כיכר השבת

לאחר שעורר לצניעות בהלוויה

הסתה חמורה נגד רבה של מודיעין עילית: 'חשוך - שיתפטר'

נשות תקשורת והרשתות החברתיות מפנות אש צולבת נגד הגר"מ קסלר, שלטענתן תלה בנשים את האשמה לאסון התהפכות האוטובוס, כשזעק בהלווית שתי ההרוגות: "קצת יותר צניעות ובושה" (ארץ)

173
אבי רבינא | כיכר השבת | ז' באדר א' | 12.02.19
ההספד שהסעיר (צילום: כיכר השבת. תמונת הגר"מ קסלר, ארכיון: קובי הר צבי)

הטרגדיה הקשה שטלטלה השבוע את הציבור החרדי בכלל - ואת העיר מודיעין עילית בפרט - בהריגתן של שתיים מתושבות העיר באסון התהפכות האוטובוס, הובילה את המרא דאתרא הגאון רבי מאיר קסלר לעורר בהספדו בהלוויתן לעורר את הנשים בענייני צניעות - ולמתקפה שלוחת רסן נגדו עקב כך.

כזכור, בהספדו התייחס רב העיר לענין בו לדעתו הנשים החרדיות צריכות לשפר את התנהגותן, והיו מי שהבינו מדבריו כאילו הוא מאשים את ציבור הנשים בהתנהלות חסרת צניעות שבגינה לכאורה אירעה התאונה הקשה.

בעקבות כך, מספר אנשי תקשורת, בהם גם נשים המתגוררות בעיר מודיעין עילית, פתחו נגדו במתקפה חמורה, תוך הסתה וסילוף דבריו.

כך לדוגמה אשת התקשורת ג'ודי ניר מוזס, שצייצה: "פשוט לא ייאמן. איזה רב עיר אידיוט, חשוך - ועוד מקבל משכורת מאיתנו משלמי המיסים. אני קוראת לראש העיר מודיעין עילית להעיף אותו הביתה לאלתר".

פנינה פויפר, פעילה חרדית במפלגת 'העבודה', כתבה: "עומד גבר עם כוח ומיקרופון, מול נשים שלא יכולות לענות, ומאשים אותן. שיתחזק קצת בבין אדם לחברו" - תגובה שחזרה על עצמה באופן זה או אחר בהתייחסויות רבות לדברי הרב, בעיקר ברשתות החברתיות.

בנוסף, במספר לוחות מודעות ברחבי העיר מודיעין עילית נתלו היום מודעות, על ידי אלמונים, בהן נכתב: "אתן לא אשמות" - כמסר נגד אמירתו של הרב במהלך ההספד.

המודעות שנתלו היום בעיר החרדית (באדיבות המצלם)

אלא שכתב 'כיכר השבת', שהשתתף במסע הלוויה ההמוני, חוזר כעת אל הספדו של הרב, ומציג תמונה שונה מזו שפורסמה.

והנה הציטוט המדויק והמלא מדבריו של הגאון רבי מאיר קסלר, במרא דאתרא של מודיעין עילית: "אני לא רגיל לנסוע באוטובוסים, אבל אני שומע אברכים יקרים שמאוד מאוד מפריע להם, קשה לדבר על זה: נשים משוחחות בטלפון. זה נראה נורמלי היום, פעם זה היה דבר חריג, אישה הייתה מתביישת לדבר בטלפון ברשות הרבים".

"אישה יושבת באוטובוס, היא מדברת בקול, היא מדברת על נושאים אישיים, היא מדברת על כל מיני עניינים - ויושבים אברכים, יושבים צעירים, הם לא אמורים לשמוע את הדיבורים האלה. אני שומע לפעמים, גם מהרבנית (אשת הגר"מ קסלר. א.ר.) שחוזרת ואומרת: 'תשמע, מספרים על שידוכים, מדברים על זה ועל זה'...".

"קצת יותר צניעות, קצת יותר בושה". זעק הרב, במשפט שככל הנראה הדליק את הפמיניסטיות.

Your browser doesn’t support HTML5 audio

דבריו המלאים של הרב קסלר, בהספדו. האזינו

בנימה פייסנית יותר הוסיף הרב קסלר: "אני לא אומר שצריך לגעור... אני רוצה לעורר יותר את ציבור הנשים לחשוב קצת: מדברים (עם) מי שנמצא בסביבה שלנו... האם ראוי שישמעו את הדברים האלה או לא? זה אחד מהפגעים של הדרכים".

