כיכר השבת

צפו בנאום הבכורה

יעקב טסלר נאם: "משבר באגודת ישראל? אנחנו חיים וקיימים"

יעקב טסלר, עוזרו לשעבר של סגן השר ליצמן, שמינויו כחבר כנסת עתידי וכנציג הויז'ניצאי אושר, נשא את נאום הבכורה שלו מול מאות העסקנים החסידיים בועידת אגו"י לקראת הבחירות. צפו (ארץ)

20
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ה בשבט | 31.01.19
נאומו של טסלר (צילום: 'הסקופים'. תמונות: משה גולדשטיין)

לאחר שוועידת אגודת ישראל אישרה היום (חמישי) באופן סופי את הרכב נציגיה ברשימה לכנסת, לקראת הבחירות הקרובות, הכולל נציג חדש לחסידות ויז’ניץ - עלה הנציג, יעקב טסלר, לשאת נאום בכורה ראשון כח"כ עתידי.

בהסכם המורכב שנחתם בסופו של יום בין הסיעות החסידיות, הוצב טסלר במקום השלישי מטעם 'אגודה', והחמישי - אחרי שקלול הריצה המשותפת עם דגל התורה.

טסלר ואייכלר, הוויז'ניצאי והבעלזאי

כזכור, המתיחות נוצרה מול חסידות בעלזא, שנציגה ח"כ אייכלר נדחק למקום השביעי, אך לפי הגרסה האחרונה של ההסכם, טסלר הוא שיצטרך להתפטר ראשון בשרשרת הסכמי הרוטציה המסובכים, במידה ויהדות התורה תשיג רק שישה מנדטים.

טסלר, עוזרו לשעבר של סגן השר ליצמן, מרענן בנוכחותו את רשימת אגודת ישראל - לראשונה מזה עשור, והוא מתיישב על מקומו של מנחם אליעזר מוזס, נציגה הפרלמנטרי של וויז'ניץ עד כה.

לאחר שההסכם אושר פה אחד ב'וועידה', עלה יעקב טסלר לשאת נאום ראשון, כחבר כנסת עתידי. "הנני העני ממעש, נרגש ונפחד", פתח טסלר, "נוכח השליחות החשובה שהוטלה עלי במעמד זה, כשזכיתי להימנות כנציג אגודת ישראל".

ההסכם שנחתם באגודת ישראל (צילום מסך)

לדברי טסלר, "אגודת ישראל היא ביתי - התנועה הקדושה שיסודה בהררי קודש בידי גדולי ישראל זכותם יגן עלינו, ומונהגת בעוז ובגדולה בידי מרנן ורבנן חברי מועצת גדולי התורה שליט"א".

"ביום הזה", עבר טסלר לנימה אישית, "עומדים לנגד עיניי דבריו הקדושים של מורי ורבי מרן אדמו"ר מויז’ניץ שליט"א, שאומר תמיד: 'אגודת ישראל איז נישט קיין פארטיי, אגודת ישראל איז א הייליגע מפעל וואס האבן אויפגעשטעלט גדולי ישראל כדי צו קענען האלטן דאס יידישקייט' (אגודת ישראל איננה מפלגה. אגודת ישראל היא מפעל קדוש שהקימו גדולי ישראל, כדי להחזיק את היהדות).

"ואכן, כאשר ידוע לכולם, נציגי אגודת ישראל בכנסת ובממשלה הם המוערכים והטובים ביותר - ולא רק לציבור שולחיהם; הם זוכים לקדש שם שמים יום יום בעשייתם ובהליכותיהם, בבחינת 'ראו מה בין בני לבין חמי', ו'צאו וראו מה הבריות אומרות עליהם, אשרי מי שגידלם, אשרי מי שלימדם תורה'", השתפך הנציג הוויז'ניצאי במחמאות על חבריו העתידיים לכנסת.

"אשר על כן, אני מרגיש את גודל הזכות בעיניי לשמש נציג חסידות ויז'ניץ, הסיעה המאוחדת באגודת ישראל, וזו גם חובה נעימה ומחייבת, להיות חלק מנבחרת מכובדת, אנשי מעשה מופלאים, שרשרת זהב של עשייה קדושה בגאון ובתפארת למען קדשי ישראל והיהדות החרדית".

מאשרים את ההסכם

טסלר המשיך בפאתוס: "ההתכנסות המיוחדת כאן של הכנסייה הארצית הינה היסטורית ומרגשת. זכינו אמש להופעתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א. מי שהיה במעמד ההיסטורי וכל מי שנמצא כאן בימים אלה רואה בחוש את האחדות הגדולה של כלל הקהילות באגודת ישראל, את הרוח החיה, ואת חדוות העשייה של הפעילים והנציגים מכל הארץ".

"מורי ורבותי", עבר הנציג הוויז'ניצאי להתייחסות אקטואלית, "כל מי שמדבר על משבר באגודה כביכול, מוזמן לבוא ולראות איך תנועת אגודת ישראל חיה ופועלת, קיימת ומתגברת, ב"ה. אגודת ישראל תמשיך להוביל את סדר היום בציבור החרדי ביתר שאת. ובוודאי נמשיך הלאה ונצליח בעזרת השם בבחירות הקרובות בכוחות משותפים".

כאן הוא עבר לפרגן לנציגי וויזניץ הקודמים בכנסת: "ברצוני להעלות על נס ולשבח את ידידנו היקרים, שלוחי דרבנן, נציגי חסידות ויז'ניץ הרה"ח מנחם אליעזר מוזס, והרה"ח שמעלקא הלפרט, המייצגים בכבוד את חסידות ויז'ניץ באגודת ישראל, וזכו לקדש שם שמיים ולהגיע להישגים רבים לטובת כלל היהדות החרדית".

ליצמן. יכול להיות מרוצה

ואיך אפשר בלי אזכור הבוס הקודם: "חובת הוקרה מיוחדת למכובדי יו"ר הרשימה הרה"ח יעקב ליצמן סגן שר הבריאות, שזה מכבר משמש לי דמות ודוגמא לעוסקים בצרכי ציבור באמונה ובמסירות".

"ויהי נועם השם עלינו. שנצליח להגדיל כבוד בית ויז'ניץ, כבוד אגודת ישראל וכבודה של היהדות החרדית", סיים הח"כ העתידי את נאום הבכורה שלו, מאז הוכתר כמועמד וודאי בבחירות.

תוכן שאסור לפספס
20 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
11
לפני שהוא הופך למסמר דפיקות ע"י כולנו יש לתת לו את ה100 ימי חסד להוכיח את מה שעשה באדוד פעולה אין סופית למען הכלל
א 31.01.19
10
למי שלא יודע מנחם בעלזער מוזס היה עסוק כל היום אך ורק אם הרבי מבעלזא ויצג את עמדותיו בלבד כך שבעלזא החזיקו שני נציגים בכנסת כמה קדנציות
שוקי01.02.19
9
מכל ויזניץ. טסלר???
ראובן31.01.19

הצגת כל התגובות

8
לרענן את השורות עם חברה צעירים זה מבורך להביא מישהו שלא יודע לדבר עיבריס כמוי שצוריך, זה הרוך. הוא הופך ללעג לחוכא ואיטלולא. עם כל הכבוד לויז'ניץ, אני מאמין שיכלו למצוא אנשים יותר רהוטים ממנו. אנשים יותר מוכרים ממנו. נכון שהוא היה אינטער ווישער של ליצמן אבל כמה ניסיון יש לו? למרות שבכל כנסת חדשה נכנ
יהודי פשוט01.02.19
7
כך זה שאין דרך והכל כבוד. היה ועידה שאדם לאדם זאב.
אגודאי03.02.19
6
ע"ע בחירות ירושלים
אלי01.02.19
5
גם לידחוק את בעלז שהרבי מבוגר יותר מהרבי מוויזניץ גם לידחוק את אייכלר שמבוגר וותיק יותר, התשובה רק אחד טסלר עוזר של ליצמן שנידחף לכנסת טסלר מייצג את גור וליצמן לא את וויזניץ
משה31.01.19
4
זייברט מול טסלר שלמה רוזנשטיין מול טסלר איגור מול טסלר ועוד הרבה יותר ראויים ממנו!?!?! זה עוד תרגיל מסריח של ליצמן ואתם תראו את זה הקלפי.
שימי01.02.19
3
יפה לך הייליגע...
יוני01.02.19
2
הילד חסר ניסיון לדעתי, ללא ביטחון עצמי כלל, במועצת העיר היה זבוב, בכנסת זבוב צולע, היה צריך להשאיר את מוזס לפחות אפשר להשתעשע קצת,
חיים31.01.19
1
חבורה של גיזענים
נחמן ישורון31.01.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24