כיכר השבת

המחלוקת החרדית לשיא חדש

'שלומי אמונים' מאשימים: כך אבוטבול הפסיד בבית שמש

ביטאון 'שלומי אמונים' יוצא ב'תחקיר' נגד דגל התורה ומאשים בעיקר אותה בהפסד של משה אבוטבול בבית שמש, וזאת בתגובה לטענות כי ב'אגודה' הביאו לבחירתה של עליזה בלוך. התחקיר (אקטואליה)

132
חזקי שטרן | כיכר השבת | כ"ז בכסלו | 05.12.18
בלוך ואבוטבול
בלוך ואבוטבול (צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90)

בימים האחרונים, כפי שכבר נחשף ב'כיכר השבת', מתחוללת דרמה לא פשוטה במונחים פנים חרדיים בעיר בית שמש, מה שמשליך על כמה ערים בארץ וסופה של המחלוקת אינו נראה באופק.

בתחילת השבוע נחשף ב'כיכר השבת' מכתב בכתב ידו של משה אבוטבטל, ראש העיר היוצא של בית שמש, בו התחייב לעזוב את מקומו בעירייה מטעם 'יהדות התורה' מיד לאחר הבחירות, וזאת כדי לאפשר כניסת נציג שלומי אמונים.

אבוטבול אכן הצהיר שיעשה זאת אך בפועל הדבר מתעכב וראש העירייה היוצא חזר בו ממכתב התפטרות שכבר שלח לעירייה. ב'דגל התורה' טענו בביטאון התנועה כי אבוטבול לא מתפטר מאחר והתחייבותו קודם הבחירות היתה בטעות, משום שהתברר לאחר הבחירות "שחלק מאגודת ישראל לא הצביעו למשה אבוטבול מה שהביא להפסד".

בעקבות כך, אבוטבול, שנחשב חלק מיהדות התורה, הצטרף לעמדת 'דגל התורה' נגד הכניסה לקואליציה של עליזה בלוך ובמהלך משפטי דרמטי מנעו ב'דגל התורה' יחד עם משה אבוטבול את המינויים של חברי אגודת ישראל בקואליציה בבית שמש ואת כניסתו של חבר המועצה אברהם נחמן פרנקל למועצה.

הבוקר (רביעי) ביטאון 'שלומי אמונים', "המבשר", מפרסם "תחקיר" ומשתף את הציבור הרחב בדרמה המתנהלת מאחורי הקלעים. התחקיר נועד לא רק להפריך את הטענות כלפי מצביעי אגודת ישראל כי הצביעו בחלקם לעליזה בלוך והביאו לבחירתה כחלק מדיל שסוכם לפני הבחירות, אלא גם להוכיח שההפסד נגרם בגלל ש"ס ו'דגל התורה' ובשל האדישות בציבור.

בתחקיר שמתפרסם באותיות קידוש לבנה, מואשמים הליטאים בהפסד, בטענה כי "אלף משפחות ליטאיות בעיר הוותיקה שוות לפחות 2,000 קולות, אך מספר הקולות של דגל מסתכם בסופו של דבר בכ-580 קול לפי החישוב הנדיב ביותר, הווי אומר פחות מ-300 משפחות, חדשות וישנות כאחד".

בהמשך נכתב כי לפי הנתונים, "בנטרול רמה ג', קיימת ירידה של 730 קולות לש"ס, ביחס לסיבוב השני בבחירות הקודמות, ו-556 קול ביחס לסיבוב הראשון".

העיתון מסביר לקוראיו כי "מאז הסתיימה מערכת הבחירות בבית שמש בהפסד צורב ליהדות החרדית, עם תבוסתו של ראש העיר לשעבר הרב משה אבוטבול לראש העיר החדשה הגב' בלוך, נפוצו שמועות שהפכו לטענות ובהמשך הוצגו כעובדות ברורות שאין מי שיעז לחלוק עליהן, ולפיהן מי שאחראי לתבוסתו של הרב אבוטבול הם תושבי העיר החסידיים, מצביעיה הטבעיים של תנועת אגודת ישראל.

"מי שיבדוק את הנתונים העולים מהקלפיות יראה את זה בבירור, האם באמת מוכיחים הנתונים העולים מהקלפיות את בגידתם לכאורה של מצביעי אגודת ישראל, והם אלו שאחראים למפלתו של הרב משה אבוטבול במוצאי יום הבחירות, וביתר שאת לאחר סיום ספירת הקולות שבמעטפות הכפולות?".

