כיכר השבת

בחירות תשע"ט

ההפחדה: "מבצע 'כיפה שחורה' יצא לדרך"

בטאוני 'אגודת ישראל' הדפיסו הבוקר עיתון דמיוני, תחת התאריך ד' בניסן תשפ"א, המנבא את שעתיד להתרחש במידה ובני גנץ ויאיר לפיד ירכיבו את הממשלה הבאה (חדשות חרדים)

11
שאול כהנא | כיכר השבת | ג' בניסן | 08.04.19
לפיד וגנץ
לפיד וגנץ (צילום: פלאש 90)

בטאוני 'אגודת ישראל' הדפיסו הבוקר (שני) עיתון, תחת התאריך ד' בניסן תשפ"א, המנבא את שעתיד להתרחש במידה וראשי 'כחול לבן', בני גנץ ויאיר לפיד ירכיבו את הממשלה הבאה וזאת בניסיון להפחיד את קוראיהם.

בכותרת הראשית של העיתון 'המודיע' נכתב: "זעזוע בעולם היהודי, מבצע 'כיפה שחורה' יצא לדרך כנגד בני הישיבות - המשטרה הצבאית עצרה מאות בני ישיבות, המוגדרים עריקים נוכח חוק הגיוס החדש", הידיעה חתומה בידי הסופר הצבאי א. פאר.

בעיתון 'המבשר' הכותרת דומה והיא מדברת על "חוק הגיוס החדש עם גזירת 'מכסת העילויים' יעלה להצבעה עוד השבוע". לפי מתווה 'מכסת העילויים' שיזמה כחול לבן, גוף של צה"ל יקבע מי ראוי לשבת בישיבה ומי יגויס לצבא. שר הבטחון יעלון: "אם החרדים רוצים שתלמידי ישיבות ישבו וילמדו, נאפשר זאת רק לכמה מאות עילויים כמו שהיה בקום המדינה".

בידיעה נכתב כי "חוק הגיוס החדש שגובש בחודשים האחרונים בוועדות הכנסת, יעלה להצבעה בממשלה עוד השבוע – כך דיווחו גורמים במשרד הבטחון. לפי החוק החדש, כל נער בן 18 יהיה חייב לעבור תבחין של צה"ל שיקבע אם הצבא נדרש לכישוריו. הצבא מתחייב במסגרת החוק לאפשר המשך של קיום עולם הישיבות, אולם התנה זאת בקיום 'מכסת עילויים' כאשר היתר יגויסו לפי חוק.

"רעיון 'מכסת העילויים' הוצג במסיבת העיתונאים המשותפת שערכו לאחר הקמת הממשלה, ראשי כחול לבן, ראש הממשלה בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד. לפי המתווה, מי שיקבע מי הוא עילוי שאמור לשכון באהלה של תורה, ומי אמור להתגייס יהיה הצבא עצמו, שיערוך לתלמידים מבחנים בידיעת הגמרא. לפי המתווה, תלמיד שימצא כי אינו מתאים לקריטריון יוכל לערער בתוך שלושה ימים על התוצאה, אולם במקביל יחל תהליך החיול שלו. החוק התקבל בסערה רבתי בקרב הציבור החרדי".

העיתון הדמיוני שלא לוקח בחשבון את האופצייה של ביאת המשיח מדווח כי "כזכור, שר הבטחון משה בוגי יעלון אמר בסוף השבוע שעבר בשיחות סגורות, כי החוק "יעשה סוף להשתמטות החרדית, ויביא שוויון בנטל לכלל אזרחי ישראל. אם החרדים רוצים שתלמידי ישיבות ישבו וילמדו, נאפשר זאת רק לכמה מאות עילויים כמו שהיה בקום המדינה, ולא נאפשר את חגיגת ההשתמטות ששררה כאן בתקופת שלטון נתניה והליכוד".

חברי הכנסת החרדיים הביעו זעמם על ההחלטה, נכתב בדיווח הפיקטיבי. "אין גבול להתנכלות של ממשלת הזדון הזו לעולם התורה", הבהיר ח"כ ליצמן. ח"כ פרוש עלה לנאום במליאה והלם בשרי הממשלה. "אתם חושבים שתצליחו לשבור את עולם התורה? היו לא תהיה. אולי תצליחו לפגוע בגופם, אך לא תצליחו לשבור את הרוח. נצח ישראל לא ישקר".

