כיכר השבת

הרקע להלוויה החרדית

העלילה על המשפחה השכולה ו-3 הטרגדיות באותו התאריך

משפחתו של יוסי כהן הי"ד שיובא מחר למנוחות בהלוויה חרדית, דוחה את השמועות על מאבקה בשירותו הצבאי וחושפת את הרקע הנוראי להחלטה על אופן קבורתו (חדשות)

38
אלי רוטמן | כיכר השבת | ה' בטבת | 13.12.18
יוסי כהן הי"ד
יוסי כהן הי"ד (צילום: מתוך פייסבוק)

"הסיפור העצוב של יוסף כהן ז"ל, בן למשפחה חרדית ששירת כ'חייל בודד', ואמו ישבה עליו 'שבעה' עם החלטות להתגייס לצה"ל. כעת מתקיים קרב מעל קברו: האם מסרבת לקבורה צבאית ומבקשת לקבור 'מחוץ לגדר'; האחים מעוניינים בקבורה צבאית. רבנים וגורמים צבאיים מנסים לגשר" - כך פרסמה הערב (חמישי) כתבת באחד מכלי התקשורת.

פרסום זה עורר את כעסה של המשפחה השכולה, שכזכור איבדה היום את בנה יוסי בפיגוע הירי ליד עפרה. כמה מבני המשפחה פנו ל"כיכר השבת", כדי להסביר את ההחלטה על הלוויה האזרחית, בשונה מיובל מור יוסף, חברו שנרצח עמו, שיובא מחר למנוחות בבית העלמין הצבאי באשקלון.

לדבריהם, "יוסי שלנו הרי אמר לנו רק בשבת האחרונה, שהוא מודה להקב"ה על הזכות שהקב"ה נתן לו להגן על הארץ הזאת. הוא ידע לומר דווקא לנו את זה, כי הכל אצלנו בנתינה ובאהבה ענקית".

"פורסמו הערב דברים רעים מאוד, כביכול אנחנו התנצחנו עם צה"ל איפה לקבור את יוסי; שבכוונה לא רצינו הלוויה וקבורה צבאית", ממשיכים בני המשפחה השכולה וזועמים: "זה דבר שלא ייעשה, בשביל 'צהוב' להמציא 'אייטם' עלוב, כאילו אנחנו משפחה קיצונית שיושבת 'שבעה' על ילד שמתגייס לצה"ל. 'שבעה' זה דבר מקודש, שנוהגים על קרוב שנפטר, ולא חלילה על מי שמתגייס".

"איך הגיעו לשטות הזו? אנחנו משפחה של חוזרים בתשובה; אבא (הרב אליהו מירב) היה טייס מפורסם בחיל האוויר, ואימא היתה דמות מוכרת בעולם הבידור הישראלי. אבא הקים עכשיו ישיבה תיכונית, והוא לכתחילה בעד שכל נער יבחר אם ואיפה להתגייס - העיקר לתרום כמה שיותר למדינה".

את ההחלטה לבחור דווקא בהלוויה וקבורה אזרחית (חרדית), מסבירים בני המשפחה בנימוק שחושף סיפור חיים מצמרר ובלתי נתפס: "גיסנו, הרב מאיר חי, נרצח לפני תשע שנים בדיוק בפיגוע ירי בשטחים ונקבר בהר הזיתים. גם האם חנה, שנפטרה לפני חמש שנים בדיוק ממחלת הסרטן, נקברה באותה חלקה ('פרושים') בהר. רצינו שיוסי ייקבר לידם, זה הכל".

ההספד של האב השכול (צילום: באדיבות 'חדשות עשר')

כדי להבין את המצב המשפחתי המורכב יש להזכיר, כי כפי שפורסם ב"כיכר השבת", יוסי הי"ד, היה יתום מאביו, הרב איתן כהן מחסידות ברסלב, רופא שיניים אהוב ומפורסם שזכה לטפל גם בכמה מגדולי ישראל.

לאחר פטירת אביו הביולוגי, נישאה אמו בשנית לרב אליהו מירב, טייס לשעבר בחיל האוויר שחזר בתשובה לפני עשרות שנים ונחשב לדמות מפורסמת ומוערכת בעולם התשובה, שהתאלמן מרעייתו חנה שחלתה בסרטן.

לכל אחד מבני הזוג ישנם יותר מעשרה ילדים מנישואיו הקודמים, כך שהמשפחה החדשה והמורחבת כוללת יותר מ-20 ילדים. לאחר נישואיהם השניים של הרב אליהו מירב עם רעייתו הנוכחית הם קבעו את מקום מגוריהם בבית שמש, ולאחרונה עברו לירושלים. הרב מאיר חי הי"ד, שמעט לאחר קבורתו של יוסי מחר ימלאו תשע שנים לרציחתו בפיגוע ירי, היה חתנו של הרב מירב.

הרב מאיר חי הי"ד, הגיס שנרצח בפיגוע ירי (צילום: מועצה אזורית שומרון)

יצוין כי רוב אחיו, הביולוגיים והחורגים, של יוסי כהן שנרצח היום, כבר נישאו, למעט שתי אחיותיו הלומדות עדיין בבית ספר ובסמינר. אסון זה הוא השני עבורן, לאחר פטירת אביהן הרב איתן כהן ז"ל.

לסיום, פונים בני המשפחה השכולה לכלל הציבור ומבקשים: "בואו מחר להלוויה ההמונית של יוסי שלנו, עלם החמודות, שתצא בשעה 10:30 מבית הלוויות שמגר. מגיע לו הכבוד האחרון הזה".

הכתבת שתיארה הערב את החיכוך שכביכול נוצר לגבי אופן הקבורה והלוויה, מסרה ל'כיכר השבת' בתגובה לדברי בני המשפחה: "פרסמתי הערב פרטים על סיפורו של לוחם צה"ל יוסי כהן שנרצח היום בפיגוע. אני עומדת מאחורי הפרטים שפורסמו והם מאומתים, אך אין זה הזמן הנכון. מקבלת את הביקורת ומתנצלת מעומק הלב בפני המשפחה שנפגעה".

תוכן שאסור לפספס
38 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
אולי סיבת השמועות היא שזה מה שסיפר יוסי הי"ד לצבא כדי להיות מוכר כחייל בודד. יש חיילים בנצח יהודה שמספרים סיפורים כדי לקבל הטבות... ומכך גם לסתירות בדיווחים אם היה גר עם ההורים או בדירה שכורה...
משה18.12.18
18
האב החורג מסביר שבדיוק היום זה גם תאריך מותו של חתנו - גיסו של החייל יוסי. לכן מעכשיו בכל שנה יהיו להם שתי טזכרות צמודות. לכן הגיוני שיוסי ייקבר בקרבת גיסו.
נגה קופלביץ14.12.18
17
בושה בעת כזו לצער כך משפחה. וגם לא בעת כזו!!! מדוע להכפיש את שמם ברבים? גם אם העניין נכון אין שום היתר ללשון הרע ולדריכה גסה על הפרטיות!!!! ואם כואב לכתבת העניין תוכל לכתוב כתבות בנושא המלמדות גישה והסתכלות שונה ללא שום הזכרת שמות. מה הטעם לצער אנשים שבנם כבר נפטר והעניין אינו נתון לתיקון? כדי שישאו
שרה14.12.18

הצגת כל התגובות

16
תחפרו קצת בגוגל ותגלו שאדון מירב היה קצין ב- ל. א. (לוחמה אלקטרונית). מאוד מפריע לי שבראיון הוא נותן הרגשה כאילו הוא אביו הביולוגי של יוסף הי"ד, ליוסף היה אבא מיוחד ד"ר איתן כהן ז"ל, היה רופא שיניים עם ידי זהב, חסיד ברסלב איש יקר ונפטר עקב מחלה וממנו הוא ירש את התכונות המיוחדות. חבל
שלום14.12.18
אליהו מרב היה כן היה לוחם ולא כמו שאתה מנסה לצייר אותו כקצין ג"וביק
שלום14.12.18
אולי לוחם אבל לא טייס
שובו באנגים29.02.20
15
עלו בי כל מיני מחשבות כדי להסביר את העניין אבל מעולם לא חשבתי שיש דופי בעניין. לכל משפחה יש את האפשרות לקבור את מתיהם באופן שיחפצו ואין זה עניין ציבורי עצם הכתבה המתוקשרת בין אם נכונה או לא היא בושה ואות קלון לתקשורת החטטנית. יש זמן לתחקירים לאחר ימי השבעה ובודאי לא כשהדם עול לא יבש והמת מוטל לפנינ
חילוני14.12.18
במשפחתנו נפל קרוב , שהיה גם אח גדול של חברתי, עוד לפני כמעט 35 שנה בלבנון, מעבר לכאב הנורא של אובדן, אני לא מאחלת לאיש לעבור את מדור היסורים שמעבירה התקשורת למשפחות השכולות הללו, כל מה שעניין אותם זה לצאת כמו שאומרים היום עם "אייטם" וסקופ עסיסי לכלי התקשורת שלהם!!! לגבי קבורה צבאית, יש בה בעיות הלכת
הכרתי14.12.18
14
בעין ?!?
אבי14.12.18
13
בושה
מישהו14.12.18
12
איזה מטוטמת
משה13.12.18
11
האירוע של שני החיילים הציף סאגה כאובה בנושא שנאת החרדים. האב אליהו מבקש הבה נניח לחרבות כולנו עם אחד כולנו אחים. הלוואי שבזכות קידוש השם של יוסי ז"ל, ובזכות יוסף הצדיק, לבולע המוות לנצח ורק אהבת ישראל ואחדות אחים אמיתית תשרור בינינו
גאולה13.12.18
10
קורבנות גזירת הגיוס הנוראה.
חיים13.12.18
9
מישהו יודע מה שמה של האמא של יוסי כהן הי"ד?
ירושלמית13.12.18
8
זה נורא נוראות חשבתי כי אנו כעם תמיד ידענו למות יחד, היטלר ימח שמו וכן הערבים וכל שונאינו הרגו ורצחו אותנו נפש ,ולאורך כל ההסטוריה יהודים מכל הסוגים והמינים מתו יחד והגוי לא הבחין בניהם, ועכשיו גודל הטרגדיה הוא שפה במדינתנו קמים כל מיני יהודים פלגנים ששנאת אחים מבעבעצ בנשמתם ואפילו למות יחד ולהרגיש
דויד בניזרי13.12.18
7
ה ירחם על עם ישראל!!!!!די לכל הפגועים
ללא שם15.12.18
6
אדם מחליט להתגייס מאבד את החיים שלו! ולבסוף באים כמה חלאות שבשביל קצת אקשן ושיהיה מעניין בחדשות אומרים למשפחה שלו שהם לא בסדר ושהם לא יחליטו איך לקבור את הבן שלהם ונגיד שלא היה להם הטרגדיה והם רוצים לקבור אותו כמו דוסים אז???! אסור להם???! פשוט להקיא מהתקשורות המקוללת!!!! הלואייי שתיסבלו כמו המשפ
יוני13.12.18
אנחנו לא יודעים חשבונות שמים, אבל לברך מישהו לרע (קרי: קללה) זה לא נכון לעשות! זה טעות גדולה מה שאמרת! אני רואה את כאבך וזה באמת כואב נורא! אבל לאחל להם ככה? זה טעות! הלוואי ועם ישראל לא יראה עוד צער!! וכל הטועים (בעם בכלל, ובתקשורת, כדבריך, בפרט) יזכו לשוב בתשובה!!!!
אני15.12.18
5
תנחומי משמיים משפחות יקרות
ורד16.12.18
4
היהודים לאורך כל ההסטוריה רוויית הדם ידעו למות יחד ואוייבנו כגון היטלר ימ''ש וכן המחבלים לא מבחינים בין יהודי חרדי לחילוני. מתברר שיש בתוכנו מהרסים ומחריבים שאפילו את האפשרות למות יחד הם לאמוכנים לאפשר לעם ישראל, עד מתי לשנאת חינם שהחריבה את ביתנו והגלתונו לבין האומות, גם למות יחד אי אפשר, די לשנא
בניזרי דוד 13.12.18
3
לא להתגייס..תקשיבו טוב..הייתי שם..מקום רע מאוד לרוחניות..הורס את כל הקדושה..אל תתקרבו לצבא!!!!!!!
משה14.12.18
2
להיכנס לתוך החיים הפרטיים שלהם??.
אני14.12.18
1
מישהו צריך להתנצל למה הוא מחליט לקבור את בן משפחתו באיזה שהוא מקום???? אנשים נהיו מפגרים. וגם חצופים. עזות פנים שלא תאמן.
א14.12.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם