כיכר השבת

חשיפת 'כיכר השבת'

רבני 'הפלג': זו הסיבה שלא נשתתף כלל בבחירות הקרובות

רבנים נוספים מ'הפלג הירושלמי' מצטרפים להחלטה שלא להצביע כלל בבחירות המתקרבות לכנסת במכתבים שפורסמו הבוקר בבטאון 'הפלג' - 'הפלס' בהם הם מסבירים את ההחלטה (חדשות חרדים)

67
חזקי שטרן | כיכר השבת | י"ב בשבט | 18.01.19
מועצת רבני הפלג הירושלמי
מועצת רבני הפלג הירושלמי (צילום: באדיבות המצלם)

חשיפת 'כיכר השבת': רבנים נוספים של מפלגת 'בני תורה' מצטרפים להחלטה לפיה 'הפלג הירושלמי' לא ישתתף בבחירות הקרובות לכנסת ה-21 וכן לא יתמוך ברשימת 'יהדות התורה' ולא יצטרף לכל קונסטלציה של איחוד המפלגות החרדיות.

כזכור, השבוע נחשף ב'כיכר השבת' מכתבם של הגר"צ פרידמן והגרב"ש דויטש, נגד ההשתתפות בבחירות הקרובות, ועתה הצטרפו גם הגר"א דויטש, הגרא"ד אוירבך והגר"ע אוירבך לאיסור, זאת במכתבים המתפרסמים הבוקר ב'הפלס'.

בתוך דבריהם הבהירו רבני 'הפלג', כי לא מדובר בהחלטה ההופכת את פסק ההלכה של גדולי התורה שהורו עשרות שנים להשתתף בבחירות, אלא זו הנחיה רק לבחירות הקרובות, עקב חוסר אמון בחברי הכנסת של המפלגות החרדיות המתמודדות. הם מציינים כי גם בעבר היו מקרים שגדולי הדור הורו שלא לתמוך באף אחת מהמפלגות.

הגר"א דויטש, מצטרף להוראתם של הגר"צ פרידמן והגרב"ש דויטש שנחשפו ב'כיכר השבת', ומבאר את פשר ההחלטה שלא להשתתף בבחירות וכותב כי "רבותינו עמודי עולם ובראשם מרן החזו''א זצוק''ל ואחריו רבינו הגדול האבי עזרי ועמו מרן הקה''י זצוק''ל ראו חובה ומצוה גדולה להשתתף בבחירות הארציות והעירוניות, כי ראו שדרך זו נאותה להצלת שארית הפליטה שומרי משמרת הקודש ואין בה סתירה להתנגדותנו הנחרצת לשלטון הציוני הכפרני, ואף ראו בעצם ההצבעה קידוש ד' כאשר ציבור גדול מכריז ד' הוא האלוקים אין עוד מלבדו ובדרך התורה נלך, וידוע שמרן הגר''א קוטלר זצוק''ל טרח להגיע ממקומו שבארה''ב לחזק את הציבור במערכות הבחירות. וכידוע שרק לאחרונה זכינו בס''ד לקידוש ד' בבחירות העירוניות, ועלה עכשיו הנדון בענין הבחירות הארציות הקרובות".

בהמשך דבריו הוא מותח ביקורת חריפה על הנציגות החרדית בכנסת וכותב: "והנה כאמור דעת התורה של רבותינו זצוק"ל היא שיש להשתתף בבחירות, אמנם מכיון שעצם נטילת חלק בבחירות היתה רק מפני הצורך, והכונה היתה להיאבק עימם בדרך זו ולא להתחבר עמהם ח''ו, הורונו שיש לשקול בכל פעם אם מתקיימת מטרה זו או לא [וכבר היו דברים מעולם שהורונו שלא לתמוך באף אחד].

"ולעת הזו שנתרבו הגזירות והפרצות והנציגים אינם נלחמים בהם, ואף משתפים פעולה עם השלטון בטענת הרע במיעוטו, ועושים כל שביכולתם להשתיק כל קול מחאה נגד השלטון, ומנסים להתעות את הציבור כאילו אין גזירות, פשיטא שהיא הנותנת שלא לתמוך בהם ובכך נודיע שלא דרכם דרכנו [וכל תמיכה בהם בכל צורה שהיא תהווה כלפי הציבור שמבחוץ הסכמה פורתא לדרכם]. ולכן מנועה לעת עתה סיעת בני תורה ליטול חלק בבחירות, וכך היתה דעת מרן הגר''ש אויערבאך זצוק''ל בשנת תשע''ה וכ''ש עתה שהורע המצב מאד".

