כיכר השבת

פרסום ראשון

בית שמש: כך 'דגל' תמנע מ'אגודה' את ועדת תכנון ובנייה

לאחר העיכוב במינוי נציג 'אגודה', לסגן ראש עיריית בית שמש, ב'דגל' מתכוונים למנוע מהם גם את ועדת תכנון ובניה • 'אגודה' פנתה ליועמ"ש העירייה על ה'השתלטות העוינת' של 'דגל' (אקטואליה)

66
אבי רבינא | כיכר השבת | י"א בטבת | 19.12.18
מעמד החתימה בין 'אגודה' ובלוך
מעמד החתימה בין 'אגודה' ובלוך (צילום: דוברות עיריית בית שמש)

הקרב בבית שמש • פרסום ראשון: סיעת 'אגודת ישראל' נאלצת כרגע להתנהל עם חבר אחד פחות, לאחר שראש העיר היוצא, משה אבוטבול, מסרב להתפטר מחברותו במועצה לטובת נציג 'שלומי אמונים'. אלא שבנוסף לכך, החלטת 'דגל התורה' שלא להתפצל מ'אגודת ישראל' צפויה למנוע חלק מהתפקידים שמוצעים ל'אגודה' מראש העיר עליזה בלוך תמורת כניסה לקואליציה. בנתיים, 'אגודה' פנתה ליועץ המשפטי של העירייה נגד 'דגל'.

ה'לחיים' בין 'אגודה' לבלוך (צילום: דוברות עיריית בית שמש)

בין יתר התפקידים שהובטחו ל'אגודת ישראל', יש את יו"ר ועדת תכנון ובנייה בעירייה. תפקיד משמעותי ונחשק הנחשב לאחד התפקידים החזקים בעירייה. אלא שב'דגל התורה' לא יניחו לסיעה החסידית לקבל בקלות את התפקיד וכאופוזיציה מתכוונים להשתמש בכל הדרכים כדי להקשות עליהם את הדרך לקואליציה.

חוזר מנכ"ל משרד הפנים לפקודת העיריות 2018 מורה כי על מנת שחבר מועצה יוכל להחזיק בתיק תכנון ובנייה, עליו לשמש בתפקיד ראש עיר או סגן ראש עיר.

הסעיף הנ"ל, צפוי למנוע בשלב זה מנציג 'אגודת ישראל' שמעון גולדברג לקבל את התיק לידיו, כל עוד לא ימונה לסגן. וכפי שכבר דווח ב'כיכר השבת', גם את התפקיד הזה הוא לא יכול לקבל לאור אי הפיצול בין 'דגל' ו'אגודה'.

הסעיף בחוזר מנכ"ל

יצוין כי תפקיד הסגן בבית שמש אמור להתחלק בין ישעיהו ארנרייך לשמעון גולדברג, כאשר כל אחד יחזיק בתפקיד במחצית הקדנציה.

בתוך כך, לקראת ישיבת המועצה שתיערך הערב (רביעי), שם אמורים להתמנות החברים לתפקידיהם, שיגרו חברי 'אגודת ישראל' מכתב ליועץ המשפטי של העירייה, מיקי גסטוירט, נגד החלטת 'דגל', ובכך למנוע את מינויים לתפקידים השונים.

אמש התכנסו חברי 'יהדות התורה' בביתו של שלמה ברילנט (דגל התורה), על מנת לקבוע את החלוקה בוועדות השונות. מי שלא נכח בפגישה הוא משה אבוטבול שעדיין לא התפטר לטובת נציג אגודת ישראל אברהם נחמן פרנקל.

במהלך הישיבה, נשמעו חילופי צעקות בין החברים מ'דגל' ומ'אגודה' בשל המצב הנוכחי המונע מ'אגודה' את תפקיד הסגן וכן לאור אי התפטרותו של אבוטבול. בסיומה של הישיבה מונה חבר מועצת העיר שמוליק גרינברג ליו"ר סיעת יהדות התורה בעירייה.

במכתב ליועץ המשפטי של העירייה, עו"ד מיקי גסטוירט, שהגיע לידי 'כיכר השבת' כותבים חברי אגודת ישראל: "האמור במכתב זה מהווה המשך ישיר להתנהלות חסרת תום הלב של מספר חברים בסיעת יהדות התורה לרבות ראש העירייה היוצא משה אבוטבול הבאה לידי ביטוי בהפרה בוטה של הסכמים בין החברים בסיעת יהדות התורה ותוך הונאת הבוחרים".

המכתב ליועמ"ש העירייה

עוד כתבו נציגי 'אגודה': "נציין כי החתומים על המכתב מבקשים לכנס ישיבת סיעה דחופה בה יוחלט על נציגי הסיעה בוועדות. אולם, בשל ההפרות הבוטות של ההסכמים בין הצדדים וניסיונם חסר תום הלב להשתלטות עוינת על הסיעה ולביצוע מחטפים, הודיעו הח"מ לפונים אליך כי אין תוקף לכל החלטה שתתקבל בישיבה גם אם היא תתקיים.

"לפיכך אנחנו מבהירים כי כל רשימה שתועבר אליך על ידי הפונים בה ייכתב כי לכאורה מדובר ברשימת חברים מטעם סיעת יהדות התורה לשיבוץ בוועדות העירייה אינה מייצג את עמדת הח"מ ואינה מהווה רשימה רשמית המאושרת כדין על ידי הסיעה".

המכתב לנציגי 'דגל'

בתוך כך, במכתב ששיגרו נציגי 'אגודה' לעמיתיהם מ'דגל' בעניין ישיבת הסיעה הם טוענים כי "הזימון מהווה המשך ישיר להתנהלותכם חסרת תום הלב הבאה לידי ביטוי בהפרה בוטה של ההסכמים בין הצדדים בדגש על ההתחייבות הבלתי מעורערת של הצדדים לשוויון מוחלט בין הגורמים החברים בסיעת יהדות התורה ותוך הונאת הבוחרים".

במכתב, דרשו נציגי 'אגודה' את התפטרות אבוטבול וכניסת נציגם פרנקל למועצה כדי לייצר שוויון בין שתי הסיעות "ואז נשמח לקיים ישיבת סיעה כנדרש ובהתאם לדין".

תוכן שאסור לפספס
66 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
34
החסידים רק חשבו שהם יצליחו לסובב את הליטאים, שיבואו בתלונות רק לעצמם שלא בחרו באבוטבול. דגל לא פראיירית והגיע הזמן שהחסידים שבכוח האלקטורלי הם חצי מדגל ובכישורים הם אפילו לא עשירית שנמאססס והגיע הזמן שהרוב הדומם יקבל את מה שמגיע לו. חבורת ליצמן פרוש יכולים לקפוץ, זה לא מעניין אף אחד!!!! הגיע הזמן לצ
שם19.12.18
33
במשך 10 שנים ישב מונטג בתכנון ובניה בלי להיות סגן. אז לא שמעו על החוק הזה. לקחו לו את הפרנסה, אז הוא מחריב את העיר
משה הרשע19.12.18
32
למען כבוד דגל התורה תרד מהעץ. אנחנו בני התורה מוכרחים לדת להפסיד פעם. לא יקרה כלום. לכל אתמול יש מחר, חכה בסבלנות ותצא כאדם הגון
דגלניק19.12.18

הצגת כל התגובות

31
התחילו לדבר פולנית שפאו
יוסי19.12.18
30
התברר שדגל לא מעניין אותם שולחן ערוך כי בעצם הייתה התחייבות של אבוטבול לפרוש אבל אז היה מפריע לנורבגים המציאו שקר שאגודה עשתה מהלך לא מתואם שזה כבר הוכחש והוכח אבל בכל מקרה גם אם הם לא מקבלים את ההכחשה לא הכל בכוחם גם להמציא טענה וגם על סמך זה לעשות דין לעצמם ולגזול אצל יהודים יראי שמים יש הליכה לדי
משה כהן20.12.18
29
שדגל יעשו חשבון נפש, מרב תשוקתם לתפקידים הם שוכחים שיש פה גם ציבור, אם אגודה לא יקבלו את תכנון ובנייה זה יילך מסתמא לבית היהודי או לליכוד, ואז חסל סדר בית שמש החרדית, אני לא מבין מי התיר להם להשתולל כך, בטוח שאת זה הם לא שאלו שום רב.... עושים מה שנח להם ולא חושבים על הציבור ממטר, גפני - בבקשה החלף א
מישהו19.12.18
28
כל מהותם של 'דגל' זה "למנוע" ול'קלקל' לשני. חבל
יצחק פרידמן19.12.18
27
תרדו מהעץ. זה נגמר. לא נרוויח כלום משריפת גשרים
דגלניק19.12.18
26
טול קורה מבין עינך ... בור ששתית ממנו על תירק לתוכו ... מי ערך הגרלה לראשות העיר כדי לבגוד בעת הגשת הרשימות מונטוג וגריברג ... מי עזר לך רק אגודה תתביש לך לא יעזרו שום תירוצים על זה נאמר נבל ברשות התורה .... תתפטר מיד ועל תחזור בכלל לפוליטיקה ...לא צריך אנשים שרוצחים וגם יורשים..
אבוטבול תתביש19.12.18
על תחזור או אל תחזור?.....
סופר20.12.18
טול סכין מבין שיניך אתם עזרתם לאבוטבול? אתם??? מי מגיש נציג לראשות העיר ופועל מאחורי הגב להצלחת המתמודדת היריבה?? זו עזרה זו? זו רמאות ובגידה מכוערת! על זה נאמר הבגדת וגם ירשת וגם פילגת וגם סיכסכת וגם ליכלכת תמורת אתנן הכל "כשר"
שקרים ובגידות20.12.18
אם תבדוק את תוצאות הבחירות באזורים הליטאים שם היה אחוזי הצבעה גבוהים לעליזה בלוך אז לא לבלבל את השכל
מבין20.12.18
25
כשרואים את הגנבה והרמאות של דגל זה מראה כמה טוב שמונטג ואבוטבול לא בשלטון
חיים ברוך19.12.18
מי שגנב את כל התפקידים הם אגודת ישראל, היה פה מפלגה אחת שרצה בעידודום של שני הצדיים, מה שהתברר שהחסידים כמו תמיד סוגרים מראש עם היריב וכך הם מסודרים מכל הכיוונים אם אבוטבול היה נבחר היו מקבלים את כל התופינים, ואם עליזה בלוך תבחר כמו שאכן קרה הם הרי בחרו בה בתסר . אז תום לב זה לא דגל אלא אגודה... בוא
אלי19.12.18
ובאיזה מינונים? נשמע מינון גבוה...
לאחר העיון19.12.18
24
לפי החוק באם אגודה לא מצביע על סגן בשכר והקאולציה מצביע להם הם יכולים לקבל את הסגן ולא נחשבים כסיעה פורושת לא מבין מה המהמהומה והבעיה ?
משפטן..19.12.18
אינני יודע היכן סיימת את התואר במשפטים ( אולי באוניברסטה של בתי אונגרין, מקווה זופניק וכד') זה שאתה לא מבין לא משנה דבר. אגב כדאי שתשפר את העברית כראוי למשפטן.
אדם גרז19.12.18
23
פעם יענקוש קנייבסקי מסתובב עם הקלף הקדוש [ר' חיים ]ופעם משה מונטג רואים שהכבוד שהחסידים מכבדים את הרבנים הרבה יות ולא רק את הרבנים החסידיים אלא גם הת הרבנים שלכם
מבין20.12.18
22
