כיכר השבת

המחלוקת בבית שמש

'אגודה' ל'דגל': "זו עזות מצח לבקש שנמרה את פי רבותינו"

לאחר שנציג 'דגל' זימן ישיבה על כניסה לקואליציית בלוך, משיבים נציגי 'אגודה' בבית שמש אש, טוענים להולכת הציבור שולל ומביעים זעזוע מ"עזות המצח". שני המכתבים (חדשות)

93
חזקי שטרן | כיכר השבת | כ"ה בכסלו | 03.12.18
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש (צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90)

ארבעת חברי אגודת ישראל בבית שמש במכתב תגובה המתפרסם לראשונה: "רואים בחומרה את השימוש בבלנק הנושא את שם הרשימה והולכת הציבור שולל, והכל בכדי ליצור מהומה ופוטש תקשורתי"

'דגל התורה' בבית שמש עושים כל מאמץ כדי למנוע מ'אגודת ישראל' להיכנס לבדה לקואליציה של ראש העיר עליזה בלוך.

אתמול (ראשון) שיגר שמואל גרינברג, יו"ר דגל התורה בבית שמש, מכתב לחבריו לרשימת 'יהדות התורה' בו הוא מזמן אותם לישיבת סיעה הבוקר, בשעה 9:30. המכתב נשלח לכל מרכיבי סיעת יהדות התורה המקומית, אגודת ישראל, כח (שלומי אמונים) ודגל התורה.

בפגישה היו אמורים ארבעת חברי דגל התורה גרינברג, מונטג, ברילנט וסילברסטין לדרוש מחבריהם באגודת ישראל ארנרייך, ויסמן, גולדברג ופרנקל שלא להיכנס לקואליציה בגלל המחויבות כסיעה מאוחדת.

מכתב הזימון של גרינברג

במכתב הזימון ששיגר גרינברג נכתב כי הישיבה תתקיים בשעה 9:30 ותתחיל תוך 15 דקות ממועד תחילתה בכל מספר משתתפים. לפי מכתב הזימון, על הפרק "הסכמים קואליציונים" ו"שמירה על צרכי הדת בעיר".

ברקע עומדת גם החלטתו של ראש העיר היוצא משה אבוטבול שנכנס, בגלל טעות טכנית שנוצרה בליל הגשת הרשימות, לרשימת יהדות התורה והתחייב להתפטר, וביממה האחרונה החליט שלא להתפטר מתפקידו, מה שמונע מנציג 'שלומי אמונים', נחמן פרנקל, להיכנס למועצת העיר בית שמש והופך את יחסי הכוחות מארבעה מ'דגל' מול ארבעה מ'אגודה', לחמישה מול שלושה, כל עוד ואבוטבול מסרב להתפטר.

הבוקר, משגרים חברי 'אגודת ישראל' מכתב תגובה זועם וחריף בו הם קובלים על אי התפטרותו של אבוטבול כמו גם על הניסיון של 'דגל' למנוע מהם כניסה לקואליציה.

"אנו מכרזים בגאון כי אנו כפופים לשרי התורה והחסידות חברי מועצג"ת של אגודת ישראל ואדמו"רים, אשר לאורם אנו הולכים, איננו מתכוונים לדון עמכם על נושאים שביקשתם להעלות בחוצפה על סדר היום, זו עזות מצח שלא נשמע כדוגמתה לבקש מנציגי חרדים להמרות פי רבותיהם, נהרא נהרא ופשטיה, הנשמע כדבר הזה?", כותבים חברי 'אגודה'.

מכתב התגובה של 'אגודה'

במכתב הם למעשה דוחים את חוקיות הישיבה שנקבעה וכותבים: "מובהר בזאת כי יהדות התורה איננה סיעה אלא רשימת מועמדים, רשימת "יהדות התורה המאוחדת אגדות ישראל - דגל התורה" הינה רשימת מועמדים משותפת למועצת העיר, המאגדת שלוש סיעות במועצה היוצאת, שהם: אגודת ישראל, כלל חסידי וקהילות ירושלים ודגל התורה, בא כח סיעת 'אגודת ישראל' הינו ישעי ארנרייך, ובא כח סיעת 'כלל חסידי וקהילות ירושלים' הינו שמעון גולדברג, כך שבכל מקרה אין שום משמעות להזמנתכם ואיננו כפופים תחת מרותכם כפי שאתם מנסים להציג בעורמה".

עוד כותבים נציגי 'אגודה ' כי "אנו כבאי כח רשימת יהדות התורה המאוחדת רואים בחומרה את השימוש בבלנק הנושא את שם הרשימה והולכת הציבור שולל, והכל בכדי ליצור מהומה ופוטש תקשורתי על נציגים הנשמעים לדעת רבותיהם".