"אישה שיוצאת מהבית, מה היא צריכה לחשוב לפני שהיא עוזבת את הבית? האם אני עכשיו מתלבשת באופן שיש לקב"ה נחת רוח מההופעה שלי או חס ושלום להיפך. תחשבי רגע אחד לפני שאת יוצאת מהבית", המשיך רב העיר בדברי התוכחה.

את החלק הזה בהספדו סיים הגר"מ קסלר כשאמר: "בהבלי הזמן אנחנו שוקעים ונסחפים אחרי מוסכמות, בלי לחשוב. תחשבי: את נוסעת לירושלים, יספרו לך פתאום שהמשיח הגיע - הוא יבוא בהיסח הדעת - את תבדקי את עצמך מכף רגל ועד ראש; תתלבשי באופן כזה שתרגישי גאווה".

יודגש, כי דברים אלו באו לאחר דברי תוכחה שהשמיע רב העיר לציבור הגברים, בנושאי 'עין טובה' והימנעות ממחלוקת.

סילוף דברי הרב בעקבות ההספד המדובר, הגיע עד כדי שלפני זמן קצר מקבל כותב השורות שיחת טלפון מנורית לויליכט לחיאני, מפיקת התכנית "עושים צהריים" עם יעל דן בגל"צ, ששאלה: "אבי, זה נכון שהרב התכוון שנשים אשמות בתאונה הנוראית?"...

מעניין לציין, כי כתב 'כיכר השבת' שוחח עם מספר נשים מהעיר מודיעין עילית, שבניגוד למצטייר דווקא הביעו התלהבות, וחיזקו את דברי הרב קסלר.

"עמדנו בהלוויה, שמענו את דברי הרב, והרגשנו שהוא נוגע בנקודות המדויקות בהן צריכות חלק מנשות העיר להתחזק. הרב לא האשים, ולא בא בטענות. הוא בסך הכל עורר את ציבור הנשים - כחלק מתפקידו כרב העיר", בטוחות הנשים החרדיות הללו.

תוכן שאסור לפספס
173 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
78
הסתה היא להאשים חפים מפשע על מנת שהם ישלמו את המחיר. לשלח בהם ציבור. זה מה שהוא עשה. מה שהן עושות זו מחאה.
התבלבלתם14.02.19
77
יהיה מעולה אם יתפטר. בגללו כולם חושבים שבית שמש היא כפר נידח של משמרות המהפכה באיראן. עצוב שיש רבנים שיודעים להסית ולפלג ככה. מוציאים ליהדות שם רע בעולם. לצערי בינם לבין יהדות יש צירוף מקרי בלבד.
דן14.02.19
76
מעדיף למות ולא לגור במודיעין עלית עיר דוחה שונאי ישראל העצים לא רוצים לגדול שם
שלמה12.02.19

