כיכר השבת

מיזם 'כיכר השבת'

מהצפון ועד הדרום: הציבור החרדי מקדש שם שמים • צפו

לא עוד קיצונים שרוקדים מול המצלמה בצפירה ומחללים שם שמים, כי אם הפנים היפות של הציבור החרדי, שגם עומד וזוכר - בדרכו, מכבד ומקדש שם שמים. 'כיכר השבת' במיזם מיוחד • צפו (חדשות)

81
אבי רבינא | כיכר השבת | ב' באייר | 07.05.19
(צילום: שאטרסטוק, באדיבות המצלמים. עריכה: יוחנן בלייך)

מיזם 'כיכר השבת': את תמונותיהם של החרדים הקיצוניים, בפרובוקציות המסורתיות בימי הזיכרון והעצמאות - כולנו כבר מכירים. התקשורת הכללית לא פוסחת על התיעודים, החוזרים על עצמם מדי שנה. אך לא עוד. 'כיכר השבת', האתר החרדי הגדול בעולם, יצא במיזם מיוחד לתעד את הפנים היפות של רוב ככל המגזר החרדי, זה שמקדש שם שמים ובעת הצפירה לזכר חללי מערכות ישראל עומד, אולי אף קורא פרק תהילים, מכבד ומקדש שם שמים.

זה הפך לתופעה תקשורתית מכוערת ושקרית אשר ביקשה להכפיש את הפנים היפות שלנו, החרדים. מדי ערב יום הזיכרון נשלחו צוותים תקשורתיים בכדי לאתר חרדים שלא מכבדים את היום או למצער מציגים את הקיצוניים כמי שמייצגים את כלל הציבור החרדי.

כלי התקשורת הכלילו את הציבור החרדי והציגו אותו בעיני הקוראים והצופים כציבור שלא אכפת לו מהזיכרון, מהאחר, מהשונה, זאת כאשר הציבור החרדי בכללותו מכבד וזוכר - בדרכו שלו, בדרך היהדות.

איש החינוך החרדי, חיים ולדר, יצא בשיחה עם 'כיכר השבת' נגד אותו מיעוט שבכוונה תחילה ובכדי "להכעיס", הולך בעת הצפירה: "לא נדבר על אלה שהולכים בצפירה לתומם", אומר ולדר, "נאמר לזכותם שאינם מודעים לכאב שזה גורם לזולתם, אבל מה יאמרו אלה שבצורה מכוונת ומתריסה מהלכים בצעדי ריקוד לפני המצלמה? אתה לא רוצה לנהוג מנהגי גויים? ניחא, אבל מה הריקוד הזה? איזה טעם רוחני יש בו? איזו תועלת יוצאת מהפגיעה הזו באנשים הסבורים שהעמידה מכבדת את יקיריהם שנפלו?".

"האנשים הללו פוגעים לא רק במשפחות השכולות - כי אם בכולנו", אומר ולדר, "קשה להסביר איזו כמות זעם משתחררת בכל פעם שהם נראים בכלי התקשורת, דורסים ברגל גסה את מה שנראה כאקט של כיבוד יקיריהם".

"כדי להסביר מה זה עושה", אומר ולדר, "ניקח כמשל את אותם שונאי ישראל שהיו מגיעים במכוניותיהם בשבת לכביש בר אילן כדי לנסוע הלוך ושוב ולהרגיז, הם לא עשו זאת מפני שרצו לנסוע, הם עשו זאת כדי לצער אותנו".

ולדר מוסיף ומרחיב כי "כל חברה נוהגת להרחיק את העשבים השוטים, את הפוגעים והמרושעים. רק שלפעמים אלה מתחכמים ומבטאים את הרוע והאלימות שלהם בדברים אידאולוגים, שגם אם הרוב מתנגד לזה, הוא עדיין רואה בזה 'מחלוקת אידאולוגית'. אם נשתוק, הם עלולים לסבור שהם מייצגים אותנו, או שאנו תומכים במעשיהם בשתיקה. רק אם נזעק בקול גדול כי אין לנו חלק ונחלה בהם וכי אנו מגנים אותם גינוי חריף, יבין העולם שמדובר בקומץ תמהונים חסרי דעה ולב".