תוכן שאסור לפספס
93 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
41
איזה בית ספר מונטג עשה להם. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח לבכות אלו מהערינג שתו לי אכלו לי לקחו לי יש להם בעיה עם בלאנק הרשמי. חחח שמעתם?
נתי מבית שמש04.12.18
40
מדוע ניסתים לכפות על דגל התורה לתמוך ביוסי דייטש [למרות שאתם הסיעה הקטנה ביותר בירושלים..]הרי נהרא נהרא ופשטיה???
מ03.12.18
39
לכו תראו מה קורה בחיפה שם איש דגל התורה מיכי אלפר שם ווטו לראש העיר לא להכניס את אגודת ישראל לקוהליציה ואין פוצה פה ומצפצף,,,,,,,
משה ועקנין03.12.18

הצגת כל התגובות

38
דגל הזדנבו מאחור כששלומ"א הזדרזו כבר לתפוס כסאות... תמשיכו לשעשע אותנו מדי יום.. פוליטיקת גן.
בנצי ר.03.12.18
37
הרגשת הפטרונות של אנשי דגה"ת על שאר היהדות החרדית עוברת כל גבול, ההזויים האלה חושבים שכולם עובדים אצלם, הם מותר להם ללכת לחתום בכל עיר עם מי ומה שבא להם, גם עם רפורמים ורפורמיות, וכשאנשי אגוד"י מעיזים לעשות את מה שהם עושים בערים אחרות [ראה ערך ירושלים חיפה וצפת ועוד], מיד הם מקימים קול זעקה גדולה של
ארי 03.12.18
36
מתי שנוח לעסקנים הם עולים לרבנים וממציאים סיפור אבל כשהם מקבלים תיקים משרות וגובים אז לא עולים לרבנים מה שמוכיח שהכל משחק מכור מראש.טוב שהצבענו לעליזה בלוך כולנו חרדים לעצמינו
חיים03.12.18
35
כמו הערבושים
משה רוזנפלד03.12.18
34
איבדתם את ועדת הכספים,העולם לא נחרב! וההתפטרות של אבוטבול היא פארסה מכוערת. עזרו לו והוא נושך את היד שהאכילה אותו. ברור שהלחצים באים מלמעלה, וזה המבחן שלו, להראות מה הוא יותר: פוליטיקאי או בנ"א. בהצלחה!
אני03.12.18
33
בחיים לא שתפו את רבותיהם בבגידות שלהם!! מבזים את כבוד האדמורים פעם אחר פעם!!! הצביעות במיטבה.
יצחק03.12.18
32
אין לי מה לומר לכם מלבד העובדה כי אני מיכי אלפר נוקם ונוטר באגודה על התנהגותו של יונה יהב שמחיתי נגדו ועכשיו אין לי כנגד מי למחות ועל כן אמחה ואצעק ואתנקם באגודה
מיכאל אליפז04.12.18
חבר המועצת המתכנסת אחת שמיטה
משה רוזנפלד04.12.18
31
למערכת החשובה והיקרה: אתם מפרסמים לעתים גם אפילו ליצנות ודברים מכאיבים ריקים מתוכן ומהגיון שאחד כותב לשני, ודברי שמבוססים על עובדות לא תפרסמו?
משה בן אברהם03.12.18
30
רק צריך לזכור שרבי חיים קניבסקי שליטא אסר על אבוטבול להתפטר אל אף שהוא רצה כיוון שאגד"י הפרה את ההסכם בראשונה, וגם כי הם ויתרו על עניני הדת הכל כדי להתנקם בנציגי דגל.
אבי03.12.18
החסידים לא, העדה החרדית, לא, הספרדים לא, אנשי רבי שמואל לא, רק אנשי הדגל, לכן הוא הגדול של דגל ,לא של כלל ישראל. רגע אולי גם ליברמן
משה רוזנפלד03.12.18
עד''ז מפלגתו ע''פ הלכה אין זה תופס
משה בן אברהם03.12.18
29
לאגודת ישראל אין שרים, יש גדולי הדור!
ממן03.12.18
28
בבחירות האחרונות הם הרימו את האף ובטוחים שכולם אמורים להתנהג ע"פ איך שיענקי מחליט השיח ברחוב נהיה הזוי.... אנשים בטוחים שרק ר חיים הוא המחליט (כלומר ר' יענקי ושותפיו) אני ח"ו לא מזלזל בגדלותו של ר' חיים וגם נכנס אליו לבקש ברכות (אם כי לאחרונה הגבאים הפסיקו להכניס חסידיים...) אבל להזכיר לכל הליטאים ש