לפי העיתון, "תוצאות הבחירות לראשות העיר שנערכו ביום שלישי כ"א חשוון תשע"ט בבית שמש הן כדלהלן, לפי הנתונים הרשמיים והסופיים של משרד הפנים: הרב משה אבוטבול קיבל 21,931 קולות, והגב' בלוך קיבלה 22,463 קולות. ההפרש בין השניים עמד בסך הכל על 532 קולות שהכריעו את המערכה. לנוכח העובדה שבבחירות הללו התמודדו רק שני מתמודדים על התפקיד, אפשר לקבוע בבירור שאם 266 מבין מצביעי בלוך היו מצביעים לאבוטבול, ראש העיר החרדי היה ממשיך לקדנציית כהונה שלישית. המערכה הוכרעה אם כן על ידי 236 מצביעים בלבד.

"לאחר שהבהרנו את התמונה הנוגעת לבחירתה של ראש העיר הגב' בלוך על פניו של הרב אבוטבול, הבה ונבחן את הנתונים אל מול ההצבעה למפלגות השונות במועצת העיר, כדי שנוכל לקבל אמת מידה לפיה נוכל לבחון כמה מצביעים חרדיים נתנו את קולם לגב' בלוך, כשאנו יוצאים מתוך נקודת הנחה בסיסית לפיה מי שהצביע 'ליכוד' אינו יכול להיקרא חרדי, גם אם הוא מתגורר בשכונה חרדית.

"בבחירות למועצה התמודדו הפעם שלוש רשימות חרדיות מובהקות: יהדות התורה שסימנה היה ג', סיעת ש"ס, ורשימת 'בני תורה' שסימנה עץ. שלוש הרשימות הללו קיבלו יחדיו 21,415 קולות. כזכור, מספר מצביעי אבוטבול בכל רחבי העיר עמד בבחירות הללו על 21,931. כלומר, הרב אבוטבול קיבל 516 קולות יותר מכל המפלגות החרדיות גם יחד. אם היינו מסתפקים בנתונים הכלליים היינו יכולים לקבוע כי כל החרדים הצביעו אבוטבול, ובנוסף הצביעו לו גם 516 מצביעים שאינם חרדיים.

"אלא שירידה לפילוח של הקלפיות לפי שכונות, מלמדת שלא כך הם פני הדברים, ולמרבה הצער היו גם היו תושבים חרדיים שהחליטו שלא לשעות להוראתם של גדולי ישראל מכל העדות והחוגים, ולשלשל לקלפי פתק צהוב שעליו לא היה רשום "משה אבוטבול". איפה ראינו תוצאה מזעזעת שכזאת? ברמת בית שמש א'.

"אם נרכז את מצביעי שלוש המפלגות החרדיות המובהקות לסכום משותף נמצא שרשימות ג' ש"ס ועץ קיבלו ברמה א' 5,854 קולות, ואילו סך מצביעי אבוטבול בשכונה הוא 5,688. המשמעות: אבוטבול קיבל 166 קולות פחות מהמפלגות החרדיות בשכונה.

"אבל בכך עוד לא הגענו לעומק הפילוח, שכן ברמה א' מתגורר גם ציבור דתי לאומי, יש גם צעירים שאינם משמרים את אורח החיים של הוריהם ולא כל תושבי רמה א' הצביעו למפלגות חרדיות, אבל מסתבר שרבים מהם דווקא כן הצביעו לאבוטבול, ובדיקה של הקלפיות באופן פרטני מצביעה על תמונה דרמטית עוד יותר, לפיה רבים ממצביעי המפלגות החרדיות, הצביעו לבלוך. ובכל זאת, נישאר עם הסיכום השכונתי, לפיו ברמה א' הצביעו 166 מצביעי מפלגות חרדיות לגב' בלוך".

בהמשך מברר 'המבשר': האם רמה א' היא שכונה חסידית או ליטאית. "האם מדובר בשכונה המאכלסת את ציבור המצביעים הקלאסי של 'אגודת ישראל' או אולי את מצביעי 'דגל התורה'? האפשרות השניה מבין השתיים היא הנכונה. איך אנחנו יודעים? קודם כל כי נציגי דגל התורה בעצמם טענו כך בלהט לפני הבחירות, כשניהלו מו"מ על מספר הנציגים שיוכנסו מטעמם ברשימה המאוחדת של אגודה ודגל, אבל אם על טענות של אישיים פוליטיים נסמוך, לא נוכל לדעת אם אמת בפינו או לא, ולכן בדקנו לפי מודד מדויק שעליו איש אינו יכול לחלוק: תוצאות הבחירות הקודמות, לפני חמש שנים. אז התמודדה 'דגל התורה' כרשימה נפרדת, והוכיחה כמה היא שווה מבחינה אלקטורלית בכל אחת מהשכונות של בית שמש.