הצגת כל התגובות

75
למוסדות שלנו... ב"ה אתן נגד דעת תורה ורבנים. תפתחו מוסדות לבד ללא רבנים עם רבניות אנחנו נמשיך בדרך ישראל סבא.
דבורה12.02.19
74
אמירה גסה מעליבה ודורסנית ללא שום עובדות או היגיון. ואין עליו הסתה בחברה החילונית (אף אחד לא דורש שיהרגו/יפצעו אותו) אלא יש ביקןרת נוקבת והגיונית כנגדו.
חילוני לא פמיניסטי 14.02.19
73
הנשים הפנימינסטיות הן פשוט חולות נפש, לא צריך להתייחס למשוגעות
יוסף12.02.19
72
הן גם מפתות את הגברים ממודיעין שבוגדים, הן אחראיות על אלו שנושאים משרות תורניות, ובסתר עושים תועבות. אבל למה להוכיח את מחליפי הזוגות החרדים במודיעין ואת הסוטים בקריה, ואת הרב בת"ת שמפנק את הילדים, אם אפשר עוד פעם לתלות את האסון בנשים ו"רק" לבקש מהן להתחזק? אחת מבפנים שיודעת... (ולא רק אני, גם עסקנים
הנהג והרכב שעצרו בצד היו רק השליח. תודה 12.02.19
אבל איפה שאני חיה, נשים כמוני שמחות לדברי חיזוק כאלה, ולא מחפשות את החטאים של השני אלא מתחזקות. תפסיקי לדבר על אחרים וכמה הם רעים ותחשבי מה תעשי בעצמך כדי להתחזק כי לכולם יש על מה, אם את באמת חרדית... ואם את לא, תכבדי את התרבות של משהו אחר ששונה ממה שאת חושבת. אני אישה עם המון ביטחון עצמי, ולא צריכה
מספיק עם דעות 12.02.19
71
עצם זה שנזעקות זה מראה שהן חשות אשמה בהתנהגותן. ועוד ממשיכות להחציף. ה' ירחם. ה' הטוב יכפר בעד ויאמר די לצרותינו. חזק ואמץ רבנו מאיר עינינו. מנהיג משכמו ומעלה. חש את כל אחד כבנו ממש!!!
נקוה לטוב12.02.19
70
הרבה פעמים , נשים הולכות איך שהולכת בגלל שבעליהם רוצים כך.
משה12.02.19
69
מפיה אנחנו חיים ? גם כן מפגרת אחת...... שתיסתדר עם הבעיות שלה קודם
רזי12.02.19
68
הרב וודאי התכוון לטוב, שנתחזק בעניין החשוב הזה, אבל לא נראה לי מתאים לדבר על זה בהלוויה וכביכול לומר שזה מה שגרם לתאונה... אבל כמובן שזה רב גדול וצדיק, זה רק עניות דעתי, קטונתי
א12.02.19
67
הגזמנו והגזמנו! אם איזה פאות אנחנו הולכות? איזה אורך חצאית... השאלה מופנית לגברים, איך הם נותנים לנשים שלהם לחטוא ולהחטיא את הרבים.. כשאני רואה זוג שהגבר ניראה אברך והאישה עם פאה ארוכה אני אומרת לעצמי זה זוג שהאישה שולטת על הבעל..!
חיותה12.02.19
66
מה הבעיה שלכם לשמוע את האמת?? זה לא נכון מה שהוא אמר? ואם זה לא נכון לגביכם תשמחו שאתם לא במקום הזה... אבל למה לצאת במחאה על האמת???? על מי אתן עובדות בדיוק... איפה הכבוד לתלמידי חכמים???
שרה12.02.19
65
הצבועים האלה שתומכים בגרועים שבאויבנו שמכריזים להשמידנו, פתאום מבקרים משפטים של רב קהילה ובלי בושה צועקים לו להתפטר, מדוע אף אחד לא מוקיע את השמאל הצבוע.
משה בן אברהם12.02.19
איזה הזוי אתה
ציפי12.02.19
64
הן רוצות להתפרסם נקודה. אם אם יצטטו את המילים המדוייקות של הרב זה לא יעניין אף אחד אז מעגלים כמה פינות וזה עף
מוטי12.02.19
63
הרב צודק במאה אחוז והתקשורת בישראל חוגגת על גבו . בקשר לנושא הטלפונים שנשים משוחחות באוטובוס כל מילה בסלע כאחת שנוסעת באוטובוסים אני שומעת שיחות של נשים שנראות מאוד צנועות בלבושן ומדברות בקולי קולות בטלפון וכל הגברים והנשים שומעים אותן לי בכל אופן מאוד מפריע וצורם נשים יקרות אף אחד מהנוסעים לא צריך
ללא שם12.02.19
62