ם03.12.18
חבל שאתה לא מישיר מבט לאמת הכואבת. אגודה כמפלגה מזמן איבדו כל כיוון.ובבחירות האחרונות זה התדרדר למקומות מבהילים ממש. כל המלצה מטעם המועצת של האדמו"רים היא בגדר המלצה בלבד,ולא מחייבת שום עסקן.כך אפשר בכיף לבחור בברקוביץ למרות שרב האדמו"רים סברו שאין לתמוך בו בשו"א,וכך אפשר גם להצביע ברגליים לעליזה בל
חריידי03.12.18
שאתם חושבים שגדול בישראל זה רק "באבא" של ברכות. אם היה לכם את היחס הנכון לאיך צריך להיות כפופים לדעת גדולי הדור אולי הייתם נראים אחרת........ אבל גם לאדמו"ר שלכם אתם מקבלים את דבריו כהמלצה בעלמא, בלי שום חיוב, אז מה אנחנו רוצים מחייכם.....??
ליטוואק03.12.18
27
תוקעים סכינים מאחורי הגב וכשמנסים להעמידם על מקומם צועקים "חוצפה"...
יוסקה03.12.18
26
חסידים בוגדים!
משה רוזנפלד03.12.18
25
אין ליחס חשיבות כלשהי למילים "הוראת רבותינו" כשהיא נאמרת ע"י אנשי אגודה. כי אי אפשר אף פעם לדעת באילו "דברי רבותיהם" מדובר. מהיום, מאתמול, מלפני צהריים, מאחרי צהריים. רק אתמול התפרסם מכתב של כל הרבנים בבית שמש על חשיבות של חזית המשותפת של כל הנציגים החרדים. ואנחנו יודעים שתוך כדי כתיבת השורות של המכ
מי03.12.18
24
כל מי שלא הצביע לדגל הרי הוא בכלל משנאי השם ומגדפי יענקוש כך על פי דבריו של סורוצקין והפשקוויל יתד
מיכי א.04.12.18
23
אתם לא כפופים לדגל אבל אתם כן כפופים להסכמים אם סוכם תמיכה במועמד איקס אי אפשר להצביע ברגליים או יותר גרוע בידיים למועמד וואי חבל כל הציבור החרדי מפסיד מכאלו תרגילים מלוכלכים הסיבה שמשה ליאון הוא ראש עיריית ירושלים ולא יוסי דייטש בגלל תרגיל ברקת והסיבה שבבחירות הבאות יהיה ראש עיריית בית שמש שלום אד
לבן הארמי03.12.18
22
שלום ושלוה זה חובה וזכות גדולה, הגאולה תלויה בזה, אתם חייבים להפגש ולבוא לקראת. אגודה, מה יקרה אם תפגשו מתי שדגל הזמינו אתכם ?
בנצי03.12.18
21
עשו סיבוב על הציבור הליטאי אה, עוד משהו... 6-3
איש 03.12.18
20
אגודה כמו תמיד הולכים נגד הסכמים ונגד הסיעה כולה ועוד בחוצפתם מנסים לומר שזה על דעת גדולי ישראל!!! מבזים את האדמורים הצדיקים שלהם!!!! בושה!!! תמכו בבלוך נגד סיעת יהדות התורה!!!
משה03.12.18
רק בקלפיות הליטאים ברמה א' ו ג' היה בלוך סלפן
משה03.12.18
19
מסע מתמשך של קרע
רמי03.12.18
18
ר חיים לא היה אומר לגנוב
אני03.12.18
הם משנאי ה' ומחללי שבת, עפ"ל
משה רוזנפלד03.12.18
המשוקץ
חגית03.12.18
17
רוצים שלום צו השעה
שלום שלום03.12.18
16
התחרפנו לגמרי שם - בעקבות גפני
ירושלמי03.12.18
דגל עושים עכשיו מה שהיו צריכים לעשות כבר מזמן, רק שעכשיו עם כל ההתנהלות הקטסטרופלית של אגודה זה התפוצץ ככה, עד עכשיו דגל הגישו את הלחי השנייה פעם אחר פעם והכל בשביל לרצות את החסידים, אז הגיע הזמן שייאמר ברורות:עד כאן. ואם זה לא נוח לכם אז גוד ביי.
מישהו03.12.18
15
המועמדים? הם אמרו לכם במפור לתקוע סכין לדגל? לא להכיר טובה על התיקים שקיבלתם ב2 הקדנציות הקודמות? למרות שבכלל לא הלכתם עם אבוטבול אלא עם המיזרוחניק ההוא.... תפסיקו להתנהג כקוזק הנגזל
חסידים נמאסתם!04.12.18
14