"ובכן, בבחירות הקודמות זכתה רשימת דגל התורה ב־37 אחוז מהקולות ברמה א', לעומת שמונה אחוזים בלבד שהצביעו לרשימות האגודאיות, ג' ו'כח'. אם נשווה את מספרם של מצביעי שלוש הרשימות הללו בבחירות הקודמות למספרם של מצביעי ג' בבחירות הנוכחיות, נגלה שהוא די חופף, ו־87 אחוז מתוך מצביעי ג' הפעם הם מצביעי דגל התורה לעומת 18 אחוז בלבד מתוכם שהם מצביעי אגודת ישראל. היתר הם מצביעי ש"ס, עץ, והרשימות הדתיות והחילוניות".

העיתון החסידי מוסיף ומקשה: "איפה תושבי ה'מתחרדים' הליטאיים? בכל משך מערכת הבחירות דגל התורה התגאתה ונופפה בעיר הוותיקה ובהתחרדות השכונות במאות ועד לאלף משפחות ברחובות בר אילן, קרן היסוד והרצל. והנה נסתיימה לה מערכת הבחירות ויצא המרצע מן השק, בבחירות הקודמות בסיבוב הראשון היו 334 קולות לדגל התורה והרשימות האגודאיות יחד בעיר הוותיקה. בסיבוב השני הגיע מספרם ל־404 קולות, ואילו בבחירות הנוכחיות היו 782 ליהדות התורה, ו־123 קול לעץ. גידול מקסימלי של דגל התורה בעיר הוותיקה של 380 קול, ובל נשכח שבבחירות הקודמות כמחצית מהקולות בעיר הוותיקה שניתנו למפלגות חרדיות ניתנו לרשימות האגודאיות 'כח' ו־ג'. אלף משפחות ליטאיות בעיר הוותיקה שוות לפחות 2,000 קולות, אך מספר הקולות של דגל מסתכם בסופו של דבר בכ־580 קול לפי החישוב הנדיב ביותר, הווי אומר פחות מ־300 משפחות, חדשות וישנות כאחד. או שהנתונים שהציגה דגל התורה לפני הבחירות היו מנופחים, שלא לומר שקריים לחלוטין, או שאותם מצביעים חרדיים פשוט נשארו בבית ונותרו אדישים".

העיתון מאשים גם את ש"ס בהפסדו של אבוטבול וטוען כי "בהסתכלות בנתוני ההצבעה של כל העיר בבחירות אלו הצביעו לש"ס 5,226 מתושבי בית שמש, לעומת הבחירות הקודמות בהן הצביעו לש"ס בסיבוב הראשון 4,835 איש, ובסיבוב השני 5,009. באופן שטחי מראים הנתונים הללו על שמירת המצב ללא גידול טבעי כלל וללא הגירה חיובית, אך במבט בנתוני השכונות המצב שונה, וכאן הנתונים הדרמטיים: בכל השכונות לא רק שאין גידול במספר המצביעים של ש"ס, אלא שיש גם ירידה במספר הקולות ביחס לשני הסיבובים.

"איך הצליחה ש"ס אם כן לשמור על מספר המצביעים שלה באופן מלא ואף להגדיל אותו במעט? בזכות האכלוס של רמה ג' בה התאכלס ציבור גדול שמזוהה עם ש"ס באופן טבעי. התרומה הגדולה של רמה ג' בדמות 947 קולות חדשים לש"ס, איזנה את התוצאה הסופית של ש"ס. בנטרול רמה ג', קיימת ירידה של 730 קולות לש"ס, ביחס לסיבוב השני בבחירות הקודמות, ו־556 קול ביחס לסיבוב הראשון".