אני לא חושב שהוא אשים .בדיוק כמו שהגברים חייבים להיתחזר כך גם הנשים.וכל אחד ואחת בנושא שנוגע להם
קובי12.02.19
טיפש מי שעוצם עיניים ואומר שמדרכי העולם הוא זה ולא מפשפש במעשיו עליו הרמבם אומר אלך עימכם בחמת קרי ח"ו
דבורה12.02.19
61
ממשלת המחשבות של הציבור החרדי ממשיכה בשיטתיות לכפות את רעיונותיה על הציבור, הפעם בלחץ נפשי. ניצול ציני של מותן של נשים בשביל המשך כפיית הציבור ללכת בתלם שהם טוו
נפתלי12.02.19
יש ממשלה כזו? מעניין כי היא חושבת בדיוק מה שאני חושבת. ומחזקת בדיוק את הנקודות שאני רוצה. הכופה היחיד פה זה אתה שלא מקבל תרבות ששונה ממך. מה זה עניינך שיש ציבור שרוצה ובוחר לחיות כך? תן לחיות בשקט ותדאג לבעיות שלך.
מספיק עם דעות 12.02.19
60
שהחוליגנים תלו על צניעות, זה באמת רעיון טוב לכשעצמו. לכסות כל מודעה כזאת שרואים, ככה יצא להם החשק לתלות מודעות שילדים לא צריכים לראות.
אבי קדוש12.02.19
59
תסלחו לי כולכן, כל הצייצניות המצטדקות. אין יותר פתוח ומבין ואינקלקטואל מהרב של מודיעין עילית. איש מורם מעל כל אינטריגות שמקריב את עצמו במקומות שאחרים היו מזמן בורחים.. ומיותר לדבר על נושאים רבים ומורכבים שהשתיקה והצניעות יפה להם. אין ספק שמדובר בצניעות אמיתית ובבושה שמתאימה גם לכל בן אדם רגיל מן ה
מיכל 12.02.19
58
אחרי שקראתי את דבריו הבנתי שאם הן מגזימות זה בכיוון השני, הרי בדבריו הוא מסית את הציבור נגד הנשים. הגברים מושלמים?
יצחק12.02.19
לאחר שהרב דיבר והוכיח את ציבור הגברים. תקרא את הכל
ע12.02.19
57
נכון הרב קסלר "חשוך" אבל זו קריית ספר ולכך הוקמה להיות עיר "חשוכה" ואנו גאים על כך ומודים על כך ימותו הקנאים
ללא שם12.02.19
היהדות היא יפה, ולא גועל נפש כמו שמצטייר כשרואים תגובות כמו שלך
יהודיה12.02.19
כשק חבטות שיעשו קצת חשבון נפש למש השם עשה את כל זה כדי שיתחזקו מה קורה לא מבינים את המסר מהשמים דייייייייייייייייייייייי ימות המשיח מה קורה לכם לכל הכותבים נירא לי הגזמתתם די די די!!!!
מודיעין עילית12.02.19
מתכוון לזה שהוא חשוך... פכככ, נותנים במה לכל אלה שהבנת הנשמע אינו בלקסיקון שלהם (שלהן במקרה הזה)...
מיכל12.02.19
56
מותר וצריך לעורר. לא צריך להיבהל! אדרבא כל אחד ואחת יפשפשו ויבדקו מה ועל מה ובוודאי שאין מקום להתקיף רב שמדם ליבו כאב ואמר...
עוד אחת12.02.19
לא דם לבו ולא נעליים. דיבר לציבור הנשים, ובדרך כלל עם נשים מדברים על צניעות.
איציק12.02.19
55
שומעות רק לדעת תורה.
ריקי12.02.19
אתה הדובר של המד"א?
דודי12.02.19
54
האם בגלל זה מתו ? אתמההה
בעיה קטנה12.02.19
דיבור באוטובוס זה עןד פרט מתופעה כוללת ששמה חוסר צניעות אגב הוא לא אמר שבגלל זה דווקא מתו. הרב עורר להתחזק בנושא למנוע עוד אסונות שכאילו
איש מבין12.02.19
53
פעם ולא מזמן הדברים שהרב אמר היו מתקבלים בלי שום עוררין כי מי שלמד ויש לו השקפה נכונה יודע שהרב צודק וצריך להתחזק. אבל בזמן האחרון נהינו מושפעים מהחילונים התועים לצערנו והאש אוכלת בקצה המחנה החרדי ודברים כאלה שיש להם מקורות בספרים ובכתובים שהרב לא המציא אותם מהבטן שלו הופכים לוויכוח ע'י אנשים
יוני12.02.19
52
הדברים צריכים להיאמר בעצרת שיעשו בשלושים בא נגיד, אבל עם כל הכבוד לרב, בהלוויה מדברים על הנפטר
מנדי12.02.19
51
בדור מי שיכול להוכיח
יעקב12.02.19
