כיכר השבת

בגלל מעצר עריק

פעילי 'הפלג' חסמו את הכניסה לבני ברק; 28 נעצרו • תיעוד

מאות פעילי 'הפלג' חסמו במשך כשעתיים את צומת הרחובות השומר-ז'בוטינסקי בכניסה לב"ב • בהמשך, הם התבקשו להגיע לבית הכנסת שנבנה בניגוד לחוק, כדי למחות על הריסתו הצפויה (חרדים)

107
אלי רוטמן | כיכר השבת | עודכן ב-ב' בטבת תשע"ט | 10.12.18
הכתבה פורסמה ב-ב' בטבת תשע"ט | 10.12.18
ההפגנה, כעת (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאות צעירים מ'הפלג' הפגינו היום (שני) בצומת הרחובות השומר-ז'בוטינסקי, אחת הכניסות המרכזית לבני ברק, זאת כמחאה על המשך מעצרו של תלמיד ישיבה עריק מצה"ל, לאחר שלא הסדיר את מעמדו החוקי בלשכת הגיוס.

לאחר יותר משעתיים בו הם חסמו את ציר התנועה העמוס, הודיעו מארגני ההפגנה כי בכוונתם להמשיך מהמקום אל כינוס "תפילה וזעקה" בבית הכנסת 'דרכי שמואל' בקרית הרצוג הסמוכה, "העומד להיחרב על ידי עיריית בני ברק", לאחר שנבנה בניגוד לחוק, ולאחר מכן להתפזר לישיבותיהם.

השוטרים הרבים שהגיעו למקום ניסו מדי פעם לפנות את המפגינים מהכבישים, ונכון לעכשיו עצרו כבר 28 מביניהם.

"הם זרקו בקבוקי מים על השוטרים, התפרעו והפרו את הסדר הציבורי בכך שירדו לכביש ראשי במטרה לחסום אותו", מסבירים במשטרה, ומוסיפים: "נכון לשעה זו משטרת ישראל חסמה את ציר זבוטינסקי בבני ברק מרחוב אבוחצירא עד צומת גהה לשני הכיוונים".

המשטרה הודיעה והתריעה: "מפירי הסדר ייעצרו, לא נתיר כל הפרת סדר ונפעל בנחישות נגד אירועי אלימות מכל סוג שהוא. המשטרה קוראת לציבור המשתתפים להישמע להוראותיה".

טרם שהחלה ההפגנה, מסרה המשטרה כי היא "ערוכה למחאה ותפעל להבטחת שלומם, ביטחונם ובטיחותם של המשתתפים ולא פחות חשוב מכך - תוודא כי המחאה, לא פוגעת יתר על המידה בשגרת החיים של הציבור הרחב. משטרת ישראל לא תמנע את קיום המחאה מתוך רצון כן לאפשר את חופש הביטוי והמחאה של כל אזרח החפץ בכך".

מעצר אחד המפגינים

באשר לחסימות הכבישים בעקבות ההפגנה, עדכנה המשטרה כי הצפי לעומסי תנועה הוא ברחובות הבאים: רחוב ז'בוטינסקי מבן גוריון לכיוון מזרח, כביש היצירה בפתח תקווה לכיוון מערב, רחוב ז'בוטינסקי בקטע שבין בן גוריון לצומת גהה - שייסגר במידת הצורך, ורחוב החלוצים - שצפוי אף הוא להיסגר לתנועת כלי רכב מרחוב אברבנאל עד ז'בוטינסקי.

"ככל שכביש 4 יחסם לתנועה", נאמר בהודעת המשטרה, "יופנו כלי הרכב לכיוון אלוף שדה מדרום לצפון ולמחלף 471; מצפון ייסגר כביש 4 לתנועה מכיוון צומת מורשה".

עוד הומלץ לציבור משתמשי הדרך, "להתעדכן כל העת במוקד המידע 110 של המשטרה בדבר עומסי תנועה וכן לעשות שימוש באפליקציית הניווט לדרכים חלופיות. לנוסעי התחבורה הציבורית יש להתעדכן בהתאם אל מול חברות האוטובוסים ומוקדי המידע שלהם".

המשטרה הודיעה, כי היא תהיה פרוסה בצירים המרכזיים, ותבצע הכוונת תנועה ודילול עומסי תנועה ככל שהדבר יתאפשר.