תוכן שאסור לפספס
132 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
43
שקרנים ונוכלים וכמו שאומרים נתפסו עם המכנסים למטה...
יוסקה06.12.18
42
אגודה תרגעו די עם השקרים!!!
ניסים05.12.18
41
בהוראת ר' חיים - אסור לקרוא המבשר! בהוראת ר' חיים - רק מונטג יכול להיות סגן בשכר ומחזיק תיק תכנון ובניה. בהוראת ר' חיים - תוסיפו מה שאתם רוצים אך ורק באישור הנכד.....
ליטאי05.12.18

הצגת כל התגובות

40
הרב=דעת תורה, הכל בשביל ג'ובים
נכד התורה05.12.18
39
דייייייייייייייייייייייי לטנופת שיוצאת מתוכנו מצד אחד צועקים שבת לימוד תורה גיוס גיוועלד ומצד שני משסעים ציבור בציבור בשנאת אחים עבור כסאות לעסקנים ומקורבים לא ירחק היום וציבור אחרי ציבור יפסיק לשמוע לרבנים והמפלגות החרדיות יאבדו מכוחם עד ש........ הא נזכרתי יבוא איזה לפיד ויכה לנו על הראש ונתעו
די לשנאת חינם05.12.18
38
עכשיו אותה ראשת עיר שמה אותה מחוץ לקואליציה נו היה שווה כל הנקמה שלכם באבוטבול
אלי05.12.18
37
התחקיר לא מפסיק מקצועי, כי בפועל 2000 קולות של דגל ברמה א' (אמריקאים ועובדים) הצביעו לבלוך. שימו לב בבחירות לפני 5 שנים היה לאלי כהן ברמה א' 30% מהקולות, הפעם לעליזה היה יותר מ-40%, וזה במעוז הליטאי.
יגאל05.12.18
לפני שממצאים תגובות ...
אלקיים בידרמן05.12.18
כנס בדוק וגם אתה תשתכנע
מה לעשות05.12.18
36
וכשכתוב לא תגנוב הכוונה אגודה! לא תגנוב. לא תגזול- אגודה אל תגזלו. כשר' חיים פוסק הכל זז הצידה, כל ההלכות והחוקים שידעתם עד היום הכל זז. ר' חיים!!! גדול הדור!!!! ועשית!!!!
כבוד התורה05.12.18
35
ר' חיים אמר שהחסידים הבריזו,, איך המבשר מעז לפצות את פיו המלוכלך ולהביא דעה אחרת? איך זבוב קצוץ כנפיים יכול לצאת נגד נשר עף בשמים??
כבוד התורה05.12.18
ממציאים ומשקרים כשאין אמת!!!
איציק05.12.18
''להגיד דעת תורה מבלי להביא מקור לדברים לא היתה כזאת בישראל'' כל השותי''ם מלאים מקורות לפסק. ואם מחר יגידו בשם ר' חיים שכל החרדים צריכים להצביע לדגל ומי שמצביע אחרת הוא ממשנאי ה'?
משה בן אברהם05.12.18
המח. כל פעם שאתה הולך לשאול את הרב, הוא נותן לך את המקור לדין, או שאומר לך הדין הוא כך או כך וזהו? שאלת את המרן הגר"ח מה מקור הדין ולא קיבלת תשובה? לא שאלת ולא תשאל, כי לא מעניין אותך לדעת. מעניין אותך רק לדרוש אל המתים. שאלת האם זה לא ע"ז
מי05.12.18
שכלב בן יפונה הלך להתפלל בקברי אבות, אבל ליטאים יודעים רק קצות החושן פחות מזה קטן עליהם.
משה בן אברהם05.12.18
מי שלא מצביע דגל הוא ממשנאי ה' - פסק הלכה ברור! כל החסידים ורבותיהם שהצביעו אחרת ישבו על זה בגהנם!
אמת05.12.18
34
הרשימה של יחד קיבלה 1300 קולות וזה גרם לירידה של שס בשכונות הוותיקות.
שמואל06.12.18
33
נתוני הקלפיות מוכיחים ברורות, הכשלון הגדול ביותר לאבוטבול היתה ברמה א וברמה ג'. אזורים מובהקים של "לא חסידים".
פלפל חריף05.12.18
זה לא נתונים אמיתיים!!!
מאיר05.12.18
32