50
נשות התקשורת חבל שאתן מפגינות בורות מוחלטת בעניני דת וצניעות וגם מפגינות שנאה עיוורת לרבנים, אין לכן בכלל מושג מה דיבר הרב ומה ההלכה אומרת במקרים כאלו, הרב לא חרג ממנהג הרבנים מאז ומתמיד שהיה אוהד ואוהב אדם בין איש ובין אשה, וחבל שבגלל בורות אתם מנבלות את הפה.
יוסי12.02.19
49
רב שטופל אשמה על המתים עודם נטמנים. קצת רגישות!
דניאל14.02.19
48
אבל זה לא מביא רייטינג אז בוא נגזים ונספר שהוא האשים את הנשים בתאונה
דודו12.02.19
47
גם כשאני שמעתי את דבריו חשבתי שזה יכול להתפרש כהאשמה על הנשים.כשראיתי מי אלו שתקפו אותו, כל מיני פמיניסטיות רדיקליות, חזרתי בי
ללא שם12.02.19
46
ודאי כבוד הרב הגדול והיקר שליט"א צודק, שהרי זה תפקידו ואחריותו להציב מראה,לעורר את העם אנשים ונשים לתשובה, ובודאי רוב ככל הנשים צודקות, הן בסדר גמור, אבל "על ראש הגנב בוער הכובע", אותן שצועקות, מוחות, כותבות, צריכות צריכות לבדוק את עצמן. וסביר להניח הן לא תושבות המקום...
צודק וצודקות12.02.19
45
כתושבת מודיעין עילית וכאחת שנכחה בלוייה, אני מוחה, הרב צודק בכל מילה, אל תתנו ביטוי לערב רב,
בתיה12.02.19
44
שופכים דם של הורים וילדים??!אני מכיר אישית משפחות שנהרסו ע״י מנהלי הסמינרים המושחתים
משה12.02.19
43
תפקידו לעורר את ציבור-יראי-השם, והוא עשה את זה כמו שצריך תרדו ממנו, קרציות
הרב צדיק12.02.19
42
לא שייך שאדם עולה לאוטובוס וצריך לשמוע את כל הגיגים של השני. שיתכבד וידבר בשטח הפרטי שלו. אני לא בן ערובה. יש לך שיחת טלפונים עניינים בבקשה דבר דקה וסגור עניין. נכון שלנשים יש קול גבוה יותר אבל גם גברים חופרים.
יוסף12.02.19
41
צריך להיות מתאים לחיות בכזה מקום . רב האנשים בורחים משם
מינה12.02.19
טוב לך מעניין העיקר לזלזל באברכים שיושבים ולומדים יומם וליל מעניין כמה שעות אתה יושב ולומד????
מודיעין עילית12.02.19
בדיוק כמו בית"ר עילית.
אלפקה חרדית12.02.19
40
מהרה שיתביישו עפר לפיהן!!!!!!!!!!!! הם רוצות עוד אסון חלילה מה זה לפגוע ברב עיר צדיק
אדם12.02.19
39
פתגם ולפיו הצדיקים מתים בגלל חטאי הדור , או : הצדיקים מתים כי אינם יכולים לשאת את רשעות הדור , או: ה' חס על הצדיקים ומונע מהם לראות את האסון הממשמש ובא ( פירוש אחרון ע"פ אביי , בבא קמא ס ע"א ) ישעיהו נז א:" הַצַּדִיק אָבָד, וְאֵין אִישׁ שָׂם עַל לֵב, וְאַנְשֵׁי חֶסֶד נֶאֱסָפִים בְּאֵין מֵבִין, כִּי
ניב12.02.19
38
שיראה מה כתוב ברמב"ם
מודיעין עילית12.02.19
37
לא חשבתם עם זה?? למצוא אשמים לא יחזיר את המתים לחיים וגם לא ימנע את האסון הבא...
אישה12.02.19
36
1) נמאס מההטפות על צניעות כאילו אין עוד נושאים שצריך לתקן 2) נמאס מיודעי חשבונות שמים שתמיד אבל תמיד אחרי אסונות הם יודעים למה זה קרה ומי אשם
ירמיהו כהן12.02.19
35
טיפש
משה12.02.19
העולם הבא חבל!!!
דיייייייייייייי12.02.19
רב צדיק וקדוש שומעים את הזהירות במילים שלו ואת הרגישות ומבינים שאין טיפה של האשמה מכוונת כשמחפשים ללכלך - מוצאים גם אם זו לא המציאות !!!
להלה13.02.19
מוחה על ביזוי תלמיד חכם
עפרא לפומיך12.02.19
למה לכתוב כך וגם אם אינך מסכים - מי כותב כך על רב????
ירושלמית12.02.19
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
מיכל12.02.19
34
