כיכר השבת

אבא משגיח מלמעלה

אחדות, מרן וקמפיין: הדרך של יו"ר ש"ס אריה דרעי לניצחון

הסקרים שלא פרגנו, ה"דאגה" האשכנזית לתנועה הספרדית, האחדות בתוך הציבור הספרדי והקמפיין האישי שיזם, הגה והוביל • ישי כהן משרטט את הדרך של אריה דרעי לניצחון הגדול בבחירות (חרדים)

107
ישי כהן | כיכר השבת | ה' בניסן | 10.04.19
אריה דרעי. ניצח
אריה דרעי. ניצח (צילום: נעם ריבקין פנטון - פלאש 90)

"שמונה מנדטים, שמונה", עודכן יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בתוצאות המעודכנות של הבחירות, בשעות הלילה המאוחרות, והתמלא באושר: הקמפיין הצליח, הציבור חזר הביתה, מרן משגיח מלמעלה ולא פחות: השלום בציבור הספרדי מוכיח את עצמו.

אם נעזוב לרגע את ראש הממשלה בנימין נתניהו וההישג המדהים שלו, אין ספק שהמנצח הגדול של הבחירות הוא יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שהצליח להחזיר את ש"ס להיות המפלגה השלישית בגודלה בכנסת ה-21.

אולי שכחנו, אבל לפני כחודשיים וחצי, מעט לאחר הכרזת הבחירות, הסקרים העמידו את ש"ס בסכנת אחוז החסימה. הסקר האחרון שפורסם ביום שישי - שבעשר השנים האחרונות דייק עם ש"ס - חזה חמישה מנדטים בלבד לתנועה. ובכל זאת, דרעי מסיים את הבחירות עם הגדלת כוחה של המפלגה, לא פחות. וכן, זה בזמן שנתניהו שתה בקשית את קולות הימין והפריפריה.

חגיגות הניצחון של ש"ס (צילום: כיכר השבת)

בימים האחרונים דרעי לקח את הפיקוד על הקמפיין, ניהל אותו באופן אישי. הוא יזם, הגה ומשרדי הפרסום ביצעו וכך יצא לקמפיין 'מפעלו של מרן בסכנה'. זה החל בנאומו בבית הכנסת 'היזדים', שם פרץ בבכי על מצבה המסוכן של ש"ס. היו כאלו שחששו מהקמפיין, אך דרעי הלך עליו בכל הכוח, העיר את הלב הספרדי, הפעיל את כל כוחו גם על גורמים כאלו שלא היו חלק מהתנועה בלשון המעטה, 'הבית בסכנה, לא הזמן להתחשבנויות', אמר דרעי וביקש מהם להירתם. ביקש ונענה.

אבל ההישג הגדול של ש"ס לא החל בשבוע האחרון, הוא החל הרבה הרבה אחורה. לפני 11 חודשים. יו"ר ש"ס יזם את 'השלום הספרדי'. העמיד לעצמו יעד: עד הבחירות - ציבור ספרדי מאוחד.

בט' אייר, בשנה שעברה, התקיימה פגישת השלום הראשונה בה השתתפו הראשונים לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי שלמה עמאר לצד דרעי עצמו. פגישה שנמשכה שעה ארוכה ולמעשה החלה את השלום הספרדי המיוחל.

אחדות ספרדית. הרב אברגל' ונשיא המועצת, אתמול

לא מעט פרשנים לעגו, התייחסו למפגש כ'עוד תמונה', אבל דרעי לא התייחס. כן, גם בסביבתו היו לא מעט שהתנגדו למהלך. משם דרעי המשיך בשלום עם כלל הרבנים הספרדים, כדוגמת הרבנים אברג'ל מנתיבות, והוביל לאיחוד הציבור הספרדי תחת מועצת החכמים.

את החיסרון הגדול בדמותו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל סיפק בנו הראשון לציון הגר"י יוסף, שתוך כדי נטילת סיכון אישי רב הסתובב בחודש האחרון בעצרות רבות ברחבי הארץ וראה אלפי אנשים שדמותו הזכירה להם את אביו זצ"ל.

בשבוע האחרון הוא הגדיל לעשות והתארח בשבת באלעד וראה אלפי אנשים, מה שהוכיח את עצמו: ש"ס, למרות המוראל הירוד, עלתה מ-6200 קולות ל-7700 קולות בעיר, וזה לא מובן מאליו.

