעוד

חיים רוזנבוים | 14.05.24

בר בי רב

עצמאות של תורה | גדולי הרבנים מסרו שיעורים

חיים רוזנבוים | 14.05.24
ש

פשוט, דיגיטלי, חכם ויעיל 

גלה איך לחסוך מאות שקלים בחודש עם כלי ניהול חכם!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

פרסום ראשון | "הרב קוק ביקש"

לראשונה בהיסטוריה: הילולה בטבריה בראשות הגר"ד קוק

איצלה כץ | 14.05.24

הנתונים המלאים

האם 'חרבות ברזל' שינתה את היחס של הרחוב החרדי למדינה, סמליה ויום העצמאות שלה?

אלי דן | 14.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון שהחזיק בספרייה היהודית הגדולה ביותר

ישראל שפירא | 14.05.24

המסקנות, הזיכרונות והמבט קדימה

שנתיים לטבח הגרזנים הנורא באלעד: הגיבורים חוזרים אל רגעי האימה | פרויקט מיוחד

משה מנס | 14.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

מכתב נוקב לדרעי

זקן ראשי הישיבות: "כדרך עמלק הם מנסים לגייס בחורים"

חנני ברייטקופף | 14.05.24

נכדו הרב, מספר על דמותו

בנו של הצדיק הירושלמי וצדיק נסתר | מי היה רבי רפאל לוין?

חנני ברייטקופף | 14.05.24

"זה לא חג העצמאות"

מרן הגר"ע יוסף: "אסור להתכחש לנס שעשה לנו הקב"ה"

ישי כהן | 14.05.24

ראשי ישיבות ואדמו"רים זועמים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ברורים ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 13.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

כָּל קָהָל וְעֵדָה

התחליף למירון: המדינה תממן הדלקות ל"ג בעומר בכל הארץ

ישי כהן | 13.05.24