האם ראיתם פעם אינסיטלטור שמתפרץ לתוך הרצאה בקרדיולוגיה [מערכות הלב] ומביע את עמדתו "המקצועית" ? כל אספסוף המצייצות שמגיבות על דבריו של הרב קסלר, הם לא אינסיטילטוריות, אלא הם הפסולת של האינסטילציה [מה שמצוי באסלה] מה הם מתערבות בקרדיולוגיה ???
תמר06.03.19
33
לא מבינה את היהדות - סובלת מבעיית זהות קשה.. מחד "בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל", נשים לא השתתפו בחטא העגל, העם היהודי ניצל בזכות אסתר המלכה, מרים אחות משה, דבורה הנביאה ועוד. מאידך- דמן מותר היום.. כל גזרה משמיים על העם היא אשמתן? גברים נוהגים כל הזמן בדרך ארץ? שומרים את הברית? לא משוחחים על דברים
Shunit Hollande14.02.19
32
כמעט בכל פעם שנוסע בתח"צ בינעירונית או בתוך העיר נשמעות שיחות קולניות ל נשים/נערות המשוחחות בנייד ולעיתים האחת עם חברתה בקולי קולות כאשר לא פעם שומעים גם שיחות בנושאים שהשתיקה יפה להן ובפרט שיש במקום אזניים שאינן צריכות לקלוט במה מדובר. בנוסף, חובה לציין כי
פי האתון13.02.19
31
וקוראים לו sms. ככה אף אחד לא יצטרך לחלוק את התובנות שלו במרחב הציבורי...
אלי12.02.19
ואני לא מיבין למה אס אמ אס זה לא כשר
אליהו ראש ברזל14.02.19
30
פחות מתחבר לאנשים שרק מעוררים על צניעות.. אבל כשממול עומדות פמיניסטיות בכייניות, לא משנה, מה אני בצד שנגדם...
יוני12.02.19
29
בכתבה הוזכרה "פעילה חרדית במפלגת העבודה" - פייק ניוז! אישה שפעילה במפלגת העבודה לא יכולה להיות חרדית.כניראה הייתה פעם ועזבה את הדרך. שאר החילונים לא מסוגלים להבין מה זה חשבון נפש.
נפתלי12.02.19
28
בלוויה, בטח של אנשים שנפטרו בפתאומיות, לא מסבירים לציבור במה הם לא בסדר. פשוט שותקים וכואבים. זהו טעם רע שגובל בחוסר הבנה בסיסי. שנית, אין זה מתפקידו של רב עיר להוכיח את הציבור על דברים כאלו. אם יזמינו אותו לכנס התחזקות, יגיד הרב את דעתו; אבל כאן לא בקשו ממנו "דברי תוכחה" - אם כך, מדוע נזקק להם? ש
חנן. ב.12.02.19
הוא יגיד מה שהוא מבין לומר , ואם אתה חושב אחרת זה כי אתה לא מסוגל לקבל את האמת בפנים...............
חרדי חרד13.02.19
הוא לא דיבר על סיבה!
h13.02.19
אבל גם כאזרח מן המנין [שאינו רב כאמור] עליך לדעת כי כן, תפקידו של רב בישראל הוא להוכיח את בני עדתו ולעורר אותם להשתפר במעשיהם. ולגופן של הערותיך אז לראשית יש להסב את תשומת לבך לזה שאמרו חז"ל שההספד נועד ליללה ואפשר לייצר יללה מלסחוט את הרגש יללה שאינה מביאה לשום מקום ואפשר לייצר יללה של תשובה שאולי
החכם12.02.19
27
גם אם הרב צודק או לא צודק, בראש ובראשונה "ונשמרתם לנפשותיכם" הגורם האנושי הוא הגורם ברוב התאונות, ישוב הדעת, ריכוז,תשומת לב אך ורק לנהיגה, וזה מה שחסר לכולנו כנהגים ללא הבדל, וה' יאמר די לצרותינו", וד"ל! תודה למערכת המכובדת!
נוית לוי12.02.19
היא המקל הגורם הוא האוחז בראש המקל ואידך זיל גמור
יהודי12.02.19
26
גם אני שקראתי הבנתי שהוא כאילו מאשים את עזרת הנשים. בבקשה שאדם מדבר שידאג שיבינו מה שהוא מדבר . ולומדים את זה בפרקי אבות . בבקשה שיתקן ובפרסיה את מה שאמר
חרדית מירושלים12.02.19
ואלי גם לא דתי. ולכן לא מבין בשיח שלהם. Mind your own business
שמואל12.02.19
תקרא את תוכן הכתבה ותבין מה הרב אמר אלא א"כ אתה לא דתי ואין לך מושג בעניני הלכה וצניעות.