בתוך כך, הבוקר, התייחס יאיר לפיד בריאיון לכאן רשת ב' לאפשרות שמפלגתו תרכיב את הממשלה הבאה ואמר כי "אף אחד לא יודע איך ייגמרו הבחירות, הדבר היחיד שאנחנו יודעים, זה שהמפלגה הגדולה ביותר הנשיא יטיל עליה. אם אנחנו נהיה בפער של 4-5 מנדטים אין כוח בעולם שיעצור אותנו מלהקים את הממשלה הבאה. לא נשב עם נתניהו בשום תנאי".

לפיד, הצהיר כי לא יוותר על הרוטציה לראשות הממשלה. לדבריו, "זה נסקר, פגוש את העיתונות עשו סקר, זה לא מזיז רבע מנדט מצד לצד אם הייתי מוותר על הרוטציה. אנשים לא מבינים כבר איך נראה כיבוד הסכמים וחברות ואנשים שיש להם דרך משותפת".

תוכן שאסור לפספס
11 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
6
למכסות, רק שוועד הישיבות שונא הספרדים הוא זה שיחליט מי עילוי, אז לי זה באמת לא משנה אם למחליט מי עילוי שמו הוא "הרב" קופמן או שמו נמרוד מתל אביב, הכל משחק מכור מראש בגלות הערב רב הזו
משה08.04.19
5
האשכנזים לא מביאים שום צרות ויש מספיק מוסדות ספרדיים טובים.
הרוב הליטאי08.04.19
4
שונא ישראל
שוקי08.04.19

הצגת כל התגובות

3
תמשיכו בקו שלכם, תשנו טוב, האי-אכפתיות תחגוג ברחוב החרדי, וכל אחד יאמר "אני קודח בתא שלי", מה זה קשור לספינה כולה.... אבל, תקראו את העיתון של עוד שבועיים [היל"ת] תראו איך שהשלישיה הזאת קוראת תגר על ה' ועל עמו... או אז תבינו, שהעיתון של א' ניסן תשפ"א אינו כלל וכלל דמיון מחר יהיה האות הזה ג' - ואם לא;
ביטון08.04.19
תספר לילדים שלך, אתם החכים החרדים כולל חכ"י ש"ס מכרתם את כל הספרדים להרג ואבדון, למלאות את המכסות כבשר תותחים, עכשיו נזכרתם בנו???????? אני ומשפחתי לא ניתן לכם את קולינו, נגמרו המשחקים
משה08.04.19
2
שונאים את ארץ ישראל, ומאוהבים בגלות. גדולי ישראל הנשיאים המרגלים החרדים, הוציאו דיבת הארץ רעה על שבארץ צריך לחרוש לזרוע ולקצור, במקום ללמוד תורה כמו במדבר.והם וכל הדור החרדי ההוא מתו במדבר, ומאז לא למדו הלקח.
דן סגל08.04.19
1
1.לחרדים אין דרך ארץ ויש שנאת חינם וגזענות מבישה. 2.כנראה שהחרדים לא למדו את הלקח מיאיר לפיד כשעדיין מונעים מבנים להתקבל לישיבות ובנות לסמינרים. 3.אולי תצאו באהבת חינם ותעזרו באמת למי שצריך בלי אפלייה כי הקב"ה מדבר אלינו בדרך הטבע בכדי שנבין שכולנו ברואים ולשמחתנו יהודים וחבל שמקטלגים בין אשכנזים לס
משכיל08.04.19
מי שאחראי לשנאה ולגזענות בציבור החרדי הם הספרדים בלבד. זה השיח שלהם... וזה המנוע העיקרי שהם בכל ענין.שלא לדבר על האפליה שלהם כשהם יכולים כלפי אשכנזים ברוב המקרים ספרדיות לא מתקבלות במוסדות אשכנזים זה על רקע רוחני שיושב על הרקע המנטלי מה לעשות זה תרבות אחרת שהספרדים משמרים בקיצוניות. מי שלא מבין מהו
דוד 08.04.19
טושטוש תקרא את המאמר של חנני ברייטקוף והתגובות
שי08.04.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 16:09
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 13:44

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 12:09
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 11:33

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 09:16

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

אסונות בין הזמנים

טרגדיה: אברך בן 42 טבע למוות בחוף הנפרד בבת ים

קובי רוזן | 07.05.24