תוכן שאסור לפספס
81 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
44
יפה ומרגש!!!
רותם 07.05.19
43
אני לא מבין למה התקשורת לא מדברת על החילונים שמחללים שבת ולא מבינים עד כמה זה כואב ללב יהודי לראות את זה רק את אלו שלא עומדים בצפירה שמגיע מהגויים רק זה כואב? לאן הגענו? למדינה של יהודים או של גויים?
יהודי08.05.19
42
יישר כוח!!
יפהה08.05.19

הצגת כל התגובות

41
צריכים להגיד את האמת בקול רם וברור, הלימוד תורה של החרדים מקיים את המדינה הזו חד וחלק. עם כל הכבוד למטוסים לטנקים לחיילים וכד', בלי התורה שלנו המדינה לא הייתה קיימת. אז צריך סדרי עדיפויות שיקבעו יום הוקרה לחרדים שלומדים תורה ומקיימים את המדינה (אפשר לתת שי כספי צנוע ללומדי התורה, פרסים יקרי ערך למתמ
האברך דוד08.05.19
רק דבר אחד שכחת שאנחנו בגלות, ומשום כך במקום לחכות שהמדינה תוקיר ותעריך את פועלך מה שלא יקרה מן הסתם, אז תעשה מה שאבותינו ואבות אבותינו עשו, כיבדו והמשיכו הלאה.
חרדי08.05.19
40
הם לא מכבדים את השבת, את הרגשות. אז תהיו בשקט
ללא שם08.05.19
39
מליוני חרדים נהרגו בשואה, בהם מליון תלמידים של בית רבן. כל הישיבות עלו באש על יושביהן, ואין יום שואה, ואין מוזיאון שואה, ואסור ללמד על השואה, אז מדוע שיתאבלו על חללי הצבא? זה קטן עליהם.
דן סגל08.05.19
38
למה אתם מראים את זה לנו תראו את זה לחילונים דבר שני יש לי מסר לכל המתבכיינים שאומרים שהחילונים פוגעים ברגשות כשהם לא מקיימים מצוות אני חושב שבתור חרדים אנחנו צריכים להתנהג בהתאם לרמתנו ולא לבקש תמורה מהצד השני אנחנו לא זקוקים לתודהשלהם
אריק08.05.19
שכבר ראה את הכתבה והגיב.
אלמוני10.05.19
37
כתלמיד ת"ת ר' עקיבא היינו יושבים ביום הזיכרון על מרפסת עירית בני ברק ולומדים משניות. ובליל יום העצמאות היינו משתתפים בתפילה חגיגית או בבית הכנסת הגדול או בבית הכנסת פא"י בנווה אחיעזר.
בני ברקי בעבר08.05.19
36
יש לכם כח גדול. כל הכבוד ותודה שאתם מנצלים אותו כדי להראות את פניו היפות והאמיתיות של בציבור החרדי. קצת אור בעולם חשוך. תודה שאתם מאמתים ומתקשרים דברי שקר והסתה נגד הציבור, בין היתר ראו ערך "יאיר לפיד"
כיכר השבת08.05.19
35
רוצחים שלוא שמעתם בקולו של הרבי בי שליטא מלך המשיח
חנהה עוד קידוש 08.05.19
הרבי מבעלז הוא המשיח? אולי מרחמסטריוקא?
שחר08.05.19
34
.
חרדי08.05.19
33
בדיוק כמו החילונים- במקום לעמוד...
ש08.05.19
32
כשאמר שאין הבדל בין הציוניסטים, המזרחיסטים, והאגודיסטים
יענקל08.05.19
31
אשריכם, שאתם מראים ומציגים את הצד הטוב וצד האור שבציבור החרדי שבוודאי שמקדש שם שמיים ברבים באמצע הרחוב ע"י עמידה בצד וחזרת פסוקי משנה ותהילים, (ולא נראה כמזלזל) על אף שזהו לא המנהג היהודים מקדמא דנא. ויהי זכרם ברוך.
אבי שמואל08.05.19
30