כזכור, בקריאת "הוועדה להצלת עולם התורה", הגוף המארגן מטעם 'הפלג' את המחאות הללו, נאמר לפני ההפגנה, כפי שדווח ב'כיכר השבת', כי "המערכה ממשיכה במלוא עוזה, בעקבות המשך מעצרו של אסיר עולם התורה הבחור החשוב יצחק אריה שסירב לשתף פעולה עם החוק הנפשע".

"המאבק על עתידו של עולם התורה והיהדות כולה יימשך בכל הכוח, עד להסרת האיום המרושע האופף את היכלי הישיבות", הכריזה עוד הודעת 'הפלג', לפני ההפגנה.

הכל החל כזכור לפני כשבועיים, כאשר אריה - תלמיד ישיבת בריסק (בראשות רי"ז סולובייצ'יק, בנו של רבי מאיר זצ"ל) - עוכב בידי שוטרים בנמל התעופה בן גוריון, ולאחר שבמסוף המשטרתי עלה כי הוא עריק מהצבא, הוא הועבר לידי המשטרה הצבאית ונכלא.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", במוצאי השבת שלאחר מכן, הוא שוחרר באופן תקדימי להספד ולעליה לקברו של אביו, לרגל יום השנה הראשון לפטירתו.

תוכן שאסור לפספס
107 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
37
אין ספק כל מי שמשתתף בהפגנות אלו זה אנשים רעים !!!!! נקודה לכו תוציאו את הרוע במקום אחר עזבו את הדת וזהו תעשו מה שבא לכם פשוט אין לכם איפה להוציא רוע מותר על פי הדת לכאורה אתם מציקים לאנשים טובים . שכל חפצם להגיע לביתם אם אתם באמת מאמינים באלוהים תשאירו לו את המלחמה הזאת . קטן עליו הרי !!! לא ?
יצחק03.01.19
36
הם סתם עושים בלאגן.
יואב10.12.18
אני לא מבין איך אין סינון לתגובות מזעזעות שכאלה. אני לא בטוח שהכותב יהודי. לאיזה רמות שנאה הוא הגיע. תתבייש איכס
אתה יהודי ???10.12.18
35
כבר לא פעם ראשונה שהמשטרה חוסמת לכבודם את הכביש. אולי גם שהשוטרים יזרקו עליהם סוכריות?! מי קיבל את ההחלטה ההזויה הזאת לחסום מצומת סוקולוב עד לכביש 4??????
אבי10.12.18
הפגנה ערך חשוב בדמוקרטיה. עד גבול מסוים, גם לקבוצה קטנה ומאוסה כמוהם, ולמרות שלהפגנות הללו אין תוצאות. המשטרה יכולה לסיים הפגנה כזו ב-5 דקות לפני שנתיים נמאס להם מההפגנות , הם פרצו למשרד הפלץ , החרימו מחשבים , עצרו את נצי גרוסמן והשקט חזר..... ניצול הדמוקרטיה נטו.
סרוחי בואש10.12.18
שלטון הרוב אינו אומר דורסנות המיעוט! המיעוט הזה, גם אם חושב ההיפך ממך, עליך כדמוקרט להגן עליו, ולתת לו כל הכלים להאמין במה שמורים לו רבותיו. עכשיו שמנסים בכח לגייס את אלו שרבותיהם מורים להם שלא להתייצב, במקום לעשות הפוך, לא יתפלאו אם כל הארץ תחסם באווילות השלטונות.
יוסי10.12.18
ידוע לי מקור מוסמך שראשי המשטרה הנוגעים בענין הם תומכי יש עתיד ומקבלים הוראה מיאיר לפיד לא לפנות את הכבישים ובכך מספר מצביעים עולה. בושה.ושוב בושה.
איציק10.12.18

הצגת כל התגובות

34
כולם פה ראשי ממשלה !
הדג 11.12.18
33
ואתם עוד עסוקים בשטויות האלה, אתם יודעים שזה לא יעזור ויגמר רע, בשביל מה? בשביל להתפרסם? שכולם יראו אותך נגרר על ידי שוטרים? בשביל להתבזות?
ברכה10.12.18
אתה טועה זה הפגנה על דודי זלץ בביתר. אתה דתי ? יהודי ? למה מציק לך שיהודים חרדים מפגינים ? על הנכים גם כתבת את זה ?
חכם10.12.18
32
אין ספק שהבחורים גורמים לנחת רוח בשמים שנאמר מי שרוח הבריות נוחה הימנו, רוח המקום נוחה הימנו ורוח המקום. ואין המקום אלא השומר פינת ז'בוטינסקי.
דן סגל10.12.18
31
ברוך ה' שנשארו יהודים שחרדים כמו פעם...
דובי10.12.18
30
שמיהו יעצור את זה. איפה האמהות שלהם?
כ10.12.18
ממש ארגון חמלה שמאלני לך תתגייס ועזוב אותנו בשקט
אפס שכמוך10.12.18
29
איזה עוצמות יש להם!!
שלומי10.12.18
28
אין עליהם העולם אוהבים אותכם גיבורים {המפגינים}
חיה10.12.18
27
הם מעטים וכרגיל התקשורת מנסה להכפיש את כל האוכלוסייה החרדית... אמנם לא מסכים עם אותם חרדים מהפלג אבל הלוואי והשוטרים ככה היו מתנהגים ומתעללים גם בהפגנות כלליות של מצעדי גאווה,של ערבים של כל מיני זרמים בישראל .. למה רק נופלים על החרדים?! בושה! בושה לשני הצדדים
יקיר10.12.18
באופן ברור ונחרץ אלא מתפתל כאן.! לא צריך את ההבהרות שלך...
יגאל10.12.18
26
מאיפה החינוך המעוות הזה
יהודי11.12.18
25
אסור לאפשר חסימת כביש גזל זמן ועוגמת נפש לאלפי יהודים. הבחור לא טרח להסדיר מעמדו ומזלזל בדינה דמלכותא ( כיצד אלפי בחורים מקבלים פטור ולומדים בשקט?). יש לפזר את ההפגנה מהכביש בכל האמצעים
אזרח10.12.18
צריך לצאת במחאה על התנהלות המשטרה, לשים סוף לכל ההפקרות הזו "בשם הדמוקרטיה". אנחנו משלמי המיסים זכאים לקבל מדינה מתוקנת עם תחבורה סדירה, ואם יש הפרעה כזו או אחרת - המשטרה צריכה לעשות הכל כדי שלא לפגוע בסדר הציבורי,ולא לשבת כמו בולי עץ ולצפות במפגינים החמומים משולחי הרסן כשהם מחבלים ופוגעים
רשלנות של המשטרה10.12.18
הבחור טרח שלא להתייצב, כדי להודיע קבל עם ועולם, כי אי אפשר למכור את התורה לאף אחד. הוא אמנם חוטף על זה ולא מעט, אבל הוא למעשה מחזיק כמו עשרות האלפים שעמו את היהדות. אמנם אלפי בחורים מקבלים דחיה, וגם מתוכם יש מאות מסובכים, והם אכן יושבים בשקט... גם בשואה ישבו בשקט את הסוף המר תקרא בספרי ההיסטוריה. למ
משה רבינו10.12.18
''כיצד אלפי בחורים מקבלים פטור ולומדים בשקט''?? אתה טיפש או סתם שקרן??? כל יציאה לחו"ל כרוך בכאב ראש, כל ראש כולל דואג שיהיה לו מספיק אברכים מגיל מסויים... מאות אבדו מעמדם ונשארת אדיש????
משה10.12.18
תתבייש לך . איפה היית כשהנכים סגרו את המדינה ?? כשעובדי המלט סגרו את ירושלים ??? לא הפריע לך ??? פתאום כשמפגינים על קודש אתה מתלונן ??? תסתכל במראה.
טיפש ועלוב10.12.18
24
א
האדמו"ר08.01.19
23
העולם נשאר יהודי יותר ממכם , נשאר באמונת חכמים באמת ובתמים , אבל אתם המתיוונים של הדור , מחרבי קודשי ישראל , לא מגיע לכם ללבוש את מדי לומדי התורה , כי אין בכם תורה !! אתם עגלה ריקנית , עגלה טמאה , עגלה בזויה , עגלה של הורסי הדת בארץ ישראל . טפו טפו טפו עליכםםםםםםםםםםםם
בני10.12.18
22
זה לא באמת עוזר עוזר שהם יוצאים להפגין הם סתם גורמים חילול ה' וגורמים לזהשיהודי מכה יהודי אחרי זה אלת תשאלו למה שונאים חרדים וחושבים שזה כולם ככה זה לא מועיל לאף אחד ההפגנות האלה לא להם ולא לכל השאר פשוט חילול ה' מטורףףף
חסוי10.12.18
צדיק כתמר יפרח . עזבת לרגע את הגמרא כתבת באתר וחזרת ללמוד. למדן נהיית לנו, אההה ? לך להפגין על גזירת מיכי אלפר או דודי זלץ ועזוב אותנו בשקט
צדיק עולם10.12.18
21
לעצור את הכפייה החילונית!! גזרת הגיוס כפייה חולנית!!! מושחתים!
נתי10.12.18
20
חולי נפש
מאיר גרשוני10.12.18
19
המשטרה אשמה כי המשטרה מאפשרת והחבר'ה הבזויים האלה מנצלים את ההפקרות !!! והכול על חשבוננו כמובן...
נועה10.12.18
את לא רואה שאפילו בואש לא עוזר שם??? מי שאשם, זה אלו שהולכים ראש בקיר, ומנסים בכח לגייס מישהו שם למעלה צריך לשנות פאזה, ולהבין שעם החרדים זה לא הולך! הם לעולם לא יסכימו להיות חילונים, וגם לא חצי חילונים.
יוסף חיים10.12.18
18
לכוחות הביטחון עמלק?? , חבורת כפויי טובה!. הקב"ה ישלם לכם כגמולכם.
יגאל10.12.18
ומי שמציל מהם אלו בני הישיבות שלומדים תורה
דני10.12.18
17
בשנייה 50 ומעלה יש לשוטר חור בבית שחי
שרה10.12.18
כמו הלבושים בשחור.
בנימין11.12.18
חזק חחחחחחחחח
שפוי10.12.18
16
חילול השם גדול הם עושים שטיפת מוח לילדיהם הקטנים ולדורי דורות אין תרופה שתעזור להם .....
חיים10.12.18
15
הם לא מרוויחים כלום זה סתם נגמר ברע בסוף ההפגנות האלה לא עוזרות לאף אחד ואין מה להגיד ''אשמת השוטרים'' הם גם שונאים את זה ותאמינו לי שהם לא רוצים להגיע למצב כזה שהם צריכים לגרור בחורים חרדים על הכביש קצת שכל בראש היה עוזר פה הרבה
חסוי11.12.18
14
למה את הנכים לא מפנים כך כי הם לא דתיים אזרח מודאג
יעקוב10.12.18
13
מדוע לא מוחים בחורי הישיבות של השונאים כי הם יודעים שבחוק המכסות של גפני הם מוגנים
עזריאל10.12.18
החוק לא של גפני!! יעבור חוק עם גפני או בלי. וגפני לא אחראי על הנושא אתה מבייש בבערותך אפילו את הכת ההזויה והשטוחה שלכם
מדען מהחיידר10.12.18
12
הפך דעת תורה הפך דעת רבותינו חילול השם שאין כדוגמתו פשוט בושה
חרד לדבר השם10.12.18
11
בטוחים שהם עושים את הדבר הנכון! המפגינים האלה חיבים אישפוז דחוףףףףףףףףףףף🤮🤮🤮
משה סתהון04.01.19
10
אני דווקא חושב שהם צודקים בעצם העניין אך לא מסכים עם מיקום ההפגנות יצא שקיבלנו גם גיוס וגם פקקים לכו תפגינו אצל החילונים..אלו שעשו לנו את גזירת הגיוס (ואני יודע מפורש שזו אכן גזירה) למה שנסבול פעמיים???? אני אישית דווקא איכשהו הסתדרתי ויש לי דיחוי על אף שאני לא בכולל/ישיבה אבל יש לי חברים כל מיני שה
נ נח10.12.18
אם אתה וכל יהדות החרדית יצאו כולם ללא יוצא מן הכלל ויפגינו תראה איך המדינה תתקפל, ודע לך כי עוד יגיע הזמן הזה, זה לא יעזור לאף אחד, תמשוך עוד חודש ועוד שנה אבל בסוף זה יקרה, אז למה לחכות כ"כ הרבה זמן ובינתיים נופלים אלפים חרדים בגוב אריות של הגיוס, זה לא חבל?
משה10.12.18
9
שתי דברים ניתן לראות בהסרטה בברור הבחור יושב בלי כיםה לראשו!!!... והבחור נלקח על ידי אישה!!!... לא חרדים ולא נעליים
חיים10.12.18
8
אני נגד חסימות כבישים וגם לא עצניק אבל צריך להגיד את האמת גפני מוכר את בחורי הישיבות לצבא ועל זה צריך למחות בדרכים אחרות אמנם אבל אסור לשתוק
משה כהן10.12.18
7
חילול ה גדול בושה
ללא שם10.12.18
6
גורמים חילול ה' בטפשותם הקיצונית. כמה קטנונויות יש בהפגנה הזו. חוץ מזה השוטרים גם חמורים לא קטנים. חוסמים את כל העולם בעבור 20 בחורים. אם אתם לא מרשים להפגין למה לחסום תנוע. תעיפו אותם בלי לחסום
חרדי מושפל10.12.18
מושפל בשפל המדרגה גם החילונים מביטים עליך בבוז והיהודים החרדים מסתכלים עליך כמתיוון שהצטרף ליוונים
גולש 11.12.18
אולי תוריד את הכיפה ? זה גם גורם לחילוני להסתכל עליך בבוז ושנאה . טיפש ותינוק מגודל
תוריד את הכיפה10.12.18
5
עדיף לכם לחיות באמריקה.
אלפקה חרדית10.12.18
גם הנאצים בגרמניה קראו ליהודים פרזיטים . אגלה לך סוד ? בסוף הם הרגו גם את אלו שניסו להיות "נאורים" ו"מתייפיפים" כמוך
יהודיה ?10.12.18
4
בבני ברק ואוטובוסים לא מגיעים.
חו10.12.18
3
לצערינו הגדול מוכח שוב ושוב מתוך ההתנהגות הנלוזה כי התלמידים בשיטה הזו לא מוצאים כלל טעם בלימוד ומחפשים פורקן ואקשן למלאות את ההויה צריך חישוב מסלול מחדש מה חסר בישיבות של הפלג לתשומת לב המחנכים
אברהם ישעיה10.12.18
חמוד שלי, מי שצריך חישוב מסלול זה אנשים כמוך ש"שונאים" חרדים כמוהם. זה מזוכיזם טהור לשמו
יחיא תימני10.12.18
2
מה הבעייה????מישהו יכול להסביר???
מאיר10.12.18
הבעיה היא שרוב הציבור החרדי איתם. ואת זה המשטרה יודעת. וכפי שמעולם הם נלחמו בכל מה שריח תורה בו, כך הם מנסים להלחם היום. אבל הם נכשלים פעם אחר פעם, כי את הרוח אי אפשר לנצח. הבנת?
דני10.12.18
1
מה עם איסור ביטול תורה, מה עם איסור הפסדת ממון לנוסעים שנעצרים. מה עם עכוב נוסעים לבתי חולים. וכו' וגו'. זה לא יהדות!
מ.10.12.18
יפה שאתה דואג, וחבל שאתה לא דואג הנכון... שגפני ועוד כמה רבנים מחליטים מי כן ומי לא???!!!! בושה וכאב!!!
נח10.12.18
במלחמה כמו במלחמה
שפוי10.12.18
איך בדיוק מקיימים יותר באמצעות ההפגנות האלה? חוץ מנזק תדמיתי לכל הציבור החרדי איזה תוצאות הן הביאו עד היום? רק עגמת נפש ושנאה, זה המחיר של ההפגנות הללו.
אמת10.12.18
אתם תכופפו את השלטון? את בית המשפט? קומץ אספסוף המקפץ ברחוב? לך ללמוד אזחות אומלל פנאט
מדען מהחיידר10.12.18
בינתיים מי שמנצח פעם אחר פעם, אלו הקומץ העקבי הזה. לא בית משפט, ולא שלטונות יכולים עליהם. זאת עובדה. אתה יכול לא להסכים, וגם מאוד מאוד להתרגז, ואפילו לרקוע ברגליים... אבל זאת המציאות.
דני10.12.18
קו ההטרדות של טריגר ממשיך? נצי גרוסמן לא נעצר? אתה מתפעל מהפגנה קטנה?
אהבלון10.12.18
היוונית שהייתה בזמנו בעוצמה כמו ממשלת ארצות הברית
שפוי10.12.18
אתה מבוזבז חבל שאינך הולך לצבא. פשוט בזבוז של כשרון
חיים10.12.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

כללית לטובת לקוחותיה

זקוקים לשירות רפואי? רובוט חיפוש חכם יסייע לכם

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24