כותב השורות בראיון עם השר דרעי, בתחילת השבוע

בנוסף לקח הראש"ל סיכון אישי ועלה לקבר אביו לצד שלטי ש"ס וכן הפך את השיעור המרכזי ב'יזדים' ובלווין לכינוס בחירות, תוך שהוא מדבר במפורש על התורה בהצלת מפעליו של מרן והחרדה מפני קריסתם, הדיבורים עשו את שלהם ככל הנראה.

לבחירות הגיע דרעי עם ציבור ספרדי מאוחד, מלבד ישיבת 'כסא רחמים', אך הוכיח לציבור בראיון ל'כיכר השבת', שגם בימים האחרונים הציע לאלי ישי תפקיד בש"ס, לחזור להנהגה, וסורב. הציבור הצביע בקלפי, הצביע אמון במפעלו של מרן זצ"ל, במועצת חכמי התורה בנשיאות ראש הישיבה הגר"ש כהן, באריה דרעי ובאחדות שהוביל. וכן, מרן השגיח מלמעלה שגם חיים אמסלם - שהיה בטוח שיכבוש את המשרד לשירותי דת - נותר בחוץ.

בבני ברק, לדוגמא, תנועת ש"ס עלתה בכ-4,000 קולות בבחירות הללו לעומת הבחירות המוניציפליות, אלו כנראה אותם קולות שנטשו את ש"ס והצביעו למפלגת 'יחד', אם תרצו, זאת ההוכחה שמצביעי 'יחד' ברובם הגדול חזרו לש"ס.

דרעי חוזר מהבחירות כמחוזק גם מול חבריו מ'יהדות התורה', אלו שלא הפסיקו לתדרך על דאגה לש"ס מאחוז החסימה, גם כחלק מההסבר מדוע צריך 'מפץ חרדי'. זהו, חברינו הליטאים והחסידים: הפסיקו את ההתנשאות עלינו. אנחנו חזקים, יש לנו אבא שמשגיח עלינו מלמעלה. תדאגו לשלום הפנימי שלכם, יותר חשוב.

מרך השגיח מלמעלה. דרעי בציון הגר"ע, אמש

בנוסף, בבחירות האחרונות נשבר טאבו. בכיר רבני חב"ד בישראל, הגרי"י ירוסלבסקי יצא יחד עם חבר מועצת הרבנות הראשית מטעם החסידות הגר"ש אליטוב בקול קורא לפעול למען ש"ס. אל הקול קורא הצטרפו 25 רבני קהילות ספרדים של חב"ד וההשפעה נראתה בעיקר אצל אלפי מסורתיים שנמנים על קהילותיהם בערי השדה לצד משפחות ספרדיות בתוך החסידות.

ולא שכחנו את "המאבק" על קולות הפריפריה. אפשר לסכם את המאבק בדבריו של חבר המועצת הגאון רבי דוד יוסף: פעם בארבע שנים ג' מגיעה לפריפריה בכדי לקושש קולות. הפעם היא גם תוכח שמלבד כותרות - זה לא באמת מחזיק מים. לפריפריה המזרחית יש הנהגה, לא קונים אותה בסרטוני תעמולה. עד כמה ש"ס חזקה בפריפריה? תראו מה ביבי עשה למפלגות הימין, בדרום הארץ. בדרך הטבע ש"ס הייתה צרכה להתרסק.

ולסיום: זו גם הזדמנות להודות לכם, גולשי 'כיכר השבת', על האימון במשדרי הבחירות שלנו. בזכותכם שברנו שיאים נוספים של איכות לצד צפיות בזמן אמת. וכן, גם התנצלות. גם אנחנו לא נערכנו לשיאים אליהם הגענו אמש, השידור נקטע ברגעים מסוימים למרות תגבור השרתים. נפיק את הלקחים למערכה הבאה.

תוכן שאסור לפספס
107 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
52
שס נמנעה מהצבעה בהתחלה והצבעה שניה התנגדה וגם אם היתה מתנגדת לא היה עוזר כי זה עבר ברוב של 61 פתחו כולם ויקפדיה ערך הסכם אוסלו ותראה שכתוב שם שפרשה מהקואליציה ונמנעה, ותפסיקו את השקר הגס הזה ואת העלילת דם תרתי משמע שמסתובב כבר שנים ששס גרמה לאוסלו, גם אם היתה מצביעה נגד לא היה עוזר כלום כי זה עבר
אחד שבדק11.04.19
51
כך צריך להיות,אחדות כל הרבנים נרתמו לעבודת קודש.אין עוד מלבדו
שרונה10.04.19
50
אריה דרעי המלך וישי כהן המלך כל אחד בתחומו
מייייייייישה10.04.19

הצגת כל התגובות

49
פשוט לא ייאמן , מהפכה! התרגשות ! קידוש השם בלתי נתפס !
שסניקית בנשמה❤10.04.19
48
שבחודש האחרון בכל מקום אפשרי דיבר על החשיבות להמשיך מורשתו של מרן
דוד חי10.04.19
47
אלי ישי גרם חילול השם נורא פילג את הציבור הספרדי וסיכסך בין הרבנים נראה עכשייו איזה שק אשפה יקבל בתמורה ל10000 אלף קולות והכול בשביל כבוד מדומה אשרייך רבי אריה היקר רק שס
צדק 11.04.19
46
מרן משגיח עלינו למעלה לא קמפיין ולא נעליים בורא עולם איתנו. מי יכול עלינו אנחנו באחדות והכל טוב חבל שאלי ישי המתנגד היחיד לשלום ומפסיד בפעם שנייה את חיו ה פוליטים... כנראה לא היעוד שלו בעולם...
רק שס כח התורה בורא עולם מנהיג את הבירה10.04.19
45
המערכה הרבה, שסיקרתם כיכר השבת ללא רבב וללא לקחת צד פוליטי לכאן או לכאן שקיפות מלאה שידורים חיים היה מעניין ותודה שהייתם כאן לעננו נקווה רק שתמשיכו עם הסיקורים השבועיים בהצלחה רבה
אחד שאכפת לו10.04.19
44
אוהבים אותך!!!
איציק10.04.19
43
שיואילו בטובם לפתוח סמינרים לספרדיות הטובות וכך לא נצטרך לעמוד כעניים בפתח אצל האשכנטוזים
כ10.04.19
42
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
אמנון יצחק12.04.19
41
לא כדאי שתנוחו קצת???? ללגום איזה משהו קר ומתוק יעביר לכם את המרירות... להניח קצת את האופי האפור והסגרירי על איזה כרית לבנה... לקחת נשימות עמוקות ומסודרות ולהפנים את התוצאות! התוצאות, שדרעי הביא לש"ס ניצחון. נקודה. לא 0 ולא 2, לא אוסלו ולא שמאל כל הנבואות הזעם שהפצתם הם הזייה! בדיוק כמו הקיום ש
ליעד11.04.19
40
אשריך שאתה מוביל את דעתו של מרן זצ"ל ומצהיר קבל עם ועדה 'אני בוחר שס' מתים עליך
יעקב10.04.19
39
הכל בזכות בני אלבז.. שחזר הבייתה והצביע שס חח
דוד10.04.19
38
כ-כבוד כ-כסף כ-כוח וד"ל!
נוית לוי10.04.19
37
כי שניהם חשודים בשוחד.
דן סגל10.04.19
36
הצליח בגדול בסיעתא דשמיא בזכות מרן זצ"ל מוריד את הכובע בפניו
דוד11.04.19
35
עד מתי יהיו מכסוץ במוסדות לימוד????
אלי10.04.19
34
מה לא עשו לו
אמיר10.04.19
33
קח את תיק השיכון
מנחם ד10.04.19
32
שבזכות המהלך של אלי ישי הרבה יחזרו לש"ס ויגלו את פרצופו האמיתי וש"ס אכן התחזקה ועלתה יותר ומה שכן גם מתברר שמה שאלי התרברב שיש ליחד 100000 מצביעים הכל בלון נפוח שאין בו ממש הנה הוא הוסיף הכי הרבה חצי מנדט לג' שזה בערך 10000 קולות ותו לא. מה שנשאר לאלי תקפל את הזנב ושיחזרו לש"ס ושלא ישפילו את עצמם
רפאל סבג10.04.19
31
אן עליך אריה
דוד 10.04.19
30
הסברת איך דרעי הצליח לרפא את כל המחלות של שס. אבל איך היא בכלל הגיעה למצב של חשש מאחוז החסימה? זה הוא בעצמו עשה את זה. לדוגמא: כתבת על השלום הספרדי, אבל מי בכלל עשה את המחלוקת הזו, זה דרעי בעצמו. אז ממש גאון הוא הורס ויודע איך לבנות את מה שהרס.
תלמיד מרן10.04.19
29
קשה לראות את תמונת הרב ולא להצביע למרות הסלידה מדרעי וחבריו
אב10.04.19
28
חבל על הקרע הזה שדרעי יצר בעולם הספרדי . חייבים להשלים ולהתאחד. איפה מועצת חכמי התורה ? איפה החכמים והרבנים? התאחדו ותגדילו את הכוח במקום השנאה והמריבות . חבל על שס שהתדרדרה משתי ספרות ל 8 בקושי.
יוני10.04.19
מעשה שאפשר למחול לו, מי אני ומה אני, אבל מבחנתי ברגע שעזה את ש"ס זה והקים מפלגה אי אפשר לסלוח לו על זה בוודאי כל זמן שלא מצהיר בפהרסיה על זה שטעה, [ומה שמגבב ומסתתר ב"תמימות" ו"בישרות" שמרן הרב מאזוז שלח אותו לרב עובדיה והוא אחרי פטירתו חזר אליו "אשרי המאמין".
אבא 10.04.19
הציעו לכם שלום ולהשתלב אבל אדון אלי ישי בחר להתחבר לאשכנזים דוגמת ציפי ליבני בעזרת השם יתברך לא נשמע על המתושכל של הבחירות אלי ישי ברוך שפטרנו
אבי10.04.19
כן ש"ס גם היתה 17 ואלי ישי הוריד ל........
מייייייייישה10.04.19
לא נורא שילך עם האשכנזים וניראה מה הם יתנו לו..
בני10.04.19
רק לא מרן מזוז הוא האמיתי מאוד הוא מייצג תורת משה רבנו הם כולם שקר וכזב רק כסף מעניין אותם מרן מזוז ההיפך לכן לא יסתדרו כלל השקר יפול והאמת תנצח
הא? האמת כואבת11.04.19
יללה שב בשקט וצא לפנסיה
דני10.04.19
27
אני חושב שהרבה קולות הגיעו בזכות הרב יגאל כהן. הרב איש מכובד וחביב על הרבה מאוד אנשים מכל המגזרים וברגע שהוא אמר להצביע לש"ס הרבה אנשים כיבדו את הרב מתוך הכרת הטוב והצביעו לש"ס (אני אחד מהם)
מישהו10.04.19
26
של כמה בדיוק קיבלה כל מפלגה. והכי חשוב-שבנט יעבור את אחוז החסימה,כי אל''כ אין מי שיהיה שר הביטחון
יאיר10.04.19
25
כל התוספת של ש"ס מבחירות קודמות זה רק 2000 קולות. יהדות התורה עלו 30000 קולות
יהודי10.04.19
24
הצבעתי ש"ס אבל אני והרבה כמוני מאוכזבים מש"ס קיבלתם קולות בזכות הכבוד שיש לנו לתלמידי חכמים אני מקווה שתכבדו גם אתם את כל הרבנים ותבצעו את השליחות בנאמנות (בדגש על פניות הציבור לפחות כמו ג' - כי עם כל הכבוד להישגים של תקציבים לא יזיק אם תוכיחו שאתם יכולים להסתכל בגובה העיניים גם אחרי הבחירות!)
ספרדי 10.04.19
23
לדעתי הניצחון שמור לגדולי התורה ובראשם לחכם שלום כהן שדמעותיו הטהורות נקבו והמיסו כל לב
יהודי10.04.19
22
הספרדים גדולים לא צריך יותר את אשכנזים
פלוני אלמוני11.04.19
21
בזכות אלי ישי . בגלל שהוא הצטרף ל ג' אלפי ספרדים שמקטנותם לימדו אותם שמקופחים והאשכנזים רשעים שכחו משנאתם לדרעי והשנאה לאשכנזים גברה להראות דווקא ששס מצליחה
מכלוף10.04.19
20
נכון שבסקרים שונאים אותנו ורוצים במפלה של שס אבל העם אמר את דברו בקלפי... רק שס!!!!
שסניק בגאווה10.04.19
19
ההתייחסות לג' היא פשוט ילדותית. אף אחד לא מתנשא ואם הצלחתם תשמחו. מה קשור הדאגה במרכאות. ברור שתהיה דאגה וטוב מאד שהסתדר. אילו הייתי חושב שכל הספרדים חושבים כך באמת הייתי חש התנשאות של אדם בוגר יותר
יהודה10.04.19
18
יהדות התורה הכפילה את כוחה בפריפריות כדוגמת באר שבע מוזמן לבדוק נתונים אדון ישי
אבי10.04.19
17
למוסדות חינוך ספרדיים! אנא הפסיקו עם החיזור המשפיל למוסדות האשכנזיים! הוא רק מעצים את האפליה, ומכעיס את בוחריכם!
משה10.04.19
שאתה אינך מחייב רק ממליץ על כך. בכל אופן רפוש לי ולך ולכל ישראל אמן
אבא 10.04.19
16
אריה דרעי המלךךך
דוד10.04.19
15
אריה שלנו הגיע הזמן שש"ס תיקח את משרד השיכון ותדאג לכל הזוגות הצעירים. כדי שלא יעזבו את הארץ.