אין איסור לעמוד בצפירה מכיוון שמנהג כלל עולמי שאינו סותר את ההלכה מותר לעשותו. וכך כתב הרמ"א: בשו"ע (יו"ד סי' קע"ח סעי' א') כתב הרמ"א בשם המהרי"ק (שורש פ"ח): וכל זה אינו אסור אלא בדבר שנהגו בו העובדי כוכבים לשם פריצות... או בדבר שנהגו למנהג ולחוק ואין טעם בדבר... ושיש בו שמץ עבודת כוכבים מאבותיהם.
הפוסקים08.05.19
29
שמחתי לקרוא שככה הרוב מתנהג
רם08.05.19
28
ומסרו נפשם להגן על עם ישראל במעלות קדושים וטהורים החוסים תחת כנפי השכינה ונשמותיהם כקדושי עליון נבג"מ מזהירים כזוהר הרקיע זכותם הגדולה יגן על כל ישראל. ביום שקבעו לזכרון הקדושים הי"ד לא מן הראוי לכבודם הטהורה להציג ולדון בכלל בדעות הערב רב הסיקריק הקיצוני הטמא שרצונם ככלל צוררי היהודים
יהודי לא סיקריק07.05.19
27
רצוי לחרדי להיות ספון בביתו, ואם נאלץ לצאת מביתו, לא בלבוש חרדי
דן סגל07.05.19
26
תפסיקו לרקוד מה יפית, לקול צלילי החליל של העיתונאים. האם כל דבר שחרדי עושה ולא מוצא חן בעיני חילונים זה חילול ה'. וכל דבר שנדמה אליהם, זה קידוש ה'. שמעתי בקול חי היום, את שיעורו של הרב נויגרשל, שהוא הסביר בטוב טעם ודעת, למה אנחנו לא לוקחים חלק בכל הענין שלהם, הוא הסביר הלכתי, הוא הביא את דברי החזון
ירושלמי07.05.19
חזק ביותר
אליהו08.05.19
במעמד הפתיחה של 'כנסיה הגדולה' של אגודת ישראל שהתקיימה בירושלים, נתבקש הקהל לעמוד דקת דומיה לזכר קדושי השואה הי"ד ולזכרו של הרב מאיר שפירא זצ"ל אבי רעיון הדף היומי. להם היה פשוט שאין בזה משום חוקות הגויים?
שחר08.05.19
ברוסיה העזתם להיות גיבורים גדולים? בחו"ל אתם מעיזים להיות גיבורים גדולים? רק בארץ אתם משחקים אותם כאילו מי יודע מה. אזלת היד והרפיסות שמדינת ישראל מגלה כלפי מופרעים כמוכם, כמו גם המופרעים הערבים, בגלל בתי המשפט שאבדו את הצפון - היא זו שאחראית ל"ביטחון" שאתם מגלים. ביום שמדינת ישראל תוריד את הכפפ
עוד צבוע08.05.19
לא לתת סיבות אפילו שהאנטישמים משקרים ביודעים כמו יאיר לפיד שיודע היטב כל שקל שהולך לצבור החרדי אומר שבחור מקבל 7800 הם להכעיס...
אבא 08.05.19
25
המוות על רצונו יתברך הוא קידוש ה'. לא המוות על עשיית רצונם של הציונים. המוות על קידוש מדינת ישראל ודרכי הציונים = חילול ה'.
בועז08.05.19
24
אין יותר טוב לה' מקידוש שמו ברבים ואהבת חינם שכולם בדקת דומייה של אחדות ימין. שמאל. דתי. חרדי. ומי שעדיין אינו שומר תורה ומצוות.... - העיקר יהודי!
נועה07.05.19
23
מצד אחד אני יכולה להבין את הכעס שלכם, כלומר למה הם לא יכולים להתחשב ברגשותינו ואנחנו כן??!! אלא לצערינו בדור של היום היחס לחילונים הוא צריך להיות חכם ולא צודק!! צודקים זה אנחנו ודאי.אבל צריך גם לדעת להיות חכם, כן אם זה מה שהם רוצים לראות אז הנה הראנו להם.
בתיה07.05.19
כל ישראל אחים! אם זה משמח את אחינו לראות אותנו שותפים אז למה לא?! אנחנו אוהבים את כל עם ישראל ,אין עליהם!!!
אני07.05.19
22
היא להתגייס
יהודי07.05.19
חילול השם לומר זאת..
אריאל08.05.19
21
ם ולא חייבים להסביר להם את עמדותינו (תרתי משמע😆)- הם רוצים לחשוב שאנחנו ח''ו מזלזלים בחללים-נו, שיחשבו, אנו יודעים את האמת.
יאיר07.05.19
20
מה הקשר תכבד את אלה שנהרגו בשביל שתוכל לחיות כאן קצת כבוד מה אתה ערבי.
אני 07.05.19
19
אשריי שזכיתי להיות חלק מעם שכזה
כוכבה07.05.19
18
עם כל הכבוד לזה שאתם תמיד צודקים (בעיני עצמכם כמובן) אתם עדיין מיעוט במדינה הזו ועליכם לכבד את הרוב שמסר ומוסר את נפשו גם למענכם. הכרת הטוב הפשוטה ביותר היא לכבד. לא ביקשו יותר מזה. אבל גם זה קשה לחלקכם. אני ואפסי עוד במיטבו.
מזרוחניק08.05.19
17
אסור להחניף לרשע
ומרדכי לא יכרע08.05.19
בעניין: כשאתה ברחוב ברשות הרבים חובה לעמוד משום חילול ה', ואם נורא דחוף לך לא לעמוד אז פשוט תשב ספון בביתך,
חרדי08.05.19
16
כל הצפירה הזאת היא רק כדי לחלן אותנו, ואנו נמסור נפש על כך ולא נעמוד! זוכרים את החרדקים שסגרו את הגמרא והלכו לצבא השמד! (אני כותב בציניות למי שלא הבין)
טיפשים כמו פעם08.05.19
15
והציבור החילוני מחלל שם שמים זה כל ההבדל
ששון08.05.19
14
וודאי שיש צער על כל יהודי שנהרג, כל עוד אינו רשע להכעיס כגון רוב החילונים היום שהם תינוקות שנישבו ולא מתכוונים להכעיס, כמו שפסק החזון איש. אבל אין לנו שום קשר ליום ציוני זה. אפשר להצטער גם בי"ג חשון, או בכ"ו טבת וכו'. וכן ראוי להצטער על יהודים אחרים שנהרגו בזמנים שונים, ולא רק אם היו חיילים. בלי
בן תורה08.05.19
אבל אתה חי במדינה שקבעה לזה יום, ולכן במקום לעשות פרובוקציות אז פשוט תכבד ותנצל את דקת הדומיה הזו לומר פרק תהילים לעילוי נשמתם של אלפי חללי מערכות ישראל שהם יהודים קדושים שנפלו ונהרגו רק בגלל שהם יהודים. ותאמין לי שזה לא סותר שום הסתייגות אידיאולוגית שיש לך מ"חוקות הגויים" וכ'.....
חרדי08.05.19
13
זה לא יותר ממניעת חילול שם. אבל קידוש שם שמים? לא קצת הגזמתם?? שלא תבינו, אני נגד אותם אילו שיוצאים בכוונה תחילה לרחוב בצפירה או אלו שהולכים בצפירה. תעמדו! על אף שזה נראה התחנפות או וואטאבר (כי לנו יש יותר טענות כלפיהם מאשר להם אלינו). אבל זה ממש לא קידוש שם שמים, תפסיקו!! לא חייבים להם הסברים והוכח
מיכל08.05.19
12
אני ממשפחה שכולה שרוצה לברך אותכם שלקחתם את המושכות לידיים ולהוקיע את מעשיהם הנפשעים של החרדים הקיצונים. קשה לי נורא כשתולים בובות חייל או שמכים חיילים בגלל דעות קיצוניות הייתי מצפה שיצטרפו אליכם גם חברי הכנסת והשרים החרדים שיגנו בתוקף בכלי התקשורת את החרדים הקיצונים וזה למען האחדות ואהבת חינם כפי ש
יהודי אמיתי07.05.19
ילדים זה מחלת שיפריע שיש נגיד שלושים חילונים שרוצים שלא יהיה בתי ספר.. כל החרדים המשוגעים זה אולי מאה אבל צריך לשנוא את התשקורת שמעצימה דברים בחוסר פורפרציות משווע..
אבא 08.05.19
אנחנו כולנו באשדוד משפחה שכולה ל''ע אנחנו שכרנו השבוע אברך יקר הי''ד האם ראית או שמעת איזה תגובות היו ynet או במדיה אחרים למשל בארץ וואלה חדשות מה כתבו על האברך הקדוש שמסר את נפשו על קדושת השם למשל ‏ynet מישהו שכן עומד דום אבל הוא אנטישמי גדול כתב פחות אוכל חינם אחד ופשסטי חיל
אברהם מרדכי בורנשטיין אשדוד08.05.19
11
הגיע הזמן לשלוח את זה לערוץ הידברות שיפרסמו את זה בטלוויזיה!
אחת07.05.19
10
הלואי שגם החילונים יעשו קידוש ה' וישמרו שבת וכל המצות! אתמהה, וכי קידוש ה' הוא זה שאנו שומרים את היום שתיקנו ראשי הציונות???
משה07.05.19
9
אנחנו בכיון הנכון למדנו להתחנף לחילוניים עוד מעט נתבייש להסתובב עם כיפה כדי לא לחלל שם שמים
ד ק07.05.19
אתה מבקש מהחילונים לא לנסוע בשבת? אתה מבקש מהחילונים לא לנסוע בכיפור? תכבד!!!!!
מישהו08.05.19
אנחנו כחרדים צריכים לקדש שם שמיים ולהראות לכולם שאכפת לנו ממש מכל החיילים..והדבר היחיד בשביל זה כלפי החילוניים הוא לעמוד...בדור שלנו לא כשירים לצערינו לשמוע מדוע לא עושים זאת..פשוט לא בקבלים את זה..אז לפחות שלא יגידו שהחרדים מזלזלים בחיילים.
ש07.05.19
8
לעולם הבא.." פתחתי מיד פרקי אבות להמשיך ולומר ופתחתי בדיוק במשפט הזה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! להזכירכם אין לעמוד סתם כי זה חוקות הגויים וגם אין לומר מקרא בלילה אז פרקי אבות למשל של ימי העומר זה מעולה!!!!
ש07.05.19
7
יש מי שחשב למה אם אוכלים לא כשר... הולכים בלי ציצת. או למה לא מתפללים שלש תפילות ביום. זה יכול לפגוע ברגשות של החרדים???מצחיק רק השאלה... מה רק לחילונים יש רגשות מה החנפנות המטופשת הזו השנאה הייתה עוד לפני קום המדינה של המשכילים לשומרי התורה והמצוות
יהודי שפוי07.05.19
אין בעיה בהתרסה ששום חילוני ילך בלי ציצית ויאכל מה שבא לו ,אבל כשהוא יבוא מולי עם חזיר ביום כיפור זה יטלטל אותי ,מקווה שהבנת
בני08.05.19
6
כחילוני אני שמח מאוד לדעת שגם הציבור החרדי חש אמפטייה כלפי בני משפחותיהם של מי שנהרגו במערכות ישראל או בפיגועי טרור.
תודה מחילוני07.05.19
5
זה שיתוף פעולה עם פעולה ריקה מתוכן רוצים תגידו תהילים אין לי הגדרה אחרת חוץ מימתיפיפים
יהודה07.05.19
4
למה לא מראים גם מחיפה?
ע07.05.19
שאמר שישלח טילים..בעד....בעד חיפה.
מיקו07.05.19
🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱
בעיניnubbiest 07.05.19
3
בתחילת הצפירה לא עמדתי. לא בגלל שהאני לא מכבדת את החללים- להפך אני מעריכה אותם מאוד. לא עמדתי בגלל הדמיון שלה לאזעקות שחוויתי רק לפני יומיים(!). והלב שלי כ"כ דפק שלא הצלחתי להגיד יותר ממשנה אחת ופרק תהילים אחד. ואז בערך שעה אחרי התפילה, שנרגעתי אמרתי עוד כמה פרקי תהילים. למה אני מספרת את זה? כדי לח
חיה07.05.19
2
סוף סוף הבינו שלא יזיק לעשות קצת קידוש ה׳ במקום ללכת כל הזמן נגד
יוסי 07.05.19
1
מרגש! אנחנו לא צריכים להוכיח דבר אך בהחלט זוהי תשובה הולמת לכל הלפידים
יישר כח ליזם!!!07.05.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24