המבשר מפרסם? אי אפשר להאמין להם בכלום. להטוטי המספרים הרגילים שלהם. יצא לי לקרוא את המאמר סיכום הבחירות בירושלים. לא רוצה להלאות אתכם בלהטוטי הספרים שהובאו שם, אך המסקנה הייתה שהיחס האמיתי בין דגל לאגודה בירושלים הוא לא כמו שבא לידי ביטוי בתוצאות הבחירות 6-3, כי לא כל החסידים הלכו להצביע, וחלק מהחס
מי05.12.18
דיבורים כמו חול ואין מה לאכול, תלמד להתמודד עם מספרים אמיתיים
מה05.12.18
להם שום נתונים. מה זה אומר שכונה ליטאית מובהקת? אין בשכונה ליטאית מובהקת חסידים? כשיש ראיות למכביר מכל הכיוונים שההסכם קדם לבחירות, וטרם חתמתו הזהיר מונטג שכך הם פני הדברים, שום בלבולי מוח ולהטוטי המספקים אין בהם ממש. הבאתי גם דוגמא איך הם משכתבים את התוצאות הבחירות בירושלים, שכביכול 41 אלף מצביעי
מי05.12.18
לפי המספרים של קשקשני המבשר, יוסי דייטש ראש עיריית ירושלים בסיבוב הראשון, גלבך בצפת, ואגודה גדולה יותר בירושלים. אז עם כל הכבוד מי שהוכיח שלא מבין מימינו ומשמאלו במספרים ופילוחים, לא ייצא שוב ושוב בהפרחת נתונים.
ביתרי05.12.18
31
אצל שלו"א המספרים תמיד יהיו לטובתם גם אם הם מוכיחים אחרת וצפת תוכיח שגם עם דגל היו תומכים שגלבך הוא לא היה לוקח את ראשות העיר ובהמבשר הכותרת אמרה שהוכח שאם היו תומכים בו הוא היה לוקח
ריאלי05.12.18
אם יש מקום אחד שכולם מודים שזה נכון זה צפת, תבדוק כמה היה חסר לגלבך, תבדוק כמה קיבלו "ת" למועצה ותחשב לבד... גם הדיגלאים המטומטמים ביותר לא מכחישים זאת, הם רק טוענים שאם היו אומרים גלבך הציבור לא היה ממושמע.... ומה עם "ועשית"???
צפתי05.12.18
אם אתה אכן צפתי, אתה אמור לדעת שלא כל מצביעי ת' הם אנשי דגל קלאסיים, ואגב אין דיגלאים מטומטמים.
אני05.12.18
30
בכתיבת וחתימת ידי ואין לי, לא ידעתי מה לעשות, ואז הבנתי, הלכתי לרב האישי והוא פסק לי לא לשלם ולהגיד שזה היה טעות, וכך אני עושה יש לי דעת תורה ואני נוהג לפיה.
משה בן אברהם05.12.18
תן כמה אחוזים ליענקי ור' חיים יפסוק לך בזה ובבא מה שתרצה+בונוס בנים צדיקים
דגלניק05.12.18
והוא לא עשה אתה בהחלט פטור, אבל טיפש כמוך לא יכול להבין את זה
ריאלי05.12.18
אתה יכול אם אתה שייך לגוש הפולטי הנכון שלהם שייכת התורה
ירושלמי05.12.18
29
מעניין שכשיש צורך בתחקיר להוכיח שדגל אשמים אז פתאום נוצר תחקיר שמוכיח דבר מסוים ואיפה היה התחקיר הזה עד היום? אפילו אף אחד עד היום לא טען שדגל אשמים פתאום הם נהיו אשמים כי ככה כדאי לשלומי אמונים לומר?
שוקי05.12.18
מסקנות התחקיר הזה ברורות מהרגע הראשון גם ל"אנשי המספרים" והפוליטיקאים הדגלאים אלא שלא נהוג לפרסם לציבור ניתוחים ברזולוציה כה גבוהה. אך לאחר שדגל מכפישים את שלומי אמונים בשקר שהם עצמם יודעים שהוא שקר אז הוחלט בשלו"א לפרסם את הניתוח לציבור.
מאיר05.12.18
28
אתם הולכים לטעום הרבה גללים, תהנו..
אבי אודי06.12.18
27
גם אמרתם שדייטש וגלבך מנצחים ודגל לא יותר גדולה מאגודה בירושלים...
יוני05.12.18
תתמודד עם גופו של כתבה ונתוני אמת
יוני05.12.18
יש תכונה משונה, הם מוכיחים מה היה, הם לא יכולים להוכיח מה היה אילו. אנשים הלכו והצביעו בסיטואציה מסוימת, אם תשתנה הסיטואציה יכולות להשתנות גם התוצאות. הסיטואציה מוכיחה שבסיבוב ראשון יותר מ80 אחוז מצביעים אמרו "לא" לדייטש. יש משהו יותר ברור מזה?
מי05.12.18
שאם כולם היו תומכים בו הוא היה מנצח! וזה ברור
דגלניק05.12.18
בדייטש הוא היה מנצח. וגם אם כולם היו תומכים בי, גם אני הייתי מנצח.
חי חי חי05.12.18
26
מהלך אחד [בעיצומו] להחדיר לכולם בכל מוסדות החינוך והעיתונים שרק הרב קנייבסקי הוא שר התורה היחידי וכולם כלפיו כקליפת השום, מהלך שני [בקרוב מאד] לפרסם בשמו מי שלא יצביע דגל (מהאשכנזים?) הוא ממשנאי ה' והמצביע יזכה לבנים צדיקים.
משה בן אברהם05.12.18
25
אני חושב שהמסקנה המתבקשת היא שכל מפלגה צריכה ללכת לבד ברמה הארצית והמקומית. נקודת המוצא היא שעסקני המפלגות לא יכולים יותר לסמוך זה על זה, וכל עסקן תולה את מעשיו בגדול הדור. אפשר כן לשתף פעולה, אבל רק כפוף להסכם ספציפי לכל שיתוף פעולה, הסכם מאד ברור, שיכלול סעיף בוררות אצל בוררים מוסכמים, שבכל סכסוך
האברך דוד05.12.18
24
כל אחד דואג לג'ובים שלו.ת פשוט מעליב רואים כמה טובת הציבור לנגדם של "שלוחי הציבור" פשוט נורא. בית שמש מתחילה להתאושש עם ראש עיר שעושה דברים חיוביים תנו לה לעבוד בשקט בשביל התושבים שאתם אמורים לייצג. תניחו לנו מהנושא הלעוס הזה
יאללה כבר05.12.18
אנו לא סוגדים לאלילה עליזה...
תושב בית שמש05.12.18
23
אבקש סליחה ומחילה מר' חיים על מה שכתבתי כאן, התברר לי מהמשפחה שר' חיים לא יודע כלום ממה שהוא חתום עליו, לא סיפרו לו, לא אמרו לו, לא הראו לו כלום. הוא לא אמר ,לא דיבר בגנות אף אדמו"ר , הכל שקר לצרכים פולטים. לא היה דבר כזה מאז קבלת התורה.
משה רוזנפלד05.12.18
האם לא שמעת שילדון בן 27 מסובב את כל הגדילים הליטאים
נחמן06.12.18
22
לפי החישובים "המדויקים"של המבשר גם יוסי דיטש וגלבך היו צריכים לנצח!!! די להתל בקוראים שלכ. החסידים לא מטומטמים כמו שאתם חושבים!!!! הם יודעים בדיוק את כל השקרים שלכם.
יוחנן05.12.18
21
מישהו יודע
דגל05.12.18
ברמה א יש רוב מוצק של דגל. עובדה. ברמה א' 166 איש בחרו לג' אבל לא לאבוטבול. עובדה. מסקנה אידיוטית: 166 האנשים שהצביעו לג' לבלוך הם בוחרי דגל. למה אידיוטי? כי הרי גם לשיטתם ישנם יותר מ-166 משתייכים לאגודה ברמה א' אז מניין אפשר לדעת מיהם אותם 166 שהצביעו לבלוך? רק ע"ס ההנחה שה-166 באים מקבוצת הרוב של
חברונר כלכלן05.12.18
מה תגיב על העיר הוותיקה שדגל לא הצביעו שם??? ומה תגיד על רמה ג' שכולה ליטאית???
קלקלן05.12.18
20
אותה הרי שכנעו שהם אלו שהעבירו אותה, לכן כפי שהיא מצהירה, היתה חייבת לתת להם את כל השמנת...
בית שמשניק05.12.18
19
אני אמנם לא מבין מה הבעיה לתמוך בעליזה בלוך, מספרים עליה שהיא אישה טובה עם נסיון רב ומוצלח - מה שלא מספרים על אבוטבול. אבל בואו נגיד שזו אכן בחירה לא מוצלחת, מה הקשר בין זה שחסידים בחרו בה, לבין הפרת הסכם? חוץ מזה, יש לי כמה חברים בבית שמש שידוע לי שהם תמכו בה ועבדו עבורה וכולם ל-י-ט-א-י-ם! אני ממש
דונלד05.12.18
ליטאים לא הצביעו לה רק חילונים חדשים וכמה נקמנים
תושב בית שמש05.12.18
18
אל תבלבלו עם פילוחים ונעליים
ילד05.12.18
17
חיילים בדרום ובצפון מסכנים את חייהם למען ( בטחון המדינה ). ואתם מבינים שהם מסכנים את חייהם כדי שאתם תמשיכו להרבות ריב ומדון ושנאת חינם. והסיבה להפסד קשורה לכל מי שניהל וניסה לנהל את העניינים בבית שמש. כשאין אחדות,,,,, זו התוצאה !!!!
אבי אבות הטומאה05.12.18
16
עוד לא קראתי מימי, יש להם טענות על רמה א', נו באמת, רמה א' רובה אמריקאים- לא הייתי מצפה מהם בכלל להצביע ג', אז מה הם טוענים? שרמה א' שייכים לדגל התורה? איזה קשקוש מטופש.חלק קטן מרמה א' אכן מצביע לדגל, ואלו בעיקר משפחות ליטאיות ישראליות ועוד מקצת אמריקאים פרומער'ס, כל השאר ברור שהצביעו לבלוך,אז על זה
חרדי05.12.18
15
בצוק העיתים לא יעזור כל החשבונאות , בנתיים כל דקה שמשה לר מתפטר , הא גנב שפל ולבי דגל , הפרדו נא מעלי הפסיקו אם אפורטניזם, טוב יום קודם תלכו עם הגדולים שלכם , ואנחנו עם שלנוובא לציון גואל כדאי לבדוק היכן שיש דגל יש מחלוקת, לדוגמה קרית גת ואשדוד אין דגל אין מחלוקת
משה גנב05.12.18
אם אתה רוצה לקרוא גנב למישהוא, אל תתחבא מאחורי אבוטבול. רשע משלמוני אמונים
חי חי חי05.12.18
14
ה"הוכחה" והחישוב פשוט לא נכון. אתם מוכיחים שכל מצביעי יהדות התורה הצביעו לאבוטבול? זו בדיוק הבעיה, שהחסידים לא הצביעו ליהדות התורה. כפי שיטתם מאז ומעולם. כאשר הם רצים עם הליטאים, הם נותנים לליטאים הפראיירים להצביע לרשימה המשותפת, מקומם מובטח, והם הולכים וסוגרים קומבינות עם רשימות אחרות. אם החסידים ה
איש מספרים05.12.18
דוגמה אחת: בעיר הוותיקה יש 1000 משפחות ליטאיות ופחות מ-600 קולות???? אז מי לא הצביע??
איש בלבולים05.12.18
זה תמיד כך, נראה לכם הגיוני שלאגודה יש רק 3 מנדטים בירושלים???? לאן נעלמו כל החסידים??? והתשובה היא: לך תמצא את הקולות האבודים במפלגות הבאות: הבית היהודי, התעוררות,ליכוד, וכיוצא באלו.......... זה ככה במקומי, וככה גם בארצי, רק חסידים חניוקים מצביעים לג', כל השאר מצביע "לפי צו מצפונו" מה שאין כן אצל ה
מישהו05.12.18
תראו מה קורה בכנסת, בחיפה, בירושלים. כל מקום שיש רשימה משותפת הם עושים שבת לעצמם. בירושלים לדגל ולאגודה גם יחד היו הפעם קרוב ל10 מנדטים לעומת 8 בפעם הקודמת. בחיפה דגל קבלו 2 ואגודה 1 לעומת 2 בסה"כ בפעם הקודמת, כי אם בחיפה ייתכן שזה גידול של הקהילה הליטאית. גם בביתר הם חגגו שנים על חשבוננו, כשאנשיהם
מי05.12.18
בבחירות הקודמות היה 4 2 לשס ו1 לאגודה ו1 לדגל והיו ביחד שס"ג כעת דגל הצליחו וזייפו קצת והצליחו לגנוב לש"ס הרבה קולות ולהביא את קרית שמואל וכן לגדול על השנאה ליהב
יחד05.12.18
13
תענוג.
בנצי ר.05.12.18
אני מאמין למה שאנשי דגל אומרים על החסידים וגם מאמין למה שהחסידים אומרים על דגל.
זלמן לייב05.12.18
12
תפסיקו לבלבל תמוח תתקדמו הלאה ותלמדו שמשלמים על טעויות מגיע לכם
די05.12.18
11
דיבורים כמו חול ואין מה לאכול.
איש יהודי05.12.18
10
כולם להכנס לאתר משרד הפנים ולראות בעניים מי לא הצביע
יעקב מאיר05.12.18