הרב דויטש מוסיף לסיום, כי "דרכי ההשתדלות והמלחמה בעת הזו היא שנמשיך למחות בכל תוקף נגד גזירת הגיוס, הן בקום עשה והן בשוא''ת וכמו שהרחיב הגרצ''פ שליט''א, ובשמירת בתי החינוך שמחנכים להמשיך בדרך המסורה לנו מדור דור בלי שינוי ללא השפעה ומעורבות כל שהיא של השלטונות".

הגרא"ד אוירבך והגר"ע אוירבך כתבו במכתבם: "ג''א מצטרפים לדברי הגאונים הגדולים שליט''א, וכאשר הוסברו בטו''ט ודעת בדברי הגאון הגדול רבי אשר הכהן דויטש שליט''א, וכזאת היתה דעת אחינו הגדול מרן רבינו שמואל זיע''א בכל האמור ובכך שכל מערכת בחירות נדונית לעצמה".

הגרא"ד אוירבך, רב ואב"ד טבריה, מוסיף כי "הדברים ידועים ומפורסמים כי ההליכה לבחירות מהפעם הראשונה ועד עתה היה ע"פ הכרעת החזו"א בעל פה (וכידוע שבעצמו הלך לקלפי) ובהכרעתם בכתב של מרנן הגאון ר' איסר זלמן מלצר זצ"ל והגאון מטשעבין זי"ע שפירסמו בחתימת ידם, ולא שייך להתווכח בזה, אמנם הוסיפו שבכל פעם צריך לדון לגופו כי תמיד זה בתורת הוראת שעה, ובזה קבע אחינו הגדול ר' שמואל זצ"ל כי לפי המצב עתה מצד הגזירות ומצד שני הנציגות החרדית שאינם ממלאים חובתם כראוי כי הישיבה בכנסת ובוועדות הפך לדבר פשוט שא"א לוותר ע"ז – היה לא תהיה".

תוכן שאסור לפספס
67 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
22
חבורת נוכלים, תומכי עופר ברקוביץ מי שכיום נילחם בליאון בעד חינוך חרדי ממלכתי בירושלים, שרץ בריצת האלונקות בעד הגיוס, קיפלו את הזנב והצטרפו לליאון לאחר שקיבלו את 'טיפת חלב' משם הם ילחמו נגד הגיוס... עכשיו לאחר שהתברר להם שאף אחד לא מסתכל עליהם לקראת הכנסת הם הסירו את מסכת ברקוביץ ועטו את מעטה הקנאות
יציב 19.01.19
21
שמעתי מאחורי הפרגוד שאם ברקוביץ יקים מפלגה לכנסת אנשי הפלג יצביעו בעדו ולא עוד הם יעבדו יומם ולילה להצלחתו הכותב בצער על אחים שעושים חילול שם שמים
חיים18.01.19
20
מי שמצביע עבור ברקוביץ ועובד עבור ברקוביץ לעיריה בגדר חוטא ומחטיא את הרבים, למה לא יוכל כיום להצביע עבור לפיד ומריעיו אשר יבטיחו להם הרבה כסף,
אברהם18.01.19
גפני תומך בחוק שמדרדר את שולי החברה החרדית לצבא בכל שנה ושנה מתגייסים 3000 בחורים (לפי נתוני הצבא שהובאו בכיכר השבת לפני כחודש-חודש וחצי). כל מי שקצת אין כח ללמוד או שנמצא באיזה משבר, האלטרנטיבה שלו כיום היא הצבא. מה שלא היה פעם.
חיים18.01.19

