כיכר השבת

פסק דין נדיר

תבעו עמותת חסד חרדית ו'נזרקו' בידי בית הדין

שתי נשים חרדיות שתבעו את מעסיקן בטענות כי הוא התעמר בהן ופגע בבריאותן, נדהמו כשבית הדין לעבודה הפך את היוצרות וחייב דווקא אותן לשלם לו, תוך שבית הדין אף נוזף בהן (חרדים)

22
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ה בטבת | 02.01.19
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לידיעה
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לידיעה (צילום: פלאש 90)

פסק דין נדיר ניתן השבוע בבית הדין לעבודה בירושלים, נגד שתי עובדות חרדיות בעמותת הצדקה "נווה צדקה וחסד" - שהפכו מתובעות לנתבעות. הן תבעו את העמותה במאות אלפי שקלים, אך לבסוף חויבו בעצמן לשלם לה עשרות אלפים.

עיקר העתירה, המתפרסמת כעת לראשונה ב'כיכר השבת', עסקה בטענות מפורטות על התעמרות הבעלים החרדי בעובדות אלו, בעת היותן בהיריון.

בנוסף, העובדות טענו לנזק בריאותי שנגרם להן, בשל העובדה שהבעלים עישן במקום העבודה הנחשב למקום ציבורי.

הסכומים שהנשים תבעו את מקום עבודתן הסתכמו במאות אלפי שקלים: האחת תבעה בסכום של 504 אלף שקל והשנייה בסכום של 470 אלף שקל.

אלא שבהחלטתם קיבלו כאמור שופטי בית הדין דווקא את טענות עורך הדין של העמותה, יעקב שטרית, לפיהן ההתנהלות של התובעות כלפי בית הדין הייתה מזלזלת לאורך כל ההליך.

"מצאנו ממש בטענה זו", כתבו השופטים, והוסיפו את המשפט המכריע, לגבי עצם התביעה: "כתב התביעה כולל טענות מן הגורן ומן היקב, שהוברר מתוך העדויות כי לפחות לגבי חלק מהן התובעות עצמן מכחישות אותן במפורש".

פסק הדין הנדיר (צילום מסך)

עוד כתבו השופטים בהחלטתם: "ביחס לחלקים אחרים מן התביעה הוברר כי נטענו בעלמא ולא נעשה אף מאמץ להוכיחם. באותו אופן הצביע ב"כ הנתבעת בסכומיו על כך שברכיבים רבים לא טרחו התובעות לבסס בתחשיב ובאסמכתאות נדרשות את הסכומים הנתבעים, ועד כדי כך הגיעו - שברכיב ההפרשות הפנסיוניות אף לא טרחו לנקוב בסכום כל שהוא".

"עוד הוברר", כתבו השופטים, "כי יש שינוי גרסה ביחס לסכומי התביעה בין כתבי התביעות, התצהירים והסכומים, שוב ללא כל הסבר. בכך יש להצביע על מידת הרצינות שייחסו התובעות עצמן לתביעות שלהן".

"לאלה מצטברות מסקנותינו בדבר חוסר מהימנות ממשי בגרסת התובעות, ובכך שהובהר שאין ממש בכמעט כל רכיבי התביעה, ולכל אלה מתווספים הסכומים המופרזים שנתבעו. הגשת התביעה בנסיבות אלה, כאשר ברור כי בחלקים נכרים ממנה אין אף התובעות עצמן מאמינות, מהווה ניצול לרעה של הליכי משפט, וביזוי ההליך השיפוטי כביכול העלו התובעות על הכתב טענות מכל מין וסוג ו'ישחקו הנערים לפנינו'...".

בהחלטה הסופית שניתנה השבוע בבית הדין האזורי לעבודה, נקבעע"י השופטת שרה ברונר ישרזדה, כי אחת הנשים תשלם לעמותה 40 אלף שקלים והשנייה תשלם 36 אלף שקל. רק באשר לנזקי העישון, נקבע כי יש סוג של צדק בטענתם של התובעות וכי על העמותה לשלם לכל אחת סכום של 1,000 שקלים.

תוכן שאסור לפספס
22 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
11
מפסק דין עולה שהתובעות שיקרו!
אברהם04.08.19
10
אני חושב ששתי העורכי דין סגרו דיל בינהם. אחרת למה שהעורך דין יקח תיק מלכתחילה שהוא יודע שלא יצא לו מזה כלום. ולא התאמץ להביא ראיות כמו שהשופטת ציינה..ממש שערוריה!!
ללא שם03.01.19
9
משהו מכל התגובות מכיר את מנהלי העמותה? גם אני לא מכיר, אבל אולי תחשבו על 2 העובדות שהחליטו לחמוס את בעל הבית שלהם שלא בצדק, בית הדין ראה את זה ולימד אותם לקח, ילמדו כל מי שסתם רוצה להרוויח כסף שלא ביושר, שיזהר. בכלל היום נהפך שלבעל הבתים יש רק חובות ובלי שום זכויות ולעובד יש רק זכויות בלי חובות, צרי
דני דונג03.01.19

הצגת כל התגובות

8
''ההתנהלות של התובעות כלפי בית הדין הייתה מזלזלת לאורך כל ההליך.''. למה מי אתם בכלל?? אתם צריכים להוציא פסק בהקשר לגוף העניין, מה אתם מערבים את הפגיעה בכבודכם?! להלן עוד ליקוי חמור: "עוד הוברר", כתבו השופטים, "כי יש שינוי גרסה ביחס לסכומי התביעה בין כתבי התביעות, התצהירים והסכומים, שוב ללא כל הסב
קולט דברים02.01.19
"... בהחלטתם קיבלו כאמור שופטי בית הדין דווקא את טענות עורך הדין של העמותה, יעקב שטרית, לפיהן ההתנהלות של התובעות כלפי בית הדין הייתה מזלזלת לאורך כל ההליך" - אתם הבנתם את זה? זה מה שמצאו השופטים הנכבדים לאמץ מתוך טענות עו"הד של העמותה - שום דבר ענייני, רק "מחאתו" על כבוד תורת ביה"ד לעבודה...
ואתה תחזה03.01.19
7
לעשן במקום ציבורי אם אכן עשה כך שיתביש לו...
אני02.01.19
6
אין אני בא לצדק את העמותות . וכפי שכבר נכתב הרבה מהם פותחים עמותה לפרנסת יקירהם. על אף שלכאורה אין עם זה בעיה.שהרי כשם שאני יכול לעזור לכל אדם. וודאי שאוכל לעזור ליקירי. ובפרט שאני מוריד עוד כמה אנשים מהסטיסטיקה של מצב העוני שהרי עכשיו הם מסודרים. אך לענינו ובגלל האי סדרים שיש בעמותות אנשים עובדים ש
קובי03.01.19
בואו נלמד מזה ששום אדם או עו״ד משועממם שמחפש לעשות כסף קל על חשבון מעסיקים או מנהלים לא להכנע בשום אופן יש שופטים בירושלים וסוף השקר לצוף חטפו סכום לשלם קנס ובצדק דיי לסחטנות!!!!
חיים03.01.19
5
תביעת שווא
בני03.01.19
4
הטעות היא של העורך דין שניהל את התיק בצורה שלומיאלת אבל הבעסה שהם צריכות לשלם לו בקיצור אכלו אותה בגלל עורך דין דפוק שיפרסמו את שמו
ישראל ציוני02.01.19
3
הם עושים חסד עם עצמם ועם משפחותיהם ולא עם אפחד אחר.... לאישתי היה בדיוק את אותו הסיפור בעמותת חסד ידועה בירושלים אפילו לא ניגשנו לתבוע אין טעם בלהיות אדם קטן מול מערכת משומנת של עורכי דין....לא עובד...
מניסיון מר 02.01.19
רוב הציבור לא יודע שהרבה אנשים פותחים עמותות חסד כדי לפרנס את עצמם ואת המקורבים אליהם ולסדר לילדים שלהם דירות שהרי מותר לקחת 49אחוז לעצמם זה עולם השקר שאנחנו חים בו
יוני02.01.19
2
אנשים לא מבינים שמדובר בנוכל , רמאי משורש נשמתו וזה נורא קשה לתפיסה שככה פסקו לא ברור איך קרה?!
אני גם תבעתי את העמותה הזאת ובצדק03.01.19
1
אני עקבתי אחרי אדם הלוקח לחמים ממאפיות למשפחות נזקקות במרכאות וראיתי שחילק רק לבניו בנותיו אחיות אשתו וכו אשר כולם עמידים עם וילות וגיפים שיהיה להם לבריאות אבל למה לשקר את בעלי המאפיות?
משהי03.01.19
.
אזרח03.01.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 16:08

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 12:18

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 12:05
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

צפו בתיעוד נרחב

עם רבנים וראשי ישיבות | מעמד הקבלת פני רבו אצל הינוקא

חנני ברייטקופף | 30.04.24