אין שום אתר שייתן לך נתונים לפי אנשים שהצביעו, המקסימום זה לקבל מספרי קלפיות וללכת לחפש איפה ממוקם כל קלפי.
לכןקרא שמו יעקב05.12.18
9
חד משמעי בדוק . מוישי ונוחי פרוש בניו של מאיר . סגרו הסכם עם אבי כהן ראש המטה של עליזה בלוך . שבוע לפני הבחירות בדירה באלעד בשעה 2.00 בלילה . הכל מוקלט ומתועד . ועליזה בלוך גם אישרה את זה וגם זה מוקלט. חכו פרטים יבאו בגדולללללל. די למשפחה פרוש ושות,שמסבכת ומפלגת את כל היהדות החרדית בכל פינה בכ
אברהם שלמה05.12.18
נוספים. למשל שגדעון סער השתתף בפגישה. ומדובר בפגישה שלישית ומסכמת, לאחר ששתי הפגישות הראשונות התקיימו אחת בחיפה ואחת בקרית גת.
מדבר שקר תרחק05.12.18
יש הקלטה אך פשוט לא מוציאים אותה.. מזכיר את ההקלטות של אלי ישי שעד היום לא התגלו..
דוס05.12.18
יש אנשים טובים שישרתו את הציבור ויסייעו להם לשם שמיים. לא צריך יותר את עזרה מאנשים לא דוברי אמת.
יחיאל05.12.18
מי אתה שתחליט???
יכיאל05.12.18
8
כל הזמן שלומי אמונים עושים נזק! הם נגד דגל, נגד ש"ס נגד גור, פשוט אין להם כלום
יחם05.12.18
אם כאלו פסקים... שה' ישמור איזה בושות
כואב05.12.18
7
״שלמוני אמונים״ יש תמונות שלהם לפני ואחרי במטה של בלוך יש את הצהרות אנשי בלוך על הסכם עוד לפני הבחירות עם שלמונ״א וכל מי שחי בבית שמש יודע. מספרים הם כחומר ביד היוצר וגם את המספרים הדמיוניים שלהם אפשר לפרוך ברגע. שלמונ״א אלופים בעיקום מספרים. הם יוכיחו לך באותות ובמופתים שבירושלים יכול היה להיות ר
לאחר העיון05.12.18
6
לא תצליחו לטייח כלום עם תחקיר מגמתי בביטאון המפלגתי
ל"ר05.12.18
תושב בית שמש ומספיק בעניינים כדי לדעת שהדברים שלך הם עלילה מרושעת
דוס05.12.18
5
תקיאו את המבשר שפוגע בגדול הדור שר התורה שהוא גוף התורה בעצמו ואפילו יתן לנו תורה חדשה כולנו אחריו באש ובמים למען כבוד התורה. תבינו שכשר' חיים אומר זה כאילו כתוב בתורה לא תגזול חוץ ממשה אבוטבול שלא יתפטר. לא תגנוב חוץ ממתי שר' חיים מורה. בדגל התורה נלך באש ובמים -ועשית ככל אשר יורוך זה סוד ההצלחה!!
כבוד התורה05.12.18
כל הסיפור על רגל אחת
ירושלמי05.12.18
כמה רחוק ראה רד"ל בשעתו... רק לצערי גם הוא כבר קצת נסחף לביוב שהוא עצמו השתדל תמיד לברוח. בתור ליטאי שמצד אחד מרוצה מתוצאות הבחירות אני יכול להגיד שבהחלט הייתי מוותר על התוצאות המרשימות האלו ולהשאיר את ההתעסקות בביוב הפוליטי לחסידים.
אברהם ישעיהו05.12.18
4
מחר יגידו בשם ר' חיים שעל כולם להצביע דגל, ומי שיקשיב יהיו לו בנים צדיקים, ומי שלא יקשיב הוא ממשנאי ה'.
משה בן אברהם05.12.18
שר התורה אמר זאת על מי שהצביע לדגל. לא שמענו שהוא אמר את הדברים המובאים על ידך על המצביעי האגודה. אבל אני באופן אישי לא שולל את האפשרות שאכן כך הם פני הדברים
מי05.12.18
3
הטענות והמענות פחות מעניינות. לא משנה קול אחד למעלה או למטה
שלומי אמונים05.12.18
2
לפי החישובים שלהם דייטש ראש עיריית ירושלים וגלבך בצפת מי שלא יודע לספור מוטב שישתוק
יעקב05.12.18
1
בלה בלה בלה
די לשקרים05.12.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24