מספיק.למה לרוץ ביחד.גם בכנסת גם במוניציפלי.סתם מריבות ובעיות. והכי חשוב! בלי גדויילי ישרואל... כל מפלגה תעשה את שלה בלי להרים עיניים לשמיים בצדקנות... תרשמו- פעם הבאה זה יהיה!!
וובי03.12.18
13
ואז הכול אמר לנו שאבוטבול לא צריך להתפטר
מנחם03.12.18
12
בסבלנות שיתפטר!
לאחר העיון03.12.18
11
נראה לי עוד שקר על מר פרוש. הפוך יש מכתב של רבנים חסידים שקוראים לגוש חרדי......
אין מילים04.12.18
10
אם באמת קיים מועצת שמחליטה לרבנים של אגודה, אז בוא נארגן פגישה בין האדמורים שלהם ובין רבני בית שמש ואני בטוח שיצא מזה שלום ולא פירוד כמו שקורה עכשיו. ודבר אחד בטוח: אם הציבור מצטרף לפוליטיקה, אז דחינו שוב הזדמנות לשלום
MS03.12.18
9
אגודת ישראל. גם יושבים על קולות דגל. גם בגדו בדגל. פעם בוגד, תמיד בוגד. אבוטבול עושה צדק!
בית שמשי03.12.18
בפעם שעברה (לפני שמצביעי דגל תושבי בית שמש העבירו כתובות לירושלים) אגודה קיבלה 4 דגל קיבלה 3 ועכשיו סגרו איתם בטעות!!!50-50!
משה03.12.18
לחסידים את הזוכמיר כמו בירושלים.
תושב רמה ג'03.12.18
8
אגו"י "שומעים לדעת רבותיהם" הם רק מבזים את האדמו"רים שלהם פעם אחר פעם ומסובבים אותם בכחש!!!! ואחר כך עוד מטיפים מוסר לדגל? הצביעות בהתגלמותה!!!!!!!!! תגידו לי מתי קרה פעם אחת שאגודה עשו משהו בשביל נושא יהודי- עקרוני????? מתי?????????
מישהו03.12.18
מי בדיוק דואג לנושאים עקרוניים יהודיים?????? למי איכפת מחילולי השבת ברכבת, למי היה איכפת עבודות בב"ב להקמת הרכבת הקלה, לאגודה או דגל, מי בדיוק לחם נגד כל מחאה בב"ב אגודה או דגל?. אידישקייט כבר מזמן לא רלוונטי אצל דגל ה"י חוץ מגו'בים וכיסאות [מיכי אלפר גזירת שמד כדברי גפני] מי נלחם נגד גיוס ומי נלחם
ארי 03.12.18
7
לדווח בהתרגשות על השכשוכים בביצה.
יהודה רבינוביץ03.12.18
הפארסה הזו היא על חשבון המצביעים, וגורמת לחילול השם גדול.
#רק שואל03.12.18
6
דגל צבועים
יצחק03.12.18
5
קו אדום, בדגל כנראה גם זה אינו קיים.
מאירוביץ03.12.18
התכוונת שלאגודה אין גבול.. גם דחפו את אבוטבול, גם סגרו עם בלוך. גם יושביל על מקום של דגל, גם בוגדים בהם. גם שואלים את רבנים..גם לא מקיימים את דבריהם. צמד בוגדים
חרדית03.12.18
4
מה דגל יעשו גוש חוסם בשביל אגודה.... חחחח חחחח חחחח לא מאמין שר חיים אמר להפר סיכום בלי לשמוע 2 צדדים זה נגד ההלכה זה לא פחות מדני ממונות שצריך לשמוע 2 צדדים... בושה
רק אמת!03.12.18
זה לא תורה ולא יראת שמים, אין דבר כזה בהלכה, זה הפך התורה
משה 03.12.18
3
כמו שאשכנזי ליטאי לא מתחתן עם חסידת גור, או עם בחורה ספרדיה, ולהפךאין סיבה שיהיו "מחותנים" תחת מפלגה אחת. אין מניעה לשתף פעולה, אבל כל שיתוף פעולה יהיה בהסכם נפרד ומסודר, באישור גדולי הדור של כל מפלגה.
האברך דוד03.12.18
2
הרסו את הציבור החרדי בשביל קצת (סליחה ,הרבה) כסף
דוד03.12.18
1
.
אני03.12.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 15:35

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

ללא הלוואות או גמ"חים!

האפליקציה שתשאיר אתכם בסוף כל חודש עם יתרה בעו"ש

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24