כיכר השבת

טור פרשנות

לפיד - העונש של גנץ // משה גלסנר

בני גנץ וחיבורו עם לפיד, הוא הנמשל הפוליטי בן ימינו למשל הדגים המקולקלים - גם אכל, גם לקה, גם שילם, ובסוף גם יגורש. זה הזמן לגנץ לבחור: או עתיד פוליטי, או יש עתיד. ביחד זה פשוט לא יילך (דעות)

121
משה גלסנר | כיכר השבת | כ"ז בניסן | 02.05.19
משה גלסנר
משה גלסנר (צילום: ישראל קליין)

ההשתלחויות האחרונות של יאיר לפיד בציבור החרדי, מעניקות הזדמנות מצוינת לערוך סיכום רווח והפסד של יציר הכלאיים הפוליטי המכונה כחול לבן.

בני גנץ וחיבורו עם לפיד, הוא הנמשל הפוליטי בן ימינו למשל הדגים המקולקלים - גם אכל, גם לקה, גם שילם, ובסוף גם יגורש. החיבור עימו הוא כרוניקה ידועה מראש של טעויות אסטרטגיות. הצרה של גנץ היא, שלא מדובר בעסקה חד פעמית, אלא בריטיינר של דגים באושים. יש הטוענים, כי המינוח הנכון במקרה של לפיד הוא נקניק מקולקל. כך או כך, בתפריט שמונח בפניו כעת, כפוף גנץ לקלקול קיבה על בסיס יומי.

מאחורי החיבור, עמדה התזה כי השלם גדול מסך חלקיו. היינו, חיבור שתי המפלגות יחדיו יביא מספר גדול משמעותית מחישוב מספר המנדטים של שתיהן בנפרד.

ממוצע חמשת הסקרים האחרונים של גנץ ערב החיבור היה כ-20 מנדטים, ממוצע חמשת הסקרים האחרונים של יש עתיד ערב החיבור היה כ-12. ביחד הם היו 32. על פי התיאוריה, היה אמור החיבור הזה להנפיק כ-38-39 מנדטים.

לצורך החיבור האסטרטגי הזה, שילם גנץ מחיר יקר, גם יו"ר משותף עם דמות בעייתית, ובעיקר - חלוקה לא פרופורציונלית במקומות ברשימה. יאיר לפיד זכה ב-15 ח"כים, יותר ממה שנתן לו כל סקר. שווה בדיוק למספר המנדטים של גנץ (5 נוספים שייכים לבוגי יעלון). הגידול במנדטים הלך אפוא כולו ללפיד. במקום להידחק תחת קמפיין מכבש ברגע האחרון מצד מועמד לראשות הממשלה, כפי שנעשה לגבאי, קיבל לפיד מתנת חינם על מגש כחול לבן.

ההוכחה הראשונה לשגיאה שבחיבור הזה, לא היו הודעות החרם של החרדים על גנץ - בעטיו של החיבור ללפיד, אלא דווקא ממקום אחר: המיקוד של נתניהו בלפיד. נתניהו, שאינו זז מטר ללא סקרי עומק וקבוצות מיקוד, היה "הראשון שזיהה" את נקודת התורפה של גנץ: לפיד, והחל לטווח אותו בכינון ישיר. הוא הקפיד לציינו ראשון בכל אזכור של הצמד לפיד-גנץ והתייחס בעיקר אליו.

כך, מהר מאוד הפך האיש שהחיבור עימו היה אמור להביא את גנץ לבלפור, להיות משקולת על צווארו של גנץ. התכנית לקחת מנדטים מגוש הימין הפכה לתכנית שתיית מנדטים משמאל. במבחן התוצאה ברור שהחיבור עם לפיד נשמע יותר כמזימה לחיסול גבאי. ככה לא כובשים ממשלה.

הטעות הייתה בחלק החשוב ביותר: מקורם העלום של המנדטים הנוספים. מנדטים רק על חשבון העבודה אולי מסייעים לקבל חדר סיעה מרשים בגודלו, אבל מנציחים את ייעודה האופוזיציוני.

אם במקום החיבור השגוי עם לפיד, היה גנץ חובר לאורלי לוי בעלת תדמית המרכז, היה קל לו הרבה יותר לגייס את המנדטים החסרים מגוש הימין. יייתכן גם שאם אורלי לוי הייתה חוברת לגנץ, כחלון לא היה עובר את אחוז החסימה וגוש הימין היה נחלש עוד יותר. קמפיין הישורת האחרונה מצידו של גנץ כמועמד הרלוונטי לראשות הממשלה, היה יכול גם להוריד את לפיד למספר חד ספרתי.

קריאות החרם האוטומטיות של החרדים על גנץ, בגינו של לפיד, אינם רק מכשול טכני בהרכבת קואליציה, אלא מקל אסטרטגי בגלגלי מרכבת גנץ. הווטו החרדי הפומבי סייע במיתוגו כשמאל - אנטי דתי - בעל סיכוי נמוך להרכיב ממשלה. זו הייתה שגיאה ידועה מראש.

לצורך חיבור הכלאיים הזה, בלע גנץ עוד צפרדעים בדמות המצע הבעייתי של יש עתיד. גם אחרי הריכוך שנעשה שם, חזונו של לפיד ניכר בכל שורה. קרקורי הצפרדעים הללו ילוו את גנץ בכל הקדנציה הקרובה.

ההוכחה הגדולה ביותר לכישלון החיבור, היה קמפיין כחול לבן בישורת האחרונה: "מטר מראשות הממשלה". זהו קמפיין שהרים ידיים מהסיכוי לקחת מצביעים מגוש הימין ולהפר את מאזן הגושים, והתמקד בשאיבת קולות השמאל המעוניינים במפלגה בעלת סיכוי להחליף את נתניהו. בשלב הזה, התמקדו רק בגודל המפלגה, לא בגודל הגוש. המטרה היה גבאי, לא ביבי.

הבחירות חלפו, גנץ הפסיד כצפוי את המטרה שלשמה חבר ללפיד – ראשות הממשלה, אבל לפיד עוד לא סיים להפיל את גנץ. במוצאי הבחירות הוא גרם לו לעלות על הבמה ולהכריז "ניצחנו", באחד הביזיונות היותר מפוארים של מערכת הבחירות האחרונה.

והנזק נמשך. הצהרת הרהב "נמרר את חיי הקואליציה", מסתברת כרגע בעיקר כהסתה נגד החרדים, במתכונת היש עתידית הישנה. אלא שההתבטאויות נגד החרדים, אינם רק עניין של לפיד. הוא כופה על גנץ סדר יום אנטי חרדי. כך ממתגים מפלגת נישה של לפיד שנאה, לא מפלגת מרכז שרוצה שלטון.

לפיד גם מרחיק את גנץ מכל אופציה של שולחן הממשלה. בלעדיו, יכל היום גנץ להיות השותף הבכיר בממשלה ולבחור בין שר הביטחון לשר החוץ, בתמיכה מלאה של החרדים, שהיו שמחים להיפטר מליברמן. כעת, יגלה גנץ מהר מאוד את "המימד השיעמומי" - שממון המדבר הקואליציוני.

בניגוד למה שנראה, לפיד אינו העונש של החרדים. מהר מאוד תוקם הממשלה, יעבור תקציב דו-שנתי, ולפיד יחזור ללו"ז העמוס שלו בחו"ל. מי שיישאר בארץ כדי לשלם את המחיר הוא גנץ, שייאלץ לשאת בתוצאות התנהגותו של שותפו הנוסע - המסית - המתמיד.

לא בטוח שגנץ מסוגל לקום ולעשות מעשה, שיציל את מה שנותר. אולי מי שיכול לסייע בעדו הוא האסטרטג המוערך ישראל בכר, שליווה אותו במהלך הבחירות.

זה הזמן לגנץ לבחור: או עתיד פוליטי, או יש עתיד. ביחד זה פשוט לא יילך.

  • הכותב מגיש המהדורה המרכזית ברדיו 'קול ברמה'
תוכן שאסור לפספס
121 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
88
בדיוק מה שחשבתי
שמואל03.05.19
87
מסכימה בהחלט עים משה גלסנר הוא.חכם שמבין עניין. יאיר לפיד אדם בזוי שמסית נגד החרדים בדיוק כמו. אביו טומי לפיד שהם. גזענים עלובים בדיוק כמו הנאצים. רק. לראות את יאיר לפיד. מדבר על למרר לנתניהו את החיים. הרי אלוקים. כבר מירר לך את החיים בזה שנתן לך בת. ....... עים. פיגור שכלי ואתה לא לומ
בתי. 02.05.19
86
למרות ששני מפלגות ימין לא עברו את אחוז החסימה עדיין הימין הוא שינהיג את המדינה כחול לבן = המחנה הציוני +יש עתיד = 34 מנדטים בדיוק כמו בבחירות 2015 וזה עוד דם מפלגת תלם שלא הוסיפה מאומה
שמעיה02.05.19

הצגת כל התגובות

85
הדתיים זה העונש של ביבי הם משחתים ומשחתים את הדת הם בושה לכנסת אני מקווה שבקרוב בחירות חוזרות ואז הם יעפו יחד עם ביבי
מוטי02.05.19
84
תנו לאחרים לנהל את עיניהם,ואתם תתמודדו עם הבעיות שלכם.זה שתצביעו עם אצבע צוחקת לאחד אחרים ,לא יועיל לכם ולא כלום
אני 02.05.19
83
גנץ הוא האדם הכי הגון, מוסרי וישר בפוליטיקה ובכלל. איש עם סולם ערכים שאין שני לו. ממש 180 מעלות ממה שקיים בשלטון השנים האחרונות. את לפיד אני לא מכיר - אבל לפיד הוא לא נגד החרדים. הוא בעד החילוניים. מתבסס על עקרונות "חייה ותן לחיות", ועל שיוויוניות בחובות ובזכויות והתאמה ביניהם.
גיל03.05.19
82
כולם הרוויחו מהחבירה לקראת הבחירות. במיוחד לפיד, שמצבו היה לא מזהיר. השאלה היא, מה יקרה הלאה בין השותפות.
מלכה02.05.19
81
מהתחלה הייתה טעות של הליצן גנץ לה.תחבר אם הפושע לפיד עושה נזק יותר מתועלת הסית אותו נגד ביבי גמר אותו עם החרדים יצא במשפט עלוב נמסר לביבי א. החיים בנתיים הוא ממרמר לגנץ את החיים הייה עצוב לראות את הפנים של גנץ ביום השבעת החכים גנץ יעשה לעצמו טובה אם תיפתר מהתולעת שנקרא לפיד יכל להיות מלך אם הייה נ
עזרא כהן02.05.19
80
אים גנץ לו מבין שרוב העם הו ימין ומקורית ומשרדי לו לחשב מסלול מחדש או לחפש לנהל חברה כושלת חדשה
אבי02.05.19
79
כאלטרנטיבה לבחירות הבאות עוד 21 מנדטים + 4 מרצ ויקימו את המפלגה הדמוקרטית ליברלית הישראלית. החיבור עם לפיד לא מבטיח שום דבר. במינימום לוותר על הרוטציה הטפשית.
רון02.05.19
78
יאיר לפיד קישלון פוליתי
אלון03.05.19
77
לפיד התחלק לו השכל חולה כבוד
לימור06.05.19
76
לצערנו הוא פרי של זרועות השמאל השלוחות מהמקומות השונים דרך אירגונים רבים בארץ ובחו"ל, התקשורת מתנהלת כדוגמת הבג"ץ, בשיתוף ממשלות ידועות מלאי קינאה ושנאה ליהודים - בני גנץ זה הפרי שהוזן דרך פיתויים שונים ומשום שכך החליט ללכת איתם, נקודה. לפיד, הוא ממובילי השנאה נגד יהדות חרדית ובעד חילון היהודים -
שמואל שמחה03.05.19
75
הניצחון נמדד במספר אלמנטים למרות שתמיד בחרתי בימין בבן ימין שהוא לא אחר מבנימין נתניהו נתן השם אך לא ניתן להתעלם מהצלחתו של גנץ בבחירות מההתחלה עד ניהול בפועל הדרך ארוכה וז בשל העובדה שהפלגה מורכבת מאוד מספר האנשים כמספר הידיעות השונות ימין ושמןאל נשקו קשה מאוד לסכם ולנהל
תמר 03.05.19
השנאה שנובעת מקינאה בבינימין נתניהו האי שהביאה את המנדטים. אלו שבחרו גנץ ואו לפיד מלאי קינאה בשומרי התורה ורוצים להחליף את ביבי הפוליטיקאי שנותן יד לימין ולחרדים. את אף אחד לא מעניין גנץ כי הוא באמת לא מגיע לציפורן הקטנה של ביבי בפוליטיקה במדינאות או בידע כללי ויחסי חוץ. חוץ מזה המפלגה של גנץ הם בע
פנחס03.05.19
74
חרדים יקרים. אנחנו אחים. תפסיקו לחפש את הרע באחרים. לא כל מי שקורא לכם ללמוד או לעבוד או להתגייס שונא אותכם. לפיד לא שונא אותכם אבל הוא אומר בצדק שאתם לא מורמים מהעם. אתם לא טובים יותר מ 90 אחוז אחרים שהם לא חרדים. אז תפסיקו לחפש אחרים ותבדקו איפה אתם צריכים לשפר..... בהצלחה.
Mt03.05.19
73
לפיד עושה ממנו קציצות. אילו רצה גנץ לתת למדינה עליו להפטר מלפיד התככן ולהכנס לממשלה ולעבוד למען העם. הבעיה שלצערי הוא מוסת ולא מבין את המציאות לאמיתה. אולי אין לו אומץ
שלמה03.05.19
72
ובכלל אל תתערב בעניינים לא לך, תמשיך עם המגזר הסחטן שלך
מן העם03.05.19
משה גלסנר אדם חכם ומבין בפוליטיקה זה מה שאתם שונאים ושכמותו יעשו שינויים חיוביים בארצנו הקדושה... משה בהצלחה ובברכה
שמואל שמחה04.05.19
71
אם לסבתא שלי היו גלגלים...זהו נגמר..חג שמח
מאיר02.05.19
70
בני גנץ איך התחברתי למנוול הזה לפיד תברח ממנו
עצה טובה02.05.19
69
וגמד
רבקה02.05.19
68
אני מקוהש שגנץ ילמד מהצעות שהוא עשה ויחבור לממשלה בראשות נתניה כי אין שום עתיד עם לפיד
משה02.05.19
67
איך זה מסתדר עם כל שאר הקשקוש הזה?
הגיון הפוך02.05.19
66
לפיד צריך ליפרוש מהפוליטיקה אין לא סיכוי רוב העם לא סובל אותו
אבי02.05.19
65
ניתוח המהלכים וההפסד של גנץ את ראשות הממשלה, מתיימר להציג את החרדים כסיבה העיקרית לכך, אבל החרדים אינה הסיבה. ישנם סיבות נוספות וחשובות יותר: א. גנץ הצטייר כשמאל מובהק, מה שגרם לרבים חילונים שגם היו רוצים לראות השפעה יותר קטנה של החרדים על החברה לברוח ממנו. גנץ הצטייר כאדם לא חכם בלשון המעטה. ומה
רונה03.05.19
64
יאיר תדליק את הלפיד שישרוף לכם את המפלגה . (בעצם כר הדלקתה)
יוסי03.05.19
63
אם תעשו חשבון לפיד היה 15מנדטים ועוד 18מנדטים של מפלגת העבודה שברחו לגנץ יחד זה33מנדטים אז מה גנץ ובוגי ואשכנזי הביאו 2מנדטים פשוט צחוק הגורל הוא פשוט ריסק את מפלגת העבודה ואת לפיד
אבי02.05.19
62
דעתי שיאיר לפיד הורס את כחול לבן יש נבחרת ככ טובה בני גנץ ובוגי ועוד גנרלים ואנשים חכמים יאיר לפיד לא עשה כלום בחייו ושטוף שנאה של קבוצה מאוד גדולה בחברה (חרדים)שילך לכל הרוחות
יוסף חי02.05.19
61
לפיד רגיל שכל החיים הוגשו לו על מגש זהב כצפונבון. ולכן אינו יכול לסבול ולקבל מצב שהוא לא מקבל את מה שהוא כל כך רוצה. חבר הכנסת ש ב7 שנים לא העביר ולו חוק אחד שברוב הזמן מקבל כסף אבל לא עובד.
יוסי02.05.19
60
אבל הפיכתו לדמון והגדרתו כשונא חרדים היא מגוחכת, ומזיקה בעיקר לציבור החרדי עצמו. לפיד מעולם לא הסית נגד הציבור החרדי - תוכל לקרוא בעצמך מה הוא אומר, בתנאי שתקרא מההתחלה ועד הסוף, בכלי תקשורת שיביא את דבריו המלאים בצורה הוגנת. גם אם לא מסכימים איתו, הוא ממש לא "נקניק מקולקל" - את התואר הזה תוכל לשמור
חנן. ב.06.05.19
נותן ואתה עמדת בסוף התור
הרב אבא07.05.19
59
יש סטירה בכול הנוגע למיפלגות הדתיות שמוכנים לקבל את הרפורמים ודעותיהם העיקר תפקידים וכיסא... המיפלגות הדתיות איכזבו באוסלו וממשיכים לאכזב בלי עמוד שידרה אמיתי .דרך הספר בילבד .
שלם03.05.19
58
נוח לו איתם לא נותנים כלום סותמים להם את הפה בכספי המיסים שלנו הליכוד קונה את השלטון בכספינו מהחרדים
יעל02.05.19
57
אם כי יש מצב שגנץ עושה את זה במודע כי האגנדה שלו זהה או כי הוא קצת אדיויויוט...
יהודי02.05.19
56
זאת אומרת שחלק גדול מהעם כן הצביע לפיד.
בכל זאת הם קבלו 36 מנדטים02.05.19
55
אני דווקא חושב ההפך, החיבור של גנץ עם לפיד חיזק את שניהם. נראה לי שהמטרה של כותב המאמר היא לגרום לפילוג של המחנה הגדול הזה שנקרא כחול לבן. מפלגה כה גדולה מאיימת עליהם ועלולה להפריע למהלכים פוליטיים שהם ירצו להעביר.
מד02.05.19
54
גנץ אכל את הפתיון של לפיד .מצויין אשכנזי לפיד שני נוכלים
דליה02.05.19
53
מאמר זה כל כך נכון. גנץ טעה בגדול. לפיד שיחק אותה עך חשבון גנץ והצליח להכניס ךכנסת 15 (!) חברי סיעת יש עתיד. השאלה המתבקשת היא: מי היועצים שי בני גנץ ?
יואב ס.02.05.19
52
הכל נלקח מראש גנץ רוצה להיכנס לממשלה בשביל תיקים בכדי להמשיך לקבל משהו בפעם הבאה ללפיד טוב הפירוד משום שהוא יהיה יו"ר האופזיציה גם לשכה רכב ושכר והכי חשוב לדבר כל פעם אחרי שראש הממשלה נואם במליאה
חן02.05.19
51
ממש האמנו להם.... חה חה חה.......
שמעון03.05.19
50
העם החליט לא רוצים שמאל בג"ץ גנץ ולפיד העם החליט רוצים ביבי ימין ומדינה יהודית. תודה לאל על הניסים ונפלאות שעשה לנו והציל אותנו משלטון השמאל אסלם סמאל שונאי ישראל
ישועות 03.05.19
49
רק כחול לבן עם גנץ ולפיד יצעידו מדינה נקייה משחיתות וזוהמה וממכם המסוסלים רודפי הבצע ושונאי ישראל
בוקר טוב 02.05.19
48
..הטעה תחילה את אלו אשר לא הכירו אותו ולו במעט ואשר שנאתם לדת הייתה נטועה בנפשם ..חלקם האחר חשבו שיביא להם דירה וכסף הם אלו שהעלו אותו ב 24 מנדטים. לאחר שרבים מהם הכירו אותו ...קיבל 10 מנדטים . לאחר כישלונו בלשון המעטה כשר אוצר ולאחר שעמדו בוחריו אחר שקריו חדשות לבקרים לרבות חבריו המוסתרים מלצ'ין ומ
ענת02.05.19
47
ההבדל רק בסגנון. בלי השטח של יש עתיד גנץ לא היה מגיע רחוק והוא כבר החל לרדת לפני החיבור. לפיד לא שונא חרדים. הוא רק מבקש להעלות את אחוז החרדים העובדים ולעודד לימודי ליבה. מי שמציל את החרדים זה לפיד. מי שמשאיר אותם בעוני ומסכן בכך גם את ישראל כולה אלו נציגי החרדים בכנסת.
אלחנן02.05.19
46
כדי לגנץ לחשוב על פרוק החבילה שניקראת כחול לבן כי עים לפיד בחיים לא יגיע לממשלה כי לפיד נחשב לחזיר שאין להיות איתו בממשלה
ביל02.05.19
45
א. לגבי הסקרים האחרונים אני לא יודע איך עשית את הממוצעים אבל בשני הסקרים האחרונים שלפני הגשת הרשימות עמדו שניהם יחד על 30 מנדטים (כאן: 20 גנץ 10 לפיד מדגם: 18 גנץ 12 לפיד) זאת אומרת שהאיחוד נתנה להם 5 מנדטים נוספים ב. אם נתייחס לסקר של מינה צמח אז גם המשך הכתבה על זה שיאיר לפיד הרוויח וגנץ הפסיד הו
יוסי02.05.19
44
ולא שום חיבור או פרוד יעזור לו.וברור שה" ריחם עלינו וגאל אותנו מהשחור לבן .ולא ביבי ולא ליברמן מנהליםכלום הם רק שפוטים של קודשא בריך הוא שמנהל את הכל.
ראב"ד הסלבס02.05.19
במלחמת עזה הוא נכשל בעניין המנהרות הוא נכשל ונשאר הזוי... בני גנץ היקר שתרם הרבה למדינה מתאים לו לשיר שירי אריק איינשטיין ולישון ב21.30 וזה הוא !
נחמן פרינדלנדר02.05.19
43
קראתי את המאמר ומזדהה לחלוטין.
מיקה02.05.19
42
וטוב שבדיעבד כי לא ממליכים מי פשהולך הפך דרכי השם
כתיבה משובחת02.05.19
41
כחולבן זה ככה שתו 18 מ”האבודה” (24-6) ינקו 1 ממר”צ יהיר הביא נדוניה 11. עוד בלי לקחת בחשבון את ירידת הרשימה המשוקצת יוצא ש-3 רמטכלים, הביאו אולי, בדוחק, 5 מנדטים. ההתפוררות בדרך...
קימי03.05.19
40
דמגוגיה בגרוש המבוססת על שנאה. הפוסל במומו פוסל
ישראל05.05.19
39
טרם הוכחה שלמות הליכוד
איתי03.05.19
38
לפיד כשמו כן הוא לפיד מבעיר בכל מקום
אורי02.05.19
37
ככל שלפיד יהיה נגד החרדים ככה הם התעצמו !! רוב העם הם מסורתיים ולא אנטי דת ולכן יש 65 מנדטין למין ועוד 4 של פנט הנה חכםצ70 מנגטים ליממן שהם דתיים וברובם מסורתיים גם גנץ בצעירותו היה דתי
עינת 02.05.19
36
הכותב צודק מאד !
יוסי02.05.19
35
החיבור הכי אומלל בפוליטיקה.אם גנץ תאב חיים פוליטיים,הוא חייב להוריד מכתפיו את המשקולת שנקראת לפיד,ושהיא כולה בועה של רהב,שנאה והתנשאות.
בחורינה02.05.19
34
לפיד אינו יותר מסתם אפיקורוס ותחמן פוליטי. גם טיעוניו באשר לרלוונטיות של הדת לוקות בחסר. יתכן ואבולוציה היא חלק מתהליך שבעיקרו מעיד על שינוי, אך לאו דווקא על מקור היצירה- עד היום המדע אינו נותן הסבר מניח את הדעת על אופן היווצרותם של התאים. תופעת המפץ הגדול מוכחת במחקרים אמפיריים, אך המדע אינו יודע מ
ליד02.05.19
33
גנץ אתה מובל באף ע"י נוכל (לפיד ). הסמל הזה יעיף לך תתחת מהמרוץ לעתיד הפוליטי שלך.הישמרו אתמם הרמטכלים הטירונים בפוליטיקה
המצפוני02.05.19
גנץ ולפיד וגם ביבי זה לא יהדות הם דבר עובר וזמני לא קשור ליהדות... יהיה בעזרת ה' בקרוב מוזיאון ששם יראו חילונים ויגידו פעם הם רצו להשתלט על היהדות ואיפה הם היום כאן במוזיאון...
שמעון חיים02.05.19
32
בהיר, רהוט, והכי חשוב , נכון ומדוייק!!!
stein jack02.05.19
31
עם כל הכבוד, של נעלייך מעל רגליך, יאיר לפיד לא היה ולא יהיה מושחת, , יועצי סרק ואוכלי חינם לצערינו יש בשפע. כמו מר לפיד יקיר בוחריו יש מעטי מעט
א.ב02.05.19
גדולים בהיסטוריה
יהודי02.05.19
יש למשה גלסנר הזכות והיכולת והוא מכובד ומכבד ויודע המון פרטים... ובאמת לאמיתה הוא הוא שראוי להגיב ולומר את האמת הברורה וזה שלפיד הוא קוצני ליהדות לגנץ ולכל יהודי באשר הוא כל אדם אפילו עם שכל בינוני מבין. מי לא רוצה להבין מי שהוא מלא שנאה נגד יהודים ויהדות. לפיד רוצה את הגוף ובגלל זה הוא גם מתאגרף ת
שמואל שמחה02.05.19
לא כולם נתפסו עדיין זה שהוא מרויח 40 אלף שח בחודש בלי לבוא כמעט לעבודה זה מקומם מספיק אבל לא משנה.
מנחם02.05.19
30
כי לכולם אין בחירה אמיתית בגדר תינוקות שנשבו. לכן, מי שמתנגד לדת אין לו סיכוי. לפיד לכד את גנץ ברשתו ובלע אותו. טעות קריטית ללא תקנה. ב"ה שביבי בשלטון.
כמה מדויק!05.05.19
29
גנץ ויעלון בלי החיבור עם לפיד היו מתרסקים. הצפי ההתחלתי של גנץ ל 20 מנדטים התכווץ ל 16 עוד לפני החיבור והיה מגיע להרבה פחות אחרי המתקפות הממוקדות והמתועבות של קמפיין נתניהו עליו. ללא לפיד גנץ לא היה שורד את המתקפות האלה. מעבר לזה, מנגנון השטח שלפיד בנה ביש עתיד דומה בגודלו ובעוצמתו לזה של הליכוד ו
ניצן02.05.19
28
תקטינו את העומס על החילונים , תצאו לעבוד, תתגייסו לצבא , תהיו חלק מה נותנים ולא רק מה מקבלים ואז תהיה לכם הזכות המוסרית להעביר ביקורת
שלמה02.05.19
27
לפיד מפנה חיצי ביקורת רלוונטים לראשי הקהילה החרדית. מאוד לא נוח לשמוע את האמת. ללא השתלבות של הצעירים החרדים בשוק העבודה ובשירות לאומי ובכלל בחברה הישראלית העם היושב בציון עשוי להידרדר לעברי פי פחת . בטוח היית רוצה לראות את גנץ מגבה את נתניהו ושלטונו המושחת כדי להזרים תקציבים לשותפים הקואליציונים,
דורית לביא02.05.19
26
לפיד זה עונש באופן כללי . עליו גם אפשר להגיד חתרן בלתי נלאה . מלא בשנאה ובתיסכול עצמאים . התבטאויותיו ממפש ממש לא מלכותים כפי שמנסים להציגו בתקשורת . כל התבטאות שלו ארסית ובלתי מלכותית . הוא רדוף שנאה וקנאה לביבי שהוא לו יכול להגיע לרמתו לא באהבת מולדת לא בציוניות . ולצערו גם הסקספיל שהיה לו נעלם
ציפי02.05.19
25
לדבר על שני אנשים ישרים וראויים בפוליטיקה, כי האחד הוא העונש של השני? לא ראוי ולא מכובד. ועל המשקל הזה, האם עדיף אדם שאבן ריחיים של 3 כתבי חשדות עומדים נגדו???
מוריה02.05.19
אנשים ישרים והגונים הם לא אלא בדיוק להפך בגלל זה הם בפוליטיקה דבר ראשון והחיבור שלהם עם השמאל זה ריחוק ונועד להרוס את היהדות ואת רוחו של איש התורה ולכן הם מובילים מאבק נגד הקב"ה ובניו הנאמנים. לגבי ביבי כל בינוני ואפילו אדם טיפש מבין שתפרו לו את התיקים. ובעצם אף אדם חרדי דתי וימיני לא מאמין לפרקליטו
שמעון חיים02.05.19
24
עדיף לבחור בעתיד פוליטי עם יאיר לפיד שתורם למדינה. החרדים חיים על חשבון אחרים, . ואחרי כל זה החרדים שורפים דגל ישראל. סחטנים חסרי בושה. בשום מקום בעולם אין עיוות כזה. תתביישו!!!
מירה04.05.19
23
ככה זה כשסומכים על יועצים. מי שמנהל את גנץ אלו היועצים שלו, רק לשם השוואה- נתניהו גם אם ייקח יועצים תמיד ישמור לעצמו את המילה האחרונה לפי האנטואיציה השועלית הוותיקה שלו, גנץ הטירון הפוליטי חסר ישע והולך כמו עיוור אחר יועציו........ בקיצור אכל אותה.....
מישהו02.05.19
22
ניתוח מדוייק לעילא ולעילא
אבו נאצר02.05.19
21
גלסנר היקר ריבוי ילדים מביא עצמה פוליטית אבל לא הכשר מוסרי. אתם לא עובדים , לא משרתים בצהל ורק דורשים. והכל על הגב של האחרים המשלמים מיסים ומשרתים בצהל לכן אין לך שום זכות מוסרית לבקר אחרים טול קורה מבין עיניך ....
צביקה02.05.19
20
האם גנץ.יכול לקחת את המנדטים שלו ולפרוש?
איתמר02.05.19
19
הצעתי לבוא ביוזמה לשיטת בחירות אזורית לתשעים חכ"ים ועוד 30 בבחירות יחסיות כך שיתהדק הקשר בין הבוחר לנבחר ויצומצם משקלן של המפלגות הקטנות כולל החרדים.. לא זכיתי לקבל תשובה ממפלגת חוסן ישראל. ממפלגת יש עתיד קבלתי תשובה שהצעתי לא מתאימה למדינת ישראל. חבל!!!
נרי נריה נדר02.05.19
18
לא נראה שהיה מצליח , כל הסקרים ובטוח שעשו שם סקרי עומק , אם היו מתחברים עם אורלי , כמה מנדטים יקבלו...הם לא היו עוברים יותר מ20-25 מנדטים...עדיין נתניהו היה מקבל את המושכות..מה שהיה קורה היו נכנסים יותר מפלגות קטנות , כמו זהות , הימין החדש , כי לא היה צריך את נאום הגוואלט...
עדו02.05.19
17
סוף סוף מויישה משאיר אבק לזקן השבט יענקלה ריבלין
משפטן בכיר02.05.19
16
יש כאן משוואה מתאפסת. 15 מנדטים של לפיד מתקזזיים עם 15 המנדטים של החרדים. כלומר כמו שהחילניים של יש עתיד סולדים מהכפיה הדתית של החרדים, כך סולדים וחרדים החרדים מהחילוניות. אז מה להם כי ילינו נגד לפיד ? אם הכותב קורא לזה שנאה, אז היא הדדית....
אזרחית02.05.19
נפלת לתעמולת שונאי הדת והיהדות ... השנאה אינה הדדית אנחנו אוהבים אפילו את לפיד כי הוא יכול לחזור בתשובה כמו אורי זוהר. החילונים השונאים הם אינם מבינים מה זו הדת היהודית ושקועים בתאוותיהם וגם לא רוצים להבין מה זו היהדות ולכן מבורות הם שונאים ולעומת זאת אנחנו אוהבים רק מתמודדים עם כל מיני חוקים אנטי ד
פנחס02.05.19
15
לבני גנץ וההנהגה המשותפת. אתם יודעים טוב כמוני שיעשו כל הניסיונות לפורר אתכם ככל האפשר. אתם מפלגה גדולה ו" מסוכנת". ומולכם יריבים פוליטיים מתוחכמים וקשים. בהצלחה.
יוסי02.05.19
בדעותיהם.
אבא 02.05.19
14
טיעונים הנובעים משנאת לפיד.ושנאה מעוורת
אחד העם02.05.19
13
ניתוח הגיוני ומרענן , כתיבה רהוטה. כבוד למגזר. שכוייח רבי משה
שלג02.05.19
12
ביבי נתניהו שתה את כל הקולות של כולם לא קזור ליאיר לפיד. האעש שלח את האיש הנאמנן לו ביותר נתן אשל 6 ונתן אשל זייף וככה ביבי זכה ל-35 מנדטים. ביבי עמד לקחת גם את 4 המנדטים של כחלון וזה חא הצליח לו. !!! יאיר לפיד עם רגליים על האדמה. ביבי מרחף לגמרי !!!
ללא שם02.05.19
11
פשוט עוצם את העיניים. לביבי לא היה שום סיכוי מול הגנרלים. 1. כתבי אישום קשים מאוד מאוד. 2.בריחת קולות ימנים של יעלון. 3.התרסקות כחלון. וכן הלאה..... זה ברור שהניצחון של ביבי הוא שמיימי יותר מאשר אסטרטגי.
שמעון ביטון02.05.19
10
החיבור היה כורח המציאות נוכח החיבור של נתניהו והימין הקיצוני. לא צריך להיות חכם גדול ולפסול חיבור שהוליד מפלגה עם 35 מנדטים - כוח אלקטורלי הציבור הישראלי שאומר די לשחיתות.
דודו אבישאול02.05.19
9
לפי דעתי, הסיכוי היחידי של גנץ לשרוד פוליטית ולהגיע אי פעם לעמדת הנהגה, היא, להפרד מלפיד. אם יש לו אומץ וראיה פוליטית רחוקה, שיצטרף לביבי להשתפשף מעט בתפקידים ממלכתיים. ולהתמודד על הירושה בעתיד הלא רחוק.
דב02.05.19
8
גנץ, לצערנו הוא פרי של זרועות השמאל השלוחות במקומות השונים דרך אירגונים רבים בארץ ובחו"ל, התקשורת כדוגמת הבג"ץ, בשיתוף ממשלות ידועות מלאי קינאה ושנאה ליהודים - בני גנץ זה הפרי משום שכך החליט ללכת איתם נקודה. לפיד הוא ממובילי השנאה נגד יהדות חרדית ובעד חילול היהודים - כך למעשה. עליהם נאמר הלך הזרזיר
שמואל שמחה02.05.19
7
איש חכם ר' מוישה
משה02.05.19
6
מצד שני, אם היו רצים בנפרד, אולי הוא היה מקבל קולות נוספים מהימין אך גם יתכן שהיה יורד לגמרי. מי שזוכר, בהתחלה כולם זלזלו בו על כך שהוא שותק והוא די דשדש, ויתכן שהיה מפסיד לגמרי. כל העוצמה שלו הייתה רק כאשר הייתה תחושה שהוא יהיה אלטרנטיבה לביבי.
שמוליק02.05.19
5
טור נכון וכמעט מדוייק ה20 מנדטים שגנץ קיבל בסקרים שלפני החיבור עם לפיד שר"י היו אחרי החיבור יעלון זאת אומרת שלפיד הרויח עוד 3 מקמות וגנץ לא הרויח כלום והפסיד גם את כל מה שכתבת
אבי02.05.19
4
לכן גנץ אם דורש חיים הוא עכשיו לוקח את 15 המנדטים שלו טלפון לנתניהו ויאלה ממשלה רחבה בלי ליברמן שלדעתי יותר גרוע מלפיד.
אזרח ותיק02.05.19
3
אהבתי את הכתבה.
ישר כוח02.05.19
2
כתבת פה בדיוק את מה שאני חושב בשבועות האחרונים. גנץ יכול היה לשתות כמה מנדטים מיד עתיד ולהתברג כשר בכיר בקואליציה יציבה לטובה. מקווה שיתעורר בקרוב ויוריד מעצמו את הנטל, בסך הכל נראה איש טוב . . .
שמוליק02.05.19
1
גם ביבי היה חובר לגנץ והודף את החרדים
מהשם יצא הדבר02.05.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24