שמואל12.02.19
והרוב כן מחליטות להתחזק והמועט בטל ברוב וכמאן דליתא
אנכי12.02.19
אז אני כבר מבין שאתה ברברן וקשקשן.
הרוב12.02.19
25
רב צריך להוכיח ולעמוד על עקרונות ויסודות היהדות מה ההתרגשות מכמה לצים חצופים שמעודדים כול מה שנוגד את היהדות ושונאי מוסר ה'
מגיב23.02.19
24
"קבל את האמת ממי שאמרה" הרב צודק בכל מילה , נכון שיש עוד נושאים להתחזק בהם אבל זה לא אומר שהתוכחה הזאת לא נכונה מי שמחפש לחרחר ריב ומדון ימצא כיצד לעשות את זה בכל מצב !! והצעה למערכת להוריד את התגובות הקשות כנגד הרב אע''פ שזה חלק מהכתבה ושיש התנגדות בכתבה לדברים - בכל זאת לא ראוי ולא פשוט לקרוא את
להלה13.02.19
23
20 שנה אני גרה בעיר , כידוע שיש אסון צריך להתחזק אנחנו יודעות במה אתן טועות ביגוד ,פאות ארוכות ,איפונים , "בזכות נשים צדקניות ,נגאלו עמ"י ממצרים,
קרית ספרית 13.02.19
22
הבחין כי הוא הזכיר גם את הנושא של לשון הרע, גם נושא של צניעות, ועוד. זה תפקידו של רב להיות מוכיח בשער ולחזק את גדרי המצוות והקדושה במיוחד כשיש צרה בעיר. כך היו בכל הקהילות בכל הדורות, אם באירופה אם בצפון אפריקה. רב הוא לא יסמן ולא רק עובד סוציאלי, הוא גם מוכיח בשער, והכל יראים ממנו, ותמיד היו ליצנ
תושב ק. ספר13.02.19
21
הרויח ביושר רב את השנאה והביקורת כלפיו. כל פגיעה בכבוד האדם וחירותו תקבל מענה הולם.
R14.02.19
20
תדחפי את אפך לעניינים ש לא לא לא קשורים אלייך, את חילונית מתועבת, תישארי בזוהמה שלך , ואל תכניסי את רגלייך המלוכלכות למחנינו הטהור- כדי שלא תלכלכי את הנקיים.
יאיר13.02.19
19
ומאחורי ישבה כנראה בת משפחה של המיועד היא ביררה על הכלה והזכירה את שם השדכנית ,אותי בלי שידעה שאני יושבת לפניה שמעתי את כל ההתלבטויות ....
שדכנית 13.02.19
18
טרגדיה, מוות ואובדן הלב שותת דם ואנשים -נשים מנסים לעלות על איזה גל של משפט שהיה או לא היה? ומה היתה הכוונה וההתנגחות הזו. צמורמרת ובושה אוחזת בי. וכמובן כאחת שהיתה שם בלוויה לא נשמע ולו שמץ של תחושה כזו מפי אי מי. כולם מכוונים לחזק ולהתחזק להתעורר ולעורר. תגידו זה מה שיש לנו לעשות בעת הזאת???
מימי12.02.19
ורב בישראל מנצל את ההזדמנות כדי לקדם את האג'נדה שלו תוך אונאת דברים של נשים רבות.
רפאל12.02.19
17
מי שמעיזה פנים על רב שאמר בסה"כ להתחזק בצניעות, זה אומר עליה הרבה... נשים חצופות. מרימות ראש כנגד רב בישראל. גועליות.
א12.02.19
16
ומה עם המחלוקת? ומה עם החילול ה' הנורא ואיום שהיה בתקופת הבחירות?
המשגיח12.02.19
15
אכן תמוה שזה הבעיה שלו, ושכח מהמחלוקת בעיר של 2 הפלגים הליטאים, והמחלוקת של הלטאי - חסידי מחפשים את האשם אצל האחר
אבי רובינשטיין12.02.19
מנסה לחרחר ריב דייייייי!
הכל בסדר 12.02.19
14
ישראל ערבים זה לזה , ואת זה לא הרב המציא, הם נהרגו לכפרה של הדור וכולנו צריכים להתחזק הן בצניעות והן בבין אדם לחברו ולמקום. והנשים רח"ל לאיזה בור הם נפלו, שככה מעיזות לפתוח את פיהן על צדיק, " היזהרו בגחלתן"
יהודי12.02.19
13
אני מכיר את הרב. רב שכל קהילה היתה רוצה שיהיה זוהי חוצפה שאין כדוגמתה.
משה12.02.19
12
למשל זריקת אנשים מבית הכנסת כי יש לו רב אחר שהוא שומע לו
משב12.02.19
11
הגברים כמובן קדושים וטהורים ואין להם הירהורים לא ראויים או מעשים לא טובים, נו, הרי כל עסקן וכל מאכר נעשה רב. אבל כל הלשון הרע, הרכילות, ההשמצות, הפגיעה והלבנת הפנים ומה לא, של הגברים השוקדים על תורתם, בטלים בשישים מול החוצפה של הנשים חסרות הבושה, שמדברות בנייד הכשר שלהן בקול רם באוטובוס. והכבשים ה
שירי17.02.19
10
אני חושבת שכדאי אפילו למחוק את הציטוט של ג'ודי ניר מוזס קשה לקרוא דברים כאלה ולדעתי לא ראוי בכלל לחזור על הדברים
להלה13.02.19
9
חצוף וכוחני שכל מטרתו הפקרות האישה- "אני יעשה מה בא לי" על חשבון הזולת (חוסר התחשבות בזולת)- "שהגברים יתמודדו עם יצרם הרע"... התנועה הפמניסטית צמחה מתופעת המודרניזציה שהתפשטה בעולם ולדאבוניינו הגיעה גם לנשים החרדיות, שלא שמות לב שהם נסחפות אחר תנועה גויית שמסמלת את ההפך ממה שהתורה רוצה- צניעות, בוש
תמר12.02.19
אינה אגואיזם זול. ואם תאמר היא אגואיזם, אז מה תאמר על הדאגה לאנ"ש על חשבון כלל הציבור?
פאל12.02.19
8
שישאיר את הביקורת שלו על שיחת נשים באוטובוסים לאירועים אחרים ולא ללוויות. כאשר כבודו מדבר על חוסר צניעות באוטובוס בעת שמובאים למנוחות הרוגות מתאונת אוטובוס אז בהחלט שישנה כאן חוסר רגישות של כבודו
איתן14.02.19
7
להן היתה בעיה אלו הן החרדיות שמנסות להתחנף לשמאלנים הרדיקליים והן אלה שמתמודדות במפלגות השמאל דוגמת מפלגת העבודה...
גדי12.02.19
יש להן האומץ לומר מה כואב להן. האשר סובלות בשקט ומפחדות לפצות פה.
רפאל13.02.19
הם אומרות לנשים מה לחשוב ואיך לחשוב. הנשים החרדיות מעידות על עצמן שאינן סובלות. אבל המתוסכלות הללו חושבות שהן כן סובלות. הנשים החרדיות חפצו ללמוד בנפרד. אבל המתוסכלות הפמניסטיות חושבות שהם סובלות...
אור13.02.19
6
שאלה : האם אשתו והבנות ביתו הולכות עם פאות ? אם לא זו לא פחות בעיה ....
דוד12.02.19
הוא דיבר על כבוד האשה, בושה[שצריכה להיות לאשה כחלק מהלכות צניעות. פאה לאשה זה כבר נושא הלכתי האם מותראסורעדיףבדיעבד
יאיר13.02.19
5
בושה
חושך מצרים 12.02.19
4
אני גרה בעיר הזו ,השתתפי כמובן בהלויה והרב דיבר דברים מדויקים ונכונים ברור שקרה כאן אסון נורא. וברור שאלוקים רוצה שנתחזק .וכמובן שהרב צריך לחזק את הציבור ולמי שזה לא נאה יכולה לעוף מהעיר הזו .
בשי12.02.19
3
הרב מלמד זכות, וצודק בכל דבריו. תשמעו כמה כאב יש לרב על המצב !!!
חרדי חרד12.02.19
2
לדעתי עצם העלאת קולת נגד רב גדול בישראל היא מוטעית והסאב טקסט שלה אומר שזה לגיטימי להעביר ביקורת ולחלוק על דבריהם של גדולי ישראל כעתונות חרדית צריך לזכור שאי אפשר לכתוב דברים מהסוג הזה כיוון שאנו שגדלנו על האמיתות האלו בשבילינו דבריהם של גדולי ישראל הם קונצנזוס חזק ולמרות ה"איזון"שבכתבה שדברי הרב הו
קונצנזוס12.02.19
1
אולי צריך להפסיק עם זה .תנו לחיות לחיות. אנחנו אבלים ומצטערים אבל לא אשמים ולא צריך לשנות כלום. וההתנהגות לא תקבע אם יהיו יותר או פחות אסונות.
דוד12.02.19
ע"ז לבד תראה ועוד איך איך ההתנהגות משפיעה אם לא כאן עכ"פ שם
חציל12.02.19
זו כפירה הכל מהשם וכדי לעורר אותנו
להלה13.02.19
הרמב"ם כותב על דבריך שהם אכזריות! ואם ואיך אכזר אז או שאינך מאמין במנהיג לבירה? או שטעית? אבל זה פשוט למי שמאמין שיש דברים האמורים לעורר אותנו לשינוי
המעיר12.02.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם