כיכר השבת

"אקט של נקמה במפגינים"

'הפלג' מאשים: שימוש בבואש - אחרי שההפגנה הסתיימה

בתיעוד וידאו שנחשף על-ידי עסקני 'הפלג הירושלמי', עולה כי המשטרה השתמשה ב'בואש' - למרות שההפגנה הסתיימה • עסקני 'הפלג': "אקט של נקמה" • המשטרה: "השוטרים פעלו כחוק" (חרדים)

69
שאול כהנא | כיכר השבת | ד' באדר ב' | 11.03.19
השימוש בבואש בהפגנה (באדיבות המצלם)

ב'פלג הירושלמי' טוענים כי המשטרה השתמשה במי ה'בואש' בהפגנה שנערכה ביום חמישי האחרון בירושלים - לאחר שהוכרז "ויחזור לתלמודו" וההפגנה הסתיימה.

עסקני 'הוועדה להצלת עולם התורה' של 'הפלג הירושלמי', שארגנו את ההפגנה, חושפים כעת תיעוד וידאו מההפגנה, בעקבותיו הם מאשימים כי השימוש במכת"זית של המשטרה והתזת מי 'בואש' על המפגינים נעשתה כאקט של 'נקמה' במפגינים ולא במטרה אמתית לפזר את ההפגנה.

לדבריהם, לאחר כשעתיים שהתנועה במרכז ירושלים היתה חסומה לחלוטין והמשטרה השתמשה רק במכת"זית עם מים כחולים, התקבלה הוראה מהרבנים להפסיק את ההפגנה. המפגינים, כך לדבריהם, קיבלו כנהוג בהפגנות הללו 'צינתוק' ובו הודעה לעזוב מיד את ההפגנות והוכרזה הוראת "ויחזור לתלמודו", הקוראת לבני הישיבות והאברכים לעזוב את הכבישים.

לאחר ההוראה שהתקבלה אצל המפגינים ובעוד אלו קמו מהכבישים במטרה להתפזר, החלה המשטרה, כך לפי התיעוד הנחשף ב"כיכר השבת", להשתמש במכת"זית עם מי בואש.

לדברי עסקני 'הפלג', "בולט וניכר שמדובר באקט של נקמה במפגינים". לדבריהם, "בית המשפט דן כמה פעמים בנושא הענישה הקולקטיבית כלפי תושבי ירושלים שאינם משתתפים בהפגנות, והתיעוד הנוכחי מוכיח שטענת המשטרה כי השימוש במי הבואש הוא בלית ברירה, אינו נכון, לפחות במקרה הזה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה להאשמות כי "בניגוד מוחלט לנטען מדובר היה בהפגנה שאינה חוקית ובמסגרתה חסמו המפגינים את צירי התנועה במקום. תפקידה של המשטרה לדאוג לסדר הציבורי ולמרקם החיים התקין של עשרות אלפי תושבים העושים דרכם במקום ההפגנה. השוטרים פעלו כחוק ופינו את המפגינים.

"במידה ולאדם כלשהו ישנן טענות על התנהגותם של השוטרים עומדות בפניו האפשריות להתלונן על כך".

בתוך כך, האברך מאיר בלוי ממודיעין עילית, שבגין מעצרו התקיימה ההפגנה, שוהה עדיין במעצר פתוח בכלא 4.

ל'כיכר השבת' נודע כי בדיון שהתקיים אתמול (ראשון) בעניינו של בלוי, לא חלה התקדמות ודיון נוסף יתקיים ביום חמישי הקרוב. הסוגיות הנידונות בבית המשפט הן על 2 סוגיות שבבית המשפט הצבאי מתמהמה להכריע בהם, לטענת עורכי הדין, ככל הנראה מחשש לתקדים משפטי.

הסוגיה הראשונה - הטענה לשוויון מגדרי כלפי בלוי שהינו אב לפעוטה בת 4 חודשים. הטענה שהועלתה ע"י עורכי דינו הייתה - כי אילו זו הייתה אמא לתינוקת בגיל כזה, בית המשפט היה משחרר, ומכאן הטענה לחוסר שיוויון מגדרי.

הסוגיה השניה - סעיף 20 הפוטר תלמידי ישיבות שהגישו דיחוי בתקופת חוק טל. עורכי דינו טוענים להרחבת הטווח ל-2 רבעונים נוספים לפחות, בהם מי שהתייצב אמור לחול עליו סעיף 20, ובכללם העצור בלוי.

תוכן שאסור לפספס
69 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
זה לא נקרא לסיים הפגנה צר לי אך הם עדיין עמדו על הכביש....
כ12.03.19
32
אם כבר השאלה היא למה המשטרה לא ביאשה אתכם קודם לכן...
בואשים11.03.19
31
צריך לגדף את החכי"ם החרדים שיחד עם ועד הישיבות הפקירו את הבחורים הספרדים לזרועות הצבא, מה שלא הותיר ברירה אלא לצאת ולמחות לפני שיגיעו גם לאשכנזים
פלגי11.03.19

הצגת כל התגובות

30
צריך לגדף את החכי"ם החרדים ואת ועד הישיבות שהפקירו את הישיבות הספרדיות לחילון בצבא, מה שלא מותיר ברירה אלא לצאת ולמחות לפני שיגיעו גם לאשכנזים
פלגי11.03.19
29
נגעת בדיוק בנקודה. הם לא יותר מחבורת פחדנים צבועים שמחפשים לגרום נזק לעם היהודי.
דב11.03.19
28
בסוף זה יתנקם בכולנו..... פשוט משטרע
משטרע 11.03.19
27
שם שמיים
יעקב11.03.19
26
איך יכול להיות שהנשים שלהם עוד לא זרקו אותם מן הבית עם ה באאש והסירחון שלהם!!!!
ללא שם11.03.19
25
לבדוק מתי מה קורה בקרב המפגינים ואם הורו להם לחזור לבטלתם?? כל הצומת חסומה אז עושים הכל כדי לפנותה!!!!
ראש ישר11.03.19
רואים בוידאו במפורש שזה אחרי שהם מתפזרים
יוסי11.03.19
24
הייתי בהפגנה ושמעתי את הפראים שלכם צורחים "נמות ולא נתגייס" פתאום אתם מתבכיינים על קצת ריח? אתם בחרתם למות ' תקבלו את הסירחון בשמחה אתם ראויים לכל הסירחון הזה הסירחון הוא חלק מהתרבות שלכם.
אלי11.03.19
23
פשוט הזוי לגמרי לראות את המראות ולהסתתר תחת גלימתו של מרן הגראמ שך זצוקל שהתנגד בעקביות ליציאה של בחורים להפגנות. הכל מתחיל בחוצפה שמעיזים לערער על סמכותם של גדולי הדור מעתיקי השמועה.
מוטי11.03.19
22
מסכנים, משועממים, בטלנים רחמנות על המסכנים האלה, עדר של שוטים
אפשטיין חרדק11.03.19
21
מי ביקש זאת רמוס חצריי♨️♨️♨️
ללא שם11.03.19
כבר תקופה ארוכה, שאנו מתפללים 'מתי יבא לידי ואקימנה', והנה סוף סוף הוא בא, וגם הבואש - ישתבח שמו !!!! למען לא נבוש..... תודה שוטרים, מתגעגעים לריח הגן עדן העולה מן המסירות נפש לבואש וכו'.....
קידוש ה'11.03.19
אתם עיוורים למצב, חוץ מחילול ה' אני לא רואה פה כלום!!!
נועה 12.03.19
20
וכל מי שמרגיש ששנאה מבעבעת לו מהמקלדת אולי נכנס תחת הקטגוריה של עשיו שונא ליעקב. זיכרו את מרדכי היהודי שהיום מהללים אותו שהיה אז קומץ עקשן ומאוס שלא כרע ולא השתחווה והפריע לפלג הכללי...
שרית11.03.19
מעניין שאף אחד לא עונה עניינית, צדקת אכן עשיו שונא ליעקב.... לא ייאמן כמה למדנות עקומה, רק השבוע הייתה הפגנה נגד נשות הכותל,מה תגידו עליהם...שיצטרכו להפגין כאן מה נגיד לילדינו למה כן להפגין, אבל כמו שכתבת אין חדש תחת השמש תמיד המאבקים האלו היו בעם ישראל,והמעטים ניצחו את הרבים.... היום ר' עמרם בלוי
אבי11.03.19
כל השאר קשקשת ורטוריקה של כת מטורפת שחוץ מג'ובים וזלזול בגדולי ישראל לא מעניין אותה דבר!! מדינת ישראל רחוקה מרוסיה כמרחק שנות אור!!
טריגר הצקות בעמ11.03.19
19
מקווה יותר חזק. נמאס מהשטויות שלכם. כולנו סובלים מזה
חרדי11.03.19
והם המיטו עלינו את החורבן של הגיוס
פלגי11.03.19
18
נא להמשיך ולפנות את כל הבריונים המשועממים בריוני מוכי עץ מהכביש.... ממליץ להם להתאסלם.. שם אין פשרנות , מותר לזרוק אבנים לחסום צמתים , לרדוף נשים , להכות חיילים ,, לצרוח גגגגיייווולללדד בערבית ... לא מתגייסים ,, ולא מתייצבים.. אפשר להכות ולהשתוולל כמה שרוצים.. ולהתלונםן על המשטרה..
תודה11.03.19
תודה למשטרה...
לכו לאיסלם12.03.19
17
הגמרא אומרת בסוף מסכת יומא שכדאי לחלל שבת על אדם שיש עליו ספק פיקוח נפש וטעמה שמוטב לחלל שבת אחת בשביל שהוא יקיים עוד הרבה שבתות ומכאן יש ללמוד שמוטב לבזבז זמן ולבטל תורה עד הפטור ( כוונתי שההתיצבות מבזבזת זמן ) כדי שנוכל ללמוד בנחת וברוגע ויישוב הדעת כל החיים והרי לעולם לא יתנו פטור בלי התיצבות אז
לכל ה"פלג"11.03.19
16
הפלג במיטבו: מתאכזרים ואחר כך עוד באים בטענות הפלג במיטבו: מציגים וידאו שמוכיח את ההפך הגמור מהכותרת, ומגלגלים עיניים העיקר שהכל לעילוי נשמת רבם
שפוי11.03.19
15
ויחזויר לתלמודוי ויחזויר לאלימותויי ויחזויר לשיעמומוי ויחזויר סיקריקיסויי ויחזוי למחלוקסויי
פח ההשקופעע12.03.19
14
זה מקור בתנ"ך כתוב שבתו של המן זרקה על המן ספל מלא בואש כדכתיב המן מן התורה מנין "המן העץ"
עם חכם ונבון12.03.19
13
תכל'ס הם היו עדיין על הכביש. צריך לתת להם זמן התארגנות?!
זונדל פעטשגעבער11.03.19
12
התחכמות של המשטרה לשימוש בבואש בסיום ההפגנה: א. כדי שהשוטרים לא יסבלו את הבואש במשך כמה שעות. ב. כדי שעוברים ושבים יסבלו כמה שיותר אח"כ ויקללו את המפגינים.
הבה נתחכמה לו11.03.19
הציבור היהודי האמיתי ממש שונא את עוכרי ישראל מהפלג.
דב11.03.19
11
הרודפים שתמיד מרגישים נרדפים...
יעקב גרוסמן11.03.19
10
צריך למנוע מהם תקציבים, לסגור את הישיבות שלהם, להעלות אותם על משאיות ולזרוק את כולם לשטחי הרשות הפלסטינית או לסוריה. שם ילמדו אותם שיעור או שניים באזרחות טובה. ברברים וחדלי אישים. אבוי ליהדות שהתנוונה והתרוקנה מתוכן והפכה להיות גירסה של דעאש - אותם מושגים, אותה ההתנהגות, אותה צרות המוחין ואותה הפראו
חצופים!11.03.19
9
במקום לילמוד תורה זה מה שאתם עושים!?חולרותתתתת!!!!!!!
נועה12.03.19
8
אלא אדרבה רק הזיקו
נתי קליינמן12.03.19
7
בגלל שאני לא גר באזור (עובר שם ברכב פעמים ביום) ופחות מפריע לי הריח אני רוצה לבקש מהמשטרה שבפעם הבאה ישתמשו בבואש מיד בתחילת ההפגנה זה מה שמזיז אותם!!! רואים בסרטון שכשהמשאית של הבואש מתקרבת "פתאום" מכריזים ויחזור לתלמודו אבל רחמנות על מי שגר באזור זה ריח בלתי נסבל
רובי11.03.19
6
המשטרה לא אמורה להתעדכן מתי ולמה קמים האם נגמרת ההפגנה או קמים כדי לרוץ לצד השני, כל זמן שלא מתפנים בפועל זכות וחובת המשטרה לעשות את מירב המאמצים כדי לסלק את המתפרעים המשועממים.
אבי11.03.19
5
בכיינים שחושבים שהפגנות זה משחק ולא קידוש שם שמיים . סתם חבורות רחוב של אשכנזים עם נוכחות ויותר מעצרים של ספרדים שאיבדו את כבודם העצמי בנבכי הישיבות האשכנזיות. אתם חרדים בושה .
בז לכם11.03.19
4
לשוטרת אתם קוראים שיקסה רק בגלל שהיא אישה. נשים לא מוזעקות להפגין. רק גברים. איזה שיוויון ואיזה נעליים. חוץ מזה אתם לא מנהלי העולם ב"ה. לכם מותר לחסום את העיר ולשוטר אסור להתיז עליכם כחטק רק כי לפני שניה הואלתם ברוב טובכם להכריז "ויחזור"?! חוצפה לא נגמרת.
שוויונית11.03.19
מה הקשר שיוויון מגדרי להפגנות?? כל כבודה בת מלך פנימה! לא בחוץ! אולי גם תעבדו בבניין?? ואולי גם תתחילי להניח תפילין ולקרוא בתורה...
דני11.03.19
3
מצויין ככה ייעשה למי שנוהג נגד התורה ומחלל ש"ש ברבים
פרידמן משה12.03.19
2
הרסתם לנו חתונות ואירועים אחרים כשעמדנו שעות בפקקים איומים ועליכם להבין שלמגזר החרדי במיוחד נמאס מכם. לכו תפגינו בכלא 4 או 6. מדוע החרדים השפויים צריכים לסבול בגללכם? מתברר שאתם נהנים מהבואש ורק חבל שלא מוסיפים מלח שקצת יצרוב לכם שאולי ככה תתעשתו ותפסיקו לצער את האזרחים שלא עשו לכם כלום.
חרדי12.03.19
1
אם לאזרחים היה את ה'מי בואש' היו הם משפריצים על חבורת הפוחזים והאכזרים, להפריע את שגרת החיים לאלפי אזרחים, היה מגיע להם לקבל הרבה יותר מקצת מי בואש.
אבי12.03.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תרבחו ותסעדו 

בראשות הראשל"צ: חגיגת המימונה המסורתית בעיריית אלעד 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24