הצגת כל התגובות

19
הרי ברור שמהלך כזה ירע את מצב היהדות בארץ הקודש...חבל
יהודי של אמת18.01.19
18
רבני חב"ד ובראשם הרב הגאון הרב משה הבלין והרב הגאון יורקוביץ מומחים לאחד את כולם. יש ניסיון רב.
אברהם18.01.19
17
הציבור היחיד, אבל היחיד ממש, שאי אפשר לקנות אותו בגו'בים וכסאות, זה סימן שכל כוונתו אך ורק לשם שמים, אשרינו.
בני תורה18.01.19
16
את העזרה של נציגי הציבור בכל תחום אחר שלא קשור לגיוס הם מעלימים כדי שלא להסיח דעת ח"ו. יש הצדקה להצביע לברקוביץ ויש הצדקה לכל דבר. שרץ בק"נ טעמים. וכולנו יודעים שביום הבחירות הם באמת יצביעו למפלגות אחרות.
יהודי18.01.19
15
מאסר או מנוחיות התקנת ברז בביתו אחרי שלקח מרצונו ת.ז. מהמדינה, דהיינו שמסייע בכסף לעניני המדינה, מאידך הצבעה לכנסת אינה מסייעת לשום משרד ממשלתי אלא גורמת שכספך יגיע למקומות טובים יותר. 2) תעמידו את המחייבים להצביע מול השוללים ואזלינן בתר רובא
משה בן אברהם18.01.19
14
תנועת בני תורה היא לא פלג של אף אחד, היא תנועה עצמאית. הבסיס הרעיוני של התנועה הוא הקדשת החיים לתורה בלבד ולאגד ולרומם את ציבור האברכים עמלי התורה השוקדים על תלמודם מתוך הדחק, פתיחת קהילות קודש לבני התורה המתאגדים יחד, והתבדלות מכל מושגי וחיי העולם החילוני. התנועה מתנגדת לשילוב הציבור החרדי בחיים ה
יונתן18.01.19
13
הסייעתא דישמיא של המנהיגים תלוי בציבור שלו זה מסביר את המצב העיוור של רבני העצניקים
נתי18.01.19
12
הגאון רבי ראובן כותב בשעתו בספרו הבהיר ׳בעיות הזמן׳ שהחלטת מועצגה״ת אז לשקול כל פעם בכל בחירות אם משתלם וראוי להשתתף בבחירות או לא, שבעצם סברו שאין להשתתף ולהיות חלק ממדינת ישראל, ובכל פעם יש לשקול מחדש אם יש עת לעשות לה
טרויבע שלום18.01.19
11
אז פעם הבאה שהם מגיעים לאמריקה לבקש כסף ממני אני אגיד להם ש קודם כל ינצלו ת תקציבים ממשלתיים ואחרי זה יבואו לשנורר
David18.01.19
10
מעניין שברקוביץ עדיף מדעתם של רוב רובם של גדולי ישראל .
אברך מודאג18.01.19
9
זה הדרך של רבן של ישראל הגר"ש אויערבאך זצוקללה"ה אי לכך כל אחד צריך ודאי להצביע אך ורק לה' ולתורתו דהיינו דגל התורה. והדברים פשוטים. ואין צריכים חיזוק.
היהודי הנבון19.01.19
8
קישקושים ועוד קישקושים של אנשי קורח. וחושבים שהם עושים מצווה שלא בוחרים אבל הם עושים את העברה הכי גדולה. ורק עכשיו רואים מה קורה בטבריה ובבית שמש וכו אז לא רוצים לשמוע את השטויות שלכם. ועבד עליכם הייצר הרע ותקבלו כמה שקלים מסאטמר וזהו. ברוך אלוהינו שהיבדלנו מן הטועים . ואתם הטועים וממשכים רק לגרום ל
נתן18.01.19
7
יודעים בברור ש א י ן להם סיכוי וחבל לבזבז כסף ומשאבים לחינם-אני בטוח שאם יציעו להם לרוץ במפלגה מאוחדת- יהדות,ש''ס,והם-הם ירימו את הפראק וירוצו על ארבע לבחירות...
יאיר18.01.19
לא הבנת, הם כותבים שהם מתנגדים למפץ שכולל גם אותם.
חיים18.01.19
6
אז מי שמצביע נותן יותר כוח לעשות פשרות ולהיכנע ללפיד ולשנות הדרך החרדית שקיבלנו מהחזון איש, כל מי שלא מצביע ואומר שילחם נגד כל רצון הכי קטנה של לפיד מחזק את המלחמה בגיוס ומחזק את הצד שלא מתפשרים אפילו לא על נפש אן בת אחת!
ללא שם18.01.19
5
גדולי ישראל זצ"ל תמכו בהשתתפות בבחירות גם כשבן גוריון השמיד ילדי ישראל - וכשניתחו מתים - וכשגייסו בנות - ועוד ועוד ועוד. אולם היום שונה כהכרעת דעת רבני עץ. והמבין יבין????????
בחירות מצוה20.01.19
4
הסיבה לאיסור הפתאומי לבחור הוא כסף מסאטמאר
יהושע18.01.19
3
בס"ד שימו נציג של בני התורה באמיתיים שיהיה כפוף אך ורק לדעת תורה האמיתית באמת לאמיתה, וחס ושלום לא יסטה כמלוא נימה, ולא יכרע ולא ישתחווה חס ושלום, אבל למה להחרים ?? אין לנו כלל פחד שכולם יראו את הכוח הענק של בני התורה האמיתיים
עצניק18.01.19
2
הרי רצו להציע להם נציג משלהם שיוכל להלחם ולעשות כל העולה על רוחו וא"כ למה מתנגדים?
יוסי18.01.19
1
הזויים ומנותקים, ובעלי מחלוקת
השם ירחם18.01.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24