אליהו10.04.19
14
לא תוכנית טראמפ ולא נעליים
ארץ ישראל10.04.19
13
הגיע הזמן ששס התעוררו ויעשו יותר למען הציבור
טל10.04.19
12
היה כל כך ישר ואמיתי הלך אם כל האמת וניצח ובגדול
מנחם 11.04.19
11
כל כלב יבוא יומו. דורעי ישב בכלא ועוד יישב בכלא.
מרן 10.04.19
10
אנחנו מאוד מאוכזבים מש"ס אבל החלטנו שאת הבית אנחנו לא עוזבים ברגעים הקשים ביותר אז בחרנו כולם ש"ס מאוד מקווה שבקדנציה הזאת יתחיל לזוז שם משהו ב"ה יהיה טוב יותר אמן ואמן
שמעון10.04.19
9
אני רציתי לבחור בג' אבל בחרתי שס רק בגלל שחששתי שלא יעברו את אחוז החסימה. שס חייבת תודה גדולה לאלי ישי כי בזכות החבירה שלו לג' היה חשש ששס לא תעבור את אחוז החסימה והרבה מאוד אנשים החליטו לבחור שס לכבוד מרן זצ"ל למרות שהם לא מתחברים לאריה דרעי והיו מעדיפים לראות מישהו אחר בהנהגת המפלגה.
אסף10.04.19
לא הייתי לוקח אותך בתור סוקר כי היית מטעה אותי לחלוטין.
מייייייייישה10.04.19
8
התגייסות מאורי האומה הספרדית הם אלו שהביאו את הניצחון כל קמפיין היה טוב אבל לא היה מכריע. למרות שהציבור מאס בחכי"ם הרבנים ודמעותיו של ר"י הרב שלום כהן הם אלה שהבינו שצריל להסתכל על המכלול ולא פרטני. כלומר הציבור בחר ברבנים וחשוב שלו יוודאו שאכן הציבור מקבל שירות גבוה בכל התחומים, כי הם לקחו את האחר
דוד10.04.19
7
שקוראים שמות גנאי לדרעי- אכלתם אותה, ה' עם הנירדף, אתן צריכים לעשות עכשיו חשבון נפש, חרטה ווידוי על כל העבירות שלכם: שינאת חינם, צרות עין וקינאה, לשון הרע ורכילות, אולי הקב"ה ימחל לכם ומעכשיו לקבל על עצמכם לאהוב כל יהודי גם עם דעתו שונה, וכשתחיו עם רגשות חיוביים החיים יותר יפים...
מלי10.04.19
ג גאים
יויסף10.04.19
6
סבל את כל התקשורת בשקט
שסניק10.04.19
5
שס יכלה למנוע את אוסלו אם הייתה פורשת מהממדלה ומפילה אותה אך הם נשארו בקואליציה וכך אוסלו עבר. כל יתר הפלפולים לא משכנעים.
הבקי בהיסטוריה11.04.19
4
ראיתי שהפיצו תמונה של הרב מאזוז שליט''א בקלפי עם פתק של ש''ס, תמונה שצולמה לפני מס' שנים אז עם כל הכבוד להישג אם זה באמת באמת בצורה לא בדיוק ישרה אז מרן בשמיים בוכה על חילול ה' שנעשה כאן!
אני10.04.19
3
ומה שס יעשו עם זה ? ביבי לא יכול להרכיב קואליציה רק עם גנץ . במצב אחדות שס ו ג׳ בחוץ
?10.04.19
2
עלה והצלח
אהרון10.04.19
1
ביבי יודע שעדיף חרדים הדרישות שלהם סבירות מאוד וכשלא מתנגשים עם דברים רגישים לדת יש שקט מה שלא כן עם כל מפלגה אחרת שהכל זה כבוד וכל אחד מהשרים חושב על התקדמתו האישית לכיוון כסא ראשות הממשלה
ראש הממשלה10.04.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

תיעוד נדיר ומרגש | צפו

אשת המנהיג הליטאי לחטופים: "הייתי בשואה, הערבים האלו גרועים הרבה יותר מהנאצים"

חנני ברייטקופף | 06.05.24

"לא נתן שישפיע עליו"

עדות מצמררת: החסיד שלא ראה מעולם את הבת שלו

ישכר זלמנוביץ | 06.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"

ישי כהן | 04.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24