נראה בצורה ברורה שדגל החליטה לחסל את אגודה, ולהיות הקובעת הבלעדית בצבור החרדי (אחר ששמה את ש''ס תחת רגליה - את ספרי הרב עובדיה אינם מכניסים לבתי מדרשם אבל על ש''ס הם רוכבים להצליח בבחירות) בבית שמש גזלו את אבוטבול, באלעד חוסמים את פרוש ומנסים בחירות חוזרות, ובירושלים זורקים את אגודה החוצה, אם לא תתע
משה בן אברהם19.12.18
21
אבוטבול מקלקל עכשיו 10שנות עשייה
יוסי19.12.18
הבחירות האחרונות הוכיחו כמה הציבור אהב את עשייתו
חיים19.12.18
אבל כמו תמיד משלמים את המחיר בגדול.
חיים שלימע 19.12.18
בא ותראה רק הרס וליכלך את העיר
משה19.12.18
20
שאחרי שהלכתם באופן חד צדדי וחתמתם הסכם עם בלוך דגל יעזרו לכם ויגישו לכם את התפקידים על מגש כסף? אתם הרי חלק ממפלגה אחת עם דגל והלכם לבד עם בלוך רק כדי לדפוק ולנקום את חבריכם מדגל אז עכשיו תשלמו!!!
שמואל19.12.18
עליזה בלוך לא רוצה את מונטג בתפקידים רגישים. אין מה לעשות נגד זה. המהלך של דגל בבית שמש חורג מכללי הפוליטיקה המגעילה שמוכרת לנו. התשלום בוא יבוא, רק שאלה של זמן
פוליטיקאי19.12.18
19
האם לא יכלו למצוא עבור ראש העיר מקום קצת יותר צנוע (וגם מכובד...) מאשר בתוך תוכי קבוצת הגברים??? אין ספק שעם קצת יצירתיות אפשר היה שהיא תשב בצורה יותר מבודדת, שכאמור גם הייתה הולמת יותר את מעמדה.
ללא שם19.12.18
18
ככה זה שחושבים מהבטן....
דגלאי19.12.18
17
דגל עושים ממש קידוש ה'
שלומי 19.12.18
16
דגל הרוע והנקמנות
בשם התיירה20.12.18
15
כדאי במסגרת התרעננות כמו שמפלגת העבודה החליפה את שמה למחנה הציוני שדגל התורה תחליף את. שמה לדגל הגנבה
משה כהן19.12.18
14
חסידי גור נציגי העירייה, ושאר החסידים. מה עם התקונעס ? בשביל פוליטיקה מותר לחגוג עם אשה, תהא אשר תהא ? ואם מותר, אז מדוע עם נשותיכם שלכם אסור. אגב, איך אתם קוראים לה לעליזה בלוך ? פסס פסס ?
חסיד גור 19.12.18
אין בעיה להיכנס לקואליציה בראשות אשה, אך מה עם האיסור לשבת ליד אישה. הרי באוטובוסים מהדרין אתם צווחים על זוגות נשואים שיושבים זה לצד זה, וכאן בעירייה הכל מותר, למה ? כי זה משרת את האינטרס שלכם. כלומר, הכל אינטרסים, כשאסור זה אינטרס וכשמותר זה אינטרס. בושה
מרןזי"ע19.12.18
הרבי "לב שמחה" זצוק"ל הורה לאגוד"י בזמנו להצביע נגד מינוי אשה לשרה בממשלה - והיום אין חסידות - יש רק התנגדות לדגה"ת
תפקיד אשה19.12.18
13
האם אפשרי שהיא לא תשב בין שני גברים.
דוידי20.12.18
אם זה היה דגל אולי גם היו ריקודים
ש20.12.18
12
יותר גרוע מהליטאים שרקדו עם עינת קאליש. כעת יהיה לליטאים חומר נגדנו. חבל.
מלכי19.12.18
דרכי שלום ועוד שלל תירוצים...למה לא הביאו ערק במקום מים?...
סמי20.12.18
תגידו לי, אתם השתגעתם ?? נגמרו הערכים והקדושה ? ככה לשבת לצד אשה שאינה מכסה את שערותיה כראוי, וליהנות יחד, ולחייך ולחגוג. מה תאמרו לבניכם שישאלו "אבא ? למה אתה לא נוסע עם אמא באוטובוס ? " מה תשיבו לו "אסור, יש תקונעס" ? !! אתם כנראה בונים על זה שבהמודיע לא תפורסם התמונה. ציניקאנים שכמותכם. בושה. תחז
מרןזי"ע20.12.18
11
עוד לא השלים עם המציאות.
משה בן אברהם19.12.18
10
ניסו ״שטיקים וטריקים״ וחוטפים בראש! חכו חברים על תשתו כל כך הרבה ״לחיים״ אתם עדיין רק במנת פתיחה עד שתלמדו את מקומכם ומה שהיה עד עכשיו החגיגה של גור (ושלמונ״א) - נ-ג-מ-ר!!! בברכת 6-3 וחורף בריא
לאחר העיון19.12.18
הלואי וכולנו צריכים להתפלל שבבחירות לכנסת גנץ יתחבר אם לפיד ויהיה ראש ממשלה ויעיף את כל החרדים לאופוזיציה ושם תמיד כולם מתאחדים כי נמאס הממחלוקת וזה הורס את החינוך של הילדים שלנו
עניין19.12.18
דפקנו אותם בירושלים, נדפוק אותם בכל הארץ!
חיים שולמן19.12.18
מוכנים לשבת עם ערבים העיקר שאגודה לא תקבל כלום. מה שבטוח שהלבוש הוא תחפושת לאלה שמתנהגים כחילונים, גונבים מנדטים והכל בשם התורה, עושים את התורה קרדום לחפור בה. ביום הדין שום רב שאתם מסתתרים מאחוריו לא יעזור לכם,כי האמת הנקיה היא שכל המלחמה היא על ג'ובים. שליחי ציבור שלא הציבור מעניין אותם, ולא טובת
אני19.12.18
9
שהיא תשב בראש השלחן .הלכה פסוקה
דוידי20.12.18
8
דגל התורה, תמכתי בכם, הצבעתי לכם, אבל יש גבול!!!!!!! מה עלה לכם לראש????? אז תיק תכנון יילך לאגודה, מה קרה?? עדיף שזה יילך לבית היהודי?לליכוד?רק בשביל ש"גם לי גם לך לא יהיה"???? תתבגרו קצת! ותחשבו על כלל הציבור החרדי, לא רק על הג'ובים שלכם. אם תמשיכו ככה תאבדו את המצביעים שלכם.
ליטאי19.12.18
7
יופי נו מה הרווחתם דגל? - אל תשכחו שראש השנה חל בא' בתשרי התאריך הזה לא מגיע בהפתעה. וכידוע לליטאים שבין אדם לחבירו אין יום הכיפורים מכפר עד שיירצה את חבירו. ובזה לא יועילו שום גדולי הדור ושרי התורה - עד שירצה את חבירו. גדולי התורה ושרי התורה לא יכולים למחול בשם חבירו - וידוע לכולם שכל המחלוקת אינה
שמש19.12.18
6
להחזיק תיק תכנון ובניה צריך לדעת וניסיון ומשנ מונטג הוכיח שיודע להחזיק את זה הוא פיתח אח חפציבה מי שזוכר וסלונים חלק מרמה ב' רמה ג' כמובן , וזה התודה שהוא ואבוטבול מקבלים
אהרן20.12.18
5
דגל התורה בפשיטת רגל רוחנית, אבוטבול נתפס בקלקלתו, ומה נשאר... עצוב שאלו פניהם של עסקני הציבור החרדי, פלא שההישגים שלהם שווים לאפס, ולא פלא שהציבור החרדי שלח אותם לאופזיציה
יגאל19.12.18
4
טוב שמראים את הפרצוף שלהם, לא תורה ולא דרך ארץ
יוסי19.12.18
3
לאחר כל התגובות אני לא מבין דבר אחד למה נראה שאיש מדגל יותר ירא שמים מאגודה וכן להיפך הכל זה ג'ובים ותו לא כבר מזמן הגענו למסקנה שלצערנו משתמשים ברבנים לאינטרסים האישיים וכמובן שלא נגיד שמפלגות ש''ס ויהדות התורה הם כמו הליכוד והבית היהודי וכו' וברור שיש פה קצת לשם שמיים אבל רק קצת ומי שעדיין תוהה ב
ש20.12.18
2
דרעי? או גפני? או אולי מקלב שהתגלה כמקלב חדש? הכי מתאימים?
אני19.12.18
1
מושחתים, נמאסתם!
רמה ג19.12.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24
ש

ללא הלוואות או גמ"חים!

האפליקציה שתשאיר אתכם בסוף כל חודש עם יתרה בעו"ש

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 08.05.24

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 08.05.24

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 08.05.24

"נכבד אתכם"

האב השכול קורא לחרדים: "בואו והגיעו לבתי העלמין"

כיכר השבת | 07.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24

אסונות בין הזמנים

טרגדיה: אברך בן 42 טבע למוות בחוף הנפרד בבת ים

קובי רוזן | 07.05.24